საზოგადოება
პოლიტიკა
მსოფლიო

12

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის მეთექვსმეტე დღე დაიწყება 21:28-ზე, მთვარე 17:54-ზე გადაბრძანდება მორიელში მშვიდობიანი საქმეები წარმატებით დასრულდება. კაპიტალდაბანდებებს მოერიდეთ. კარგი დღეა იურიდიული საკითხების მოსაგვარებლად, სასამართლო პროცესების დასაწყებად; შემოქმედებითი საქმიანობისთვის. გარშემო მყოფებთან ურთიერთობისას გამოიჩინეთ ტაქტი. უფროსს მნიშვნელოვან საკითხებზე საუბრისთვის ნუ შეხვდებით; წვრილ-წვრილი საკითხები მოაგვარეთ. კარგი დღეა დასვენების, მოგზაურობის, ფიზიკური დატვირთვისა და საოჯახო საქმეების შესრულებისთვის. მოერიდეთ ალკოჰოლის მიღებას, მოწევას; ცხარე და ცხიმიან საკვებს; ცხოველური საკვების მიღებას. ნებადართულია თევზი და სოკო. მოიმატებს სტრესული და სარისკო ქმედებების რაოდენობა.
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
მეცნიერება
მოზაიკა
სპორტი
Faceამბები
სამხედრო
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ამბავი სამსახიობო ფაკულტეტის ერთი ჯგუფისა
ამბავი სამსახიობო ფაკულტეტის ერთი ჯგუფისა

ბავ­შვო­ბა­ში თი­თო­ე­უ­ლი მათ­გა­ნი მსა­ხი­ო­ბო­ბა­ზე ოც­ნე­ბობ­და, წლე­ბის შემ­დეგ კი ეს ოც­ნე­ბა რე­ა­ლო­ბად ექ­ცათ და სამ­სა­ხი­ო­ბო ფა­კულ­ტე­ტის სტუ­დენ­ტე­ბი გახ­დნენ. მინ­და, თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში 2000 წელს ჩა­რი­ცხუ­ლი სტუ­დენ­ტე­ბის შე­სა­ხებ მო­გი­თხროთ, რო­მელ­თა­გან დღეს სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თვის ცნო­ბი­ლი ბევ­რი მსა­ხი­ო­ბია. თა­ვი­ან­თი პე­და­გო­გე­ბი­სა და ცნო­ბი­ლი ჯგუ­ფე­ლე­ბის შე­სა­ხებ თაკო აბა­ში­ძე და ზურა ნი­ჟა­რა­ძე გვე­სა­უბ­რე­ბი­ან.

თაკო:

- თა­ვი­დან თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში სამ­სა­ხი­ო­ბო ფა­კულ­ტეტ­ზე კი ჩა­ვა­ბა­რე, მაგ­რამ ტე­ლე­წამ­ყვა­ნე­ბის ჯგუფ­ში ვი­ყა­ვი. ეს ფა­კულ­ტე­ტი კოტე მა­ხა­რა­ძი­სა და სო­ფი­კო ჭი­ა­უ­რე­ლის და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი გახ­ლავთ და მათ მირ­ჩი­ეს, - სამ­სა­ხი­ო­ბო ფა­კულ­ტეტ­ზე გა­და­დიო. პირ­ვე­ლი კურ­სის მე­ო­რე სე­მესტრი­დან სამ­სა­ხი­ო­ბო­ზე, გოგი ქავ­თა­რა­ძის ჯგუფ­ში ამოვ­ყა­ვი თავი. სა­ოც­რად შეკ­რუ­ლი, მე­გობ­რუ­ლი ჯგუ­ფი გვქონ­და. ჩვენ­თან რა­ი­ო­ნი­დან ჩა­მო­სუ­ლი არა­ერ­თი ბიჭი სწავ­ლობ­და და სულ მქონ­და სურ­ვი­ლი, მათ­ზე მეზ­რუ­ნა... ინ­სტი­ტუ­ტში რე­პე­ტი­ცი­ე­ბი ზოგ­ჯერ, ღა­მის 11 სა­ათ­ზეც მთავ­რდე­ბო­და, მაგ­რამ ჩემს სახ­ლში ამ დრო­ის­თვი­საც გაშ­ლი­ლი იყო სუფ­რა, რათა ჩემს მე­გობ­რებს გა­მას­პინ­ძლე­ბოდ­ნენ. გო­გო­ებ­თა­ნაც არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი ურ­თი­ერ­თო­ბა მქონ­და, მაგ­რამ გა­მორ­ჩე­უ­ლად ბი­ჭებ­თან ვძმა­კა­ცობ­დი და მათ შო­რის ერთ-ერთი ზურა ნი­ჟა­რა­ძეა.

ზურა:

- მე ქუ­თა­ი­სე­ლი გახ­ლა­ვართ. თბი­ლის­ში ჩა­მო­ვე­დი და თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში ჩა­ვა­ბა­რე... კარ­გად მახ­სოვს, გა­მოც­და ხე­ლოვ­ნე­ბის ის­ტო­რი­ა­ში მქონ­და. კარ­გად ვი­ყა­ვი მომ­ზა­დე­ბუ­ლი, ოღონდ - კრი­ტი­კო­სებ­სა და თე­ატრმ­ცოდ­ნე­ებს სა­ხე­ზე ვერ ვცნობ­დი. გა­მოც­და­ზე ბა­ტონ­მა ვასო კიკ­ნა­ძემ მთხო­ვა, - სან­დრო ახ­მე­ტე­ლის შე­სა­ხებ მე­სა­უბ­რე­თო. და­ვი­წყე მო­ყო­ლა. მას ჩემი პა­სუ­ხი მო­ე­წო­ნა, მე კი ვუ­თხა­რი, - ვასო კიკ­ნა­ძის წიგ­ნით ვი­სარ­გებ­ლე-მეთ­ქი. - იცით, ვინ არის ვა­სოო? - მკი­თხა. - არა-მეთ­ქი, - მი­ვუ­გე. - რამე რომ იყოს, მას არ გა­იც­ნობ­დიო? - რო­გორ არა-მეთ­ქი! - ჰოდა, მე გახ­ლა­ვართ ვა­სოო. გავ­გიჟ­დი, არ ვი­ცო­დი, სად წავ­სუ­ლი­ყა­ვი... არა­სო­დეს და­მა­ვი­წყდე­ბა ის­ტო­რი­ის გა­მოც­და, რო­მე­ლიც ცო­ცხალ ლე­გენ­დას­თან, ლე­ვან სა­ნი­კი­ძეს­თან ჩა­ვა­ბა­რე და მოვ­ხვდი სამ­სა­ხი­ო­ბო ფა­კულ­ტეტ­ზე, გოგი ქავ­თა­რა­ძის ჯგუფ­ში. ბა­ტო­ნი გოგი გარ­და იმი­სა, რომ პრო­ფე­სი­ას გვას­წავ­ლი­და, გვაყ­ვა­რებ­და ურ­თი­ერ­თო­ბებს და ჩვე­ნი ჯგუ­ფი ამი­ტო­მაც იყო ასე შეკ­რუ­ლი. ის ძა­ლი­ან თბი­ლი ადა­მი­ა­ნი, სა­კუ­თა­რი საქ­მის პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლია. პირ­ველ კურ­სზე დავ­დგით - "რწყი­ლი და ჭი­ან­ჭვე­ლა" და "თხა და ვე­ნა­ხი". ჩვენ შავი ტან­საც­მე­ლი გვეც­ვა, სცე­ნა­ზე არა­ნა­ი­რი რეკ­ვი­ზი­ტი არ გვქონ­და. მე ღორი გახ­ლდით, თაკო - კატა. სპექ­ტაკლში სი­ტყვაც არ ის­მო­და, მხო­ლოდ ვმღე­რო­დით და ვცეკ­ვავ­დით. მა­შინ ბა­ტო­ნი გიგა ლორ­თქი­ფა­ნი­ძე იყო ჩვე­ნი რექ­ტო­რი და მახ­სოვს, თქვა: ასე­თი რამ ჯერ არ მი­ნა­ხავ­სო...

თაკო:

- ეს წარ­მოდ­გე­ნა ბევ­რჯერ ვი­თა­მა­შეთ და ნა­მუ­შე­ვა­რი სა­კურ­სო სპექ­ტაკ­ლა­დაც ჩაგ­ვეთ­ვა­ლა.

- თქვენ გარ­და, თქვე­ნი ჯგუ­ფი­დან დღეს ვინ არი­ან სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თვის ცნო­ბი­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი?

თაკო:

- მსა­ხი­ო­ბე­ბი: ლელა მე­ბუ­რიშ­ვი­ლი და შო­რე­ნა ბე­გაშ­ვი­ლი. შო­რე­ნა მე­ო­რე კურ­სზე შე­მოგ­ვი­ერ­თდა. ისე, ერთი ჯგუ­ფის­თვის საკ­მა­ოდ ბევ­რი ცნო­ბი­ლი გა­მო­ვი­და, არა? ეს ბა­ტო­ნი გო­გის დამ­სა­ხუ­რე­ბაა...

ზურა:

- რად­გან მას­წავ­ლებ­ლებ­ზე ვლა­პა­რა­კობთ, შე­უძ­ლე­ბე­ლია, მე­ტყვე­ლე­ბის პე­და­გო­გის, მსა­ხი­ობ მზია მაღ­ლა­კე­ლი­ძის (მუ­სი­კოს ნუცა შან­ში­აშ­ვი­ლის დედა) ღვაწლს არ შე­ვე­ხო. ის გვე­უბ­ნე­ბო­და: ადა­მი­ან­მა შე­იძ­ლე­ბა, უწ­მა­წუ­რი სი­ტყვაც თქვას, მაგ­რამ ისე, რომ მას "სუნი" არ ას­დი­ო­დეს. ამ ნი­უ­ანსს არ­ტის­ტიზ­მში დიდი მნიშ­ვნე­ლო­ბა აქვს.

თაკო:

- ქალ­ბა­ტონ მზი­ას სახ­ლში ხში­რად ვსტუმ­რობ­დი. მას­თან გა­მორ­ჩე­უ­ლი ურ­თი­ერ­თო­ბა მქონ­და. ამ ადა­მი­ან­მა დიდი როლი ითა­მა­შა ჩემი სამ­სა­ხი­ო­ბო მო­ნა­ცე­მე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­ში, ყო­ველ­თვის სწორ გზა­ზე მა­ყე­ნებ­და და ბევ­რი რამ მას­წავ­ლა; უამ­რავ ლი­ტე­რა­ტუ­რას მაწ­ვდი­და და მე­უბ­ნე­ბო­და, რომ უნდა წა­მე­კი­თხა.

ზურა:

- იმა­შიც გაგ­ვი­მარ­თლა, რომ ქარ­თუ­ლი სი­ტყვის გრანდთან, გუ­რამ სა­ღა­რა­ძეს­თან მოვ­ხვდით...

თაკო:

- ბა­ტო­ნი გუ­რა­მი სა­ო­ცა­რი ადა­მი­ა­ნი იყო. იცით, რას შვრე­ბო­და? ლექ­ცი­ა­ზე ჩვენ­თვის ხა­ჭა­პუ­რი, ლო­ბი­ა­ნი, ღვე­ზე­ლი მოჰ­ქონ­და, ჯერ დაგ­ვა­პუ­რებ­და და შემ­დეგ იწყებ­და ლექ­ცი­ას. ვერ ვგრძნობ­დით, მის ლექ­ცი­ა­ზე დრო რო­გორ გა­დი­ო­და; ეს ლექ­ცია კი არა, დღე­სას­წა­უ­ლი იყო.

ზურა:

- ჩვენს ჯგუფს მკა­ფი­ოდ ემ­ჩნე­ო­და, რომ ბა­ტო­ნი გოგი ქავ­თა­რა­ძის სტუ­დენ­ტე­ბი ვი­ყა­ვით.

თაკო:

- მას არას­დროს გა­მო­ე­პა­რე­ბო­და, თუ სტუ­დენტს პრობ­ლე­მა ჰქონ­და. ერთხელ პი­რად ცხოვ­რე­ბა­ში მძი­მე პე­რი­ო­დი მქონ­და. ბა­ტონ­მა გო­გიმ ეს შემ­ნიშ­ნა, რე­პე­ტი­ცი­ის შემ­დეგ დიდ­ხანს მე­ლა­პა­რა­კა და ძა­ლი­ან და­მეხ­მა­რა. მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა მისი მად­ლი­ე­რი ვიქ­ნე­ბი.

ზურა:

- 20 წლის ვი­ყა­ვი, რო­დე­საც მამა გარ­და­მეც­ვა­ლა. ამ ქა­ლაქ­ში სახ­ლი არ მქონ­და. ბა­ტონ­მა გო­გიმ მი­თხრა, - ჩემ­თან იცხოვ­რეო... იყო პე­რი­ო­დი, როცა სწავ­ლას ვერ ვაგ­რძე­ლებ­დი და გო­გიმ ბა­ტონ გიგა ლორ­თქი­ფა­ნი­ძეს უთხრა: - არ ღირს ამ ბი­ჭის და­კარ­გვაო. მერე ინ­სტი­ტუ­ტში რა­ღაც საქ­მე გა­მო­მი­ნა­ხა და მუ­შა­ო­ბა და­მა­წყე­ბი­ნა... რო­გორ შე­იძ­ლე­ბა, ეს და­ვი­ვი­წყო?

- თქვენ რო­გო­რე­ბი იყა­ვით?

- თაკო ბი­ჭუ­რი გოგო გახ­ლდათ, ოღონდ - აღ­ნა­გო­ბით კი არა, შეგ­ნე­ბი­თა და გა­გე­ბით, თა­ვი­სი სი­კე­თით გა­მორ­ჩე­უ­ლი ადა­მი­ა­ნი იყო. მას ჯგუ­ფე­ლი ბი­ჭე­ბი ხუმ­რო­ბით, თა­მაზს ვე­ძახ­დით (იცი­ნის).

თაკო:

- ზურა მო­რი­დე­ბუ­ლი იყო და თა­ვი­დან­ვე სა­ო­ცა­რი იუ­მო­რი ჰქონ­და. წე­სი­ე­რი და პა­ტი­ო­სა­ნი ბიჭი გახ­ლდათ. თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში სიმ­ღე­რით შე­მო­დი­ო­და ხოლ­მე. არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვად მღე­რის და პირ­ველ სარ­თულ­ზე რომ დას­ჭე­ქავ­და, მისი ხმა მე­ო­თხე სარ­თულ­ზე ის­მო­და.

ზურა:

- თა­კოც კარ­გად მღე­რის, უკ­რავს და მას­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა ამის გა­მოც მსი­ა­მოვ­ნებ­და.

თაკო:

- ბი­ჭე­ბი ჩემი ოჯა­ხის წევ­რებ­თა­ნაც მე­გობ­რობ­დნენ და სახ­ლში მა­ში­ნაც ასუ­ლან, როცა მე არ ვყო­ფილ­ვარ...

ზურა:

- თა­კოს სა­ო­ცა­რი მამა ჰყავს, კარ­გი მო­ქე­ი­ფე კა­ცია...

- მოდი, თქვენს ცნო­ბილ ჯგუ­ფე­ლებ­ზეც ვი­სა­უბ­როთ...

თაკო:

- ლელა მე­ბუ­რიშ­ვი­ლი სა­ოც­რად უბ­რა­ლო ადა­მი­ა­ნია. მისი ტყუ­პის­ცა­ლი ბა­ჩოც ჩვენს ჯგუფ­ში სწავ­ლობ­და. ლელა ლა­მა­ზი და ნი­ჭი­ე­რი გახ­ლდათ...

შო­რე­ნა კი ჯგუფ­ში ყვე­ლა­ზე მო­რი­დე­ბუ­ლი, თავ­მდა­ბა­ლი, მოკ­რძა­ლე­ბუ­ლი, წყნა­რი და უშუ­ა­ლო იყო. თა­ვის­თვის ჩუ­მად მო­ვი­დო­და და ჩუ­მად­ვე მი­დი­ო­და. მო­წეს­რი­გე­ბუ­ლი და ამას­თან, ძა­ლი­ან ლა­მა­ზი გახ­ლდათ. თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში მას­ზე ყვე­ლა ბიჭი გიჟ­დე­ბო­და...

ზურა:

- კი, ძა­ლი­ან ლა­მა­ზი იყო და ძა­ლი­ან თბი­ლი. დიდი ხა­ნია, არ გვი­ნა­ხავს, ტე­ლე­ვი­ზორ­ში კი ხში­რად ვუ­ყუ­რებთ...

თაკო:

- თე­ატ­რა­ლუ­რი ინ­სტი­ტუ­ტის დამ­თავ­რე­ბის შემ­დეგ, მას­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა აღარ მქო­ნია... შო­რე­ნა იმ დროს ოჯახ­ში მო­ფუს­ფუ­სე ადა­მი­ა­ნის შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბას ტო­ვებ­და, ევა კი მა­შინ თვე­ე­ბის გახ­ლდათ. ისე, თა­ვი­დან არც მე­გო­ნა, გა­თხო­ვი­ლი თუ იყო და როცა თქვა, - შვი­ლი მყავ­სო, გა­მიკ­ვირ­და. - რა ჰქვია პა­ტა­რას-მეთ­ქი? - ვკი­თხე. - ევაო, - მი­პა­სუ­ხა. მე­უ­ცხო­ვა, რად­გან ჩემ გარ­შე­მო ეს სა­ხე­ლი არა­ვის ერ­ქვა და სამ­ჯერ გა­ვა­მე­ო­რე­ბი­ნე. - რა­ტომ და­არ­ქვი-მეთ­ქი? - არა­ვის ერ­ქვა და იმი­ტო­მო. პა­ტა­რა ევა ძა­ლი­ან ლა­მა­ზი და საყ­ვა­რე­ლი ბავ­შვი იყო.

ზურა:

- ლელა მე­ბუ­რიშ­ვი­ლი ნი­ჭი­ე­რი გო­გოა, ინ­სტი­ტუ­ტში სულ მთა­ვარ რო­ლებს თა­მა­შობ­და და ჩვენ შო­რის ერთ-ერთი პირ­ვე­ლი მოხ­ვდა კი­დეც მარ­ჯა­ნიშ­ვი­ლის თე­ატ­რის დას­ში... შო­რე­ნას­თან და­კავ­ში­რე­ბით კი იმა­ვეს გა­ვი­მე­ო­რებ, რაც თა­კომ თქვა. მე­ო­ჯა­ხე გოგო იყო. ქმა­რი მუდ­მი­ვად აკი­თხავ­და და კარ­გი ურ­თი­ერ­თო­ბა ჰქონ­დათ. მახ­სოვს, სულ სა­ო­ჯა­ხო სა­კი­თხებ­ზე ლა­პა­რა­კობ­და... ვი­მე­ო­რებ, ძა­ლი­ან ლა­მა­ზი იყო, მთელ თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუტს უყ­ვარ­და და ზოგი უმ­ხელ­და კი­დეც სა­კუ­თარ გრძნო­ბას, ზოგი - ვერა...

- წლე­ბის მერე თქვე­ნი თა­ნაჯ­გუ­ფე­ლი ძა­ლი­ან პო­პუ­ლა­რუ­ლი გახ­და; საქ­მე იქამ­დე მი­ვი­და, რომ ქარ­თველ "სექსსიმ­ბო­ლოდ" აღი­ა­რეს. რას იტყვით მის ამ იმიჯ­ზე?

თაკო:

- ყვე­ლას თავ­სი ცხოვ­რე­ბის გზა და კა­რი­ე­რა აქვს. შო­რე­ნას დიდ წარ­მა­ტე­ბას ვუ­სურ­ვებ რო­გორც პრო­ფე­სი­ულ, ისე პი­რად ცხოვ­რე­ბა­ში. ამას­თან, არ­სე­ბობს ფორ­ტუ­ნაც და კი­დევ, გა­მოთ­ქმა - "მისი აღ­მა­ტე­ბუ­ლე­ბა შემ­თხვე­ვა". ვუ­სურ­ვებ, რომ ბევ­რი ბედ­ნი­ე­რი შემ­თხვე­ვა ჰქო­ნო­დეს ცხოვ­რე­ბა­ში, რო­მე­ლიც მას გა­ცი­ლე­ბით მეტ და მნიშ­ვნე­ლო­ვან წარ­მა­ტე­ბას მო­უ­ტანს.

ზურა:

- ძა­ლი­ან მო­რი­დე­ბუ­ლი კი იყო, მაგ­რამ ინ­სტი­ტუ­ტის დამ­თავ­რე­ბის შემ­დეგ მახ­ვილ­გო­ნი­ე­რე­ბას მი­მარ­თა და გა­და­წყვი­ტა, სა­კუ­თა­რი გა­რეგ­ნო­ბა გა­მო­ე­ყე­ნე­ბი­ნა. თქვა, - მოდი, ამ ჩემს სი­ლა­მა­ზეს ბო­ლომ­დე გა­მო­ვა­ჩე­ნო და ეს გა­ა­კე­თა კი­დეც...

- პირ­ვე­ლად, რო­გორც ფო­ტო­მო­დელ­მა, ერთ-ერთი ჟურ­ნა­ლის­თვის იპო­ზი­ო­რა და იმ დრო­ის­თვის თა­მა­მი ფო­ტო­ე­ბით მო­ი­წო­ნა თავი...

თაკო:

- სხვა­თა შო­რის, ჩემ­თვის მო­უ­ლოდ­ნე­ლი იყო მის­გან ის ყვე­ლა­ფე­რი...

ზურა:

- რა­ტომ? მან აირ­ჩია ის გზა, რომ­ლის წყა­ლო­ბი­თაც უფრო მე­ტად პო­პუ­ლა­რუ­ლი გახ­დე­ბო­და.

- უც­ნა­უ­რია, რომ ინ­სტი­ტუ­ტის მერე არას­დროს შეხ­ვედ­რი­ხართ ერ­თმა­ნეთს არც ტე­ლე­ვი­ზი­ა­ში, არც რა­დი­ო­ში და არც - ელი­ტურ შეკ­რე­ბა­ზე...

თაკო:

- რო­გორც ჩანს, სხვა­დას­ხვა ელი­ტურ შეკ­რე­ბა­ზე დავ­დი­ვართ და სხვა­დას­ხვა­ნა­ი­რი აზრი გვაქვს ელი­ტა­ზე... როცა თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში ვსწავ­ლობ­დით, ყვე­ლას ერ­თმა­ნე­თი გვიყ­ვარ­და, მერე თი­თო­ე­ულ­მა თა­ვი­სი გზა იპო­ვა.

ზურა:

- ზოგი ბიზ­ნეს­ში წა­ვი­და, ზოგი სა­ზღვარ­გა­რეთ, ზოგი - ტე­ლე­ვი­ზი­ა­ში, ზოგი თე­ატ­რში დარ­ჩა. სას­წავ­ლე­ბელს რომ ამ­თავ­რებ, სხვა სა­მე­გობ­რო წრე გიჩ­ნდე­ბა და სხვა საქ­მე გაქვს. ვფიქ­რობ, ყვე­ლას ისე­ვე გვიყ­ვარს ერ­თმა­ნე­თი, ისე­თი­ვე მე­გობ­რე­ბი ვართ, რო­გო­რიც წლე­ბის წინ ვი­ყა­ვით, უბ­რა­ლოდ, რა­ღაც მი­ზე­ზე­ბის გამო ერ­თმა­ნეთს ვერ ვხვდე­ბით.

თაკო:

- ზუ­რას არ ვე­თან­ხმე­ბი იმა­ში, რომ ადა­მი­ა­ნუ­რი, მე­გობ­რუ­ლი ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბის შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბა გა­რე­მო პი­რო­ბებ­ზეა და­მო­კი­დე­ბუ­ლი. არ ვამ­ბობ, რომ ვინ­მე­ზე უკე­თე­სე­ბი ვართ, მაგ­რამ მე­გობ­რო­ბის გა­საგ­რძე­ლებ­ლად აუ­ცი­ლე­ბე­ლია, ამის სურ­ვი­ლი გქონ­დეს; თუ სურ­ვი­ლი იქ­ნე­ბა, ქვეყ­ნის თა­ვი­დან ქვეყ­ნის ბო­ლო­ში იპო­ვი­ან ადა­მი­ა­ნე­ბი ერ­თმა­ნეთს.

- ბა­ტო­ნი გოგი რო­გორ აფა­სებს თქვენს საქ­მი­ა­ნო­ბას? ხში­რად, დრა­მის რე­ჟი­სო­რებს არ მოს­წონთ, "მათი" მსა­ხი­ო­ბე­ბი სე­რი­ა­ლებ­ში რომ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბენ.

- ბა­ტონ გო­გის ყვე­ლა თა­ვი­სი სტუ­დენ­ტის წარ­მა­ტე­ბა უხა­რია. არა­სო­დეს უთ­ქვამს, - რა­ტომ თა­მა­შობ სე­რი­ალ­შიო? მის­გან ყო­ველ­თვის სრუ­ლი თა­ვი­სუფ­ლე­ბა გვქონ­და მო­ნი­ჭე­ბუ­ლი. გვე­ტყო­და: - ძა­ლე­ბი მო­სინ­ჯე, ოღონდ - იქა­უ­რი აქ არ მო­ი­ტა­ნო და აქე­დან იქ არ წა­ი­ღოო...

ზურა:

- არ მახ­სოვს, სპექ­ტაკლზე მუ­შა­ო­ბი­სას მსა­ხი­ო­ბი გა­ე­ლან­ძღოს, რაც სხვა რე­ჟი­სო­რებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბი­სას ხში­რად ხდე­ბა...

- თქვე­ნი პე­და­გო­გი დღეს­დღე­ო­ბით, პარ­ლა­მენ­ტის დე­პუ­ტა­ტია. ალ­ბათ ვერც მას ნა­ხუ­ლობთ, არა?

თაკო:

- მარ­თა­ლია, ვერ ვნა­ხუ­ლობ, მაგ­რამ ტე­ლე­ფო­ნით ბევ­რჯერ ვე­სა­უბ­რე.

- მოგ­წონთ მისი ახა­ლი ამ­პლუა?

ზურა:

- ვე­რა­ფერს ვი­ტყვი, რად­გა­ნაც აპო­ლი­ტი­კუ­რი ადა­მი­ა­ნი ვარ. თან, არას­დროს მო­მის­მე­ნია, რას ამ­ბობს პარ­ლა­მენ­ტში და არ ვიცი, რო­გორ მუ­შა­ობს იქ... ისე, სი­მარ­თლე გი­თხრათ, მე­ნა­ნე­ბა, თე­ატ­რი­დან შორს რომ არის...

- რო­დე­საც 2000 წელს თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში ჩა­ა­ბა­რეთ, სა­კუ­თა­რი მო­მა­ვა­ლი რო­გორ წარ­მო­გედ­გი­ნათ?

- თი­თო­ე­ულ პირ­ველ­კურ­სელს ჰგო­ნია, რომ მო­მა­ვალ­ში სა­ქარ­თვე­ლოს სა­ხალ­ხო არ­ტის­ტი გახ­დე­ბა, მე­ო­რე კურ­სზე ფიქ­რობს - დამ­სა­ხუ­რე­ბუ­ლი არ­ტის­ტი მა­ინც ვიქ­ნე­ბიო, მე­სა­მე კურ­სზე - მხო­ლოდ კარგ არ­ტის­ტო­ბა­ზე ოც­ნე­ბობს, მე­ო­თხე­ზე კი მი­აჩ­ნია, რომ არ­ტის­ტო­ბის გა­გე­ბა­შიც არ არის და თა­ვი­დან უნდა და­ი­წყოს ყვე­ლაფ­რის სწავ­ლა...

თაკო:

- ზუ­რას ვე­თან­ხმე­ბი იმა­ში, რომ ნელ-ნელა ჩნდე­ბა ამ პრო­ფე­სი­ის სირ­თუ­ლე­ე­ბი, ეჯა­ხე­ბი პრობ­ლე­მებს, უფრო მე­ტად და მე­ტად ეფ­ლო­ბი სიღ­რმე­ებ­ში. მსა­ხი­ო­ბო­ბა სა­ხუ­მა­რო პრო­ფე­სია არ არის. ვიდ­რე კარ­გი არ­ტის­ტი გახ­დე­ბი, ურ­თუ­ლე­სი და ეკ­ლი­ა­ნი გზის გავ­ლა გი­წევს და წარ­მა­ტე­ბას ვერ მი­აღ­წევ, თუ შრო­მის, მოთ­მი­ნე­ბის უნა­რი არ გაქვს...

ზურა:

- და ეს არის პრო­ფე­სია, რო­მელ­საც სა­შინ­ლად სჭირ­დე­ბა იღ­ბა­ლი...

თაკო:

- ვფიქ­რობ, რომ სწო­რი არ­ჩე­ვა­ნი გა­ვა­კე­თე. ბავ­შვო­ბი­დან მქონ­და სურ­ვი­ლი, იმ ადა­მი­ა­ნის იმი­ტა­ცია გა­მე­კე­თე­ბი­ნა, ვინც ჩემ­ზე შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბას მო­ახ­დენ­და. ვცეკ­ვავ­დი, ვუკ­რავ­დი, ვმღე­რო­დი, ხში­რად მი­წევ­და სცე­ნა­ზე გას­ვლა. ოჯახ­მაც ხელი შე­მი­წყო, რომ ოც­ნე­ბა ამეხ­დი­ნა და მსა­ხი­ო­ბი გავმხდა­რი­ყა­ვი... ერთხელ კოტე მა­ხა­რა­ძის სპექ­ტაკლზე კუ­კუ­რი დევ­და­რი­ან­მა, რო­მე­ლიც გე­ო­ლო­გი გახ­ლდათ და ბა­ბუ­ად მე­კუთ­ვნო­და, ბო­ლოს ბა­ტონ კო­ტეს­თან მი­მიყ­ვა­ნა და უთხრა: - ეს არის გო­გო­ნა, რო­მე­ლიც მსა­ხი­ო­ბო­ბას აპი­რებ­სო. ბა­ტობ­მა კო­ტემ ხელი ას­წია და თქვა: "ვპე­რი­ოდ ზა რო­დი­ნუ!"

ლალი ფა­ცია

ჟურ­ნა­ლი "გზა"

(გა­მო­დის ხუთ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ქარიშხალი ამერიკის შეერთებულ შტატებში - უცხოური მედიების ცნობით, სტიქიურ მოვლენას, სულ მცირე, 24 ადამიანის სიცოცხლე ემსხვერპლა

ამბავი სამსახიობო ფაკულტეტის ერთი ჯგუფისა

ამბავი სამსახიობო ფაკულტეტის ერთი ჯგუფისა

ბავშვობაში თითოეული მათგანი მსახიობობაზე ოცნებობდა, წლების შემდეგ კი ეს ოცნება რეალობად ექცათ და სამსახიობო ფაკულტეტის სტუდენტები გახდნენ. მინდა, თეატრალურ ინსტიტუტში 2000 წელს ჩარიცხული სტუდენტების შესახებ მოგითხროთ, რომელთაგან დღეს საზოგადოებისთვის ცნობილი ბევრი მსახიობია. თავიანთი პედაგოგებისა და ცნობილი ჯგუფელების შესახებ თაკო აბაშიძე და ზურა ნიჟარაძე გვესაუბრებიან.

თაკო:

- თავიდან თეატრალურ ინსტიტუტში სამსახიობო ფაკულტეტზე კი ჩავაბარე, მაგრამ ტელეწამყვანების ჯგუფში ვიყავი. ეს ფაკულტეტი კოტე მახარაძისა და სოფიკო ჭიაურელის დაფუძნებული გახლავთ და მათ მირჩიეს, - სამსახიობო ფაკულტეტზე გადადიო. პირველი კურსის მეორე სემესტრიდან სამსახიობოზე, გოგი ქავთარაძის ჯგუფში ამოვყავი თავი. საოცრად შეკრული, მეგობრული ჯგუფი გვქონდა. ჩვენთან რაიონიდან ჩამოსული არაერთი ბიჭი სწავლობდა და სულ მქონდა სურვილი, მათზე მეზრუნა... ინსტიტუტში რეპეტიციები ზოგჯერ, ღამის 11 საათზეც მთავრდებოდა, მაგრამ ჩემს სახლში ამ დროისთვისაც გაშლილი იყო სუფრა, რათა ჩემს მეგობრებს გამასპინძლებოდნენ. გოგოებთანაც არაჩვეულებრივი ურთიერთობა მქონდა, მაგრამ გამორჩეულად ბიჭებთან ვძმაკაცობდი და მათ შორის ერთ-ერთი ზურა ნიჟარაძეა.

ზურა:

- მე ქუთაისელი გახლავართ. თბილისში ჩამოვედი და თეატრალურ ინსტიტუტში ჩავაბარე... კარგად მახსოვს, გამოცდა ხელოვნების ისტორიაში მქონდა. კარგად ვიყავი მომზადებული, ოღონდ - კრიტიკოსებსა და თეატრმცოდნეებს სახეზე ვერ ვცნობდი. გამოცდაზე ბატონმა ვასო კიკნაძემ მთხოვა, - სანდრო ახმეტელის შესახებ მესაუბრეთო. დავიწყე მოყოლა. მას ჩემი პასუხი მოეწონა, მე კი ვუთხარი, - ვასო კიკნაძის წიგნით ვისარგებლე-მეთქი. - იცით, ვინ არის ვასოო? - მკითხა. - არა-მეთქი, - მივუგე. - რამე რომ იყოს, მას არ გაიცნობდიო? - როგორ არა-მეთქი! - ჰოდა, მე გახლავართ ვასოო. გავგიჟდი, არ ვიცოდი, სად წავსულიყავი... არასოდეს დამავიწყდება ისტორიის გამოცდა, რომელიც ცოცხალ ლეგენდასთან, ლევან სანიკიძესთან ჩავაბარე და მოვხვდი სამსახიობო ფაკულტეტზე, გოგი ქავთარაძის ჯგუფში. ბატონი გოგი გარდა იმისა, რომ პროფესიას გვასწავლიდა, გვაყვარებდა ურთიერთობებს და ჩვენი ჯგუფი ამიტომაც იყო ასე შეკრული. ის ძალიან თბილი ადამიანი, საკუთარი საქმის პროფესიონალია. პირველ კურსზე დავდგით - "რწყილი და ჭიანჭველა" და "თხა და ვენახი". ჩვენ შავი ტანსაცმელი გვეცვა, სცენაზე არანაირი რეკვიზიტი არ გვქონდა. მე ღორი გახლდით, თაკო - კატა. სპექტაკლში სიტყვაც არ ისმოდა, მხოლოდ ვმღეროდით და ვცეკვავდით. მაშინ ბატონი გიგა ლორთქიფანიძე იყო ჩვენი რექტორი და მახსოვს, თქვა: ასეთი რამ ჯერ არ მინახავსო...

თაკო:

- ეს წარმოდგენა ბევრჯერ ვითამაშეთ და ნამუშევარი საკურსო სპექტაკლადაც ჩაგვეთვალა.

- თქვენ გარდა, თქვენი ჯგუფიდან დღეს ვინ არიან საზოგადოებისთვის ცნობილი ადამიანები?

თაკო:

- მსახიობები: ლელა მებურიშვილი და შორენა ბეგაშვილი. შორენა მეორე კურსზე შემოგვიერთდა. ისე, ერთი ჯგუფისთვის საკმაოდ ბევრი ცნობილი გამოვიდა, არა? ეს ბატონი გოგის დამსახურებაა...

ზურა:

- რადგან მასწავლებლებზე ვლაპარაკობთ, შეუძლებელია, მეტყველების პედაგოგის, მსახიობ მზია მაღლაკელიძის (მუსიკოს ნუცა შანშიაშვილის დედა) ღვაწლს არ შევეხო. ის გვეუბნებოდა: ადამიანმა შეიძლება, უწმაწური სიტყვაც თქვას, მაგრამ ისე, რომ მას "სუნი" არ ასდიოდეს. ამ ნიუანსს არტისტიზმში დიდი მნიშვნელობა აქვს.

თაკო:

- ქალბატონ მზიას სახლში ხშირად ვსტუმრობდი. მასთან გამორჩეული ურთიერთობა მქონდა. ამ ადამიანმა დიდი როლი ითამაშა ჩემი სამსახიობო მონაცემების განვითარებაში, ყოველთვის სწორ გზაზე მაყენებდა და ბევრი რამ მასწავლა; უამრავ ლიტერატურას მაწვდიდა და მეუბნებოდა, რომ უნდა წამეკითხა.

ზურა:

- იმაშიც გაგვიმართლა, რომ ქართული სიტყვის გრანდთან, გურამ საღარაძესთან მოვხვდით...

თაკო:

- ბატონი გურამი საოცარი ადამიანი იყო. იცით, რას შვრებოდა? ლექციაზე ჩვენთვის ხაჭაპური, ლობიანი, ღვეზელი მოჰქონდა, ჯერ დაგვაპურებდა და შემდეგ იწყებდა ლექციას. ვერ ვგრძნობდით, მის ლექციაზე დრო როგორ გადიოდა; ეს ლექცია კი არა, დღესასწაული იყო.

ზურა:

- ჩვენს ჯგუფს მკაფიოდ ემჩნეოდა, რომ ბატონი გოგი ქავთარაძის სტუდენტები ვიყავით.

თაკო:

- მას არასდროს გამოეპარებოდა, თუ სტუდენტს პრობლემა ჰქონდა. ერთხელ პირად ცხოვრებაში მძიმე პერიოდი მქონდა. ბატონმა გოგიმ ეს შემნიშნა, რეპეტიციის შემდეგ დიდხანს მელაპარაკა და ძალიან დამეხმარა. მთელი ცხოვრება მისი მადლიერი ვიქნები.

ზურა:

- 20 წლის ვიყავი, როდესაც მამა გარდამეცვალა. ამ ქალაქში სახლი არ მქონდა. ბატონმა გოგიმ მითხრა, - ჩემთან იცხოვრეო... იყო პერიოდი, როცა სწავლას ვერ ვაგრძელებდი და გოგიმ ბატონ გიგა ლორთქიფანიძეს უთხრა: - არ ღირს ამ ბიჭის დაკარგვაო. მერე ინსტიტუტში რაღაც საქმე გამომინახა და მუშაობა დამაწყებინა... როგორ შეიძლება, ეს დავივიწყო?

- თქვენ როგორები იყავით?

- თაკო ბიჭური გოგო გახლდათ, ოღონდ - აღნაგობით კი არა, შეგნებითა და გაგებით, თავისი სიკეთით გამორჩეული ადამიანი იყო. მას ჯგუფელი ბიჭები ხუმრობით, თამაზს ვეძახდით (იცინის).

თაკო:

- ზურა მორიდებული იყო და თავიდანვე საოცარი იუმორი ჰქონდა. წესიერი და პატიოსანი ბიჭი გახლდათ. თეატრალურ ინსტიტუტში სიმღერით შემოდიოდა ხოლმე. არაჩვეულებრივად მღერის და პირველ სართულზე რომ დასჭექავდა, მისი ხმა მეოთხე სართულზე ისმოდა.

ზურა:

- თაკოც კარგად მღერის, უკრავს და მასთან ურთიერთობა ამის გამოც მსიამოვნებდა.

თაკო:

- ბიჭები ჩემი ოჯახის წევრებთანაც მეგობრობდნენ და სახლში მაშინაც ასულან, როცა მე არ ვყოფილვარ...

ზურა:

- თაკოს საოცარი მამა ჰყავს, კარგი მოქეიფე კაცია...

- მოდი, თქვენს ცნობილ ჯგუფელებზეც ვისაუბროთ...

თაკო:

- ლელა მებურიშვილი საოცრად უბრალო ადამიანია. მისი ტყუპისცალი ბაჩოც ჩვენს ჯგუფში სწავლობდა. ლელა ლამაზი და ნიჭიერი გახლდათ...

შორენა კი ჯგუფში ყველაზე მორიდებული, თავმდაბალი, მოკრძალებული, წყნარი და უშუალო იყო. თავისთვის ჩუმად მოვიდოდა და ჩუმადვე მიდიოდა. მოწესრიგებული და ამასთან, ძალიან ლამაზი გახლდათ. თეატრალურ ინსტიტუტში მასზე ყველა ბიჭი გიჟდებოდა...

ზურა:

- კი, ძალიან ლამაზი იყო და ძალიან თბილი. დიდი ხანია, არ გვინახავს, ტელევიზორში კი ხშირად ვუყურებთ...

თაკო:

- თეატრალური ინსტიტუტის დამთავრების შემდეგ, მასთან ურთიერთობა აღარ მქონია... შორენა იმ დროს ოჯახში მოფუსფუსე ადამიანის შთაბეჭდილებას ტოვებდა, ევა კი მაშინ თვეების გახლდათ. ისე, თავიდან არც მეგონა, გათხოვილი თუ იყო და როცა თქვა, - შვილი მყავსო, გამიკვირდა. - რა ჰქვია პატარას-მეთქი? - ვკითხე. - ევაო, - მიპასუხა. მეუცხოვა, რადგან ჩემ გარშემო ეს სახელი არავის ერქვა და სამჯერ გავამეორებინე. - რატომ დაარქვი-მეთქი? - არავის ერქვა და იმიტომო. პატარა ევა ძალიან ლამაზი და საყვარელი ბავშვი იყო.

ზურა:

- ლელა მებურიშვილი ნიჭიერი გოგოა, ინსტიტუტში სულ მთავარ როლებს თამაშობდა და ჩვენ შორის ერთ-ერთი პირველი მოხვდა კიდეც მარჯანიშვილის თეატრის დასში... შორენასთან დაკავშირებით კი იმავეს გავიმეორებ, რაც თაკომ თქვა. მეოჯახე გოგო იყო. ქმარი მუდმივად აკითხავდა და კარგი ურთიერთობა ჰქონდათ. მახსოვს, სულ საოჯახო საკითხებზე ლაპარაკობდა... ვიმეორებ, ძალიან ლამაზი იყო, მთელ თეატრალურ ინსტიტუტს უყვარდა და ზოგი უმხელდა კიდეც საკუთარ გრძნობას, ზოგი - ვერა...

- წლების მერე თქვენი თანაჯგუფელი ძალიან პოპულარული გახდა; საქმე იქამდე მივიდა, რომ ქართველ "სექსსიმბოლოდ" აღიარეს. რას იტყვით მის ამ იმიჯზე?

თაკო:

- ყველას თავსი ცხოვრების გზა და კარიერა აქვს. შორენას დიდ წარმატებას ვუსურვებ როგორც პროფესიულ, ისე პირად ცხოვრებაში. ამასთან, არსებობს ფორტუნაც და კიდევ, გამოთქმა - "მისი აღმატებულება შემთხვევა". ვუსურვებ, რომ ბევრი ბედნიერი შემთხვევა ჰქონოდეს ცხოვრებაში, რომელიც მას გაცილებით მეტ და მნიშვნელოვან წარმატებას მოუტანს.

ზურა:

- ძალიან მორიდებული კი იყო, მაგრამ ინსტიტუტის დამთავრების შემდეგ მახვილგონიერებას მიმართა და გადაწყვიტა, საკუთარი გარეგნობა გამოეყენებინა. თქვა, - მოდი, ამ ჩემს სილამაზეს ბოლომდე გამოვაჩენო და ეს გააკეთა კიდეც...

- პირველად, როგორც ფოტომოდელმა, ერთ-ერთი ჟურნალისთვის იპოზიორა და იმ დროისთვის თამამი ფოტოებით მოიწონა თავი...

თაკო:

- სხვათა შორის, ჩემთვის მოულოდნელი იყო მისგან ის ყველაფერი...

ზურა:

- რატომ? მან აირჩია ის გზა, რომლის წყალობითაც უფრო მეტად პოპულარული გახდებოდა.

- უცნაურია, რომ ინსტიტუტის მერე არასდროს შეხვედრიხართ ერთმანეთს არც ტელევიზიაში, არც რადიოში და არც - ელიტურ შეკრებაზე...

თაკო:

- როგორც ჩანს, სხვადასხვა ელიტურ შეკრებაზე დავდივართ და სხვადასხვანაირი აზრი გვაქვს ელიტაზე... როცა თეატრალურ ინსტიტუტში ვსწავლობდით, ყველას ერთმანეთი გვიყვარდა, მერე თითოეულმა თავისი გზა იპოვა.

ზურა:

- ზოგი ბიზნესში წავიდა, ზოგი საზღვარგარეთ, ზოგი - ტელევიზიაში, ზოგი თეატრში დარჩა. სასწავლებელს რომ ამთავრებ, სხვა სამეგობრო წრე გიჩნდება და სხვა საქმე გაქვს. ვფიქრობ, ყველას ისევე გვიყვარს ერთმანეთი, ისეთივე მეგობრები ვართ, როგორიც წლების წინ ვიყავით, უბრალოდ, რაღაც მიზეზების გამო ერთმანეთს ვერ ვხვდებით.

თაკო:

- ზურას არ ვეთანხმები იმაში, რომ ადამიანური, მეგობრული ურთიერთობების შენარჩუნება გარემო პირობებზეა დამოკიდებული. არ ვამბობ, რომ ვინმეზე უკეთესები ვართ, მაგრამ მეგობრობის გასაგრძელებლად აუცილებელია, ამის სურვილი გქონდეს; თუ სურვილი იქნება, ქვეყნის თავიდან ქვეყნის ბოლოში იპოვიან ადამიანები ერთმანეთს.

- ბატონი გოგი როგორ აფასებს თქვენს საქმიანობას? ხშირად, დრამის რეჟისორებს არ მოსწონთ, "მათი" მსახიობები სერიალებში რომ მონაწილეობენ.

- ბატონ გოგის ყველა თავისი სტუდენტის წარმატება უხარია. არასოდეს უთქვამს, - რატომ თამაშობ სერიალშიო? მისგან ყოველთვის სრული თავისუფლება გვქონდა მონიჭებული. გვეტყოდა: - ძალები მოსინჯე, ოღონდ - იქაური აქ არ მოიტანო და აქედან იქ არ წაიღოო...

ზურა:

- არ მახსოვს, სპექტაკლზე მუშაობისას მსახიობი გაელანძღოს, რაც სხვა რეჟისორებთან ურთიერთობისას ხშირად ხდება...

- თქვენი პედაგოგი დღესდღეობით, პარლამენტის დეპუტატია. ალბათ ვერც მას ნახულობთ, არა?

თაკო:

- მართალია, ვერ ვნახულობ, მაგრამ ტელეფონით ბევრჯერ ვესაუბრე.

- მოგწონთ მისი ახალი ამპლუა?

ზურა:

- ვერაფერს ვიტყვი, რადგანაც აპოლიტიკური ადამიანი ვარ. თან, არასდროს მომისმენია, რას ამბობს პარლამენტში და არ ვიცი, როგორ მუშაობს იქ... ისე, სიმართლე გითხრათ, მენანება, თეატრიდან შორს რომ არის...

- როდესაც 2000 წელს თეატრალურ ინსტიტუტში ჩააბარეთ, საკუთარი მომავალი როგორ წარმოგედგინათ?

- თითოეულ პირველკურსელს ჰგონია, რომ მომავალში საქართველოს სახალხო არტისტი გახდება, მეორე კურსზე ფიქრობს - დამსახურებული არტისტი მაინც ვიქნებიო, მესამე კურსზე - მხოლოდ კარგ არტისტობაზე ოცნებობს, მეოთხეზე კი მიაჩნია, რომ არტისტობის გაგებაშიც არ არის და თავიდან უნდა დაიწყოს ყველაფრის სწავლა...

თაკო:

- ზურას ვეთანხმები იმაში, რომ ნელ-ნელა ჩნდება ამ პროფესიის სირთულეები, ეჯახები პრობლემებს, უფრო მეტად და მეტად ეფლობი სიღრმეებში. მსახიობობა სახუმარო პროფესია არ არის. ვიდრე კარგი არტისტი გახდები, ურთულესი და ეკლიანი გზის გავლა გიწევს და წარმატებას ვერ მიაღწევ, თუ შრომის, მოთმინების უნარი არ გაქვს...

ზურა:

- და ეს არის პროფესია, რომელსაც საშინლად სჭირდება იღბალი...

თაკო:

- ვფიქრობ, რომ სწორი არჩევანი გავაკეთე. ბავშვობიდან მქონდა სურვილი, იმ ადამიანის იმიტაცია გამეკეთებინა, ვინც ჩემზე შთაბეჭდილებას მოახდენდა. ვცეკვავდი, ვუკრავდი, ვმღეროდი, ხშირად მიწევდა სცენაზე გასვლა. ოჯახმაც ხელი შემიწყო, რომ ოცნება ამეხდინა და მსახიობი გავმხდარიყავი... ერთხელ კოტე მახარაძის სპექტაკლზე კუკური დევდარიანმა, რომელიც გეოლოგი გახლდათ და ბაბუად მეკუთვნოდა, ბოლოს ბატონ კოტესთან მიმიყვანა და უთხრა: - ეს არის გოგონა, რომელიც მსახიობობას აპირებსო. ბატობმა კოტემ ხელი ასწია და თქვა: "ვპერიოდ ზა როდინუ!"

ლალი ფაცია

ჟურნალი ”გზა”

(გამოდის ხუთშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება