საზოგადოება
პოლიტიკა
სამართალი

5

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ორშაბათი, მთვარის მეცხრე დღე დაიწყება 12:42-ზე, მთვარე ქალწულს ესტუმრება 23:42-ზე რთული და დაძაბული დღეა. არ მოატყუოთ გარშემო მყოფები და არც თავად მოტყუვდეთ. არ წამოიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ვაჭრობას, ურთიერთობის გარჩევას. ცუდი დღეა საქმეების გარჩევისთვის. შესაძლოა, სამუდამოდ დაკარგოთ ადამიანი. არასასურველია სამსახურის, საქმიანობის შეცვლა. კარგი დღეა შორეული მგზავრობის დასაწყებად. აქტიურად დაისვენეთ, ივარჯიშეთ. შეასრულეთ საოჯახო საქმეები, გადააადგილეთ ავეჯი, კარგია მუშაობა მიწასთან. ქორწინება და ნიშნობა სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგი დღეა ორგანიზმის გასაწმენდად, წიდებისგან გათავისუფლება. ალკოჰოლსა და სასმელს დღეს საერთოდ ნუ მიიღებთ. აგრეთვე მოერიდეთ კუჭის გადატვირთვას.
მსოფლიო
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
სამხედრო
მეცნიერება
Faceამბები
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ერთი სერია მხოლოდ 200 დოლარი ჯდებოდა" - "სახლი ძველ უბანში" 30 წლის შემდეგ: ვისთვის შექმნა ავთო ვარსიმაშვილმა პირველი ქართული სერიალი 90-იანებში?
"ერთი სერია მხოლოდ 200 დოლარი ჯდებოდა" - "სახლი ძველ უბანში" 30 წლის შემდეგ: ვისთვის შექმნა ავთო ვარსიმაშვილმა პირველი ქართული სერიალი 90-იანებში?

"სახ­ლი ძველ უბან­ში" - პირ­ვე­ლი ქარ­თუ­ლი სა­ტე­ლე­ვი­ზიო სე­რი­ა­ლი იყო, რო­მელ­მაც, შე­იძ­ლე­ბა ვთქვათ, რომ შემ­დგომ­ში სა­ფუძ­ვე­ლი ჩა­უ­ყა­რა ქარ­თუ­ლი სე­რი­ა­ლის გან­ვი­თა­რე­ბას... ის იყო მის­ტი­კუ­რი-დრა­მა, რო­მე­ლიც ტე­ლე­ე­თერ­ში 1994 წელს გა­ვი­და, რო­მელ­მაც უამ­რა­ვი მა­ყუ­რე­ბე­ლი მი­ი­ზი­და.

ჯა­დოქ­რებ­სა და ბნელ ძა­ლებ­ზე შექ­მნილ სე­რი­ალს, მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ყვე­ლას რა­ღაც­ნა­ი­რად თრგუ­ნავ­და, მა­ინც უყუ­რებ­დნენ, რად­გა­ნაც სი­ახ­ლე იყო, თან, კარ­გა­დაც კეთ­დე­ბო­და. მისი ავ­ტო­რი და რე­ჟი­სო­რი ავთო ვარ­სი­მაშ­ვი­ლი გახ­ლდათ.

სე­რი­ალ­ში არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი მსა­ხი­ო­ბე­ბი (გუ­რამ სა­ღა­რა­ძე, ედი­შერ მა­ღა­ლაშ­ვი­ლი, ლე­ი­ლა ძიგ­რაშ­ვი­ლი, მურ­მან ჯი­ნო­რია) თა­მა­შობ­დნენ... მთა­ვა­რი რო­ლის შემ­სრუ­ლე­ბე­ლი გო­გო­ნას, მსა­ხი­ობ გო­გო­ლა კა­ლან­და­ძის კა­რი­ე­რა კი სწო­რედ ამ სე­რი­ა­ლით და­ი­წყო...

  • მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ისიც, რომ "სახ­ლი ძველ უბან­ში" მძი­მე 90-ია­ნებ­ში შე­იქ­მნა... მას შემ­დეგ აგერ უკვე 30 წელი გა­ვი­და...

AMBEBI.GE-ს არ­ქივ­ში იძებ­ნე­ბა ინ­ტერ­ვიუ ავთო ვარ­სი­მაშ­ვილ­თან, რო­მე­ლიც წლე­ბის წინ ამ თე­მა­ზე გვე­სა­უბ­რა. რამ გა­და­გა­წყვე­ტი­ნა რე­ჟი­სორს ისე­დაც მძი­მე და დამ­თრგუნ­ველ პე­რი­ოდ­ში ასე­თი პრო­დუქ­ტის შექ­მნა, ამა­ზე წლე­ბის წინ ერთ-ერთ ინ­ტერ­ვი­უ­ში ასე­თი პა­სუ­ხი გაგ­ვცა:

"დრო თვი­თონ უსა­ზღვრავს და კარ­ნა­ხობს რე­ჟი­სორს, თუ რაზე უნდა დად­გას სპექ­ტაკ­ლი და გა­და­ი­ღოს ფილ­მი. მას­ზე მუ­შა­ო­ბა ზუს­ტად იმი­ტომ და­ვი­წყე, რომ მძი­მე პე­რი­ო­დი იყო. გა­და­ვი­ღე სე­რი­ა­ლი, რომ­ლის მთა­ვა­რი სათ­ქმე­ლი იყო, - რაც უნდა შავ­ბნე­ლი დრო იყოს, რაც უნდა შავი ძა­ლე­ბი გვეხ­ვი­ოს თავ­ზე, უნდა ვი­ცო­დეთ, რომ მხო­ლოდ სიყ­ვა­რულ­შია ჩვე­ნი ხსნა და ვე­რა­ვინ მოგ­ვე­რე­ვა, თუკი სიყ­ვა­რუ­ლით ვი­ცხოვ­რებთ"...

რე­ჟი­სორს არც მსა­ხი­ო­ბე­ბის შერ­ჩე­ვი­სას უფიქ­რია ბევ­რი: "სა­ერ­თოდ მსა­ხი­ო­ბე­ბის შერ­ჩე­ვი­სას ბევ­რს არას­დროს ვფიქ­რობ, რად­გა­ნაც სცე­ნა­რის წე­რი­სას ყო­ველ­თვის თით­ქმის კონ­კრე­ტულ მსა­ხი­ო­ბებს პერ­სო­ნა­ჟე­ბად წარ­მო­ვიდ­გენ ხოლ­მე. ასე იყო ამ სე­რი­ა­ლის სცე­ნა­რის წე­რის დრო­საც. დიახ, ტექსტს გუ­რამ სა­ღა­რა­ძის­თვის, ედი­შერ მა­ღა­ლაშ­ვი­ლი­სათ­ვის, ლე­ი­ლა ძიგ­რაშ­ვი­ლის­თვის და მურ­მან ჯი­ნო­რი­ას­თვის ვწერ­დი და ვხე­დავ­დი მათ სა­ხე­ებს, მეს­მო­და მათი ხმე­ბი...

კას­ტინ­გი მხო­ლოდ ორი ახალ­გაზ­რდა მსა­ხი­ო­ბის შე­სარ­ჩე­ვად გვქონ­და გა­მო­ცხა­დე­ბუ­ლი და ვი­პო­ვეთ კი­დეც: გო­გო­ლა კა­ლან­და­ძე ძა­ლი­ან ბევრ გო­გო­ნა­ში ავარ­ჩი­ეთ და დღემ­დე მი­ხა­რია, რომ ასე­თი სუფ­თა, ლა­მა­ზი და ძა­ლი­ან ნი­ჭი­ე­რი გოგო აღ­მო­ვა­ჩი­ნეთ. გი­ორ­გი მი­ქე­ლა­ძემ, შე­სა­ნიშ­ნავ­მა ახალ­გაზ­რდა კაც­მა, რო­მელ­მაც გო­გო­ლას პერ­სო­ნა­ჟის მე­უღ­ლის როლი ითა­მა­შა, ძა­ლი­ან გაგ­ვი­მარ­თლა“...

ავთო ვარ­სი­მაშ­ვი­ლი

თე­მამ, რო­მე­ლიც სე­რი­ალ­ში გა­ი­შა­ლა (მა­გია, ჯა­დოქ­რო­ბა), ბევ­რი და­ძა­ბა. ეს წი­ნას­წარ იცო­და რე­ჟი­სორ­მა და ამა­ზე წი­ნას­წარ იყო გათ­ვლაც.

"თუ მა­ყუ­რე­ბე­ლი და­ი­ძა­ბა, ეს იმის მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლია, რომ სწო­რად მი­ვა­წო­დეთ მა­სა­ლა, რომ მის გულს მოხ­ვდა. რე­ჟი­სორს უნდა ჰქონ­დეს იმის უნა­რი, წი­ნას­წარ გათ­ვა­ლოს, რა აა­ღელ­ვებს მა­ყუ­რე­ბელს და რა - არა“.

ხოლო იმ პე­რი­ოდ­ში ამ სე­რი­ა­ლის გა­და­ღე­ბი­სას რა იყო მთა­ვა­რი სირ­თუ­ლე, ავთო ვარ­სი­მაშ­ვი­ლის პა­სუ­ხი აღ­ნიშ­ნულ ინ­ტერ­ვი­უ­ში ასე­თი იყო:

"სამ­წუ­ხა­როდ, ყვე­ლა დრო­ში ერთი და იგი­ვე სირ­თუ­ლე მაქვს, ფი­ნან­სე­ბის ნაკ­ლე­ბო­ბა, სხვა პრობ­ლე­მა არას­დროს მქო­ნია... ეს პრო­ექ­ტი წარ­მო­უდ­გენ­ლად ცოტა დაჯ­და, სე­რია სა­შუ­ა­ლოდ - 200 დო­ლა­რი. იმ პე­რი­ო­დის­თვი­საც კი, ეს ძალ­ზე მცი­რე თან­ხა იყო, ყვე­ლა­ნი კა­პი­კებ­ზე ვმუ­შა­ობ­დით, რად­გან ეს იყო იმ დროს ჩვე­ნი ხსნა, რად­გა­ნაც ცი­ო­და, არ იყო შუქი, არ იშო­ვე­ბო­და საჭ­მე­ლი და ქუ­ჩებ­ში ის­როდ­ნენ... ჩვენ ვმუ­შა­ობ­დით და ეს გახ­ლდათ სწო­რედ ჩვე­ნი ბედ­ნი­ე­რე­ბა“.

გო­გო­ლა კა­ლან­და­ძე

- სე­რი­ალ­ში შე­უ­და­რე­ბე­ლი იყო მსა­ხი­ო­ბი გუ­რამ სა­ღა­რა­ძე (ბა­ტო­ნი ჟორა) მას­თან მუ­შა­ო­ბა არ იყო რთუ­ლი? ად­ვი­ლად დაგ­თან­ხმდათ იმ როლ­ზე?

- მე და ბა­ტო­ნი გუ­რა­მი ახლო მე­გობ­რე­ბი ვი­ყა­ვით. მა­ნამ­დეც და მე­რეც ბევ­რჯერ გვი­მუ­შა­ვია თე­ატ­რში. ასე რომ, მუ­შა­ო­ბა­ში არა­ნა­ი­რი პრობ­ლე­მა არ გვქო­ნია, ჩვენ ერ­თმა­ნეთს ვენ­დო­ბო­დით, გვიყ­ვარ­და ერ­თად მუ­შა­ო­ბა.

გი­ორ­გი მი­ქე­ლა­ძე

- მსა­ხი­ო­ბი გო­გო­ლა კა­ლან­და­ძე მარ­თლაც თქვე­ნი აღ­მო­ჩე­ნაა, ისე­ვე რო­გორც შემ­დეგ სხვა ბევ­რი მსა­ხი­ო­ბი... იმის შემ­დეგ გო­გო­ლა თქვენს ნა­მუ­შევ­რებ­ში რა­ტომ აღარ და­ა­კა­ვეთ?

- მო­ხა­რუ­ლი ვარ, რომ გო­გო­ლა ჩემი აღ­მო­ჩე­ნაა, ძა­ლი­ან მიყ­ვარს პი­როვ­ნუ­ლა­დაც და რო­გორც მსა­ხი­ო­ბიც, რაც შე­ე­ხე­ბა შემ­დგომ მუ­შა­ო­ბას, თე­ატ­რა­ლუ­რი ინ­სტი­ტუ­ტის დამ­თავ­რე­ბის­თა­ნა­ვე მო­ვიწ­ვიე, მაგ­რამ თე­ატ­რში მუ­შა­ო­ბა კა­ტე­გო­რი­უ­ლად არ უნ­დო­და და საქ­მი­ა­ნო­ბა ტე­ლე­ვი­ზი­ა­ში გა­აგ­რძე­ლა. რო­დე­საც „იდი­ო­ტოკ­რა­ტი­ის“ გა­და­ღე­ბა და­ვი­წყე, ერთ-ერთ მთა­ვარ როლ­ზე, მდი­ვან-მე­მან­ქა­ნის (შემ­დეგ შო­რე­ნა ბე­გაშ­ვილ­მა ითა­მა­შა) და­ვუ­ძა­ხე, მაგ­რამ ისე მოხ­და, რომ მა­შინ ფეხ­მძი­მედ იყო და მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას ვერ შეძ­ლებ­და, ხოლო რაც შე­ე­ხე­ბა სხვა ფილ­მებს, იქ უკვე არც ერთ როლს არ მი­ე­სა­და­გე­ბო­და. ვი­მე­ო­რებ, ძა­ლი­ან მიყ­ვარს გო­გო­ლა, ჩემს შვი­ლო­ბი­ლად მი­ვიჩ­ნევ და რო­გორც კი მექ­ნე­ბა მის­თვის შე­სა­ფე­რი­სი როლი, აუ­ცი­ლებ­ლად ისევ შევ­თა­ვა­ზებ...

გუ­რამ სა­ღა­რა­ძე

- სე­რი­ა­ლი წარ­მა­ტე­ბუ­ლი აღ­მოჩ­ნდა. მისი გაგ­რძე­ლე­ბა, ან მსგავ­სი ტი­პის ნა­მუ­შევ­რის შექ­მნა აღარ მოგნ­დო­მე­ბი­ათ?

- ბედ­მა ასე ისურ­ვა, რომ პირ­ვე­ლი ქარ­თუ­ლი სე­რი­ა­ლი მე გა­და­მე­ღო და მერე ეს საქ­მე უკვე სხვებს გა­ეგ­რძე­ლე­ბი­ნათ. მი­უ­ხე­და­ვად სე­რი­ა­ლის წარ­მა­ტე­ბი­სა, კონ­კრე­ტუ­ლი შე­მო­თა­ვა­ზე­ბე­ბი არ მქო­ნია, თო­რემ სი­ა­მოვ­ნე­ბით გა­და­ვი­ღებ­დი და თან, შე­ვეც­დე­ბო­დი, რომ უფრო წარ­მა­ტე­ბუ­ლი გა­და­მე­ღო. სულ რა­ღაც აბ­სტრაქ­ტუ­ლი წი­ნა­და­დე­ბე­ბია ტე­ლე­ვი­ზი­ე­ბი­დან, მაგ­რამ რე­ა­ლუ­რად ლა­პა­რა­კის იქით საქ­მე არ წა­სუ­ლა. სი­ა­მოვ­ნე­ბით გა­და­ვი­ღებ­დი ქარ­თულ ის­ტო­რი­ულ სე­რი­ალს "ბედი ქარ­თლი­სას", რო­მე­ლიც გარ­წმუ­ნებთ, არაფ­რით ჩა­მო­უ­ვარ­დე­ბო­და იმ თურ­ქულს, რო­მელ­საც ახლა უყუ­რებს ჩვე­ნი მა­ყუ­რე­ბე­ლი, ანდა, ავის­რუ­ლებ­დი დიდი ხნის ოც­ნე­ბას და გა­და­ვი­ღებ­დი დიდ ის­ტო­რი­ულ, ავან­ტი­უ­რის­ტულ ნა­მუ­შე­ვარს „კვა­ჭი კვა­ჭან­ტი­რა­ძე“, რო­მე­ლიც მი­ხე­ილ ჯა­ვა­ხიშ­ვილს უკვე აქვს და­წე­რი­ლი, რო­გორც დიდი სე­რი­ა­ლის სცე­ნა­რი. სამ­წუ­ხა­როდ, ეს მხო­ლოდ სურ­ვი­ლე­ბია და მას­ზე ლა­პა­რა­კი ჩვენს ტე­ლე­ვი­ზი­ებ­თან არც ღირს იმი­ტომ, რომ ისი­ნი ამი­სათ­ვის მზად არ არი­ან, არ იფიქ­როთ, რომ ვინ­მეს ვა­და­ნა­შა­უ­ლებ, ან ვი­წუ­ნებ, არა, რო­გორც ჩანს, თვი­თო­ნაც ძა­ლი­ან არ მო­ვინ­დო­მე, რად­გან თე­ატ­რებ­ში და კი­ნო­ში იმ­დე­ნი საქ­მე მაქვს, რომ სა­ფუძ­ვლი­ა­ნად ვერ მო­ვი­ცა­ლე სე­რი­ა­ლის­თვის. არა­და, შე­იძ­ლე­ბა ვცდე­ბი, მაგ­რამ მგო­ნია, ახლა სე­რი­ალს რომ მოვ­კი­დო ხელი, ის წარ­მა­ტე­ბუ­ლიც იქ­ნე­ბა და სკან­და­ლუ­რიც.

მურ­მან ჯი­ნო­რია

- მოკ­ლედ რომ ვთქვათ, რა ეტა­პი იყო იმ პრო­ექ­ტზე მუ­შა­ო­ბა თქვენს შე­მოქ­მე­დე­ბა­ში?

- ეს იყო ერთ-ერთი ჩემი რი­გი­თი პრო­ექ­ტი, არ მი­ვიჩ­ნევ, რომ იმ სე­რი­ა­ლით რამე გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი გა­ვა­კე­თე და რომ ის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი ეტა­პი იყო ჩემს შე­მოქ­მე­დე­ბა­ში. ასე­თი პრო­ექ­ტე­ბი ბევ­რი მქონ­და ცხოვ­რე­ბა­ში, ვფიქ­რობ, გა­ცი­ლე­ბით მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი იყო „თე­ატ­რა­ლუ­რი სარ­და­ფი­სა“ და „თა­ვი­სუ­ფა­ლი თე­ატ­რის“ და­არ­სე­ბა და მათი წარ­მა­ტე­ბა, გრი­ბო­ე­დო­ვის თე­ატ­რის აღორ­ძი­ნე­ბა, ალ­ბათ, 50-ზე მეტი ახალ­გაზ­რდა მსა­ხი­ო­ბი „და­ი­ბა­და“ ჩემს სპექ­ტაკ­ლებ­ში და ეს უფრო მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი მგო­ნია. და თუ მა­ინ­ცდა­მა­ინც კი­ნო­ზე ვი­ლა­პა­რა­კებთ, მი­მაჩ­ნია, რომ უფრო მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი იყო ჩემ მიერ პირ­ვე­ლი ქარ­თუ­ლი ციფ­რუ­ლი ფილ­მის „იდი­ო­ტოკ­რა­ტი­ი­სა“ და შემ­დეგ სხვა ფილ­მე­ბის შექ­მნა და რე­ა­ლი­ზე­ბა..

მკითხველის კომენტარები / 8 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
დოი
4

დამთრგუნველი კი იყო რაღაცნაირად მაგრამ,მაინც ვუყურებდით,ახლაც დიდი სიამოვნებით გავიხსენებდი,რატომ აღარ გვიჩვენებენ...

მოქალაქე
8

ნამდვილად შთამბეჭდავი სერიალი იყო,ახლაც მახსოვს ის ემოციები

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
რა ახალი დეტალებია ხდება ცნობილი კლინიკა „ვივამედში“ პატიმრის გარდაცვალებასთან დაკავშირებით
ავტორი:

"ერთი სერია მხოლოდ 200 დოლარი ჯდებოდა" - "სახლი ძველ უბანში" 30 წლის შემდეგ: ვისთვის შექმნა ავთო ვარსიმაშვილმა პირველი ქართული სერიალი 90-იანებში?

"ერთი სერია მხოლოდ 200 დოლარი ჯდებოდა" - "სახლი ძველ უბანში" 30 წლის შემდეგ: ვისთვის შექმნა ავთო ვარსიმაშვილმა პირველი ქართული სერიალი 90-იანებში?

"სახლი ძველ უბანში" - პირველი ქართული სატელევიზიო სერიალი იყო, რომელმაც, შეიძლება ვთქვათ, რომ შემდგომში საფუძველი ჩაუყარა ქართული სერიალის განვითარებას... ის იყო მისტიკური-დრამა, რომელიც ტელეეთერში 1994 წელს გავიდა, რომელმაც უამრავი მაყურებელი მიიზიდა.

ჯადოქრებსა და ბნელ ძალებზე შექმნილ სერიალს, მიუხედავად იმისა, რომ ყველას რაღაცნაირად თრგუნავდა, მაინც უყურებდნენ, რადგანაც სიახლე იყო, თან, კარგადაც კეთდებოდა. მისი ავტორი და რეჟისორი ავთო ვარსიმაშვილი გახლდათ.

სერიალში არაჩვეულებრივი მსახიობები (გურამ საღარაძე, ედიშერ მაღალაშვილი, ლეილა ძიგრაშვილი, მურმან ჯინორია) თამაშობდნენ... მთავარი როლის შემსრულებელი გოგონას, მსახიობ გოგოლა კალანდაძის კარიერა კი სწორედ ამ სერიალით დაიწყო...

  • მნიშვნელოვანია ისიც, რომ "სახლი ძველ უბანში" მძიმე 90-იანებში შეიქმნა... მას შემდეგ აგერ უკვე 30 წელი გავიდა...

AMBEBI.GE-ს არქივში იძებნება ინტერვიუ ავთო ვარსიმაშვილთან, რომელიც წლების წინ ამ თემაზე გვესაუბრა. რამ გადაგაწყვეტინა რეჟისორს ისედაც მძიმე და დამთრგუნველ პერიოდში ასეთი პროდუქტის შექმნა, ამაზე წლების წინ ერთ-ერთ ინტერვიუში ასეთი პასუხი გაგვცა:

"დრო თვითონ უსაზღვრავს და კარნახობს რეჟისორს, თუ რაზე უნდა დადგას სპექტაკლი და გადაიღოს ფილმი. მასზე მუშაობა ზუსტად იმიტომ დავიწყე, რომ მძიმე პერიოდი იყო. გადავიღე სერიალი, რომლის მთავარი სათქმელი იყო, - რაც უნდა შავბნელი დრო იყოს, რაც უნდა შავი ძალები გვეხვიოს თავზე, უნდა ვიცოდეთ, რომ მხოლოდ სიყვარულშია ჩვენი ხსნა და ვერავინ მოგვერევა, თუკი სიყვარულით ვიცხოვრებთ"...

რეჟისორს არც მსახიობების შერჩევისას უფიქრია ბევრი: "საერთოდ მსახიობების შერჩევისას ბევრს არასდროს ვფიქრობ, რადგანაც სცენარის წერისას ყოველთვის თითქმის კონკრეტულ მსახიობებს პერსონაჟებად წარმოვიდგენ ხოლმე. ასე იყო ამ სერიალის სცენარის წერის დროსაც. დიახ, ტექსტს გურამ საღარაძისთვის, ედიშერ მაღალაშვილისათვის, ლეილა ძიგრაშვილისთვის და მურმან ჯინორიასთვის ვწერდი და ვხედავდი მათ სახეებს, მესმოდა მათი ხმები...

კასტინგი მხოლოდ ორი ახალგაზრდა მსახიობის შესარჩევად გვქონდა გამოცხადებული და ვიპოვეთ კიდეც: გოგოლა კალანდაძე ძალიან ბევრ გოგონაში ავარჩიეთ და დღემდე მიხარია, რომ ასეთი სუფთა, ლამაზი და ძალიან ნიჭიერი გოგო აღმოვაჩინეთ. გიორგი მიქელაძემ, შესანიშნავმა ახალგაზრდა კაცმა, რომელმაც გოგოლას პერსონაჟის მეუღლის როლი ითამაშა, ძალიან გაგვიმართლა“...

ავთო ვარსიმაშვილი

თემამ, რომელიც სერიალში გაიშალა (მაგია, ჯადოქრობა), ბევრი დაძაბა. ეს წინასწარ იცოდა რეჟისორმა და ამაზე წინასწარ იყო გათვლაც.

"თუ მაყურებელი დაიძაბა, ეს იმის მაჩვენებელია, რომ სწორად მივაწოდეთ მასალა, რომ მის გულს მოხვდა. რეჟისორს უნდა ჰქონდეს იმის უნარი, წინასწარ გათვალოს, რა ააღელვებს მაყურებელს და რა - არა“.

ხოლო იმ პერიოდში ამ სერიალის გადაღებისას რა იყო მთავარი სირთულე, ავთო ვარსიმაშვილის პასუხი აღნიშნულ ინტერვიუში ასეთი იყო:

"სამწუხაროდ, ყველა დროში ერთი და იგივე სირთულე მაქვს, ფინანსების ნაკლებობა, სხვა პრობლემა არასდროს მქონია... ეს პროექტი წარმოუდგენლად ცოტა დაჯდა, სერია საშუალოდ - 200 დოლარი. იმ პერიოდისთვისაც კი, ეს ძალზე მცირე თანხა იყო, ყველანი კაპიკებზე ვმუშაობდით, რადგან ეს იყო იმ დროს ჩვენი ხსნა, რადგანაც ციოდა, არ იყო შუქი, არ იშოვებოდა საჭმელი და ქუჩებში ისროდნენ... ჩვენ ვმუშაობდით და ეს გახლდათ სწორედ ჩვენი ბედნიერება“.

გოგოლა კალანდაძე

- სერიალში შეუდარებელი იყო მსახიობი გურამ საღარაძე (ბატონი ჟორა) მასთან მუშაობა არ იყო რთული? ადვილად დაგთანხმდათ იმ როლზე?

- მე და ბატონი გურამი ახლო მეგობრები ვიყავით. მანამდეც და მერეც ბევრჯერ გვიმუშავია თეატრში. ასე რომ, მუშაობაში არანაირი პრობლემა არ გვქონია, ჩვენ ერთმანეთს ვენდობოდით, გვიყვარდა ერთად მუშაობა.

გიორგი მიქელაძე

- მსახიობი გოგოლა კალანდაძე მართლაც თქვენი აღმოჩენაა, ისევე როგორც შემდეგ სხვა ბევრი მსახიობი... იმის შემდეგ გოგოლა თქვენს ნამუშევრებში რატომ აღარ დააკავეთ?

- მოხარული ვარ, რომ გოგოლა ჩემი აღმოჩენაა, ძალიან მიყვარს პიროვნულადაც და როგორც მსახიობიც, რაც შეეხება შემდგომ მუშაობას, თეატრალური ინსტიტუტის დამთავრებისთანავე მოვიწვიე, მაგრამ თეატრში მუშაობა კატეგორიულად არ უნდოდა და საქმიანობა ტელევიზიაში გააგრძელა. როდესაც „იდიოტოკრატიის“ გადაღება დავიწყე, ერთ-ერთ მთავარ როლზე, მდივან-მემანქანის (შემდეგ შორენა ბეგაშვილმა ითამაშა) დავუძახე, მაგრამ ისე მოხდა, რომ მაშინ ფეხმძიმედ იყო და მონაწილეობას ვერ შეძლებდა, ხოლო რაც შეეხება სხვა ფილმებს, იქ უკვე არც ერთ როლს არ მიესადაგებოდა. ვიმეორებ, ძალიან მიყვარს გოგოლა, ჩემს შვილობილად მივიჩნევ და როგორც კი მექნება მისთვის შესაფერისი როლი, აუცილებლად ისევ შევთავაზებ...

გურამ საღარაძე

- სერიალი წარმატებული აღმოჩნდა. მისი გაგრძელება, ან მსგავსი ტიპის ნამუშევრის შექმნა აღარ მოგნდომებიათ?

- ბედმა ასე ისურვა, რომ პირველი ქართული სერიალი მე გადამეღო და მერე ეს საქმე უკვე სხვებს გაეგრძელებინათ. მიუხედავად სერიალის წარმატებისა, კონკრეტული შემოთავაზებები არ მქონია, თორემ სიამოვნებით გადავიღებდი და თან, შევეცდებოდი, რომ უფრო წარმატებული გადამეღო. სულ რაღაც აბსტრაქტული წინადადებებია ტელევიზიებიდან, მაგრამ რეალურად ლაპარაკის იქით საქმე არ წასულა. სიამოვნებით გადავიღებდი ქართულ ისტორიულ სერიალს "ბედი ქართლისას", რომელიც გარწმუნებთ, არაფრით ჩამოუვარდებოდა იმ თურქულს, რომელსაც ახლა უყურებს ჩვენი მაყურებელი, ანდა, ავისრულებდი დიდი ხნის ოცნებას და გადავიღებდი დიდ ისტორიულ, ავანტიურისტულ ნამუშევარს „კვაჭი კვაჭანტირაძე“, რომელიც მიხეილ ჯავახიშვილს უკვე აქვს დაწერილი, როგორც დიდი სერიალის სცენარი. სამწუხაროდ, ეს მხოლოდ სურვილებია და მასზე ლაპარაკი ჩვენს ტელევიზიებთან არც ღირს იმიტომ, რომ ისინი ამისათვის მზად არ არიან, არ იფიქროთ, რომ ვინმეს ვადანაშაულებ, ან ვიწუნებ, არა, როგორც ჩანს, თვითონაც ძალიან არ მოვინდომე, რადგან თეატრებში და კინოში იმდენი საქმე მაქვს, რომ საფუძვლიანად ვერ მოვიცალე სერიალისთვის. არადა, შეიძლება ვცდები, მაგრამ მგონია, ახლა სერიალს რომ მოვკიდო ხელი, ის წარმატებულიც იქნება და სკანდალურიც.

მურმან ჯინორია

- მოკლედ რომ ვთქვათ, რა ეტაპი იყო იმ პროექტზე მუშაობა თქვენს შემოქმედებაში?

- ეს იყო ერთ-ერთი ჩემი რიგითი პროექტი, არ მივიჩნევ, რომ იმ სერიალით რამე განსაკუთრებული გავაკეთე და რომ ის მნიშვნელოვანი ეტაპი იყო ჩემს შემოქმედებაში. ასეთი პროექტები ბევრი მქონდა ცხოვრებაში, ვფიქრობ, გაცილებით მნიშვნელოვანი იყო „თეატრალური სარდაფისა“ და „თავისუფალი თეატრის“ დაარსება და მათი წარმატება, გრიბოედოვის თეატრის აღორძინება, ალბათ, 50-ზე მეტი ახალგაზრდა მსახიობი „დაიბადა“ ჩემს სპექტაკლებში და ეს უფრო მნიშვნელოვანი მგონია. და თუ მაინცდამაინც კინოზე ვილაპარაკებთ, მიმაჩნია, რომ უფრო მნიშვნელოვანი იყო ჩემ მიერ პირველი ქართული ციფრული ფილმის „იდიოტოკრატიისა“ და შემდეგ სხვა ფილმების შექმნა და რეალიზება..