პოლიტიკა
მოზაიკა

25

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის ოცდამეშვიდე დღე დაიწყება 05:13-ზე, მთვარე 11:20-ზე ესტუმრება ვერძს კარგი დღეა ახალი საქმეების დასაწყებად. შანსი მოგეცემათ მოაგვაროთ ძველი პრობლემები. კარგი დღეა ბიზნესისა და სავაჭრო საქმეებისთვის; უფროს თაობასთან ურთიერთობისთვის. მათგან რჩევის მიღება. ურთიერთობის, საქმეების გარჩევას არ გირჩევთ. კარგი დღეა საქმიანობის, სამუშაო ადგილის შესაცვლელად. კარგია მოგზაურობის დაწყება. მცირე ფიზიკური დატვირთვა არ გაწყენთ, კარგი დღეა საოჯახო საქმეების შესასრულებლად, ყვავილების დასარგავად; ქორწინებისა და ნიშნობისათვის. თავის ტკივილი რომ აირიდოთ, არ გადაიღალოთ გონებრივი სამუშაოთი. მოერიდეთ დიდხანს კითხვასა და ტელევიზორის ყურებას.
მსოფლიო
Faceამბები
სამხედრო
სპორტი
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
თვის კითხვადი სტატიები
6 რამ, რაც ავტომობილს უხარისხო ძრავის ზეთის გამოყენებისას ემართება
6 რამ, რაც ავტომობილს უხარისხო ძრავის ზეთის გამოყენებისას ემართება

ყვე­ლა მძღო­ლი ცდი­ლობს, ავ­ტო­მო­ბი­ლის ძრავ­ზე იზ­რუ­ნოს, რათა მისი ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ის ვადა გა­ა­ხან­გრძლი­ვოს და­მი­სი შე­კე­თე­ბა არ მო­უ­წი­ოს.

ავ­ტო­მო­ბი­ლის ძრა­ვი მა­ღალ წნე­ვა­სა და ტემ­პე­რა­ტუ­რა­ზე მუ­შა­ობს, რის გა­მოც, ზე­თის ვარ­გი­სი­ა­ნო­ბა მცირ­დე­ბა და გარ­კვე­უ­ლი პე­რი­ო­დის შემ­დეგ, მისი შეც­ვლა გვი­წევს. ზე­თის ვარ­გი­სი­ა­ნო­ბის გას­ვლის შემ­დეგ, ძრა­ვის კომ­პო­ნენ­ტებს შო­რის იზ­რდე­ბა ცვე­თა, რაც ხელს უშ­ლის ძრა­ვის ეფექ­ტუ­რად მუ­შა­ო­ბას­და აზი­ა­ნებს მას.

თა­ნა­მედ­რო­ვე მწარ­მო­ებ­ლე­ბი გან­სა­კუთ­რე­ბულ ყუ­რა­დღე­ბას აქ­ცე­ვენ ავ­ტო­მო­ბი­ლის ეკო­ლო­გი­უ­რო­ბას, როცა ხვე­წენ ძრა­ვის დი­ნა­მი­კუ­რო­ბას, სის­წრა­ფეს, ეფექ­ტუ­რო­ბა­სა და გამ­ძლე­ო­ბას. შე­დე­გად, გა­რე­მო მი­ნი­მა­ლუ­რად ბინ­ძურ­დე­ბა. ყვე­ლა ჩა­მოთ­ვლი­ლი კომ­პო­ნენ­ტი რომ შე­ვი­ნარ­ჩუ­ნოთ, აუ­ცი­ლე­ბე­ლია, ძრავ­ში ხა­რის­ხი­ა­ნი ზეთი ჩა­ვას­ხათ და რაც მთა­ვა­რია, დრო­უ­ლად შევ­ცვა­ლოთ ის.

რო­გორც ხა­რის­ხი­ა­ნო­ბი­სა და სის­წრა­ფის, ისე ეკო­ლო­გი­უ­რო­ბის მი­საღ­წე­ვად, ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე პო­პუ­ლა­რუ­ლი მიდ­გო­მაა ძრა­ვის მო­ცუ­ლო­ბის შემ­ცი­რე­ბა და ტურ­ბი­ნე­ბის ინ­ტეგ­რი­რე­ბა (turbocharging). ძრა­ვის ცი­ლინ­დრე­ბის მო­ცუ­ლო­ბის შემ­ცი­რე­ბით, ძრა­ვი ხდე­ბა უფრო ეფექ­ტუ­რი და მსუ­ბუ­ქი. შე­სა­ბა­მი­სად, ამ­გვარ ძრავ­ზე მო­მუ­შა­ვე ავ­ტო­მო­ბი­ლი მოქ­ნი­ლი და კომ­პაქ­ტუ­რია.

გა­მო­ნა­ბოლ­ქვის შემ­ცი­რე­ბა­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბულ­მა თა­ნა­მედ­რო­ვე ძრა­ვებ­მა მძღო­ლებს ახა­ლი პრობ­ლე­მა შე­უქ­მნა - ზე­თის შე­თხე­ლე­ბის პრო­ცე­სის დაჩ­ქა­რე­ბა. შე­დე­გად ძრა­ვის კომ­პო­ნენ­ტე­ბი ცვდე­ბა და ნა­ლე­ქი (ჭუ­ჭყი) გროვ­დე­ბა. ასეთ დროს ავ­ტო­მო­ბი­ლის ძრა­ვი ნა­ად­რე­ვად გა­მო­დის მწყობ­რი­დან. სწო­რედ ამი­ტომ არის ასე­თი მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი ხა­რის­ხი­ა­ნი სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო ზე­თის გა­მო­ყე­ნე­ბა.

უხა­რის­ხო ზე­თის გა­მო­ყე­ნე­ბას ავ­ტო­მო­ბი­ლი ად­ვი­ლად გა­მო­ყავს მწყობ­რი­დან. გთა­ვა­ზობთ 6 ყვე­ლა­ზე გავ­რცე­ლე­ბულ პრობ­ლე­მას, რა­საც უხა­რის­ხო ძრა­ვის ზეთი იწ­ვევს:

ნა­დე­ბის სწრა­ფად წარ­მოქ­მნა

ძრა­ვის სი­სუფ­თა­ვე უმ­ნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნე­სია მისი ეფექ­ტუ­რად ფუნ­ქცი­ო­ნი­რე­ბის­თვის. უხა­რის­ხო ზეთი მალე წარ­მოქ­მნის ნა­დებს და იწ­ვევს ცვე­თა­სა და კო­რო­ზი­ას. აუ­ცი­ლე­ბე­ლია შე­ვი­ნარ­ჩუ­ნოთ ძრა­ვის სი­სუფ­თა­ვე და არ­ჩე­ვა­ნი ხა­რის­ხი­ან ზეთ­ზე შე­ვა­ჩე­როთ. ასე ავ­ტო­სერ­ვი­სის ხარ­ჯებ­საც დავ­ზო­გავთ და ავ­ტო­მო­ბი­ლიც უკეთ იმუ­შა­ვებს.

მეტი საწ­ვა­ვის მოხ­მა­რე­ბა

ძრავ­ში შე­მა­ვალ მოძ­რავ კომ­პო­ნენ­ტებს შო­რის ხა­ხუ­ნის შემ­ცი­რე­ბა ნიშ­ნავს ენერ­გი­ის ნაკ­ლებ გაფ­ლან­გვა­სა და საწ­ვა­ვის ეკო­ნო­მი­ას - ამის სა­წინ­და­რი კი ავ­ტო­მო­ბი­ლის ხა­რის­ხი­ა­ნი ზე­თის გა­მო­ყე­ნე­ბაა. ნაკ­ლე­ბი საწ­ვა­ვის მოხ­მა­რე­ბა კი ფი­ნან­სუ­რი ხარ­ჯე­ბის შემ­ცი­რე­ბა­სა და ნაკ­ლებ გა­მო­ნა­ბოლ­ქვს ნიშ­ნავს.

ძრავ­ში შე­მა­ვალ მოძ­რავ კომ­პო­ნენ­ტებს შო­რის ხა­ხუ­ნის ზრდას ნა­ლე­ქის დაგ­რო­ვე­ბა იწ­ვევს. რო­გორც აღ­ვნიშ­ნეთ, ნა­დე­ბი თა­ვის მხრივ, გან­პი­რო­ბე­ბუ­ლია უხა­რის­ხო ზე­თის გა­მო­ყე­ნე­ბით.

ძრა­ვის კომ­პო­ნენ­ტე­ბის სწრა­ფად ცვე­თა

ძრა­ვის კომ­პო­ნენ­ტე­ბის ცვე­თას ყვე­ლა მოძ­რავ ავ­ტო­ნა­წილს შო­რის ხა­ხუ­ნის ზრდა იწ­ვევს. უხა­რის­ხო ზეთი ძრა­ვის ცვე­თად ნა­წი­ლებს სა­თა­ნა­დოდ ვერ იცავს.

ისე­თი ხა­რის­ხი­ა­ნი სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო ზე­თე­ბი, რო­გო­რი­ცაა მა­გა­ლი­თად, TOTAL, ძრავ­ში ცვე­თას ამ­ცი­რე­ბენ. ისი­ნი ყვე­ლა მოძ­რავ ავ­ტო­ნა­წილს ზე­თის უწყვე­ტი ფე­ნით იცა­ვენ, შე­სა­ბა­მი­სად, ძრა­ვის კომ­პო­ნენ­ტებს შო­რის ხა­ხუ­ნი მცირ­დე­ბა. ამას­თა­ნა­ვე, შემ­ცი­რე­ბუ­ლი ხა­ხუ­ნი ტემ­პე­რა­ტუ­რის ზრდას აფერ­ხებს.

დიდი რა­ო­დე­ნო­ბით და­მა­ბინ­ძუ­რე­ბე­ლი ნა­წი­ლა­კე­ბის წარ­მოქ­მნა

უხა­რის­ხო სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო ზეთი არა­თუ ძრა­ვის სი­სუფ­თა­ვის შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბას ვერ უზ­რუნ­ველ­ყოფს, არა­მედ გა­რე­მო­შიც მეტი და­მა­ბინ­ძუ­რე­ბე­ლი ნა­წი­ლა­კის გავ­რცე­ლე­ბას უწყობს ხელს. მწარ­მო­ებ­ლე­ბი ცდი­ლო­ბენ, მაქ­სი­მა­ლუ­რად ეკო­ლო­გი­უ­რი ზე­თე­ბი შექ­მნან. ფრან­გუ­ლი მწარ­მო­ე­ბე­ლი TOTAL-ის ზე­თე­ბი 100%-ით მორ­გე­ბუ­ლია გა­რე­მოს­თან და­კავ­ში­რე­ბულ რე­გუ­ლა­ცი­ებს და მისი მოხ­მა­რე­ბის შე­დე­გად, გა­რე­მო­ში ნაკ­ლე­ბი მომ­წამ­ლა­ვი ნივ­თი­ე­რე­ბა ვრცელ­დე­ბა.

წარ­მა­დო­ბის შემ­ცი­რე­ბა

და­ბა­ლი ხა­რის­ხის ზე­თებ­ში შე­თხე­ლე­ბის პრო­ცე­სის შე­მა­ნე­ლე­ბე­ლი კომ­პო­ნენ­ტი გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი არ არის ან ამ ფაქ­ტორს მი­ნი­მა­ლუ­რი ყუ­რა­დღე­ბა ექ­ცე­ვა, როცა TOTAL კვარ­ცის ART (Age Resistance Technology) ტექ­ნო­ლო­გია აძ­ლი­ე­რებს მო­ლე­კუ­ლურ კავ­შირს, რათა თა­ვი­დან ავი­რი­დოთ ზე­თის შე­თხე­ლე­ბა და ნა­დე­ბის დაგ­რო­ვე­ბა. ამას­თან ის ახან­გრძლი­ვებს ძრა­ვის სი­ცო­ცხლეს.

ტემ­პე­რა­ტუ­რის არა­ე­ფექ­ტუ­რად რე­გუ­ლი­რე­ბა

ცივ ამინ­დში ზე­თე­ბი მე­ტად ბლანტდე­ბა. და­ბა­ლი ხა­რის­ხის ზეთი შე­საძ­ლოა იმ­დე­ნად გა­ს­ქელ­დეს, რომ ავ­ტო­ნა­წი­ლებ­ში თა­ვი­სუფ­ლად ვე­ღარ გა­და­ად­გილ­დეს, რა­მაც შე­იძ­ლე­ბა ძრა­ვი მწყობ­რი­დან გა­მო­იყ­ვა­ნოს. ამ­გვა­რი შემ­თხვე­ვე­ბის თა­ვი­დან ასა­ცი­ლებ­ლად, ცნო­ბი­ლი მწარ­მო­ებ­ლე­ბის (მა­გა­ლი­თად, TOTAL-ის) ტექ­ნო­ლო­გია ძლი­ე­რი ყინ­ვის დრო­საც კი ინარ­ჩუ­ნებს სიბ­ლან­ტის და­ბალ მაჩ­ვე­ნე­ბელს.

ცხელ ამინ­დში კი პი­რი­ქით - ზეთი უფრო თხელ­დე­ბა. და­ბა­ლი ხა­რის­ხის სა­ცხებ-სა­პოხ­მა სა­შუ­ა­ლე­ბებ­მა შე­საძ­ლოა, ძრა­ვა ვერ და­იც­ვან, რად­გან არა­საკ­მა­რი­სი სიბ­ლან­ტის გამო, ყვე­ლა მა­მოძ­რა­ვე­ბე­ლი კომ­პო­ნენ­ტის და­ფარ­ვას ვერ შეძ­ლე­ბენ. TOTAL-ის ზე­თე­ბი კი ყვე­ლა­ზე ცხელ დღე­ებ­შიც კი ინარ­ჩუ­ნებს სიბ­ლან­ტის ოპ­ტი­მა­ლურ დო­ნეს და ძრავ­ში სწო­რად ნა­წილ­დე­ბა.

ავტორი:

6 რამ, რაც ავტომობილს უხარისხო ძრავის ზეთის გამოყენებისას ემართება

6 რამ, რაც ავტომობილს უხარისხო ძრავის ზეთის გამოყენებისას ემართება

ყველა მძღოლი ცდილობს, ავტომობილის ძრავზე იზრუნოს, რათა მისი ექსპლუატაციის ვადა გაახანგრძლივოს დამისი შეკეთება არ მოუწიოს.

ავტომობილის ძრავი მაღალ წნევასა და ტემპერატურაზე მუშაობს, რის გამოც, ზეთის ვარგისიანობა მცირდება და გარკვეული პერიოდის შემდეგ, მისი შეცვლა გვიწევს. ზეთის ვარგისიანობის გასვლის შემდეგ, ძრავის კომპონენტებს შორის იზრდება ცვეთა, რაც ხელს უშლის ძრავის ეფექტურად მუშაობასდა აზიანებს მას.

თანამედროვე მწარმოებლები განსაკუთრებულ ყურადღებას აქცევენ ავტომობილის ეკოლოგიურობას, როცა ხვეწენ ძრავის დინამიკურობას, სისწრაფეს, ეფექტურობასა და გამძლეობას. შედეგად, გარემო მინიმალურად ბინძურდება. ყველა ჩამოთვლილი კომპონენტი რომ შევინარჩუნოთ, აუცილებელია, ძრავში ხარისხიანი ზეთი ჩავასხათ და რაც მთავარია, დროულად შევცვალოთ ის.

როგორც ხარისხიანობისა და სისწრაფის, ისე ეკოლოგიურობის მისაღწევად, ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული მიდგომაა ძრავის მოცულობის შემცირება და ტურბინების ინტეგრირება (turbocharging). ძრავის ცილინდრების მოცულობის შემცირებით, ძრავი ხდება უფრო ეფექტური და მსუბუქი. შესაბამისად, ამგვარ ძრავზე მომუშავე ავტომობილი მოქნილი და კომპაქტურია.

გამონაბოლქვის შემცირებაზე ორიენტირებულმა თანამედროვე ძრავებმა მძღოლებს ახალი პრობლემა შეუქმნა - ზეთის შეთხელების პროცესის დაჩქარება. შედეგად ძრავის კომპონენტები ცვდება და ნალექი (ჭუჭყი) გროვდება. ასეთ დროს ავტომობილის ძრავი ნაადრევად გამოდის მწყობრიდან. სწორედ ამიტომ არის ასეთი მნიშვნელოვანი ხარისხიანი საავტომობილო ზეთის გამოყენება.

უხარისხო ზეთის გამოყენებას ავტომობილი ადვილად გამოყავს მწყობრიდან. გთავაზობთ 6 ყველაზე გავრცელებულ პრობლემას, რასაც უხარისხო ძრავის ზეთი იწვევს:

ნადების სწრაფად წარმოქმნა

ძრავის სისუფთავე უმნიშვნელოვანესია მისი ეფექტურად ფუნქციონირებისთვის. უხარისხო ზეთი მალე წარმოქმნის ნადებს და იწვევს ცვეთასა და კოროზიას. აუცილებელია შევინარჩუნოთ ძრავის სისუფთავე და არჩევანი ხარისხიან ზეთზე შევაჩეროთ. ასე ავტოსერვისის ხარჯებსაც დავზოგავთ და ავტომობილიც უკეთ იმუშავებს.

მეტი საწვავის მოხმარება

ძრავში შემავალ მოძრავ კომპონენტებს შორის ხახუნის შემცირება ნიშნავს ენერგიის ნაკლებ გაფლანგვასა და საწვავის ეკონომიას - ამის საწინდარი კი ავტომობილის ხარისხიანი ზეთის გამოყენებაა. ნაკლები საწვავის მოხმარება კი ფინანსური ხარჯების შემცირებასა და ნაკლებ გამონაბოლქვს ნიშნავს.

ძრავში შემავალ მოძრავ კომპონენტებს შორის ხახუნის ზრდას ნალექის დაგროვება იწვევს. როგორც აღვნიშნეთ, ნადები თავის მხრივ, განპირობებულია უხარისხო ზეთის გამოყენებით.

ძრავის კომპონენტების სწრაფად ცვეთა

ძრავის კომპონენტების ცვეთას ყველა მოძრავ ავტონაწილს შორის ხახუნის ზრდა იწვევს. უხარისხო ზეთი ძრავის ცვეთად ნაწილებს სათანადოდ ვერ იცავს.

ისეთი ხარისხიანი საავტომობილო ზეთები, როგორიცაა მაგალითად, TOTAL, ძრავში ცვეთას ამცირებენ. ისინი ყველა მოძრავ ავტონაწილს ზეთის უწყვეტი ფენით იცავენ, შესაბამისად, ძრავის კომპონენტებს შორის ხახუნი მცირდება. ამასთანავე, შემცირებული ხახუნი ტემპერატურის ზრდას აფერხებს.

დიდი რაოდენობით დამაბინძურებელი ნაწილაკების წარმოქმნა

უხარისხო საავტომობილო ზეთი არათუ ძრავის სისუფთავის შენარჩუნებას ვერ უზრუნველყოფს, არამედ გარემოშიც მეტი დამაბინძურებელი ნაწილაკის გავრცელებას უწყობს ხელს. მწარმოებლები ცდილობენ, მაქსიმალურად ეკოლოგიური ზეთები შექმნან. ფრანგული მწარმოებელი TOTAL-ის ზეთები 100%-ით მორგებულია გარემოსთან დაკავშირებულ რეგულაციებს და მისი მოხმარების შედეგად, გარემოში ნაკლები მომწამლავი ნივთიერება ვრცელდება.

წარმადობის შემცირება

დაბალი ხარისხის ზეთებში შეთხელების პროცესის შემანელებელი კომპონენტი გათვალისწინებული არ არის ან ამ ფაქტორს მინიმალური ყურადღება ექცევა, როცა TOTAL კვარცის ART (Age Resistance Technology) ტექნოლოგია აძლიერებს მოლეკულურ კავშირს, რათა თავიდან ავირიდოთ ზეთის შეთხელება და ნადების დაგროვება. ამასთან ის ახანგრძლივებს ძრავის სიცოცხლეს.

ტემპერატურის არაეფექტურად რეგულირება

ცივ ამინდში ზეთები მეტად ბლანტდება. დაბალი ხარისხის ზეთი შესაძლოა იმდენად გასქელდეს, რომ ავტონაწილებში თავისუფლად ვეღარ გადაადგილდეს, რამაც შეიძლება ძრავი მწყობრიდან გამოიყვანოს. ამგვარი შემთხვევების თავიდან ასაცილებლად, ცნობილი მწარმოებლების (მაგალითად, TOTAL-ის) ტექნოლოგია ძლიერი ყინვის დროსაც კი ინარჩუნებს სიბლანტის დაბალ მაჩვენებელს.

ცხელ ამინდში კი პირიქით - ზეთი უფრო თხელდება. დაბალი ხარისხის საცხებ-საპოხმა საშუალებებმა შესაძლოა, ძრავა ვერ დაიცვან, რადგან არასაკმარისი სიბლანტის გამო, ყველა მამოძრავებელი კომპონენტის დაფარვას ვერ შეძლებენ. TOTAL-ის ზეთები კი ყველაზე ცხელ დღეებშიც კი ინარჩუნებს სიბლანტის ოპტიმალურ დონეს და ძრავში სწორად ნაწილდება.

თანამედროვე სამუშაო სივრცის მოწყობის 5 ტრენდი

ჩვენ ვართ ის გამონაკლისი ძალა, რომელსაც ოპოზიციური ძალების გაერთიანება შეუძლია - გიორგი ვაშაძე

ინიციატივა 5.0 BTU-ში სამეწარმეო ეკოსისტემის განვითარებისთვის დაიწყო