პოლიტიკა
მსოფლიო
საზოგადოება

30

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის მეორე დღე დაიწყება 07:11-ზე, მთვარე ვერძშია კარგი დღეა ნებისმიერი საქმის დასაწყებად; ფინანსური საკითხების მოსაგვარებლად; ვაჭრობისთვის. არ იკამათოთ, გადადეთ სასამართლო საქმეები. კარგ დღეა შემოქმედებითი და სამეცნიერო საქმეებისთვის. სწავლისთვის და გამოცდების ჩასაბარებლად. უფროსთან შეხვედრა სიკეთეს არ მოგიტანთ. კარგი დღეა საქმიანობის, სამსახურის შესაცვლელად. თამამად გაემგზავრეთ სამოგზაუროდ, მივლინებაში. სხვა დღისთვის გადადეთ ნიშნობა და ქორწინება. შეამცირეთ ალკოჰოლისა და სასმლის დოზა. მოერიდეთ ყოველგვარ ოპერაციასა და პროცედურას: თვალებზე, პირის ღრუში, ყურებზე; აგრეთვე დიდხანს კითხვასა და ტელევიზორის ყურებას.
სამართალი
Faceამბები
მეცნიერება
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"სუპერ მარიო" თბილისის ქუჩებში
"სუპერ მარიო" თბილისის ქუჩებში

გახ­სოვთ ალ­ბათ "მა­რიო" - წლე­ბის წი­ნან­დე­ლი ერთ-ერთი პირ­ვე­ლი კომ­პი­უ­ტე­რუ­ლი თა­მა­შის და­ტან­ჯუ­ლი გმი­რი, ეტა­პი­დან ეტაპ­ზე დიდი ვაი-ვაგ­ლა­ხით რომ გა­და­დი­ო­და და უფრო და უფრო დიდ სირ­თუ­ლე­ებს უმკლავ­დე­ბო­და... არა­სო­დეს მი­თა­მა­შია,მხო­ლოდ თვა­ლი მო­მიკ­რავს რამ­დენ­ჯერ­მე.. ახლა ვნა­ნობ, რომ არ ვი­სურ­ვე, ერთხელ მა­ინც მე­თა­მა­შა მა­რი­ოს­თან ერ­თად - ის გა­მოც­დი­ლე­ბა აუ­ცი­ლებ­ლად, აუ­ცი­ლებ­ლად გა­მო­მად­გე­ბო­და თბი­ლი­სის ქუ­ჩებ­ში ახლა - როცა შევ­ცდი და სა­ჭეს­თან დავ­ჯე­ქი...

მახ­სოვს, ყვი­თე­ლი მარ­შურ­ტკე­ბით, მა­შინ რომ "ოქ­როს სა­რა­ია" ვუ­წო­დე, გა­წა­მე­ბულ­მა რო­გორ ერთი ამო­სუნ­თქვით დავ­წე­რე ჩემ­სა­ვით გა­წა­მე­ბუ­ლი თბი­ლი­სე­ლი მგზავ­რე­ბის გა­სა­ჭირ­ზე. ვხვდე­ბი, რომ სულ ტყუ­ი­ლად ვუ­ყუ­რებ­დი "მარ­შრუტ­კი­დან" სევ­დი­ა­ნი თვა­ლე­ბით გვერ­დით მი­მა­ვა­ლი მსუ­ბუ­ქი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის მძღო­ლებს...

მოკ­ლედ, ერთ წვი­მი­ან დი­ლას, ქვა­ფე­ნი­ლი­ან დაღ­მარ­თზე სამ­სა­ხუ­რის­კენ ფე­ხით მი­მა­ვა­ლი, თეთრ მა­ი­სურ­ში გა­მო­წყო­ბი­ლი, ქვა­ფე­ნილ­ზე მიმ­ქრო­ლა­ვი მან­ქა­ნის მიერ აღელ­ვე­ბუ­ლი გუ­ბის წყლით რომ თა­ვი­დან ფე­ხე­ბამ­დე გა­ვი­წუ­წე, ჩემს თავს პი­რო­ბა მი­ვე­ცი, რომ აუ­ცი­ლებ­ლად შე­ვი­ძენ­დი მან­ქა­ნას და თუ შურს არ ვი­ძი­ებ­დი (ან ვის­ზე?), ასეთ მდგო­მა­რე­ო­ბა­ში აღარ აღ­მოვ­ჩნდე­ბო­დი არას­დროს. ჩემს თავს პი­რო­ბა შე­ვუს­რუ­ლე და ერთ მშვე­ნი­ერ დღეს მეც აღ­მოვ­ჩნდი სა­ჭეს­თან თბი­ლი­სის ქუ­ჩებ­ში. და აი, სწო­რედ იქ და­ი­წყო ჩემს ცხოვ­რე­ბა­ში ყვე­ლა­ზე დიდი, მო­უ­ლოდ­ნე­ლო­ბე­ბით სავ­სე­და რო­გორც ვხვდე­ბი, და­უს­რუ­ლე­ბე­ლი სი­ურპრი­ზი. თა­ვი­დან და­ვეჭ­ვდი - მან­ქა­ნა ვი­ყი­დე თუ გემი მეთ­ქი - ისე­თი ტალ­ღე­ბის გა­დავ­ლა მი­წევ­და. მაგ­რამ რად­გან ეს ტალ­ღე­ბი არ ღე­ლავ­და, მივ­ხვდი, რომ მან­ქა­ნით ვმოძ­რა­ობ­დი, უბ­რა­ლოდ, ეს რა­ღაც უც­ნა­უ­რი, და­ნარ­ჩე­ნი ცი­ვი­ლი­ზე­ბუ­ლი მსოფ­ლი­ოს­თვის უც­ნო­ბი ტექ­ნო­ლო­გი­ით და­გე­ბუ­ლი ას­ფალ­ტის ბრა­ლი იყო.

ჰო, რაც შე­ე­ხე­ბა "მა­რი­ოს" - მის ეტა­პებ­თან აქვს ბევ­რი სა­ერ­თო და ასე­ვე ბევ­რი გან­სხვა­ვე­ბა თბი­ლი­სის ქუ­ჩე­ბის ეტა­პებს - რაც უფრო შორ­დე­ბი სა­წყისს, ანუ ქა­ლა­ქის ცენ­ტრს, მით უფრო რთულ­დე­ბა დაბ­რკო­ლე­ბე­ბი. გან­სხვა­ვე­ბა კი ის არის, რომ თუ შემ­თხვე­ვით გავ­ლილ ეტაპ­ზე ისევ მოხ­ვდი, იქ შე­საძ­ლოა, ახა­ლი სირ­თუ­ლე - ამო­უც­ნო­ბი წარ­მო­შო­ბის ორმო ან ახა­ლი ტალ­ღა (არა მუ­სი­კა­ლუ­რი ფეს­ტი­ვა­ლი, რა თქმა უნდა) დაგ­ხვდეს და სუ­ლაც არ გა­მო­გად­გე­ბა წინა დღის გა­მოც­დი­ლე­ბა. აი, მაგ­ლი­თად, გზა­ზე, რო­მელ­საც ყო­ველ სა­ღა­მოს გავ­დი­ვარ, გუ­შინ სა­ღა­მოს, ისე­თი მო­უ­ლოდ­ნე­ლი სა­ჩუ­ქა­რი დამ­ხვდა მოზ­რდი­ლი ორ­მოს სა­ხით, რომ ცხოვ­რე­ბა­ში პირ­ვე­ლად შე­ვი­გი­ნე ბო­ლომ­დე...და სა­ერ­თო­დაც პირ­ვე­ლად შე­ვი­გი­ნე...

თუმ­ცა, ვა­ტყობ, თბი­ლი­სის გზე­ბი სა­კუ­თარ თავ­თან კონ­ტაქ­ტში და აზ­როვ­ნე­ბა­ში ეხ­მა­რე­ბა ადა­მი­ანს, მით უფრო,როცა, მან­ქა­ნა­ში მარ­ტოა.

"გზე­ბი და­ა­გეთ, არა­აა? მა­ღა­ლი ხა­რის­ხის და მა­გა­რი გზე­ბი, არა­აა? რამ­დე­ნი მო­ტე­ხეთ მა­გა­ლი­თად, ამ ორ­მო­ში?იქ­ნებ, სა­ნამ ას­ფალტს გა­და­ა­გებ­დით ხა­ლი­ჩა­სა­ვით, მა­ნამ­დე რამე სხვა გექ­ნათ?" , - რა თქმა უნდა, მხარს მი­ბამს ჩემი მე­ო­რე მე და ერ­თად ვცდი­ლობთ ჩვე­ნი მან­ქა­ნა სამ­შვი­დო­ბოს გა­ვიყ­ვა­ნოთ, თუმ­ცა, სა­დაა ეს სამ­შვი­დო­ბო, ჯერ ვერ მი­ვა­გე­ნით.

სა­მარ­თლი­ა­ნო­ბის­თვის უნდა ით­ქვას, რომ უკვე გავ­ლი­ლი ეტა­პე­ბი მხო­ლოდ უა­რე­სო­ბის­კენ არ იც­ვლე­ბა ხოლ­მე. აი, მა­გა­ლი­თად, შე­იძ­ლე­ბა, გუ­შინ­დელ ორ­მო­ზე დღეს ახალ­მი­წაყ­რი­ლი საფ­ლა­ვი­ვით შავი და ამოზ­ნე­ქი­ლი ას­ფალ­ტი და­გიხ­ვდეს. იქ­ნებ, დად­გეს დრო, როცა ყვე­ლა ორ­მოს ასე­თი საფ­ლა­ვი ექ­ნე­ბა, მაგ­რამ ბრძო­ლა ჯერ­ჯე­რო­ბით ორ­მო­ე­ბის უპი­რა­ტე­სო­ბით მიმ­დი­ნა­რე­ობს.

მახ­სოვს, რე­ზერ­ვის­ტო­ბა­ზე ვდებ­დი თავს. ახლა უფრო გა­ბე­დუ­ლად შე­მიძ­ლია, ეს გან­ვა­ცხა­დო. მძღოლს, რო­მე­ლიც თბი­ლი­სის გზებ­ზე თუნ­დაც ორი­ო­დე თვე ავა­რი­ის გა­რე­შე ივ­ლის, მი­წის­ქვე­შა გა­და­სას­ვლე­ლე­ბის თავ­ზე ქა­თა­მი­ვით მო­ბო­რი­ა­ლე ქვე­ითს ფეხ­ზეც არ გა­და­უვ­ლის, თბი­ლი­სე­ლი მძღო­ლე­ბის ამო­უხ­სნელ ლო­გი­კას ჩას­წვდე­ბა, თა­ვი­სუფ­ლად შე­იძ­ლე­ბა ანდო სა­ხელ­მწი­ფო­ებ­რი­ვი მნიშ­ვნე­ლო­ბის და­ვა­ლე­ბა.

მაქვს ასე­ვე იდეა - შე­მო­ვი­ღოთ ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის ტექ­და­თავ­ლი­ე­რე­ბა, რო­მე­ლიც და­ად­გენს, რამ­დენ ხანს და­დის ობი­ექ­ტი თბი­ლის­ში გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი და­ზი­ა­ნე­ბის გა­რე­შე და თუ მას მი­ნი­მუმ ერ­თწ­ლი­ა­ნი უვ­ნე­ბე­ლი გა­მოც­დი­ლე­ბა და­უმ­ტკიც­და, მი­ე­ნი­ჭოს საბ­რძო­ლო ტექ­ნი­კის კვა­ლი­ფი­კა­ცია და ასე­ვე იქ­ნას გა­მო­ყე­ნე­ბუ­ლი რე­ზერ­ვის ამო­ცა­ნე­ბის შეს­რუ­ლე­ბი­სას.

ცალ­კე ქვე­თავს იმ­სა­ხუ­რებს მძღო­ლე­ბის, გან­სა­კუთ­რე­ბით კი ავ­ტო­ბუ­სე­ბის, მარ­შუტ­კე­ბის, ტაქ­სე­ბი­სა და დი­ი­ი­დი ჯი­პე­ბის მძღო­ლე­ბის მოძ­რა­ო­ბის სრუ­ლი­ად არა­ორ­დი­ნა­ლუ­რი და ორი­გი­ნა­ლუ­რი წე­სე­ბი. ავ­ტო­ბუ­სე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში მოქ­მე­დებს პრინ­ცი­პი "კლი­ენ­ტი ყო­ველ­თვის მარ­თა­ლია", ანუ "შენი გზაც ავ­ტო­ბუ­სის გზაა". არ არ­სე­ბობს იმ­დე­ნად 100%-იანი შენი უპი­რა­ტე­სო­ბა, სა­დაც ავ­ტო­ბუ­სი ამ უპი­რა­ტე­სო­ბას აღი­ა­რებს.

მარ­შუტ­კის მოძ­რა­ო­ბის ტრა­ექ­ტო­რი­ით კი შე­გიძ­ლია, მიხ­ვდე, სად და­ი­კივ­ლა მე­სა­მედ პირ­ვე­ლი ორი და­ძა­ხილ ისარ­გა­გე­ბით გა­და­რე­ულ­მა მგზავ­რმა: "გა­ა­ჩე­რე­ე­ე­ეთ!" - მე­სა­მე ზო­ლი­დან პირ­და­პირ პირ­ველ ზოლ­ში გა­ი­ყი­ნე­ბა ამ დროს ეს "ყვი­თე­ლი სა­რა­ია" (ნოს­ტალ­გია შე­მო­მაწ­ვა).

ტაქ­სი ისე­თი სტი­ქი­უ­რი მოვ­ლე­ნაა, რო­მელ­საც უბ­რა­ლოდ, უნდა და­ნებ­დე, აზრი არ აქვს გაბ­რა­ზე­ბა­საც კი. ის ისე­ვე უნდა მი­ი­ღო, რო­გორც მზე, რო­მე­ლიც სა­ჭეს­თან მჯდომს თვა­ლებ­ში გა­ჭყი­ტებს, მაგ­რამ რა თქმა უნდა, ამის გამო დი­ლის 9 სა­ათ­ზე არ ჩავა. მოკ­ლედ, ტაქსს თა­ვი­სი გზა აქვს გა­სავ­ლე­ლი და შენი გზა მი­სას უნდა მო­არ­გო.

და ჩა­მოთ­ვლი­ლებ­ზე არა­ნაკ­ლებ სა­ინ­ტე­რე­სო კა­ტე­გო­რია - დი­ი­ი­ი­დი ჯი­პე­ბი. ისი­ნი ყვე­ლა­ზე, ყვე­ლა­ზე მა­გა­რი ტი­პე­ბი არი­ან და შენ ქუ­ჩა­ში მხო­ლოდ იმი­ტომ და­დი­ხარ, რომ მათ თა­ვი­სი მა­გა­რი ტი­პო­ბის დე­მონ­სტრი­რე­ბის­თვის სა­ჭი­რო პი­რო­ბე­ბი შე­უქ­მნა, სხვა ფუნ­ქცია არ გაქვს...

არა, პატ­რულ­ზეც რომ არ ვთქვა რამ­დე­ნი­მე სი­ტყვა, უეჭ­ვე­ლი გა­ვა­ნა­წყე­ნებ. ხომ სა­ყო­ველ­თა­ო­დაა ცნო­ბი­ლი, რო­გორ არ და­ი­ზა­რებს ჩვე­ნი საგ­ზაო პატ­რუ­ლის არც ერთი ეკი­პა­ჟი უწე­სივ­რო­ბა (აქ უფრო უწეს­რი­გო­ბა უნდა მეთ­ქვა, მაგ­რამ ვგიჟ­დე­ბი ამ სი­ტყვა­ზე) რე­ა­გი­რე­ბას და სო­ლი­დუ­რი ჯა­რი­მის გა­მო­წე­რით ბი­უ­ჯე­ტის შევ­სე­ბას, მაგ­რამ ზოგ­ჯერ ისი­ნიც იღ­ლე­ბი­ან.. ერთ არც თუ ისე მშვე­ნი­ერ დი­ლას, და­ახ­ლო­ე­ბით 20 კმ/სთ სიჩ­ქა­რით მი­მა­ვალ კო­ლო­ნა­ში მოძ­რავს და­ჯა­ხე­ბის ხმა შე­მო­მეს­მა."აუ, ვი­ღა­ცას და­არ­ტყ"... ვერ და­ვას­რუ­ლე ფიქ­რი, რომ ჩემს პა­ტა­რა პი­პი­კას (ასე ვე­ძა­ხით ოჯახ­ში) უკ­ნი­დან ისე­თი ხმა­უ­რით შე­მო­ას­კდა რა­ღაც, რომ ლა­მის საჭე ხე­ლი­დან გა­მი­ვარ­და. ჩავ­რთე ავა­რი­უ­ლე­ბი და გად­მო­ვე­დი მან­ქა­ნი­დან გულ­გა­ხეთ­ქი­ლი - ჯერ ჩემი გა­მოც­დი­ლე­ბის მხო­ლოდ მე­ო­რე კვი­რა იყო. ჩემს უკან ორი მან­ქა­ნა იყო გა­ჩე­რე­ბუ­ლი აი, ისე­თი მძღო­ლე­ბით, დღე­ში რამ­დენ­ჯერ­მე გაბ­რა­ზე­ბუ­ლე­ბი რომ ამ­ბო­ბენ - "ქა­ლია სა­ჭეს­თან, აბა, სხვა ვინ იზამ­და ამას?!".მოკ­ლედ, ბევ­რი რომ არ გა­ვაგ­რძე­ლო, შე­მა­ტყვეს, რომ გულ­გა­ხეთ­ქი­ლი და დაბ­ნე­უ­ლი ვი­ყა­ვი და გულ­მო­წყა­ლედ მირ­ჩი­ეს, ყვე­ლამ ჩვენს მან­ქა­ნებს მივ­ხე­დო­თო.

გა­მო­უც­დე­ლი თვა­ლით ჩემს მან­ქა­ნას და­ზი­ა­ნე­ბის მხო­ლოდ 20% შე­ვა­ტყვე, ხელი ჩა­ვიქ­ნიე და სა­ჭეს­კენ წა­ვე­დი. ამ დროს პატ­რუ­ლის ეკი­პა­ჟი მოგ­ვი­ახ­ლოვ­და იმ­დე­ნად ახ­ლოს, რომ მან­ქა­ნა­ში მსხდო­მე­ბის ჩი­ნის გარ­ჩე­ვაც კი შე­საძ­ლე­ბე­ლი იყო და ამ შუა ტრა­სა­ზე გა­ჩე­რე­ბულ, ავა­რი­უ­ლად აციმ­ცი­მე­ბულ სამ მან­ქა­ნას ცოტა გაბ­რა­ზე­ბულ­მა შე­მოგ­ვძა­ხა - "იმოძ­რა­ვეთ დრო­ზე". აი, იქ კი­დევ ერთხელ გა­ვე­სა­უბ­რე ჩემს თავს, ოღონდ ამ­ჯე­რად არა გზე­ბის დამ­გე­ბის, არა­მედ "ყუ­რა­დღე­ბი­ა­ნი პატ­რუ­ლის" სი­კე­თე­ებ­ზე.

და ბო­ლოს, ჩემი საყ­ვა­რე­ლი ქვე­ი­თე­ბი. მი­წის­ქვე­შა გა­და­სას­ვლე­ლის თავ­ზე, ორ ბავ­შვზე ხელ­ჩა­კი­დე­ბუ­ლი ქალი რომ გა­და­დის, მინ­და ხოლ­მე, ვუ­თხრა, რომ ჩა­იყ­ვა­ნოს ბავ­შვე­ბი მი­წის­ქვე­შა გა­და­სას­ვლელ­ში და გა­აც­ნოს ეს ოც­და­მე­ერ­თე სა­უ­კუ­ნის მიღ­წე­ვა და სა­ოც­რე­ბა, მაგ­რამ ვხვდე­ბი, რომ აქ გა­ჩე­რე­ბა არ მარ­გებს და იძუ­ლე­ბუ­ლი ვარ, მხო­ლოდ მუ­და­რა­შე­რე­უ­ლი სიგ­ნა­ლით შე­მო­ვი­ფარ­გლო.

მოკ­ლედ, ჩემო კარ­გე­ბო, "მარ­შუტ­კე­ბის" მგზავ­რე­ბო, ნუ იფიქ­რებთ, რომ რა­ი­მე­ნა­ი­რად უკე­თეს დღე­ში ვართ. არამც და არამც. მე­ტიც, გა­დავ­წყვი­ტე, დრო და დრო გა­ვიხ­სე­ნო "ჩა­ხუ­ტე­ბუ­ლი წარ­სუ­ლი" და კვი­რა­ში ერთი დღე მა­ინც "მარ­შრუტ­კით" წა­მო­ვი­დე სამ­სა­ხურ­ში.

მა­ნა­ნა მჭედ­ლიშ­ვი­ლი

ასე­ვე იხი­ლეთ: რა დროს "მარ­შუტ­კაა", ანუ მეც ვარ ჩემი ქვეყ­ნის რე­ზერ­ვი

რუბრიკის სხვა სიახლეები

"სუპერ მარიო" თბილისის ქუჩებში

"სუპერ მარიო" თბილისის ქუჩებში

გახსოვთ ალბათ "მარიო" - წლების წინანდელი ერთ-ერთი პირველი კომპიუტერული თამაშის დატანჯული გმირი, ეტაპიდან ეტაპზე დიდი ვაი-ვაგლახით რომ გადადიოდა და უფრო და უფრო დიდ სირთულეებს უმკლავდებოდა... არასოდეს მითამაშია,მხოლოდ თვალი მომიკრავს რამდენჯერმე.. ახლა ვნანობ, რომ არ ვისურვე, ერთხელ მაინც მეთამაშა მარიოსთან ერთად - ის გამოცდილება აუცილებლად, აუცილებლად გამომადგებოდა თბილისის ქუჩებში ახლა - როცა შევცდი და საჭესთან დავჯექი...

მახსოვს, ყვითელი მარშურტკებით, მაშინ რომ "ოქროს სარაია" ვუწოდე, გაწამებულმა როგორ ერთი ამოსუნთქვით დავწერე ჩემსავით გაწამებული თბილისელი მგზავრების გასაჭირზე. ვხვდები, რომ სულ ტყუილად ვუყურებდი "მარშრუტკიდან" სევდიანი თვალებით გვერდით მიმავალი მსუბუქი ავტომობილების მძღოლებს...

მოკლედ, ერთ წვიმიან დილას, ქვაფენილიან დაღმართზე სამსახურისკენ ფეხით მიმავალი, თეთრ მაისურში გამოწყობილი, ქვაფენილზე მიმქროლავი მანქანის მიერ აღელვებული გუბის წყლით რომ თავიდან ფეხებამდე გავიწუწე, ჩემს თავს პირობა მივეცი, რომ აუცილებლად შევიძენდი მანქანას და თუ შურს არ ვიძიებდი (ან ვისზე?), ასეთ მდგომარეობაში აღარ აღმოვჩნდებოდი არასდროს. ჩემს თავს პირობა შევუსრულე და ერთ მშვენიერ დღეს მეც აღმოვჩნდი საჭესთან თბილისის ქუჩებში. და აი, სწორედ იქ დაიწყო ჩემს ცხოვრებაში ყველაზე დიდი, მოულოდნელობებით სავსედა როგორც ვხვდები, დაუსრულებელი სიურპრიზი. თავიდან დავეჭვდი - მანქანა ვიყიდე თუ გემი მეთქი - ისეთი ტალღების გადავლა მიწევდა. მაგრამ რადგან ეს ტალღები არ ღელავდა, მივხვდი, რომ მანქანით ვმოძრაობდი, უბრალოდ, ეს რაღაც უცნაური, დანარჩენი ცივილიზებული მსოფლიოსთვის უცნობი ტექნოლოგიით დაგებული ასფალტის ბრალი იყო.

ჰო, რაც შეეხება "მარიოს" - მის ეტაპებთან აქვს ბევრი საერთო და ასევე ბევრი განსხვავება თბილისის ქუჩების ეტაპებს - რაც უფრო შორდები საწყისს, ანუ ქალაქის ცენტრს, მით უფრო რთულდება დაბრკოლებები. განსხვავება კი ის არის, რომ თუ შემთხვევით გავლილ ეტაპზე ისევ მოხვდი, იქ შესაძლოა, ახალი სირთულე - ამოუცნობი წარმოშობის ორმო ან ახალი ტალღა (არა მუსიკალური ფესტივალი, რა თქმა უნდა) დაგხვდეს და სულაც არ გამოგადგება წინა დღის გამოცდილება. აი, მაგლითად, გზაზე, რომელსაც ყოველ საღამოს გავდივარ, გუშინ საღამოს, ისეთი მოულოდნელი საჩუქარი დამხვდა მოზრდილი ორმოს სახით, რომ ცხოვრებაში პირველად შევიგინე ბოლომდე...და საერთოდაც პირველად შევიგინე...

თუმცა, ვატყობ, თბილისის გზები საკუთარ თავთან კონტაქტში და აზროვნებაში ეხმარება ადამიანს, მით უფრო,როცა, მანქანაში მარტოა.

"გზები დააგეთ, არააა? მაღალი ხარისხის და მაგარი გზები, არააა? რამდენი მოტეხეთ მაგალითად, ამ ორმოში?იქნებ, სანამ ასფალტს გადააგებდით ხალიჩასავით, მანამდე რამე სხვა გექნათ?" , - რა თქმა უნდა, მხარს მიბამს ჩემი მეორე მე და ერთად ვცდილობთ ჩვენი მანქანა სამშვიდობოს გავიყვანოთ, თუმცა, სადაა ეს სამშვიდობო, ჯერ ვერ მივაგენით.

სამართლიანობისთვის უნდა ითქვას, რომ უკვე გავლილი ეტაპები მხოლოდ უარესობისკენ არ იცვლება ხოლმე. აი, მაგალითად, შეიძლება, გუშინდელ ორმოზე დღეს ახალმიწაყრილი საფლავივით შავი და ამოზნექილი ასფალტი დაგიხვდეს. იქნებ, დადგეს დრო, როცა ყველა ორმოს ასეთი საფლავი ექნება, მაგრამ ბრძოლა ჯერჯერობით ორმოების უპირატესობით მიმდინარეობს.

მახსოვს, რეზერვისტობაზე ვდებდი თავს. ახლა უფრო გაბედულად შემიძლია, ეს განვაცხადო. მძღოლს, რომელიც თბილისის გზებზე თუნდაც ორიოდე თვე ავარიის გარეშე ივლის, მიწისქვეშა გადასასვლელების თავზე ქათამივით მობორიალე ქვეითს ფეხზეც არ გადაუვლის, თბილისელი მძღოლების ამოუხსნელ ლოგიკას ჩასწვდება, თავისუფლად შეიძლება ანდო სახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის დავალება.

მაქვს ასევე იდეა - შემოვიღოთ ავტომობილების ტექდათავლიერება, რომელიც დაადგენს, რამდენ ხანს დადის ობიექტი თბილისში განსაკუთრებული დაზიანების გარეშე და თუ მას მინიმუმ ერთწლიანი უვნებელი გამოცდილება დაუმტკიცდა, მიენიჭოს საბრძოლო ტექნიკის კვალიფიკაცია და ასევე იქნას გამოყენებული რეზერვის ამოცანების შესრულებისას.

ცალკე ქვეთავს იმსახურებს მძღოლების, განსაკუთრებით კი ავტობუსების, მარშუტკების, ტაქსებისა და დიიიდი ჯიპების მძღოლების მოძრაობის სრულიად არაორდინალური და ორიგინალური წესები. ავტობუსების შემთხვევაში მოქმედებს პრინციპი "კლიენტი ყოველთვის მართალია", ანუ "შენი გზაც ავტობუსის გზაა". არ არსებობს იმდენად 100%-იანი შენი უპირატესობა, სადაც ავტობუსი ამ უპირატესობას აღიარებს.

მარშუტკის მოძრაობის ტრაექტორიით კი შეგიძლია, მიხვდე, სად დაიკივლა მესამედ პირველი ორი დაძახილ ისარგაგებით გადარეულმა მგზავრმა: "გააჩერეეეეთ!" - მესამე ზოლიდან პირდაპირ პირველ ზოლში გაიყინება ამ დროს ეს "ყვითელი სარაია" (ნოსტალგია შემომაწვა).

ტაქსი ისეთი სტიქიური მოვლენაა, რომელსაც უბრალოდ, უნდა დანებდე, აზრი არ აქვს გაბრაზებასაც კი. ის ისევე უნდა მიიღო, როგორც მზე, რომელიც საჭესთან მჯდომს თვალებში გაჭყიტებს, მაგრამ რა თქმა უნდა, ამის გამო დილის 9 საათზე არ ჩავა. მოკლედ, ტაქსს თავისი გზა აქვს გასავლელი და შენი გზა მისას უნდა მოარგო.

და ჩამოთვლილებზე არანაკლებ საინტერესო კატეგორია - დიიიიდი ჯიპები. ისინი ყველაზე, ყველაზე მაგარი ტიპები არიან და შენ ქუჩაში მხოლოდ იმიტომ დადიხარ, რომ მათ თავისი მაგარი ტიპობის დემონსტრირებისთვის საჭირო პირობები შეუქმნა, სხვა ფუნქცია არ გაქვს...

არა, პატრულზეც რომ არ ვთქვა რამდენიმე სიტყვა, უეჭველი გავანაწყენებ. ხომ საყოველთაოდაა ცნობილი, როგორ არ დაიზარებს ჩვენი საგზაო პატრულის არც ერთი ეკიპაჟი უწესივრობა (აქ უფრო უწესრიგობა უნდა მეთქვა, მაგრამ ვგიჟდები ამ სიტყვაზე) რეაგირებას და სოლიდური ჯარიმის გამოწერით ბიუჯეტის შევსებას, მაგრამ ზოგჯერ ისინიც იღლებიან.. ერთ არც თუ ისე მშვენიერ დილას, დაახლოებით 20 კმ/სთ სიჩქარით მიმავალ კოლონაში მოძრავს დაჯახების ხმა შემომესმა."აუ, ვიღაცას დაარტყ"... ვერ დავასრულე ფიქრი, რომ ჩემს პატარა პიპიკას (ასე ვეძახით ოჯახში) უკნიდან ისეთი ხმაურით შემოასკდა რაღაც, რომ ლამის საჭე ხელიდან გამივარდა. ჩავრთე ავარიულები და გადმოვედი მანქანიდან გულგახეთქილი - ჯერ ჩემი გამოცდილების მხოლოდ მეორე კვირა იყო. ჩემს უკან ორი მანქანა იყო გაჩერებული აი, ისეთი მძღოლებით, დღეში რამდენჯერმე გაბრაზებულები რომ ამბობენ - "ქალია საჭესთან, აბა, სხვა ვინ იზამდა ამას?!".მოკლედ, ბევრი რომ არ გავაგრძელო, შემატყვეს, რომ გულგახეთქილი და დაბნეული ვიყავი და გულმოწყალედ მირჩიეს, ყველამ ჩვენს მანქანებს მივხედოთო.

გამოუცდელი თვალით ჩემს მანქანას დაზიანების მხოლოდ 20% შევატყვე, ხელი ჩავიქნიე და საჭესკენ წავედი. ამ დროს პატრულის ეკიპაჟი მოგვიახლოვდა იმდენად ახლოს, რომ მანქანაში მსხდომების ჩინის გარჩევაც კი შესაძლებელი იყო და ამ შუა ტრასაზე გაჩერებულ, ავარიულად აციმციმებულ სამ მანქანას ცოტა გაბრაზებულმა შემოგვძახა - "იმოძრავეთ დროზე". აი, იქ კიდევ ერთხელ გავესაუბრე ჩემს თავს, ოღონდ ამჯერად არა გზების დამგების, არამედ "ყურადღებიანი პატრულის" სიკეთეებზე.

და ბოლოს, ჩემი საყვარელი ქვეითები. მიწისქვეშა გადასასვლელის თავზე, ორ ბავშვზე ხელჩაკიდებული ქალი რომ გადადის, მინდა ხოლმე, ვუთხრა, რომ ჩაიყვანოს ბავშვები მიწისქვეშა გადასასვლელში და გააცნოს ეს ოცდამეერთე საუკუნის მიღწევა და საოცრება, მაგრამ ვხვდები, რომ აქ გაჩერება არ მარგებს და იძულებული ვარ, მხოლოდ მუდარაშერეული სიგნალით შემოვიფარგლო.

მოკლედ, ჩემო კარგებო, "მარშუტკების" მგზავრებო, ნუ იფიქრებთ, რომ რაიმენაირად უკეთეს დღეში ვართ. არამც და არამც. მეტიც, გადავწყვიტე, დრო და დრო გავიხსენო "ჩახუტებული წარსული" და კვირაში ერთი დღე მაინც "მარშრუტკით" წამოვიდე სამსახურში.

მანანა მჭედლიშვილი

ასევე იხილეთ: რა დროს "მარშუტკაა", ანუ მეც ვარ ჩემი ქვეყნის რეზერვი

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია