Faceამბები
მსოფლიო

22

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამეოთხე დღე დაიწყება 04:49-ზე, მთვარე მერწყულშია დღეს კარგია ახალი, მნიშვნელოვანი საქმეების დაწყება. ფინანსური საკითხების მოგვარება, ვაჭრობა. მოერიდეთ კამათს, საქმეების გარჩევას. არ გირჩევთ მგზავრობას, საცხოვრებელი მისამართის შეცვლას. სარგებელს მოგიტანთ კოლექტიური სამუშაო, მაგრამ კოლეგების მიმართ ირონიის, ცინიზმის გამოვლენას არ გირჩევთ. მოერიდეთ ალკოჰოლსა და სიგარეტს. გადადეთ ოპერაციები სახსრებზე, ბრმა ნაწლავზე, პროცედურები ფეხებზე, ნერვულ სისტემაზე. კარგი დღეა დასვენებისთვის, შიმშილისთვის. მოერიდეთ ალკოჰოლურ სასმელს.
სამხედრო
სამართალი
საზოგადოება
მეცნიერება
სპორტი
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
თვის კითხვადი სტატიები
ვინ ლობირებს სკოლაში პორნოგრაფიის სწავლებას?
ვინ ლობირებს სკოლაში პორნოგრაფიის სწავლებას?

Ambebi.ge-ს მკი­თხვე­ლი უკვე გა­ეც­ნო გა­მოქ­ვეყ­ნე­ბულ სტა­ტი­ას, სა­ხელ­წო­დე­ბით "ჰო­მო­სექ­სუ­ა­ლუ­რი სცე­ნე­ბი და ორა­ლუ­რი სექ­სის დე­ტა­ლუ­რი აღ­წე­რა VI კლა­სელ­თა კლას­გა­რე­შე სა­კი­თხავ­ში - სკან­და­ლი 147-ე სკო­ლა­ში", სა­დაც ვწერ­დით, თუ რო­გორ აღ­მოჩ­ნდა ფრან­გი დრა­მა­ტურ­გის, ჟან ჟე­ნეს "ყვა­ვი­ლე­ბის ღვთის­მშო­ბე­ლი" 147-ე სკო­ლის VI კლა­სის მოს­წავ­ლე­ე­ბის ხელ­ში. იმის­თვის, რომ წარ­მოდ­გე­ნა შე­გექ­მნათ ნა­წარ­მო­ე­ბის შე­სა­ხებ, გთა­ვა­ზობთ მცი­რე ამო­ნა­რიდს: "და მო­გო­ნე­ბა, რო­მელ­საც ჩემი ღა­მე­ე­ბის სა­ძო­ვარს სი­ა­მოვ­ნე­ბით ვუთ­მობ, შენ­ზეა, უძ­რა­ვად რომ იწე­ქი, ვიდ­რე გე­ფე­რე­ბო­დი; და მხო­ლოდ შენი ამ­დგა­რი, მო­ცახ­ცა­ხე ასო მეჭ­რე­ბო­და ხა­ხა­ში იმ მა­წან­წა­ლას მო­უ­ლოდ­ნე­ლი გამ­ხე­ცე­ბით, რო­მე­ლიც შლა­პის ქინ­ძის­თა­ვით იჩხვლეტს გულ-მკერ­დზე სის­ხლი­ან ხორ­ცმეტს..."

იხი­ლეთ: ჰო­მო­სექ­სუ­ა­ლუ­რი სცე­ნე­ბი და ორა­ლუ­რი სექ­სის დე­ტა­ლუ­რი აღ­წე­რა VI კლა­სელ­თა კლას­გა­რე­შე სა­კი­თხავ­ში

Ambebi.ge-ს სტა­ტი­ას მკი­თხვე­ლის არა­ერ­თი კო­მენ­ტა­რი, პრე­სა­ში კი თე­მას გაგ­რძე­ლე­ბა მოჰ­ყვა.

ვის მოვ­თხო­ვოთ პა­სუ­ხი მსგავს ფაქ­ტზე, გა­ნათ­ლე­ბის სა­მი­ნის­ტროს თუ ევ­რო­კავ­შირს, თუ ორი­ვეს ერ­თად? ამ თე­მა­ზე "ალი­ას" გა­ნათ­ლე­ბის ექ­სპერ­ტი, მა­ნა­ნა ნი­კო­ლა­იშ­ვი­ლი ესა­უბ­რა. გთა­ვა­ზობთ ინ­ტერ­ვი­უს.

- შორს ვდგა­ვარ იმ აზ­რის­გან, რომ გა­ნათ­ლე­ბის სა­მი­ნის­ტრო არ არის საქ­მის კურ­სში. სა­ქარ­თვე­ლო­ში სკო­ლებ­ში მსგავ­სი წიგ­ნე­ბის შე­ტა­ნის მცდე­ლო­ბა ად­რეც მოხ­და. თქვენ იტყვით, ამა­ზე უა­რე­სი ტექ­სტი რა უნდა იყო­სო, მაგ­რამ გარ­წმუ­ნებთ, ასე­ვე სა­ში­ნე­ლი ტექ­სტე­ბი იყო, რო­მე­ლიც სა­ხელ­მძღვა­ნე­ლოდ უნ­დო­დათ შე­ეგ­ზავ­ნათ სკო­ლებ­ში. უფრო მე­ტიც, სექ­სუ­ა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბის სა­ა­თე­ბის ჩას­მა უნ­დო­დათ ეროვ­ნულ სას­წავ­ლო გეგ­მა­ში. მახ­სოვს, არა­სამ­თავ­რო­ბო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბი შე­ვიდ­ნენ სკო­ლებ­ში, ბა­ნა­ნე­ბი და პრე­ზერ­ვა­ტი­ვე­ბი შე­ი­ტა­ნეს და და­ა­რი­გეს, პრაქ­ტი­კუ­ლი მე­ცა­დი­ნე­ო­ბე­ბის ჩა­ტა­რე­ბის მცდე­ლო­ბაც კი იყო, მაგ­რამ ეს მა­შინ დამ­თავ­რდა მარ­ცხით, რად­გა­ნაც ამო­ვაგ­დე­ბი­ნეთ ეს წიგ­ნე­ბი. მა­შინ ჩვენ ამას ვა­ხერ­ხებ­დით იმის ხარ­ჯზე, რომ არა­სამ­თავ­რო­ბო­ე­ბი ვი­ყა­ვით გა­ერ­თი­ა­ნე­ბუ­ლე­ბი, კო­ა­ლი­ცია გვქონ­და შექ­მნი­ლი და მსგავს სი­მა­ხინ­ჯე­ებს ერ­თად ვცემ­დით პა­სუხს, იგი­ვე პორ­ნოგ­რა­ფი­ულ ლი­ტე­რა­ტუ­რას, კი­ნო­ფილ­მებ­სა და სხვა. მაგ­რამ მერე ეს ცენ­ტრი და­ი­შა­ლა და ამ­ჟა­მად ამის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გოდ რამ­დე­ნი­მე მო­ძღვა­რი იბ­რძვის და ასე­ვე, "მარ­თლმა­დი­დე­ბელ მშო­ბელ­თა კავ­ში­რი". მხო­ლოდ და მხო­ლოდ ეს ადა­მი­ა­ნე­ბი შე­მორ­ჩნენ ამ პრობ­ლე­მას. ახლა, რო­გორც ჩანს, ეს სა­კი­თხი ისევ გა­აქ­ტი­ურ­და, მას შემ­დეგ, რაც ევ­რო­კავ­შირ­თან და­კავ­ში­რე­ბით პა­რა­ფი­რე­ბა მოხ­და. თქვენ იცით, რა­ზეც მო­ვა­წე­რეთ ხელი?

- პი­რა­დად მე, არა, ეს არ გა­სა­ჯა­რო­ე­ბუ­ლა ჯერ, ვთარ­გმნი­თო, რო­გორც ამ­ბო­ბენ, და ისიც გა­ვი­გე, რომ ტექ­სტის არას­რუ­ლი ვა­რი­ან­ტი გა­მოქ­ვეყ­ნდე­ბა.

- არც თქვენ და არც სა­ზო­გა­დო­ე­ბამ არა­ფე­რი იცის და რად­გა­ნაც ევ­რო­კავ­შირ­ში გვინ­და შეს­ვლა, ეტყო­ბა, უნდა ვა­ღი­ა­როთ ჰო­მო­სექ­სუ­ა­ლიზ­მი, ეს უნდა ავიყ­ვა­ნოთ სა­ხელ­მწი­ფო­ებ­რი­ვი იდე­ო­ლო­გი­ის რან­გში და სკო­ლებ­ში უნდა და­ვი­წყოთ ამის პრო­პა­გან­და. ამ დროს მსოფ­ლიო ჯან­დაც­ვის რე­გი­ო­ნულ­მა ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ამ და გერ­მა­ნი­ის გა­ნათ­ლე­ბის ფე­დე­რა­ლურ­მა ცენ­ტრმა შე­ი­მუ­შა­ვა და გა­მო­აქ­ვეყ­ნა მათ მიერ რე­კო­მენ­დე­ბუ­ლი დო­კუ­მენ­ტი: ევ­რო­კავ­ში­რის სექ­სუ­ა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბის სტან­დარ­ტე­ბი და კი­თხვა ჩნდე­ბა, რა არის ეს? წე­სით, ბავ­შვს ამ­დაგ­ვა­რი სა­კი­თხე­ბი უნდა ას­წავ­ლო ზო­გად ბი­ო­ლო­გი­ას­თან და ადა­მი­ა­ნის ანა­ტო­მი­ის შეს­წავ­ლის დროს მეც­ნი­ე­რულ დო­ნე­ზე, სა­მეც­ნი­ე­რო ტერ­მი­ნე­ბით და, როცა ცნო­ბი­ლია, რომ ჰო­მო­სექ­სუ­ა­ლიზ­მი არის ტვი­ნის ქერ­ქის ავად­მყო­ფო­ბა და ამის პრო­პა­გან­დას ვე­წე­ვით, უმ­ცი­რე­სო­ბის ხარ­ჯზე უმ­რავ­ლე­სო­ბას რა­ტომ აყე­ნე­ბენ ზი­ანს? გა­ი­გოს ეს ევ­რო­პა­მაც! რა, მათ არ იცი­ან, რომ ეს მძი­მე და­ა­ვა­დე­ბაა?

- პა­ტა­რა ბავ­შვებ­თან ამ ლი­ტე­რა­ტუ­რის შე­ტა­ნის უფ­ლე­ბა ვის აქვს?

- საქ­მე აქ რთუ­ლა­დაა. მა­ინ­ტე­რე­სებს, ეს უვარ­გი­სი კა­ნო­ნე­ბი, რაც სა­ა­კაშ­ვი­ლის დროს არის მი­ღე­ბუ­ლი, რა­ტომ არ იც­ვლე­ბა "ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის" მიერ? უმაღ­ლე­სი გა­ნათ­ლე­ბის შე­სა­ხებ რომ მიმ­დი­ნა­რე­ობს კა­ნონ­ზე მუ­შა­ო­ბა, მა­ინ­ტე­რე­სებს, რა­ტომ არა­ვინ მუ­შა­ობს პარ­ლა­მენ­ტში ზო­გა­დი და პრო­ფე­სი­ულ გა­ნათ­ლე­ბის შე­სა­ხებ კა­ნონ­ზე? კა­ნონ­ში სი­ტყვა "აღ­ზრდაა" ამო­ღე­ბუ­ლი და ამას შეც­ვლა არ სჭირ­დე­ბა? რომ ჩა­წე­რეს იქ "ლი­ბე­რა­ლურ-დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბიო", ეს რას ნიშ­ნავს, რომ ეს ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი მხო­ლოდ სექ­სუ­ა­ლიზ­მის გაშ­მა­გე­ბუ­ლი პრო­პა­გან­დაა?

- მას­წავ­ლებ­ლებს უთ­ქვამთ, რომ არც კი წა­ი­კი­თხეს, ისე და­ა­რი­გეს ეს ლი­ტე­რა­ტუ­რაო და თქვენ ამის გჯე­რათ?

- არ მჯე­რა. რო­გორ არ წა­ი­კი­თხა და რა­ტომ არა­ვინ წა­ი­კი­თხა? მაგ 147-ე სა­ჯა­რო სკო­ლას მა­სე­თი რა­მე­ე­ბი სჩ­ვე­ვია, მანდ მსგავ­სი კი­დევ იყო სხვა შემ­თხვე­ვე­ბიც. თურ­მე, ბავ­შვებ­მა გუ­ლის­ყუ­რით უნდა წა­ი­კი­თხონ ეს წიგ­ნი და მერე მოვ­ლენ ევ­რო­კავ­ში­რის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი და თურ­მე ერ­თად გა­ნი­ხი­ლა­ვენ წა­კი­თხულს? რას გა­ნი­ხი­ლა­ვენ, ხალ­ხო? რა წიგ­ნის გან­ხილ­ვა და რა ევ­რო­პუ­ლი ლი­ტე­რა­ტუ­რა? ეგ ჟან ჟენე დი­უ­მაა, ჰა­ი­ნეა თუ გო­ე­თეა? ესაა ევ­რო­პუ­ლი ლი­ტე­რა­ტუ­რა, ეს ავად­მყო­ფი სექ­სუ­ა­ლუ­რი მა­ნი­ა­კი?

- ევ­რო­კავ­ში­რი რა­ტომ აძა­ლებს ჩვენს ბავ­შვებს ამის წა­კი­თხვას?

- არ ვიცი, ევ­რო­პას რომ ჰყავს მსოფ­ლიო კლა­სი­კო­სე­ბი, იმას რა­ტომ არ გვთა­ვა­ზო­ბენ? იმ კლა­სი­კო­სე­ბის დღე­ე­ბი ჩა­ა­ტა­რონ. მაგ ამ­ბი­დან კი­დევ სხვა სა­კი­თხე­ბიც წა­მო­იჭ­რა. ადრე კარ­ტო­ზია იძუ­ლე­ბუ­ლი გახ­და სწო­რედ არა­სამ­თავ­რო­ბო სექ­ტო­რის მო­თხოვ­ნით გა­მო­ე­ცა სპე­ცი­ა­ლუ­რი ბრძა­ნე­ბა და აეკ­რძა­ლა სკო­ლებ­ში ყო­ველ­გვა­რი ლი­ტე­რა­ტუ­რის შე­ტა­ნა. სა­ინ­ტე­რე­სოა, ამ წიგ­ნებს უფა­სოდ არი­გე­ბენ?

- რა ინ­ფორ­მა­ცი­აც მაქვს, ჩანს, უფა­სოა.

- გა­სა­გე­ბია და ხე­დავთ, რამ­ხე­ლა ფული იხარ­ჯე­ბა ამ უზ­ნე­ო­ბის პრო­პა­გან­და­ზე? ისე, ცნო­ბის­თვის, უფა­სოდ ბუ­ნე­ბა­ში არა­ფე­რი არ არ­სე­ბობს. რა ფუ­ლით და­ი­ბეჭ­და ეს წიგ­ნე­ბი, სა­ქარ­თვე­ლოს ბი­უ­ჯე­ტის ფუ­ლით? თუ ევ­რო­კავ­ში­რის ფუ­ლით და გრან­ტე­ბით? ესეც გა­მო­სარ­კვე­ვია. არ არ­სე­ბობს ორ­გა­ნო, რო­მე­ლიც აკონ­ტრო­ლებს წიგ­ნე­ბის, ჟურ­ნა­ლე­ბის შე­ტა­ნას სკო­ლებ­ში: ვი­საც უნდა და რაც უნდა, ის ვრცელ­დე­ბა სკო­ლებ­ში და ეს უნდა აიკ­რძა­ლოს, გა­ნათ­ლე­ბის კა­ნო­ნე­ბი უნდა შე­იც­ვა­ლოს, აღ­მზრდე­ლო­ბი­თი სის­ტე­მა უნდა ჩა­ი­წე­როს კა­ნონ­ში და მის შე­სა­ბა­მი­სად, მთლი­ა­ნი აღ­ზრდის სის­ტე­მა უნდა აღ­დგეს, სა­ხელ­მწი­ფომ კი იდე­ო­ლო­გია უნდა შე­ი­ძი­ნოს. ჰო­მო­სექ­სუ­ა­ლიზ­მი და ავად­მყო­ფუ­რი სექ­სი არ არის სა­ქარ­თვე­ლოს გზა, სა­ქარ­თვე­ლოს გზა არის ეროვ­ნუ­ლი ფა­სე­უ­ლო­ბე­ბი და ეს ავად­მყო­ფუ­რი ბოდ­ვა და ავად­მყო­ფო­ბის პრო­პა­გან­და ჩვე­ნი ერი­სათ­ვის შე­უ­თავ­სე­ბე­ლია.

- სა­ინ­ტე­რე­სოა, ამა­ზე მთავ­რო­ბა ხმას რა­ტომ არ იღებს?

- ეგ მეც მა­ინ­ტე­რე­სებს, რას ფიქ­რობს ამა­ზე მთავ­რო­ბა? გა­ნათ­ლე­ბის სა­მი­ნის­ტროს ცალ­კე ვერ გა­მოვ­ყოფთ ნამ­დვი­ლად. რა პო­ლი­ტი­კა გა­ტარ­დეს, ეს პარ­ლა­მენ­ტის და პრე­მი­ე­რის საქ­მეა. გვი­თხრას პარ­ლა­მენ­ტმა, რისი პა­რა­ფი­რე­ბა მოხ­და, მხო­ლოდ იმას რომ აცხა­დე­ბენ, ეს ევ­რო­პუ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი­აო? ევ­რო­პუ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი სხვაგ­ვა­რად მეს­მის, მათ შე­სა­ნიშ­ნა­ვი კულ­ტუ­რა აქვთ და ამი­ტომ ვერ ვი­გებ ევ­რო­კავ­ში­რის ამ ნა­ბი­ჯებს, რას ნიშ­ნავს ჰო­მო­სექ­სუ­ა­ლიზ­მის ასე­თი გაშ­მა­გე­ბუ­ლი პრო­პა­გან­და? რა უბე­დუ­რე­ბაა, სხვა საქ­მე არა­ფე­რი აქვთ? სექ­ტამ­დე და­ვი­და ევ­რო­პუ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი? არ მეს­მის...

კო­მენ­ტა­რის­თვის ვუ­კავ­შირ­დე­ბით გა­ნათ­ლე­ბის სა­მი­ნის­ტროს სა­ზო­გა­დო­ე­ბას­თან ურ­თი­ერ­თო­ბის გან­ყო­ფი­ლე­ბის ხელ­მძღვა­ნელს ნატა ასა­თი­ანს:

- ეს იყო ევ­რო­კავ­ში­რის პრო­ექ­ტის ფარ­გლებ­ში მიმ­დი­ნა­რე პრო­ექ­ტი: "ისა­უბ­რე წიგ­ნებ­ზე", რაც მიზ­ნად ისა­ხავ­და ევ­რო­პე­ლი მწერ­ლე­ბის პო­პუ­ლა­რი­ზა­ცი­ას ახალ­გაზ­რდებ­ში. ინ­ფორ­მა­ცია მი­ე­წო­დათ სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ებს და სკო­ლებ­მა თვი­თონ აირ­ჩი­ეს მათ­თვის სა­ინ­ტე­რე­სო ლი­ტე­რა­ტუ­რა.

- იქ ასარ­ჩე­ვად იყო საქ­მე?

- კი, და­წყე­ბუ­ლი "პეპი გრძე­ლი წინ­და­თი" და დამ­თავ­რე­ბუ­ლი ჟან ჟე­ნე­თი.

- და მა­ინ­ცდა­მა­ინც ჟან ჟე­ნე­თი რა­ტომ და­ინ­ტე­რეს­და 147-ე სკო­ლა?

- ეგ მაგ სკო­ლას ჰკი­თხეთ.

- კი, მაგ­რამ გა­ნათ­ლე­ბის სა­მი­ნის­ტრო რას აკე­თებს, არ აკონ­ტრო­ლებ­და, რა ლი­ტე­რა­ტუ­რას შე­არ­ჩევ­და სკო­ლა?

- არა, ეგ ევ­რო­კავ­ში­რის პრო­ექ­ტია და არა ჩვე­ნი, თო­რემ ამ შემ­თხვე­ვა­ში ყვე­ლა­ფე­რი იქ­ნე­ბო­და შე­მოწ­მე­ბუ­ლი. ჩვენ მხო­ლოდ ინ­ფორ­მა­ცია მი­ვა­წო­დეთ სკო­ლებს. სკო­ლე­ბი თვი­თონ გან­სა­ზღვრა­ვენ. ევ­რო­კავ­შირს მო­თხო­ვეთ პა­სუ­ხი, თუ სია გა­ინ­ტე­რე­სებთ და სკო­ლას, რა­ტომ შე­არ­ჩი­ეს. ეს ავ­ტო­რი დღე­ის­თვის ამო­ღე­ბუ­ლია სკო­ლე­ბი­დან, მაგ­რამ, ვი­მე­ო­რებ, ავ­ტორ­ზე უკვე სკო­ლის დი­რექ­ტორს მოჰ­კი­თხეთ.

რის ვაი-ვაგ­ლა­ხით ვა­ზუს­ტებთ სკო­ლის დი­რექ­ტო­რის ნო­მერს, მაგ­რამ გი­ორ­გი შავ­ლა­ძის ტე­ლე­ფო­ნი გა­მორ­თუ­ლი დაგ­ვიხ­ვდა. სამ­წუ­ხა­როა, კი­თხვე­ბი მას­თა­ნაც გვქონ­და.

თა­მარ ოქ­რუ­აშ­ვი­ლი

გა­ზე­თი "ალია"

ვინ ლობირებს სკოლაში პორნოგრაფიის სწავლებას?

ვინ ლობირებს სკოლაში პორნოგრაფიის სწავლებას?

Ambebi.ge-ს მკითხველი უკვე გაეცნო გამოქვეყნებულ სტატიას, სახელწოდებით "ჰომოსექსუალური სცენები და ორალური სექსის დეტალური აღწერა VI კლასელთა კლასგარეშე საკითხავში - სკანდალი 147-ე სკოლაში", სადაც ვწერდით, თუ როგორ აღმოჩნდა ფრანგი დრამატურგის, ჟან ჟენეს "ყვავილების ღვთისმშობელი" 147-ე სკოლის VI კლასის მოსწავლეების ხელში. იმისთვის, რომ წარმოდგენა შეგექმნათ ნაწარმოების შესახებ, გთავაზობთ მცირე ამონარიდს: "და მოგონება, რომელსაც ჩემი ღამეების საძოვარს სიამოვნებით ვუთმობ, შენზეა, უძრავად რომ იწექი, ვიდრე გეფერებოდი; და მხოლოდ შენი ამდგარი, მოცახცახე ასო მეჭრებოდა ხახაში იმ მაწანწალას მოულოდნელი გამხეცებით, რომელიც შლაპის ქინძისთავით იჩხვლეტს გულ-მკერდზე სისხლიან ხორცმეტს..."

იხილეთ: ჰომოსექსუალური სცენები და ორალური სექსის დეტალური აღწერა VI კლასელთა კლასგარეშე საკითხავში

Ambebi.ge-ს სტატიას მკითხველის არაერთი კომენტარი, პრესაში კი თემას გაგრძელება მოჰყვა.

ვის მოვთხოვოთ პასუხი მსგავს ფაქტზე, განათლების სამინისტროს თუ ევროკავშირს, თუ ორივეს ერთად? ამ თემაზე "ალიას" განათლების ექსპერტი, მანანა ნიკოლაიშვილი ესაუბრა. გთავაზობთ ინტერვიუს.

- შორს ვდგავარ იმ აზრისგან, რომ განათლების სამინისტრო არ არის საქმის კურსში. საქართველოში სკოლებში მსგავსი წიგნების შეტანის მცდელობა ადრეც მოხდა. თქვენ იტყვით, ამაზე უარესი ტექსტი რა უნდა იყოსო, მაგრამ გარწმუნებთ, ასევე საშინელი ტექსტები იყო, რომელიც სახელმძღვანელოდ უნდოდათ შეეგზავნათ სკოლებში. უფრო მეტიც, სექსუალური განათლების საათების ჩასმა უნდოდათ ეროვნულ სასწავლო გეგმაში. მახსოვს, არასამთავრობო ორგანიზაციები შევიდნენ სკოლებში, ბანანები და პრეზერვატივები შეიტანეს და დაარიგეს, პრაქტიკული მეცადინეობების ჩატარების მცდელობაც კი იყო, მაგრამ ეს მაშინ დამთავრდა მარცხით, რადგანაც ამოვაგდებინეთ ეს წიგნები. მაშინ ჩვენ ამას ვახერხებდით იმის ხარჯზე, რომ არასამთავრობოები ვიყავით გაერთიანებულები, კოალიცია გვქონდა შექმნილი და მსგავს სიმახინჯეებს ერთად ვცემდით პასუხს, იგივე პორნოგრაფიულ ლიტერატურას, კინოფილმებსა და სხვა. მაგრამ მერე ეს ცენტრი დაიშალა და ამჟამად ამის საწინააღმდეგოდ რამდენიმე მოძღვარი იბრძვის და ასევე, "მართლმადიდებელ მშობელთა კავშირი". მხოლოდ და მხოლოდ ეს ადამიანები შემორჩნენ ამ პრობლემას. ახლა, როგორც ჩანს, ეს საკითხი ისევ გააქტიურდა, მას შემდეგ, რაც ევროკავშირთან დაკავშირებით პარაფირება მოხდა. თქვენ იცით, რაზეც მოვაწერეთ ხელი?

- პირადად მე, არა, ეს არ გასაჯაროებულა ჯერ, ვთარგმნითო, როგორც ამბობენ, და ისიც გავიგე, რომ ტექსტის არასრული ვარიანტი გამოქვეყნდება.

- არც თქვენ და არც საზოგადოებამ არაფერი იცის და რადგანაც ევროკავშირში გვინდა შესვლა, ეტყობა, უნდა ვაღიაროთ ჰომოსექსუალიზმი, ეს უნდა ავიყვანოთ სახელმწიფოებრივი იდეოლოგიის რანგში და სკოლებში უნდა დავიწყოთ ამის პროპაგანდა. ამ დროს მსოფლიო ჯანდაცვის რეგიონულმა ორგანიზაციამ და გერმანიის განათლების ფედერალურმა ცენტრმა შეიმუშავა და გამოაქვეყნა მათ მიერ რეკომენდებული დოკუმენტი: ევროკავშირის სექსუალური განათლების სტანდარტები და კითხვა ჩნდება, რა არის ეს? წესით, ბავშვს ამდაგვარი საკითხები უნდა ასწავლო ზოგად ბიოლოგიასთან და ადამიანის ანატომიის შესწავლის დროს მეცნიერულ დონეზე, სამეცნიერო ტერმინებით და, როცა ცნობილია, რომ ჰომოსექსუალიზმი არის ტვინის ქერქის ავადმყოფობა და ამის პროპაგანდას ვეწევით, უმცირესობის ხარჯზე უმრავლესობას რატომ აყენებენ ზიანს? გაიგოს ეს ევროპამაც! რა, მათ არ იციან, რომ ეს მძიმე დაავადებაა?

- პატარა ბავშვებთან ამ ლიტერატურის შეტანის უფლება ვის აქვს?

- საქმე აქ რთულადაა. მაინტერესებს, ეს უვარგისი კანონები, რაც სააკაშვილის დროს არის მიღებული, რატომ არ იცვლება "ქართული ოცნების" მიერ? უმაღლესი განათლების შესახებ რომ მიმდინარეობს კანონზე მუშაობა, მაინტერესებს, რატომ არავინ მუშაობს პარლამენტში ზოგადი და პროფესიულ განათლების შესახებ კანონზე? კანონში სიტყვა "აღზრდაა" ამოღებული და ამას შეცვლა არ სჭირდება? რომ ჩაწერეს იქ "ლიბერალურ-დემოკრატიული ღირებულებებიო", ეს რას ნიშნავს, რომ ეს ღირებულებები მხოლოდ სექსუალიზმის გაშმაგებული პროპაგანდაა?

- მასწავლებლებს უთქვამთ, რომ არც კი წაიკითხეს, ისე დაარიგეს ეს ლიტერატურაო და თქვენ ამის გჯერათ?

- არ მჯერა. როგორ არ წაიკითხა და რატომ არავინ წაიკითხა? მაგ 147-ე საჯარო სკოლას მასეთი რამეები სჩვევია, მანდ მსგავსი კიდევ იყო სხვა შემთხვევებიც. თურმე, ბავშვებმა გულისყურით უნდა წაიკითხონ ეს წიგნი და მერე მოვლენ ევროკავშირის წარმომადგენლები და თურმე ერთად განიხილავენ წაკითხულს? რას განიხილავენ, ხალხო? რა წიგნის განხილვა და რა ევროპული ლიტერატურა? ეგ ჟან ჟენე დიუმაა, ჰაინეა თუ გოეთეა? ესაა ევროპული ლიტერატურა, ეს ავადმყოფი სექსუალური მანიაკი?

- ევროკავშირი რატომ აძალებს ჩვენს ბავშვებს ამის წაკითხვას?

- არ ვიცი, ევროპას რომ ჰყავს მსოფლიო კლასიკოსები, იმას რატომ არ გვთავაზობენ? იმ კლასიკოსების დღეები ჩაატარონ. მაგ ამბიდან კიდევ სხვა საკითხებიც წამოიჭრა. ადრე კარტოზია იძულებული გახდა სწორედ არასამთავრობო სექტორის მოთხოვნით გამოეცა სპეციალური ბრძანება და აეკრძალა სკოლებში ყოველგვარი ლიტერატურის შეტანა. საინტერესოა, ამ წიგნებს უფასოდ არიგებენ?

- რა ინფორმაციაც მაქვს, ჩანს, უფასოა.

- გასაგებია და ხედავთ, რამხელა ფული იხარჯება ამ უზნეობის პროპაგანდაზე? ისე, ცნობისთვის, უფასოდ ბუნებაში არაფერი არ არსებობს. რა ფულით დაიბეჭდა ეს წიგნები, საქართველოს ბიუჯეტის ფულით? თუ ევროკავშირის ფულით და გრანტებით? ესეც გამოსარკვევია. არ არსებობს ორგანო, რომელიც აკონტროლებს წიგნების, ჟურნალების შეტანას სკოლებში: ვისაც უნდა და რაც უნდა, ის ვრცელდება სკოლებში და ეს უნდა აიკრძალოს, განათლების კანონები უნდა შეიცვალოს, აღმზრდელობითი სისტემა უნდა ჩაიწეროს კანონში და მის შესაბამისად, მთლიანი აღზრდის სისტემა უნდა აღდგეს, სახელმწიფომ კი იდეოლოგია უნდა შეიძინოს. ჰომოსექსუალიზმი და ავადმყოფური სექსი არ არის საქართველოს გზა, საქართველოს გზა არის ეროვნული ფასეულობები და ეს ავადმყოფური ბოდვა და ავადმყოფობის პროპაგანდა ჩვენი ერისათვის შეუთავსებელია.

- საინტერესოა, ამაზე მთავრობა ხმას რატომ არ იღებს?

- ეგ მეც მაინტერესებს, რას ფიქრობს ამაზე მთავრობა? განათლების სამინისტროს ცალკე ვერ გამოვყოფთ ნამდვილად. რა პოლიტიკა გატარდეს, ეს პარლამენტის და პრემიერის საქმეა. გვითხრას პარლამენტმა, რისი პარაფირება მოხდა, მხოლოდ იმას რომ აცხადებენ, ეს ევროპული ღირებულებებიაო? ევროპული ღირებულებები სხვაგვარად მესმის, მათ შესანიშნავი კულტურა აქვთ და ამიტომ ვერ ვიგებ ევროკავშირის ამ ნაბიჯებს, რას ნიშნავს ჰომოსექსუალიზმის ასეთი გაშმაგებული პროპაგანდა? რა უბედურებაა, სხვა საქმე არაფერი აქვთ? სექტამდე დავიდა ევროპული ღირებულებები? არ მესმის...

კომენტარისთვის ვუკავშირდებით განათლების სამინისტროს საზოგადოებასთან ურთიერთობის განყოფილების ხელმძღვანელს ნატა ასათიანს:

- ეს იყო ევროკავშირის პროექტის ფარგლებში მიმდინარე პროექტი: "ისაუბრე წიგნებზე", რაც მიზნად ისახავდა ევროპელი მწერლების პოპულარიზაციას ახალგაზრდებში. ინფორმაცია მიეწოდათ საგანმანათლებლო ორგანიზაციებს და სკოლებმა თვითონ აირჩიეს მათთვის საინტერესო ლიტერატურა.

- იქ ასარჩევად იყო საქმე?

- კი, დაწყებული "პეპი გრძელი წინდათი" და დამთავრებული ჟან ჟენეთი.

- და მაინცდამაინც ჟან ჟენეთი რატომ დაინტერესდა 147-ე სკოლა?

- ეგ მაგ სკოლას ჰკითხეთ.

- კი, მაგრამ განათლების სამინისტრო რას აკეთებს, არ აკონტროლებდა, რა ლიტერატურას შეარჩევდა სკოლა?

- არა, ეგ ევროკავშირის პროექტია და არა ჩვენი, თორემ ამ შემთხვევაში ყველაფერი იქნებოდა შემოწმებული. ჩვენ მხოლოდ ინფორმაცია მივაწოდეთ სკოლებს. სკოლები თვითონ განსაზღვრავენ. ევროკავშირს მოთხოვეთ პასუხი, თუ სია გაინტერესებთ და სკოლას, რატომ შეარჩიეს. ეს ავტორი დღეისთვის ამოღებულია სკოლებიდან, მაგრამ, ვიმეორებ, ავტორზე უკვე სკოლის დირექტორს მოჰკითხეთ.

რის ვაი-ვაგლახით ვაზუსტებთ სკოლის დირექტორის ნომერს, მაგრამ გიორგი შავლაძის ტელეფონი გამორთული დაგვიხვდა. სამწუხაროა, კითხვები მასთანაც გვქონდა.

თამარ ოქრუაშვილი

გაზეთი "ალია"

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია