Faceამბები
მსოფლიო

22

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამეოთხე დღე დაიწყება 04:49-ზე, მთვარე მერწყულშია დღეს კარგია ახალი, მნიშვნელოვანი საქმეების დაწყება. ფინანსური საკითხების მოგვარება, ვაჭრობა. მოერიდეთ კამათს, საქმეების გარჩევას. არ გირჩევთ მგზავრობას, საცხოვრებელი მისამართის შეცვლას. სარგებელს მოგიტანთ კოლექტიური სამუშაო, მაგრამ კოლეგების მიმართ ირონიის, ცინიზმის გამოვლენას არ გირჩევთ. მოერიდეთ ალკოჰოლსა და სიგარეტს. გადადეთ ოპერაციები სახსრებზე, ბრმა ნაწლავზე, პროცედურები ფეხებზე, ნერვულ სისტემაზე. კარგი დღეა დასვენებისთვის, შიმშილისთვის. მოერიდეთ ალკოჰოლურ სასმელს.
სამხედრო
სამართალი
საზოგადოება
მეცნიერება
სპორტი
კულტურა/შოუბიზნესი
წიგნები
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
აი, ამიტომ წვავს თქვენი მანქანა უფრო მეტს!
აი, ამიტომ წვავს თქვენი მანქანა უფრო მეტს!

მწარ­მო­ებ­ლის მიერ მო­წო­დე­ბულ ოფი­ცი­ა­ლურ მო­ნა­ცე­მებ­ში ახა­ლი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის საწ­ვა­ვის ხარ­ჯი ბოლო 10 წე­ლი­წად­ში 20 პრო­ცენ­ტით შემ­ცირ­და, მაგ­რამ რე­ა­ლუ­რად მხო­ლოდ 8 პრო­ცენ­ტი­თაა შემ­ცი­რე­ბუ­ლი. სწო­რედ ასეთ შე­დეგს გვიჩ­ვე­ნებს ავ­ტო­პორ­ტალ spritmonitor-ის მო­ნა­ცე­მე­ბი. წყა­რო: international council on clean transportation icct, spritmonitor.de

საწ­ვა­ვის ხარ­ჯი მძღო­ლის­თვის მხო­ლოდ მა­ში­ნაა სუ­ლერ­თი, როცა მას ბევ­რი ფული აქვს. არა­და, ასეც არ უნდა იყოს, რად­გან რა­ო­დენ მდი­და­რიც არ უნდა იყო, ზო­მი­ე­რე­ბა ყო­ველ­თვის და ყვე­ლა­ფერ­ში სა­ჭი­როა. თა­ნაც, რაც უფრო მეტ საწ­ვავს მო­იხ­მარს ავ­ტო­მო­ბი­ლი, მით უფრო აბინ­ძუ­რებს იმ გა­რე­მოს, რო­მელ­შიც ჩვენ ვცხოვ­რობთ.

თუმ­ცა ისე­თე­ბი, ვი­საც საწ­ვა­ვის ხარ­ჯი არ აინ­ტე­რე­სებს, ძა­ლი­ან ცო­ტა­ნი არი­ან. მძღო­ლე­ბის აბ­სო­ლუ­ტუ­რი უმ­რავ­ლე­სო­ბის­თვის კი ეს ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი სა­კი­თხი და ხში­რად მტკივ­ნე­უ­ლი თე­მაა - მით უმე­ტეს იმ დროს, როცა საწ­ვა­ვი ძვი­რია და ფასი არა და არ აკ­ლდე­ბა.

ევ­რო­პა­ში ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის საწ­ვა­ვის ხარ­ჯით სე­რი­ო­ზუ­ლად არა­ვინ და­ინ­ტე­რეს­და მა­ნამ, სა­ნამ პირ­ვე­ლი სა­ნავ­თო­ბო კრი­ზი­სი არ დად­გა, ეს კი 70-იანი წლე­ბის და­სა­წყის­ში მოხ­და. მა­ნამ­დე ბენ­ზი­ნი იაფი იყო და ევ­რო­პის არ­ცერ­თი ქვეყ­ნის არ­ცერთ პო­ლი­ტი­კოსს არ აინ­ტე­რე­სებ­და, რამ­დენს მო­იხ­მარ­დნენ იმ დრო­ინ­დე­ლი მან­ქა­ნე­ბი. მერე კი, როცა ნავ­თო­ბის ონ­კა­ნი გა­და­ი­კე­ტა, საწ­ვა­ვის ფასი პო­ლი­ტი­კუ­რი სა­კი­თხი გახ­და - მაგ­რამ ცოტა ხნით, რად­გან კრი­ზის­მა მალე გა­და­ი­ა­რა.

ამის შემ­დეგ საწ­ვა­ვის ხარ­ჯი ყუ­რა­დღე­ბის ცენ­ტრში მხო­ლოდ 30 წლის შემ­დეგ­ღა მო­ექ­ცა - იმ დროს, როცა ევ­რო­პა­ში ბევრ რა­მე­ზე, პირ­ველ რიგ­ში გა­რე­მო­ზე სე­რი­ო­ზუ­ლად და­ფიქ­რდნენ და გა­მო­ნა­ბოლ­ქვის რა­ო­დე­ნო­ბის მი­ხედ­ვით გა­და­სა­ხა­დე­ბი და­ა­წე­სეს. შე­სა­ბა­მი­სად, და­ი­წყო ე.წ. Downsizing-ის ხანა და მო­და­ში მცი­რე­ლიტ­რა­ჟი­ა­ნი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბი შე­მო­ვი­და. საწ­ვა­ვის ხარ­ჯის შემ­ცი­რე­ბა­ზე ზრუნ­ვა ავ­ტომ­წარ­მო­ებ­ლებ­მაც აქ­ტი­უ­რად და­ი­წყეს და რო­გორც ქა­ღალ­დზე ჩანს, სე­რი­ო­ზულ წარ­მა­ტე­ბებ­საც მი­აღ­წი­ეს: თე­ო­რი­უ­ლად, 2001-დან 2011 წლამ­დე ახა­ლი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის საწ­ვა­ვის ხარ­ჯი მთე­ლი ერთი მე­ხუ­თე­დით შემ­ცირ­და. მაგ­რამ ეს მხო­ლოდ თე­ო­რი­უ­ლად...

სამ­წუ­ხა­როდ, ამ ხნის გან­მავ­ლო­ბა­ში AUTO BILD-ის ტეს­ტებ­ში თე­ო­რი­უ­ლი მიღ­წე­ვა პრაქ­ტი­კა­ში არ აი­სა­ხე­ბო­და და გან­სხვა­ვე­ბა რე­ა­ლურ და ოფი­ცი­ა­ლურ ხარჯს შო­რის და­ახ­ლო­ე­ბით 23 პრო­ცენ­ტია! მა­ღა­ლი კლა­სის BMW 20 წლის წი­ნათ 6-ცი­ლინ­დრი­ა­ნი ძრა­ვი­თა და 180 ცხე­ნის ძა­ლით სა­შუ­ა­ლოდ 12-დან 13 ლიტ­რამ­დე საწ­ვავს მო­იხ­მარ­და. დღეს, 4-ცი­ლინ­დრი­ა­ნი Turbo-აგ­რე­გა­ტით, ნორ­მა­ლურ რე­ჟიმ­ში მარ­თვის დროს ხარ­ჯი 11 ლიტრს, ანუ, და­ახ­ლო­ე­ბით 10 პრო­ცენ­ტით ნაკ­ლებს შე­ად­გენს. ამის მი­ზე­ზი ისი­ცაა, რომ აქ­ტუ­ა­ლუ­რი მო­დე­ლი ყვე­ლა მი­მარ­თუ­ლე­ბით მი­ნი­მუმ 10 სან­ტი­მეტ­რით გა­ი­ზარ­და, წო­ნა­ში 300 კი­ლოგ­რა­მი მო­ი­მა­ტა და 1994 წლის წი­ნა­მორ­ბედ­თან შე­და­რე­ბით 60 ცხე­ნის ძა­ლით მე­ტიც აქვს.

მაგ­რამ ზომა, წონა და მეტი სიმ­ძლავ­რე მხო­ლოდ ერ­თია იმ ხუთი ას­პექ­ტი­დან, რაც AUTO BILD-მა აღ­მო­ა­ჩი­ნა. მაშ ასე: პა­სუ­ხე­ბი კი­თხვა­ზე "რა­ტომ მო­იხ­მა­რენ თა­ნა­მედ­რო­ვე ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბი იმა­ზე გა­ცი­ლე­ბით მეტს, ვიდ­რე ოფი­ცი­ა­ლურ მო­ნა­ცე­მებ­ში წე­რია?"

იხი­ლეთ სტა­ტია სრუ­ლად

აი, ამიტომ წვავს თქვენი მანქანა უფრო მეტს!

აი, ამიტომ წვავს თქვენი მანქანა უფრო მეტს!

მწარმოებლის მიერ მოწოდებულ ოფიციალურ მონაცემებში ახალი ავტომობილების საწვავის ხარჯი ბოლო 10 წელიწადში 20 პროცენტით შემცირდა, მაგრამ რეალურად მხოლოდ 8 პროცენტითაა შემცირებული. სწორედ ასეთ შედეგს გვიჩვენებს ავტოპორტალ spritmonitor-ის მონაცემები. წყარო: international council on clean transportation icct, spritmonitor.de

საწვავის ხარჯი მძღოლისთვის მხოლოდ მაშინაა სულერთი, როცა მას ბევრი ფული აქვს. არადა, ასეც არ უნდა იყოს, რადგან რაოდენ მდიდარიც არ უნდა იყო, ზომიერება ყოველთვის და ყველაფერში საჭიროა. თანაც, რაც უფრო მეტ საწვავს მოიხმარს ავტომობილი, მით უფრო აბინძურებს იმ გარემოს, რომელშიც ჩვენ ვცხოვრობთ.

თუმცა ისეთები, ვისაც საწვავის ხარჯი არ აინტერესებს, ძალიან ცოტანი არიან. მძღოლების აბსოლუტური უმრავლესობისთვის კი ეს ძალიან მნიშვნელოვანი საკითხი და ხშირად მტკივნეული თემაა - მით უმეტეს იმ დროს, როცა საწვავი ძვირია და ფასი არა და არ აკლდება.

ევროპაში ავტომობილების საწვავის ხარჯით სერიოზულად არავინ დაინტერესდა მანამ, სანამ პირველი სანავთობო კრიზისი არ დადგა, ეს კი 70-იანი წლების დასაწყისში მოხდა. მანამდე ბენზინი იაფი იყო და ევროპის არცერთი ქვეყნის არცერთ პოლიტიკოსს არ აინტერესებდა, რამდენს მოიხმარდნენ იმ დროინდელი მანქანები. მერე კი, როცა ნავთობის ონკანი გადაიკეტა, საწვავის ფასი პოლიტიკური საკითხი გახდა - მაგრამ ცოტა ხნით, რადგან კრიზისმა მალე გადაიარა.

ამის შემდეგ საწვავის ხარჯი ყურადღების ცენტრში მხოლოდ 30 წლის შემდეგღა მოექცა - იმ დროს, როცა ევროპაში ბევრ რამეზე, პირველ რიგში გარემოზე სერიოზულად დაფიქრდნენ და გამონაბოლქვის რაოდენობის მიხედვით გადასახადები დააწესეს. შესაბამისად, დაიწყო ე.წ. Downsizing-ის ხანა და მოდაში მცირელიტრაჟიანი ავტომობილები შემოვიდა. საწვავის ხარჯის შემცირებაზე ზრუნვა ავტომწარმოებლებმაც აქტიურად დაიწყეს და როგორც ქაღალდზე ჩანს, სერიოზულ წარმატებებსაც მიაღწიეს: თეორიულად, 2001-დან 2011 წლამდე ახალი ავტომობილების საწვავის ხარჯი მთელი ერთი მეხუთედით შემცირდა. მაგრამ ეს მხოლოდ თეორიულად...

სამწუხაროდ, ამ ხნის განმავლობაში AUTO BILD-ის ტესტებში თეორიული მიღწევა პრაქტიკაში არ აისახებოდა და განსხვავება რეალურ და ოფიციალურ ხარჯს შორის დაახლოებით 23 პროცენტია! მაღალი კლასის BMW 20 წლის წინათ 6-ცილინდრიანი ძრავითა და 180 ცხენის ძალით საშუალოდ 12-დან 13 ლიტრამდე საწვავს მოიხმარდა. დღეს, 4-ცილინდრიანი Turbo-აგრეგატით, ნორმალურ რეჟიმში მართვის დროს ხარჯი 11 ლიტრს, ანუ, დაახლოებით 10 პროცენტით ნაკლებს შეადგენს. ამის მიზეზი ისიცაა, რომ აქტუალური მოდელი ყველა მიმართულებით მინიმუმ 10 სანტიმეტრით გაიზარდა, წონაში 300 კილოგრამი მოიმატა და 1994 წლის წინამორბედთან შედარებით 60 ცხენის ძალით მეტიც აქვს.

მაგრამ ზომა, წონა და მეტი სიმძლავრე მხოლოდ ერთია იმ ხუთი ასპექტიდან, რაც AUTO BILD-მა აღმოაჩინა. მაშ ასე: პასუხები კითხვაზე ”რატომ მოიხმარენ თანამედროვე ავტომობილები იმაზე გაცილებით მეტს, ვიდრე ოფიციალურ მონაცემებში წერია?”

იხილეთ სტატია სრულად

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია