პოლიტიკა
მსოფლიო
საზოგადოება

25

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის ოცდამეშვიდე დღე დაიწყება 05:13-ზე, მთვარე 11:20-ზე ესტუმრება ვერძს კარგი დღეა ახალი საქმეების დასაწყებად. შანსი მოგეცემათ მოაგვაროთ ძველი პრობლემები. კარგი დღეა ბიზნესისა და სავაჭრო საქმეებისთვის; უფროს თაობასთან ურთიერთობისთვის. მათგან რჩევის მიღება. ურთიერთობის, საქმეების გარჩევას არ გირჩევთ. კარგი დღეა საქმიანობის, სამუშაო ადგილის შესაცვლელად. კარგია მოგზაურობის დაწყება. მცირე ფიზიკური დატვირთვა არ გაწყენთ, კარგი დღეა საოჯახო საქმეების შესასრულებლად, ყვავილების დასარგავად; ქორწინებისა და ნიშნობისათვის. თავის ტკივილი რომ აირიდოთ, არ გადაიღალოთ გონებრივი სამუშაოთი. მოერიდეთ დიდხანს კითხვასა და ტელევიზორის ყურებას.
კულტურა/შოუბიზნესი
Faceამბები
სამხედრო
კონფლიქტები
სპორტი
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"2015 წლის შემდეგ უკვე მეოთხედ ვმასპინძლობთ თბილისში "აბრეშუმის გზის ფორუმს“ - ეს არის მნიშვნელოვანი შესაძლებლობა, წარმოვაჩინოთ საქართველო" - პრემიერი
"2015 წლის შემდეგ უკვე მეოთხედ ვმასპინძლობთ თბილისში "აბრეშუმის გზის ფორუმს“ - ეს არის მნიშვნელოვანი შესაძლებლობა, წარმოვაჩინოთ საქართველო" - პრემიერი

2015 წლის შემ­დეგ უკვე მე­ო­თხედ ხდე­ბა, რომ ჩვენ ამ მნიშ­ვნე­ლო­ვან შეკ­რე­ბას ვმას­პინ­ძლობთ თბი­ლის­ში. რა თქმა უნდა, ეს არის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი შე­საძ­ლებ­ლო­ბა, რომ წარ­მო­ვა­ჩი­ნოთ კი­დევ ერთხელ სა­ქარ­თვე­ლო და ვაჩ­ვე­ნოთ ის პროგ­რე­სი, რო­მე­ლიც ბოლო წლებ­ში გვქონ­და, - ამის შე­სა­ხებ სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­მი­ერ-მი­ნის­ტრმა ირაკ­ლი ღა­რი­ბაშ­ვილ­მა, "თბი­ლი­სის აბ­რე­შუ­მის გზის ფო­რუმ­ზე” სი­ტყვით გა­მოს­ვლი­სას გა­ნა­ცხა­და.

მთავ­რო­ბის მე­თა­უ­რის თქმით, "აბ­რე­შუ­მის გზის“ მნიშ­ვნე­ლო­ბა, რო­გორც ის­ტო­რი­უ­ლად, ისე ამ­ჟა­მად, უბ­რა­ლოდ სცდე­ბა მხო­ლოდ სა­ვაჭ­რო გზის მნიშ­ვნე­ლო­ბას და ამ უძ­ვე­ლეს­მა გზამ ხელი შე­უ­წყო ფა­ი­ფუ­რის გა­და­ტა­ნას ქვეყ­ნი­დან ქვე­ყა­ნა­ში, ასე­ვე ჩაის კულ­ტუ­რის აყ­ვა­ვე­ბას და ევ­რო­პა­სა და აზი­ას შო­რის სა­სი­ცო­ცხლო კავ­შირს.

"ძვირ­ფა­სო პრე­მი­ერ-მი­ნის­ტრე­ბო, ძვირ­ფა­სო მი­ნის­ტრე­ბო, მი­ვე­სალ­მე­ბი დიპ­ლო­მა­ტი­უ­რი კორ­პუ­სის წარ­მო­მად­გენ­ლებს, თქვე­ნო აღ­მა­ტე­ბუ­ლე­ბავ, ქალ­ბა­ტო­ნე­ბო და ბა­ტო­ნე­ბო, პა­ტივ­ცე­მუ­ლო სტუმ­რე­ბო. დიდი სი­ა­მოვ­ნე­ბაა მო­გე­სალ­მოთ აბ­რე­შუ­მის გზის ფო­რუ­მი 2023 წლის ღო­ნის­ძი­ე­ბა­ზე, რო­მე­ლიც მარ­თლაც გლო­ბა­ლუ­რი მას­შტა­ბის ღო­ნის­ძი­ე­ბაა და რო­მელ­საც ეს­წრე­ბი­ან ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის მა­ღალ­ჩი­ნოს­ნე­ბი, პო­ლი­ტი­კო­სე­ბი, ასე­ვე ბიზ­ნე­სი­სა და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი.

ჩვენ მო­ხა­რუ­ლე­ბი ვართ, რომ უკვე ვმას­პინ­ძლობთ თით­ქმის 2300 სტუ­მარს 63 ქვეყ­ნი­დან, მათ შო­რის არი­ან მთავ­რო­ბის მე­თა­უ­რე­ბი, მი­ნის­ტრე­ბი, ასე­ვე სა­ერ­თა­შო­რი­სო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბის ხელ­მძღვა­ნე­ლე­ბი, გე­ნე­რა­ლუ­რი დი­რექ­ტო­რე­ბი, ზედა რგო­ლის მე­ნე­ჯე­რე­ბი, რომ­ლე­ბიც 250-მდე კომ­პა­ნი­ას წარ­მო­ად­გე­ნენ. ჩვენ მად­ლო­ბე­ლი ვართ ყვე­ლა თქვენ­გა­ნის მი­მართ. მად­ლო­ბა, რომ დღეს შე­მოგ­ვი­ერ­თდით.

2015 წლის შემ­დეგ უკვე მე­ო­თხედ ხდე­ბა, რომ ჩვენ ამ მნიშ­ვნე­ლო­ვან შეკ­რე­ბას ვმას­პინ­ძლობთ თბი­ლის­ში. რა თქმა უნდა, ეს არის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი შე­საძ­ლებ­ლო­ბა, რომ წარ­მო­ვა­ჩი­ნოთ კი­დევ ერთხელ სა­ქარ­თვე­ლო და ვაჩ­ვე­ნოთ ის პროგ­რე­სი, რო­მე­ლიც ბოლო წლებ­ში გვქონ­და. აბ­რე­შუ­მის გზის მნიშ­ვნე­ლო­ბა, რო­გორც ის­ტო­რი­უ­ლად, ისე ამ­ჟა­მად, უბ­რა­ლოდ სცდე­ბა მხო­ლოდ სა­ვაჭ­რო გზის მნიშ­ვნე­ლო­ბას და ამ უძ­ვე­ლეს­მა გზამ ხელი შე­უ­წყო ფა­ი­ფუ­რის გა­და­ტა­ნას ქვეყ­ნი­დან ქვე­ყა­ნა­ში, ასე­ვე ჩაის კულ­ტუ­რის აყ­ვა­ვე­ბას და ევ­რო­პა­სა და აზი­ას შო­რის სა­სი­ცო­ცხლო კავ­შირს. ამ გზამ და­ა­კავ­ში­რა და­სავ­ლუ­რი და აღ­მო­სავ­ლუ­რი კულ­ტუ­რე­ბი და ასე­ვე გამ­ტა­რი ფუნ­ქცია შე­ას­რუ­ლა ინო­ვა­ცი­ე­ბი­სა და ცოდ­ნის გა­ზი­ა­რე­ბის­თვის. მარ­თლაც უდა­ვოა, რომ ჩვენ ის­ტო­რი­უ­ლი კავ­ში­რი გვაქვს აბ­რე­შუ­მის გზას­თან. მა­ნამ­დე, ვიდ­რე ეს გზა და­სავ­ლეთს მი­აღ­წევ­და, ის გა­ვი­და სა­ქარ­თვე­ლოს მრა­ვალ­ფე­რო­ვან რე­ლი­ეფ­ზე და ასე­ვე ის აღ­წე­რი­ლია ბერ­ძე­ნი ის­ტო­რი­კო­სე­ბის მიერ, რო­გორც სა­ვაჭ­რო ქსე­ლის­თვის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი გზაჯ­ვა­რე­დი­ნი. რა თქმა უნდა, ეს ყვე­ლა­ფე­რი დას­ტურ­დე­ბა არ­ქე­ო­ლო­გი­უ­რი მტკი­ცე­ბუ­ლე­ბე­ბით, რო­გო­რიც არის ჩი­ნუ­რი ფა­ი­ფუ­რის ნა­ტე­ხე­ბი დმა­ნის­ში და ასე­ვე ჩი­ნუ­რი მო­ნე­ტა, რო­მე­ლიც 1200 წელ­ზე მეტი ხნით თა­რიღ­დე­ბა და რო­მე­ლიც აღ­მო­ჩე­ნი­ლია მცხე­თი­ჯვარ­ში. პრე­ის­ტო­რი­უ­ლი პე­რი­ო­დი­დან მო­ყო­ლე­ბუ­ლი მცხე­თა, სა­ქარ­თვე­ლოს უძ­ვე­ლე­სი დე­და­ქა­ლა­ქი, მარ­თლაც უმ­ნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნე­სი ლო­გის­ტი­კუ­რი კავ­ში­რის ად­გი­ლის იყო, სა­დაც ერ­თმა­ნეთს ერ­წყმო­და კავ­კა­სი­ის ძი­რი­თა­დი მარ­შრუ­ტე­ბი. აბ­რე­შუ­მის გზა უდი­დეს როლს ას­რუ­ლებ­და და რა თქმა უნდა, ეს ასე­ვე ხელს უწყობ­და უფრო მეტი კავ­ში­რე­ბის დამ­ყა­რე­ბას უფრო ფარ­თო სამ­ყა­როს­თან. ამ სა­ერ­თო მო­ცე­მუ­ლო­ბა­ში, ის რე­ლი­გი­ე­ბი, ადათ-წე­სე­ბი, ტრა­დი­ცი­ე­ბი, რომ­ლე­ბიც არ­სე­ბობს აღ­მო­სავ­ლე­თი­სა და და­სავ­ლე­თის ქვეყ­ნებ­ში ერ­თი­ან­დე­ბა ამ ად­გი­ლას, რა­საც ჩვენ ამა­ყად ვუ­წო­დებთ სა­ქარ­თვე­ლოს. 9 წლის წინ გა­ერ­თი­ა­ნე­ბუ­ლი ერე­ბის ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ა­ში მე გა­ვაც­ნო­ბი­ე­რე აბ­რე­შუ­მის გზის მნიშ­ვნე­ლო­ბა და თუ რამ­დე­ნად მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ერ­თობ­ლი­ვი ძა­ლის­ხმე­ვა მისი პო­ტენ­ცი­ა­ლის ათ­ვი­სე­ბის­თვის. სულ რა­ღაც 1 წე­ლი­წად­ში, 2015 წელს, ჩვენ პირ­ვე­ლი "აბ­რე­შუ­მის გზის ფო­რუ­მი“ გავ­მარ­თეთ თბი­ლის­ში და ამის შემ­დეგ, ჩვენ უკვე უწყვე­ტად გან­ვაგ­რძობთ ამ ტრა­დი­ცი­ას და ეჭვგა­რე­შეა, რომ სა­ქარ­თვე­ლო მარ­თლაც გახ­და აღ­მო­სავ­ლეთ-და­სავ­ლეთს შო­რის ურ­თი­ერ­თო­ბის გა­ნუ­ყო­ფე­ლი ნა­წი­ლი“, - გა­ნა­ცხა­და პრე­მი­ერ­მა.

მი­სი­ვე თქმით, დაბ­რკო­ლე­ბე­ბის აღ­მო­ფხვრი­სა და ინფრას­ტრუქ­ტუ­რუ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის მიზ­ნით, სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბა მო­ლა­პა­რა­კე­ბებს აწარ­მო­ებს ყა­ზახ და აზერ­ბა­ი­ჯა­ნელ კო­ლე­გებ­თან.

"შუა დე­რე­ფა­ნი“ სა­ქარ­თვე­ლოს მას­შტა­ბით სწრა­ფად ვი­თარ­დე­ბა და რო­გორც ტრა­დი­ცი­უ­ლი გზე­ბის ალ­ტერ­ნა­ტი­ვა ჩვენ უკვე ვხვდე­ბით ყვე­ლა­ზე სა­ი­მე­დო, ერთ-ერთი ვა­რი­ან­ტი აღ­მო­სავ­ლეთ-და­სავ­ლეთ სატ­რან­სპორ­ტო მარ­შრუტ­ზე. ჩვენ ასე­ვე მჭიდ­როდ ვმუ­შა­ობთ ჩვენს აზერ­ბა­ი­ჯა­ნელ და ყა­ზახ კო­ლე­გებ­თან იმი­სათ­ვის, რომ აღ­მო­ი­ფხვრას დაბ­რკო­ლე­ბე­ბი, გაძ­ლი­ერ­დეს ინფრას­ტრუქ­ტუ­რუ­ლი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი, გა­მარ­ტივ­დეს პრო­ცე­დუ­რე­ბი და გა­მო­ყე­ნე­ბუ­ლი იქ­ნეს ერ­თი­ა­ნი სა­ტა­რი­ფო პო­ლი­ტი­კა.

სა­ქარ­თვე­ლოს ევ­რო­კავ­შირ­თან გა­ფორ­მე­ბუ­ლი აქვს თა­ვი­სუ­ფა­ლი ვაჭ­რო­ბის შე­თან­ხმდე­ბა. ასე­ვე დსთ-ს ქვეყ­ნებ­თა­ნაც არ­სე­ბობს შე­თან­ხმე­ბა, ჩი­ნეთ­თან, თურ­ქეთ­თან, არა­ბე­თის გა­ერ­თი­ა­ნე­ბულ სა­ა­მი­რო­ებ­თან. ჩვენ ვვი­თარ­დე­ბით რო­გორც რე­გი­ო­ნუ­ლი ჰაბი. ეს შე­თან­ხმე­ბე­ბი ინ­ვეს­ტო­რებს აძ­ლევს წვდო­მას უზარ­მა­ზარ ბაზ­რებ­ზე. ჩვე­ნი მთავ­რო­ბის ეკო­ნო­მი­კუ­რი პო­ლი­ტი­კა კი­დევ უფრო უბიძ­გებს ინ­ვეს­ტო­რებს, უფრო მე­ტად ისარ­გებ­ლონ იმ ფაქ­ტით, რომ ჩვენ წვდო­მა გვაქვს 2,3 მი­ლი­არ­დი­ან სა­მომ­ხმა­რებ­ლო ბა­ზარ­ზე. ასე­ვე მიმ­დი­ნა­რე­ობს მო­ლა­პა­რა­კე­ბე­ბი ის­რა­ელ­თან და სამ­ხრეთ კო­რე­ას­თან“, - გა­ნა­ცხა­და ღა­რი­ბაშ­ვილ­მა.

ამას­თან, ირაკ­ლი ღა­რი­ბაშ­ვილ­მა აღ­ნიშ­ნა, რომ სა­გა­და­სა­ხა­დო გა­ნაკ­ვე­თი სა­ქარ­თვე­ლო­ში ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე და­ბა­ლია.

"გა­სუ­ლი ათწლე­უ­ლის გან­მავ­ლო­ბა­ში ჩვენ მო­ვა­ხერ­ხეთ, რომ სა­ქარ­თვე­ლო გამ­ხდა­რი­ყო სა­უ­კე­თე­სო ად­გი­ლი მსოფ­ლი­ო­ში ბიზ­ნე­სის კე­თე­ბის თვალ­საზ­რი­სით. სა­გა­და­სა­ხა­დო გა­ნაკ­ვე­თი სა­ქარ­თვე­ლო­ში ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე და­ბა­ლია. მსოფ­ლიო ბან­კის მო­ნა­ცე­მე­ბით სა­ქარ­თვე­ლო მე­სა­მე ად­გილ­ზეა ყვე­ლა­ზე ნაკ­ლე­ბი სა­გა­და­სა­ხა­დო ტვირ­თის მქო­ნე ქვეყ­ნებს შო­რის, სა­დაც სა­ერ­თო გა­ნაკ­ვე­თი 9,9 %-ია. მსოფ­ლიო ბან­კის უახ­ლე­სი ბიზ­ნეს­კე­თე­ბის სი­მარ­ტი­ვის ან­გა­რი­შით გლო­ბა­ლურ დო­ნე­ზე ბიზ­ნე­სის კე­თე­ბის მხრივ სა­ქარ­თვე­ლო მეშ­ვი­დე ქვე­ყა­ნაა.

სა­ქარ­თვე­ლო ასე­ვე ბევრ ღი­რე­ბულ შე­თა­ვა­ზე­ბას სთა­ვა­ზობს ინ­ვეს­ტო­რებს. მა­გა­ლი­თად, მო­გე­ბის მო­დე­ლი გა­თა­ვი­სუფ­ლე­ბუ­ლია კორ­პო­რა­ცი­უ­ლი გა­და­სა­ხა­დის­გან, კომ­პა­ნი­ე­ბის­გან და ასე­ვე არ­სე­ბობს 4 თა­ვი­სუ­ფა­ლი ინ­დუსტრი­უ­ლი ზონა, სა­დაც პრო­დუქ­ტის წარ­მო­ე­ბა შე­იძ­ლე­ბა ისე, რომ გა­თა­ვი­სუფ­ლე­ბუ­ლია გა­და­სა­ხა­დის­გან. ეს ყვე­ლა­ფე­რი კი სა­ქარ­თვე­ლოს ხელს უწყობს, რომ მიმ­ზიდ­ვე­ლი გახ­დეს ბიზ­ნე­სის კე­ტე­ბის­თვის“, - აღ­ნიშ­ნა ღა­რი­ბაშ­ვილ­მა.

პრე­მი­ე­რის თქმით, ფო­რუ­მი არის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი შე­საძ­ლებ­ლო­ბა, "კი­დევ ერთხელ წარ­მო­ვა­ჩი­ნოთ სა­ქარ­თვე­ლო და ვაჩ­ვე­ნოთ ის პროგ­რე­სი, რო­მე­ლიც ბოლო წლებ­ში გვქონ­და".

"აბ­რე­შუ­მის გზის ღო­ნის­ძი­ე­ბა“ მარ­თლაც გლო­ბა­ლუ­რი მას­შტა­ბის ღო­ნის­ძი­ე­ბაა. მო­ხა­რუ­ლე­ბი ვართ, რომ ვმას­პინ­ძლობთ, თით­ქმის, 2300 სტუ­მარს 63 ქვეყ­ნი­დან. მათ შო­რის არი­ან მთავ­რო­ბის მე­თა­უ­რე­ბი, მი­ნის­ტრე­ბი, ასე­ვე სა­ერ­თა­შო­რი­სო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბის ხელ­მძღვა­ნე­ლე­ბი. მად­ლო­ბა, რომ შე­მოგ­ვი­ერ­თდით. 2015 წლის შემ­დეგ, უკვე მე­ო­თხედ ხდე­ბა, რომ ვმას­პინ­ძლობთ ამ შეკ­რე­ბას თბი­ლის­ში. რა თქმა უნდა, ეს არის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი შე­საძ­ლებ­ლო­ბა, კი­დევ ერთხელ რომ წარ­მო­ვა­ჩი­ნოთ სა­ქარ­თვე­ლო და ვაჩ­ვე­ნოთ ის პროგ­რე­სი, რო­მე­ლიც ბოლო წლებ­ში გვქონ­და. აბ­რე­შუ­მის გზის მნიშ­ვნე­ლო­ბა რო­გორც ის­ტო­რი­უ­ლად, ასე­ვე ამ­ჟა­მად, უბ­რა­ლოდ ცდე­ბა მხო­ლოდ სა­ვაჭ­რო გზის მნიშ­ვნე­ლო­ბას. ამ უძ­ვე­ლეს­მა გზამ ხელი შე­უ­წყო ფა­ი­ფუ­რის გა­და­ტა­ნას ქვეყ­ნი­დან ქვე­ყა­ნა­ში, ასე­ვე, ჩაის კულ­ტუ­რის აყ­ვა­ვე­ბას და ევ­რო­პა­სა და აზი­ას შო­რის სა­სი­ცო­ცხლო კავ­შირს. ამ გზამ და­ა­კავ­ში­რა და­სავ­ლუ­რი და აღ­მო­სავ­ლუ­რი კულ­ტუ­რე­ბი და გამ­ტა­რი ფუნ­ქცია შე­ას­რუ­ლა ინო­ვა­ცი­ე­ბი­სა და ცოდ­ნის გა­ზი­ა­რე­ბის­თვის. უდა­ვოა, რომ ჩვენ ის­ტო­რი­უ­ლი კავ­ში­რი გვაქვს აბ­რე­შუ­მის გზას­თან. მა­ნამ­დე, ვიდ­რე ეს გზა და­სავ­ლეთს მი­აღ­წევ­და, ის გა­ვი­და სა­ქარ­თვე­ლოს მრა­ვალ­ფე­რო­ვან რე­ლი­ეფ­ზე და ეს აღ­წე­რი­ლია ბერ­ძე­ნი ის­ტო­რი­კო­სე­ბის მიერ, რო­გორც სა­ვაჭ­რო ქსე­ლის­თვის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი გზაჯ­ვა­რე­დი­ნი. ეს ყვე­ლა­ფე­რი დას­ტურ­დე­ბა არ­ქე­ო­ლო­გი­უ­რი მტკი­ცე­ბუ­ლე­ბე­ბით, რო­გო­რი­ცაა ჩი­ნუ­რი ფა­ი­ფუ­რის ნა­ტე­ხე­ბი დმა­ნის­ში და ჩი­ნუ­რი მო­ნე­ტა,რო­მე­ლიც 1200 წელ­ზე მეტი ხნით თა­რიღ­დე­ბა და რო­მე­ლიც აღ­მო­ჩე­ნი­ლია მცხე­თის ჯვარ­ში. პრე­ის­ტო­რი­უ­ლი პე­რი­ო­დი­დან მო­ყო­ლე­ბუ­ლი, მცხე­თა, სა­ქარ­თვე­ლოს უძ­ვე­ლე­სი დე­და­ქა­ლა­ქი, მარ­თლაც უმ­ნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნე­სი ლო­ჯის­ტი­კუ­რი კავ­ში­რის ად­გი­ლი იყო, სა­დაც ერ­თმა­ნეთს ერ­წყმო­და კავ­კა­სი­ის ძი­რი­თა­დი მარ­შრუ­ტე­ბი. აბ­რე­შუ­მის გზა უდი­დეს როლს ას­რუ­ლებ­და და რა თქმა უნდა, ეს ასე­ვე ხელს უწყობ­და უფრო მეტი კავ­ში­რე­ბის დამ­ყა­რე­ბას, უფრო ფარ­თო სამ­ყა­როს­თან. ამ სა­ერ­თო მო­ცე­მუ­ლო­ბა­ში, ის რე­ლი­გი­ე­ბი, ადათ-წე­სე­ბი, ტრა­დი­ცი­ე­ბი, რო­მე­ლიც არ­სე­ბობს აღ­მო­სავ­ლე­თი­სა და და­სავ­ლე­თის ქვეყ­ნებ­ში, ერ­თი­ან­დე­ბა ამ ად­გი­ლას, რო­მელ­საც ჩვენ ამა­ყად ვუ­წო­დებთ სა­ქარ­თვე­ლოს. 9 წლის წინ გა­ერ­თი­ა­ნე­ბუ­ლი ერე­ბის ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ა­ში გა­ვაც­ნო­ბი­ე­რე აბ­რე­შუ­მის გზის მნიშ­ვნე­ლო­ბა და თუ რამ­დე­ნად მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ერ­თობ­ლი­ვი ძა­ლის­ხმე­ვა მისი პო­ტენ­ცი­ა­ლის ათ­ვი­სე­ბის­თვის. სულ რა­ღაც ერთ წე­ლი­წად­ში, 2015 წელს, ჩვენ პირ­ვე­ლი "აბ­რე­შუ­მის გზის ფო­რუ­მი“ გავ­მარ­თეთ თბი­ლის­ში. ამის შემ­დეგ ჩვენ უკვე უწყვე­ტად გან­ვაგ­რძობთ ამ ტრა­დი­ცი­ას. ეჭვგა­რე­შეა, რომ სა­ქარ­თვე­ლო მარ­თლაც გახ­და აღ­მო­სავ­ლეთ - და­სავ­ლეთ შო­რის ურ­თი­ერ­თო­ბის გა­ნუ­ყო­ფე­ლი ნა­წი­ლი. რო­გორც მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, ჩემ­მა ქვე­ყა­ნამ სრულ­მას­შტა­ბი­ა­ნი სამ­ხედ­რო აგ­რე­სია გა­ნი­ცა­და 2008 წელს და მის შე­დე­გებს კვლა­ვაც გა­ნიც­დის. ეს ჯერ კი­დევ აშ­კა­რად ჩანს, იმი­ტომ, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს ტე­რი­ტო­რი­ის 20% ჯერ კი­დევ ოკუ­პი­რე­ბუ­ლია რუ­სე­თის ფე­დე­რა­ცი­ის მიერ და ად­გილ­ნაც­ვა­ლია 100 ათა­სო­ბით ადა­მი­ა­ნი. ღრმა რწმე­ნით ვა­ცხა­დებ, რომ ამ გა­ნად­გუ­რე­ბის მი­უ­ხე­და­ვად, რო­მე­ლიც ჩვენ გან­ვი­ცა­დეთ, და­უ­ყოვ­ნებ­ლივ და­ვი­წყეთ ჩვე­ნი ამ­ბი­ცი­ე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა და ეტა­პობ­რი­ვად გა­და­ვაქ­ცევთ სა­ქარ­თვე­ლოს დი­ნა­მი­კურ სა­ზო­გა­დო­ე­ბად, რო­მე­ლიც მზა­დაა მშვი­დო­ბის, სტა­ბი­ლუ­რო­ბი­სა და ეკო­ნო­მი­კუ­რი გან­ვი­თა­რე­ბის მი­საღ­წე­ვად. სა­ქარ­თვე­ლოს ეს­მის ომის ფასი და აღი­ა­რებს, რამ­დე­ნად ღი­რე­ბუ­ლია მშვი­დო­ბა. 2012 წლი­დან მო­ყო­ლე­ბუ­ლი ჩვე­ნი მთავ­რო­ბა ახერ­ხებ­და მშვი­დო­ბი­სა და სტა­ბი­ლუ­რო­ბის შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბას, ათწლე­უ­ლის გან­მავ­ლო­ბა­ში. ამის შე­დე­გად ჩვე­ნი პარტნი­ო­რე­ბის­თვის სი­ტუ­ა­ცია უფრო სან­დო და პროგ­ნო­ზი­რე­ბა­დი ხდე­ბო­და“, - გა­ნა­ცხა­და ირაკ­ლი ღა­რი­ბაშ­ვილ­მა.

00:00 / 00:00
ალექს
0

ანაკლიის პორტი საჭიროა, კი, ეგ ჯერ ილიამ, საბახტარიშვილმა და ნიკოლაძემ იცოდნენ, უბრალოდ ფოთი არჩიეს მაშინ , მერე იცოდა ბერიამაც, ვასილმაც და ედუარდმაც იცოდა და ჯერ ენგურიჰესიო და მერე ანაკლიაო, მეტროცო, უფრო ადრე და ვერ მოასწრეს ერთად ყველაფერი, სპორტის სასახლე და დინამოს სტადიონი ხომ გვინდოდა, თან კომუნიზმსაც აშენებდნენ, ხაზარაძეც, კი გამოჩნდა და გიჟიც ქალაქს მიდიოდა!? ჰო, ანაკლია გვინდა! არ გვინდა ბაქიბუქი, 30 მილიონ ტონაზე ჩამოდით და მე დაგიკრავთ ტაშს, 1 მილიონი კონტეინერიც ფეშქეშ, არაა მიუღწეველი. განვლილ ამ 30 წლის განმავლობაში 15 მილიარდზე მეტი თითიდან გამოწოვილი ჯარიმით დაშანთა სამოხელეო პლუტოკრატიამ საქართველოს ეკონომიკა და აითვისა პრემია დანამატად, ესეც დაამატეთ უხეიროდ ნაფლანგი არასაჯარიმო შემოსავლებით შეკოწიწებული ბიუჯეტის ხარჯს ათასგვარ სისულელეებში, როგორიცაა საპარტნიორო ფონდის და აწარმოე საქართველოში ეკონომიკური ინოვაციები და მიხვდებით, რომ ეს სარანჩა სვავები რომ მიუშვა, ამერიკას დაშლიან 6-7 თვეში, ნაკლებშიც -რას ვუძლებთ?! არ იცის ეს პუტინმა, თორემ აქ კი არა, იქ დაასაქმებდა ამათ! ყოველ ოთხ წელიწადში რომ 1,5 მილიარდ ჯარიმას ჩამოაწერენ დაჯარიმებულებს, როგორ გგონიათ , საიდან? იქიდან, რომ ეგ შეწერილი ჯარიმებია, შეტენეს! დაატორმუზეს და ბაზრიდან , ქვეყნიდანაც გააძევეს და გააგდეს, ვინც კუკიაზე არ მოხვდა, ბევრი კი აატარეს იმ აღმართზე ! აბა, მოკითხვამდე, ვასიუკი! რიკოთს, მოლითს და წიფას ასმილიონიანი მოკითხვა! აწარმოეთ ანაკლიაში !

ავტორი:

"2015 წლის შემდეგ უკვე მეოთხედ ვმასპინძლობთ თბილისში "აბრეშუმის გზის ფორუმს“ - ეს არის მნიშვნელოვანი შესაძლებლობა, წარმოვაჩინოთ საქართველო" - პრემიერი

"2015 წლის შემდეგ უკვე მეოთხედ ვმასპინძლობთ თბილისში "აბრეშუმის გზის ფორუმს“ - ეს არის მნიშვნელოვანი შესაძლებლობა, წარმოვაჩინოთ საქართველო" - პრემიერი

2015 წლის შემდეგ უკვე მეოთხედ ხდება, რომ ჩვენ ამ მნიშვნელოვან შეკრებას ვმასპინძლობთ თბილისში. რა თქმა უნდა, ეს არის მნიშვნელოვანი შესაძლებლობა, რომ წარმოვაჩინოთ კიდევ ერთხელ საქართველო და ვაჩვენოთ ის პროგრესი, რომელიც ბოლო წლებში გვქონდა, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი ღარიბაშვილმა, "თბილისის აბრეშუმის გზის ფორუმზე” სიტყვით გამოსვლისას განაცხადა.

მთავრობის მეთაურის თქმით, "აბრეშუმის გზის“ მნიშვნელობა, როგორც ისტორიულად, ისე ამჟამად, უბრალოდ სცდება მხოლოდ სავაჭრო გზის მნიშვნელობას და ამ უძველესმა გზამ ხელი შეუწყო ფაიფურის გადატანას ქვეყნიდან ქვეყანაში, ასევე ჩაის კულტურის აყვავებას და ევროპასა და აზიას შორის სასიცოცხლო კავშირს.

"ძვირფასო პრემიერ-მინისტრებო, ძვირფასო მინისტრებო, მივესალმები დიპლომატიური კორპუსის წარმომადგენლებს, თქვენო აღმატებულებავ, ქალბატონებო და ბატონებო, პატივცემულო სტუმრებო. დიდი სიამოვნებაა მოგესალმოთ აბრეშუმის გზის ფორუმი 2023 წლის ღონისძიებაზე, რომელიც მართლაც გლობალური მასშტაბის ღონისძიებაა და რომელსაც ესწრებიან ხელისუფლების მაღალჩინოსნები, პოლიტიკოსები, ასევე ბიზნესისა და საზოგადოების წარმომადგენლები.

ჩვენ მოხარულები ვართ, რომ უკვე ვმასპინძლობთ თითქმის 2300 სტუმარს 63 ქვეყნიდან, მათ შორის არიან მთავრობის მეთაურები, მინისტრები, ასევე საერთაშორისო ორგანიზაციების ხელმძღვანელები, გენერალური დირექტორები, ზედა რგოლის მენეჯერები, რომლებიც 250-მდე კომპანიას წარმოადგენენ. ჩვენ მადლობელი ვართ ყველა თქვენგანის მიმართ. მადლობა, რომ დღეს შემოგვიერთდით.

2015 წლის შემდეგ უკვე მეოთხედ ხდება, რომ ჩვენ ამ მნიშვნელოვან შეკრებას ვმასპინძლობთ თბილისში. რა თქმა უნდა, ეს არის მნიშვნელოვანი შესაძლებლობა, რომ წარმოვაჩინოთ კიდევ ერთხელ საქართველო და ვაჩვენოთ ის პროგრესი, რომელიც ბოლო წლებში გვქონდა. აბრეშუმის გზის მნიშვნელობა, როგორც ისტორიულად, ისე ამჟამად, უბრალოდ სცდება მხოლოდ სავაჭრო გზის მნიშვნელობას და ამ უძველესმა გზამ ხელი შეუწყო ფაიფურის გადატანას ქვეყნიდან ქვეყანაში, ასევე ჩაის კულტურის აყვავებას და ევროპასა და აზიას შორის სასიცოცხლო კავშირს. ამ გზამ დააკავშირა დასავლური და აღმოსავლური კულტურები და ასევე გამტარი ფუნქცია შეასრულა ინოვაციებისა და ცოდნის გაზიარებისთვის. მართლაც უდავოა, რომ ჩვენ ისტორიული კავშირი გვაქვს აბრეშუმის გზასთან. მანამდე, ვიდრე ეს გზა დასავლეთს მიაღწევდა, ის გავიდა საქართველოს მრავალფეროვან რელიეფზე და ასევე ის აღწერილია ბერძენი ისტორიკოსების მიერ, როგორც სავაჭრო ქსელისთვის მნიშვნელოვანი გზაჯვარედინი. რა თქმა უნდა, ეს ყველაფერი დასტურდება არქეოლოგიური მტკიცებულებებით, როგორიც არის ჩინური ფაიფურის ნატეხები დმანისში და ასევე ჩინური მონეტა, რომელიც 1200 წელზე მეტი ხნით თარიღდება და რომელიც აღმოჩენილია მცხეთიჯვარში. პრეისტორიული პერიოდიდან მოყოლებული მცხეთა, საქართველოს უძველესი დედაქალაქი, მართლაც უმნიშვნელოვანესი ლოგისტიკური კავშირის ადგილის იყო, სადაც ერთმანეთს ერწყმოდა კავკასიის ძირითადი მარშრუტები. აბრეშუმის გზა უდიდეს როლს ასრულებდა და რა თქმა უნდა, ეს ასევე ხელს უწყობდა უფრო მეტი კავშირების დამყარებას უფრო ფართო სამყაროსთან. ამ საერთო მოცემულობაში, ის რელიგიები, ადათ-წესები, ტრადიციები, რომლებიც არსებობს აღმოსავლეთისა და დასავლეთის ქვეყნებში ერთიანდება ამ ადგილას, რასაც ჩვენ ამაყად ვუწოდებთ საქართველოს. 9 წლის წინ გაერთიანებული ერების ორგანიზაციაში მე გავაცნობიერე აბრეშუმის გზის მნიშვნელობა და თუ რამდენად მნიშვნელოვანია ერთობლივი ძალისხმევა მისი პოტენციალის ათვისებისთვის. სულ რაღაც 1 წელიწადში, 2015 წელს, ჩვენ პირველი "აბრეშუმის გზის ფორუმი“ გავმართეთ თბილისში და ამის შემდეგ, ჩვენ უკვე უწყვეტად განვაგრძობთ ამ ტრადიციას და ეჭვგარეშეა, რომ საქართველო მართლაც გახდა აღმოსავლეთ-დასავლეთს შორის ურთიერთობის განუყოფელი ნაწილი“, - განაცხადა პრემიერმა.

მისივე თქმით, დაბრკოლებების აღმოფხვრისა და ინფრასტრუქტურული განვითარების მიზნით, საქართველოს მთავრობა მოლაპარაკებებს აწარმოებს ყაზახ და აზერბაიჯანელ კოლეგებთან.

"შუა დერეფანი“ საქართველოს მასშტაბით სწრაფად ვითარდება და როგორც ტრადიციული გზების ალტერნატივა ჩვენ უკვე ვხვდებით ყველაზე საიმედო, ერთ-ერთი ვარიანტი აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო მარშრუტზე. ჩვენ ასევე მჭიდროდ ვმუშაობთ ჩვენს აზერბაიჯანელ და ყაზახ კოლეგებთან იმისათვის, რომ აღმოიფხვრას დაბრკოლებები, გაძლიერდეს ინფრასტრუქტურული შესაძლებლობები, გამარტივდეს პროცედურები და გამოყენებული იქნეს ერთიანი სატარიფო პოლიტიკა.

საქართველოს ევროკავშირთან გაფორმებული აქვს თავისუფალი ვაჭრობის შეთანხმდება. ასევე დსთ-ს ქვეყნებთანაც არსებობს შეთანხმება, ჩინეთთან, თურქეთთან, არაბეთის გაერთიანებულ საამიროებთან. ჩვენ ვვითარდებით როგორც რეგიონული ჰაბი. ეს შეთანხმებები ინვესტორებს აძლევს წვდომას უზარმაზარ ბაზრებზე. ჩვენი მთავრობის ეკონომიკური პოლიტიკა კიდევ უფრო უბიძგებს ინვესტორებს, უფრო მეტად ისარგებლონ იმ ფაქტით, რომ ჩვენ წვდომა გვაქვს 2,3 მილიარდიან სამომხმარებლო ბაზარზე. ასევე მიმდინარეობს მოლაპარაკებები ისრაელთან და სამხრეთ კორეასთან“, - განაცხადა ღარიბაშვილმა.

ამასთან, ირაკლი ღარიბაშვილმა აღნიშნა, რომ საგადასახადო განაკვეთი საქართველოში ერთ-ერთი ყველაზე დაბალია.

"გასული ათწლეულის განმავლობაში ჩვენ მოვახერხეთ, რომ საქართველო გამხდარიყო საუკეთესო ადგილი მსოფლიოში ბიზნესის კეთების თვალსაზრისით. საგადასახადო განაკვეთი საქართველოში ერთ-ერთი ყველაზე დაბალია. მსოფლიო ბანკის მონაცემებით საქართველო მესამე ადგილზეა ყველაზე ნაკლები საგადასახადო ტვირთის მქონე ქვეყნებს შორის, სადაც საერთო განაკვეთი 9,9 %-ია. მსოფლიო ბანკის უახლესი ბიზნესკეთების სიმარტივის ანგარიშით გლობალურ დონეზე ბიზნესის კეთების მხრივ საქართველო მეშვიდე ქვეყანაა.

საქართველო ასევე ბევრ ღირებულ შეთავაზებას სთავაზობს ინვესტორებს. მაგალითად, მოგების მოდელი გათავისუფლებულია კორპორაციული გადასახადისგან, კომპანიებისგან და ასევე არსებობს 4 თავისუფალი ინდუსტრიული ზონა, სადაც პროდუქტის წარმოება შეიძლება ისე, რომ გათავისუფლებულია გადასახადისგან. ეს ყველაფერი კი საქართველოს ხელს უწყობს, რომ მიმზიდველი გახდეს ბიზნესის კეტებისთვის“, - აღნიშნა ღარიბაშვილმა.

პრემიერის თქმით, ფორუმი არის მნიშვნელოვანი შესაძლებლობა, "კიდევ ერთხელ წარმოვაჩინოთ საქართველო და ვაჩვენოთ ის პროგრესი, რომელიც ბოლო წლებში გვქონდა".

"აბრეშუმის გზის ღონისძიება“ მართლაც გლობალური მასშტაბის ღონისძიებაა. მოხარულები ვართ, რომ ვმასპინძლობთ, თითქმის, 2300 სტუმარს 63 ქვეყნიდან. მათ შორის არიან მთავრობის მეთაურები, მინისტრები, ასევე საერთაშორისო ორგანიზაციების ხელმძღვანელები. მადლობა, რომ შემოგვიერთდით. 2015 წლის შემდეგ, უკვე მეოთხედ ხდება, რომ ვმასპინძლობთ ამ შეკრებას თბილისში. რა თქმა უნდა, ეს არის მნიშვნელოვანი შესაძლებლობა, კიდევ ერთხელ რომ წარმოვაჩინოთ საქართველო და ვაჩვენოთ ის პროგრესი, რომელიც ბოლო წლებში გვქონდა. აბრეშუმის გზის მნიშვნელობა როგორც ისტორიულად, ასევე ამჟამად, უბრალოდ ცდება მხოლოდ სავაჭრო გზის მნიშვნელობას. ამ უძველესმა გზამ ხელი შეუწყო ფაიფურის გადატანას ქვეყნიდან ქვეყანაში, ასევე, ჩაის კულტურის აყვავებას და ევროპასა და აზიას შორის სასიცოცხლო კავშირს. ამ გზამ დააკავშირა დასავლური და აღმოსავლური კულტურები და გამტარი ფუნქცია შეასრულა ინოვაციებისა და ცოდნის გაზიარებისთვის. უდავოა, რომ ჩვენ ისტორიული კავშირი გვაქვს აბრეშუმის გზასთან. მანამდე, ვიდრე ეს გზა დასავლეთს მიაღწევდა, ის გავიდა საქართველოს მრავალფეროვან რელიეფზე და ეს აღწერილია ბერძენი ისტორიკოსების მიერ, როგორც სავაჭრო ქსელისთვის მნიშვნელოვანი გზაჯვარედინი. ეს ყველაფერი დასტურდება არქეოლოგიური მტკიცებულებებით, როგორიცაა ჩინური ფაიფურის ნატეხები დმანისში და ჩინური მონეტა,რომელიც 1200 წელზე მეტი ხნით თარიღდება და რომელიც აღმოჩენილია მცხეთის ჯვარში. პრეისტორიული პერიოდიდან მოყოლებული, მცხეთა, საქართველოს უძველესი დედაქალაქი, მართლაც უმნიშვნელოვანესი ლოჯისტიკური კავშირის ადგილი იყო, სადაც ერთმანეთს ერწყმოდა კავკასიის ძირითადი მარშრუტები. აბრეშუმის გზა უდიდეს როლს ასრულებდა და რა თქმა უნდა, ეს ასევე ხელს უწყობდა უფრო მეტი კავშირების დამყარებას, უფრო ფართო სამყაროსთან. ამ საერთო მოცემულობაში, ის რელიგიები, ადათ-წესები, ტრადიციები, რომელიც არსებობს აღმოსავლეთისა და დასავლეთის ქვეყნებში, ერთიანდება ამ ადგილას, რომელსაც ჩვენ ამაყად ვუწოდებთ საქართველოს. 9 წლის წინ გაერთიანებული ერების ორგანიზაციაში გავაცნობიერე აბრეშუმის გზის მნიშვნელობა და თუ რამდენად მნიშვნელოვანია ერთობლივი ძალისხმევა მისი პოტენციალის ათვისებისთვის. სულ რაღაც ერთ წელიწადში, 2015 წელს, ჩვენ პირველი "აბრეშუმის გზის ფორუმი“ გავმართეთ თბილისში. ამის შემდეგ ჩვენ უკვე უწყვეტად განვაგრძობთ ამ ტრადიციას. ეჭვგარეშეა, რომ საქართველო მართლაც გახდა აღმოსავლეთ - დასავლეთ შორის ურთიერთობის განუყოფელი ნაწილი. როგორც მოგეხსენებათ, ჩემმა ქვეყანამ სრულმასშტაბიანი სამხედრო აგრესია განიცადა 2008 წელს და მის შედეგებს კვლავაც განიცდის. ეს ჯერ კიდევ აშკარად ჩანს, იმიტომ, რომ საქართველოს ტერიტორიის 20% ჯერ კიდევ ოკუპირებულია რუსეთის ფედერაციის მიერ და ადგილნაცვალია 100 ათასობით ადამიანი. ღრმა რწმენით ვაცხადებ, რომ ამ განადგურების მიუხედავად, რომელიც ჩვენ განვიცადეთ, დაუყოვნებლივ დავიწყეთ ჩვენი ამბიციების განხორციელება და ეტაპობრივად გადავაქცევთ საქართველოს დინამიკურ საზოგადოებად, რომელიც მზადაა მშვიდობის, სტაბილურობისა და ეკონომიკური განვითარების მისაღწევად. საქართველოს ესმის ომის ფასი და აღიარებს, რამდენად ღირებულია მშვიდობა. 2012 წლიდან მოყოლებული ჩვენი მთავრობა ახერხებდა მშვიდობისა და სტაბილურობის შენარჩუნებას, ათწლეულის განმავლობაში. ამის შედეგად ჩვენი პარტნიორებისთვის სიტუაცია უფრო სანდო და პროგნოზირებადი ხდებოდა“, - განაცხადა ირაკლი ღარიბაშვილმა.