პოლიტიკა
მსოფლიო
მოზაიკა

24

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ხუთშაბათი, მთვარის ოცდამეექვსე დღე დაიწყება 05:06-ზე, მთვარე თევზებშია საკმაოდ რთული დღეა. თავი შეიკავეთ ყოველგვარი კონფლიქტისგან. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ფულის ხარჯვას; ვაჭრობაში არ მოტყუვდეთ. კარგი დღეა სწავლისა და გამოცდის ჩასაბარებლად. მოერიდეთ სამსახურის, საქმიანობის შეცვლას. უფროსთან კამათს. მგზავრობა და მივლინება სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგია მსუბუქი ვარჯიში; საოჯახო საქმეების შესრულება. თავი შეიკავეთ მოწევისა და ალკოჰოლისგან. გაუფრთხილდით ფეხებს. არ გადაღალოთ, ჩაიცვით მოსახერხებელი ფეხსაცმელი. კარგია ტერფების მასაჟი.
Faceამბები
სამხედრო
სამართალი
კონფლიქტები
სპორტი
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
მოძველებული ავტოპარკი თუ უხარისხო საწვავი - რა აბინძურებს ჰაერს თბილისში და რა დაგვანახა კოვიდ19–მა?
მოძველებული ავტოპარკი თუ უხარისხო საწვავი - რა აბინძურებს ჰაერს თბილისში და რა დაგვანახა კოვიდ19–მა?

სა­ყო­ველ­თაო კა­რან­ტი­ნის პე­რი­ოდ­ში ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბის მაჩ­ვე­ნებ­ლის შემ­ცი­რე­ბა მთელ მსოფ­ლი­ო­ში და მათ შო­რის, სა­ქარ­თვე­ლო­შიც, თვალ­სა­ჩი­ნო იყო. სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო მოძ­რა­ო­ბის აღ­დგე­ნას­თან ერ­თად კი და­ბინ­ძუ­რე­ბა და გა­მო­ნა­ბოლ­ქვი კვლავ გა­ი­ზარ­და.

ზო­გა­დად, თბი­ლის­ში ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბის ორი ძი­რი­თა­დი მი­ზე­ზი ფიქ­სირ­დე­ბა: აზო­ტის ორ­ჟან­გი და მყა­რი ნა­წი­ლა­კე­ბი ანუ ავ­ტოტ­რან­სპორ­ტის გა­მო­ნა­ბოლ­ქვი და მშე­ნებ­ლო­ბის მტვე­რი. გა­მო­ნა­ბოლ­ქვის 70% კი ავ­ტო­მან­ქა­ნებ­ზე მო­დის. გა­სუ­ლი რამ­დე­ნი­მე თვის მან­ძლზე აზო­ტის ორ­ჟან­გის კლე­ბა ცალ­სა­ხა იყო ყვე­ლა იმ გზის­პი­რა სად­გურ­ზე, სა­დაც ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბის მო­ნი­ტო­რინ­გი ხდე­ბა. და­ახ­ლო­ე­ბით, 25-30 მიკ­რო გრამ /მეტრ კუბ­ში მერ­ყე­ობ­და აზო­ტის ორ­ჟან­გის მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლი მა­შინ, როცა სხვა პე­რი­ოდ­ში 40 -ზე მაღ­ლა იყო. ივ­ნის­ში, როცა ქა­ლაქ­ში ცხოვ­რე­ბა მეტ-ნაკ­ლე­ბად გა­აქ­ტი­ურ­და, კვლავ ზრდის ტენ­დენ­ცია და­ფიქ­სირ­და.

შე­სა­ბა­მი­სად, უკვე ყვე­ლას­თვის ნა­თე­ლი ხდე­ბა, თუ რამ­დე­ნად დი­დია გა­მო­ნა­ბოლ­ქვის როლი ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბის სა­კი­თხში. თუმ­ცა ამ დროს მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ერთი სა­კი­თხი, რა იწ­ვევს ქი­მი­უ­რი ელე­მენ­ტე­ბით და­ბინ­ძუ­რე­ბულ გა­მო­ნა­ბოლ­ქვს, თა­ვად ავ­ტო­მო­ბი­ლი თუ საწ­ვა­ვი, რო­მელ­საც ის მო­იხ­მარს?

სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში ხში­რად სა­უბ­რო­ბენ, რომ ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბის მთა­ვა­რი მი­ზე­ზი უხა­რის­ხო საწ­ვა­ვია. თუმ­ცა სა­კი­თხის უფრო სიღ­რმი­სე­უ­ლად კვლე­ვი­სას ირ­კვე­ვა, რომ მი­ზე­ზი არა საწ­ვა­ვი, არა­მედ ის ავ­ტო­პარ­კია, რო­მე­ლიც ამ საწ­ვავს მო­იხ­მარს.

ნავ­თო­ბპ­რო­დუქ­ტე­ბის იმ­პორ­ტი­ორ­თა კავ­ში­რის თავ­მჯდო­მა­რე ვანო მთვრა­ლაშ­ვი­ლი მე­დი­ას­თან სა­უ­ბარ­ში გან­მარ­ტავს, რომ საწ­ვა­ვის ნორ­მე­ბის ამაღ­ლე­ბა მხო­ლოდ იმ შემ­თხვე­ვა­ში გა­მო­ი­ღებს ნა­ყოფს, თუ პა­რა­ლე­ლუ­რად ავ­ტო­პარ­კიც გა­ნახ­ლდე­ბა. მო­ცე­მულ ეტაპ­ზე სა­ქარ­თვე­ლო­ში მოქ­მე­დი ავ­ტო­პარ­კის, ფაქ­ტობ­რი­ვად, ნა­ხე­ვა­რი ევრო-2 საწ­ვა­ვის შე­სა­ბა­მი­სია და საწ­ვა­ვის ხა­რის­ხი კი უმე­ტე­სად ევრო 5 სტან­დარ­ტის მო­თხოვ­ნე­ბის შე­სა­ბა­მი­სია.

„თუ საწ­ვა­ვის ხა­რის­ხის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბა­ზე გან­ყე­ნე­ბუ­ლად ვი­სა­უბ­რებთ, რე­ა­ლურ სუ­რათს ვერ და­ვი­ნა­ხავთ. სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო პარ­კის ობი­ექ­ტუ­რი მდგო­მა­რე­ო­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, სი­ტუ­ა­ცია არა­და­მაკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბე­ლია. რე­გის­ტრი­რე­ბუ­ლი სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო პარ­კი და­ახ­ლო­ე­ბით მი­ლი­ონ 300 000 ერ­თე­უ­ლის­გან შედ­გე­ბა. ამის და­ახ­ლო­ე­ბით 45 პრო­ცენ­ტი არის 20 წლის და უფრო ძვე­ლი სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბა, რო­მე­ლიც ევრო 2 ეკო­ლო­გი­ურ კლასს შე­ე­სა­ბა­მე­ბა. ხაზ­გას­მით უნდა ვთქვათ, რომ ევ­რო­კავ­ში­რის ქვეყ­ნებ­ში ავ­ტო­პარკთან და­კავ­ში­რე­ბით ევრო 5 კლა­სის შე­სა­ბა­მი­სი რე­გუ­ლა­ცი­ე­ბი 2009 წლი­დან მოქ­მე­დებს. ევ­რო­კავ­შირ­ში რო­გორც საწ­ვა­ვის, ისე ავ­ტო­პარკთან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი რე­გუ­ა­ლა­ცი­ე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა პა­რა­ლე­ლუ­რად ხდე­ბო­და. სა­ქარ­თვე­ლო­ში მიმ­დი­ნა­რე ეტაპ­ზე ავ­ტო­პარ­კის სა­ვალ­დე­ბუ­ლო ეკო­ლო­გი­უ­რი კლა­სი არ არ­სე­ბობს და მისი ავ­ტო­პარ­კის ძი­რი­თა­დი ნა­წი­ლი, სა­შუ­ა­ლოდ 45 -50 პრო­ცენ­ტი ევრო 2-ის შე­სა­ბა­მი­სი კლა­სია. როცა ვსა­უბ­რობთ ეკო­ლო­გი­ის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბა­ზე, რა თქმა უნდა, მთა­ვა­რი და­მა­ბინ­ძუ­რე­ბე­ლი ავ­ტო­მო­ბი­ლია,“– გან­მარ­ტავს ვანო მთვრა­ლაშ­ვი­ლი.

სა­კი­თხის კომ­პლექ­სუ­რო­ბა­ზე სა­უბ­რობს Socar Georgia Petroleum–ის დი­რექ­ტო­რი ლე­ვან გი­ორ­გა­ძეც. მისი გან­მარ­ტე­ბით, ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბა მარ­თლაც ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის გა­მო­ნა­ბოლ­ქვით ხდე­ბა. თუმ­ცა დღეს სა­ქარ­თვე­ლო­ში გა­ყი­დუ­ლი საწ­ვა­ვი ბევ­რად უფრო ხა­რის­ხი­ა­ნია, ვიდ­რე სა­შუ­ა­ლო ავ­ტო­პარ­კი.

“და­ბინ­ძუ­რე­ბის ერთ-ერთი მთა­ვა­რი მი­ზე­ზი მარ­თლაც მან­ქა­ნე­ბის გა­მო­ნა­ბოლ­ქვია. ხოლო ის, თუ რო­გო­რია გა­მო­ნა­ბოლ­ქვი, და­მო­კი­დე­ბუ­ლია საწ­ვავ­ზეც და მან­ქა­ნე­ბის მდგო­მა­რე­ო­ბა­ზეც. რე­ა­ლუ­რად, სა­ქარ­თვე­ლო­ში გა­ყი­დუ­ლი საწ­ვა­ვი ბევ­რად უფრო ხა­რის­ხი­ა­ნია, ვიდ­რე სა­შუ­ა­ლო ავ­ტო­პარ­კი. ქვე­ყა­ნა­ში რე­გის­ტრი­რე­ბუ­ლი მან­ქა­ნე­ბის სა­შუ­ა­ლო ასა­კი 15–16 წე­ლია. ავ­ტო­პარ­კის 50% კი 20 წლის და უფრო ძვე­ლია. 20 წლის წინ არ­სე­ბულ სტან­დარ­ტებს უკვე დიდი ხა­ნია გავ­ცდით. ძა­ლი­ან ლო­გი­კუ­რია ეს მო­ნა­ცე­მე­ბი და ყვე­ლაფ­რის საწ­ვავ­ზე დაბ­რა­ლე­ბა უბ­რა­ლოდ არა­სა­მარ­თლი­ა­ნია. რაც შე­ე­ხე­ბა საწ­ვავს, მისი ხა­რის­ხი ევრო 5 სტან­დარ­ტის ძი­რი­თად მო­თხოვ­ნებს აკ­მა­ყო­ფი­ლებს. სა­ერ­თო დონე კარ­გია, თუმ­ცა უნდა მოხ­დეს გარ­კვე­უ­ლი მო­თხოვ­ნე­ბის და­მა­ტე­ბა. მა­გა­ლი­თად, უნდა გა­ნი­სა­ზღვროს ქი­მი­უ­რი და­ნა­მა­ტე­ბის (მე­თა­ნო­ლი, ეთა­ნო­ლი და სხვა) შე­მად­გენ­ლო­ბა საწ­ვავ­ში. ამ მო­თხოვ­ნე­ბის და­წე­სე­ბა დაგ­ვეხ­მა­რე­ბა სტან­დარ­ტის გან­სა­ზღვრა­შიც და მის დაც­ვა­შიც. მე­ო­რე მხრივ, თა­ნა­ბა­რი კონ­კუ­რენ­ცი­ის არ­სე­ბო­ბა­საც შე­უ­წყობს ხელს. სხვა ძი­რი­თა­დი მო­თხოვ­ნე­ბი, მა­გა­ლი­თად, გო­გირ­დის და ტყვი­ის შემ­ცვე­ლო­ბა­ზე ევრო 5 სტან­დარტს აკ­მა­ყო­ფი­ლებს. „სო­კა­რის“ მა­გა­ლით­ზე რომ ვი­ლა­პა­რა­კოთ, ჩვენ საწ­ვა­ვი შე­მოგ­ვაქვს რუ­მი­ნე­თი­სა და ბულ­გა­რე­თი­დან და მისი ტრან­სპორ­ტი­რე­ბა და შე­ნახ­ვა მა­ღა­ლი სტან­დარ­ტე­ბის დაც­ვით ხდე­ბა. საწ­ვა­ვი ლა­ბო­რა­ტო­რი­ულ შე­მოწ­მე­ბას რამ­დენ­ჯერ­მე გა­დის, ვიდ­რე მომ­ხმა­რებ­ლის ავ­ზამ­დე მივა. ამი­ტომ გა­რან­ტი­რე­ბუ­ლად შე­მიძ­ლია გი­თხრათ, რომ და­ბინ­ძუ­რე­ბის ის მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლი რაც თბი­ლის­ში ფიქ­სირ­დე­ბა, საწ­ვა­ვის ხა­რის­ხით არ არის გა­მოწ­ვე­უ­ლი,“ – აცხა­დებს ლე­ვან გი­ორ­გა­ძე.

გა­რე­მოს­დაც­ვი­თი სა­კი­თხე­ბის ექ­სპერ­ტი, ორ­გა­ნი­ზა­ცია „სა­ქარ­თვე­ლოს მწვა­ნე­ე­ბი-დე­და­მი­წის მე­გობ­რე­ბის“ თავ­მჯდო­მა­რე ნინო ჩხო­ბა­ძე გან­მარ­ტავს, რომ პრობ­ლე­მის მო­საგ­ვა­რებ­ლად სატ­რან­სპორ­ტო პო­ლი­ტი­კა აუ­ცი­ლებ­ლად უნდა შე­მუ­შავ­დეს თბი­ლის­ში და შემ­დეგ უკვე სხვა­დას­ხვა ქა­ლა­ქე­ბის­თვის.

„ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბის მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლი მკვეთ­რად შემ­ცირ­და კა­რან­ტი­ნის პე­რი­ოდ­ში. ახლა ისევ გაზ­რდი­ლია, თუმ­ცა იმ დო­ნემ­დე არა, რაც გვქონ­და. ზო­გა­დად, კო­ვიდ პან­დე­მი­ამ კარ­გად დაგ­ვა­ნა­ხა, რომ ყვე­ლა ქვე­ყა­ნა­ში და­ი­წია და­ბინ­ძუ­რე­ბის მაჩ­ვე­ნე­ბელ­მა, ჩვენ­თან კი მკვეთ­რად გა­მოჩ­ნდა, რომ ავ­ტოტ­რან­სპორ­ტი არის მთა­ვა­რი და­მა­ბინ­ძუ­რე­ბე­ლი. სწო­რი სატ­რან­სპორ­ტო პო­ლი­ტი­კის შე­მუ­შა­ვე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში შევ­ძლებთ გა­მო­ნა­ბოლ­ქვის შემ­ცი­რე­ბას. აუ­ცი­ლე­ბე­ლია, მუ­ნი­ცი­პა­ლუ­რი ტრან­სპორ­ტის გან­ვი­თა­რე­ბა,“ – გან­მარ­ტავს ნინო ჩხო­ბა­ძე.

მკითხველის კომენტარები / 21 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
joni
12

იაპონური მანქანები რომ აიკრძალა ამით მოხდა ის რაც მოხდა,იაპონიიდან ჩამოდიოდა კარგი და გამართული ავტომანქანები,ამერიკიდან და ევროპიდან ჩამოდის სულ გადასაყრელი მანქანები რომლებსაც აქ ვითომ მეორე სიცოცხლეს უბრუნებენ აი ესაა დიდი პრობლემა

გიორგი
4

ავტომობილების დიდი რაოდენობა არის გაუმართავი, განსაკუთრებით წვის სისტემის პრობლემით. ამის გამოსწორება შეუძლია ტექ დათვალიერებას, რომელიც არ ასრულებს თავის მოვალეობას. არ ეხება ყველა შესაბამის ცენტრს.

ავტორი:

მოძველებული ავტოპარკი თუ უხარისხო საწვავი - რა აბინძურებს ჰაერს თბილისში და რა დაგვანახა კოვიდ19–მა?

მოძველებული ავტოპარკი თუ უხარისხო საწვავი - რა აბინძურებს ჰაერს თბილისში და რა დაგვანახა კოვიდ19–მა?

საყოველთაო კარანტინის პერიოდში ჰაერის დაბინძურების მაჩვენებლის შემცირება მთელ მსოფლიოში და მათ შორის, საქართველოშიც, თვალსაჩინო იყო. საავტომობილო მოძრაობის აღდგენასთან ერთად კი დაბინძურება და გამონაბოლქვი კვლავ გაიზარდა.

ზოგადად, თბილისში ჰაერის დაბინძურების ორი ძირითადი მიზეზი ფიქსირდება: აზოტის ორჟანგი და მყარი ნაწილაკები ანუ ავტოტრანსპორტის გამონაბოლქვი და მშენებლობის მტვერი. გამონაბოლქვის 70% კი ავტომანქანებზე მოდის. გასული რამდენიმე თვის მანძლზე აზოტის ორჟანგის კლება ცალსახა იყო ყველა იმ გზისპირა სადგურზე, სადაც ჰაერის დაბინძურების მონიტორინგი ხდება. დაახლოებით, 25-30 მიკრო გრამ /მეტრ კუბში მერყეობდა აზოტის ორჟანგის მაჩვენებელი მაშინ, როცა სხვა პერიოდში 40 -ზე მაღლა იყო. ივნისში, როცა ქალაქში ცხოვრება მეტ-ნაკლებად გააქტიურდა, კვლავ ზრდის ტენდენცია დაფიქსირდა.

შესაბამისად, უკვე ყველასთვის ნათელი ხდება, თუ რამდენად დიდია გამონაბოლქვის როლი ჰაერის დაბინძურების საკითხში. თუმცა ამ დროს მნიშვნელოვანია ერთი საკითხი, რა იწვევს ქიმიური ელემენტებით დაბინძურებულ გამონაბოლქვს, თავად ავტომობილი თუ საწვავი, რომელსაც ის მოიხმარს?

საზოგადოებაში ხშირად საუბრობენ, რომ ჰაერის დაბინძურების მთავარი მიზეზი უხარისხო საწვავია. თუმცა საკითხის უფრო სიღრმისეულად კვლევისას ირკვევა, რომ მიზეზი არა საწვავი, არამედ ის ავტოპარკია, რომელიც ამ საწვავს მოიხმარს.

ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის თავმჯდომარე ვანო მთვრალაშვილი მედიასთან საუბარში განმარტავს, რომ საწვავის ნორმების ამაღლება მხოლოდ იმ შემთხვევაში გამოიღებს ნაყოფს, თუ პარალელურად ავტოპარკიც განახლდება. მოცემულ ეტაპზე საქართველოში მოქმედი ავტოპარკის, ფაქტობრივად, ნახევარი ევრო-2 საწვავის შესაბამისია და საწვავის ხარისხი კი უმეტესად ევრო 5 სტანდარტის მოთხოვნების შესაბამისია.

„თუ საწვავის ხარისხის გაუმჯობესებაზე განყენებულად ვისაუბრებთ, რეალურ სურათს ვერ დავინახავთ. საავტომობილო პარკის ობიექტური მდგომარეობიდან გამომდინარე, სიტუაცია არადამაკმაყოფილებელია. რეგისტრირებული საავტომობილო პარკი დაახლოებით მილიონ 300 000 ერთეულისგან შედგება. ამის დაახლოებით 45 პროცენტი არის 20 წლის და უფრო ძველი სატრანსპორტო საშუალება, რომელიც ევრო 2 ეკოლოგიურ კლასს შეესაბამება. ხაზგასმით უნდა ვთქვათ, რომ ევროკავშირის ქვეყნებში ავტოპარკთან დაკავშირებით ევრო 5 კლასის შესაბამისი რეგულაციები 2009 წლიდან მოქმედებს. ევროკავშირში როგორც საწვავის, ისე ავტოპარკთან დაკავშირებული რეგუალაციების განვითარება პარალელურად ხდებოდა. საქართველოში მიმდინარე ეტაპზე ავტოპარკის სავალდებულო ეკოლოგიური კლასი არ არსებობს და მისი ავტოპარკის ძირითადი ნაწილი, საშუალოდ 45 -50 პროცენტი ევრო 2-ის შესაბამისი კლასია. როცა ვსაუბრობთ ეკოლოგიის გაუმჯობესებაზე, რა თქმა უნდა, მთავარი დამაბინძურებელი ავტომობილია,“– განმარტავს ვანო მთვრალაშვილი.

საკითხის კომპლექსურობაზე საუბრობს Socar Georgia Petroleum–ის დირექტორი ლევან გიორგაძეც. მისი განმარტებით, ჰაერის დაბინძურება მართლაც ავტომობილების გამონაბოლქვით ხდება. თუმცა დღეს საქართველოში გაყიდული საწვავი ბევრად უფრო ხარისხიანია, ვიდრე საშუალო ავტოპარკი.

“დაბინძურების ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი მართლაც მანქანების გამონაბოლქვია. ხოლო ის, თუ როგორია გამონაბოლქვი, დამოკიდებულია საწვავზეც და მანქანების მდგომარეობაზეც. რეალურად, საქართველოში გაყიდული საწვავი ბევრად უფრო ხარისხიანია, ვიდრე საშუალო ავტოპარკი. ქვეყანაში რეგისტრირებული მანქანების საშუალო ასაკი 15–16 წელია. ავტოპარკის 50% კი 20 წლის და უფრო ძველია. 20 წლის წინ არსებულ სტანდარტებს უკვე დიდი ხანია გავცდით. ძალიან ლოგიკურია ეს მონაცემები და ყველაფრის საწვავზე დაბრალება უბრალოდ არასამართლიანია. რაც შეეხება საწვავს, მისი ხარისხი ევრო 5 სტანდარტის ძირითად მოთხოვნებს აკმაყოფილებს. საერთო დონე კარგია, თუმცა უნდა მოხდეს გარკვეული მოთხოვნების დამატება. მაგალითად, უნდა განისაზღვროს ქიმიური დანამატების (მეთანოლი, ეთანოლი და სხვა) შემადგენლობა საწვავში. ამ მოთხოვნების დაწესება დაგვეხმარება სტანდარტის განსაზღვრაშიც და მის დაცვაშიც. მეორე მხრივ, თანაბარი კონკურენციის არსებობასაც შეუწყობს ხელს. სხვა ძირითადი მოთხოვნები, მაგალითად, გოგირდის და ტყვიის შემცველობაზე ევრო 5 სტანდარტს აკმაყოფილებს. „სოკარის“ მაგალითზე რომ ვილაპარაკოთ, ჩვენ საწვავი შემოგვაქვს რუმინეთისა და ბულგარეთიდან და მისი ტრანსპორტირება და შენახვა მაღალი სტანდარტების დაცვით ხდება. საწვავი ლაბორატორიულ შემოწმებას რამდენჯერმე გადის, ვიდრე მომხმარებლის ავზამდე მივა. ამიტომ გარანტირებულად შემიძლია გითხრათ, რომ დაბინძურების ის მაჩვენებელი რაც თბილისში ფიქსირდება, საწვავის ხარისხით არ არის გამოწვეული,“ – აცხადებს ლევან გიორგაძე.

გარემოსდაცვითი საკითხების ექსპერტი, ორგანიზაცია „საქართველოს მწვანეები-დედამიწის მეგობრების“ თავმჯდომარე ნინო ჩხობაძე განმარტავს, რომ პრობლემის მოსაგვარებლად სატრანსპორტო პოლიტიკა აუცილებლად უნდა შემუშავდეს თბილისში და შემდეგ უკვე სხვადასხვა ქალაქებისთვის.

„ჰაერის დაბინძურების მაჩვენებელი მკვეთრად შემცირდა კარანტინის პერიოდში. ახლა ისევ გაზრდილია, თუმცა იმ დონემდე არა, რაც გვქონდა. ზოგადად, კოვიდ პანდემიამ კარგად დაგვანახა, რომ ყველა ქვეყანაში დაიწია დაბინძურების მაჩვენებელმა, ჩვენთან კი მკვეთრად გამოჩნდა, რომ ავტოტრანსპორტი არის მთავარი დამაბინძურებელი. სწორი სატრანსპორტო პოლიტიკის შემუშავების შემთხვევაში შევძლებთ გამონაბოლქვის შემცირებას. აუცილებელია, მუნიციპალური ტრანსპორტის განვითარება,“ – განმარტავს ნინო ჩხობაძე.