სპორტი
პოლიტიკა
მსოფლიო

27

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ხუთშაბათი, მთვარის ოცდამერვე დღე დაიწყება 06:51-ზე, მთვარე თევზებშია ამ დღეს დაწყებული საქმეები წარმატებულად სრულდება. კარგი დღეა ფინანსური საკითხის მოსაგვარებლად; საყიდლებისთვის. შემოქმედებითი საქმიანობა წარმატებას მოგიტანთ. მოერიდეთ ურთიერთობის გარჩევას გარშემო მყოფებთან. კარგი დღეა სამსახურის, საქმიანობის შესაცვლელად. სასიამოვნო ემოციებს შეგძენთ ხანმოკლე მგზავრობა, ხანგრძლივი მოგზაურობა სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგი დღეა ფიზიკური ვარჯიშებისთვის, საოჯახო საქმეების შესასრულებლად. მოერიდეთ ჭარბი საკვების მიღებას. აგრეთვე, არასასურველია სმა და მოწევა. მოერიდეთ ხის მოჭრას, ყვავილების მოწყვეტას. ყურადღება მიაქციეთ არტერიულ წნევას. გაუფრთხილდით თავს, არ გადაღალოთ ტვინი. არ გირჩევთ ოპერაციის ჩატარებას ღვიძლზე, ფეხებზე. არ გადაღალოთ, ჩაიცვით მოსახერხებელი ფეხსაცმელი. კარგია ტერფების მასაჟი.
Faceამბები
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
სამართალი
საზოგადოება
მეცნიერება
მოზაიკა
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ექიმობიდან მომღერლობამდე პაატა თედიაშვილის პეპლები და მუზა
ექიმობიდან მომღერლობამდე პაატა თედიაშვილის პეპლები და მუზა

მომ­ღე­რა­ლი და მო­ცეკ­ვა­ვე პა­ა­ტა თე­დი­აშ­ვი­ლი პრო­ფე­სი­ით ექი­მია და გარ­კვე­უ­ლი პე­რი­ო­დი, "სას­წრა­ფო დახ­მა­რე­ბის" ბრი­გა­დის წევ­რიც გახ­ლდათ, მაგ­რამ ერთხე­ლაც, დი­რექ­ტო­რის­გან მი­ღე­ბუ­ლი არა­კო­რექ­ტუ­ლი შე­ნიშ­ვნის გამო, სამ­სა­ხუ­რი და­უ­ტო­ვე­ბია. "თუ მო­ვინ­დო­მებ, ისევ და­ვუბ­რუნ­დე­ბი მე­დი­ცი­ნას, მაგ­რამ ჯერ­ჯე­რო­ბით, ამის სურ­ვი­ლი არ მაქვს. სიმ­ღე­რა ყვე­ლა სიძ­ნე­ლის გა­და­ლახ­ვა­ში მეხ­მა­რე­ბა. ამ ეტაპ­ზე, მუ­სი­კა და ქო­რე­ო­თე­რა­პი­აა ჩემი წა­მა­ლი", - ამ­ბობს მომ­ღე­რა­ლი, რომ­ლის ამ რუბ­რი­კა­ში მოწ­ვე­ვა გა­რე­მიქ­სე­ბუ­ლი ფოლკ­ლო­რის მოყ­ვა­რუ­ლებ­მა მთხო­ვეს.

- რას­თან ასო­ცირ­დე­ბა შენ­თვის სი­ტყვა "თი­ნე­ი­ჯე­რი"? ამ ასაკ­ში შენ რო­გო­რი იყა­ვი?

- ვი­ნა­ი­დან პრო­ფე­სი­ით ექი­მი ვარ, ადა­მი­ა­ნის გან­ვი­თა­რე­ბის ეტა­პე­ბი კარ­გად ვიცი. ეს პუ­ბერ­ტუ­ლი ანუ გარ­და­ტე­ხის ასა­კია, რო­მე­ლიც ჩემი აზ­რით, გა­ზა­ფხულს ჰგავს. ამ პე­რი­ოდ­ში ადა­მი­ა­ნის ორ­გა­ნიზ­მში ჰორ­მო­ნა­ლუ­რი ორომ­ტრი­ა­ლია და გა­უც­ნო­ბი­ე­რე­ბე­ლი რა­ღა­ცე­ბიც ხდე­ბა. ქი­მია მთლი­ა­ნად იმო­ნებს ორ­გა­ნიზმს. ჩემ­თვის სი­ტყვა "თი­ნე­ი­ჯე­რი" ასო­ცირ­დე­ბა ამ­ბოხ­თან, თვით­დამ­კვიდ­რე­ბის მცდე­ლო­ბას­თან. ამ პე­რი­ოდ­ში პი­რა­დად მე, ყვე­ლა პი­რა­დი და ადა­მი­ა­ნუ­რი რე­სურ­სი "ჩავ­რთე" სა­ი­მი­სოდ, რომ არ დავ­კარ­გუ­ლი­ყა­ვი. ბევ­რს ვშრო­მობ­დი არა მხო­ლოდ გო­ნებ­რი­ვად, არა­მედ ფი­ზი­კუ­რა­დაც. კერ­ძო სტუ­დი­ებ­ში მოს­წავ­ლე­ებს ცეკ­ვას ვას­წავ­ლი­დი ანუ თან ვერ­თო­ბო­დი და თან, სარ­ჩოს მო­პო­ვე­ბა­ზე ვზრუ­ნავ­დი.

- გარ­და­ტე­ხის ასაკ­ში მო­ზარ­დებს სა­კუ­თა­რი თავი არ მოს­წონთ, ჩნდე­ბა პრობ­ლე­მე­ბი, ად­ვი­ლად ღი­ზი­ან­დე­ბი­ან, გა­რეგ­ნუ­ლა­დაც თით­ქოს ისე­თე­ბი აღარ არი­ან, რო­გო­რე­ბიც იყ­ვნენ და ა.შ. შენ თუ გქონ­და რა­ი­მე მსგავ­სი პრობ­ლე­მა და ეს ხომ არ გა­კომ­პლექ­სებ­და?

- არა­სო­დეს მი­ფიქ­რია, - ალენ დე­ლო­ნი ვარ-მეთ­ქი, მაგ­რამ ამ ასაკ­შიც რა­ღა­ცით გა­მორ­ჩე­უ­ლი ვი­ყა­ვი. ცოტა სევ­დი­ა­ნი, მაგ­რამ გა­ნათ­ლე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნის გა­მო­მე­ტყვე­ლე­ბა მქონ­და. ძა­ლი­ან ზრდი­ლო­ბი­ა­ნი გახ­ლდით და როცა ასა­კით უფ­რო­სი მე­სა­უბ­რე­ბო­და, ვწით­ლდე­ბო­დი, თავს ვხრი­დი ხოლ­მე. ყო­ფი­ლა შემ­თხვე­ვა, როცა სარ­კე­ში სა­კუ­თა­რი თავი არ მომ­წო­ნე­ბია და ამის გამო, იმ დღეს გა­რეთ არ გავ­სულ­ვარ (მსგავ­სი შემ­თხვე­ვა სტუ­დენ­ტო­ბის დრო­საც მქო­ნია). მიყ­ვარ­და გან­სხვა­ვე­ბუ­ლად ჩაც­მა. რაც შე­ე­ხე­ბა ვარ­ცხნი­ლო­ბას, ვა­ტა­რებ­დი "ნა­ნეტს". ხა­შურ­ში პირ­ვე­ლად მე ჩა­ვიც­ვი შორ­ტე­ბი და კომ­ბი­ნი­ზო­ნი. სკო­ლა­ში აირ­წი­ნა­ღის ჩა­სა­დებ ჩან­თას და­ვა­ტა­რებ­დი და ის ყო­ველ­თვის სავ­სე იყო წიგ­ნე­ბით. მე­გობ­რებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბი­სას ყო­ველ­თვის ხა­ლი­სი­ა­ნი, თა­ვი­სუ­ფა­ლი და თა­მა­მი ვი­ყა­ვი. ხა­შურ­ში ჩემი იმი­ჯი ბევ­რს არ მოს­წონ­და, მაგ­რამ ეს დი­დად არ მა­წუ­ხებ­და, პი­რი­ქით - რაც უფრო მეტი იყო ზე­წო­ლა, მით უფრო რა­დი­კა­ლუ­რი პა­სუ­ხი უბ­რუნ­დე­ბო­დათ არამ­კი­თხე­ებს. ყო­ველ­თვის ვფიქ­რობ­დი: მხო­ლოდ დე­დას შე­უძ­ლია "ჩარ­ჩო­ში" მო­მაქ­ცი­ოს-მეთ­ქი.

- რო­გო­რი მოს­წავ­ლე იყა­ვი? ხომ არ იყო სა­გა­ნი, რო­მე­ლიც გა­მორ­ჩე­უ­ლად გიყ­ვარ­და?

- კარ­გი მოს­წავ­ლე ვი­ყა­ვი. გან­სა­კუთ­რე­ბით სა­ბუ­ნე­ბის­მე­ტყვე­ლო და ჰუ­მა­ნი­ტა­რუ­ლი საგ­ნე­ბი მიყ­ვარ­და. მა­თე­მა­ტი­კა კი ჩემ­თვის ამო­უც­ნო­ბი ფე­ნო­მე­ნია. ამი­ტომ, ბოლო კლა­სებ­ში "ხუ­თოს­ნო­ბის" კან­დი­დატს ალ­გებ­რა-გე­ო­მეტ­რი­ა­ში 3-ია­ნის მი­ღე­ბაც კი სა­ნატ­რე­ლი მქონ­და. თუმ­ცა, ატეს­ტა­ტი რომ არ გა­ე­ფუ­ჭე­ბი­ნათ, მა­ინც მა­ღალ ნი­შანს მი­წერ­დნენ. ჩემ­თვის სამ­ყა­რო მრგვა­ლი და რო­მან­ტი­კუ­ლია, ციფ­რე­ბი და ან­გა­რი­ში კი მას წახ­ნა­გო­ვან­სა და გერ­მე­ტულს ხდის.

- რო­გორ ფიქ­რობ, არის თუ არა პე­და­გოგ­ზე და­მო­კი­დე­ბუ­ლი, მოს­წავ­ლე მის სა­განს ის­წავ­ლის თუ არა? შენ რო­გო­რი ურ­თი­ერ­თო­ბა გქონ­და მას­წავ­ლებ­ლებ­თან?

- მახ­სოვს, არ მიყ­ვარ­და ალ­გებ­რის მას­წავ­ლე­ბე­ლი, რად­გან ის ბავ­შვებს სცემ­და და სჯი­და. ამი­ტომ ერთხე­ლაც, დი­რექ­ტო­რი ჩა­ვა­ყე­ნე საქ­მის კურ­სში და მას მერე ის პე­და­გო­გი ჩვენს კლას­ში არ შე­მო­სუ­ლა. სხვა­თა შო­რის, მა­შინ მეშ­ვი­დეკ­ლა­სე­ლი ვი­ყა­ვი. უზ­ნა­ძის თე­ო­რია გვას­წავ­ლის, რომ სწავ­ლა, ეს ეტა­პობ­რი­ვი პრო­ცე­სია და ყვე­ლა მოს­წავ­ლე ერ­თნა­ირ პი­როვ­ნე­ბად არ უნდა აღ­ვიქ­ვათ. ადა­მი­ა­ნი ინ­დი­ვი­დია და ისი­ნი ვერ იქ­ნე­ბი­ან ქარ­ხნუ­ლი თო­ჯი­ნე­ბი. ყვე­ლას ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი მიდ­გო­მა სჭირ­დე­ბა.

- "შა­ტა­ლო­ზე" ხში­რად მი­დი­ო­დით? ამის ინი­ცი­ა­ტო­რი თა­ვად თუ ყო­ფილ­ხარ?

- ჩემი ფო­ტო­სუ­რა­თი "ხუ­თოს­ნე­ბის" და­ფა­ზე იყო გაკ­რუ­ლი, მაგ­რამ ალ­ბათ თაღ­ლი­თიც ვი­ყა­ვი, რად­გან ერ­თფე­როვ­ნე­ბა, სკო­ლის რუ­ტი­ნა მწყინ­დე­ბო­და და "შა­ტა­ლოს" ინი­ცი­ა­ტო­რიც ბევ­რჯერ ვყო­ფილ­ვარ. სკო­ლი­დან გა­პა­რუ­ლე­ბი ფო­ტოგ­რაფ­თან მივ­დი­ო­დით, რომ ეს დღე სა­მუ­და­მოდ დაგ­ვე­მახ­სოვ­რე­ბი­ნა. შემ­დეგ, თუ შე­მოდ­გო­მა იყო, ყუ­რძნის მო­სა­პა­რად მივ­დი­ო­დით. აბა, მა­შინ ხა­შურ­ში გა­სარ­თო­ბი ად­გი­ლე­ბი სად იყო?.. ისე, ახ­ლაც ვერ­სად ერ­თო­ბი­ან ხა­შუ­რე­ლი ახალ­გაზ­რდე­ბი.

- მშობ­ლებ­ზე, დედ­მა­მიშ­ვი­ლებ­ზე გვი­ამ­ბე რამე...

- დედა - ნელი იაშ­ვი­ლი პრო­ფე­სი­ით ექი­მი-ლა­ბო­რან­ტია. ჯერ პე­და­გო­გი­უ­რი ფა­კულ­ტე­ტი და­ამ­თავ­რა, მერე - ბი­ო­ლო­გი­უ­რი, შემ­დეგ მოს­კოვ­შიც აი­მაღ­ლა კვა­ლი­ფი­კა­ცია და თბი­ლის­შიც (რკი­ნიგ­ზის სა­ა­ვად­მყო­ფო­ში). დიდი ხანი მუ­შა­ობ­და ექიმ-ლა­ბო­რან­ტად კლი­ნი­კურ ლა­ბო­რა­ტო­რი­ა­ში. დედა ძა­ლი­ან თბი­ლი, გუ­ლის­ხმი­ე­რი, კე­თი­ლი და ამა­ვე დროს, მომ­თხოვ­ნი ადა­მი­ა­ნია. მახ­სოვს, მე და ჩემი და გაკ­ვე­თი­ლე­ბის დამ­თავ­რე­ბის შემ­დეგ მის სამ­სა­ხურ­ში უნდა მივ­სუ­ლი­ყა­ვით - ეს ერ­თგვა­რი კონ­ტრო­ლი იყო. ახ­ლაც მე­ცი­ნე­ბა, როცა იმ ხელ­წე­რი­ლებს ვკი­თხუ­ლობ, რო­მელ­საც იმ შემ­თხვე­ვა­ში გვა­წე­რი­ნებ­და, თუ რა­ი­მეს და­ვა­შა­ვებ­დით... მამა პა­ტი­მა­რი იყო და ამი­ტომ ვერ გა­მა­კონ­ტრო­ლებ­და. დე­დას ცხოვ­რე­ბა ძა­ლი­ან ჰგავს "ოთა­რა­ანთ ქვრი­ვის" მიერ გან­ვლილ გზას და ის დღემ­დე მო­წო­დე­ბის სი­მაღ­ლე­ზეა. ჩვე­ნი ოჯა­ხი რომ არ­სე­ბობს, ეს მისი დამ­სა­ხუ­რე­ბაა. რაც შე­ე­ხე­ბა ჩემს დას - ნონა თე­დი­აშ­ვი­ლი ბავ­შვო­ბი­დან ჩემ­თან ერ­თად ცეკ­ვავ­და, ერ­თად დავ­დი­ო­დით სკო­ლა­ში და ისიც სა­მე­დი­ცი­ნო­ზე სწავ­ლობ­და. მან ხა­შურ­ში მო­ი­სურ­ვა ცხოვ­რე­ბა და ბავ­შვებს იქ ას­წავ­ლის ცეკ­ვას. დე­დამ სამ­სა­ხურს თავი და­ა­ნე­ბა და ჩვე­ნი­ვე სტუ­დი­ის - "ოქ­როს ფარი" დი­რექ­ტო­რი გახ­ლავთ, მე კი სამ­ხატ­ვრო ხელ­მძღვა­ნე­ლი ვარ. მოკ­ლედ, ეს ჩვე­ნი ოჯა­ხუ­რი ბიზ­ნე­სია.

- ალ­ბათ შენ­თვი­საც არ არის უცხო ე.წ. "ქუ­ჩის ინ­სტი­ტუ­ტი". მო­მი­ყე­ვი, ოდეს­მე თუ "და­გი­ბირ­ჟა­ვე­ბია" და რა მოგ­ცა ქუ­ჩამ? სა­ერ­თო­დაც, რო­გორ ფიქ­რობ, კა­ცებს ამის სურ­ვი­ლი თუ მო­თხოვ­ნი­ლე­ბა რა­ტომ უჩ­ნდე­ბათ?

- არა­სო­დეს მხიბ­ლავ­და "ქუ­ჩის ცხოვ­რე­ბა" და დე­დაც ცდი­ლობ­და, ამ ყვე­ლა­ფერს ავე­რი­დე­ბი­ნე. თუმ­ცა, ჩემ­და გა­საკ­ვი­რად, ის ყო­ველ­თვის დიდ პა­ტივს სცემ­და მა­მას და უგებ­და, რო­გორც მე­უღ­ლე. მან მო­ა­ხერ­ხა, რომ ჩემი აზ­რით უკუღ­მართ გზას ავე­რი­დე­ბი­ნე. ვფიქ­რობ, უამ­რა­ვი ახალ­გაზ­რდის ცხოვ­რე­ბა შე­ი­წი­რა "ქუ­ჩურ­მა გარ­ჩე­ვებ­მა" და დღემ­დე ხდე­ბა მსგავ­სი რა­ღა­ცე­ბი. ვფიქ­რობ, ეს ყვე­ლა­ფე­რი თვით­დამ­კვიდ­რე­ბის კრი­ზი და მოჩ­ვე­ნე­ბი­თი მა­მა­კა­ცუ­რი სამ­ყა­როა. სუს­ტი ინ­დი­ვი­დი ეკედ­ლე­ბა სხვას, რომ სა­შიშ­რო­ე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში, მას­თან ერ­თად და­აღ­წი­ოს თავი პრობ­ლე­მას და ამი­ტო­მაც არის, რომ ყვე­ლას "ძმა­ოს" ეძა­ხი­ან. მე კი, ასე მგო­ნია, რომ თუ რა­ი­მე პრობ­ლე­მა შე­მექ­მნე­ბა, საქ­მის მო­საგ­ვა­რებ­ლად მარ­ტო წა­ვალ, მე­გო­ბარს საფრ­თხე­ში არ ჩა­ვაგ­დებ. კონ­სტან­ტი­ნე გამ­სა­ხურ­დია ბრძა­ნებ­და: ყვე­ლა ნას­რო­ლი ტა­ლა­ხით ჩემი კოლ­ხუ­რი კოშ­კი ავა­გეო.

- არც ია­რა­ღი გი­ტა­რე­ბია? "საქ­მის გარ­ჩე­ვებ­ში" არას­დროს ჩა­რე­ულ­ხარ?

- ია­რა­ღი მარ­თლა არას­დროს მი­ტა­რე­ბია, მე ეს არ მჭირ­დე­ბო­და. ვფიქ­რობ, ია­რაღს იყე­ნებს ის, ვინც დამ­ნა­შა­ვეა, ვინც სა­კუ­თარ გო­ნე­ბა­სა და ენას არ ენ­დო­ბა... ხში­რად მი­წევ­და ჩხუ­ბი, გან­სა­კუთ­რე­ბით - სკო­ლის ასაკ­ში, მაგ­რამ სხვი­სი ხე­ლის მოქ­ნე­ვის არას­დროს შემ­ში­ნე­ბია.

- რო­გორც ვიცი, ხა­შუ­რი­დან ხარ. რო­გორ ფიქ­რობ, თბი­ლი­სე­ლი თა­ნა­ტო­ლე­ბის­გან რით გა­მო­ირ­ჩე­ო­დი? ამ­ბო­ბენ, თბი­ლი­სე­ლე­ბი რა­ი­ო­ნელ თა­ნა­ტო­ლებს ზე­ვი­დან უყუ­რე­ბე­ნო. მსგავ­სი რამ გიგ­რძნია?

- არას­დროს მიგ­რძნია თავი და­ჩაგ­რულ ადა­მი­ა­ნად. როცა აქ ჩა­მო­ვე­დი, არც პრო­ვინ­ცი­უ­ლად ვაზ­როვ­ნებ­დი და არც რბი­ლი "ლ"-თი ვსა­უბ­რობ­დი. როცა უცხო ად­გი­ლას მი­დი­ხარ, ჯერ გა­რე­მო უნდა შე­ა­ფა­სო და მერე ამის მი­ხედ­ვით უნდა იმოქ­მე­დო და იცხოვ­რო. თბი­ლი­სუ­რი კო­ლო­რი­ტი სხვა რამ არის და აქ ადა­მი­ა­ნე­ბი ად­ვი­ლად არ მი­გი­ღე­ბენ. ჩემ­მა პრო­ფე­სი­ებ­მა გა­ნა­პი­რო­ბა თბი­ლი­სე­ლებ­თან და­მე­გობ­რე­ბა და კე­თი­ლი სიმ­ბი­ო­ზი. მე ვიცი, რომ ხა­შუ­რე­ლი ვარ და თბი­ლი­სე­ლე­ბის კომ­პე­ტენ­ცი­ა­ში არა­სო­დეს შე­ვიჭ­რე­ბი. სა­დაც უნდა ვიყო, ყვე­ლა­ზე მთა­ვა­რი, ჩემი აზ­რით, მა­ინც ზრდი­ლო­ბაა.

- რას და­არ­ქმევ­დი შენი თა­ო­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლებს?

- პირ­ველ რიგ­ში, გე­ტყვით იმას, რომ ყვე­ლა თა­ო­ბას თა­ვი­სე­ბუ­რი ხიბ­ლი აქვს. ახალ­გაზ­რდო­ბა დიდი ძა­ლაა. ჯერ კი­დევ პო­ე­ზი­ა­ში, ლი­ტე­რა­ტუ­რა­ში, მხატ­ვრო­ბა­ში იყო და­პი­რის­პი­რე­ბა თა­ო­ბებს შო­რის. ყვე­ლას ჰგო­ნია, რომ მისი თა­ო­ბა ყვე­ლა­ზე უკე­თე­სი იყო. ვფიქ­რობ, ჩემ­მა თა­ო­ბა­მაც ბევ­რი გმი­რი და წარ­ჩი­ნე­ბუ­ლი ხე­ლო­ვა­ნი გა­უ­ზარ­და სამ­ყა­როს. უინ­ტე­რე­სო, ზარ­მა­ცი და უპა­სუ­ხის­მგებ­ლო ადა­მი­ა­ნე­ბი კი ყო­ველ­თვის არ­სე­ბობ­დნენ და მო­მა­ვალ­შიც იქ­ნე­ბი­ან. მინ­და, ჩემს თა­ო­ბას "წიგ­ნი­ე­რი თა­ო­ბა" ერ­ქვას. ძა­ლი­ან მინ­და, ახალ­გაზ­რდებ­მა ქუ­ჩა­ში სით­ბო და სიყ­ვა­რუ­ლი გა­უ­ნა­წი­ლონ ერ­თმა­ნეთს.

- პირ­ვე­ლი სიყ­ვა­რუ­ლი, პირ­ვე­ლი პა­ე­მა­ნი გა­იხ­სე­ნე...

- ჰო­როს­კო­პით მერ­წყუ­ლი ვარ და ამი­ტო­მაც, მზად ვარ, ჩემი სით­ბო და სიყ­ვა­რუ­ლი გა­ვუ­ზი­ა­რო მას, ვი­საც ეს სჭირ­დე­ბა. სიყ­ვა­რუ­ლი ჩემ­თვის მზის ენერ­გი­აა, რომ­ლი­თაც ვი­ტე­ნე­ბი და შემ­დეგ უკე­თე­სად ვა­კე­თებ ყვე­ლა საქ­მეს... ბავ­შვო­ბა­ში ერ­თდრო­უ­ლად 2-3 შეყ­ვა­რე­ბუ­ლი მყავ­და და მათ ლექ­სებს ვუ­ძღვნი­დი ხოლ­მე. პა­ე­მან­ზე არას­დროს ვყო­ფილ­ვარ. როცა ვინ­მეს ვხვდე­ბი, ამას ოფი­ცი­ა­ლურ სა­ხეს არ ვაძ­ლევ. და­გეგ­მი­ლი არა­ფე­რი მიყ­ვარს. შე­იძ­ლე­ბა ქუ­ჩა­ში შემ­თხვე­ვით შემ­ხვდეს ის, ვინც მომ­წონს. ჰოდა, სად­მე ჩა­მოვ­სხდეთ, ვი­სა­უბ­როთ - ეს ჩემ­თვის სა­უ­კე­თე­სო "პა­ე­მა­ნია".

- ახლა რა ხდე­ბა შენს პი­რად ცხოვ­რე­ბა­ში?

- პეპ­ლე­ბი მი­დი­ან და მო­დი­ან. საყ­ვა­რე­ლი ადა­მი­ა­ნი ჩემ­თვის მუ­ზაა. ის მა­წე­რი­ნებს ლექსს, სიმ­ღე­რას. თუ მუზა ჩემ­თან ცხოვ­რე­ბას ვერ შეძ­ლებს, ვა­ი­ძუ­ლებ, ჩემ­გან წა­ვი­დეს და უკან არ დაბ­რუნ­დეს.

- მა­შინ, რო­დე­საც შენი თა­ნა­ტო­ლე­ბის უმე­ტე­სო­ბა რეპს და როკს მღე­რის, როცა პო­პუ­ლა­რუ­ლი სიმ­ღე­რე­ბის შეს­რუ­ლე­ბით ცდი­ლობ­დნენ და ახ­ლაც ცდი­ლო­ბენ თა­ვის დამ­კვიდ­რე­ბას, შენ სულ სხვა გზა აირ­ჩიე: ფოლკ­ლო­რის გა­თა­ნა­მედ­რო­ვე­ბა გა­და­წყვი­ტე. რა­ტომ?

- სა­ერ­თოდ, სიმ­ღე­რის სურ­ვი­ლი 15 წლის ასაკ­ში გა­მიჩ­ნდა. ვმღე­რო­დი ხა­შუ­რის სცე­ნა­ზე და მა­შინ ფო­ნოგ­რა­მის შე­სა­ხებ არა­ფე­რი ვი­ცო­დი. დე­დას მუ­სი­კა­ლუ­რიც აქვს დამ­თავ­რე­ბუ­ლი და ერთ დროს, ოჯა­ხი რომ ერ­ჩი­ნა, ბავ­შვებს სიმ­ღე­რა­საც ას­წავ­ლი­და. მას არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი ხმის ტემ­ბრი აქვს. ჩემი დაც მღე­რის, მაგ­რამ სა­ხალ­ხოდ - არა. ასე რომ, ოჯახ­ში ქარ­თუ­ლი სამ­ხმო­ვა­ნე­ბა ყო­ველ­თვის გვაქვს. თბი­ლის­ში ჩა­მოს­ვლის შემ­დეგ ჩემი პე­და­გო­გი ბა­ტო­ნი ოთარ ტა­ტიშ­ვი­ლი გახ­და. მან­ვე ჩა­მა­ბა­რე­ბი­ნა მე­ო­რე სა­ესტრა­დო სას­წავ­ლე­ბელ­ში. მან არა მარ­ტო მუ­სი­კა­ლურ სამ­ყა­როს მა­ზი­ა­რა, არა­მედ სა­ზო­გა­დო­ე­ბას­თან ურ­თი­ერთOობაც მას­წავ­ლა. მე­ა­მა­ყე­ბა, რომ სწო­რედ ბა­ტო­ნი ოთა­რი იყო ჩემი პე­და­გო­გი. სხვა­თა შო­რის, გარ­და­ტე­ხის ასაკ­ში რეპ­საც ვმღე­როდი. რე­ჩი­ტა­ტი­ვი და მე­ლო­დი­უ­რი ნა­ხა­ზი მომ­წონ­და. მყავ­და ჩემი ჯგუ­ფი "მე და ღამე". ბი­ჭე­ბი მღე­როდ­ნენ და თან - ნო­მერს ქო­რე­ოგ­რა­ფი­უ­ლა­დაც ვა­ფორ­მებ­დით. სხვა­თა შო­რის, მა­შინ პო­პუ­ლა­რუ­ლე­ბი ვი­ყა­ვით. მერე სოლო სიმ­ღე­რა და­ვი­წყე და პა­რა­ლე­ლუ­რად, "ერი­სი­ონ­ში" მი­ვე­დი ცეკ­ვის გა­საგ­რძე­ლებ­ლად, ზაალ ჭუმ­ბუ­რი­ძის ჯგუფ­ში. იქ შევ­ხვდი თა­ნა­ტო­ლებს, რომ­ლე­ბიც ხალ­ხურ სიმ­ღე­რებს მღე­როდ­ნენ და მათ შე­ვუ­ერ­თდი. ჩვენ ვმღე­რო­დით ყველ­გან: ქუ­ჩა­ში, მეტ­რო­ში, სახ­ლში, სა­დარ­ბა­ზო­ში... მერე გა­დავ­წყვი­ტე, ჩა­მე­წე­რა სიმ­ღე­რა "ბინ­დის­ფე­რია სო­ფე­ლი", რო­მე­ლიც სა­ზო­გა­დო­ე­ბას მგო­ნი, მო­ე­წო­ნა (იღი­მის)... აქვე მინ­და, მად­ლო­ბა გა­და­ვუ­ხა­დო ჩემი კლი­პე­ბის რე­ჟი­სორს - დაჩი დარ­ჩი­ას, რად­გა­ნაც მან ჩემი თა­ო­ბის მომ­ღერ­ლე­ბის­გან კი­დევ უფრო გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი გამ­ხა­და თა­ვი­სი ვი­დე­ო­ნა­მუ­შევ­რე­ბით.

- იმე­დია, არ გე­წყი­ნე­ბა, ახლა რა­საც გე­ტყვი: მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ გან­სხვა­ვე­ბულ ჟანრ­ში მუ­შა­ობ და ბევ­რი თაყ­ვა­ნის­მცე­მე­ლიც გყავს, ისე­თი პო­პუ­ლა­რუ­ლი მა­ინც ვერ ხარ, რო­გო­რე­ბიც შო­უ­ბიზ­ნე­სის ე.წ. ქარ­თვე­ლი ვარ­სკვლა­ვე­ბი არი­ან. რო­გორ ფიქ­რობ, ჩრდილ­ში რა­ტომ დგა­ხარ? გა­რე­მიქ­სე­ბუ­ლი ფოლკ­ლო­რის მი­ღე­ბა სა­ზო­გა­დო­ე­ბას გა­უ­ჭირ­და თუ უბ­რა­ლოდ, სა­ჭი­რო დროს სა­ჭი­რო ად­გი­ლას არ აღ­მოჩ­ნდი ანუ მა­შინ გა­მოჩ­ნდი, როცა ამ­ბობ­დნენ, შო­უ­ბიზ­ნეს­მა დიდი ხნით და­ი­ძი­ნაო?

- თბი­ლის­ში პო­პუ­ლა­რო­ბა ბევ­რს არა­ფერს ნიშ­ნავს. პო­პუ­ლა­რუ­ლი ბევ­რი ისე­თი ადა­მი­ა­ნიც გამ­ხდა­რა, რომ­ლის სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თვის გაც­ნო­ბა არ შე­იძ­ლე­ბო­და, რომ­ლე­ბიც მხო­ლოდ სიბ­რა­ლუ­ლის გრძნო­ბას იწ­ვევ­დნენ... მე ვა­კე­თებ იმას, რაც მინ­და და ვფიქ­რობ, მთა­ვა­რი ის კი არ არის, რო­გორ მღე­რი, არა­მედ ის, თუ რის­თვის მღე­რი და ამით რისი თქმა გინ­და. ის ადა­მი­ა­ნი, ვინც ქარ­თულ სიმ­ღე­რას, ფოლკ­ლორს დას­ცი­ნის და მი­აჩ­ნი­ათ, რომ მისი ად­გი­ლი უიტ­ნი ჰი­უს­ტო­ნის ან ჯას­ტინ ტიმ­ბერ­ლე­ი­კის გვერ­დით არის, რომ აუ­ცი­ლებ­ლად მათი სიმ­ღე­რე­ბის შეს­რუ­ლე­ბით უნდა მი­აღ­წი­ოს წარ­მა­ტე­ბას, უბ­რა­ლოდ, მე­ცო­დე­ბა... და კი­დევ, მე იმ დროს შე­ვა­ბი­ჯე ე.წ. შო­უ­ბიზ­ნეს­ში, როცა ის ურ­ჯუ­ლო და მტრი­ა­ნი ადა­მი­ა­ნე­ბით და­კომ­პლექტდა. ზო­გი­ერ­თმა მათ­გან­მა ბევ­რი იცი­ნა ჩემ­ზე, მაგ­რამ ახლა ჩემი დრო დად­გა და მე მე­ცი­ნე­ბა მათ ფსევ­დო­ა­მე­რი­კულ და ევ­რო­პულ შე­მოქ­მე­დე­ბა­ზე. როცა ხარ ქარ­თვე­ლი, ვფიქ­რობ, პირ­ველ რიგ­ში, ქარ­თუ­ლი პრო­დუქ­ცი­ის პო­პუ­ლა­რი­ზა­ცია უნდა შე­გეძ­ლოს. მად­ლო­ბა ღმერ­თს, ვა­კე­თებ იმ საქ­მეს, რო­მე­ლიც სავ­სეა გო­ნი­ე­რე­ბით, ადა­მი­ა­ნო­ბით, სი­კე­თი­თა და რაც მთა­ვა­რია, ხა­ტო­ვა­ნე­ბით. მირ­ჩევ­ნია ვიყო სტა­ბი­ლუ­რი მომ­ღე­რა­ლი, ვიდ­რე ორ­კვი­რი­ა­ნი "ვარ­სკვლა­ვი".

- შენი აზ­რით, რით გან­სხვავ­დე­ბი­ან შენი თა­ო­ბის თი­ნე­ი­ჯე­რე­ბი დღე­ვან­დე­ლი მო­ზარ­დე­ბის­გან?

- ჩემი თა­ო­ბის ახალ­გაზ­რდე­ბი ნაკ­ლებ ელექტრო­ნულ ინ­ფორ­მა­ცი­ას ფლობ­დნენ, მაგ­რამ უფრო თბი­ლე­ბი ვი­ყა­ვით - ომმა და გა­ჭირ­ვე­ბამ გაგ­ვა­ერ­თი­ა­ნა მა­შინ. შე­იძ­ლე­ბა, ბევ­რი რამ გვაკ­ლდა, მაგ­რამ არ ვკარ­გავ­დით იუ­მორს და სწავ­ლის სურ­ვილს.

- რას ნიშ­ნავს შენ­თვის სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლი, ვირ­ტუ­ა­ლუ­რი ურ­თი­ერ­თო­ბა?

- სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლი ბევრ ბო­რო­ტე­ბას­თან ერ­თად, ბევრ სი­კე­თე­საც "აკე­თებს". ის მა­ჭან­კა­ლის როლ­საც კის­რუ­ლობს, ადა­მი­ა­ნე­ბის და­მე­გობ­რე­ბა­საც უწყობს ხელს და კლავს ყო­ველ­გვარ ვა­კუ­უმს. ინ­ფორ­მა­ცი­ის მი­ღე­ბი­სა და გაც­ვლის წყა­როა. სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლე­ბის წყა­ლო­ბით ახლა რე­ვო­ლუ­ცი­ის მო­წყო­ბაც შე­იძ­ლე­ბა, ის ნამ­დვი­ლი ბომ­ბია და მკვლე­ლიც შე­იძ­ლე­ბა და­არ­ქვა. რო­გორც შე­გქმნის, ისე გა­გა­უ­ბე­დუ­რებს.

- მხატ­ვრუ­ლი ლი­ტე­რა­ტუ­რა თუ გი­ზი­დავს? გა­იხ­სე­ნე პირ­ვე­ლი წიგ­ნი, რო­მელ­მაც შენ­ზე წა­რუშ­ლე­ლი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა მო­ახ­დი­ნა. ახლა თუ კი­თხუ­ლობ რა­ი­მეს?

- წიგ­ნებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბამ ბევ­რი რამ მას­წავ­ლა. კი­თხვა ძა­ლი­ან მიყ­ვარს. მახ­სოვს, გარ­და­ტე­ხის ასაკ­ში ჯეკ ლონ­დო­ნის "მარ­ტინ იდე­ნი" წა­ვი­კი­თხე და ამ ნა­წარ­მო­ებ­ზე დიდ­ხანს ვფიქ­რობ­დი. მეც ხომ სწო­რედ ამ პე­რი­ოდ­ში ვცდი­ლობ­დი, ცხოვ­რე­ბის ჭა­პანს შევ­ჭი­დე­ბო­დი და ამ წიგ­ნის გმირ­თან ბევ­რი მსგავ­სე­ბა ვი­პო­ვე... სა­ერ­თოდ, მიყ­ვარს ევ­რო­პუ­ლი კლა­სი­კუ­რი ლი­ტე­რა­ტუ­რა. სიმ­ბო­ლის­ტე­ბის თა­ო­ბა და პა­ო­ლო იაშ­ვი­ლი კი ლა­მის, სა­მა­გი­დო წიგ­ნად მაქვს ქცე­უ­ლი. ბო­ლოს ორ­ჰან ფა­მუ­ქის "თოვ­ლი" წა­ვი­კი­თხე, ახლა კი პა­უ­ლო კო­ე­ლი­ოს "ზა­ჰირს" ვე­ჭი­დე­ბი.

- შენს შე­მოქ­მე­დე­ბა­ში რა სიახ­ლე­ე­ბია?

- სა­ა­ხალ­წლო კონ­ცერ­ტე­ბის­თვის ვემ­ზა­დე­ბი. იქ­ნებ ცო­ტა­ო­დე­ნი თან­ხის შეგ­რო­ვე­ბა შევ­ძლო, რათა მერე ახალ სიმ­ღე­რა­ზე და კლიპ­ზეც ვიზ­რუ­ნო... სხვა­თა შო­რის, რამ­დე­ნი­მე მომ­ღე­რალ­თან ერ­თად, სა­ზღვარ­გა­რე­თი­დან მიწ­ვე­ვა მი­ვი­ღე და შე­იძ­ლე­ბა, იან­ვარ­ში სა­ქარ­თვე­ლო­დან გამ­გზავ­რე­ბაც მო­მიხ­დეს. თუ ყვე­ლა­ფე­რი ისე გა­მო­ვი­და, რო­გორც ჩა­ფიქ­რე­ბუ­ლია, მა­შინ ექ­სკლუ­ზივს გპირ­დე­ბით (იღი­მის).

- და­ბო­ლოს, რას ურ­ჩევ ახალ თა­ობას, შო­უ­ბიზ­ნეს­ში თა­ვის დამ­კვიდ­რე­ბის მო­სურ­ნე­ებს?

- მას, ვი­საც სიმ­ღე­რა სურს, უნდა იმ­ღე­როს, მაგ­რამ მიზ­ნის მი­საღ­წე­ვად სა­ჭი­როა შრო­მა, სა­კუ­თა­რი თა­ვის ძი­ე­ბა და არა - ვინ­მეს მი­ბაძ­ვა. და რაც მთა­ვა­რია, ქარ­თუ­ლი სიმ­ღე­რა არ უნდა და­ი­ვი­წყონ. ხში­რად მახ­სენ­დე­ბა დოს­ტო­ევ­სკის მა­ნი­ფეს­ტი: "უნდა ეწა­მო!" ლექ­სი თუ სიმ­ღე­რა გუ­ლი­დან ხორ­ცად უნდა გა­მო­ი­ტა­ნონ და გუ­ლახ­დი­ლე­ბი იყ­ვნენ. დაბ­რკო­ლე­ბე­ბი იქ­ნე­ბა, მაგ­რამ არა ისე­თი, ნი­ჭ­სა და სი­კე­თეს რომ დაძ­ლევს. და­ბო­ლოს, მინ­და მად­ლო­ბა გა­და­გი­ხა­დოთ იმის­თვის, რომ ამ ყვე­ლაფ­რის თქმის სა­შუ­ა­ლე­ბა მო­მე­ცით.

ლიკა ქა­ჯა­ია

ჟურ­ნა­ლი "გზა"

(გა­მო­დის ხუთ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
სალომე ზურაბიშვილი საზოგადოებას 31 მარტს დაანონსებულ აქციაზე მისვლისკენ მოუწოდებს - რა პასუხი აქვს "ქართულ ოცნებას"

ექიმობიდან მომღერლობამდე პაატა თედიაშვილის პეპლები და მუზა

ექიმობიდან მომღერლობამდე პაატა თედიაშვილის პეპლები და მუზა

მომღერალი და მოცეკვავე პაატა თედიაშვილი პროფესიით ექიმია და გარკვეული პერიოდი, "სასწრაფო დახმარების" ბრიგადის წევრიც გახლდათ, მაგრამ ერთხელაც, დირექტორისგან მიღებული არაკორექტული შენიშვნის გამო, სამსახური დაუტოვებია. "თუ მოვინდომებ, ისევ დავუბრუნდები მედიცინას, მაგრამ ჯერჯერობით, ამის სურვილი არ მაქვს. სიმღერა ყველა სიძნელის გადალახვაში მეხმარება. ამ ეტაპზე, მუსიკა და ქორეოთერაპიაა ჩემი წამალი", - ამბობს მომღერალი, რომლის ამ რუბრიკაში მოწვევა გარემიქსებული ფოლკლორის მოყვარულებმა მთხოვეს.

- რასთან ასოცირდება შენთვის სიტყვა "თინეიჯერი"? ამ ასაკში შენ როგორი იყავი?

- ვინაიდან პროფესიით ექიმი ვარ, ადამიანის განვითარების ეტაპები კარგად ვიცი. ეს პუბერტული ანუ გარდატეხის ასაკია, რომელიც ჩემი აზრით, გაზაფხულს ჰგავს. ამ პერიოდში ადამიანის ორგანიზმში ჰორმონალური ორომტრიალია და გაუცნობიერებელი რაღაცებიც ხდება. ქიმია მთლიანად იმონებს ორგანიზმს. ჩემთვის სიტყვა "თინეიჯერი" ასოცირდება ამბოხთან, თვითდამკვიდრების მცდელობასთან. ამ პერიოდში პირადად მე, ყველა პირადი და ადამიანური რესურსი "ჩავრთე" საიმისოდ, რომ არ დავკარგულიყავი. ბევრს ვშრომობდი არა მხოლოდ გონებრივად, არამედ ფიზიკურადაც. კერძო სტუდიებში მოსწავლეებს ცეკვას ვასწავლიდი ანუ თან ვერთობოდი და თან, სარჩოს მოპოვებაზე ვზრუნავდი.

- გარდატეხის ასაკში მოზარდებს საკუთარი თავი არ მოსწონთ, ჩნდება პრობლემები, ადვილად ღიზიანდებიან, გარეგნულადაც თითქოს ისეთები აღარ არიან, როგორებიც იყვნენ და ა.შ. შენ თუ გქონდა რაიმე მსგავსი პრობლემა და ეს ხომ არ გაკომპლექსებდა?

- არასოდეს მიფიქრია, - ალენ დელონი ვარ-მეთქი, მაგრამ ამ ასაკშიც რაღაცით გამორჩეული ვიყავი. ცოტა სევდიანი, მაგრამ განათლებული ადამიანის გამომეტყველება მქონდა. ძალიან ზრდილობიანი გახლდით და როცა ასაკით უფროსი მესაუბრებოდა, ვწითლდებოდი, თავს ვხრიდი ხოლმე. ყოფილა შემთხვევა, როცა სარკეში საკუთარი თავი არ მომწონებია და ამის გამო, იმ დღეს გარეთ არ გავსულვარ (მსგავსი შემთხვევა სტუდენტობის დროსაც მქონია). მიყვარდა განსხვავებულად ჩაცმა. რაც შეეხება ვარცხნილობას, ვატარებდი "ნანეტს". ხაშურში პირველად მე ჩავიცვი შორტები და კომბინიზონი. სკოლაში აირწინაღის ჩასადებ ჩანთას დავატარებდი და ის ყოველთვის სავსე იყო წიგნებით. მეგობრებთან ურთიერთობისას ყოველთვის ხალისიანი, თავისუფალი და თამამი ვიყავი. ხაშურში ჩემი იმიჯი ბევრს არ მოსწონდა, მაგრამ ეს დიდად არ მაწუხებდა, პირიქით - რაც უფრო მეტი იყო ზეწოლა, მით უფრო რადიკალური პასუხი უბრუნდებოდათ არამკითხეებს. ყოველთვის ვფიქრობდი: მხოლოდ დედას შეუძლია "ჩარჩოში" მომაქციოს-მეთქი.

- როგორი მოსწავლე იყავი? ხომ არ იყო საგანი, რომელიც გამორჩეულად გიყვარდა?

- კარგი მოსწავლე ვიყავი. განსაკუთრებით საბუნებისმეტყველო და ჰუმანიტარული საგნები მიყვარდა. მათემატიკა კი ჩემთვის ამოუცნობი ფენომენია. ამიტომ, ბოლო კლასებში "ხუთოსნობის" კანდიდატს ალგებრა-გეომეტრიაში 3-იანის მიღებაც კი სანატრელი მქონდა. თუმცა, ატესტატი რომ არ გაეფუჭებინათ, მაინც მაღალ ნიშანს მიწერდნენ. ჩემთვის სამყარო მრგვალი და რომანტიკულია, ციფრები და ანგარიში კი მას წახნაგოვანსა და გერმეტულს ხდის.

- როგორ ფიქრობ, არის თუ არა პედაგოგზე დამოკიდებული, მოსწავლე მის საგანს ისწავლის თუ არა? შენ როგორი ურთიერთობა გქონდა მასწავლებლებთან?

- მახსოვს, არ მიყვარდა ალგებრის მასწავლებელი, რადგან ის ბავშვებს სცემდა და სჯიდა. ამიტომ ერთხელაც, დირექტორი ჩავაყენე საქმის კურსში და მას მერე ის პედაგოგი ჩვენს კლასში არ შემოსულა. სხვათა შორის, მაშინ მეშვიდეკლასელი ვიყავი. უზნაძის თეორია გვასწავლის, რომ სწავლა, ეს ეტაპობრივი პროცესია და ყველა მოსწავლე ერთნაირ პიროვნებად არ უნდა აღვიქვათ. ადამიანი ინდივიდია და ისინი ვერ იქნებიან ქარხნული თოჯინები. ყველას ინდივიდუალური მიდგომა სჭირდება.

- "შატალოზე" ხშირად მიდიოდით? ამის ინიციატორი თავად თუ ყოფილხარ?

- ჩემი ფოტოსურათი "ხუთოსნების" დაფაზე იყო გაკრული, მაგრამ ალბათ თაღლითიც ვიყავი, რადგან ერთფეროვნება, სკოლის რუტინა მწყინდებოდა და "შატალოს" ინიციატორიც ბევრჯერ ვყოფილვარ. სკოლიდან გაპარულები ფოტოგრაფთან მივდიოდით, რომ ეს დღე სამუდამოდ დაგვემახსოვრებინა. შემდეგ, თუ შემოდგომა იყო, ყურძნის მოსაპარად მივდიოდით. აბა, მაშინ ხაშურში გასართობი ადგილები სად იყო?.. ისე, ახლაც ვერსად ერთობიან ხაშურელი ახალგაზრდები.

- მშობლებზე, დედმამიშვილებზე გვიამბე რამე...

- დედა - ნელი იაშვილი პროფესიით ექიმი-ლაბორანტია. ჯერ პედაგოგიური ფაკულტეტი დაამთავრა, მერე - ბიოლოგიური, შემდეგ მოსკოვშიც აიმაღლა კვალიფიკაცია და თბილისშიც (რკინიგზის საავადმყოფოში). დიდი ხანი მუშაობდა ექიმ-ლაბორანტად კლინიკურ ლაბორატორიაში. დედა ძალიან თბილი, გულისხმიერი, კეთილი და ამავე დროს, მომთხოვნი ადამიანია. მახსოვს, მე და ჩემი და გაკვეთილების დამთავრების შემდეგ მის სამსახურში უნდა მივსულიყავით - ეს ერთგვარი კონტროლი იყო. ახლაც მეცინება, როცა იმ ხელწერილებს ვკითხულობ, რომელსაც იმ შემთხვევაში გვაწერინებდა, თუ რაიმეს დავაშავებდით... მამა პატიმარი იყო და ამიტომ ვერ გამაკონტროლებდა. დედას ცხოვრება ძალიან ჰგავს "ოთარაანთ ქვრივის" მიერ განვლილ გზას და ის დღემდე მოწოდების სიმაღლეზეა. ჩვენი ოჯახი რომ არსებობს, ეს მისი დამსახურებაა. რაც შეეხება ჩემს დას - ნონა თედიაშვილი ბავშვობიდან ჩემთან ერთად ცეკვავდა, ერთად დავდიოდით სკოლაში და ისიც სამედიცინოზე სწავლობდა. მან ხაშურში მოისურვა ცხოვრება და ბავშვებს იქ ასწავლის ცეკვას. დედამ სამსახურს თავი დაანება და ჩვენივე სტუდიის - "ოქროს ფარი" დირექტორი გახლავთ, მე კი სამხატვრო ხელმძღვანელი ვარ. მოკლედ, ეს ჩვენი ოჯახური ბიზნესია.

- ალბათ შენთვისაც არ არის უცხო ე.წ. "ქუჩის ინსტიტუტი". მომიყევი, ოდესმე თუ "დაგიბირჟავებია" და რა მოგცა ქუჩამ? საერთოდაც, როგორ ფიქრობ, კაცებს ამის სურვილი თუ მოთხოვნილება რატომ უჩნდებათ?

- არასოდეს მხიბლავდა "ქუჩის ცხოვრება" და დედაც ცდილობდა, ამ ყველაფერს ავერიდებინე. თუმცა, ჩემდა გასაკვირად, ის ყოველთვის დიდ პატივს სცემდა მამას და უგებდა, როგორც მეუღლე. მან მოახერხა, რომ ჩემი აზრით უკუღმართ გზას ავერიდებინე. ვფიქრობ, უამრავი ახალგაზრდის ცხოვრება შეიწირა "ქუჩურმა გარჩევებმა" და დღემდე ხდება მსგავსი რაღაცები. ვფიქრობ, ეს ყველაფერი თვითდამკვიდრების კრიზი და მოჩვენებითი მამაკაცური სამყაროა. სუსტი ინდივიდი ეკედლება სხვას, რომ საშიშროების შემთხვევაში, მასთან ერთად დააღწიოს თავი პრობლემას და ამიტომაც არის, რომ ყველას "ძმაოს" ეძახიან. მე კი, ასე მგონია, რომ თუ რაიმე პრობლემა შემექმნება, საქმის მოსაგვარებლად მარტო წავალ, მეგობარს საფრთხეში არ ჩავაგდებ. კონსტანტინე გამსახურდია ბრძანებდა: ყველა ნასროლი ტალახით ჩემი კოლხური კოშკი ავაგეო.

- არც იარაღი გიტარებია? "საქმის გარჩევებში" არასდროს ჩარეულხარ?

- იარაღი მართლა არასდროს მიტარებია, მე ეს არ მჭირდებოდა. ვფიქრობ, იარაღს იყენებს ის, ვინც დამნაშავეა, ვინც საკუთარ გონებასა და ენას არ ენდობა... ხშირად მიწევდა ჩხუბი, განსაკუთრებით - სკოლის ასაკში, მაგრამ სხვისი ხელის მოქნევის არასდროს შემშინებია.

- როგორც ვიცი, ხაშურიდან ხარ. როგორ ფიქრობ, თბილისელი თანატოლებისგან რით გამოირჩეოდი? ამბობენ, თბილისელები რაიონელ თანატოლებს ზევიდან უყურებენო. მსგავსი რამ გიგრძნია?

- არასდროს მიგრძნია თავი დაჩაგრულ ადამიანად. როცა აქ ჩამოვედი, არც პროვინციულად ვაზროვნებდი და არც რბილი "ლ"-თი ვსაუბრობდი. როცა უცხო ადგილას მიდიხარ, ჯერ გარემო უნდა შეაფასო და მერე ამის მიხედვით უნდა იმოქმედო და იცხოვრო. თბილისური კოლორიტი სხვა რამ არის და აქ ადამიანები ადვილად არ მიგიღებენ. ჩემმა პროფესიებმა განაპირობა თბილისელებთან დამეგობრება და კეთილი სიმბიოზი. მე ვიცი, რომ ხაშურელი ვარ და თბილისელების კომპეტენციაში არასოდეს შევიჭრები. სადაც უნდა ვიყო, ყველაზე მთავარი, ჩემი აზრით, მაინც ზრდილობაა.

- რას დაარქმევდი შენი თაობის წარმომადგენლებს?

- პირველ რიგში, გეტყვით იმას, რომ ყველა თაობას თავისებური ხიბლი აქვს. ახალგაზრდობა დიდი ძალაა. ჯერ კიდევ პოეზიაში, ლიტერატურაში, მხატვრობაში იყო დაპირისპირება თაობებს შორის. ყველას ჰგონია, რომ მისი თაობა ყველაზე უკეთესი იყო. ვფიქრობ, ჩემმა თაობამაც ბევრი გმირი და წარჩინებული ხელოვანი გაუზარდა სამყაროს. უინტერესო, ზარმაცი და უპასუხისმგებლო ადამიანები კი ყოველთვის არსებობდნენ და მომავალშიც იქნებიან. მინდა, ჩემს თაობას "წიგნიერი თაობა" ერქვას. ძალიან მინდა, ახალგაზრდებმა ქუჩაში სითბო და სიყვარული გაუნაწილონ ერთმანეთს.

- პირველი სიყვარული, პირველი პაემანი გაიხსენე...

- ჰოროსკოპით მერწყული ვარ და ამიტომაც, მზად ვარ, ჩემი სითბო და სიყვარული გავუზიარო მას, ვისაც ეს სჭირდება. სიყვარული ჩემთვის მზის ენერგიაა, რომლითაც ვიტენები და შემდეგ უკეთესად ვაკეთებ ყველა საქმეს... ბავშვობაში ერთდროულად 2-3 შეყვარებული მყავდა და მათ ლექსებს ვუძღვნიდი ხოლმე. პაემანზე არასდროს ვყოფილვარ. როცა ვინმეს ვხვდები, ამას ოფიციალურ სახეს არ ვაძლევ. დაგეგმილი არაფერი მიყვარს. შეიძლება ქუჩაში შემთხვევით შემხვდეს ის, ვინც მომწონს. ჰოდა, სადმე ჩამოვსხდეთ, ვისაუბროთ - ეს ჩემთვის საუკეთესო "პაემანია".

- ახლა რა ხდება შენს პირად ცხოვრებაში?

- პეპლები მიდიან და მოდიან. საყვარელი ადამიანი ჩემთვის მუზაა. ის მაწერინებს ლექსს, სიმღერას. თუ მუზა ჩემთან ცხოვრებას ვერ შეძლებს, ვაიძულებ, ჩემგან წავიდეს და უკან არ დაბრუნდეს.

- მაშინ, როდესაც შენი თანატოლების უმეტესობა რეპს და როკს მღერის, როცა პოპულარული სიმღერების შესრულებით ცდილობდნენ და ახლაც ცდილობენ თავის დამკვიდრებას, შენ სულ სხვა გზა აირჩიე: ფოლკლორის გათანამედროვება გადაწყვიტე. რატომ?

- საერთოდ, სიმღერის სურვილი 15 წლის ასაკში გამიჩნდა. ვმღეროდი ხაშურის სცენაზე და მაშინ ფონოგრამის შესახებ არაფერი ვიცოდი. დედას მუსიკალურიც აქვს დამთავრებული და ერთ დროს, ოჯახი რომ ერჩინა, ბავშვებს სიმღერასაც ასწავლიდა. მას არაჩვეულებრივი ხმის ტემბრი აქვს. ჩემი დაც მღერის, მაგრამ სახალხოდ - არა. ასე რომ, ოჯახში ქართული სამხმოვანება ყოველთვის გვაქვს. თბილისში ჩამოსვლის შემდეგ ჩემი პედაგოგი ბატონი ოთარ ტატიშვილი გახდა. მანვე ჩამაბარებინა მეორე საესტრადო სასწავლებელში. მან არა მარტო მუსიკალურ სამყაროს მაზიარა, არამედ საზოგადოებასთან ურთიერთOობაც მასწავლა. მეამაყება, რომ სწორედ ბატონი ოთარი იყო ჩემი პედაგოგი. სხვათა შორის, გარდატეხის ასაკში რეპსაც ვმღე­როდი. რეჩიტატივი და მელოდიური ნახაზი მომწონდა. მყავდა ჩემი ჯგუფი "მე და ღამე". ბიჭები მღეროდნენ და თან - ნომერს ქორეოგრაფიულადაც ვაფორმებდით. სხვათა შორის, მაშინ პოპულარულები ვიყავით. მერე სოლო სიმღერა დავიწყე და პარალელურად, "ერისიონში" მივედი ცეკვის გასაგრძელებლად, ზაალ ჭუმბურიძის ჯგუფში. იქ შევხვდი თანატოლებს, რომლებიც ხალხურ სიმღერებს მღეროდნენ და მათ შევუერთდი. ჩვენ ვმღეროდით ყველგან: ქუჩაში, მეტროში, სახლში, სადარბაზოში... მერე გადავწყვიტე, ჩამეწერა სიმღერა "ბინდისფერია სოფელი", რომელიც საზოგადოებას მგონი, მოეწონა (იღიმის)... აქვე მინდა, მადლობა გადავუხადო ჩემი კლიპების რეჟისორს - დაჩი დარჩიას, რადგანაც მან ჩემი თაობის მომღერლებისგან კიდევ უფრო განსხვავებული გამხადა თავისი ვიდეონამუშევრებით.

- იმედია, არ გეწყინება, ახლა რასაც გეტყვი: მიუხედავად იმისა, რომ განსხვავებულ ჟანრში მუშაობ და ბევრი თაყვანისმცემელიც გყავს, ისეთი პოპულარული მაინც ვერ ხარ, როგორებიც შოუბიზნესის ე.წ. ქართველი ვარსკვლავები არიან. როგორ ფიქრობ, ჩრდილში რატომ დგახარ? გარემიქსებული ფოლკლორის მიღება საზოგადოებას გაუჭირდა თუ უბრალოდ, საჭირო დროს საჭირო ადგილას არ აღმოჩნდი ანუ მაშინ გამოჩნდი, როცა ამბობდნენ, შოუბიზნესმა დიდი ხნით დაიძინაო?

- თბილისში პოპულარობა ბევრს არაფერს ნიშნავს. პოპულარული ბევ­რი ისეთი ადამიანიც გამხდარა, რომლის საზოგადოებისთვის გაცნობა არ შეიძლებოდა, რომლებიც მხოლოდ სიბრალულის გრძნობას იწვევდნენ... მე ვაკეთებ იმას, რაც მინდა და ვფიქრობ, მთავარი ის კი არ არის, როგორ მღერი, არამედ ის, თუ რისთვის მღერი და ამით რისი თქმა გინდა. ის ადამიანი, ვინც ქართულ სიმღერას, ფოლკლორს დასცინის და მიაჩნიათ, რომ მისი ადგილი უიტნი ჰიუსტონის ან ჯასტინ ტიმბერლეიკის გვერდით არის, რომ აუცილებლად მათი სიმღერების შესრულებით უნდა მიაღწიოს წარმატებას, უბრალოდ, მეცოდება... და კიდევ, მე იმ დროს შევაბიჯე ე.წ. შოუბიზნესში, როცა ის ურჯულო და მტრიანი ადამიანებით დაკომპლექტდა. ზოგიერთმა მათგანმა ბევრი იცინა ჩემზე, მაგრამ ახლა ჩემი დრო დადგა და მე მეცინება მათ ფსევდოამერიკულ და ევროპულ შემოქმედებაზე. როცა ხარ ქართველი, ვფიქრობ, პირველ რიგში, ქართული პროდუქციის პოპულარიზაცია უნდა შეგეძლოს. მადლობა ღმერთს, ვაკეთებ იმ საქმეს, რომელიც სავსეა გონიერებით, ადამიანობით, სიკეთითა და რაც მთავარია, ხატოვანებით. მირჩევნია ვიყო სტაბილური მომღერალი, ვიდრე ორკვირიანი "ვარსკვლავი".

- შენი აზრით, რით განსხვავდებიან შენი თაობის თინეიჯერები დღევანდელი მოზარდებისგან?

- ჩემი თაობის ახალგაზრდები ნაკლებ ელექტრონულ ინფორმაციას ფლობდნენ, მაგრამ უფრო თბილები ვიყავით - ომმა და გაჭირვებამ გაგვაერთიანა მაშინ. შეიძლება, ბევრი რამ გვაკლდა, მაგრამ არ ვკარგავდით იუმორს და სწავლის სურვილს.

- რას ნიშნავს შენთვის სოციალური ქსელი, ვირტუალური ურთიერთობა?

- სოციალური ქსელი ბევრ ბოროტებასთან ერთად, ბევრ სიკეთესაც "აკე­თებს". ის მაჭანკალის როლსაც კისრულობს, ადამიანების დამეგობრებასაც უწყობს ხელს და კლავს ყოველგვარ ვაკუუმს. ინფორმაციის მიღებისა და გაცვლის წყაროა. სოციალური ქსელების წყალობით ახლა რევოლუციის მოწყობაც შეიძლება, ის ნამდვილი ბომბია და მკვლელიც შეიძლება დაარქვა. როგორც შეგქმნის, ისე გაგაუბედურებს.

- მხატვრული ლიტერატურა თუ გიზიდავს? გაიხსენე პირველი წიგნი, რომელმაც შენზე წარუშლელი შთაბეჭდილება მოახდინა. ახლა თუ კითხულობ რაიმეს?

- წიგნებთან ურთიერთობამ ბევრი რამ მასწავლა. კითხვა ძალიან მიყვარს. მახსოვს, გარდატეხის ასაკში ჯეკ ლონდონის "მარტინ იდენი" წავიკითხე და ამ ნაწარმოებზე დიდხანს ვფიქრობდი. მეც ხომ სწორედ ამ პერიოდში ვცდილობდი, ცხოვრების ჭაპანს შევჭიდებოდი და ამ წიგნის გმირთან ბევრი მსგავსება ვიპოვე... საერთოდ, მიყვარს ევროპული კლასიკური ლიტერატურა. სიმბოლისტების თაობა და პაოლო იაშვილი კი ლამის, სამაგიდო წიგნად მაქვს ქცეული. ბოლოს ორჰან ფამუქის "თოვლი" წავიკითხე, ახლა კი პაულო კოელიოს "ზაჰირს" ვეჭიდები.

- შენს შემოქმედებაში რა სიახ­ლეებია?

- საახალწლო კონცერტებისთვის ვემზადები. იქნებ ცოტაოდენი თანხის შეგროვება შევძლო, რათა მერე ახალ სიმღერაზე და კლიპზეც ვიზრუნო... სხვათა შორის, რამდენიმე მომღერალთან ერთად, საზღვარგარეთიდან მიწვევა მივიღე და შეიძლება, იანვარში საქართველოდან გამგზავრებაც მომიხდეს. თუ ყველაფერი ისე გამოვიდა, როგორც ჩაფიქრებულია, მაშინ ექსკლუზივს გპირდებით (იღიმის).

- დაბოლოს, რას ურჩევ ახალ თა­ობას, შოუბიზნესში თავის დამკვიდრების მოსურნეებს?

- მას, ვისაც სიმღერა სურს, უნდა იმღეროს, მაგრამ მიზნის მისაღწევად საჭიროა შრომა, საკუთარი თავის ძიება და არა - ვინმეს მიბაძვა. და რაც მთავარია, ქართული სიმღერა არ უნდა დაივიწყონ. ხშირად მახსენდება დოსტოევსკის მანიფესტი: "უნდა ეწამო!" ლექსი თუ სიმღერა გულიდან ხორცად უნდა გამოიტანონ და გულახდილები იყვნენ. დაბრკოლებები იქნება, მაგრამ არა ისეთი, ნიჭსა და სიკეთეს რომ დაძლევს. დაბოლოს, მინდა მადლობა გადაგიხადოთ იმისთვის, რომ ამ ყველაფრის თქმის საშუალება მომეცით.

ლიკა ქაჯაია

ჟურნალი ”გზა”

(გამოდის ხუთშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება