პოლიტიკა
სამართალი
სპორტი

1

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის მეექვსე დღე დაიწყება 08:23-ზე, მთვარე კირჩხიბშია მოაგვარეთ წვრილ-წვრილი საქმეები. სერიოზულები სხვა დროისთვის გადადეთ. კარგი დღეა კოლექტიური მუშაობისთვის, ბიზნესისთვის. მოაგვარეთ ფინანსური საკითხები. თუ არ გეჩქარებათ, უძრავ ქონებასთან დაკავშირებული საკითხები სხვა დღისთვის გადადეთ. ნეიტრალური დღეა ვაჭრობისა და სასამართლო საქმეებისთვის. კარგი დღეა სწავლისა და გამოცდების ჩასაბარებლად; ურთიერთობის გარჩევისათვის; ქორწინების, ნიშნობისთვის. ნეიტრალურია სამსახურის, საქმიანობის, საცხოვრებლის შეცვლა. მოერიდეთ ალკოჰოლს, ქიმიური პრეპარატების მიღებას. ნუ მიირთმევთ მძიმე საკვებს.
საზოგადოება
მსოფლიო
მოზაიკა
მეცნიერება
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
სამხედრო
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
სრულიად ახალი LEXUS NX
სრულიად ახალი LEXUS NX

სრუ­ლი­ად ახა­ლი NX ქმნის ახალ თავს Lexus-ის ის­ტო­რი­ა­ში : შე­მო­აქვს ახა­ლი მი­მარ­თუ­ლე­ბე­ბი ექ­სტე­რი­ე­რის და ინ­ტე­რი­ე­რის დი­ზა­ინ­ში, ახა­ლი ძრა­ვე­ბი, ახა­ლი თა­ო­ბის მულ­ტი­მე­დია და უსაფრ­თხო­ე­ბის მო­წი­ნა­ვე ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბი -ყვე­ლა­ფე­რი ეს კი ავ­ტო­მო­ბილს უფრო დი­ნა­მი­ურს, მო­ხერ­ხე­ბულს და და­კომ­ფორ­ტულს ხდის ,რაც შე­სა­ბა­მი­სად აი­სა­ხე­ბა მისი მარ­თვით მი­ღე­ბულ სი­ა­მოვ­ნე­ბა­ში.Lexus-ის მთა­ვარ ღი­რე­ბუ­ლე­ბას წარ­მო­ად­გენს ადა­მი­ან­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი მიდ­გო­მა, რო­მელ­საც ახა­ლი NX-იც აგ­რძე­ლებს მო­წო­დე­ბით - „შე­იგ­რძე­ნი­თუფ­რო მეტი ყო­ველ წამს“.

იგ­რძე­ნით თავი უფრო დახ­ვე­წი­ლად: ახა­ლი მი­მარ­თუ­ლე­ბა LEXUS-ის დი­ზა­ინ­ში

მის წი­ნა­მორ­ბედ­თან შე­და­რე­ბით, ახა­ლი Lexus NX-ის სა­ერ­თო სიგ­რძე 20 მმ-ით, თვლე­ბის ბაზა30 მმ-ით, სი­გა­ნე 20 მმ-ით, ხოლო სი­მაღ­ლე 5 მმ-ით გა­ი­ზარ­და, რაც უზ­რუნ­ველ­ყოფსდა­ბა­ლან­სე­ბულ და მძლავრ მო­ჭი­დე­ბას გზებ­ზე და ასე­ვე მეტ შიდა სივ­რცეს უკა­ნა სა­ვარ­ძლის­მგზავ­რე­ბის­თვის.მო­დე­ლის წინა მხა­რეს Lexus-ის შპინ­დე­ლის ცხა­უ­რი ას­რუ­ლებს არ­სე­ბით როლს მან­ქა­ნის­დი­ზა­ინ­ში. მისი მე­ტად შვე­უ­ლი პო­ზი­ცია ასე­ვე აუმ­ჯო­ბე­სებს ცხა­უ­რის გაგ­რი­ლე­ბის ეფექ­ტუ­რო­ბას.მო­დე­ლის უკა­ნა მხა­რე, გა­მო­ირ­ჩე­ვა Lexus-ის სა­ფირ­მო L -ფორ­მის კომ­ბი­ნი­რე­ბუ­ლი­გა­ნა­თე­ბით, რო­მე­ლიც მი­უყ­ვე­ბა ავ­ტო­მო­ბილს მთელ სი­გა­ნე­ზე. Lexus-ის ემბლე­მა შე­იც­ვა­ლა უკა­ნა კარ­ზე გა­მო­სა­ხუ­ლი სა­ხე­ლით - "LEXUS", რაც მან­ქა­ნას უფრო მარ­ტივ და თა­ნა­მედ­რო­ვე­ი­ერს აძ­ლევს. ფუნ­ქცი­ო­ნა­ლუ­რი სი­ლა­მა­ზე ვლინ­დე­ბა NX-ის დი­ზა­ი­ნე­რე­ბი­სა და ინ­ჟი­ნერ-მშე­ნებ­ლე­ბის­თა­ნამ­შრომ­ლო­ბით შექ­მნილ დე­ტა­ლებ­ში, რათა მარ­თონ ჰა­ე­რის ნა­კა­დი კორ­პუ­სის ზე­მოთ და­მის ქვეშ, რაც აუმ­ჯო­ბე­სებს მოძ­რა­ო­ბის სტა­ბი­ლუ­რო­ბას მა­ღა­ლი სიჩ­ქა­რით მარ­თვი­სას.

იგ­რძე­ნით მეტი კონ­ტრო­ლი: ახა­ლი კონ­ცეფ­ცია სა­ლო­ნის არ­ქი­ტექ­ტუ­რა­ში

ახა­ლი NX-ში აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია Lexus-ის ახა­ლი Tazuna კონ­ცეფ­ცი­ის გა­მო­ყე­ნე­ბით შექ­მნი­ლიმ­ძღო­ლის კა­ბი­ნის დი­ზა­ი­ნი, რო­მე­ლიც მიჰ­ყვე­ბა პრინ­ციპს: "ხე­ლე­ბი სა­ჭე­ზე, თვა­ლე­ბი გზა­ზე".კონ­ცეფ­ცი­ის ამო­სა­ვა­ლი წერ­ტი­ლის - ინ­ტუ­ი­ცი­უ­რი მარ­თვის მა­გა­ლი­თია სა­ჭის სენ­სო­რუ­ლი­გა­დამ­რთვე­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც ადაპ­ტი­რე­ბა­დია და ამას­თა­ნა­ვე ჩანს წინა სა­ქა­რე მი­ნის პრო­ექ­ცი­ულ გა­მო­სა­ხუ­ლე­ბა­ზე, რაც სა­შუ­ა­ლე­ბას აძ­ლევს მძღოლს შე­ა­მოწ­მოს მისი ესა თუ ის­ფუნ­ქცია გზი­დან თვა­ლის მო­უ­შო­რებ­ლად.ავ­ტო­მო­ბი­ლის კა­ბი­ნა მძღო­ლის კა­რი­დან ცენ­ტრა­ლურ კონ­სო­ლამ­დე ფუნ­ქცი­უ­რად­დატ­ვირ­თუ­ლია - მულ­ტი­მე­და ეკ­რა­ნი, მულ­ტი­ფუნ­ქცი­უ­რი ეკ­რა­ნი, ერთცი­ფერბლა­ტი­ა­ნი­კომ­ბი­მეტ­რი, ცენ­ტრა­ლი­ზე­ბუ­ლი სენ­სო­რე­ბი და წინა სა­ქა­რე მი­ნის პრო­ექ­ცი­უ­ლი­გა­მო­სა­ხუ­ლე­ბის სის­ტე­მა - დაჯ­გუ­ფე­ბუ­ლია ერ­თი­ან ზო­ნა­ში იმგვა­რად, რომ მათ­ზე არ­სე­ბუ­ლი ინ­ფორ­მა­ცი­ის წა­კი­თხვა შე­საძ­ლე­ბე­ლი იყოს თვა­ლი­სა და თა­ვის მი­ნი­მა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბით.

მსგავ­სი პრინ­ცი­პია გა­მო­ყე­ნე­ბუ­ლი ავ­ტო­მო­ბი­ლის მარ­თვის ღი­ლა­კე­ბის გან­ლა­გე­ბა­შიც: და­ქოქ­ვის ღი­ლა­კი, გა­დარ­თვის ბერ­კე­ტი, კონ­დი­ცი­ო­ნე­რის კონ­ტრო­ლი, მარ­თვის რე­ჟი­მი­სარ­ჩე­ვის ღი­ლა­კი გან­თავ­სე­ბუ­ლია ერ­თსა და იმა­ვე ად­გი­ლას, იმგვა­რად, რომ წვდო­მა და­მარ­თვა იყოს გა­მარ­ტი­ვე­ბუ­ლი და სრუ­ლი­ად ინ­ტუ­ი­ცი­უ­რი. დი­ზა­ი­ნე­რე­ბი მუ­შა­ობ­დნენ Lexus’ Takumi-ს ხე­ლოს­ნებ­თან ერ­თად იმის­თვის, რომ­დახ­ვე­წი­ლი­ყო სა­ჭი­სა და გა­და­ცე­მა­თა გა­დარ­თვის ბერ­კე­ტის და­მა­კავ­ში­რე­ბე­ლი კონ­სტრუქ­ცია.ბორ­ბლის გა­ნი­ვი ჭრი­ლი ზუს­ტად გა­ნი­სა­ზღვრა იმგვა­რად, რომ უზ­რუნ­ველ­ყოს სა­უ­კე­თე­სო­მო­ჭი­დე­ბის შეგ­რძნე­ბა და მარ­თვის სი­მარ­ტი­ვე, ხოლო გა­და­ცე­მა­თა გა­დარ­თვის ბერ­კეტს მი­ე­ცა­შეძ­ლე­ბის­დაგ­ვა­რად კომ­პაქ­ტუ­რი, თუმ­ცა ხე­ლის­გულ­ზე მჭიდ­როდ მორ­გე­ბუ­ლი და­ი­დე­ა­ლუ­რი კუ­თხის მქო­ნე ფორ­მა. ამის­თვის,Lexus-მა მსოფ­ლი­ოს მას­შტა­ბით გა­მო­იკ­ვლი­ა­ა­და­მი­ა­ნის მხრი­დან ხე­ლის თი­თამ­დე არ­სე­ბუ­ლი და­შო­რე­ბა, რათა გა­ნე­სა­ზღვრა გან­ლა­გე­ბა, რო­მე­ლიც უზ­რუნ­ველ­ყოფს იდე­ა­ლურ კონ­ტროლს მძღო­ლის პო­ზი­ცი­ის ცვლი­ლე­ბის გა­რე­შე.

იგ­რძე­ნით მეტი ფუ­ფუ­ნე­ბა: კომ­ფორ­ტი, სიმ­შვი­დე და ომო­ტე­ნა­შის გა­მოც­დი­ლე­ბა

სა­ლო­ნის ინ­ტე­რი­ე­რი მდი­და­რია Lexus Takumi-ის ოს­ტა­ტო­ბის ნი­მუ­შე­ბით, სა­დაც გა­მო­ყე­ნე­ბუ­ლია მა­ღა­ლი ხა­რის­ხის მა­სა­ლე­ბი და სა­სი­ა­მოვ­ნოა რო­გორც ვი­ზუ­ა­ლუ­რად, ასე­ვე­შე­სა­ხე­ბად.ახა­ლი ფუნ­ქცი­ე­ბი, რომ­ლე­ბიც აუმ­ჯო­ბე­სებს ინ­ტე­რი­ე­რის ატ­მოს­ფე­როს, ასა­ხავს Lexus-ისო­მო­ტე­ნა­შის პრინ­ცი­პებს, წი­ნას­წარ გან­სა­ზღვროს ადა­მი­ან­თა სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბი და რაც შე­იძ­ლე­ბა კომ­ფორ­ტუ­ლად აგ­რძნო­ბი­ნოს მათ თავი. ეს მო­ი­ცავს ჩაჯ­დო­მი­სა და ჩარ­თვის გა­ნა­თე­ბის­თან­მიმ­დევ­რო­ბას და პერ­სო­ნა­ლურ მი­სალ­მე­ბას მძღო­ლის მრა­ვალ­ფუნ­ქცი­ურ ეკ­რან­ზე.ახა­ლი NX არის Lexus-ის პირ­ვე­ლი მო­დე­ლი, რო­მელ­საც აქვს კა­რის გახ­სნის ელექტრო­ნუ­ლი­სის­ტე­მა ელექტრო­ნუ­ლი სა­კე­ტით,რო­მე­ლიც ცვლის აქამ­დე ნაც­ნობ შიდა კა­რის სა­ხე­ლურსღი­ლა­კი­ა­ნი გა­დამ­რთვე­ლით.გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბუ­ლი უკა­ნა კარი, რომ­ლის გახ­სნის და და­ხურ­ვის დრო გა­ნა­ხევ­რდა და შე­ად­გენსდა­ახ­ლო­ე­ბით ოთხ წამს არის უფრო უხ­მა­უ­რო.

იგ­რძე­ნი მეტი აღ­ტა­ცე­ბა

NX 350h IV თა­ო­ბის ჰიბ­რი­დუ­ლი ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბით ლექ­სუ­სის IV თა­ო­ბის ჰიბ­რი­დუ­ლი ტექ­ნო­ლო­გი­ის მეშ­ვე­ო­ბით, NX 350h-ის წარ­მა­დო­ბა და­ე­ფექ­ტუ­რო­ბა უფრო მა­ღალ სა­ფე­ხურ­ზე იქნა აყ­ვა­ნი­ლი. ის გვთა­ვა­ზობს 22%-ით მეტ­სიმ­ძლავ­რეს, ვიდ­რე წი­ნა­მორ­ბედ მო­დელ­ში არ­სე­ბუ­ლი სის­ტე­მა, რაც 242 DIN hpერ­თე­უ­ლამ­დე ზრდის წარ­მო­ე­ბულ სიმ­ძლავ­რეს და აუმ­ჯო­ბე­სებს 0-100 კმ/სთ აქ­სე­ლე­რა­ცი­ას15%-ით 7.7 წა­მამ­დე, და ამა­ვე დროს ამ­ცი­რებს CO 2 -ის გა­მო­ყო­ფას 10%-ით.NX 350h ხელ­მი­საწ­ვდო­მი იქ­ნე­ბა რო­გორც წინა წამ­ყვა­ნი, ასე­ვე სრუ­ლი ამძრა­ვის პი­რო­ბებ­ში.ბუქ­სი­რე­ბის მო­ცუ­ლო­ბა FWD მო­დე­ლის­თვის 1500კგ-მდეა გაზ­რდი­ლი, რაც AWD ვერ­სი­ის­მო­ცუ­ლო­ბას უტოლ­დე­ბა.ახა­ლი 2.5 და 2.4 ტურ­ბო ბენ­ზი­ნის ძრა­ვე­ბი­წამ­ყვა­ნი მახ­სი­ა­თებ­ლე­ბი მო­ი­ცავს 2.4-ლიტ­რი­ან ტურ­ბო­დამ­ტენ ერ­თე­ულს NX 350ში, 279 DINერ­თე­უ­ლი ცხე­ნის ძა­ლის და 430 Nm ბრუნ­ვის გან­ვი­თა­რე­ბით. მისი სიმ­ძლავ­რე­შე­სა­ბა­მი­სო­ბა­შია ახა­ლი, უფრო და­ბა­ლი კო­ე­ფი­ცი­ენ­ტე­ბით მო­მუ­შა­ვე პირ­და­პი­რი გა­და­ცე­მის რვა სიჩ­ქა­რი­ან ავ­ტო­მა­ტურ გა­დამ­ცემ­თან. ახალ­თა­ხა­ლი, ელექტრო­ნუ­ლად კონ­ტრო­ლი­რე­ბა­დი, მუდ­მი­ვად ყვე­ლა წამ­ყვა­ნი თვლით მო­მუ­შა­ვე სის­ტე­მა უზ­რუნ­ველ­ყოფს ძა­ლის ეფექ­ტურ­გა­და­ცე­მას და­ბა­ლი მო­ჭი­დე­ბის პი­რო­ბებ­ში, დი­ნა­მი­უ­რი ბრუნ­ვის დის­ტრი­ბუ­ცი­ის გა­მო­ყე­ნე­ბით და წი­ნას­წა­რი ბრუნ­ვის დატ­ვირ­თვით, რაც ავ­სებს NX-ის დი­ნა­მი­ურ შე­საძ­ლებ­ლო­ბებს. ბრუნ­ვის გა­ნა­წი­ლე­ბა წინა და უკა­ნა ღერ­ძებ­ზე ცვა­ლე­ბა­დია 75:25-დან 50-50-მდე, მარ­თვის პი­რო­ბე­ბის შე­სა­ბა­მი­სად..

იგ­რძე­ნით მეტი დავ­და­ჯე­რე­ბუ­ლო­ბა

ახა­ლი NX-ის დი­ნა­მი­კუ­რი პერ­ფორ­მან­სის გან­ვი­თა­რე­ბა ფო­კუ­სი­რე­ბუ­ლია ლექ­სუ­სის მარ­თვის ხელ­წე­რის სტან­დარტზე - კომ­ფორ­ტუ­ლი მარ­თვი­სა და სა­ჭის ფლო­ბის იდე­ა­ლურ კომ­ბი­ნა­ცი­ა­ზე, დრო­სე­ლი­სა და და­მუხ­რუ­ჭე­ბის პერ­ფორ­მანსზე, რო­მე­ლიც ემორ­ჩი­ლე­ბა მძღო­ლის გან­ზრახ­ვას ნე­ბის­მი­ერ მო­მენ­ტში და იწ­ვევს თავ­და­ჯე­რე­ბას და გა­ჯილ­დო­ვებთ თქვენს მან­ქა­ნას­თან სრულ­ყო­ფი­ლი კავ­ში­რის შეგ­რძნე­ბით.ამის მიღ­წე­ვა­ში მთა­ვა­რი წვლი­ლი ლექ­სუ­სის Global Architecture K (GA-K) პლატ­ფორ­მას მი­უ­ძღვის. ის უზ­რუნ­ველ­ყოფს მი­ზი­დუ­ლო­ბის უფრო და­ბალ ცენ­ტრს (-20 მმ), წინა და უკა­ნა­ღერ­ძის ლი­ან­დე­ბის ზრდას და გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბულ წინა/უკა­ნა წო­ნის ბა­ლანსს, რაც ერ­თობ­ლი­ო­ბა­ში და­დე­ბი­თად აი­სა­ხე­ბა მან­ქა­ნის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბულ ფლო­ბა­სა და მარ­თვის გა­მოც­დი­ლე­ბა­ზე. ახა­ლი სა­კი­და­რის დი­ზა­ი­ნი მო­ი­ცავს წინა MacPherson საყ­რდე­ნებ­სა და­უ­კა­ნა ორ­მაგ გა­ნივ ბერ­კე­ტებს უკა­ნა ფრთე­ბით.E-Four ელექტრო­ნუ­ლი ყვე­ლა წამ­ყვა­ნი თვლით მარ­თვის სის­ტე­მა ახალ NX 450h და­ტენ­ვად­ჰიბ­რიდ-ელექტრო­ნულ­სა და NX 350h ჰიბ­რიდ­ში გა­ნახ­ლდა იმგვა­რად, რომ უკა­ნა­ე­ლექტრო­ნუ­ლი ძრა­ვი მუდ­მი­ვად ოპე­რა­ტი­უ­ლია, გვთა­ვა­ზობს მეტ ბრუნ­სა და აძ­ლევსმძღოლს გზა­ზე უფრო ძლი­ე­რი მო­ჭი­დე­ბის შეგ­რძნე­ბას.ორი­ვე, ახა­ლი 2.5-ლიტ­რი­ა­ნი და 2.4 ლიტ­რი­ა­ნი ტურ­ბო ბენ­ზი­ნის ძრა­ვე­ბი ხელ­მი­საწ­ვდო­მი­ა­ექ­სკლუ­ზი­უ­რად AWD ვერ­სი­ით. 2.4 ტურ­ბო მო­დელ­ზე ელექტრო­ნუ­ლად კონ­ტრო­ლი­რე­ბა­დი მუდ­მი­ვი სრუ­ლი ამძრა­ვო­ბის სის­ტე­მა გაძ­ლი­ე­რე­ბუ­ლი ბრუნ­ვის წი­ნას­წა­რი დატ­ვირ­თვით და­დი­ნა­მი­კუ­რი ბრუნ­ვის კონ­ტრო­ლით, რაც ანი­ჭებს NX-ს შთამ­ბეჭ­დავ წარ­მა­დო­ბას და­ბა­ლი­მო­ჭი­დე­ბის პი­რო­ბებ­ში და უზ­რუნ­ველ­ყოფს სტა­ბი­ლურ, სწრაფ სვლას მო­სახ­ვე­ვებ­ში.

იგ­რძე­ნი მეტი კავ­ში­რი: უფრო სწრა­ფი, უფრო ჭკვი­ა­ნი

ახა­ლი NX მულ­ტი­მე­დია პლატ­ფორ­მა წარ­მოგ­ვიდ­გენს ჭკვი­ან სის­ტე­მებს, მათ შო­რის,გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბულ „cloud navigation „ (სა­დაც ად­გი­ლობ­რი­ვი ბა­ზა­რი მხარს უჭერს ტექ­ნო­ლო­გი­ებს)მან­ქა­ნის მო­ნა­ცემ­თა კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის მო­დუ­ლის (DCM) სა­შუ­ა­ლე­ბით. სის­ტე­მა ასე­ვეგ­ვთა­ვა­ზობს ახალ ‘Hey Lexus’ ასის­ტენტს, რო­მე­ლიც ბუ­ნებ­რი­ვი ხმით გა­ცე­მულ ბრძა­ნე­ბებ­ზე­ა­გე­ბულ დი­ა­ლო­გებს პა­სუ­ხობს ისე, თით­ქოს მან­ქა­ნას ესა­უბ­რე­ბით.სტან­დარ­ტუ­ლი სის­ტე­მა Lexus Link Connect, იყე­ნებს 9.8-ინ­ჩი­ან მო­ნი­ტორს ანტი-ამ­რეკ­ლი­სენ­სო­რუ­ლი ეკ­რა­ნი­თა და და­მა­ტე­ბი­თი ღი­ლა­კე­ბით, ყვე­ლა­ზე ხში­რად გა­მო­ყე­ნე­ბულ­ფუნ­ქცი­ებ­ზე ინ­ტუ­ი­ცი­უ­რი წვდო­მის­თვის.Lexus Link Pro სის­ტე­მა იყე­ნებს ახალ 14-ინ­ჩი­ან მო­ნი­ტორს - ერთ-ერთ ყვე­ლა­ზე დიდ­მო­ნი­ტორს მის კლას­ში. მო­ცე­მუ­ლი ეკ­რა­ნი სტან­დარ­ტუ­ლად ახ­ლავს მა­ღა­ლი კლა­სის­მო­დე­ლებს და სრუ­ლად ხელ­მი­საწ­ვდო­მია ასარ­ჩე­ვად ახალ NX სპექტრში.მან­ქა­ნის ყვე­ლა მგზავ­რის სრუ­ლი კომ­ფორ­ტი გვირ­გვინ­დე­ბა კა­ბი­ნა­ში ოთხი - ორი წინა და­ო­რი უა­კან USB პორ­ტით. ამათ­გან სამი სტან­დარ­ტუ­ლი USB-C პორ­ტია და გა­მო­ი­ყე­ნე­ბა გა­ჯე­ტე­ბის და­სა­ტე­ნად.

იგ­რძე­ნით თავი უფრო და­ზღვე­უ­ლად: გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბუ­ლი უსაფრ­თხო­ე­ბა და მძღო­ლის ასის­ტენ­ტი

ახა­ლი NX არის Lexus-ის პირ­ვე­ლი მო­დე­ლი, რო­მელ­საც Lexus Safety System + მე­სა­მე თა­ო­ბის მა­ხა­სი­ა­თებ­ლე­ბი აქვს, რაც უზ­რუნ­ველ­ყოფს მის აღ­ჭურ­ვას უსაფრ­თხო­ე­ბი­სა და მძღო­ლის ასის­ტენ­ტის სრულ­ყო­ფი­ლი აქ­ტი­უ­რი პა­კე­ტით და აწე­სებს ახალ თა­მა­სას ავა­რი­ის რის­კის­დად­გე­ნი­სა და მისი აცი­ლე­ბის ზო­მე­ბის მხრივ.ახა­ლი NX დი­ზა­ი­ნის ფარ­გლებ­ში წარ­მოდ­გე­ნი­ლი გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბუ­ლი მა­ხა­სი­ა­თებ­ლე­ბი მო­ი­ცავ­სკი­დევ უფრო გა­ფარ­თო­ე­ბულ ხედ­ვას შე­ჯა­ხე­ბის წინა სის­ტე­მის შე­საძ­ლებ­ლო­ბებ­ში, რა­ცუზ­რუნ­ველ­ყოფს მან­ქა­ნის სა­ვალ გზა­ზე მო­ტო­ციკ­ლე­ბი­სა და სხვა ზო­გი­ერ­თი მყა­რი საგ­ნის -ხე­ე­ბის, კედ­ლე­ბი­სა და კო­მუ­ნა­ლუ­რი ბო­ძე­ბის შე­ნიშ­ვნას.ცვლი­ლე­ბე­ბი იქნა შე­ტა­ნი­ლი ადაპ­ტი­რე­ბა­დი კრუ­იზ კონ­ტრო­ლის სის­ტე­მა­ში, რის შე­დე­გა­და­ცის უფრო სწრა­ფად აა­ნა­ლი­ზებს მოძ­რა­ო­ბის შემ­ცი­რე­ბას NX-ის წინ სა­ვალ გზა­ზე და ზოლ­ში­მოძ­რა­ო­ბის დამ­ხმა­რე (Lane Trace Assist) სის­ტე­მის გა­ნახ­ლე­ბებ­თან ერ­თობ­ლი­ო­ბა­ში უფ­რო­ბუ­ნებ­რი­ვი ხა­ზით მიჰ­ყვე­ბა მო­სახ­ვე­ვებს.მფლო­ბე­ლებს შე­უძ­ლი­ათ გა­ზარ­დონ სა­კუ­თა­რი მან­ქა­ნის უსაფრ­თხო­ე­ბა არ­ჩე­ვი­თი ‘გაზ­რდი­ლი­უ­საფრ­თხო­ე­ბის პა­კე­ტით’ (Extended Safety Package), მა­ღა­ლი კლა­სის NX მო­დე­ლე­ბის­თვის.‘ლექ­სუ­სის უსაფრ­თხო­ე­ბის სის­ტე­მას’ (Lexus Safety System) + ფუნ­ქცი­ე­ბის გარ­და, ეს პა­კე­ტი­ზო­ლის ავ­ტო­მა­ტუ­რი შეც­ვლის ასის­ტენ­ტით უზ­რუნ­ველ­გვყოფს. ეს უკა­ნას­კნე­ლი ახ­დენსწი­ნას­წარ აჩ­ქა­რე­ბას ან სიჩ­ქა­რის კლე­ბას უკვე გან­სა­ზღვრუ­ლი სიჩ­ქა­რი­დან, მძღო­ლის მი­ერსხვა ზოლ­ში გა­დას­ვლის ან ნელა მი­მა­ვა­ლი მან­ქა­ნის გა­დას­წრე­ბის მი­თი­თე­ბის­თა­ნა­ვე. პა­კე­ტი­ა­სე­ვე გვთა­ვა­ზობს ჯვა­რე­დი­ნი მოძ­რა­ო­ბის გა­მაფრ­თხი­ლე­ბელ სის­ტე­მას, რო­მე­ლიც იყე­ნებსრა­და­რულ მო­ნი­ტო­რინგს დე­ტექ­ცი­ი­სა და მძღო­ლის გაფრ­თხი­ლე­ბის­თვის, რო­მე­ლი­მე მხრი­დან მოძ­რა­ო­ბის მო­ახ­ლო­ე­ბის შე­სა­ხებ და­ბა­ლი სიჩ­ქა­რით სვლის დროს.უსაფრ­თხო გა­სას­ვლე­ლე­ბის ასის­ტენ­ტი (Safe Exits Assist) - ახა­ლი, ელექტრო­ნუ­ლი ჩამ­კე­ტის მქო­ნე ელექტრო­ნუ­ლი შეს­ვლი­სა და გას­ვლის სის­ტე­მა და­კავ­ში­რე­ბუ­ლია მან­ქა­ნის უხი­ლა­ვი­ზო­ნის მო­ნი­ტორ­თან (Blind Spot Monitor), რო­მე­ლიც გვაფრ­თხი­ლებს უკ­ნი­დან სა­ცო­ბის ან ვე­ლო­სი­პე­დის­ტე­ბის მო­ახ­ლო­ე­ბის შე­სა­ხებ. რის­კის დად­გე­ნის შემ­თხვე­ვა­ში, იგი რთავსგა­მაფრ­თხი­ლე­ბელ შუქს ან ზუ­მერს და თი­შავს კა­რის გა­ღე­ბის სის­ტე­მას. ლექ­სუსს სჯე­რა,რომ ეს სის­ტე­მა ხელს შე­უ­წყობს კა­რის გა­ღე­ბით გა­მოწ­ვე­უ­ლი ავა­რი­ე­ბის 95%-ის თა­ვი­დან არი­დე­ბას.

მკითხველის კომენტარები / 4 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ხანგრძლივი ზრდის შემდეგ, თბილისში პარკირების ჯარიმები შემცირდა, თანაც თითქმის 60%-ით
ავტორი:

სრულიად ახალი LEXUS NX

სრულიად ახალი LEXUS NX

სრულიად ახალი NX ქმნის ახალ თავს Lexus-ის ისტორიაში : შემოაქვს ახალი მიმართულებები ექსტერიერის და ინტერიერის დიზაინში, ახალი ძრავები, ახალი თაობის მულტიმედია და უსაფრთხოების მოწინავე ტექნოლოგიები -ყველაფერი ეს კი ავტომობილს უფრო დინამიურს, მოხერხებულს და დაკომფორტულს ხდის ,რაც შესაბამისად აისახება მისი მართვით მიღებულ სიამოვნებაში.Lexus-ის მთავარ ღირებულებას წარმოადგენს ადამიანზე ორიენტირებული მიდგომა, რომელსაც ახალი NX-იც აგრძელებს მოწოდებით - „შეიგრძენითუფრო მეტი ყოველ წამს“.

იგრძენით თავი უფრო დახვეწილად: ახალი მიმართულება LEXUS-ის დიზაინში

მის წინამორბედთან შედარებით, ახალი Lexus NX-ის საერთო სიგრძე 20 მმ-ით, თვლების ბაზა30 მმ-ით, სიგანე 20 მმ-ით, ხოლო სიმაღლე 5 მმ-ით გაიზარდა, რაც უზრუნველყოფსდაბალანსებულ და მძლავრ მოჭიდებას გზებზე და ასევე მეტ შიდა სივრცეს უკანა სავარძლისმგზავრებისთვის.მოდელის წინა მხარეს Lexus-ის შპინდელის ცხაური ასრულებს არსებით როლს მანქანისდიზაინში. მისი მეტად შვეული პოზიცია ასევე აუმჯობესებს ცხაურის გაგრილების ეფექტურობას.მოდელის უკანა მხარე, გამოირჩევა Lexus-ის საფირმო L -ფორმის კომბინირებულიგანათებით, რომელიც მიუყვება ავტომობილს მთელ სიგანეზე. Lexus-ის ემბლემა შეიცვალა უკანა კარზე გამოსახული სახელით - "LEXUS", რაც მანქანას უფრო მარტივ და თანამედროვეიერს აძლევს. ფუნქციონალური სილამაზე ვლინდება NX-ის დიზაინერებისა და ინჟინერ-მშენებლებისთანამშრომლობით შექმნილ დეტალებში, რათა მართონ ჰაერის ნაკადი კორპუსის ზემოთ დამის ქვეშ, რაც აუმჯობესებს მოძრაობის სტაბილურობას მაღალი სიჩქარით მართვისას.

იგრძენით მეტი კონტროლი: ახალი კონცეფცია სალონის არქიტექტურაში

ახალი NX-ში აღსანიშნავია Lexus-ის ახალი Tazuna კონცეფციის გამოყენებით შექმნილიმძღოლის კაბინის დიზაინი, რომელიც მიჰყვება პრინციპს: "ხელები საჭეზე, თვალები გზაზე".კონცეფციის ამოსავალი წერტილის - ინტუიციური მართვის მაგალითია საჭის სენსორულიგადამრთველები, რომლებიც ადაპტირებადია და ამასთანავე ჩანს წინა საქარე მინის პროექციულ გამოსახულებაზე, რაც საშუალებას აძლევს მძღოლს შეამოწმოს მისი ესა თუ ისფუნქცია გზიდან თვალის მოუშორებლად.ავტომობილის კაბინა მძღოლის კარიდან ცენტრალურ კონსოლამდე ფუნქციურადდატვირთულია - მულტიმედა ეკრანი, მულტიფუნქციური ეკრანი, ერთციფერბლატიანიკომბიმეტრი, ცენტრალიზებული სენსორები და წინა საქარე მინის პროექციულიგამოსახულების სისტემა - დაჯგუფებულია ერთიან ზონაში იმგვარად, რომ მათზე არსებული ინფორმაციის წაკითხვა შესაძლებელი იყოს თვალისა და თავის მინიმალური მოძრაობით.

მსგავსი პრინციპია გამოყენებული ავტომობილის მართვის ღილაკების განლაგებაშიც: დაქოქვის ღილაკი, გადართვის ბერკეტი, კონდიციონერის კონტროლი, მართვის რეჟიმისარჩევის ღილაკი განთავსებულია ერთსა და იმავე ადგილას, იმგვარად, რომ წვდომა დამართვა იყოს გამარტივებული და სრულიად ინტუიციური. დიზაინერები მუშაობდნენ Lexus’ Takumi-ს ხელოსნებთან ერთად იმისთვის, რომდახვეწილიყო საჭისა და გადაცემათა გადართვის ბერკეტის დამაკავშირებელი კონსტრუქცია.ბორბლის განივი ჭრილი ზუსტად განისაზღვრა იმგვარად, რომ უზრუნველყოს საუკეთესომოჭიდების შეგრძნება და მართვის სიმარტივე, ხოლო გადაცემათა გადართვის ბერკეტს მიეცაშეძლებისდაგვარად კომპაქტური, თუმცა ხელისგულზე მჭიდროდ მორგებული დაიდეალური კუთხის მქონე ფორმა. ამისთვის,Lexus-მა მსოფლიოს მასშტაბით გამოიკვლიაადამიანის მხრიდან ხელის თითამდე არსებული დაშორება, რათა განესაზღვრა განლაგება, რომელიც უზრუნველყოფს იდეალურ კონტროლს მძღოლის პოზიციის ცვლილების გარეშე.

იგრძენით მეტი ფუფუნება: კომფორტი, სიმშვიდე და ომოტენაშის გამოცდილება

სალონის ინტერიერი მდიდარია Lexus Takumi-ის ოსტატობის ნიმუშებით, სადაც გამოყენებულია მაღალი ხარისხის მასალები და სასიამოვნოა როგორც ვიზუალურად, ასევეშესახებად.ახალი ფუნქციები, რომლებიც აუმჯობესებს ინტერიერის ატმოსფეროს, ასახავს Lexus-ისომოტენაშის პრინციპებს, წინასწარ განსაზღვროს ადამიანთა საჭიროებები და რაც შეიძლება კომფორტულად აგრძნობინოს მათ თავი. ეს მოიცავს ჩაჯდომისა და ჩართვის განათებისთანმიმდევრობას და პერსონალურ მისალმებას მძღოლის მრავალფუნქციურ ეკრანზე.ახალი NX არის Lexus-ის პირველი მოდელი, რომელსაც აქვს კარის გახსნის ელექტრონულისისტემა ელექტრონული საკეტით,რომელიც ცვლის აქამდე ნაცნობ შიდა კარის სახელურსღილაკიანი გადამრთველით.გაუმჯობესებული უკანა კარი, რომლის გახსნის და დახურვის დრო განახევრდა და შეადგენსდაახლოებით ოთხ წამს არის უფრო უხმაურო.

იგრძენი მეტი აღტაცება

NX 350h IV თაობის ჰიბრიდული ტექნოლოგიებით ლექსუსის IV თაობის ჰიბრიდული ტექნოლოგიის მეშვეობით, NX 350h-ის წარმადობა დაეფექტურობა უფრო მაღალ საფეხურზე იქნა აყვანილი. ის გვთავაზობს 22%-ით მეტსიმძლავრეს, ვიდრე წინამორბედ მოდელში არსებული სისტემა, რაც 242 DIN hpერთეულამდე ზრდის წარმოებულ სიმძლავრეს და აუმჯობესებს 0-100 კმ/სთ აქსელერაციას15%-ით 7.7 წამამდე, და ამავე დროს ამცირებს CO 2 -ის გამოყოფას 10%-ით.NX 350h ხელმისაწვდომი იქნება როგორც წინა წამყვანი, ასევე სრული ამძრავის პირობებში.ბუქსირების მოცულობა FWD მოდელისთვის 1500კგ-მდეა გაზრდილი, რაც AWD ვერსიისმოცულობას უტოლდება.ახალი 2.5 და 2.4 ტურბო ბენზინის ძრავებიწამყვანი მახსიათებლები მოიცავს 2.4-ლიტრიან ტურბოდამტენ ერთეულს NX 350ში, 279 DINერთეული ცხენის ძალის და 430 Nm ბრუნვის განვითარებით. მისი სიმძლავრეშესაბამისობაშია ახალი, უფრო დაბალი კოეფიციენტებით მომუშავე პირდაპირი გადაცემის რვა სიჩქარიან ავტომატურ გადამცემთან. ახალთახალი, ელექტრონულად კონტროლირებადი, მუდმივად ყველა წამყვანი თვლით მომუშავე სისტემა უზრუნველყოფს ძალის ეფექტურგადაცემას დაბალი მოჭიდების პირობებში, დინამიური ბრუნვის დისტრიბუციის გამოყენებით და წინასწარი ბრუნვის დატვირთვით, რაც ავსებს NX-ის დინამიურ შესაძლებლობებს. ბრუნვის განაწილება წინა და უკანა ღერძებზე ცვალებადია 75:25-დან 50-50-მდე, მართვის პირობების შესაბამისად..

იგრძენით მეტი დავდაჯერებულობა

ახალი NX-ის დინამიკური პერფორმანსის განვითარება ფოკუსირებულია ლექსუსის მართვის ხელწერის სტანდარტზე - კომფორტული მართვისა და საჭის ფლობის იდეალურ კომბინაციაზე, დროსელისა და დამუხრუჭების პერფორმანსზე, რომელიც ემორჩილება მძღოლის განზრახვას ნებისმიერ მომენტში და იწვევს თავდაჯერებას და გაჯილდოვებთ თქვენს მანქანასთან სრულყოფილი კავშირის შეგრძნებით.ამის მიღწევაში მთავარი წვლილი ლექსუსის Global Architecture K (GA-K) პლატფორმას მიუძღვის. ის უზრუნველყოფს მიზიდულობის უფრო დაბალ ცენტრს (-20 მმ), წინა და უკანაღერძის ლიანდების ზრდას და გაუმჯობესებულ წინა/უკანა წონის ბალანსს, რაც ერთობლიობაში დადებითად აისახება მანქანის გაუმჯობესებულ ფლობასა და მართვის გამოცდილებაზე. ახალი საკიდარის დიზაინი მოიცავს წინა MacPherson საყრდენებსა დაუკანა ორმაგ განივ ბერკეტებს უკანა ფრთებით.E-Four ელექტრონული ყველა წამყვანი თვლით მართვის სისტემა ახალ NX 450h დატენვადჰიბრიდ-ელექტრონულსა და NX 350h ჰიბრიდში განახლდა იმგვარად, რომ უკანაელექტრონული ძრავი მუდმივად ოპერატიულია, გვთავაზობს მეტ ბრუნსა და აძლევსმძღოლს გზაზე უფრო ძლიერი მოჭიდების შეგრძნებას.ორივე, ახალი 2.5-ლიტრიანი და 2.4 ლიტრიანი ტურბო ბენზინის ძრავები ხელმისაწვდომიაექსკლუზიურად AWD ვერსიით. 2.4 ტურბო მოდელზე ელექტრონულად კონტროლირებადი მუდმივი სრული ამძრავობის სისტემა გაძლიერებული ბრუნვის წინასწარი დატვირთვით დადინამიკური ბრუნვის კონტროლით, რაც ანიჭებს NX-ს შთამბეჭდავ წარმადობას დაბალიმოჭიდების პირობებში და უზრუნველყოფს სტაბილურ, სწრაფ სვლას მოსახვევებში.

იგრძენი მეტი კავშირი: უფრო სწრაფი, უფრო ჭკვიანი

ახალი NX მულტიმედია პლატფორმა წარმოგვიდგენს ჭკვიან სისტემებს, მათ შორის,გაუმჯობესებულ „cloud navigation „ (სადაც ადგილობრივი ბაზარი მხარს უჭერს ტექნოლოგიებს)მანქანის მონაცემთა კომუნიკაციის მოდულის (DCM) საშუალებით. სისტემა ასევეგვთავაზობს ახალ ‘Hey Lexus’ ასისტენტს, რომელიც ბუნებრივი ხმით გაცემულ ბრძანებებზეაგებულ დიალოგებს პასუხობს ისე, თითქოს მანქანას ესაუბრებით.სტანდარტული სისტემა Lexus Link Connect, იყენებს 9.8-ინჩიან მონიტორს ანტი-ამრეკლისენსორული ეკრანითა და დამატებითი ღილაკებით, ყველაზე ხშირად გამოყენებულფუნქციებზე ინტუიციური წვდომისთვის.Lexus Link Pro სისტემა იყენებს ახალ 14-ინჩიან მონიტორს - ერთ-ერთ ყველაზე დიდმონიტორს მის კლასში. მოცემული ეკრანი სტანდარტულად ახლავს მაღალი კლასისმოდელებს და სრულად ხელმისაწვდომია ასარჩევად ახალ NX სპექტრში.მანქანის ყველა მგზავრის სრული კომფორტი გვირგვინდება კაბინაში ოთხი - ორი წინა დაორი უაკან USB პორტით. ამათგან სამი სტანდარტული USB-C პორტია და გამოიყენება გაჯეტების დასატენად.

იგრძენით თავი უფრო დაზღვეულად: გაუმჯობესებული უსაფრთხოება და მძღოლის ასისტენტი

ახალი NX არის Lexus-ის პირველი მოდელი, რომელსაც Lexus Safety System + მესამე თაობის მახასიათებლები აქვს, რაც უზრუნველყოფს მის აღჭურვას უსაფრთხოებისა და მძღოლის ასისტენტის სრულყოფილი აქტიური პაკეტით და აწესებს ახალ თამასას ავარიის რისკისდადგენისა და მისი აცილების ზომების მხრივ.ახალი NX დიზაინის ფარგლებში წარმოდგენილი გაუმჯობესებული მახასიათებლები მოიცავსკიდევ უფრო გაფართოებულ ხედვას შეჯახების წინა სისტემის შესაძლებლობებში, რაცუზრუნველყოფს მანქანის სავალ გზაზე მოტოციკლებისა და სხვა ზოგიერთი მყარი საგნის -ხეების, კედლებისა და კომუნალური ბოძების შენიშვნას.ცვლილებები იქნა შეტანილი ადაპტირებადი კრუიზ კონტროლის სისტემაში, რის შედეგადაცის უფრო სწრაფად აანალიზებს მოძრაობის შემცირებას NX-ის წინ სავალ გზაზე და ზოლშიმოძრაობის დამხმარე (Lane Trace Assist) სისტემის განახლებებთან ერთობლიობაში უფრობუნებრივი ხაზით მიჰყვება მოსახვევებს.მფლობელებს შეუძლიათ გაზარდონ საკუთარი მანქანის უსაფრთხოება არჩევითი ‘გაზრდილიუსაფრთხოების პაკეტით’ (Extended Safety Package), მაღალი კლასის NX მოდელებისთვის.‘ლექსუსის უსაფრთხოების სისტემას’ (Lexus Safety System) + ფუნქციების გარდა, ეს პაკეტიზოლის ავტომატური შეცვლის ასისტენტით უზრუნველგვყოფს. ეს უკანასკნელი ახდენსწინასწარ აჩქარებას ან სიჩქარის კლებას უკვე განსაზღვრული სიჩქარიდან, მძღოლის მიერსხვა ზოლში გადასვლის ან ნელა მიმავალი მანქანის გადასწრების მითითებისთანავე. პაკეტიასევე გვთავაზობს ჯვარედინი მოძრაობის გამაფრთხილებელ სისტემას, რომელიც იყენებსრადარულ მონიტორინგს დეტექციისა და მძღოლის გაფრთხილებისთვის, რომელიმე მხრიდან მოძრაობის მოახლოების შესახებ დაბალი სიჩქარით სვლის დროს.უსაფრთხო გასასვლელების ასისტენტი (Safe Exits Assist) - ახალი, ელექტრონული ჩამკეტის მქონე ელექტრონული შესვლისა და გასვლის სისტემა დაკავშირებულია მანქანის უხილავიზონის მონიტორთან (Blind Spot Monitor), რომელიც გვაფრთხილებს უკნიდან საცობის ან ველოსიპედისტების მოახლოების შესახებ. რისკის დადგენის შემთხვევაში, იგი რთავსგამაფრთხილებელ შუქს ან ზუმერს და თიშავს კარის გაღების სისტემას. ლექსუსს სჯერა,რომ ეს სისტემა ხელს შეუწყობს კარის გაღებით გამოწვეული ავარიების 95%-ის თავიდან არიდებას.