ავტომანქანის პროფილაქტიკისა და საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების საკითხებზე საავტომობილი ფედერაციის თავმჯდომარე, რუსთავის ავტოდრომის დირექტორი მევლუდ მელაძე გვესაუბრება:
- რა თქმა უნდა, სასურველია, ავტომანქანის მძღოლი ზოგადად კარგად ერკვეოდეს ავტომანქანის "ფიზიკაში", მისი გამართული მუშაობის საიდუმლოებაში, ადრე ამ საგანს სკოლაშიც კი ასწავლიდნენ, თუმცა მთავარი მაინც პროფილაქტიკის ხელოსნის კეთილსინდისიერებაა, ძალიან კარგადაც რომ ვერკვეოდეთ, "თეთრი ლაქები" დაგვრჩება. ქალები კიდევ უფრო ცუდად ერკვევიან. კაცს საუბარში მაინც ექნება გაგებული დეტალის, "რასპრედვალის" (გამანაწილებელი ლილვის) თუ "გლუშიტელის" (მაყუჩი) სახელწოდება, მეგობარს დაეკითხება და ის მაინც ეტყვის, მოგატყუესო, ქალები კი ამაზე არასოდეს ლაპარაკობენ. ხელოსანიც მიიჩნევს, რომ ქალის მოტყუება უფრო იოლია, თან ფიქრობს, რაკი მანქანა ჰყავს, შეძლებული "პატრონიც" ეყოლება და რამდენიმე ლარზე არ შეევაჭრება. ზოგჯერ ისიც ხდება, რომ ხელოსანი მართლა ცდება და თუ აღმოჩნდება, რომ დეტალი დაზიანებული არ ყოფილა, მამაკაცის მანქანაში უკანვე ჩადებს, ქალთან კი ამის აღიარება უჭირს. ამიტომ მთავარი მაინც მომსახურების, სერვისის დახვეწაა. ამიტომაც არიან სერვისცენტრებში მენეჯერები, რამდენიმე, 2-3 კაცი წყვეტს, რა სჭირს ავტომანქანას და შესაცვლელია თუ არა დეტალი, ერთი ხელოსანი კლიენტს უფრო ადვილად ატყუებს. უნდა შეიქმნას ხელოსნების მაკონტროლებელი თუნდაც 5-კაციანი კომისია, რომელიც სერვისცენტრებში შესაბამისი აღჭურვილობით ივლის და შეამოწმებს, როგორც საგადასახადო ინსპექცია. როცა ხელოსანს ეცოდინება, რომ არსებობს კონტროლი, მეტად იფრთხილებს.
ნინო კვიტაშვილი
ყოველკვირეული გაზეთი "ყველა სიახლე"
(გამოდის ოთხშაბათობით)