ქერჩის სრუტეში, რომელიც რუსეთისა და ანექსირებულ ყირიმს შორის მდებარეობს, კატასტროფა განიცადა ნავთობის ორმა რუსულმა ტანკერმა - "ვოლგონეფტ 212" -მა და "ვოლგონეფტ 239" - მა. ორივე გემზე ეკიპაჟის წევრები იმყოფებოდნენ: "ვოლგონეფტი 212“-ზე 13 ადამიანი, ხოლო "ვოლგონეფტი 239“-ზე - 14. არსებული ინფორმაციით, ერთი ადამიანი გარდაიცვალა.
საგანგებო სიტუაციების სამსახურმა სააგენტო ТАСС-ს აცნობა, რომ შტორმის დროს "ვოლგონეფტი 212"-ის "ცხვირის ნაწილი" მოწყდა. ინციდენტი ნაპირიდან 8 კილომეტრის დაშორებით მოხდა. რუსეთის საგანგებო სიტუაციების სამინისტროს განცხადებით, რთული მეტეოროლოგიური პირობების (ძლიერი ქარი და 7 ბალიანი შტორმი ზღვაზე) გამო, გემმა სერიოზული დაზიანებები მიიღო და დახმარება მოითხოვა.
"ვოლგონეფტი 212“-ის ბორტზე მყოფი 13 ადამიანიდან ერთი გარდაიცვალა, დანარჩენების ევაკუაცია კი წარმატებით განხორციელდა. რუსული მედიის ინფორმაციით, 11 მეზღვაური გადაიყვანეს ანაპის ქალაქის საავადმყოფოში, სადაც ორი მათგანი მძიმე მდგომარეობაშია.
კრასნოდარის მხარის გუბერნატორის, ვენიმინ კონდრატევის განცხადებით, ეკიპაჟის ყველა წევრს ჰიპოთერმია დაუფიქსირდა.
მეორე ტანკერმა - "ვოლგონეფტი 239"-მა - ასევე მიიღო დაზიანებები და ტამანის პორტის რაიონში მეჩეჩზე გაჩერდა, ნაპირთან 80 მეტრის დაშორებით. დაზიანების მიზეზები ამ დროისთვის უცნობია. გემზე მყოფი 14 ეკიპაჟის წევრი ჯერ კიდევ ბორტზე რჩება, მათთან კომუნიკაცია შენარჩუნებულია, დაგეგმილია ევაკუაცია
<script async src="https://telegram.org/js/telegram-widget.js?22" data-telegram-post="RBC_ua_news/122685" data-width="100%"></script>
კვირას, დღის მეორე ნახევარში, საგანგებო სიტუაციების სამინისტრომ განაცხადა, რომ "ვოლგონეფტი 239"-ის ეკიპაჟის ევაკუაცია ამინდის გაუარესების გამო დროებით შეჩერდა, თუმცა გემზე პირველადი საჭიროებების უზრუნველსაყოფად ყველა პირობა არსებობს.
სინოპტიკოსების პროგნოზით, ძლიერი ქარი და ზღვის ღელვა შავი ზღვის კრასნოდარის სანაპიროზე კიდევ ერთი დღე გასტანს.
"ვოლგონეფტი 212"-ის სიგრძე 136 მეტრია, სიგანე - 16 მეტრი, ის 1969 წელს აშენდა. "„ვოლგონეფტი 239“-ის სიგრძე 132 მეტრია, სიგანე - 17 მეტრია და 1973 წელს აშენდა. ორივე ტანკერი რუსეთის დროშის ქვეშ მოძრაობდა.
რუსეთის ფედერალურმა საზღვაო და მდინარის ტრანსპორტის სააგენტომ დაადასტურა, რომ ორი ტანკერის განადგურების შედეგად ზღვაში ნავთობპროდუქტები ჩაიღვარა.
Greenpeace-ის წარმომადგენლებმა რუსეთის ხელისუფლებას მოუწოდეს, მაქსიმალური ზომები მიიღოს ეკოლოგიური ზიანის შესამცირებლად. თუ გემები ჩაიძირება, ზღვაში ნავთობპროდუქტების ხანგრძლივი გაჟონვის რისკი კიდევ უფრო გაიზრდება.
ეკოლოგებმა გაიხსენეს 2007 წლის ნოემბრის ავარია, როდესაც ქერჩის სრუტეში სხვა ტანკერი განადგურდა, რომელსაც 4800 ტონა ნავთობპროდუქტები გადაჰქონდა. მაშინდელმა შემთხვევამ შავი ზღვის სანაპიროს ათეულობით კილომეტრის დაბინძურება გამოიწვია.