მსოფლიო
მოზაიკა
საზოგადოება

14

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ორშაბათი, მთვარის მეჩვიდმეტე დღე დაიწყება 22:48-ზე, მთვარე მორიელშია კარგი დღეა ფინანსური საკითხების მოსაგვარებლად, ახალი საქმეების დასაწყებად. ვაჭრობა, უძრავ ქონებასთან დაკავშირებული საკითხების მოგვარება. შეხვედრების, ურთიერთობისა და მხიარულების დღეა. მოერიდეთ საქმეების გარჩევას. უფროსთან კონტაქტი კარგს არაფერს მოგიტანთ. კარგი დღეა მოგზაურობის დასაწყებად, საქმიანობის, სამსახურის შესაცვლელად. კარგი დღეა ქორწინებისთვის, ნიშნობისთვის. დაუშვებელია ქირურგიული ოპერაციის ჩატარება სასქესო ორგანოებზე, მსხვილ ნაწლავზე, შარდის ბუშტზე. მატულობს ვენერიული დაავადებების რისკი. მოსალოდნელია ტრავმები, ქირურგიული ჩარევის ალბათობა.
კონფლიქტები
სპორტი
პოლიტიკა
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
მეცნიერება
Faceამბები
სამხედრო
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
მეტ­რო­სად­გურ "უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტის" მშე­ნებ­ლო­ბა გა­ზაფ­ხულ­ზე და­იწყ­ე­ბა
მეტ­რო­სად­გურ "უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტის" მშე­ნებ­ლო­ბა გა­ზაფ­ხულ­ზე და­იწყ­ე­ბა

მეტ­რო­სად­გურ "ვა­ჟა-­ფშა­ვე­ლას" ფო­ი­ე­ში, მა­ტა­რებ­ლის მო­ლო­დინ­ში იმ ლი­ან­დაგს გავ­ყუ­რებ, რო­მელ­ზეც ჯერ მა­ტა­რე­ბელს არ გა­უვ­ლი­ა. გვერ­დზე გა­დახ­რი­ლი გვი­რაბს გავ­ცქე­რი და ვხე­დავ, რომ იქ სადღ­აც, გვი­რა­ბის ბო­ლოს, სი­ნათ­ლე ჩანს. ამ ლი­ან­და­გებ­მა, წე­სით, მეტ­რო­სად­გურ "უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტამ­დე" უნ­და მიგ­ვიყ­ვა­ნონ, თუმ­ცა, გზა უნი­ვერ­სი­ტე­ტის­კენ ჯერ კი­დევ მშე­ნებ­ლო­ბის პრო­ცეს­ში­ა.

ამ ლი­ან­დაგ­ზე მა­ტა­რებ­ლის ჩა­მოვ­ლას ყვე­ლა მო­უთ­მენ­ლად ელო­დე­ბა, გან­სა­კუთ­რე­ბით კი სტუ­დენ­ტე­ბი, რად­გან ეს მათ დრო­სა და თან­ხას და­ზო­გავს.

სწო­რედ ამ გვი­რა­ბე­ბის მო­ნა­ხუ­ლე­ბა გა­დავ­წყვი­ტე, მეტ­რო­პო­ლი­ტე­ნი­დან ამო­სუ­ლი ვა­ჟა-­ფშა­ვე­ლას გამ­ზირს ავუ­ყე­ვი და და­კონ­სერ­ვე­ბუ­ლი ნა­გე­ბო­ბის სა­თა­ვეს ვეს­ტუმ­რე. იქ მი­სულს გვი­რა­ბის ინ­ჟი­ნე­რი გი­ორ­გი გო­გი­ჩა­იშ­ვი­ლი დამ­ხვდა, რო­მელ­მაც გუ­ლის­წუ­ხი­ლით მითხ­რა - ოღონდ ეს მეტ­რო აშენ­დეს და თუ გინ­დათ ამ ლი­ან­და­გებს ფე­ხით შე­მო­გა­ტა­რებ­თო...

ჩაფ­ხუ­ტი და­მა­ხუ­რეს და რამ­დე­ნი­მე მუ­შა გვი­რაბ­ში ჩა­სას­ვლე­ლად გა­მიძღ­ვა. ლიფ­ტში ვსხდე­ბით და მი­წის ზე­და­პი­რი­დან 35 მეტ­რის სიღ­რმე­ში ჩავ­დი­ვართ. პირ­ვე­ლი, რაც შე­ვამ­ჩნი­ე, სა­მო­რი­გეო ოთა­ხი იყო, სა­ი­და­ნაც ლიფ­ტის ას­ვლა-­ჩას­ვლა და წყლის ჩარ­თვა-­გა­მორ­თვა კონ­ტროლ­დე­ბა. "ეს კონ­ტრო­ლი აუ­ცი­ლე­ბე­ლი­ა, რა­თა გვი­რა­ბე­ბი არ და­იტ­ბო­როს", - მიხ­სნის ერ­თ-ერ­თი მუ­შა.

გვი­რა­ბებ­ში შუ­ქე­ბი ინ­თე­ბა და გზას გან­ვაგ­რძობთ. იმის­თვის, რომ მთა­ვარ გვი­რა­ბამ­დე მიხ­ვი­დე, ჯერ დამ­ხმა­რე და გა­და­სარ­ბე­ნი გვი­რა­ბე­ბი უნ­და გა­ი­ა­რო. ლი­ან­დაგ­ზე რამ­დე­ნი­მე ელ­მა­ვა­ლი დგას, რო­მლებ­საც მშე­ნებ­ლო­ბის პრო­ცეს­ში სამ­შე­ნებ­ლო მა­სა­ლე­ბის გა­და­სა­ტა­ნად იყე­ნებ­დნენ. თუმ­ცა უკ­ვე დატყ­ო­ბი­ათ, რომ დი­დი ხა­ნია უმოძ­რა­ოდ დგა­ნან.

ა­ი, მთა­ვარ გვი­რაბ­საც მი­ვუ­ახ­ლოვ­დით. ბა­ტო­ნი გი­ორ­გი მე­უბ­ნე­ბა, რომ თუ ამ გვი­რაბს ბო­ლომ­დე გა­ვუყ­ვე­ბით, "ვა­ჟა-­ფშა­ვე­ლას" სად­გურ­ზე შე­მო­მა­ვალ მა­ტა­რე­ბელ­საც და­ვი­ნა­ხავთ, თუმ­ცა გვი­რაბ­ში წყლის დო­ნის მა­ტე­ბის გა­მო მი­სი გავ­ლა ვერ შევ­ძე­ლით.

"დე­ლი­სი"­-"უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტის" სად­გუ­რის მშე­ნებ­ლო­ბა 1985 წელს და­იწყ­ო, ხა­ზი 1,5 კმ სიგ­რძი­საა და იქ ორი სად­გუ­რის "ვა­ჟა-­ფშა­ვე­ლას" და "უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტის" გვი­რა­ბე­ბი­სა და ჩი­ხე­ბის მოწყ­ო­ბა იყო გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი. თუმ­ცა 1993 წელს უსახ­სრო­ბის გა­მო მშე­ნებ­ლო­ბა შე­ჩერ­და და ნა­გე­ბო­­ბა და­კონ­სერ­ვდა. 1998 წელს მშე­ნებ­ლო­ბა კვლავ გა­ნახ­ლდა, რის შე­დე­გა­დაც 2000 წელს მეტ­რო­სად­გურ "ვა­ჟა-­ფშა­ვე­ლას" ერთ გვი­რაბ­ში სა­მუ­შა­ო­ე­ბი დას­რულ­და, და­ნარ­ჩე­ნი ნა­გე­ბო­ბე­ბი კი კვლავ კონ­სერ­ვა­ცი­ის რე­ჟიმ­ში­ა. მა­თ მოვ­ლა-­შე­ნახ­ვით სა­მუ­შა­ო­ებს 2007 წლამ­დე კომ­პა­ნია "მეტ­რომ­შე­ნი" ახორ­ცი­ე­ლებ­და, რაც მას სა­შუ­ა­ლოდ წე­ლი­წად­ში 500 ათა­სი ლა­რი უჯ­დე­ბო­და. 2008 წლი­დან კი ამ სა­მუ­შა­ო­ებს თბი­ლი­სის სატ­რან­სპორ­ტო კომ­პა­ნია ახორ­ცი­ე­ლებს.

თბი­ლი­სის მე­რი­ის ტრან­სპორ­ტის სამ­სა­ხუ­რის უფ­რო­სი აკა­კი ჯო­ხა­ძე:

"უკ­ვე ცნო­ბი­ლი­ა, რომ აზი­ის გან­ვი­თა­რე­ბის ბან­კის მი­ერ გა­მო­ყო­ფი­ლია თან­ხე­ბი და ყვე­ლა­ფე­რი კეთ­დე­ბა იმის­თვის, რომ და­იწყ­ოს მეტ­რო­სად­გუ­რის მშე­ნებ­ლო­ბა. ამ ეტაპ­ზე პრო­ექ­ტის მომ­ზა­დე­ბა დას­რუ­ლე­ბუ­ლია და მუ­ნი­ცი­პა­ლუ­რი გან­ვით­არე­ბის ფონ­დი ახორ­ცი­ე­ლებს პრო­ექ­ტის ექ­სპერ­ტი­ზის­თვის სა­ჭი­რო სა­მუ­შა­ო­ებს. შემ­დეგ კი გა­მოცხ­ად­დე­ბა ტენ­დე­რი სამ­შე­ნებ­ლო კომ­პა­ნი­ე­ბის შე­სარ­ჩე­ვად. პრო­ექ­ტის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბის სა­ვა­რა­უ­დო გრა­ფი­კი ით­ვა­ლის­წი­ნებს მო­მა­ვა­ლი წლის გა­ზაფ­ხუ­ლამ­დე სამ­შე­ნებ­ლო კომ­პა­ნი­ე­ბის შერ­ჩე­ვას და მშე­ნებ­ლო­ბის დაწყ­ე­ბი­დან მაქ­სი­მუმ ორ წე­ლი­წად­-ნა­ხე­ვარ­ში მეტ­რო­სად­გუ­რი ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ა­ში უნ­და შე­ვი­დეს, რაც ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ჩვე­ნი ქა­ლა­ქის­თვის".

თბი­ლი­სის მეტ­რო­პო­ლი­ტე­ნი ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ა­ში 1966 წლის 11 იან­ვარს შე­ვი­და. ამ­ჟა­მად თბი­ლი­სის მეტ­რო 22 მოქ­მე­დი სად­გუ­რის­გან შედ­გე­ბა - 16 გან­ლა­გე­ბუ­ლია გლდა­ნი-­ვარ­კე­თი­ლის, ხო­ლო 6 - სა­ბურ­თა­ლოს ხაზ­ზე. ხა­ზე­ბის სა­ერ­თო სიგ­რძე 26,4 კი­ლო­მეტ­რი­ა.

მაკა ქო­ბა­ლია

ყო­ველკ­ვი­რე­უ­ლი გა­ზე­თი "ყვე­ლა სი­ახ­ლე"

(გა­მო­დის ოთხშა­ბა­თო­ბით)

რუბრიკის სხვა სიახლეები
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ქარიშხალი ამერიკის შეერთებულ შტატებში - უცხოური მედიების ცნობით, სტიქიურ მოვლენას, სულ მცირე, 24 ადამიანის სიცოცხლე ემსხვერპლა

მეტ­რო­სად­გურ "უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტის" მშე­ნებ­ლო­ბა გა­ზაფ­ხულ­ზე და­იწყ­ე­ბა

მეტ­რო­სად­გურ "უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტის" მშე­ნებ­ლო­ბა გა­ზაფ­ხულ­ზე და­იწყ­ე­ბა

მეტ­რო­სად­გურ "ვა­ჟა-­ფშა­ვე­ლას" ფო­ი­ე­ში, მა­ტა­რებ­ლის მო­ლო­დინ­ში იმ ლი­ან­დაგს გავ­ყუ­რებ, რო­მელ­ზეც ჯერ მა­ტა­რე­ბელს არ გა­უვ­ლი­ა. გვერ­დზე გა­დახ­რი­ლი გვი­რაბს გავ­ცქე­რი და ვხე­დავ, რომ იქ სადღ­აც, გვი­რა­ბის ბო­ლოს, სი­ნათ­ლე ჩანს. ამ ლი­ან­და­გებ­მა, წე­სით, მეტ­რო­სად­გურ "უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტამ­დე" უნ­და მიგ­ვიყ­ვა­ნონ, თუმ­ცა, გზა უნი­ვერ­სი­ტე­ტის­კენ ჯერ კი­დევ მშე­ნებ­ლო­ბის პრო­ცეს­ში­ა.

ამ ლი­ან­დაგ­ზე მა­ტა­რებ­ლის ჩა­მოვ­ლას ყვე­ლა მო­უთ­მენ­ლად ელო­დე­ბა, გან­სა­კუთ­რე­ბით კი სტუ­დენ­ტე­ბი, რად­გან ეს მათ დრო­სა და თან­ხას და­ზო­გავს.

სწო­რედ ამ გვი­რა­ბე­ბის მო­ნა­ხუ­ლე­ბა გა­დავ­წყვი­ტე, მეტ­რო­პო­ლი­ტე­ნი­დან ამო­სუ­ლი ვა­ჟა-­ფშა­ვე­ლას გამ­ზირს ავუ­ყე­ვი და და­კონ­სერ­ვე­ბუ­ლი ნა­გე­ბო­ბის სა­თა­ვეს ვეს­ტუმ­რე. იქ მი­სულს გვი­რა­ბის ინ­ჟი­ნე­რი გი­ორ­გი გო­გი­ჩა­იშ­ვი­ლი დამ­ხვდა, რო­მელ­მაც გუ­ლის­წუ­ხი­ლით მითხ­რა - ოღონდ ეს მეტ­რო აშენ­დეს და თუ გინ­დათ ამ ლი­ან­და­გებს ფე­ხით შე­მო­გა­ტა­რებ­თო...

ჩაფ­ხუ­ტი და­მა­ხუ­რეს და რამ­დე­ნი­მე მუ­შა გვი­რაბ­ში ჩა­სას­ვლე­ლად გა­მიძღ­ვა. ლიფ­ტში ვსხდე­ბით და მი­წის ზე­და­პი­რი­დან 35 მეტ­რის სიღ­რმე­ში ჩავ­დი­ვართ. პირ­ვე­ლი, რაც შე­ვამ­ჩნი­ე, სა­მო­რი­გეო ოთა­ხი იყო, სა­ი­და­ნაც ლიფ­ტის ას­ვლა-­ჩას­ვლა და წყლის ჩარ­თვა-­გა­მორ­თვა კონ­ტროლ­დე­ბა. "ეს კონ­ტრო­ლი აუ­ცი­ლე­ბე­ლი­ა, რა­თა გვი­რა­ბე­ბი არ და­იტ­ბო­როს", - მიხ­სნის ერ­თ-ერ­თი მუ­შა.

გვი­რა­ბებ­ში შუ­ქე­ბი ინ­თე­ბა და გზას გან­ვაგ­რძობთ. იმის­თვის, რომ მთა­ვარ გვი­რა­ბამ­დე მიხ­ვი­დე, ჯერ დამ­ხმა­რე და გა­და­სარ­ბე­ნი გვი­რა­ბე­ბი უნ­და გა­ი­ა­რო. ლი­ან­დაგ­ზე რამ­დე­ნი­მე ელ­მა­ვა­ლი დგას, რო­მლებსაც მშე­ნებ­ლო­ბის პრო­ცეს­ში სამ­შე­ნებ­ლო მა­სა­ლე­ბის გა­და­სა­ტა­ნად იყე­ნებ­დნენ. თუმ­ცა უკ­ვე დატყ­ო­ბი­ათ, რომ დი­დი ხა­ნია უმოძ­რა­ოდ დგა­ნან.

ა­ი, მთა­ვარ გვი­რაბ­საც მი­ვუ­ახ­ლოვ­დით. ბა­ტო­ნი გი­ორ­გი მე­უბ­ნე­ბა, რომ თუ ამ გვი­რაბს ბო­ლომ­დე გა­ვუყ­ვე­ბით, "ვა­ჟა-­ფშა­ვე­ლას" სად­გურ­ზე შე­მო­მა­ვალ მა­ტა­რე­ბელ­საც და­ვი­ნა­ხავთ, თუმ­ცა გვი­რაბ­ში წყლის დო­ნის მა­ტე­ბის გა­მო მი­სი გავ­ლა ვერ შევ­ძე­ლით.

"დე­ლი­სი"­-"უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტის" სად­გუ­რის მშე­ნებ­ლო­ბა 1985 წელს და­იწყ­ო, ხა­ზი 1,5 კმ სიგ­რძი­საა და იქ ორი სად­გუ­რის "ვა­ჟა-­ფშა­ვე­ლას" და "უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტის" გვი­რა­ბე­ბი­სა და ჩი­ხე­ბის მოწყ­ო­ბა იყო გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი. თუმ­ცა 1993 წელს უსახ­სრო­ბის გა­მო მშე­ნებ­ლო­ბა შე­ჩერ­და და ნა­გე­ბო­­ბა და­კონ­სერ­ვდა. 1998 წელს მშე­ნებ­ლო­ბა კვლავ გა­ნახ­ლდა, რის შე­დე­გა­დაც 2000 წელს მეტ­რო­სად­გურ "ვა­ჟა-­ფშა­ვე­ლას" ერთ გვი­რაბ­ში სა­მუ­შა­ო­ე­ბი დას­რულ­და, და­ნარ­ჩე­ნი ნა­გე­ბო­ბე­ბი კი კვლავ კონ­სერ­ვა­ცი­ის რე­ჟიმ­ში­ა. მა­თ მოვ­ლა-­შე­ნახ­ვით სა­მუ­შა­ო­ებს 2007 წლამ­დე კომ­პა­ნია "მეტ­რომ­შე­ნი" ახორ­ცი­ე­ლებ­და, რაც მას სა­შუ­ა­ლოდ წე­ლი­წად­ში 500 ათა­სი ლა­რი უჯ­დე­ბო­და. 2008 წლი­დან კი ამ სა­მუ­შა­ო­ებს თბი­ლი­სის სატ­რან­სპორ­ტო კომ­პა­ნია ახორ­ცი­ე­ლებს.

თბი­ლი­სის მე­რი­ის ტრან­სპორ­ტის სამ­სა­ხუ­რის უფ­რო­სი აკა­კი ჯო­ხა­ძე:

"უკ­ვე ცნო­ბი­ლი­ა, რომ აზი­ის გან­ვი­თა­რე­ბის ბან­კის მი­ერ გა­მო­ყო­ფი­ლია თან­ხე­ბი და ყვე­ლა­ფე­რი კეთ­დე­ბა იმის­თვის, რომ და­იწყ­ოს მეტ­რო­სად­გუ­რის მშე­ნებ­ლო­ბა. ამ ეტაპ­ზე პრო­ექ­ტის მომ­ზა­დე­ბა დას­რუ­ლე­ბუ­ლია და მუ­ნი­ცი­პა­ლუ­რი გან­ვით­არე­ბის ფონ­დი ახორ­ცი­ე­ლებს პრო­ექ­ტის ექ­სპერ­ტი­ზის­თვის სა­ჭი­რო სა­მუ­შა­ო­ებს. შემ­დეგ კი გა­მოცხ­ად­დე­ბა ტენ­დე­რი სამ­შე­ნებ­ლო კომ­პა­ნი­ე­ბის შე­სარ­ჩე­ვად. პრო­ექ­ტის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბის სა­ვა­რა­უ­დო გრა­ფი­კი ით­ვა­ლის­წი­ნებს მო­მა­ვა­ლი წლის გა­ზაფ­ხუ­ლამ­დე სამ­შე­ნებ­ლო კომ­პა­ნი­ე­ბის შერ­ჩე­ვას და მშე­ნებ­ლო­ბის დაწყ­ე­ბი­დან მაქ­სი­მუმ ორ წე­ლი­წად­-ნა­ხე­ვარ­ში მეტ­რო­სად­გუ­რი ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ა­ში უნ­და შე­ვი­დეს, რაც ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ჩვე­ნი ქა­ლა­ქის­თვის".

თბი­ლი­სის მეტ­რო­პო­ლი­ტე­ნი ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ა­ში 1966 წლის 11 იან­ვარს შე­ვი­და. ამ­ჟა­მად თბი­ლი­სის მეტ­რო 22 მოქ­მე­დი სად­გუ­რის­გან შედ­გე­ბა - 16 გან­ლა­გე­ბუ­ლია გლდა­ნი-­ვარ­კე­თი­ლის, ხო­ლო 6 - სა­ბურ­თა­ლოს ხაზ­ზე. ხა­ზე­ბის სა­ერ­თო სიგ­რძე 26,4 კი­ლო­მეტ­რი­ა.

მაკა ქობალია

ყოველკვირეული გაზეთი "ყველა სიახლე"

(გამოდის ოთხშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია