პოლიტიკა
მსოფლიო
სამხედრო

25

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის ოცდამეშვიდე დღე დაიწყება 05:13-ზე, მთვარე 11:20-ზე ესტუმრება ვერძს კარგი დღეა ახალი საქმეების დასაწყებად. შანსი მოგეცემათ მოაგვაროთ ძველი პრობლემები. კარგი დღეა ბიზნესისა და სავაჭრო საქმეებისთვის; უფროს თაობასთან ურთიერთობისთვის. მათგან რჩევის მიღება. ურთიერთობის, საქმეების გარჩევას არ გირჩევთ. კარგი დღეა საქმიანობის, სამუშაო ადგილის შესაცვლელად. კარგია მოგზაურობის დაწყება. მცირე ფიზიკური დატვირთვა არ გაწყენთ, კარგი დღეა საოჯახო საქმეების შესასრულებლად, ყვავილების დასარგავად; ქორწინებისა და ნიშნობისათვის. თავის ტკივილი რომ აირიდოთ, არ გადაიღალოთ გონებრივი სამუშაოთი. მოერიდეთ დიდხანს კითხვასა და ტელევიზორის ყურებას.
საზოგადოება
Faceამბები
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
კონფლიქტები
სპორტი
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რუსეთისთვის დაწესებული სანქციების ფონზე, რა მნიშვნელობას იძენს საქართველოზე გამავალი ე.წ. შუა დერეფანი? - "უფრო ცხადად ჩანს, რაოდენ მნიშვნელოვანი იყო ანაკლიის პორტი და რატომ დაიბლოკა ის"
რუსეთისთვის დაწესებული სანქციების ფონზე, რა მნიშვნელობას იძენს საქართველოზე გამავალი ე.წ. შუა დერეფანი? - "უფრო ცხადად ჩანს, რაოდენ მნიშვნელოვანი იყო ანაკლიის პორტი და რატომ დაიბლოკა ის"

რუ­სე­თის უკ­რა­ი­ნა­ში შეჭ­რის შემ­დეგ, აგ­რე­სო­რი ქვე­ყა­ნა უმ­ძი­მე­სი ეკო­ნო­მი­კუ­რი სან­ქცი­ე­ბის ტყვე­ო­ბა­ში მო­ექ­ცა, შე­სა­ბა­მი­სად, დღის წეს­რიგ­ში დად­გა აღ­მო­სავ­ლე­თი­დან და­სავ­ლე­თით და პი­რი­ქით ტვირ­თე­ბის გა­და­ზიდ­ვის მარ­შრუ­ტე­ბის შეც­ვლის სა­კი­თხი. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, ერთ-ერთ გზად გა­ნი­ხი­ლე­ბა ტრან­ზი­ტი სა­ქარ­თვე­ლოს გავ­ლით... მა­გა­ლი­თად, ყა­ზა­ხე­თი­სა და ცენ­ტრა­ლუ­რი აზი­ის სხვა ქვეყ­ნე­ბის­თვის, რომ­ლის იმ­პორტ-ექ­სპორ­ტის მარ­შრუ­ტე­ბი რუ­სეთ­ზე გა­დი­ო­და, ტრანსკას­პი­უ­რი გზა ერ­თა­დერ­თი ალ­ტერ­ნა­ტი­უ­ლი დე­რე­ფა­ნი აღ­მოჩ­ნდა.

"სა­ქარ­თვე­ლო სატ­რან­სპორ­ტო დე­რე­ფა­ნი შე­საძ­ლოა, 10 მი­მარ­თუ­ლე­ბით გახ­დეს სა­ინ­ტე­რე­სო", - ამის შე­სა­ხებ სატ­რან­სპორ­ტო დე­რეფ­ნის კვლე­ვის ცენ­ტრის დი­რექ­ტორ­მა პა­ა­ტა ცა­გა­რე­იშ­ვილ­მა "ბიზ­ნესპრეს­ნი­უს­თან“ სა­უბ­რი­სას გა­ნა­ცხა­და.

მისი თქმით, 16-20 მლნ ტონა ტვირ­თის მო­ზიდ­ვის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა არ­სე­ბობს და თუ სა­ქარ­თვე­ლომ 60%-ის ათ­ვი­სე­ბა მა­ინც შეძ­ლო, ქვე­ყა­ნა­ში 10-12 მლნ ტონა ტვირ­თვის ტრან­ზი­ტი მოხ­დე­ბა.

შე­გახ­სე­ნებთ, რომ ყა­ზა­ხეთ­მა ექ­სპორ­ტის ალ­ტერ­ნა­ტი­უ­ლი მარ­შრუ­ტე­ბი შე­ი­მუ­შა­ვა, რომ­ლის მი­ხედ­ვი­თაც, ტვირ­თე­ბის ტრან­ზიტს სა­ქარ­თვე­ლოს გავ­ლით გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლებს. ამას­თან, რო­გორც ცნო­ბი­ლია, ყა­ზა­ხუ­რი ნავ­თო­ბის რუ­სუ­ლი მარ­შრუ­ტის ალ­ტერ­ნა­ტი­ვად შე­საძ­ლოა, ბაქო-თბი­ლი­სი ჯე­ი­ჰა­ნის მილ­სა­დე­ნი გახ­დეს. ყა­ზა­ხი ნავ­თობმ­წარ­მო­ებ­ლე­ბი ერთ-ერთ ვა­რი­ან­ტად ბაქო-თბი­ლი­სი-ჯე­ი­ჰა­ნის მილ­სა­დე­ნის გა­მო­ყე­ნე­ბას გა­ნი­ხი­ლა­ვენ, რო­მე­ლიც ყა­ზა­ხუ­რი ნავ­თო­ბის ნა­წილს ისე­დაც ატა­რებს.

"იმ ბა­ტა­ლი­ე­ბის შემ­დეგ, რაც მე­ზო­ბელ ქვეყ­ნებ­ში გან­ვი­თარ­და, ჩვენ ვა­კე­თებთ კვლე­ვას, რომ­ლის მი­ხედ­ვი­თაც, ჯამ­ში 10 მი­მარ­თუ­ლე­ბით იკ­ვე­თე­ბა ტვირ­თე­ბის მო­ზიდ­ვის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა. ეს არის ის, რა­საც ხე­ლის გულ­ზე დევს, 10 მი­მარ­თუ­ლე­ბი­დან წა­მო­ვა ტვირ­თე­ბის ნა­კა­დი.

ჯა­მუ­რად, 16-20 მლნ ტონა ტვირ­თის მო­ზიდ­ვის შე­საძ­ლებ­ლო­ბაა და თუ ჩვენ ამ ტვირ­თის 60% მა­ინც მი­ვი­ღეთ, გა­მო­დის 10-12 მლნ ტონა ტვირ­თვის გა­ტა­რე­ბას შევ­ძლებთ. მა­გა­ლი­თად, ყა­ზა­ხე­თი ამ­ბობს, რომ 2 მლნ ტვირთს გა­ა­ტა­რებს სა­ქარ­თვე­ლო­ზე. გარ­და ამი­სა, სა­უ­ბა­რია ნავ­თობ­ზეც, რო­მელ­საც ყა­ზა­ხე­თი ბაქო-თბი­ლი­სი-ჯე­ი­ჰა­ნის მილ­სა­დენ­ში გა­ტა­რე­ბას­თან ერ­თად, რკი­ნიგ­ზა­ზე გად­მო­მი­სა­მარ­თე­ბა­საც გეგ­მავს. ზო­გა­დად კი, ეს 12 მლნ ტონა ტვირ­თი რომ გა­ვა­ტა­როთ, და­ახ­ლო­ბით 2-3 წელი დაგ­ვჭირ­დე­ბა ამის­თვის. ტვირ­თის მო­ზიდ­ვა არ არის მოკ­ლე­ვა­დი­ა­ნი, ეს არის ინერ­ტუ­ლი პრო­ცე­სი და პე­რი­ო­დი სჭირ­დე­ბა მის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბას.

ახლა მე­ო­რე სა­კი­თხია, ჩვენ ეს დრო არ უნდა დავ­კარ­გოთ და ის, რაც 10 წლის გან­მავ­ლობ­ში ვერ მო­ვა­ხერ­ხეთ ლო­ჯის­ტი­კუ­რად და ორ­გა­ნი­ზა­ცი­უ­ლად, ანუ, რა ჩა­მორ­ჩე­ნაც გვაქვს, უნდა მოგ­ვარ­დეს. ეს არის წი­ნა­პი­რო­ბა, რომ ეს ტვირ­თი გა­ვა­ტა­როთ და ამ 10 მი­მარ­თუ­ლე­ბით სატ­რან­სპორ­ტო დე­რე­ფა­ნი გავ­ხდეთ“,- გა­ნა­ცხა­და პა­ა­ტა ცა­გა­რე­იშ­ვილ­მა.წყა­რო

ამ თე­მა­ზე სა­უბ­რი­სას ექ­სპერ­ტმა უსაფრ­თხო­ე­ბის სა­კი­თხებ­ში ხა­თუ­ნა ლა­გა­ზი­ძემ ანაკ­ლი­ის პორ­ტის პრო­ექ­ტი გა­იხ­სე­ნა.

"მსოფ­ლი­ოს მო­მა­რა­გე­ბის ლო­ჯის­ტი­კუ­რი სქე­მე­ბის შეც­ვლით სულ უფრო ხში­რად დგე­ბა დღის წეს­რიგ­ში სა­ქარ­თვე­ლო­ზე გა­მა­ვა­ლი ე.წ. შუა დე­რეფ­ნის სა­კი­თხი და იზ­რდე­ბა მისი მნიშ­ვნე­ლო­ბაც. აშ­კა­რაა, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე გა­მა­ვალ სა­კო­მუ­ნი­კა­ციო არ­ტე­რი­ებს სე­რი­ო­ზულ ალ­ტერ­ნა­ტი­ვად ქცე­ვა შე­უძ­ლია ტვირ­თე­ბის რო­გორც აღ­მო­სავ­ლე­თი­დან და­სავ­ლე­თით, ისე პი­რი­ქით მოძ­რა­ო­ბის თვალ­საზ­რი­სით. ახლა კი­დევ უფრო ცხა­დად ჩანს, რა­ო­დენ მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი იყო სა­ქარ­თვე­ლოს­თვის ანაკ­ლი­ის პორ­ტის პრო­ექ­ტის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა და რა­ტომ და­იბ­ლო­კა ის... სა­ი­დან სად და რო­გორ ყვე­ლა ვერ­სი­ას ით­ვლის მტე­რი და რო­გორ არა­ფერს არ ვით­ვლით ჩვენ, მე­ტიც, რო­გორ ვყა­ბულ­დე­ბით მტრის დაკ­ვე­თას. რო­გორც სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბი ამ­ბო­ბენ, აუ­ცი­ლებ­ლად გა­სა­კე­თე­ბე­ლია სა­ქარ­თვე­ლოს ლო­ჯის­ტი­კუ­რი რუკა, რო­მელ­ზეც და­ტა­ნი­ლი იქ­ნე­ბა დღეს არ­სე­ბუ­ლი რე­სურ­სე­ბიც და მო­მა­ვა­ლი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბიც. რო­გორც ამ­ბო­ბენ, - სა­ქარ­თვე­ლო­ზე გა­მა­ვა­ლი სატ­რან­სპორ­ტო დე­რე­ფან­ზე მო­თხოვ­ნა 220%-ით არის თით­ქმის გაზ­რდი­ლიო. ჰო­ლან­დი­უ­რი, ფი­ნუ­რი, ყა­ზა­ხუ­რი თუ ჩი­ნუ­რი კომ­პა­ნი­ე­ბი უკვე სა­ქარ­თვე­ლოს ე.წ. შუა დე­რეფ­ნით და­ინ­ტე­რეს­დნენ. ჩვე­ნი პლუ­სი ის არის, რომ ეს არის ყვე­ლა­ზე მოკ­ლე გზა ჩი­ნე­თი­დან ევ­რო­პა­ში ტვირ­თე­ბის მი­წო­დე­ბის თვალ­საზ­რი­სით. ჩვე­ნი პორ­ტე­ბი ვერ უძ­ლე­ბენ დატ­ვირ­თვას და ისევ დღის წეს­რიგ­ში დგე­ბა ანაკ­ლი­ის პორ­ტის მშე­ნებ­ლო­ბის და­წყე­ბა და ასე­ვე უმ­ნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნე­სია ავ­ტო­ბა­ნი, რო­მე­ლიც კარ­გა ხნის წინ უნდა დას­რუ­ლე­ბუ­ლი­ყო. დღე­ვან­დე­ლი ვი­თა­რე­ბით, ქვე­ყა­ნა ამ გაზ­რდი­ლი ტვირ­თე­ბის მი­სა­ღე­ბად და გა­სა­ტა­რებ­ლად მზად არ არის, თუ დრო­უ­ლად არ მო­ვაგ­ვა­რეთ პრობ­ლე­მე­ბი, ეს იქ­ნე­ბა და­ნა­შა­უ­ლი ამ ქვეყ­ნის ეკო­ნო­მი­კუ­რი პერ­სპექ­ტი­ვის თვალ­საზ­რისთ", - გა­ნა­ცხა­და ხა­თუ­ნა ლა­გა­ზი­ძემ.

იხი­ლეთ სპე­ცპ­რო­ექ­ტი:

მკითხველის კომენტარები / 13 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
ერეკლე
0

ცუდი ისაა, რომ საქართველოში ობიექტური ექსპერტის პროგნოზს ვერ მოისმენ. ყველაფერი პოლიტიკური სიმპათიების პრიზმაში შუქდება. 

ალექს
0

სტრანა ვასიუკი , ვის ვასილისა პრეკრასნაია და ვის გერტრუდა, შრომის გერიო ?! აი, ექსპერტთა ნაჩხიბს ვციტირებ : "მილიონ 600 000 შრომითი ემიგრანტი არ გვყავდეს და საქართველოში ლამის 700 000-მდე ოჯახი არ იყოს საზღვარგარეთ წასული მათი ოჯახის წევრის ან ნათესავის ხელში შემყურე. პრაქტიკულად, უცხოეთიდან ფულადი გზავნილები ამ ქვეყანაში უტოლდება უცხოურ პირდაპირ ინვესტიციებს." და ამის საპირისპიროდ : "გეგმა სულ 9 ფაზად იყოფა. მის მიხედვით, ანაკლიის პორტი 50 წლის განმავლობაში ქვეყნისთვის 60 მილიარდი აშშ დოლარის ეკონომიკურ ღირებულებას შექმნის. I ფაზაში, რომელიც 2020-2021 წლებში უნდა დაწყებულიყო, პორტს 2 300-ზე მეტი სამუშაო ადგილი უნდა შეექმნა, 2069 წლისთვის კი დასაქმებულთა რაოდენობა 19 500-მდე გაიზრდებოდა." -როცა 2 მილიონი თვითდასაქმებული უმუშევარი გყავს, ასეთი ჩიტი ბდღვნად არ ღირს , ის რომ ქართულ გესტარბაიტერულ ემიგრაციას წლიური 2 მილიარდი საინვესტიციო პოტენციალი აქვს და ქვეყნის პლუტოკრატია და ბანკოკრატია მას არ აძლევს საშუალებას აქ დააბანდოს , აქვე ჩანს , სად ეძებთ პანტას, აგერაა თურაშაული ? "რაც შეეხება პორტის მთლიან გამტარუნარიანობას, მას საბოლოო ფაზაში 100 მილიონ ტონამდე უნდა მიეღწია."-აი ეს მაგარი ვასიუკია , დადეთ აბა ცხრილი, ეს ასი მილიონი ტონა , რა საქონელია და ვისი , ვინ იყიდა, ვინ გაყიდა , ნედლეულია, ნახევარფაბრიკატია და აქ დასრულდება პროდუქტად ? სადა ? ვინ და სად დაასრულებს ?აქამდე სად იყო ეს ასი მილიონი ? ბამბაა, სასუქებია , პოლიეთილენია , თუ კომპიუტერებია, ფეხსაცმელია, ტანსაცმელია, იქნება ხორბალია ტარიბანიდან, ბორჯომი ხომ არაა, აბა ღვინოა ? რით უნდა მიიტანონ პორტამდე, რით უნდა გამოიტანონ ? დასაბუთება ამ პროექტის თითიდან გამოწოვილია , ეგ არარსებული ტვირთი სადაც აქამდე დადიოდა იქ ივლის , ან საერთოდაც არსად არ ივლის, სამარცხვინოდ დღესაც -გაგანია ომია , კასპიის ზღვაზე ასანთის კოლოფს ვერ გადაატრებ მოსკოვის უნებართვოდ და დაუკითხავად -მესპლანი ქვია და სწორედ მიშას ხელმოწერილია ეგ შეთანხმება, რა გგონიათ სანქცირებული რუსეთის ტვირთნაკადი აქ გადმოინაცვლებს? არა, ცხადია , ის გაქრება უბრალოდ, საწარმოო სავაჭრო ციკლიდან ამოვარდდება !!!!!! ერთადერთი გამართლება იქნება თუ ეს პორტი და ინფრასტრუქტურა , გადამამუშავებელი კომპლექსი , თავისუფალი ზონები მთლიანად სახალხო კერძო ინვესტიციით განხორციელდება , დიახ ემიგრაციის და მათი აქ დარჩენილი ოჯახების და არა ბანკოკრატიის და პლუტოკრატიის მიერ "მოზიდული " ნაძარცვი ფულით-ასეთი ფული გახდა სწორედ ამ პროექტის ჩაშლის მიზეზი, რატომ უნდა ჩადოს მამუკამ, აგერ ჩადებს ვანო , ბიძო, მიშა , რით სჯობს მამუკასი და ბადრისა ? !

ავტორი:

რუსეთისთვის დაწესებული სანქციების ფონზე, რა მნიშვნელობას იძენს საქართველოზე გამავალი ე.წ. შუა დერეფანი? - "უფრო ცხადად ჩანს, რაოდენ მნიშვნელოვანი იყო ანაკლიის პორტი და რატომ დაიბლოკა ის"

რუსეთისთვის დაწესებული სანქციების ფონზე, რა მნიშვნელობას იძენს საქართველოზე გამავალი ე.წ. შუა დერეფანი? - "უფრო ცხადად ჩანს, რაოდენ მნიშვნელოვანი იყო ანაკლიის პორტი და რატომ დაიბლოკა ის"

რუსეთის უკრაინაში შეჭრის შემდეგ, აგრესორი ქვეყანა უმძიმესი ეკონომიკური სანქციების ტყვეობაში მოექცა, შესაბამისად, დღის წესრიგში დადგა აღმოსავლეთიდან დასავლეთით და პირიქით ტვირთების გადაზიდვის მარშრუტების შეცვლის საკითხი. აქედან გამომდინარე, ერთ-ერთ გზად განიხილება ტრანზიტი საქართველოს გავლით... მაგალითად, ყაზახეთისა და ცენტრალური აზიის სხვა ქვეყნებისთვის, რომლის იმპორტ-ექსპორტის მარშრუტები რუსეთზე გადიოდა, ტრანსკასპიური გზა ერთადერთი ალტერნატიული დერეფანი აღმოჩნდა.

"საქართველო სატრანსპორტო დერეფანი შესაძლოა, 10 მიმართულებით გახდეს საინტერესო", - ამის შესახებ სატრანსპორტო დერეფნის კვლევის ცენტრის დირექტორმა პაატა ცაგარეიშვილმა "ბიზნესპრესნიუსთან“ საუბრისას განაცხადა.

მისი თქმით, 16-20 მლნ ტონა ტვირთის მოზიდვის შესაძლებლობა არსებობს და თუ საქართველომ 60%-ის ათვისება მაინც შეძლო, ქვეყანაში 10-12 მლნ ტონა ტვირთვის ტრანზიტი მოხდება.

შეგახსენებთ, რომ ყაზახეთმა ექსპორტის ალტერნატიული მარშრუტები შეიმუშავა, რომლის მიხედვითაც, ტვირთების ტრანზიტს საქართველოს გავლით განახორციელებს. ამასთან, როგორც ცნობილია, ყაზახური ნავთობის რუსული მარშრუტის ალტერნატივად შესაძლოა, ბაქო-თბილისი ჯეიჰანის მილსადენი გახდეს. ყაზახი ნავთობმწარმოებლები ერთ-ერთ ვარიანტად ბაქო-თბილისი-ჯეიჰანის მილსადენის გამოყენებას განიხილავენ, რომელიც ყაზახური ნავთობის ნაწილს ისედაც ატარებს.

"იმ ბატალიების შემდეგ, რაც მეზობელ ქვეყნებში განვითარდა, ჩვენ ვაკეთებთ კვლევას, რომლის მიხედვითაც, ჯამში 10 მიმართულებით იკვეთება ტვირთების მოზიდვის შესაძლებლობა. ეს არის ის, რასაც ხელის გულზე დევს, 10 მიმართულებიდან წამოვა ტვირთების ნაკადი.

ჯამურად, 16-20 მლნ ტონა ტვირთის მოზიდვის შესაძლებლობაა და თუ ჩვენ ამ ტვირთის 60% მაინც მივიღეთ, გამოდის 10-12 მლნ ტონა ტვირთვის გატარებას შევძლებთ. მაგალითად, ყაზახეთი ამბობს, რომ 2 მლნ ტვირთს გაატარებს საქართველოზე. გარდა ამისა, საუბარია ნავთობზეც, რომელსაც ყაზახეთი ბაქო-თბილისი-ჯეიჰანის მილსადენში გატარებასთან ერთად, რკინიგზაზე გადმომისამართებასაც გეგმავს. ზოგადად კი, ეს 12 მლნ ტონა ტვირთი რომ გავატაროთ, დაახლობით 2-3 წელი დაგვჭირდება ამისთვის. ტვირთის მოზიდვა არ არის მოკლევადიანი, ეს არის ინერტული პროცესი და პერიოდი სჭირდება მის განხორციელებას.

ახლა მეორე საკითხია, ჩვენ ეს დრო არ უნდა დავკარგოთ და ის, რაც 10 წლის განმავლობში ვერ მოვახერხეთ ლოჯისტიკურად და ორგანიზაციულად, ანუ, რა ჩამორჩენაც გვაქვს, უნდა მოგვარდეს. ეს არის წინაპირობა, რომ ეს ტვირთი გავატაროთ და ამ 10 მიმართულებით სატრანსპორტო დერეფანი გავხდეთ“,- განაცხადა პაატა ცაგარეიშვილმა. წყარო

ამ თემაზე საუბრისას ექსპერტმა უსაფრთხოების საკითხებში ხათუნა ლაგაზიძემ ანაკლიის პორტის პროექტი გაიხსენა.

"მსოფლიოს მომარაგების ლოჯისტიკური სქემების შეცვლით სულ უფრო ხშირად დგება დღის წესრიგში საქართველოზე გამავალი ე.წ. შუა დერეფნის საკითხი და იზრდება მისი მნიშვნელობაც. აშკარაა, რომ საქართველოს ტერიტორიაზე გამავალ საკომუნიკაციო არტერიებს სერიოზულ ალტერნატივად ქცევა შეუძლია ტვირთების როგორც აღმოსავლეთიდან დასავლეთით, ისე პირიქით მოძრაობის თვალსაზრისით. ახლა კიდევ უფრო ცხადად ჩანს, რაოდენ მნიშვნელოვანი იყო საქართველოსთვის ანაკლიის პორტის პროექტის განხორციელება და რატომ დაიბლოკა ის... საიდან სად და როგორ ყველა ვერსიას ითვლის მტერი და როგორ არაფერს არ ვითვლით ჩვენ, მეტიც, როგორ ვყაბულდებით მტრის დაკვეთას. როგორც სპეციალისტები ამბობენ, აუცილებლად გასაკეთებელია საქართველოს ლოჯისტიკური რუკა, რომელზეც დატანილი იქნება დღეს არსებული რესურსებიც და მომავალი შესაძლებლობებიც. როგორც ამბობენ, - საქართველოზე გამავალი სატრანსპორტო დერეფანზე მოთხოვნა 220%-ით არის თითქმის გაზრდილიო. ჰოლანდიური, ფინური, ყაზახური თუ ჩინური კომპანიები უკვე საქართველოს ე.წ. შუა დერეფნით დაინტერესდნენ. ჩვენი პლუსი ის არის, რომ ეს არის ყველაზე მოკლე გზა ჩინეთიდან ევროპაში ტვირთების მიწოდების თვალსაზრისით. ჩვენი პორტები ვერ უძლებენ დატვირთვას და ისევ დღის წესრიგში დგება ანაკლიის პორტის მშენებლობის დაწყება და ასევე უმნიშვნელოვანესია ავტობანი, რომელიც კარგა ხნის წინ უნდა დასრულებულიყო. დღევანდელი ვითარებით, ქვეყანა ამ გაზრდილი ტვირთების მისაღებად და გასატარებლად მზად არ არის, თუ დროულად არ მოვაგვარეთ პრობლემები, ეს იქნება დანაშაული ამ ქვეყნის ეკონომიკური პერსპექტივის თვალსაზრისთ", - განაცხადა ხათუნა ლაგაზიძემ.

იხილეთ სპეცპროექტი:

×
Live: ეთერშია გადაცემა "360 გრადუსი"