კონფლიქტები
საზოგადოება

27

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის ოცდამეცხრე დღე დაიწყება 05:27-ზე; ხოლო მთვარის პირველი დღე 23:30-ზე, მთვარე 11:16-ზე ესტუმრება კუროს საკმაოდ რთული დღეა. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ფინანსურ ოპერაციებს, ყოველგვარ ვაჭრობასა და სასამართლო საქმეს. სხვა დღისთვის გადადეთ უფროსთან შეხვედრა და საქმეებზე საუბარს. არ გირჩევთ მგზავრობას, საქმეების გარჩევას. მეტად დაისვენეთ. კარგია მსუბუქი ვარჯიში. დღეს ქორწინება დაუშვებელია. განქორწინების მიზეზი ერთ-ერთი მეუღლის ღალატი ან ტყუილი გახდება. სასურველია ამ დღეს დაიცვათ მარხვა. ნებადართულია რძის პროდუქტები. ხორცი არა. დაგეგმეთ ახალი საქმეები, მაგრამ მათი დაწყებისგან თავი შეიკავეთ. მოერიდეთ ყველა მნიშვნელოვან საქმეს, გადაწყვეტილებას. კონფლიქტისგან თავი შეიკავეთ. დღეს ადამიანი მეტად მგრძნობიარეა საკვების მიმართ. ნუ გადატვირთავ კუჭს, მაგრამ ნურც იშიმშილებთ. მიიღეთ ჯანსაღი საკვები.
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
სპორტი
მეცნიერება
პოლიტიკა
სამხედრო
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
შვედეთის საგანმანათლებლო კატასტროფა - გაკვეთილი საქართველოსთვის
შვედეთის საგანმანათლებლო კატასტროფა - გაკვეთილი საქართველოსთვის

2002-დან 2012 წლამ­დე შვე­დე­თი სა­ერ­თა­შო­რი­სო სტუ­დენ­ტე­ბის შე­ფა­სე­ბის პროგ­რა­მა­ში (PISA) 16 ად­გი­ლით ჩა­მოქ­ვე­ით­და და მე-7-დან 23-ე ად­გილ­ზე გა­და­ი­ნაც­ვლა.

რო­გორც ISET-PI წერს, PISA-ს 2015 წლის გა­მოკ­ვლე­ვით, შვე­დეთ­მა მო­ნა­წი­ლე 34 ქვე­ყა­ნას შო­რის 28-ე ად­გი­ლი და­ი­კა­ვა მა­თე­მა­ტი­კა­ში! რო­გორც ეკო­ნო­მი­კუ­რი გან­ვი­თა­რე­ბი­სა და თა­ნამ­შრომ­ლო­ბის ორ­გა­ნი­ზა­ცია (OECD) წერს: "PISA-ში მო­ნა­წი­ლე სხვა არ­ცერთ ქვე­ყა­ნა­ში არ გა­უ­ა­რე­სე­ბუ­ლა ასე მკვეთ­რად სტუ­დენ­ტე­ბის შე­დე­გე­ბი გან­ვლილ ათწლე­ულ­ში". ვინ არის დამ­ნა­შა­ვე?

ზედ­მე­ტი კონ­კუ­რენ­ცია?

მე­მარ­ცხე­ნე პო­ლი­ტი­კო­სე­ბი თვლი­ან, რომ შვე­დე­თის სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო სის­ტე­მა­ში არ­ჩე­ვა­ნი ზედ­მე­ტად თა­ვი­სუ­ფა­ლი გახ­და. 1992 წლი­დან შვე­დეთ­ში მოქ­მე­დებს ვა­უ­ჩე­რის სის­ტე­მა (მილ­ტონ ფრიდ­მა­ნი ჯერ კი­დევ 1960 წელს გვირ­ჩევ­და ამ მიდ­გო­მის გა­მო­ყე­ნე­ბას), რო­მე­ლიც მშობ­ლებს სა­შუ­ა­ლე­ბას აძ­ლევს, შვი­ლე­ბი შე­იყ­ვა­ნონ კერ­ძო სკო­ლა­ში ისე, რომ არ მო­უხ­დეთ სწავ­ლის სა­ფა­სუ­რის გა­დახ­და. სა­ჯა­რო სკო­ლე­ბი უფა­სოა, კერ­ძო სკო­ლე­ბი კი იღე­ბენ ფიქ­სი­რე­ბულ გა­და­სა­ხადს თი­თო­ე­ულ იმ სტუ­დენტზე, რო­მე­ლიც ვა­უ­ჩერს მათ სკო­ლა­ში გა­ა­ნაღ­დებს.

რო­გორც კო­ლუმ­ბი­ის ბიზ­ნეს-სკო­ლის პრო­ფე­სო­რი, რე­ი­მონდ ფიშ­მა­ნი წერს: "შვე­დურ­მა სკო­ლებ­მა მარ­თლაც და­ნერ­გეს ფრიდ­მა­ნის მიერ შე­მო­თა­ვა­ზე­ბუ­ლი ვა­უ­ჩე­რუ­ლი სის­ტე­მის არ­სე­ბი­თი ელე­მენ­ტე­ბი. ამ რე­ფორ­მის გამ­ტა­რებ­ლე­ბი იმე­დოვ­ნებ­დნენ, რომ ცენ­ტრა­ლი­ზე­ბუ­ლი ბი­უ­როკ­რა­ტი­ის მიერ და­კის­რე­ბუ­ლი ტვირ­თის­გან გან­თა­ვი­სუფ­ლე­ბის შემ­დეგ, სკო­ლებს ექ­ნე­ბო­დათ ცხა­დი ფი­ნან­სუ­რი სტი­მუ­ლი, უკე­თე­სი გა­ნათ­ლე­ბა მი­ე­ცათ მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თვის, მე­ტად ეპა­სუ­ხათ მომ­ხმა­რებ­ლის (მშობ­ლის) სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბი­სა და სურ­ვი­ლე­ბის­თვის.

გა­ნაგ­რძეთ კი­თხვა

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
მსოფლიო ლიდერები, სამეფო ოჯახი და ათასობით ადამიანი ვატიკანში - კადრები რომის პაპის დაკრძალვის ცერემონიიდან

შვედეთის საგანმანათლებლო კატასტროფა - გაკვეთილი საქართველოსთვის

შვედეთის საგანმანათლებლო კატასტროფა - გაკვეთილი საქართველოსთვის

2002-დან 2012 წლამდე შვედეთი საერთაშორისო სტუდენტების შეფასების პროგრამაში (PISA) 16 ადგილით ჩამოქვეითდა და მე-7-დან 23-ე ადგილზე გადაინაცვლა.

როგორც ISET-PI წერს, PISA-ს 2015 წლის გამოკვლევით, შვედეთმა მონაწილე 34 ქვეყანას შორის 28-ე ადგილი დაიკავა მათემატიკაში! როგორც ეკონომიკური განვითარებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაცია (OECD) წერს: "PISA-ში მონაწილე სხვა არცერთ ქვეყანაში არ გაუარესებულა ასე მკვეთრად სტუდენტების შედეგები განვლილ ათწლეულში". ვინ არის დამნაშავე?

ზედმეტი კონკურენცია?

მემარცხენე პოლიტიკოსები თვლიან, რომ შვედეთის საგანმანათლებლო სისტემაში არჩევანი ზედმეტად თავისუფალი გახდა. 1992 წლიდან შვედეთში მოქმედებს ვაუჩერის სისტემა (მილტონ ფრიდმანი ჯერ კიდევ 1960 წელს გვირჩევდა ამ მიდგომის გამოყენებას), რომელიც მშობლებს საშუალებას აძლევს, შვილები შეიყვანონ კერძო სკოლაში ისე, რომ არ მოუხდეთ სწავლის საფასურის გადახდა. საჯარო სკოლები უფასოა, კერძო სკოლები კი იღებენ ფიქსირებულ გადასახადს თითოეულ იმ სტუდენტზე, რომელიც ვაუჩერს მათ სკოლაში გაანაღდებს.

როგორც კოლუმბიის ბიზნეს-სკოლის პროფესორი, რეიმონდ ფიშმანი წერს: "შვედურმა სკოლებმა მართლაც დანერგეს ფრიდმანის მიერ შემოთავაზებული ვაუჩერული სისტემის არსებითი ელემენტები. ამ რეფორმის გამტარებლები იმედოვნებდნენ, რომ ცენტრალიზებული ბიუროკრატიის მიერ დაკისრებული ტვირთისგან განთავისუფლების შემდეგ, სკოლებს ექნებოდათ ცხადი ფინანსური სტიმული, უკეთესი განათლება მიეცათ მოსწავლეებისთვის, მეტად ეპასუხათ მომხმარებლის (მშობლის) საჭიროებებისა და სურვილებისთვის.

განაგრძეთ კითხვა

"სომხეთის ჯანდაცვის მინისტრმა ბოდიში უნდა მოიხადოს" - თენგიზ ცერცვაძე

გომისმთაზე თოვლი მოვიდა - კადრები ადგილიდან

კახეთიდან ლუგარის ცენტრში გაგზავნილი 28  ნიმუშიდან ყველა პასუხი უარყოფითია