ავტორი:

რა უნდა წაიკითხონ სკოლის მოსწავლეებმა? - ტოპ 5 სიახლე სერიაში "მოსწავლის არჩევანი"

რა უნდა წაიკითხონ სკოლის მოსწავლეებმა? - ტოპ 5 სიახლე სერიაში "მოსწავლის არჩევანი"

საიდან და როგორ ჩნდება წიგნების კითხვის სიყვარული? თითქოს, მარტივი შეკითხვაა და შეიძლება ითქვას, რომ წიგნების შესაყვარებლად, მთავარია, დავიწყოთ კითხვა. თუმცა ასეთ დროს ძალიან მნიშვნელოვანია, სწორად შევარჩიოთ წასაკითხი წიგნი, რათა მან უფრო მეტი წიგნის გაცნობის ინტერესი გამოიწვიოს. ეს საკითხი განსაკუთრებით აქტუალურია მშობლებისთვის, მით უმეტეს მაშინ, როცა ბავშვი პირველად იწყებს წიგნთან ურთიერთობას. შესაბამისად, პედაგოგებს ხშირად უწევთ მათთვის რჩევების გაზიარება, თუ როგორ გახდეს წიგნი ბავშვის, მოზარდის ცხოვრების ნაწილი. ამ მხრივ, "პალიტრა L-ის" მიერ გამოცემული "მოსწავლის არჩევანის" სერია ძალიან დაეხმარება, როგორც მშობლებს, პედაგოგებს, ასევე - ბავშვებსა და მოზარდებს, რომ აღმოაჩინონ ასაკობრივად მათთვის სასურველი საინტერესო ლიტერატურა.

"მოსწავლის არჩევანი" არის სერია, რომელშიც გაერთიანებული წიგნები მოზარდს შეაყვარებს კითხვას და წიგნთან ურთიერთობას ბევრად უფრო საინტერესოსა და სასიამოვნოს გახდის. აქ არის ლიტერატურა, რომლის შერჩევასა და სხვადასხვა კლასის მოსწავლეთათვის დაჯგუფებაში მასწავლებლები და ფსიქოლოგები მონაწილეობენ. მსოფლიოში ცნობილ მწერლებთან ერთად, პროექტი ქართველი კლასიკოსი და თანმედროვე ავტორების წიგნებსაც აერთიანებს.

"მოსწავლის არჩევანი" არის სერია იმ წიგნებისა, რომელიც შეიქმნა ჩვენი ბავშვებისა და მოზარდებისთვის. ასოციაცია ამ სერიის წიგნებისთვის ადგენს ანოტაციას, კითხვარს და ასაკობრივი კატეგორიის მიხედვით განსაზღვრავს, რომელ ასკობრივ ჯგუფს, რომელი წიგნი შეესაბამება. ეს წიგნები მნიშვნელოვან დახმარებას გაუწევს პედაგოგებს, ვინაიდან, საგაკვეთილო პროცესში შეიძლება ჩართონ ის კითხვები, რომლებიც წიგნებშია მოცემული, რადგან კითხვები არის სამსჯელო და ხელს უწყობს მოსწავლის ლოგიკური აზროვნების განვითარებას", - თინათინ ქავთარაძე, პედაგოგი.

"მოსწავლის არჩევანი" უკვე 70-ზე მეტ წიგნს აერთიანებს. პროექტის ფარგლებში, მუდმივად გამოიცემა სიახლეები. გთავაზობთ სერიის 5 ახალ გამოცემას:

წიგნი მე-19 საუკუნის ქართველი მოღვაწისა და „დედა ენის“ ავტორის იაკობ გოგებაშვილის რამდენიმე, ძალიან საინტერესო ისტორიულ მოთხრობას აერთიანებს. ამ მოთხრობებში ბავშვი გაიცნობს სახელგანთქმულ ქართველ მეფეებსა და გმირებს, რომლებმაც ჩვენი ქვეყნის ისტორია შეცვალეს: ააგეს კულტურული ძეგლები, დააფუძნეს ქალაქები, შექმნეს ქართული ენა და დამწერლობა, განავითარეს ლიტერატურა, განავრცეს განათლება და ააშენეს საგანმანათლებლო დაწესებულებები, მოიგეს გადამწყვეტი მნიშვნელობის ომები და გააერთიანეს ქვეყანა.

წიგნში წარმოდგენილია აკაკი წერეთლის მცირე მოთხრობები და ავტობიოგრაფიული ტექსტი „ჩემი თავგადასავალი“. ამ მოთხრობებში ავტორი სამშობლოს ბედ-იღბალზე, სირთულეებით აღსავსე მის ისტორიულ წარსულსა და ქართულ ადათ-წესებზე გვიყვება. თუმცა, აღსანიშნავია, რომ აკაკი მხოლოდ აღწერით როდი შემოიფარგლება, ხშირად კრიტიკულ შეფასებებსაც გვთავაზობს.

მცირე მოთხრობებში სახალისო თავგადასავლებს გაეცნობით, ბავშვების დაკვირვებებსა და შთაბეჭდილებებს გაიზიარებთ. „ჩემი თავგადასავალი“ კი იმ კარს გაგიღებთ, რომელიც მე-19 საუკუნის მოზარდის ცხოვრებაში შეგახედებთ.

ვინი პუჰი მხიარული, კეთილი და მსუნაგი დათუნიაა. მას თავისი მეგობრები ძალიან უყვარს და გიჟდება თაფლზე. დათუნია პუჰის თავგადასავლები ხალისითაა სავსე.

წიგნში გაიცნობთ ვინის მეგობრებს: კურდღელს, გოჭუნას, ბუს, ვირუკელა იოიოს, კენგს, ვეფხვსა და ბიჭუნა კრისტოფერ რობინს. ისინი სულ პუჰის გვერდით არიან და ხშირად, დაიხსნიან ხოლმე დათუნიას გასაჭირიდან. თავის მხრივ, არც ვინი პუჰი იხევს უკან, როცა მეგობარი მოწყენილია, ან დახმარება სჭირდება.

ამრიგად, გაიცანით ვინი პუჰი და მისი მეგობრები. ისინი გაგიძღვებიან დაუვიწყარი თავგადასავლების გზაზე და გაჩვენებენ, როგორი ბედნიერია ყოველი დღე, როცა მეგობრებს ერთმანეთი უყვართ.

დაიკო ნუცა და ძამიკო ბუცა თეატრიდან გაქცეულ ანბანის თოჯინებს ეძებენ. ბრაზიანმა თეატრის დირექტორმა გაანაწყენა თოჯინები. ბავშვები რომ არა, ისინი ახლაც დაკარგულები იქნებოდნენ. ნუცამ და ბუცამ ბევრი იწვალეს, რათა თოჯინები ეპოვათ და ალბათ, წარმატებას ვერც მიაღწევდნენ, რომ არა მოლაპარაკე კურდღელი, რომელმაც ბავშვებს ჯადოსნური სიტყვები ასწავლა: “ჩიკი, ჩიკი, ჩიკონი, დაკარგულებს ვიპოვი!“

ნუცა და ბუცა შეუდგნენ ანბანის მიხედვით თოჯინების მოძებნას და იცით სად აღმოჩნდა თოჯინა ანი? - ბაჭია აცმაცუნას აგარაკზე, კიდევ იცით, რამდენი საინტერესო ადგილის დათვალიერება მოუწიათ ბავშვებს, დარჩენილი ოცდათორმეტი თოჯინის საპოვნელად?

თოჯინები მადლიერები იყვნენ კურდღელისა და ბავშვების, რომლებმაც საყვარელ თეატრში დააბრუნეს და კიდევ ბევრი წარმოდგენის გამართვის შესაძლებლობა მისცეს, მაგრამ სად დაიკარგნენ თოჯინა ბანი, განი, ჯანი, ან სხვები? ამას უკვე წიგნის წაკითხვის შემდეგ დაადგენთ.

იგავი შეფარვით ეუბნება სათქმელს მკითხველს. მისი გმირები ცხოველები, ფრინველები არიან, თუმცა მათში ის ადამიანური პრობლემები და სატკივარია გადმოცემული, რაც გვაწუხებს, რის შესახებაც, ხშირად, კითხვებს ვსვამთ. სულხან-საბა ორბელიანის იგავები წარმოდგენილია მის თხზულებაში „სიბრძნე სიცრუისა“. აღნიშნულ ტექსტში მეფის ორი ვეზირის, რუქასა და სედრაქის, კამათი და პაექრობა იგავებით მიმდინარეობს. ორი დაპირისპირებული ფილოსოფია ცდილობს იგავ-არაკებით წარმოაჩინოს თავისი მართებულობა.

არაკები, რომელთაც წიგნში გაეცნობით, ბევრ მნიშვნელოვან საკითხზე დაგაფიქრებთ: რა არის პატიოსნება? რას ნიშნავს სიკეთე? არსებობს თუ არა აბსოლუტური ბოროტება? პირადი გამორჩენისთვის გარჯა ჯობია, თუ უანგაროდ სხვისთვის დახარჯვა? ეს კითხვები განმსჭვალავს ადამიანის ყოველდღიურობას და მუდამ დაფიქრებას მოითხოვს მისგან. იგავები არჩევანის გაკეთების აუცილებლობაზე მიგვანიშნებენ, რაშიც ვერავინ დაგვეხმარება, გარდა საკუთარი თავისა: ბაყაყმა თვითონ უნდა გადაწყვიტოს სხვა წყლებში გადავიდეს სანავარდოდ, თუ გუბურაში დარჩეს და დაიღუპოს („იხვი და ბაყაყი“), მცურავმა უნდა არჩიოს – ღმერთის შეწევნას დაელოდოს, თუ თვითონ გადაირჩინოს თავი („უგუნური მცურავი“). ამრიგად, ჩვენ მუდამ გვიხდება გადაწყვეტილების მიღება, რაც კითხვების დასმის აუცილებლობაზე მიგვანიშნებს. მთავარი კი ისაა, გავიაზროთ, რა იქნება გაკეთებული არჩევანის საფასური.

"პალიტრა L" 15 წლისაა - როგორ ულოცავს გამომცემლობას იუბილეს ეროვნული ბიბლიოთეკის დირექტორი გიორგი კეკელიძე

მოემზადე სკოლისთვის - როგორ მოვამზადოთ ბავშვი სკოლისთვის და შევაჩვიოთ მეცადინეობას

"დიდი ვიზუალური ენციკლოპედიის" პირველი ტომის შეძენა გაზეთ "კვირის პალიტრასთან" ერთად უკვე შესაძლებელია