საზოგადოება
პოლიტიკა
მსოფლიო

12

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

შაბათი, მთვარის მეთხუთმეტე დღე დაიწყება 20:10-ზე, მთვარე სასწორშია კრიტიკული დღეა. არ იჩხუბოთ. ეცადეთ, ეს დღე მშვიდად განვლოთ. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები; მოერიდეთ მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილებების მიღებას; ფინანსური საკითხების მოგვარება სხვა დღისთვის გადადეთ; ვაჭრობისთვის არახელსაყრელი დღეა, უძრავ ქონებასთან დაკავშირებული საკითხები სხვა დღეს მოაგვარეთ. აკონტროლეთ ემოციები. არასასურველია კამათი, ჩხუბი, საქმეების გარჩევა. არ გირჩევთ სამსახურის, საქმიანობის შეცვლას. სხვა დღისთვის გადადეთ მგზავრობა და მივლინება. კარგია შემოქმედებითი საქმიანობა, საოჯახო საქმეების შესრულება. ცუდი დღეა ქორწინებისა და ნიშნობისათვის. იკვებეთ ზომიერად, არც შიმშილობაა სასურველი და არც კუჭის გადატვირთვა. არ მიიღოთ: რძე და რძის პროდუქტები, ცხარე და ცხელი საკვები, ხორცი, ალკოჰოლი, შეამცირეთ სიგარეტის რაოდენობა.
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
მეცნიერება
მოზაიკა
სპორტი
Faceამბები
სამხედრო
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
სწორად შერჩეული პროფესიის ხიბლი
სწორად შერჩეული პროფესიის ხიბლი

სე­რი­ა­ლი "ჩემი ცო­ლის და­ქა­ლე­ბი" მუდ­მი­ვად გა­ნახ­ლე­ბის პრო­ცეს­შია და ალ­ბათ ამი­ტო­მაც არ კარ­გავს რე­ი­ტინგს. ამ­ჟა­მად, თინა მა­ხა­რა­ძის გმი­რის, ან­კას გარ­და, სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში დიდ ინ­ტე­რესს იწ­ვევს მისი თაყ­ვა­ნის­მცე­მე­ლი - პო­ლი­ტი­კო­სი ცოტ­ნე, რო­მე­ლიც ახა­ლი სე­ზო­ნის სულ რამ­დე­ნი­მე სე­რი­ა­ში ვი­ხი­ლეთ. ცნო­ბი­სათ­ვის, ამ რო­ლის შემ­სრუ­ლე­ბე­ლი ახალ­გაზ­რდა მსა­ხი­ო­ბი, 24 წლის გი­ორ­გი ბა­ხუ­ტაშ­ვი­ლი მუ­სი­კი­სა და დრა­მის თე­ატ­რში მუ­შა­ობს.

- "ფორ­მუ­ლა კრე­ა­ტი­ვის" პირ­ვე­ლი პრო­ექ­ტი, რო­მელ­შიც ვმო­ნა­წი­ლე­ობ­დი, "ჩემი ცო­ლის და­ქა­ლი კი­ნო­ში" იყო. მა­შინ ქალ­ბა­ტონ­მა ეკა მჟა­ვა­ნა­ძემ კას­ტინგზე და­მი­ბა­რა და მე­მონ­ტა­ჟის როლ­ზე ამიყ­ვა­ნეს. მუ­შა­ო­ბა სა­ინ­ტე­რე­სოდ წა­რი­მარ­თა. შემ­დეგ, ჩემ­თვის მო­უ­ლოდ­ნე­ლად და­მი­კავ­შირ­დნენ და სე­რი­ალ­შიც და­მა­კა­ვეს.

- პო­ლი­ტი­კოს ცოტ­ნე ცო­ტაშ­ვილს რით ჰგავ­ხარ?

- ვფიქ­რობ, მას სა­ერ­თოდ არაფ­რით ვგა­ვარ. თუმ­ცა, მო­სამ­ზა­დებ­ლად ბევ­რი დრო არ მქონ­და და როლ­ზე მუ­შა­ო­ბი­სას ჩემი თვი­სე­ბე­ბიც "გა­დამ­ყვა". ცოტ­ნეს­გან გან­სხვა­ვე­ბით, ტყუ­ი­ლე­ბი­სა და ინ­ტრი­გე­ბის გა­რე­მო­ში თავს კომ­ფორ­ტუ­ლად ვერ ვგრძნობ. პო­ლი­ტი­კა კი თა­ვის­თა­ვად, უკვე ნიშ­ნავს იმას, რომ გარ­შე­მო ინ­ტრი­გე­ბი და ტყუ­ი­ლე­ბი ბლო­მად იქ­ნე­ბა. გარ­და ამი­სა, რო­გორც ხე­დავთ, ჩემი გმი­რი პი­რად ცხოვ­რე­ბა­შიც არ იკ­ლებს ინ­ტრი­გებს. ქა­ლებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბას რაც შე­ე­ხე­ბა: კომ­ფორ­ტუ­ლად ვერ ვიგ­რძნობ­დი თავს, თუ და­ვუშ­ვათ, ცოლი არ მეყ­ვა­რე­ბო­და.

- რამ­დე­ნად გა­ინ­ტე­რე­სებს პო­ლი­ტი­კის სფე­რო?

- ჩვენს რე­ა­ლო­ბა­ში შე­უძ­ლე­ბე­ლია, პო­ლი­ტი­კა­ში რა­ღაც დო­ზით მა­ინც არ ერე­ო­დე. სა­ერ­თოდ, გულ­გრი­ლო­ბის გა­მო­ჩე­ნა სწო­რად არც მი­მაჩ­ნია. ყველ­გან პო­ლი­ტი­კაა და მოვ­ლე­ნე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბის საქ­მის კურ­სში, ასე თუ ისე, ყო­ველ­თვის ვარ.

- მსა­ხი­ო­ბის­თვის დიდი მნიშ­ვნე­ლო­ბა აქვს იმას, თუ ვინ უწევს პარტნი­ო­რო­ბას. რას იტყვი შენს პარტნი­ო­რებ­ზე "ჩემი ცო­ლის და­ქა­ლებ­ში"?

- არა მარ­ტო პარტნი­ორს, არა­მედ სა­მუ­შაო გა­რე­მოს აქვს დიდი მნიშ­ვნე­ლო­ბა და უნდა ვთქვა, რომ ამ მხრივ "ფორ­მუ­ლა კრე­ა­ტივ­თან" მუ­შა­ო­ბა კომ­ფორ­ტუ­ლია. სა­კუ­თარ საქ­მე­ზე შეყ­ვა­რე­ბუ­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბა კარ­გი ხა­რის­ხის პრო­დუქტს აკე­თებს. ამ ჯგუფს კარ­გად შე­ვე­წყვე. პარტნი­ო­რებ­შიც ძა­ლი­ან გა­მი­მარ­თლა, კმა­ყო­ფი­ლი ვარ.

- თინა მა­ხა­რა­ძემ აღ­ნიშ­ნა, რომ ამ სე­რი­ალ­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას იმი­ტომ და­თან­ხმდა, რომ შე­ხე­დუ­ლე­ბებ­სა და თვალ­თა­ხედ­ვას, რო­მელ­საც "ჩემი ცო­ლის და­ქა­ლე­ბის" შემ­ქმნე­ლე­ბი გად­მოს­ცე­მენ, იზი­ა­რებს. შენ­თვის რამ­დე­ნად მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ეს ფაქ­ტო­რი?

- რა თქმა უნდა, ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, თუ რამ­დე­ნად ხარ შეყ­ვა­რე­ბუ­ლი შენს საქ­მე­ზე და კი­დევ, ვინ და რას გთა­ვა­ზობს. შე­იძ­ლე­ბა, საქ­მეს გუ­ლით აკე­თებ­დე, მაგ­რამ მა­ინც, რა­ღაც ფაქ­ტო­რე­ბის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით, სა­სურ­ვე­ლი ხა­რის­ხის პრო­დუქ­ტი არ გა­მო­ვი­დეს. იმას, რისი თქმაც გა­დამ­ღებ ჯგუფს ხალ­ხის­თვის სურს, ყვე­ლა­ფერ­ში ვე­თან­ხმე­ბი. მი­მაჩ­ნია, რომ ერთ-ერთი ხა­რის­ხი­ა­ნი პრო­დუქ­ტია, რაც დღეს ქარ­თულ ბა­ზარ­ზე იქ­მნე­ბა და მი­ხა­რია, ამ ყვე­ლა­ფერ­ში მეც ვმო­ნა­წი­ლე­ობ.

- თემა შევ­ცვა­ლოთ. რამ გა­ნა­პი­რო­ბა შენი პრო­ფე­სი­უ­ლი არ­ჩე­ვა­ნი?

- პრო­ფე­სი­უ­ლი არ­ჩე­ვა­ნი თე­ატ­რი­სად­მი ჩემ­მა სიყ­ვა­რულ­მა გა­ნა­პი­რო­ბა. ერთ ამ­ბავს გა­ვიხ­სე­ნებ: მყავს მე­გო­ბა­რი, რო­მე­ლიც ბავ­შვო­ბა­ში გაკ­ვე­თი­ლე­ბის მომ­ზა­დე­ბა­ში მეხ­მა­რე­ბო­და, რად­გან ჩემ­ზე უფ­რო­სია. ჰოდა, ახლა მე­უბ­ნე­ბა ხოლ­მე, - შენ არ გახ­სოვს, მაგ­რამ მე გი­თხა­რი, რომ მსა­ხი­ო­ბო­ბა უნდა გე­ცა­დაო. ალ­გებ­რას ვერ ვსწავ­ლობ­დი, მა­თე­მა­ტი­კას­თან მწყრა­ლად ვი­ყა­ვი. მე­გო­ბა­რი მე­უბ­ნე­ბა: ძა­ლი­ან ბევ­რი სა­მე­ცა­დი­ნო გქონ­და და ვერ ას­წრებ­დი. ამ დროს ტი­რი­ლი და­ი­წყე, მე კი გი­თხა­რი: რა გინ­და, წადი და მსა­ხი­ო­ბო­ბა სცა­დე, მშვე­ნივ­რად ტირი; როცა გინ­და, გად­მოყ­რი ცრემ­ლებს, როცა არ გინ­და - არ გად­მოყ­რი, არც ალ­გებ­რა სჭირ­დე­ბა მსა­ხი­ო­ბო­ბა­სო. ეს, რა თქმა უნდა, ხუმ­რო­ბით. სა­ერ­თოდ, ჩემი მშობ­ლე­ბი ცდი­ლობ­დნენ, ბევ­რი რა­მით და­ვე­ინ­ტე­რე­სე­ბი­ნე. ბად­როს ტყორ­ცნის გარ­და, მგო­ნი, ყვე­ლა წრე­ზე დავ­დი­ო­დი (იცი­ნის). თე­ატ­რა­ლურ სკო­ლა "ბე­რი­კებ­ში" შე­მიყ­ვა­ნეს და თე­ატ­რიც შე­მიყ­ვარ­და. გა­დავ­წყვი­ტე, მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა ამ პრო­ფე­სი­ის­თვის მი­მე­ძღვნა. სკო­ლის დამ­თავ­რე­ბი­დან პირ­ველ წელს თე­ატ­რა­ლურ უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში ვერ მოვ­ხვდი და ილი­ას უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში, მეც­ნი­ე­რე­ბის და ხე­ლოვ­ნე­ბის ფა­კულ­ტეტ­ზე ჩა­ვი­რი­ცხე. ერთი წელი იქ მშობ­ლე­ბის ხათ­რით ვი­ა­რე და ვის­წავ­ლე. მათ უნ­დო­დათ, რომ მსა­ხი­ო­ბო­ბა­ზე ფიქ­რი შე­მე­წყვი­ტა, მე კი უკან არ და­ვი­ხიე, ფარ-ხმა­ლი არ დავ­ყა­რე, რად­გან მსა­ხი­ო­ბის პრო­ფე­სი­ა­ზე უგო­ნოდ ვი­ყა­ვი და ვარ შეყ­ვა­რე­ბუ­ლი. ჰოდა, მომ­დევ­ნო წელს თა­ვი­დან ვცა­დე ბედი და თე­ატ­რა­ლურ­ში ჩა­ბა­რე­ბა შევ­ძე­ლი.

- თე­ატ­რში მუ­შა­ო­ბის შე­სა­ხებ რას მე­ტყვი?

- პირ­ვე­ლი ნა­ბი­ჯე­ბი თე­ატ­რა­ლუ­რი უნი­ვერ­სი­ტე­ტის სცე­ნა­ზე გა­დავ­დგი. გოგი თო­და­ძის ჯგუფ­ში ვსწავ­ლობ­დი. უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში სწავ­ლის დროს სამ სპექ­ტაკლში ვი­თა­მა­შეთ. პირ­ვე­ლი სა­კურ­სო ნა­მუ­შე­ვა­რი - "სა­მა­ნიშ­ვი­ლის დე­დი­ნაც­ვა­ლი" იყო, სა­დაც პლა­ტონ სა­მა­ნიშ­ვილს ვთა­მა­შობ­დი; მე­ო­რე იყო წი­ნა­სა­დიპ­ლო­მო ნა­მუ­შე­ვა­რი, "კა­ლი­გუ­ლა" და მთა­ვა­რი როლი მერ­გო; მე­სა­მე კი - "მერე რა, რომ სვე­ლია, სვე­ლი ია­სა­მა­ნი" გახ­ლდათ. ეს სპექ­ტაკ­ლი მერე თა­ვი­სუ­ფალ თე­ატ­რში გა­და­ვი­ტა­ნეთ და უკვე მე­ო­რე წე­ლია, ყო­ველ ოთხშა­ბათს, ანშლა­გით მიმ­დი­ნა­რე­ობს... თე­ატ­რა­ლუ­რი ინ­სტი­ტუ­ტის დამ­თავ­რე­ბის შემ­დეგ ქო­რე­ოგ­რაფ­მა კოტე ფურ­ცე­ლა­ძემ და­მი­ძა­ხა დრა­მა­ში - "კარ­მე­ნი" სა­თა­მა­შოდ, მაგ­რამ მა­ნამ­დე იყო დათო დო­ი­აშ­ვი­ლის "ქეთო და კოტე". დოიმ მერე "შუა ზა­ფხუ­ლის ღა­მის სიზ­მარ­შიც" მომ­ცა როლი და შტატ­შიც ჩამ­სვა.

- შე­გიძ­ლია გა­იხ­სე­ნო ის წი­ნა­აღ­მდე­გო­ბე­ბი, რაც ამ გზა­ზე შეგ­ხვდა?

- სა­ერ­თოდ, რა­ღაც მოვ­ლე­ნებს შო­რის მი­ზეზ-შე­დე­გობ­რი­ვი კავ­ში­რი მო­გო­ნი­ლი არ არის, ის ნამ­დვი­ლად არ­სე­ბობს. რომ ვერ ჩა­ვა­ბა­რე, რა თქმა უნდა, ეს იყო ჩემ­თვის წი­ნა­აღ­მდე­გო­ბა. ილი­ას უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში გრან­ტი მქონ­და და რთუ­ლი იყო იმ ყვე­ლაფ­რის "მიყრა" მხო­ლოდ იმი­ტომ, რომ რა­ღაც ძა­ლი­ან მინ­დო­და. სა­ბედ­ნი­ე­როდ, თე­ატ­რა­ლურ­შიც 100%-იანი გრან­ტი ავი­ღე და უფრო თა­მა­მად გა­დავ­დგი ეს ნა­ბი­ჯი და ძა­ლი­ან რთულ პრო­ფე­სი­ას შე­ვე­ჭი­დე. მარ­ტო ერთ როლ­ზე მუ­შა­ო­ბი­სას უამ­რა­ვი წი­ნა­აღ­მდე­გო­ბა გხვდე­ბა; რო­გო­რი წარ­მა­ტე­ბუ­ლი და კარ­გი არ­ტის­ტიც უნდა იყო, ბა­რი­ერს მა­ინც აწყდე­ბი. ბევრ რა­ღა­ცა­ში უნდა გა­გი­მარ­თლოს კი­დეც. პი­რა­დად მე, ძა­ლი­ან მი­მარ­თლებ­და. ვფიქ­რობ, მა­ში­ნაც გა­მი­მარ­თლა, როცა პირ­ველ წელს თე­ატ­რა­ლურ­ში ვერ მოვ­ხვდი. ვე­თან­ხმე­ბი გა­მო­ნათ­ქვამს: ყვე­ლა­ფე­რი იმი­ტომ ხდე­ბა, რომ შემ­დეგ უკე­თე­სი მოხ­დეს. ძა­ლი­ან კარგ ჯგუფ­ში მოვ­ხვდი. თუ ახლა რა­მეს ვა­კე­თებ, სწავ­ლის პე­რი­ოდს უკავ­შირ­დე­ბა, რად­გან მა­შინ მო­ვი­კე­ლი სხვა ცხოვ­რე­ბი­სე­უ­ლი სი­ხა­რუ­ლი და მარ­ტო პრო­ფე­სი­ულს "მი­ვა­წე­ქი". ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ასე­ვე, შე­ძე­ნი­ლი ცოდ­ნის რე­ა­ლი­ზე­ბა და გა­მოც­დი­ლე­ბის მი­ღე­ბა, ძა­ლე­ბის მო­სინ­ჯვა. სწავ­ლა რომ და­ვამ­თავ­რე, ამის სა­შუ­ა­ლე­ბაც მა­შინ­ვე მო­მე­ცა, სხვა­დას­ხვა რე­ჟი­სორ­თან მო­მიხ­და მუ­შა­ო­ბა. მერე ყვე­ლა­ფერს ნა­თე­ლი ეფი­ნე­ბა, აღარ დგა­ხარ სიბ­ნე­ლე­ში და ხე­ლებს აღარ აცე­ცებ. თუმ­ცა, არ­ტის­ტმა ყო­ველ წუ­თას უნდა ამ­ტკი­ცოს, რომ ნი­ჭი­ე­რია და ბევ­რის გა­კე­თე­ბა შე­უძ­ლია. ახა­ლი პრო­ექ­ტი, ახა­ლი გა­და­სა­ღე­ბი დღე, რე­პე­ტი­ცია - ეს ყვე­ლა­ფე­რი ახა­ლი გა­მოც­დაა და შენ, რო­გო­რი წარ­მა­ტე­ბუ­ლიც უნდა იყო, არ გაქვს უფ­ლე­ბა, ყუ­რა­დღე­ბა მო­ა­დუ­ნო.

- შენ­თვის რით არის თე­ატ­რი კი­ნო­ზე მე­ტად მომ­ხიბ­ლა­ვი და რა უპი­რა­ტე­სო­ბა აქვს კი­ნოს თე­ატრთან შე­და­რე­ბით?

- თე­ატ­რი გე­ნი­ა­ლუ­რი რამ არის. სცე­ნა­ზე ვგიჟ­დე­ბი, რად­გან ყო­ვე­ლი ახა­ლი სპექ­ტაკ­ლი ახა­ლი სი­ცო­ცხლეა. წი­ნა­დღეს რომ ითა­მა­შებ როლს, მე­ო­რე დღე­საც გი­წევს უკვე გავ­ლი­ლი გზის ხე­ლახ­ლა გავ­ლა, ამ დროს კი სი­ცო­ცხლე ახ­ლი­დან იბა­დე­ბა, ვი­თარ­დე­ბა და მთავ­რდე­ბა. უწყვე­ტი პრო­ცე­სია და შე­გიძ­ლია, რა­ღა­ცე­ბი ცვა­ლო კი­დეც. მა­ყუ­რე­ბელ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა, იმ­პულ­სე­ბის გაც­ვლა ძა­ლი­ან მა­გა­რი რამ არის და ჩემ­თვის ყვე­ლა­ნა­ირ "კა­იფ­ზე" მაღ­ლა დგას. რაც შე­ე­ხე­ბა კი­ნოს: შე­უძ­ლია, ერთი კად­რით, მსხვი­ლი ხე­დით ადა­მი­ა­ნის მთე­ლი ში­ნა­გა­ნი სამ­ყა­რო გიჩ­ვე­ნოს, თე­ატ­რში კი ეს შე­უძ­ლე­ბე­ლია.

- შენი აზ­რით, რა არის შენი, რო­გორც მსა­ხი­ო­ბის ყვე­ლა­ზე ძლი­ე­რი მხა­რე და რა გაქვს და­სახ­ვე­წი?

- სიძ­ლი­ე­რე­სა და სი­სუს­ტე­ზე კონ­კრე­ტუ­ლად ვე­რა­ფერს გე­ტყვით. სა­ერ­თოდ, ცხოვ­რე­ბა­შიც ჩემ­თვის კრე­დოა, რომ გულ­წრფე­ლო­ბა ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი რამ არის. მსა­ხი­ო­ბი გულ­წრფე­ლო­ბის გა­რე­შე, ვე­რა­ფერს გა­ა­კე­თებს. რა­ტომ მოგ­ვწონს ისე­თი არ­ტის­ტე­ბი, რო­გო­რე­ბიც არი­ან მა­გა­ლი­თად: დას­ტინ ჰოფ­მა­ნი, ალ პა­ჩი­ნო, ჯეკ ნი­კოლ­სო­ნი და ა.შ. მათი ინ­ტერ­ვიუ რომ წა­ი­კი­თხო, მიხ­ვდე­ბი, რომ ყო­ველ­თვის გულ­წრფე­ლე­ბი არი­ან; თვა­ლებ­ში უყუ­რებ და ხე­დავ, რომ შიშ­ვლე­ბი დგა­ნან შენ წი­ნა­შე და უფრო მე­ტიც, თუ კარ­გად და­აკ­ვირ­დე­ბი, მათ სულ­საც და­ი­ნა­ხავ. ვცდი­ლობ, ამას მეც მი­ვაღ­წიო. ადა­მი­ა­ნის ბუ­ნე­ბაა, რომ რა­ღა­ცე­ბი უნდა და­მა­ლოს ან სხვა­ნა­ი­რად მო­გაჩ­ვე­ნოს. რა­ღაც თუ არ იცი, ჯო­ბია აღი­ა­რო, რომ ამის შე­სა­ხებ არა­ფე­რი გა­გი­გო­ნია, ვიდ­რე თავი იმარ­თლო: ვი­ცო­დი და და­მა­ვი­წყდაო. სცე­ნა­ზე იქ­ნე­ბა თუ ეკ­რან­ზე, ვცდი­ლობ, გულ­წრფე­ლი ვიყო, რად­გან სი­ყალ­ბე მა­ღი­ზი­ა­ნებს.

- თქვი, რომ მშობ­ლებს არ უნ­დო­დათ, მსა­ხი­ო­ბი გა­მო­სუ­ლი­ყა­ვი. ხში­რად, ახალ­გაზ­რდებს თე­ატ­რა­ლურ უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში ჩა­ბა­რე­ბა არ სურთ იმ მო­საზ­რე­ბის გამო, რომ სა­ქარ­თვე­ლო­ში ეს პრო­ფე­სია არ არის და­ფა­სე­ბუ­ლი. ამა­ზე რას იტყვი ან რას ურ­ჩევ იმ ახალ­გაზ­რდას, ვი­საც ძა­ლი­ან უნდა მსა­ხი­ო­ბო­ბა?

- მგო­ნია, რომ თა­ვად ადა­მი­ა­ნი ქმნის სა­კუ­თარ მო­მა­ვალს. და­გე­თან­ხმე­ბი, რომ მსა­ხი­ო­ბის გზა ეკ­ლე­ბი­თაა მო­ფე­ნი­ლი. შე­იძ­ლე­ბა, ტყა­ვი­დან გა­მოძ­ვრე, მაგ­რამ ეს არ და­გი­ფას­დეს. თუ ასე მოხ­დე­ბა, მა­შინ ადე­ქი და წადი იქ, სა­დაც შრო­მა და­გი­ფას­დე­ბა. რას ვურ­ჩევ მსა­ხი­ო­ბო­ბის მსურ­ველს? პირ­ველ რიგ­ში, იმ ადა­მი­ა­ნებს ვურ­ჩევ, ვინც აბი­ტუ­რი­ენ­ტებ­ზე გავ­ლე­ნას ახ­დენს: ნუ ჩა­ე­რე­ვით სხვის პრო­ფე­სი­ულ არ­ჩე­ვან­ში. ცხოვ­რე­ბა­ში არის ეტა­პე­ბი, როცა ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბე­ბის მი­ღე­ბა და­მო­უ­კი­დებ­ლად უნდა მო­ა­ხერ­ხო. მა­გა­ლი­თად, ადა­მი­ანს აქვს უფ­ლე­ბა, თა­ვად აირ­ჩი­ოს პრო­ფე­სია, მო­მა­ვა­ლი მე­ო­რე ნა­ხე­ვა­რი... არ შე­იძ­ლე­ბა, ადა­მი­ა­ნის მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა სხვამ და­გეგ­მოს. და­მო­უ­კი­დებ­ლად გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბის მი­ღე­ბა ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია. ყვე­ლას აზრს პა­ტივს ვცემ, მაგ­რამ როცა რამე არ გა­მო­დის, მირ­ჩევ­ნია, ვთქვა, რომ ეს ჩემი მი­ზე­ზე­ბით მოხ­და და არა იმი­ტომ, რომ ვი­ღა­ცამ მი­ბიძ­გა. თა­ვად ახალ­გაზ­რდებს კი ვურ­ჩევ, თუ ფა­ნა­ტიზ­მამ­დე არ არი­ან მი­სუ­ლე­ბი, ჯო­ბია, პრო­ფე­სი­ად მსა­ხი­ო­ბო­ბა არ აირ­ჩი­ონ, თო­რემ ძა­ლი­ან გა­უ­ჭირ­დე­ბათ. ხოლო თუ რა­ღა­ცის გა­კე­თე­ბა ძა­ლი­ან უნ­დათ, ეს უნდა გა­ა­კე­თონ. ძა­ლი­ან მიყ­ვარს სცე­ნა ფილმში - "ვი­ღა­ცამ გუ­გუ­ლის ბუ­დეს გა­და­უფ­რი­ნა", სა­დაც ნი­კოლ­სო­ნი წყლის ნი­ჟა­რის აწე­ვას ცდი­ლობს, მაგ­რამ არ გა­მოს­დის და შემ­დეგ ამ­ბობს: "მე ვცა­დე მა­ინც". თუ რა­ი­მეს მიღ­წე­ვა გინ­და, საქ­მის გა­კე­თე­ბა უნდა სცა­დო მა­ინც.

- შენ­თვის, რო­გორც მსა­ხი­ო­ბის­თვის, რა არის ყვე­ლა­ზე დიდი კომ­პლი­მენ­ტი?

- ეს ყვე­ლა­ფე­რი ხომ ხალ­ხის­თვის კეთ­დე­ბა, მაგ­რამ რე­ა­ლუ­რად, ეგო­ის­ტუ­რი პრო­ფე­სი­აა ანუ რა­საც აკე­თებ, მა­ინც შენ­თვის აკე­თებ. მე რომ ვთა­მა­შობ, ეს თა­ვა­დაც მსი­ა­მოვ­ნებს. რა თქმა უნდა, ვი­ღა­ცის მიერ ნათ­ქვა­მი კომ­პლი­მენ­ტი ძა­ლი­ან კარ­გი მო­სას­მე­ნია, მაგ­რამ ყვე­ლა­ზე მა­გა­რი მა­ინც ის არის, სპექ­ტაკ­ლი რომ დას­რულ­დე­ბა და სა­კუ­თა­რი გა­მოს­ვლით კმა­ყო­ფი­ლი ხარ; ტაშს ის­მენ და ში­ნა­გა­ნად ექ­სტაზ­ში ხარ. ეს ყვე­ლა­ზე მა­გა­რი რამ არის, მერ­წმუ­ნეთ. სპექ­ტაკ­ლის დას­რუ­ლე­ბის შემ­დეგ ვი­ღაც აღ­ფრთო­ვა­ნე­ბას გა­მო­ხა­ტავს, ვი­ღაც კი ნა­მუ­შე­ვარს და­გი­წუ­ნებს, მაგ­რამ მთა­ვა­რია, შენ არ და­კარ­გო სცე­ნა­ზე მე­ო­რედ გას­ვლის სურ­ვი­ლი. სხვის შე­ნიშ­ვნას და აზრს ვით­ვა­ლის­წი­ნებ, მაგ­რამ ჩემ­თვის მა­ინც, ჩემი პი­რა­დი შეგ­რძნე­ბე­ბია უმ­თავ­რე­სი.

ეკა­ტე­რი­ნე აბა­ში­ძე

ჟურ­ნა­ლი "გზა"

(გა­მო­დის ხუთ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ქარიშხალი ამერიკის შეერთებულ შტატებში - უცხოური მედიების ცნობით, სტიქიურ მოვლენას, სულ მცირე, 24 ადამიანის სიცოცხლე ემსხვერპლა

სწორად შერჩეული პროფესიის ხიბლი

სწორად შერჩეული პროფესიის ხიბლი

სერიალი "ჩემი ცოლის დაქალები" მუდმივად განახლების პროცესშია და ალბათ ამიტომაც არ კარგავს რეიტინგს. ამჟამად, თინა მახარაძის გმირის, ანკას გარდა, საზოგადოებაში დიდ ინტერესს იწვევს მისი თაყვანისმცემელი - პოლიტიკოსი ცოტნე, რომელიც ახალი სეზონის სულ რამდენიმე სერიაში ვიხილეთ. ცნობისათვის, ამ როლის შემსრულებელი ახალგაზრდა მსახიობი, 24 წლის გიორგი ბახუტაშვილი მუსიკისა და დრამის თეატრში მუშაობს.

- "ფორმულა კრეატივის" პირველი პროექტი, რომელშიც ვმონაწილეობდი, "ჩემი ცოლის დაქალი კინოში" იყო. მაშინ ქალბატონმა ეკა მჟავანაძემ კასტინგზე დამიბარა და მემონტაჟის როლზე ამიყვანეს. მუშაობა საინტერესოდ წარიმართა. შემდეგ, ჩემთვის მოულოდნელად დამიკავშირდნენ და სერიალშიც დამაკავეს.

- პოლიტიკოს ცოტნე ცოტაშვილს რით ჰგავხარ?

- ვფიქრობ, მას საერთოდ არაფრით ვგავარ. თუმცა, მოსამზადებლად ბევრი დრო არ მქონდა და როლზე მუშაობისას ჩემი თვისებებიც "გადამყვა". ცოტნესგან განსხვავებით, ტყუილებისა და ინტრიგების გარემოში თავს კომფორტულად ვერ ვგრძნობ. პოლიტიკა კი თავისთავად, უკვე ნიშნავს იმას, რომ გარშემო ინტრიგები და ტყუილები ბლომად იქნება. გარდა ამისა, როგორც ხედავთ, ჩემი გმირი პირად ცხოვრებაშიც არ იკლებს ინტრიგებს. ქალებთან ურთიერთობას რაც შეეხება: კომფორტულად ვერ ვიგრძნობდი თავს, თუ დავუშვათ, ცოლი არ მეყვარებოდა.

- რამდენად გაინტერესებს პოლიტიკის სფერო?

- ჩვენს რეალობაში შეუძლებელია, პოლიტიკაში რაღაც დოზით მაინც არ ერეოდე. საერთოდ, გულგრილობის გამოჩენა სწორად არც მიმაჩნია. ყველგან პოლიტიკაა და მოვლენების განვითარების საქმის კურსში, ასე თუ ისე, ყოველთვის ვარ.

- მსახიობისთვის დიდი მნიშვნელობა აქვს იმას, თუ ვინ უწევს პარტნიორობას. რას იტყვი შენს პარტნიორებზე "ჩემი ცოლის დაქალებში"?

- არა მარტო პარტნიორს, არამედ სამუშაო გარემოს აქვს დიდი მნიშვნელობა და უნდა ვთქვა, რომ ამ მხრივ "ფორმულა კრეატივთან" მუშაობა კომფორტულია. საკუთარ საქმეზე შეყვარებული საზოგადოება კარგი ხარისხის პროდუქტს აკეთებს. ამ ჯგუფს კარგად შევეწყვე. პარტნიორებშიც ძალიან გამიმართლა, კმაყოფილი ვარ.

- თინა მახარაძემ აღნიშნა, რომ ამ სერიალში მონაწილეობას იმიტომ დათანხმდა, რომ შეხედულებებსა და თვალთახედვას, რომელსაც "ჩემი ცოლის დაქალების" შემქმნელები გადმოსცემენ, იზიარებს. შენთვის რამდენად მნიშვნელოვანია ეს ფაქტორი?

- რა თქმა უნდა, ძალიან მნიშვნელოვანია, თუ რამდენად ხარ შეყვარებული შენს საქმეზე და კიდევ, ვინ და რას გთავაზობს. შეიძლება, საქმეს გულით აკეთებდე, მაგრამ მაინც, რაღაც ფაქტორების გათვალისწინებით, სასურველი ხარისხის პროდუქტი არ გამოვიდეს. იმას, რისი თქმაც გადამღებ ჯგუფს ხალხისთვის სურს, ყველაფერში ვეთანხმები. მიმაჩნია, რომ ერთ-ერთი ხარისხიანი პროდუქტია, რაც დღეს ქართულ ბაზარზე იქმნება და მიხარია, ამ ყველაფერში მეც ვმონაწილეობ.

- თემა შევცვალოთ. რამ განაპირობა შენი პროფესიული არჩევანი?

- პროფესიული არჩევანი თეატრისადმი ჩემმა სიყვარულმა განაპირობა. ერთ ამბავს გავიხსენებ: მყავს მეგობარი, რომელიც ბავშვობაში გაკვეთილების მომზადებაში მეხმარებოდა, რადგან ჩემზე უფროსია. ჰოდა, ახლა მეუბნება ხოლმე, - შენ არ გახსოვს, მაგრამ მე გითხარი, რომ მსახიობობა უნდა გეცადაო. ალგებრას ვერ ვსწავლობდი, მათემატიკასთან მწყრალად ვიყავი. მეგობარი მეუბნება: ძალიან ბევრი სამეცადინო გქონდა და ვერ ასწრებდი. ამ დროს ტირილი დაიწყე, მე კი გითხარი: რა გინდა, წადი და მსახიობობა სცადე, მშვენივრად ტირი; როცა გინდა, გადმოყრი ცრემლებს, როცა არ გინდა - არ გადმოყრი, არც ალგებრა სჭირდება მსახიობობასო. ეს, რა თქმა უნდა, ხუმრობით. საერთოდ, ჩემი მშობლები ცდილობდნენ, ბევრი რამით დავეინტერესებინე. ბადროს ტყორცნის გარდა, მგონი, ყველა წრეზე დავდიოდი (იცინის). თეატრალურ სკოლა "ბერიკებში" შემიყვანეს და თეატრიც შემიყვარდა. გადავწყვიტე, მთელი ცხოვრება ამ პროფესიისთვის მიმეძღვნა. სკოლის დამთავრებიდან პირველ წელს თეატრალურ უნივერსიტეტში ვერ მოვხვდი და ილიას უნივერსიტეტში, მეცნიერების და ხელოვნების ფაკულტეტზე ჩავირიცხე. ერთი წელი იქ მშობლების ხათრით ვიარე და ვისწავლე. მათ უნდოდათ, რომ მსახიობობაზე ფიქრი შემეწყვიტა, მე კი უკან არ დავიხიე, ფარ-ხმალი არ დავყარე, რადგან მსახიობის პროფესიაზე უგონოდ ვიყავი და ვარ შეყვარებული. ჰოდა, მომდევნო წელს თავიდან ვცადე ბედი და თეატრალურში ჩაბარება შევძელი.

- თეატრში მუშაობის შესახებ რას მეტყვი?

- პირველი ნაბიჯები თეატრალური უნივერსიტეტის სცენაზე გადავდგი. გოგი თოდაძის ჯგუფში ვსწავლობდი. უნივერსიტეტში სწავლის დროს სამ სპექტაკლში ვითამაშეთ. პირველი საკურსო ნამუშევარი - "სამანიშვილის დედინაცვალი" იყო, სადაც პლატონ სამანიშვილს ვთამაშობდი; მეორე იყო წინასადიპლომო ნამუშევარი, "კალიგულა" და მთავარი როლი მერგო; მესამე კი - "მერე რა, რომ სველია, სველი იასამანი" გახლდათ. ეს სპექტაკლი მერე თავისუფალ თეატრში გადავიტანეთ და უკვე მეორე წელია, ყოველ ოთხშაბათს, ანშლაგით მიმდინარეობს... თეატრალური ინსტიტუტის დამთავრების შემდეგ ქორეოგრაფმა კოტე ფურცელაძემ დამიძახა დრამაში - "კარმენი" სათამაშოდ, მაგრამ მანამდე იყო დათო დოიაშვილის "ქეთო და კოტე". დოიმ მერე "შუა ზაფხულის ღამის სიზმარშიც" მომცა როლი და შტატშიც ჩამსვა.

- შეგიძლია გაიხსენო ის წინააღმდეგობები, რაც ამ გზაზე შეგხვდა?

- საერთოდ, რაღაც მოვლენებს შორის მიზეზ-შედეგობრივი კავშირი მოგონილი არ არის, ის ნამდვილად არსებობს. რომ ვერ ჩავაბარე, რა თქმა უნდა, ეს იყო ჩემთვის წინააღმდეგობა. ილიას უნივერსიტეტში გრანტი მქონდა და რთული იყო იმ ყველაფრის "მიყრა" მხოლოდ იმიტომ, რომ რაღაც ძალიან მინდოდა. საბედნიეროდ, თეატრალურშიც 100%-იანი გრანტი ავიღე და უფრო თამამად გადავდგი ეს ნაბიჯი და ძალიან რთულ პროფესიას შევეჭიდე. მარტო ერთ როლზე მუშაობისას უამრავი წინააღმდეგობა გხვდება; როგორი წარმატებული და კარგი არტისტიც უნდა იყო, ბარიერს მაინც აწყდები. ბევრ რაღაცაში უნდა გაგიმართლოს კიდეც. პირადად მე, ძალიან მიმართლებდა. ვფიქრობ, მაშინაც გამიმართლა, როცა პირველ წელს თეატრალურში ვერ მოვხვდი. ვეთანხმები გამონათქვამს: ყველაფერი იმიტომ ხდება, რომ შემდეგ უკეთესი მოხდეს. ძალიან კარგ ჯგუფში მოვხვდი. თუ ახლა რამეს ვაკეთებ, სწავლის პერიოდს უკავშირდება, რადგან მაშინ მოვიკელი სხვა ცხოვრებისეული სიხარული და მარტო პროფესიულს "მივაწექი". ძალიან მნიშვნელოვანია ასევე, შეძენილი ცოდნის რეალიზება და გამოცდილების მიღება, ძალების მოსინჯვა. სწავლა რომ დავამთავრე, ამის საშუალებაც მაშინვე მომეცა, სხვადასხვა რეჟისორთან მომიხდა მუშაობა. მერე ყველაფერს ნათელი ეფინება, აღარ დგახარ სიბნელეში და ხელებს აღარ აცეცებ. თუმცა, არტისტმა ყოველ წუთას უნდა ამტკიცოს, რომ ნიჭიერია და ბევრის გაკეთება შეუძლია. ახალი პროექტი, ახალი გადასაღები დღე, რეპეტიცია - ეს ყველაფერი ახალი გამოცდაა და შენ, როგორი წარმატებულიც უნდა იყო, არ გაქვს უფლება, ყურადღება მოადუნო.

- შენთვის რით არის თეატრი კინოზე მეტად მომხიბლავი და რა უპირატესობა აქვს კინოს თეატრთან შედარებით?

- თეატრი გენიალური რამ არის. სცენაზე ვგიჟდები, რადგან ყოველი ახალი სპექტაკლი ახალი სიცოცხლეა. წინადღეს რომ ითამაშებ როლს, მეორე დღესაც გიწევს უკვე გავლილი გზის ხელახლა გავლა, ამ დროს კი სიცოცხლე ახლიდან იბადება, ვითარდება და მთავრდება. უწყვეტი პროცესია და შეგიძლია, რაღაცები ცვალო კიდეც. მაყურებელთან ურთიერთობა, იმპულსების გაცვლა ძალიან მაგარი რამ არის და ჩემთვის ყველანაირ "კაიფზე" მაღლა დგას. რაც შეეხება კინოს: შეუძლია, ერთი კადრით, მსხვილი ხედით ადამიანის მთელი შინაგანი სამყარო გიჩვენოს, თეატრში კი ეს შეუძლებელია.

- შენი აზრით, რა არის შენი, როგორც მსახიობის ყველაზე ძლიერი მხარე და რა გაქვს დასახვეწი?

- სიძლიერესა და სისუსტეზე კონკრეტულად ვერაფერს გეტყვით. საერთოდ, ცხოვრებაშიც ჩემთვის კრედოა, რომ გულწრფელობა ყველაზე მნიშვნელოვანი რამ არის. მსახიობი გულწრფელობის გარეშე, ვერაფერს გააკეთებს. რატომ მოგვწონს ისეთი არტისტები, როგორებიც არიან მაგალითად: დასტინ ჰოფმანი, ალ პაჩინო, ჯეკ ნიკოლსონი და ა.შ. მათი ინტერვიუ რომ წაიკითხო, მიხვდები, რომ ყოველთვის გულწრფელები არიან; თვალებში უყურებ და ხედავ, რომ შიშვლები დგანან შენ წინაშე და უფრო მეტიც, თუ კარგად დააკვირდები, მათ სულსაც დაინახავ. ვცდილობ, ამას მეც მივაღწიო. ადამიანის ბუნებაა, რომ რაღაცები უნდა დამალოს ან სხვანაირად მოგაჩვენოს. რაღაც თუ არ იცი, ჯობია აღიარო, რომ ამის შესახებ არაფერი გაგიგონია, ვიდრე თავი იმართლო: ვიცოდი და დამავიწყდაო. სცენაზე იქნება თუ ეკრანზე, ვცდილობ, გულწრფელი ვიყო, რადგან სიყალბე მაღიზიანებს.

- თქვი, რომ მშობლებს არ უნდოდათ, მსახიობი გამოსულიყავი. ხშირად, ახალგაზრდებს თეატრალურ უნივერსიტეტში ჩაბარება არ სურთ იმ მოსაზრების გამო, რომ საქართველოში ეს პროფესია არ არის დაფასებული. ამაზე რას იტყვი ან რას ურჩევ იმ ახალგაზრდას, ვისაც ძალიან უნდა მსახიობობა?

- მგონია, რომ თავად ადამიანი ქმნის საკუთარ მომავალს. დაგეთანხმები, რომ მსახიობის გზა ეკლებითაა მოფენილი. შეიძლება, ტყავიდან გამოძვრე, მაგრამ ეს არ დაგიფასდეს. თუ ასე მოხდება, მაშინ ადექი და წადი იქ, სადაც შრომა დაგიფასდება. რას ვურჩევ მსახიობობის მსურველს? პირველ რიგში, იმ ადამიანებს ვურჩევ, ვინც აბიტურიენტებზე გავლენას ახდენს: ნუ ჩაერევით სხვის პროფესიულ არჩევანში. ცხოვრებაში არის ეტაპები, როცა ძალიან მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილებების მიღება დამოუკიდებლად უნდა მოახერხო. მაგალითად, ადამიანს აქვს უფლება, თავად აირჩიოს პროფესია, მომავალი მეორე ნახევარი... არ შეიძლება, ადამიანის მთელი ცხოვრება სხვამ დაგეგმოს. დამოუკიდებლად გადაწყვეტილების მიღება ძალიან მნიშვნელოვანია. ყველას აზრს პატივს ვცემ, მაგრამ როცა რამე არ გამოდის, მირჩევნია, ვთქვა, რომ ეს ჩემი მიზეზებით მოხდა და არა იმიტომ, რომ ვიღაცამ მიბიძგა. თავად ახალგაზრდებს კი ვურჩევ, თუ ფანატიზმამდე არ არიან მისულები, ჯობია, პროფესიად მსახიობობა არ აირჩიონ, თორემ ძალიან გაუჭირდებათ. ხოლო თუ რაღაცის გაკეთება ძალიან უნდათ, ეს უნდა გააკეთონ. ძალიან მიყვარს სცენა ფილმში - "ვიღაცამ გუგულის ბუდეს გადაუფრინა", სადაც ნიკოლსონი წყლის ნიჟარის აწევას ცდილობს, მაგრამ არ გამოსდის და შემდეგ ამბობს: "მე ვცადე მაინც". თუ რაიმეს მიღწევა გინდა, საქმის გაკეთება უნდა სცადო მაინც.

- შენთვის, როგორც მსახიობისთვის, რა არის ყველაზე დიდი კომპლიმენტი?

- ეს ყველაფერი ხომ ხალხისთვის კეთდება, მაგრამ რეალურად, ეგოისტური პროფესიაა ანუ რასაც აკეთებ, მაინც შენთვის აკეთებ. მე რომ ვთამაშობ, ეს თავადაც მსიამოვნებს. რა თქმა უნდა, ვიღაცის მიერ ნათქვამი კომპლიმენტი ძალიან კარგი მოსასმენია, მაგრამ ყველაზე მაგარი მაინც ის არის, სპექტაკლი რომ დასრულდება და საკუთარი გამოსვლით კმაყოფილი ხარ; ტაშს ისმენ და შინაგანად ექსტაზში ხარ. ეს ყველაზე მაგარი რამ არის, მერწმუნეთ. სპექტაკლის დასრულების შემდეგ ვიღაც აღფრთოვანებას გამოხატავს, ვიღაც კი ნამუშევარს დაგიწუნებს, მაგრამ მთავარია, შენ არ დაკარგო სცენაზე მეორედ გასვლის სურვილი. სხვის შენიშვნას და აზრს ვითვალისწინებ, მაგრამ ჩემთვის მაინც, ჩემი პირადი შეგრძნებებია უმთავრესი.

ეკატერინე აბაშიძე

ჟურნალი ”გზა”

(გამოდის ხუთშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია