Faceამბები
მსოფლიო

22

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამეოთხე დღე დაიწყება 04:49-ზე, მთვარე მერწყულშია დღეს კარგია ახალი, მნიშვნელოვანი საქმეების დაწყება. ფინანსური საკითხების მოგვარება, ვაჭრობა. მოერიდეთ კამათს, საქმეების გარჩევას. არ გირჩევთ მგზავრობას, საცხოვრებელი მისამართის შეცვლას. სარგებელს მოგიტანთ კოლექტიური სამუშაო, მაგრამ კოლეგების მიმართ ირონიის, ცინიზმის გამოვლენას არ გირჩევთ. მოერიდეთ ალკოჰოლსა და სიგარეტს. გადადეთ ოპერაციები სახსრებზე, ბრმა ნაწლავზე, პროცედურები ფეხებზე, ნერვულ სისტემაზე. კარგი დღეა დასვენებისთვის, შიმშილისთვის. მოერიდეთ ალკოჰოლურ სასმელს.
სამხედრო
სამართალი
საზოგადოება
მეცნიერება
სპორტი
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
თვის კითხვადი სტატიები
"ე­ნით გა­მო­უთ­ქმე­ლი გრძნო­ბა­ა, რო­ცა მი­წას სწყდე­ბი"
"ე­ნით გა­მო­უთ­ქმე­ლი გრძნო­ბა­ა, რო­ცა მი­წას სწყდე­ბი"

აფ­რე­ნა, ცა­ში აჭ­რა ყო­ველ­დღი­უ­რო­ბის­გან თავ­დაღ­წე­ვის გზაც არის, - ამ­ბობს მფრი­ნა­ვი-­პა­რაპ­ლა­ნის­ტი ირაკ­ლი კა­პა­ნა­ძე და სპორ­ტის ამ ექ­სტრე­მა­ლურ სა­ხე­ო­ბა­ზე გვე­სა­უბ­რე­ბა:

- პა­რაპ­ლა­ნით ფრე­ნას გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი მო­ნა­ცე­მე­ბი, თუნ­დაც ფი­ზი­კუ­რი - არ სჭირ­დე­ბა, შრო­მაა სა­ჭი­რო. ფრე­ნა უნ­და გა­ინ­ტე­რე­სებ­დეს, გი­ტა­ცებ­დეს. ცა­ში აჭ­რა უფ­რო უნ­და გინ­დო­დეს, ვიდ­რე ვე­ლო­სი­პე­დით სი­ა­რუ­ლი ან კა­ლათ­ბურ­თის თა­მა­ში. თუ ადა­მი­ანს გაფ­რე­ნა აინ­ტე­რე­სებს, ან პა­რაპ­ლანს იპო­ვის, ან დელ­ტაპ­ლანს, ან სა­ჰა­ე­რო ბურთს და... იფ­რენს. პა­რაპ­ლა­ნით ფრე­ნა სულ რამ­დე­ნი­მე კაც­მა და­ვიწყ­ეთ, ახ­ლა კარ­გი კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის და­ახ­ლო­ე­ბით 20 მფრი­ნა­ვი გვყავს, 50-მდე კი ისე­თი, ვი­საც ფრე­ნა შე­უძ­ლი­ა.

- რა არის სა­ჭი­რო გა­საფ­რე­ნად, ქა­რის ნა­კადს უნ­და გაჰ­ყვე?

- ჰა­ე­რის, ქა­რის აღ­მა­ვა­ლი ნა­კა­დი უნ­და იპო­ვო, ამ ნა­კად­ში დატ­რი­ალ­დე, სი­მაღ­ლე აკ­რი­ფო და მე­რე მე­ო­რე აღ­მა­ვალ ნა­კად­ში გა­დახ­ვი­დე. სირ­თუ­ლე ის არის, რომ ნა­კა­დე­ბი ყველ­გან შენს ნე­ბა­ზე არ არის, მი­სას­ვლე­ლი გზა რთუ­ლი სა­პოვ­ნე­ლი­ა, ათას­გვა­რი პი­რო­ბი­თო­ბაა გა­სათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბე­ლი.

- პირ­ვე­ლი გაფ­რე­ნა ინ­სტრუქ­ტორ­თან ერ­თად ხდე­ბა?

- ჯერ ინ­სტრუქ­ტორ­თან ერ­თად, მე­რე, თუ პი­ლოტს გა­მო­უ­მუ­შავ­დე­ბა უნა­რი და ჩვე­ვა, თვი­თონ უნ­და მიხ­ვდეს, პა­რაპ­ლა­ნი რო­დის რას აკე­თებს, და რაც არა­ნაკ­ლებ მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი­ა, თუ ამინ­დიც ხელს უწყ­ობს, შე­უძ­ლია მარ­ტო გაფ­რინ­დეს.

- საფ­რე­ნი ამინ­დი რო­გო­რი­ა?

- ეს იმა­ზეა და­მო­კი­დე­ბუ­ლი, რა მი­ზა­ნი აქვს პა­რაპ­ლა­ნისტს. დიდ მან­ძილ­ზე ფრე­ნას თა­ნა­ბარ და ზო­მი­ერ ქარ­ში ვერ შეძ­ლებ, ამას ძლი­ე­რი ნა­კა­დი სჭირ­დე­ბა. ისე არ არის, რომ შენს ნე­ბა­ზე, ნარ­ნა­რად იფ­რი­ნო, სულ და­ძა­ბუ­ლი ხარ, თან გა­ჯან­ჯღა­რებს. რო­ცა გა­სარ­თო­ბად დაფ­რი­ნავ, ზო­მი­ე­რი ქა­რი ყვე­ლა­ფერს სჯობს, აფ­რინ­დე­ბი და გგო­ნი­ა, ზღვა­ზე ლივ­ლი­ვებ.

- თქვე­ნი პირ­ვე­ლი გაფ­რე­ნა თუ გახ­სოვთ, რა გა­ნი­ჭებთ ყვე­ლა­ზე დიდ სი­ა­მოვ­ნე­ბას?

- შე­უ­და­რე­ბე­ლი, ენით აუ­წე­რე­ლი გან­ცდა­ა, რო­ცა მი­წას სწყდე­ბი და თა­ვი­სუფ­ლე­ბას გრძნობ... პირ­ვე­ლად პა­რაპ­ლა­ნით გუ­და­ურ­ში გავ­ფრინ­დი 1996 წელს.

- შე­ჯიბ­რე­ბა­ში გა­მარ­ჯვე­ბის­თვის მთა­ვა­რი მაქ­სი­მა­ლუ­რი სი­მაღ­ლის მიღ­წე­ვა­ა?

- ყვე­ლა შე­ჯიბ­რე­ბას თა­ვი­სი ამო­ცა­ნა აქვს, რო­მე­ლიც თი­თო­ე­ულ­მა მფრი­ნავ­მა უნ­და შე­ას­რუ­ლოს, გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლი კი ის არის, ვინც ამ ამო­ცა­ნას უფრო სწრა­ფად ას­რუ­ლებს. ახ­ლა ყვე­ლა­ზე მაღ­ლა აფ­რე­ნა მთა­ვა­რი აღარ არის, არც ის, ვინ გაძ­ლებს ყვე­ლა­ზე დიდ­ხანს ჰა­ერ­ში. ზოგ სა­ნა­პი­რო ზოლ­ში 16-18 სა­ა­თი უბე­რავს ერ­თი მი­მარ­თუ­ლე­ბით თა­ნა­ბა­რი სიჩ­ქა­რის ქა­რი და პა­რაპ­ლა­ნისტს თა­ვი­სუფ­ლად შე­უძ­ლია დიდ­ხანს ილივ­ლი­ვოს.

- პა­რაპ­ლა­ნით ფრე­ნის­თვის ყვე­ლა­ზე კარ­გი ად­გი­ლი სად არის?

- ბევ­რგან, ფრე­ნა შე­იძ­ლე­ბა ქო­ბუ­ლეთ­ში, ახალ­ცი­ხე­ში, ბოლ­ნის­ში, აე­როდ­რომ­თან ახ­ლოს, ასე­ვე გუ­და­ურ­ში, სიღ­ნაღ­ში, ალაზ­ნის ველ­ზე, თბი­ლი­სის ზღვას­თან.... მაგ­რამ ად­გი­ლი მო­სა­ხერ­ხე­ბე­ლი უნ­და იყოს იმ თვალ­საზ­რი­სით, რომ გზა მი­დი­ო­დეს, მთლად უკაც­რი­ე­ლიც არ იყოს, ორი კა­კა­ლი კა­ცი მა­ინც უნ­და და­ი­ა­რე­ბო­დეს, ხომ შე­იძ­ლე­ბა რა­ი­მე დაგ­ჭირ­დეს და აბუ­ლის მთა­ზე ასუ­ლი უკან ხომ არ გა­მო­იქ­ცე­ვი, სახ­ლში რა­ღაც დამ­რჩა­ო?

- ვინ აკონ­ტრო­ლებს სპორ­ტის ამ ექ­სტრე­მა­ლურ სა­ხე­ო­ბას? თუ არ­სე­ბობს უსაფ­რთხო­ე­ბის ნორ­მე­ბი?

- ექ­სტრე­მა­ლუ­რი მა­შინ არის, რო­ცა ფრე­ნა კარ­გად არ იცი და მა­ინც დაფ­რი­ნავ, ბო­ლომ­დე ურის­კო კი მშვი­დად ტახ­ტზე წა­მო­წო­ლა და ტე­ლე­ვი­ზო­რის ყუ­რე­ბა­ა. თუ ხი­ფა­თი­ა­ნო­ბას გუ­ლის­ხმობთ, საფ­რთხე მა­ში­ნაც იზ­რდე­ბა, რო­ცა მძღოლს ავ­ტო­მან­ქა­ნა წეს­რიგ­ში არ ჰყავს, ზო­მა­ზე მე­ტად რის­კავს, ასეა პა­რაპ­ლა­ნით ფრე­ნის შემ­თხვე­ვა­შიც. ხი­ფათს უნ­და გა­ე­რი­დო, რა­ტომ უნ­და იფ­რი­ნო ქა­ლა­ქის ან მა­ღა­ლი ძაბ­ვის ხა­ზის თავ­ზე? ყვე­ლა­ფე­რი უნ­და აწონ­-და­წო­ნო, რის­კი შე­ა­ფა­სო. რა­ბა­თის ცი­ხის თავ­ზეც მიფ­რე­ნი­ა, მაგ­რამ იქამ­დე ტე­რი­ტო­რია მის­ხალ­-მის­ხალ შე­ვის­წავ­ლეთ, რომ საფ­რთხე არა­ვის­თვის შეგ­ვექ­მნა. ამი­სათ­ვის სა­ვალ­დე­ბუ­ლო პრო­ცე­დუ­რე­ბი სა­ქარ­თვე­ლო­ში მოქ­მე­დი კა­ნონ­მდებ­ლო­ბით ჯერ­ჯე­რო­ბით არ არ­სე­ბობს.

ნინო კვი­ტაშ­ვი­ლი

ყო­ველკ­ვი­რე­უ­ლი გა­ზე­თი "ყვე­ლა სი­ახ­ლე"

(გა­მო­დის ოთხშა­ბა­თო­ბით)

"ე­ნით გა­მო­უთ­ქმე­ლი გრძნო­ბა­ა, რო­ცა მი­წას სწყდე­ბი"

"ე­ნით გა­მო­უთ­ქმე­ლი გრძნო­ბა­ა, რო­ცა მი­წას სწყდე­ბი"

აფ­რე­ნა, ცა­ში აჭ­რა ყო­ველ­დღი­უ­რო­ბის­გან თავ­დაღ­წე­ვის გზაც არის, - ამ­ბობს მფრი­ნა­ვი-­პა­რაპ­ლა­ნის­ტი ირაკ­ლი კა­პა­ნა­ძე და სპორ­ტის ამ ექ­სტრე­მა­ლურ სა­ხე­ო­ბა­ზე გვე­სა­უბ­რე­ბა:

- პა­რაპ­ლა­ნით ფრე­ნას გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი მო­ნა­ცე­მე­ბი, თუნ­დაც ფი­ზი­კუ­რი - არ სჭირ­დე­ბა, შრო­მაა სა­ჭი­რო. ფრე­ნა უნ­და გა­ინ­ტე­რე­სებ­დეს, გი­ტა­ცებ­დეს. ცა­ში აჭ­რა უფ­რო უნ­და გინ­დო­დეს, ვიდ­რე ვე­ლო­სი­პე­დით სი­ა­რუ­ლი ან კა­ლათ­ბურ­თის თა­მა­ში. თუ ადა­მი­ანს გაფ­რე­ნა აინ­ტე­რე­სებს, ან პა­რაპ­ლანს იპო­ვის, ან დელ­ტაპ­ლანს, ან სა­ჰა­ე­რო ბურთს და... იფ­რენს. პა­რაპ­ლა­ნით ფრე­ნა სულ რამ­დე­ნი­მე კაც­მა და­ვიწყ­ეთ, ახ­ლა კარ­გი კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის და­ახ­ლო­ე­ბით 20 მფრი­ნა­ვი გვყავს, 50-მდე კი ისე­თი, ვი­საც ფრე­ნა შე­უძ­ლი­ა.

- რა არის სა­ჭი­რო გა­საფ­რე­ნად, ქა­რის ნა­კადს უნ­და გაჰ­ყვე?

- ჰა­ე­რის, ქა­რის აღ­მა­ვა­ლი ნა­კა­დი უნ­და იპო­ვო, ამ ნა­კად­ში დატ­რი­ალ­დე, სი­მაღ­ლე აკ­რი­ფო და მე­რე მე­ო­რე აღ­მა­ვალ ნა­კად­ში გა­დახ­ვი­დე. სირ­თუ­ლე ის არის, რომ ნა­კა­დე­ბი ყველ­გან შენს ნე­ბა­ზე არ არის, მი­სას­ვლე­ლი გზა რთუ­ლი სა­პოვ­ნე­ლი­ა, ათას­გვა­რი პი­რო­ბი­თო­ბაა გა­სათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბე­ლი.

- პირ­ვე­ლი გაფ­რე­ნა ინ­სტრუქ­ტორ­თან ერ­თად ხდე­ბა?

- ჯერ ინ­სტრუქ­ტორ­თან ერ­თად, მე­რე, თუ პი­ლოტს გა­მო­უ­მუ­შავ­დე­ბა უნა­რი და ჩვე­ვა, თვი­თონ უნ­და მიხ­ვდეს, პა­რაპ­ლა­ნი რო­დის რას აკე­თებს, და რაც არა­ნაკ­ლებ მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი­ა, თუ ამინ­დიც ხელს უწყ­ობს, შე­უძ­ლია მარ­ტო გაფ­რინ­დეს.

- საფ­რე­ნი ამინ­დი რო­გო­რი­ა?

- ეს იმა­ზეა და­მო­კი­დე­ბუ­ლი, რა მი­ზა­ნი აქვს პა­რაპ­ლა­ნისტს. დიდ მან­ძილ­ზე ფრე­ნას თა­ნა­ბარ და ზო­მი­ერ ქარ­ში ვერ შეძ­ლებ, ამას ძლი­ე­რი ნა­კა­დი სჭირ­დე­ბა. ისე არ არის, რომ შენს ნე­ბა­ზე, ნარ­ნა­რად იფ­რი­ნო, სულ და­ძა­ბუ­ლი ხარ, თან გა­ჯან­ჯღა­რებს. რო­ცა გა­სარ­თო­ბად დაფ­რი­ნავ, ზო­მი­ე­რი ქა­რი ყვე­ლა­ფერს სჯობს, აფ­რინ­დე­ბი და გგო­ნი­ა, ზღვა­ზე ლივ­ლი­ვებ.

- თქვე­ნი პირ­ვე­ლი გაფ­რე­ნა თუ გახ­სოვთ, რა გა­ნი­ჭებთ ყვე­ლა­ზე დიდ სი­ა­მოვ­ნე­ბას?

- შე­უ­და­რე­ბე­ლი, ენით აუ­წე­რე­ლი გან­ცდა­ა, რო­ცა მი­წას სწყდე­ბი და თა­ვი­სუფ­ლე­ბას გრძნობ... პირ­ვე­ლად პა­რაპ­ლა­ნით გუ­და­ურ­ში გავ­ფრინ­დი 1996 წელს.

- შე­ჯიბ­რე­ბა­ში გა­მარ­ჯვე­ბის­თვის მთა­ვა­რი მაქ­სი­მა­ლუ­რი სი­მაღ­ლის მიღ­წე­ვა­ა?

- ყვე­ლა შე­ჯიბ­რე­ბას თა­ვი­სი ამო­ცა­ნა აქვს, რო­მე­ლიც თითოეულმა მფრი­ნავ­მა უნ­და შე­ას­რუ­ლოს, გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლი კი ის არის, ვინც ამ ამო­ცა­ნას უფრო სწრა­ფად ას­რუ­ლებს. ახ­ლა ყვე­ლა­ზე მაღ­ლა აფ­რე­ნა მთა­ვა­რი აღარ არის, არც ის, ვინ გაძ­ლებს ყვე­ლა­ზე დიდ­ხანს ჰა­ერ­ში. ზოგ სა­ნა­პი­რო ზოლ­ში 16-18 სა­ა­თი უბე­რავს ერ­თი მი­მარ­თუ­ლე­ბით თა­ნა­ბა­რი სიჩ­ქა­რის ქა­რი და პა­რაპ­ლა­ნისტს თა­ვი­სუფ­ლად შე­უძ­ლია დიდ­ხანს ილივ­ლი­ვოს.

- პა­რაპ­ლა­ნით ფრე­ნის­თვის ყვე­ლა­ზე კარ­გი ად­გი­ლი სად არის?

- ბევ­რგან, ფრე­ნა შე­იძ­ლე­ბა ქო­ბუ­ლეთ­ში, ახალ­ცი­ხე­ში, ბოლ­ნის­ში, აე­როდ­რომ­თან ახ­ლოს, ასე­ვე გუ­და­ურ­ში, სიღ­ნაღ­ში, ალაზ­ნის ველ­ზე, თბი­ლი­სის ზღვას­თან.... მაგ­რამ ად­გი­ლი მო­სა­ხერ­ხე­ბე­ლი უნ­და იყოს იმ თვალ­საზ­რი­სით, რომ გზა მი­დი­ო­დეს, მთლად უკაც­რი­ე­ლიც არ იყოს, ორი კა­კა­ლი კა­ცი მა­ინც უნ­და და­ი­ა­რე­ბო­დეს, ხომ შე­იძ­ლე­ბა რა­ი­მე დაგ­ჭირ­დეს და აბუ­ლის მთა­ზე ასუ­ლი უკან ხომ არ გა­მო­იქ­ცე­ვი, სახ­ლში რა­ღაც დამ­რჩა­ო?

- ვინ აკონ­ტრო­ლებს სპორ­ტის ამ ექ­სტრე­მა­ლურ სა­ხე­ო­ბას? თუ არ­სე­ბობს უსაფ­რთხო­ე­ბის ნორ­მე­ბი?

- ექ­სტრე­მა­ლუ­რი მა­შინ არის, რო­ცა ფრე­ნა კარ­გად არ იცი და მა­ინც დაფ­რი­ნავ, ბო­ლომ­დე ურის­კო კი მშვი­დად ტახ­ტზე წა­მო­წო­ლა და ტე­ლე­ვი­ზო­რის ყუ­რე­ბა­ა. თუ ხი­ფა­თი­ა­ნო­ბას გუ­ლის­ხმობთ, საფ­რთხე მა­ში­ნაც იზ­რდე­ბა, რო­ცა მძღოლს ავ­ტო­მან­ქა­ნა წეს­რიგ­ში არ ჰყავს, ზო­მა­ზე მე­ტად რის­კავს, ასეა პა­რაპ­ლა­ნით ფრე­ნის შემ­თხვე­ვა­შიც. ხი­ფათს უნ­და გა­ე­რი­დო, რა­ტომ უნ­და იფ­რი­ნო ქა­ლა­ქის ან მა­ღა­ლი ძაბ­ვის ხა­ზის თავ­ზე? ყვე­ლა­ფე­რი უნ­და აწონ­-და­წო­ნო, რის­კი შე­ა­ფა­სო. რა­ბა­თის ცი­ხის თავ­ზეც მიფ­რე­ნი­ა, მაგ­რამ იქამ­დე ტე­რი­ტო­რია მის­ხალ­-მის­ხალ შე­ვის­წავ­ლეთ, რომ საფ­რთხე არა­ვის­თვის შეგ­ვექ­მნა. ამი­სათ­ვის სა­ვალ­დე­ბუ­ლო პრო­ცე­დუ­რე­ბი სა­ქარ­თვე­ლო­ში მოქ­მე­დი კა­ნონ­მდებ­ლო­ბით ჯერ­ჯე­რო­ბით არ არ­სე­ბობს.

ნინო კვიტაშვილი

ყოველკვირეული გაზეთი "ყველა სიახლე"

(გამოდის ოთხშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია