ყველაზე "ღარიბი" დღეში დაახლოებით 550 მილიონი დოლარის მოგებას იღებს, ეს კი საათში 23 მილიონია
მსოფლიოს უმდიდრესი კომპანიების სიის შედგენისას უმთავრეს კრიტერიუმად კომპანიის წლიურ შემოსავალს მიიჩნევენ. როგორც წესი, ამ სიაში ყველაზე "ღარიბი" დღეში დაახლოებით 550 მილიონი დოლარის მოგებას იღებს, ეს კი საათში 23 მილიონია. მართალია უმსხვილესი ქართული კომპანიების შემოსავალი ამ გიგანტებთან შედარებით მოკრძალებულია, მაგრამ შემოსავალს არც ისინი უჩივიან. ილიას უნივერსიტეტის ბიზნეს სკოლა საქართველოს უმსხვილესი კომპანიების რეიტინგს ყოველწლიურად აქვეყნებს. გთავაზობთ ჩვენს ქვეყანაში მოქმედი 10 უმსხვილესი კომპანიის სიას, რომელიც 2013 წლის მაჩვენებლების მიხედვითაა შედგენილი. სიაში საბანკო და სადაზღვევო სექტორი არ შედის და კიდევ - ამ კომპანიების უმრავლესობა სულაც არ არის ქართული, ისინი სხვა ქვეყნებში დაარსებული მსხვილი მოთამაშეების "შვილობილები" არიან.
1. "სოკარ ჯორჯია პეტროლეუმი" - კომპანია აზერბაიჯანული "სოკარის" შვილობილმა - "სოკარ ენერჯი ჯორჯიამ" დააფუძნა 100%-იანი წილობრივი მონაწილეობით. იგი საქართველოს ნავთობპროდუქტების ბაზარზე 2006 წლის სექტემბერში შემოვიდა. "სოკარ ჯორჯია პეტროლიუმის" ყოველთვიური ბრუნვა რამდენიმე მილიონ აშშ დოლარს შეადგენს. კომპანიას 2006 წლიდან 2013 წლის ჩათვლით დაახლოებით 2 698 891 ტონა ნავთობპროდუქტი აქვს იმპორტირებული. "სოკარ ჯორჯია პეტროლეუმი" სწრაფად მზარდი კომპანიაა, მისი ავტოგასამართი სადგურების ქსელი თანდათან ფართოვდება მთელ საქართველოში. კომპანიაში ამჟამად 1500-ზე მეტი ადამიანია დასაქმებული.
2. შპს "ტოიოტა კავკასია" - ტოიოტას ოფიციალური დისტრიბუტორია კავკასიასა და შუა აზიაში. "ტოიოტა" მსოფლიოში ერთ-ერთი უმსხვილესი ავტომანქანების მწარმოებელია და საქართველოშიც წარმატებით საქმიანობს. "ტოიოტა"-ს ისტორია XIX საუკუნეში იწყება, როდესაც საკიჩი ტოიოდამ იაპონიაში პირველი ელექტროსართავი დაზგა გამოიგონა, რითაც ქვეყნის ტექსტილის წარმოებაში ნამდვილი რევოლუცია მოახდინა, ხოლო მისი შვილი კიიჩირო ავტომობილების წარმოებით დაინტერესდა და 1937 წელს დაარსა კორპორაცია, რომელიც თანდათან გაიზარდა და ნამდვილ გიგანტად იქცა. შეიძლება ითქვას, რომ "ტოიოტამ" გრძელი გზა განვლო სართავი დაზგებიდან - ავტომობილებამდე.
3. "საქართველოს რკინიგზა" - ევრაზიის სატრანსპორტო დერეფნის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ნაწილია, რომელიც უმოკლესი გზით აკავშირებს ევროპას ცენტრალურ აზიასთან. ორი კონტინენტის ერთმანეთთან დაკავშირების იდეა ჯერ კიდევ XIX საუკუნის 30-იან წლებში გაჩნდა. შავი და კასპიის ზღვების დამაკავშირებელი სარკინიგზო მაგისტრალის მშენებლობა 1865 წელს დაიწყო, ხოლო 1872 წლის 10 ოქტომბერს თბილისიდან ფოთში პირველი მატარებელი ჩავიდა. სწორედ ეს თარიღი ითვლება საქართველოს რკინიგზის "დაბადების დღედ". საქართველოს რკინიგზის მშენებლობა სწრაფი ტემპით ხორციელდებოდა და იმ დროიდან მოყოლებული დღემდე, მთელი ქვეყანა მოიცვა. 2012 წლის 12 აპრილს შპს "საქართველოს რკინიგზა" გარდაიქმნა სააქციო საზოგადოებად, რომელსაც ათასობით ადამიანი გადაჰყავს ქვეყნის ტერიტორიაზე და მის ფარგლებს გარეთ.