პოლიტიკა
მსოფლიო

11

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის მეთოთხმეტე დღე დაიწყება 18:54-ზე, მთვარე სასწორს ესტუმრება 05:12-ზე დაგეგმეთ მნიშვნელოვანი საქმეები, შეხვედრები. მოაგვარეთ ფინანსური დოკუმენტები, საკითხები. კარგია ახალი საქმეების დაწყება. უძრავ ქონებასთან დაკავშირებული საკითხების მოგვარება. ცუდი დღეა სასამართლო საქმეებისთვისა და განქორწინებისთვის. მოერიდეთ კონფლიქტს. უფრო მეტი, გაამყარეთ ურთიერთობა ნათესავებთან. კარგი დღეა უფროსთან საქმეების განსახილველად, სამსახურის, საქმიანობის შესაცვლელად. ამ დღეს დაწყებული მოგზაურობა ან მივლინება საინტერესოდ ჩაივლის. არასასურველია ქორწინება და ნიშნობა. არ გადატვირთოთ კუჭი. შეამცირეთ ალკოჰოლის დოზა და სიგარეტის რაოდენობა. გაუფრთხილდით თირკმლებს. მოერიდეთ სითხისა და ალკოჰოლის მიღებას. აგრეთვე სუსტდება ენდოკრინული სისტემა.
სპორტი
სამართალი
Faceამბები
მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი
მეცნიერება
სამხედრო
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
მასწავლებლის შეფასების ჯგუფი - ახალი გამოწვევა და სარგებელი სკოლებისთვის
მასწავლებლის შეფასების ჯგუფი - ახალი გამოწვევა და სარგებელი სკოლებისთვის

გა­სუ­ლი წლის სექ­ტემ­ბრი­დან მას­წავ­ლებ­ლე­ბი ახა­ლი გა­მოწ­ვე­ვის წი­ნა­შე დად­გნენ - სა­ხელ­მწი­ფომ პე­და­გო­გის საქ­მი­ა­ნო­ბა ერ­თი­ან სის­ტე­მა­ში მო­აქ­ცია და მას­წავ­ლებ­ლის საქ­მი­ა­ნო­ბის და­წყე­ბის, პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბი­სა და კა­რი­ე­რუ­ლი წინსვლის სქე­მით და­ა­რე­გუ­ლი­რა. სქე­მის პრინ­ცი­პი შემ­დე­გია - სა­ხელ­მწი­ფომ უნდა იზ­რუ­ნოს ქვე­ყა­ნა­ში პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლი კად­რე­ბის მომ­ზა­დე­ბა­ზე, რომ­ლე­ბიც მას­წავ­ლებ­ლე­ბის კორ­პუსს გა­აძ­ლი­ე­რე­ბენ, სკო­ლა­ში მათ უწყვეტ პრო­ფე­სი­ულ გან­ვი­თა­რე­ბა­სა და შე­სა­ბა­მის კა­რი­ე­რულ აღ­მას­ვლა­ზე. თა­ვის მხრივ მას­წავ­ლებ­ლებ­მა საქ­მი­ა­ნო­ბის ფარ­გლებ­ში არა­ერ­თი სა­ვალ­დე­ბუ­ლო და და­მა­ტე­ბი­თი აქ­ტი­ვო­ბა უნდა გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლონ, რო­მე­ლიც ყო­ველ­წლი­უ­რად შე­ფას­დე­ბა, შე­ფა­სე­ბას კი მას­წავ­ლებ­ლის სტა­ტუ­სი და ანა­ზღა­უ­რე­ბა და­ე­ფუძ­ნე­ბა. ახა­ლი სის­ტე­მის ერთ-ერთი სი­ახ­ლე მას­წავ­ლებ­ლის შე­ფა­სე­ბის ჯგუ­ფია, რო­მე­ლიც სკო­ლა­ში­ვე კომ­პლექტდე­ბა და მას­ში სკო­ლის ად­მი­ნის­ტრა­ცი­ას­თან ერ­თად პედ­საბ­ჭოს მიერ შერ­ჩე­უ­ლი, სხვა­დას­ხვა საგ­ნობ­რი­ვი კა­თედ­რე­ბის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი პე­და­გო­გე­ბიც შე­დი­ან. რო­გორც სქე­მის ავ­ტო­რე­ბი აცხა­დე­ბენ, შე­ფა­სე­ბის ჯგუ­ფის ყვე­ლა­ზე და­დე­ბი­თი მხა­რე სწო­რედ ისაა, რომ მას­წავ­ლებ­ლე­ბი არა მხო­ლოდ გა­რე­დან, არა­მედ კო­ლე­გე­ბის მიერ შე­ფას­დე­ბი­ან. გარ­და შე­ფა­სე­ბი­სა რა კომ­პო­ნენ­ტებს მო­ი­ცავს შე­ფა­სე­ბის ჯგუ­ფის საქ­მი­ა­ნო­ბა, რა არის მისი მთა­ვა­რი მი­ზა­ნი და რაში შე­უ­წყობს ხელს მას­წავ­ლებ­ლებს ამ ერ­თე­უ­ლის არ­სე­ბო­ბა, ამას­თან და­კავ­ში­რე­ბით მას­წავ­ლე­ბელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის ეროვ­ნუ­ლი ცენ­ტრის დი­რექ­ტო­რის მო­ად­გი­ლეს, მა­ნა­ნა რა­ტი­ან ვე­სა­უბ­რეთ.

რა­ფორ­მი­თა­ფა­სებსშე­ფა­სე­ბისჯ­გუ­ფი მას­წავ­ლე­ბელს?

ვიდ­რე­უ­შუ­ა­ლოდ­კი­თხვას­ვუ­პა­სუ­ხებ­დე, თა­ვად­მას­წავ­ლებ­ლის­შე­ფა­სე­ბისჯ­გუ­ფის­შე­სა­ხებ­ვი­ტყვი­რა­მო­დე­ნი­მე სი­ტყვას, ეს ჯგუ­ფე­ბი "მას­წავ­ლებ­ლის საქ­მი­ა­ნო­ბის და­წყე­ბის, პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბი­სა და კა­რი­ე­რუ­ლი წინსვლის სქე­მის" ფარ­გლებ­ში ყვე­ლა სკო­ლა­ში შე­იქ­მნა. მათ­გან სქე­მით წი­ნას­წარ გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი იყო სკო­ლის ად­მი­ნის­ტრა­ცი­ის წევ­რე­ბის - დი­რექ­ტო­რის და მისი მო­ად­გი­ლის (თუკი ასე­თი ყავს სკო­ლას) ყოფ­ნა, ხოლო ფა­სი­ლი­ტა­ტო­რე­ბი და კა­თედ­რე­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი მას­წავ­ლებ­ლე­ბის მიერ აირჩნენ. ამ­დე­ნად, შე­ფა­სე­ბის ჯგუ­ფი, იმის გამო, რომ მას­წავ­ლებ­ლე­ბის მიერ არის არ­ჩე­უ­ლი, სარ­გებ­ლობს მათი ნდო­ბით, რაც თა­ვის­თა­ვად პრო­ცე­სე­ბის ეფექ­ტი­ა­ნად წარ­მარ­თვას უწყობს ხელს.

ახ­ლა­რაც­შე­ე­ხე­ბა­შე­ფა­სე­ბის­ფორ­მებს: შე­ფა­სე­ბის­ფორ­მე­ბი­ა­რისსხვა­დას­ხვა­და­ნიშ­ნუ­ლე­ბი­სა­და­ფუნ­ქცი­ის­მა­ტა­რე­ბე­ლი. გვაქვსთვით­შე­ფა­სე­ბის­კი­თხვა­რი, რო­მე­ლიც­მას­წავ­ლებ­ლის­დამ­ხმა­რე­ინ­სტრუ­მენ­ტია, იმის­თვის, რომ­მა­თუ­კეთ­გა­აც­ნო­ბი­ე­რონ,რას­გუ­ლის­ხმობს,იყო­კარ­გი მას­წავ­ლე­ბე­ლი და ამ საქ­მი­ა­ნო­ბას ყვე­ლა მი­მარ­თუ­ლე­ბით ახა­სი­ა­თებს, რო­გორც უშუ­ა­ლოდ სას­წავ­ლო პრო­ცე­სის წარ­მარ­თვას, ასე­ვე მის პრო­ფე­სი­ულ ვალ­დე­ბუ­ლე­ბებს. ამავდრო­უ­ლად, ჩვენ­მა ცენ­ტრმა და­ამ­ტკი­ცა მას­წავ­ლებ­ლე­ბის­თვის კრე­დი­ტ­ქუ­ლე­ბის მომ­ტა­ნი საქ­მი­ა­ნო­ბე­ბის შე­ფა­სე­ბის რუბ­რი­კე­ბი და კრი­ტე­რი­უ­მე­ბი, რო­მე­ლიც ბრძა­ნე­ბის სა­ხი­თაც გა­მო­ი­ცა. ასე­ვე ყვე­ლა დე­ტა­ლი მას­წავ­ლებ­ლე­ბი­სა და შე­ფა­სე­ბის ჯგუ­ფის წევ­რე­ბის­თვის სქე­მის გზამ­კვლე­ვი­და­ნაც გახ­და ცნო­ბი­ლი, რო­მე­ლიც ჩვე­ნი ცენ­ტრის ვებგ­ვერ­დზე ხელ­მი­საწ­ვდო­მია მიმ­დი­ნა­რე წლის იან­ვრი­დან.

გზამ­კვლევ­ში, რო­მელ­ზე­ცუკ­ვე­მო­გახ­სე­ნეთ, თი­თო­ე­უ­ლი­თა­ვი­თი­თო­აქ­ტი­ვო­ბა­სე­ხე­ბა, აღ­წე­რი­ლი­ა­თუ­რო­გო­რუნ­და­მო­ემ­ზა­დოს­მის­თვის­მას­წავ­ლე­ბე­ლი­და­რო­გორ­შე­ფას­დე­ბა­ი­გი­შე­ფა­სე­ბისჯ­გუ­ფის­მი­ერ. თუმ­ცა,ამას­გარ­და,შე­ფა­სე­ბისჯ­გუ­ფის­წევ­რებსჩ­ვენ ვამ­ზა­დებთ შე­ფა­სე­ბის პრო­ცე­სის ობი­ექ­ტუ­რად წარ­სა­მარ­თად. ამის­თვის მთე­ლი სა­ქარ­თვე­ლოს მას­შტა­ბით მიმ­დი­ნა­რე­ობს მათი გა­დამ­ზა­დე­ბა. გა­დამ­ზა­დე­ბის პრო­ცეს­ში მას­წავ­ლებ­ლის სა­ქა­ღალ­დის შე­ფა­სე­ბას მი­ე­ძღვნე­ბა 4-დღი­ა­ნი ტრე­ნინ­გი, ხოლო მას შემ­დეგ რაც ყვე­ლა გა­დამ­ზად­დე­ბა, 2 დღე და­ეთ­მო­ბა სა­გაკ­ვე­თი­ლო დაკ­ვირ­ვე­ბა­ში გა­დამ­ზა­დე­ბას. აღ­ნიშ­ნუ­ლი რუბ­რი­კა გა­მოც­დე­ბი­სა და შე­ფა­სე­ბის ცენ­ტრის მიერ მზად­დე­ბა და გა­მო­ყე­ნე­ბუ­ლი იქ­ნე­ბა რო­გორც გარე დაკ­ვირ­ვე­ბის­თვის, ისე შიდა სას­კო­ლო შე­ფა­სე­ბის­თვის.

შე­ფა­სე­ბამ­დე რითი ეხ­მა­რე­ბა მას­წავ­ლე­ბელს ჯგუ­ფი?

რუბ­რი­კე­ბის­სა­ფუძ­ველ­ზე, რომ­ლებ­ზე­ცუკ­ვე­ვი­სა­უბ­რეთ, მას­წავ­ლე­ბელს აფა­სებს შე­ფა­სე­ბის ჯგუ­ფის შემ­დე­გი წევ­რე­ბი: დი­რექ­ტო­რი და მისი მო­ად­გი­ლე, შე­სა­ბა­მი­სი მი­მარ­თუ­ლე­ბის ფა­სი­ლი­ტა­ტო­რი და კა­თედ­რის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი. ისი­ნი მას­წავ­ლებ­ლის მიერ ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლურ სა­მოქ­მე­დო გეგ­მა­ში გან­სა­ზღვრულ აქ­ტი­ვო­ბას, რო­მელ­საც გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლებს, კონ­სენ­სუ­სის სა­ფუძ­ველ­ზე შე­ა­ფა­სე­ბენ.თუმ­ცა­მას­წავ­ლე­ბე­ლი­სა­კუ­თა­რიპრო­ფე­სი­უ­ლი­საქ­მი­ა­ნო­ბის­და­გეგ­მვისპრო­ცეს­ში­მარ­ტო­ა­რა­რის. სკო­ლებ­ში­წელსმას­წავ­ლებ­ლებ­მა­ა­ირ­ჩი­ეს­ფა­სი­ლი­ტა­ტო­რე­ბი. ისი­ნი­გარ­და­ზე­მოთ­ნახ­სე­ნე­ბი­გა­დამ­ზა­დე­ბი­სა, და­მა­ტე­ბით­გა­დამ­ზად­დნენ­თვით­შე­ფა­სე­ბის კი­თხვა­რის შევ­სე­ბა­სა და ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი სა­მოქ­მე­დო გეგ­მის შედ­გე­ნა­ში, თუ რო­გორ უნდა გა­უ­წი­ონ დახ­მა­რე­ბა მას­წავ­ლებ­ლებს. ისი­ნი მას­წავ­ლებ­ლებს აქ­ტი­ვო­ბე­ბის და­გეგ­მვა­ში დახ­მა­რე­ბას გა­უ­წე­ვენ და მათ გან­მა­ვი­თა­რე­ბელ კო­მენ­ტარს მი­აწ­ვდი­ან. ეს სის­ტე­მა იზი­ა­რებს პრინ­ციპს, რომ მას­წავ­ლებ­ლე­ბის სკო­ლე­ბის ბა­ზა­ზე თა­ნამ­შრომ­ლო­ბა და პრო­ფე­სი­უ­ლი დი­ა­ლო­გი პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის ერთ-ერთი ეფექ­ტუ­რი ფორ­მაა. შე­სა­ბა­მი­სად, მას­წავ­ლე­ბე­ლი ამ ახა­ლი გა­მოწ­ვე­ვე­ბის წი­ნა­შე მარ­ტო არ რჩე­ბა და მას გა­დამ­ზა­დე­ბუ­ლი, მი­სი­ვე არ­ჩე­უ­ლი ფა­სი­ლი­ტა­ტო­რი ეხ­მა­რე­ბა.

რა სარ­გე­ბე­ლი აქვს მას­წავ­ლებ­ლის­თვის შე­ფა­სე­ბის ჯგუ­ფის წევ­რო­ბას?

შე­ფა­სე­ბისჯ­გუ­ფის­წევ­რო­ბა­უჩ­ვე­ნებს, რომ­მას­წავ­ლე­ბელსს­კო­ლა­ენ­დო­ბა, მი­სი­კომ­პე­ტენ­ცი­ე­ბი­თა­ნამ­შრომ­ლებ­მა­გა­მო­არ­ჩი­ეს­და­შე­ფა­სე­ბისჯ­გუ­ფის­წევ­რად­და­ა­სა­ხე­ლეს. შე­ფა­სე­ბისჯ­გუ­ფის­წევ­რე­ბის­თვი­სე­სა­რის­მა­ღა­ლი­პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა, ასე­ვე ამ ჯგუ­ფის წევ­რო­ბა ნიშ­ნავს იმას, რომ მას­წავ­ლე­ბე­ლი ღიაა სი­ახ­ლე­ე­ბი­სად­მი, არის ინ­ტე­რე­სი­ა­ნი და შე­უძ­ლია გარ­კვე­ულ გა­მოწ­ვე­ვებს აუ­წყოს ფეხი.

შე­იძ­ლე­ბა­ით­ქვას, რომ­სარ­გე­ბე­ლი­ა­რა­ერ­თია, პირ­ვე­ლი ის, რომ მას­წავ­ლე­ბე­ლი გა­დის გა­დამ­ზა­დე­ბას და მისი კომ­პე­ტენ­ცი­ე­ბი მაღ­ლდე­ბა, მე­ო­რე კი, ჯგუ­ფის წევ­რო­ბა­ში მას­წავ­ლებ­ლე­ბი კრე­დი­ტ­ქუ­ლებს იღე­ბენ. 3-წლი­ა­ნი მუ­შა­ო­ბის­თვის შე­ფა­სე­ბის ჯგუ­ფის წევ­რი 1 კრე­დი­ტ­ქუ­ლას იღებს, ხოლო ფა­სი­ლი­ტა­ტო­რი - წე­ლი­წად­ში ერთს.

რამ­დე­ნად­შე­იძ­ლე­ბა­სა­მო­მავ­ლოდსკო­ლა­ნამ­დვი­ლა­დიქ­ცესპრო­ფე­სი­უ­ლი­დი­ა­ლო­გის­სივ­რცედ და პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის ად­გი­ლად?

ჩვე­ნი­მი­ზა­ნის­წო­რე­დე­საა. მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი­ა­მას­წავ­ლებ­ლე­ბი­ერ­თმა­ნეთ­თანხში­რადსა­უბ­რობ­დნენ­სა­კუ­თარ­წარ­მა­ტე­ბებ­სა­თუპ­რობ­ლე­მებ­ზე. იმსკო­ლებ­ში, სა­დაცმსგავ­სი, თა­ნამ­შრომ­ლო­ბა­ზე­ო­რი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი­გა­რე­მოა, სას­წავ­ლოპ­რო­ცე­სი­ცო­რი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლია თი­თო­ე­ულ მოს­წავ­ლე­ზე, მას­წავ­ლებ­ლე­ბი უკეთ გეგ­მა­ვენ, უკეთ ახორ­ცი­ე­ლე­ბენ სა­კუ­თარ საქ­მი­ა­ნო­ბას, მათ არ ეში­ნი­ათ სირ­თუ­ლე­ე­ბის, რად­გან პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბაც გა­ზი­ა­რე­ბუ­ლია, ისი­ნი პრობ­ლე­მე­ბის პი­რის­პირ მარ­ტო არ რჩე­ბი­ან.

მას­წავ­ლებ­ლე­ბი­აღ­ნიშ­ნა­ვენ, რომ­სქე­მის­დამ­ტკი­ცე­ბი­სა და ამოქ­მე­დე­ბის შემ­დეგ მათ ხში­რად უჩ­ნდე­ბათ მო­თხოვ­ნი­ლე­ბა ერ­თმა­ნეთს შეხ­ვდნენ, რათა გა­ნი­ხი­ლონ და მე­ტად მომ­ზა­დე­ბუ­ლე­ბი შეხ­ვდნენ სი­ახ­ლე­ებს. ისი­ნი ერ­თმა­ნეთს უზი­ა­რე­ბენ მათ ხელთ არ­სე­ბულ რე­სურ­სებს. ეს, შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, სქე­მის ავ­ტო­რე­ბი­სა და მისი გან­მხორ­ცი­ე­ლებ­ლე­ბის­თვის ყვე­ლა­ზე დიდი წარ­მა­ტე­ბაა.

R

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ქარიშხალი ამერიკის შეერთებულ შტატებში - უცხოური მედიების ცნობით, სტიქიურ მოვლენას, სულ მცირე, 24 ადამიანის სიცოცხლე ემსხვერპლა

მასწავლებლის შეფასების ჯგუფი - ახალი გამოწვევა და სარგებელი სკოლებისთვის

მასწავლებლის შეფასების ჯგუფი - ახალი გამოწვევა და სარგებელი სკოლებისთვის

გასული წლის სექტემბრიდან მასწავლებლები ახალი გამოწვევის წინაშე დადგნენ - სახელმწიფომ პედაგოგის საქმიანობა ერთიან სისტემაში მოაქცია და მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემით დაარეგულირა. სქემის პრინციპი შემდეგია - სახელმწიფომ უნდა იზრუნოს ქვეყანაში პროფესიონალი კადრების მომზადებაზე, რომლებიც მასწავლებლების კორპუსს გააძლიერებენ, სკოლაში მათ უწყვეტ პროფესიულ განვითარებასა და შესაბამის კარიერულ აღმასვლაზე. თავის მხრივ მასწავლებლებმა საქმიანობის ფარგლებში არაერთი სავალდებულო და დამატებითი აქტივობა უნდა განახორციელონ, რომელიც ყოველწლიურად შეფასდება, შეფასებას კი მასწავლებლის სტატუსი და ანაზღაურება დაეფუძნება. ახალი სისტემის ერთ-ერთი სიახლე მასწავლებლის შეფასების ჯგუფია, რომელიც სკოლაშივე კომპლექტდება და მასში სკოლის ადმინისტრაციასთან ერთად პედსაბჭოს მიერ შერჩეული, სხვადასხვა საგნობრივი კათედრების წარმომადგენელი პედაგოგებიც შედიან. როგორც სქემის ავტორები აცხადებენ, შეფასების ჯგუფის ყველაზე დადებითი მხარე სწორედ ისაა, რომ მასწავლებლები არა მხოლოდ გარედან, არამედ კოლეგების მიერ შეფასდებიან. გარდა შეფასებისა რა კომპონენტებს მოიცავს შეფასების ჯგუფის საქმიანობა, რა არის მისი მთავარი მიზანი და რაში შეუწყობს ხელს მასწავლებლებს ამ ერთეულის არსებობა, ამასთან დაკავშირებით მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის დირექტორის მოადგილეს, მანანა რატიან ვესაუბრეთ.

რაფორმითაფასებსშეფასებისჯგუფი მასწავლებელს?

ვიდრეუშუალოდკითხვასვუპასუხებდე, თავადმასწავლებლისშეფასებისჯგუფისშესახებვიტყვირამოდენიმე სიტყვას, ეს ჯგუფები „მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის“ ფარგლებში ყველა სკოლაში შეიქმნა. მათგან სქემით წინასწარ გათვალისწინებული იყო სკოლის ადმინისტრაციის წევრების - დირექტორის და მისი მოადგილის (თუკი ასეთი ყავს სკოლას) ყოფნა, ხოლო ფასილიტატორები და კათედრების წარმომადგენლები მასწავლებლების მიერ აირჩნენ. ამდენად, შეფასების ჯგუფი, იმის გამო, რომ მასწავლებლების მიერ არის არჩეული, სარგებლობს მათი ნდობით, რაც თავისთავად პროცესების ეფექტიანად წარმართვას უწყობს ხელს.

ახლარაცშეეხებაშეფასებისფორმებს: შეფასებისფორმებიარისსხვადასხვადანიშნულებისადაფუნქციისმატარებელი. გვაქვსთვითშეფასებისკითხვარი, რომელიცმასწავლებლისდამხმარეინსტრუმენტია, იმისთვის, რომმათუკეთგააცნობიერონ,რასგულისხმობს,იყოკარგი მასწავლებელი და ამ საქმიანობას ყველა მიმართულებით ახასიათებს, როგორც უშუალოდ სასწავლო პროცესის წარმართვას, ასევე მის პროფესიულ ვალდებულებებს. ამავდროულად, ჩვენმა ცენტრმა დაამტკიცა მასწავლებლებისთვის კრედიტქულების მომტანი საქმიანობების შეფასების რუბრიკები და კრიტერიუმები, რომელიც ბრძანების სახითაც გამოიცა. ასევე ყველა დეტალი მასწავლებლებისა და შეფასების ჯგუფის წევრებისთვის სქემის გზამკვლევიდანაც გახდა ცნობილი, რომელიც ჩვენი ცენტრის ვებგვერდზე ხელმისაწვდომია მიმდინარე წლის იანვრიდან.

გზამკვლევში, რომელზეცუკვემოგახსენეთ, თითოეულითავითითოაქტივობასეხება, აღწერილიათუროგორუნდამოემზადოსმისთვისმასწავლებელიდაროგორშეფასდებაიგიშეფასებისჯგუფისმიერ. თუმცა,ამასგარდა,შეფასებისჯგუფისწევრებსჩვენ ვამზადებთ შეფასების პროცესის ობიექტურად წარსამართად. ამისთვის მთელი საქართველოს მასშტაბით მიმდინარეობს მათი გადამზადება. გადამზადების პროცესში მასწავლებლის საქაღალდის შეფასებას მიეძღვნება 4-დღიანი ტრენინგი, ხოლო მას შემდეგ რაც ყველა გადამზადდება, 2 დღე დაეთმობა საგაკვეთილო დაკვირვებაში გადამზადებას. აღნიშნული რუბრიკა გამოცდებისა და შეფასების ცენტრის მიერ მზადდება და გამოყენებული იქნება როგორც გარე დაკვირვებისთვის, ისე შიდა სასკოლო შეფასებისთვის.

შეფასებამდე რითი ეხმარება მასწავლებელს ჯგუფი?

რუბრიკებისსაფუძველზე, რომლებზეცუკვევისაუბრეთ, მასწავლებელს აფასებს შეფასების ჯგუფის შემდეგი წევრები: დირექტორი და მისი მოადგილე, შესაბამისი მიმართულების ფასილიტატორი და კათედრის წარმომადგენელი. ისინი მასწავლებლის მიერ ინდივიდუალურ სამოქმედო გეგმაში განსაზღვრულ აქტივობას, რომელსაც განახორციელებს, კონსენსუსის საფუძველზე შეაფასებენ.თუმცამასწავლებელისაკუთარიპროფესიულისაქმიანობისდაგეგმვისპროცესშიმარტოარარის. სკოლებშიწელსმასწავლებლებმააირჩიესფასილიტატორები. ისინიგარდაზემოთნახსენებიგადამზადებისა, დამატებითგადამზადდნენთვითშეფასების კითხვარის შევსებასა და ინდივიდუალური სამოქმედო გეგმის შედგენაში, თუ როგორ უნდა გაუწიონ დახმარება მასწავლებლებს. ისინი მასწავლებლებს აქტივობების დაგეგმვაში დახმარებას გაუწევენ და მათ განმავითარებელ კომენტარს მიაწვდიან. ეს სისტემა იზიარებს პრინციპს, რომ მასწავლებლების სკოლების ბაზაზე თანამშრომლობა და პროფესიული დიალოგი პროფესიული განვითარების ერთ-ერთი ეფექტური ფორმაა. შესაბამისად, მასწავლებელი ამ ახალი გამოწვევების წინაშე მარტო არ რჩება და მას გადამზადებული, მისივე არჩეული ფასილიტატორი ეხმარება.

რა სარგებელი აქვს მასწავლებლისთვის შეფასების ჯგუფის წევრობას?

შეფასებისჯგუფისწევრობაუჩვენებს, რომმასწავლებელსსკოლაენდობა, მისიკომპეტენციებითანამშრომლებმაგამოარჩიესდაშეფასებისჯგუფისწევრადდაასახელეს. შეფასებისჯგუფისწევრებისთვისესარისმაღალიპასუხისმგებლობა, ასევე ამ ჯგუფის წევრობა ნიშნავს იმას, რომ მასწავლებელი ღიაა სიახლეებისადმი, არის ინტერესიანი და შეუძლია გარკვეულ გამოწვევებს აუწყოს ფეხი.

შეიძლებაითქვას, რომსარგებელიარაერთია, პირველი ის, რომ მასწავლებელი გადის გადამზადებას და მისი კომპეტენციები მაღლდება, მეორე კი, ჯგუფის წევრობაში მასწავლებლები კრედიტქულებს იღებენ. 3-წლიანი მუშაობისთვის შეფასების ჯგუფის წევრი 1 კრედიტქულას იღებს, ხოლო ფასილიტატორი - წელიწადში ერთს.

რამდენადშეიძლებასამომავლოდსკოლანამდვილადიქცესპროფესიულიდიალოგისსივრცედ და პროფესიული განვითარების ადგილად?

ჩვენიმიზანისწორედესაა. მნიშვნელოვანიამასწავლებლებიერთმანეთთანხშირადსაუბრობდნენსაკუთარწარმატებებსათუპრობლემებზე. იმსკოლებში, სადაცმსგავსი, თანამშრომლობაზეორიენტირებულიგარემოა, სასწავლოპროცესიცორიენტირებულია თითოეულ მოსწავლეზე, მასწავლებლები უკეთ გეგმავენ, უკეთ ახორციელებენ საკუთარ საქმიანობას, მათ არ ეშინიათ სირთულეების, რადგან პასუხისმგებლობაც გაზიარებულია, ისინი პრობლემების პირისპირ მარტო არ რჩებიან.

მასწავლებლებიაღნიშნავენ, რომსქემისდამტკიცებისა და ამოქმედების შემდეგ მათ ხშირად უჩნდებათ მოთხოვნილება ერთმანეთს შეხვდნენ, რათა განიხილონ და მეტად მომზადებულები შეხვდნენ სიახლეებს. ისინი ერთმანეთს უზიარებენ მათ ხელთ არსებულ რესურსებს. ეს, შეიძლება ითქვას, სქემის ავტორებისა და მისი განმხორციელებლებისთვის ყველაზე დიდი წარმატებაა.

R

აზერბაიჯანის ტურიზმის საბჭო თბილისში ვიზიტორთა ცენტრ „Azerbaijan.Travel”-ს ხსნის

“დანკინში“ WOLT – ით შეკვეთისას Pickup სერვისი დაიწყო

როგორ მზადდება სახის მოვლის საშუალებები ლოკოკინისგან და რა განსაკუთრებულ თვისებებს შეიცავს ისინი