მარტის თვეში 12 დღის განმავლობაში თბილისში მეტეხის ხიდიდან სამი ავტომანქანა გადავარდა. სამი შემთხვევიდან ერთის მძღოლი დაიღუპა, 24 წლის გიგი ზარანდიას ცხედარი მაშველებმა ორსაათიანი ძებნის შემდეგ ამოიყვანეს წყლიდან. მეორე და მესამე შემთხვევაში მძღოლების გადარჩენა მაშველებმა და მოქალაქეებმა მოახერხეს. სამივე შემთხვევაზე გამოძიება დაწყებულია სისხლის სამართლის კოდექსის 276-ე მუხლით, რაც ტრანსპორტის მოძრაობის უსაფრთხოების ან ექსპლუატაციის წესის დარღვევას გულისხმობს.
მას რამდენჯერმე ჩაუტარდა რეკონსტრუქცია. მეტეხის ხიდის ისტორიაზე, მნიშვნელობასა და მასთან დაკავშირებულ პრობლემებზე საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოებისა და სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის ექსპერტი, პროფესორი კონსტანტინე მჭედლიშვილი გვესაუბრება:
- ჩვენ შეგვიძლია ეს ადგილი შევაფასოთ როგორც საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების თავმოყრის ე.წ. შავი წერტილი. ნებისმიერ საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევას ოთხი ფაქტორი განაპირობებს: ადამიანი, ავტომობილი, გზის პარამეტრები და გარემო პირობები.
ადამიანის ფაქტორი გულისხმობს: მძღოლს, რომელიც შესაძლოა ალკოჰოლის ან ნარკოთრობის ქვეშ იყოს, ან უეცრად ცუდად გახდეს და ვეღარ შეძლოს მართვა, შესაძლოა არ აქცევდეს ყურადღებას მოძრაობის წესებს. არის მგზავრიც, რომელმაც მძღოლს ყურადღება გადაატანინა რაღაცაზე, შეიძლება მიზეზი იყოს არადისციპლინირებული ქვეითად მოსიარულეც...
ავტომობილის ფაქტორიც მეტად მნიშვნელოვანია, მას აქვს საჭის, სამუხრუჭო, განათების და სხვა სისტემა, შეიძლება რომელიმე გამოვიდეს მწყობრიდან და გამოიწვიოს უეცარი საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევა მძიმე შედეგით.
საგზაო პირობები ძალიან მნიშვნელოვანი კომპონენტია, ვინაიდან როდესაც ამ პირობებს ვაუმჯობესებთ, მაშინ დაახლოებით 70-80%-ით მცირდება საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების რაოდენობა.
გარემო ფაქტორებიც გადამწყვეტია. ნისლი, მაღალი ტემპერატურა, სიბნელე, გზის სავალი ნაწილის ზედაპირის მოყინულობა, კოკისპირული წვიმა, როცა საქარე მინიდან მხედველობა პრაქტიკულად შეუძლებელია და სხვა. ამ ოთხი კომპონენტის ერთობლივი (მინიმუმ 2 მაინც) მოქმედების შედეგად ხდება საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევა, ვალდებული ვართ, ყველა კომპონენტი განვიხილოთ და ვიპოვოთ მიზეზები, რათა პრევენციული ღონისძიებებით თავიდან ავიცილოთ უბედური შემთხვევა.
- რა პრობლემა აქვს მეტეხის ხიდს და რა უნდა გაკეთდეს მის აღმოსაფხვრელად?
- ამ ხიდზე მოძრაობა 6 ზოლადაა, შუაში გამყოფი ზოლი არ არსებობს, არის მხოლოდ ორმაგი უწყვეტი ხაზი, რომელიც კრძალავს გადაკვეთას და გადასვლას შემხვედრი მოძრაობის ზოლზე. რაც მთავარია, ამ ხიდზე გვაქვს ტროტუარი დამცავი ბარიერის გარეშე - დგას დეკორატიული თუჯის ბოწკინტები, რომლებიც უსაფრთხოებისათვის არავითარ როლს არ ასრულებს, გარდა იმისა, რომ სიმბოლურად გამოყოს საავტომობილო მოძრაობა საქვეითო მოძრაობისგან...წაიკითხეთ სრულად
ნახეთ ასევე: