მსოფლიო
პოლიტიკა

22

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამეოთხე დღე დაიწყება 04:49-ზე, მთვარე მერწყულშია დღეს კარგია ახალი, მნიშვნელოვანი საქმეების დაწყება. ფინანსური საკითხების მოგვარება, ვაჭრობა. მოერიდეთ კამათს, საქმეების გარჩევას. არ გირჩევთ მგზავრობას, საცხოვრებელი მისამართის შეცვლას. სარგებელს მოგიტანთ კოლექტიური სამუშაო, მაგრამ კოლეგების მიმართ ირონიის, ცინიზმის გამოვლენას არ გირჩევთ. მოერიდეთ ალკოჰოლსა და სიგარეტს. გადადეთ ოპერაციები სახსრებზე, ბრმა ნაწლავზე, პროცედურები ფეხებზე, ნერვულ სისტემაზე. კარგი დღეა დასვენებისთვის, შიმშილისთვის. მოერიდეთ ალკოჰოლურ სასმელს.
მეცნიერება
სპორტი
კულტურა/შოუბიზნესი
სამხედრო
წიგნები
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ყვე­ლა­ზე სა­ში­ში გზე­ბი თბი­ლის­ში
ყვე­ლა­ზე სა­ში­ში გზე­ბი თბი­ლის­ში

ჯერ­ჯე­რო­ბით ამინ­დი გვა­ნე­ბივ­რებს. თუმ­ცა იმის თქმა, რომ თბი­ლის­ში მო­ყი­ნუ­ლი გზე­ბი პრობ­ლე­მებს არ ქმნის, არ შე­იძ­ლე­ბა. ღა­მე ყინ­ვაა და ზო­გი­ერ­თი გზა, სა­დაც მი­ლია გა­ხეთ­ქი­ლი და ან სხვა მი­ზე­ზის გა­მო მუდ­მი­ვად სველ­დე­ბა, დი­ლით მძღო­ლე­ბის­თ­ვის საფ­რ­თხეს წარ­მო­ად­გენს - მი­დი­ხარ მშრალ მო­ნაკ­ვეთ­ზე და უც­ბად, ყი­ნულ­ზე აღ­მოჩ­ნ­დე­ბი. თუმ­ცა ექ­ს­პერ­ტე­ბი სა­ა­ვა­რიო სი­ტუ­აცი­ე­ბის გა­მომ­წ­ვევ მთა­ვარ მი­ზე­ზად მი­იჩ­ნე­ვენ არა გზებს, არა­მედ არაპ­რო­ფე­სი­ო­ნალ მძღო­ლებს. გვე­სა­უბ­რე­ბა საგ­ზაო უსაფ­რ­თხო­ე­ბის ექ­ს­პერ­ტი შალ­ვა ოგ­ბა­ი­ძე:

- თბი­ლის­ში ყინ­ვა­ში ნე­ბის­მი­ე­რი აღ­მარ­თი შე­იძ­ლე­ბა სა­ში­შად ჩა­ით­ვა­ლოს, თუ­კი ავ­ტო­მო­ბილს გაც­ვე­თი­ლი სა­ბუ­რა­ვე­ბი აქვს. მა­გა­ლი­თის­თ­ვის კოს­ტა­ვას ქუ­ჩის უწყი­ნა­რი აღ­მარ­თიც გა­მოდ­გე­ბა, მო­ყინ­ვის შემ­თხ­ვე­ვა­ში მას­ზე მა­რი­ლი თუ არ და­ი­ყა­რა, ეს ქუ­ჩა გა­უ­ვა­ლი გახ­დე­ბა. მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, თბი­ლის­ში ყველ­გან არ არის ვა­კე ად­გი­ლე­ბი და ისე­თი ქუ­ჩე­ბი, რო­გო­რი­ცაა პე­კი­ნი და ვა­ჟა ფშა­ვე­ლა. უმე­ტე­სად რთუ­ლი რე­ლი­ე­ფუ­რი და­სახ­ლე­ბუ­ლი პუნ­ქ­ტე­ბია. აღა­რა­ფერს ვამ­ბობ წყნეთ­ზე, კო­ჯორ­ზე, წავ­კის­სა და ტა­ბახ­მე­ლა­ზე. არა­ნაკ­ლე­ბი სირ­თუ­ლით გა­მო­ირ­ჩე­ვა მონ­ტი­ნის, ცხრა ძმის, ხუ­და­დო­ვის ქუ­ჩე­ბი და ვა­რა­ზის­ხე­ვი, მაგ­რამ მუ­ნი­ცი­პა­ლურ­მა სამ­სა­ხუ­რებ­მა რაც არ უნ­და კარ­გად იმუ­შა­ონ, თუ მძღოლს სა­ბუ­რა­ვე­ბი არა აქვს წეს­რიგ­ში, მი­ნუს ერთ გრა­დუს­ზეც კი გა­უ­ჭირ­დე­ბა მოძ­რა­ო­ბა. მძღოლს უნ­და გა­აჩ­ნ­დეს სა­ჭი­რო უნარ-ჩვე­ვე­ბი რთულ კლი­მა­ტურ პი­რო­ბებ­ში სი­ა­რუ­ლის­თ­ვის. სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ეს საკ­მა­ოდ მტკივ­ნე­უ­ლი სა­კი­თხია. სამ­წუ­ხა­როდ, 1997 წლის მე­რე გა­უქ­მ­და მო­თხოვ­ნა, რომ მძღო­ლო­ბის მსურ­ველს აუცი­ლებ­ლად ავ­ტოს­კო­ლა უნ­და გა­ევ­ლო, სა­დაც ას­წავ­ლიდ­ნენ თუ რო­გორ უნ­და ემარ­თა მძღოლს მან­ქა­ნა ზამ­თ­რის პი­რო­ბებ­ში, სველ, მო­ყი­ნულ გზა­ზე. ეს არის ცალ­კე ჩვე­ვე­ბის პა­კე­ტი, რა­საც მხო­ლოდ თე­ო­რი­უ­ლი ცოდ­ნით ვე­რა­ვი­თარ შემ­თხ­ვე­ვა­ში ვერ შე­ით­ვი­სებ. თე­ო­რი­უ­ლად შე­იძ­ლე­ბა შე­ის­წავ­ლო, მაგ­რამ თუ პრაქ­ტი­კა არ გა­ი­ა­რე, არა­ფე­რი გა­მო­გი­ვა. ბევ­რ­მა ისიც კი არ იცის, რო­გორ დაძ­რას ავ­ტო­მო­ბი­ლი მო­ყი­ნულ გზა­ზე.

- რა­მეს ხომ არ ურ­ჩევ­დით ახალ­ბე­და მძღო­ლებს?

- აქ არის ორი ვა­რი­ან­ტი, პირ­ვე­ლი - მე­ქა­ნი­კურ­კო­ლო­ფი­ა­ნი ავ­ტო­მო­ბი­ლი, რაც იშ­ვი­ა­თი ხდე­ბა ახალ­ბე­და მძღო­ლე­ბი­სათ­ვის და მე­ო­რე - ავ­ტო­მა­ტუ­რი კო­ლო­ფით დაძ­ვ­რა. სა­ერ­თოდ, ჩა­ჭი­დე­ბა სა­ბუ­რავ­სა და გზის სა­ფარს შო­რის მაქ­სი­მა­ლუ­რია მა­შინ, რო­ცა ბორ­ბა­ლი და­ბუქ­სა­ვე­ბის ზღვარ­ზეა. ძვე­ლად გა­მოც­დი­ლი მძღო­ლე­ბი ახალ­ბე­დებს ურ­ჩევ­დ­ნენ, რომ მე­ო­რე სიჩ­ქა­რით და­ეძ­რათ მან­ქა­ნა, ანუ მე­ო­რე სიჩ­ქა­რე­ზე მთე­ლი დატ­ვირ­თ­ვა ძრა­ვა­ზე მო­დის და თვლებს აიძუ­ლებს, ნე­ლა იტ­რი­ა­ლოს. რაც შე­ე­ხე­ბა ავ­ტო­მა­ტურ­კო­ლო­ფი­ან მან­ქა­ნებს, მათ გა­აჩ­ნი­ათ და­ბუქ­სა­ვე­ბის სა­წი­ნა­აღ­მ­დე­გო ელექ­ტ­რო­ნუ­ლი მარ­თ­ვის და­ნა­მა­ტი, რო­მე­ლიც მძღო­ლის გა­მო­უც­დე­ლო­ბის კომ­პენ­სა­ცი­ას ახ­დენს. მაგ­რამ ერ­თია მან­ქა­ნის ტექ­ნი­კუ­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი და მე­ო­რე ფი­ზი­კის კა­ნო­ნე­ბი, რო­მელ­საც ვერ შე­ე­წი­ნააღ­მ­დე­გე­ბი - არის ად­გი­ლე­ბი, სა­დაც უბ­რა­ლოდ, ვერ დაძ­რავ ავ­ტო­მო­ბილს, ამი­ტომ ასე­თი ად­გი­ლე­ბის ამოც­ნო­ბას მძღო­ლის გა­მოც­დი­ლე­ბა და გა­ნათ­ლე­ბა სჭირ­დე­ბა. გარ­და ამი­სა, თოვ­ლ­სა და ყინ­ვა­ში ავ­ტო­მო­ბი­ლით მოძ­რა­ო­ბი­სას აუცი­ლე­ბე­ლია წი­ნა სა­ქა­რე მი­ნის გამ­რე­ცხის მო­წეს­რი­გე­ბა, ავ­ზი უნ­და შე­ვავ­სოთ სპე­ცი­ა­ლუ­რი სი­თხით, რო­მე­ლიც მი­ნი­მუმ 5-7 გრა­დუს ყინ­ვას გა­უძ­ლებს. ხაზ­გას­მით ვამ­ბობ, რომ ეს არ არის ან­ტიფ­რი­ზი, რო­მელ­საც ჩვენ ძრა­ვის გა­მაგ­რი­ლე­ბელ სის­ტე­მა­ში ვას­ხამთ. ეს გახ­ლავთ სპე­ცი­ა­ლუ­რი სი­თხე, რო­მე­ლიც არ იყი­ნე­ბა და კარ­გად რე­ცხავს სა­ქა­რე მი­ნას.

ასე­ვე და­გა­ინ­ტე­რე­სებთ:

მაკა ქო­ბა­ლია

ყო­ველკ­ვი­რე­უ­ლი გა­ზე­თი "ყვე­ლა სი­ახ­ლე"

(გა­მო­დის ოთხშა­ბა­თო­ბით)

ყვე­ლა­ზე სა­ში­ში გზე­ბი თბი­ლის­ში

ყვე­ლა­ზე სა­ში­ში გზე­ბი თბი­ლის­ში

ჯერ­ჯე­რო­ბით ამინ­დი გვა­ნე­ბივ­რებს. თუმ­ცა იმის თქმა, რომ თბი­ლის­ში მო­ყი­ნუ­ლი გზე­ბი პრობ­ლე­მებს არ ქმნის, არ შე­იძ­ლე­ბა. ღა­მე ყინ­ვაა და ზო­გი­ერ­თი გზა, სა­დაც მი­ლია გა­ხეთ­ქი­ლი და ან სხვა მი­ზე­ზის გა­მო მუდ­მი­ვად სველ­დე­ბა, დი­ლით მძღო­ლე­ბის­თ­ვის საფ­რ­თხეს წარ­მო­ად­გენს - მი­დი­ხარ მშრალ მო­ნაკ­ვეთ­ზე და უც­ბად, ყი­ნულ­ზე აღ­მოჩ­ნ­დე­ბი. თუმ­ცა ექ­ს­პერ­ტე­ბი სა­ა­ვა­რიო სი­ტუ­აცი­ე­ბის გა­მომ­წ­ვევ მთა­ვარ მი­ზე­ზად მი­იჩ­ნე­ვენ არა გზებს, არა­მედ არაპ­რო­ფე­სი­ო­ნალ მძღო­ლებს. გვე­სა­უბ­რე­ბა საგ­ზაო უსაფ­რ­თხო­ე­ბის ექ­ს­პერ­ტი შალ­ვა ოგ­ბა­ი­ძე:

- თბი­ლის­ში ყინ­ვა­ში ნე­ბის­მი­ე­რი აღ­მარ­თი შე­იძ­ლე­ბა სა­ში­შად ჩა­ით­ვა­ლოს, თუ­კი ავ­ტო­მო­ბილს გაც­ვე­თი­ლი სა­ბუ­რა­ვე­ბი აქვს. მა­გა­ლი­თის­თ­ვის კოს­ტა­ვას ქუ­ჩის უწყი­ნა­რი აღ­მარ­თიც გა­მოდ­გე­ბა, მო­ყინ­ვის შემ­თხ­ვე­ვა­ში მას­ზე მა­რი­ლი თუ არ და­ი­ყა­რა, ეს ქუ­ჩა გა­უ­ვა­ლი გახ­დე­ბა. მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, თბი­ლის­ში ყველ­გან არ არის ვა­კე ად­გი­ლე­ბი და ისე­თი ქუ­ჩე­ბი, რო­გო­რი­ცაა პე­კი­ნი და ვა­ჟა ფშა­ვე­ლა. უმე­ტე­სად რთუ­ლი რე­ლი­ე­ფუ­რი და­სახ­ლე­ბუ­ლი პუნ­ქ­ტე­ბია. აღა­რა­ფერს ვამ­ბობ წყნეთ­ზე, კო­ჯორ­ზე, წავ­კის­სა და ტა­ბახ­მე­ლა­ზე. არა­ნაკ­ლე­ბი სირ­თუ­ლით გა­მო­ირ­ჩე­ვა მონ­ტი­ნის, ცხრა ძმის, ხუ­და­დო­ვის ქუ­ჩე­ბი და ვა­რა­ზის­ხე­ვი, მაგ­რამ მუ­ნი­ცი­პა­ლურ­მა სამ­სა­ხუ­რებ­მა რაც არ უნ­და კარ­გად იმუ­შა­ონ, თუ მძღოლს სა­ბუ­რა­ვე­ბი არა აქვს წეს­რიგ­ში, მი­ნუს ერთ გრა­დუს­ზეც კი გა­უ­ჭირ­დე­ბა მოძ­რა­ო­ბა. მძღოლს უნ­და გა­აჩ­ნ­დეს სა­ჭი­რო უნარ-ჩვე­ვე­ბი რთულ კლი­მა­ტურ პი­რო­ბებ­ში სი­ა­რუ­ლის­თ­ვის. სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ეს საკ­მა­ოდ მტკივ­ნე­უ­ლი სა­კითხია. სამ­წუ­ხა­როდ, 1997 წლის მე­რე გა­უქ­მ­და მოთხოვ­ნა, რომ მძღო­ლო­ბის მსურ­ველს აუცი­ლებ­ლად ავ­ტოს­კო­ლა უნ­და გა­ევ­ლო, სა­დაც ას­წავ­ლიდ­ნენ თუ რო­გორ უნ­და ემარ­თა მძღოლს მან­ქა­ნა ზამ­თ­რის პი­რო­ბებ­ში, სველ, მო­ყი­ნულ გზა­ზე. ეს არის ცალ­კე ჩვე­ვე­ბის პა­კე­ტი, რა­საც მხო­ლოდ თე­ო­რი­უ­ლი ცოდ­ნით ვე­რა­ვი­თარ შემ­თხ­ვე­ვა­ში ვერ შე­ით­ვი­სებ. თე­ო­რი­უ­ლად შე­იძ­ლე­ბა შე­ის­წავ­ლო, მაგ­რამ თუ პრაქ­ტი­კა არ გა­ი­ა­რე, არა­ფე­რი გა­მო­გი­ვა. ბევ­რ­მა ისიც კი არ იცის, რო­გორ დაძ­რას ავ­ტო­მო­ბი­ლი მო­ყი­ნულ გზა­ზე.

- რა­მეს ხომ არ ურ­ჩევ­დით ახალ­ბე­და მძღო­ლებს?

- აქ არის ორი ვა­რი­ან­ტი, პირ­ვე­ლი - მე­ქა­ნი­კურ­კო­ლო­ფი­ა­ნი ავ­ტო­მო­ბი­ლი, რაც იშ­ვი­ა­თი ხდე­ბა ახალ­ბე­და მძღო­ლე­ბი­სათ­ვის და მე­ო­რე - ავ­ტო­მა­ტუ­რი კო­ლო­ფით დაძ­ვ­რა. სა­ერ­თოდ, ჩა­ჭი­დე­ბა სა­ბუ­რავ­სა და გზის სა­ფარს შო­რის მაქ­სი­მა­ლუ­რია მა­შინ, რო­ცა ბორ­ბა­ლი და­ბუქ­სა­ვე­ბის ზღვარ­ზეა. ძვე­ლად გა­მოც­დი­ლი მძღო­ლე­ბი ახალ­ბე­დებს ურ­ჩევ­დ­ნენ, რომ მე­ო­რე სიჩ­ქა­რით და­ეძ­რათ მან­ქა­ნა, ანუ მე­ო­რე სიჩ­ქა­რე­ზე მთე­ლი დატ­ვირ­თ­ვა ძრა­ვა­ზე მო­დის და თვლებს აიძუ­ლებს, ნე­ლა იტ­რი­ა­ლოს. რაც შე­ე­ხე­ბა ავ­ტო­მა­ტურ­კო­ლო­ფი­ან მან­ქა­ნებს, მათ გა­აჩ­ნი­ათ და­ბუქ­სა­ვე­ბის სა­წი­ნა­აღ­მ­დე­გო ელექ­ტ­რო­ნუ­ლი მარ­თ­ვის და­ნა­მა­ტი, რო­მე­ლიც მძღო­ლის გა­მო­უც­დე­ლო­ბის კომ­პენ­სა­ცი­ას ახ­დენს. მაგ­რამ ერ­თია მან­ქა­ნის ტექ­ნი­კუ­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი და მე­ო­რე ფი­ზი­კის კა­ნო­ნე­ბი, რო­მელ­საც ვერ შე­ე­წი­ნააღ­მ­დე­გე­ბი - არის ად­გი­ლე­ბი, სა­დაც უბ­რა­ლოდ, ვერ დაძ­რავ ავ­ტო­მო­ბილს, ამი­ტომ ასე­თი ად­გი­ლე­ბის ამოც­ნო­ბას მძღო­ლის გა­მოც­დი­ლე­ბა და გა­ნათ­ლე­ბა სჭირ­დე­ბა. გარ­და ამი­სა, თოვ­ლ­სა და ყინ­ვა­ში ავ­ტო­მო­ბი­ლით მოძ­რა­ო­ბი­სას აუცი­ლე­ბე­ლია წი­ნა სა­ქა­რე მი­ნის გამ­რეცხის მო­წეს­რი­გე­ბა, ავ­ზი უნ­და შე­ვავ­სოთ სპე­ცი­ა­ლუ­რი სითხით, რო­მე­ლიც მი­ნი­მუმ 5-7 გრა­დუს ყინ­ვას გა­უძ­ლებს. ხაზ­გას­მით ვამ­ბობ, რომ ეს არ არის ან­ტიფ­რი­ზი, რო­მელ­საც ჩვენ ძრა­ვის გა­მაგ­რი­ლე­ბელ სის­ტე­მა­ში ვას­ხამთ. ეს გახ­ლავთ სპე­ცი­ა­ლუ­რი სითხე, რო­მე­ლიც არ იყი­ნე­ბა და კარ­გად რეცხავს სა­ქა­რე მი­ნას.

ასევე დაგაინტერესებთ:

მაკა ქობალია

ყოველკვირეული გაზეთი "ყველა სიახლე"

(გამოდის ოთხშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია