საზოგადოება
პოლიტიკა
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
მსოფლიო
სამართალი
Faceამბები
მეცნიერება
სამხედრო
მოზაიკა
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
3 ტრადიციული და არატრადიციული საშუალება, როგორ უნდა მოვიზიდოთ ბიზნესისთვის მეტი მომხმარებელი
3 ტრადიციული და არატრადიციული საშუალება, როგორ უნდა მოვიზიდოთ ბიზნესისთვის მეტი მომხმარებელი

გავ­რცე­ლე­ბუ­ლი მო­საზ­რე­ბა, რომ „კარგ პრო­დუქტს რეკ­ლა­მა არ სჭირ­დე­ბა“ კარ­გა ხა­ნია წარ­სულს ჩა­ბარ­და.

მა­გა­ლი­თად, თუკი ქა­ლაქ­ში მხო­ლოდ ერთი სა­ცხო­ბი იყო, ყვე­ლამ იცო­და, პურ-ფუნ­თუ­შე­უ­ლი სად უნდა შე­ე­ძი­ნა, მაგ­რამ ახლა, რო­დე­საც ერთ ქუ­ჩა­ზეც კი ათო­ბით სა­ცხო­ბია, კონ­კუ­რენ­ცია პიკს აღ­წევს და თი­თო­ე­უ­ლი მათ­გა­ნის მფლო­ბელს დიდი შრო­მა უწევს იმის­თვის, რომ მომ­ხმა­რე­ბე­ლი სწო­რედ თა­ვის სა­ცხობ­ში მი­ი­ზი­დოს.

თუკი იმა­ზე ვთან­ხმდე­ბით, რომ წარ­მა­ტე­ბის მიღ­წე­ვი­სა და ფი­ნან­სუ­რი სარ­გებ­ლის მი­სა­ღე­ბად რეკ­ლა­მა ყვე­ლას თა­ნაბ­რად სჭირ­დე­ბა, იმა­ზე უნდა შევ­თან­ხმდეთ, რა ტი­პის რეკ­ლა­მას შე­უძ­ლია ჩვე­ნი მიზ­ნის შეს­რუ­ლე­ბა.

3 ტრა­დი­ცი­უ­ლი რეკ­ლა­მა

ტრა­დი­ცი­უ­ლი რეკ­ლა­მა გუ­ლის­ხმობს ისეთ არა­ციფ­რულ სა­შუ­ა­ლე­ბებს, რო­გო­რი­ცაა ბილ­ბორ­დე­ბი, სა­გა­ზე­თო და ტელე-რა­დიო რეკ­ლა­მე­ბი. თი­თო­ე­ულ მათ­განს აქვს თა­ვი­სი და­დე­ბი­თი და უარ­ყო­ფი­თი მხა­რე­ე­ბი, რო­მელ­თა ცოდ­ნაც აუ­ცი­ლე­ბე­ლია.

ტრა­დი­ცი­უ­ლი მარ­კე­ტინ­გი, რო­მე­ლიც გუ­ლის­ხმობს რეკ­ლა­მის გან­თავ­სე­ბას დიდ ბილ­ბორ­დებ­ზე, ჟურ­ნალ-გა­ზე­თებ­სა თუ ტელე-რა­დიო გა­და­ცე­მებ­ში, ჯერ კი­დევ ცო­ცხა­ლია. ბევ­რი მათ­გა­ნი უალ­ტერ­ნა­ტი­ვოა მა­ღალმთი­ან რე­გი­ო­ნებ­ში მცხოვ­რე­ბი ადა­მი­ა­ნე­ბის ყუ­რა­დღე­ბის მი­საქ­ცე­ვად; იქ, სა­დაც ცუდი ინ­ტერ­ნე­ტია ან სა­ერ­თოდ არ არის.

რეკ­ლა­მის ტრა­დი­ცი­უ­ლი სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბით მი­ი­პყრობთ იმ ადა­მი­ა­ნე­ბის ყუ­რა­დღე­ბა­საც, ვინც ტექ­ნი­კას­თან „ვერ მე­გობ­რობს“ ან უბ­რა­ლოდ ინ­ფორ­მა­ცი­ის გა­გე­ბა ჟურ­ნალ-გა­ზე­თე­ბი­თა თუ ტელე-რა­დი­ო­გა­და­ცე­მე­ბით ურ­ჩევ­ნია.

რა უარ­ყო­ფი­თი მხა­რე­ე­ბი აქვს რეკ­ლა­მის ტრა­დი­ცი­ულ სა­შუ­ა­ლე­ბებს?

მომ­ხმა­რე­ბე­ლი - ბო­ლოდ­რო­ინ­დე­ლი კვლე­ვე­ბი ადას­ტუ­რებს, რომ ტრა­დი­ცი­უ­ლი მე­დი­ის მომ­ხმა­რე­ბელ­თა რა­ო­დე­ნო­ბა იკ­ლებს. სულ უფრო და უფრო მეტი ადა­მი­ა­ნი ინაც­ვლებს ონ­ლა­ინ­სივ­რცე­ში, ახალ ამ­ბებს სა­ინ­ფორ­მა­ციო სა­ი­ტებ­ზე ეც­ნო­ბა, გარ­თო­ბის მიზ­ნით სო­ცი­ა­ლურ ქსე­ლებს იყე­ნებს და სხვ.

ფასი - ტრა­დი­ცი­ულ სა­შუ­ა­ლე­ბებ­ში რეკ­ლა­მის გან­თავ­სე­ბა გა­ცი­ლე­ბით ძვი­რი ჯდე­ბა, ვიდ­რე, მა­გა­ლი­თად, სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში. ამი­ტომ ბეჭ­დუ­რი თუ სა­ტე­ლე­ვი­ზიო რეკ­ლა­მე­ბი, ჩვე­უ­ლებ­რივ, მა­ღალ­შე­მო­სავ­ლი­ა­ნი კომ­პა­ნი­ე­ბის­თვი­საა ხელ­მი­საწ­ვდო­მი.

შე­დე­გი - შე­დე­გის გან­სა­ზღვრა საკ­მა­ოდ რთუ­ლია. ვერ ვი­ტყვით, კონ­კრე­ტუ­ლი პრო­დუქ­ტის შე­ძე­ნი­სას რამ­დე­ნად იმოქ­მე­და ბეჭ­დურ თუ ტე­ლე­მე­დი­ა­ში გან­თავ­სე­ბულ­მა რეკ­ლა­მამ. ამის­გან გან­სხვა­ვე­ბით, ონ­ლა­ინ­მე­დი­ა­ში, ე. წ. ახალ მე­დი­ა­ში, გან­თავ­სე­ბულ რეკ­ლა­მას რამ­დე­ნი ადა­მი­ა­ნი ხე­დავს და რამ­დე­ნი აკ­ლი­კავს, ზუს­ტად ვი­ცით.

არატ­რა­დი­ცი­უ­ლი სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი, რომ­ლე­ბიც მომ­ხმა­რებ­ლის მო­ზიდ­ვა­ში და­გეხ­მა­რე­ბათ

ონ­ლა­ინ­მარ­კე­ტინ­გი XXI სა­უ­კუ­ნის ერთ-ერთი მიღ­წე­ვაა. რეკ­ლა­მის იუ­თუბ­ში, ფე­ის­ბუკ­სა თუ ინ­სტაგ­რამ­ზე გან­თავ­სე­ბა თით­ქმის ყვე­ლას შე­უძ­ლია. რაც მთა­ვა­რია, ონ­ლა­ინ­რეკ­ლა­მა საკ­მა­ოდ ბი­უ­ჯე­ტუ­რია, მიზ­ნობ­რი­ვი აუ­დი­ტო­რი­ის ზუს­ტად გან­სა­ზღვრა და რეკ­ლა­მის შე­დე­გე­ბის ანა­ლი­ზიც შე­საძ­ლე­ბე­ლია. თუმ­ცა ონ­ლა­ინ­რეკ­ლა­მა­საც შე­იძ­ლე­ბა ჰქონ­დეს უარ­ყო­ფი­თი მხა­რე­ე­ბი.

თუკი ტე­ლე­ვი­ზო­რის ყუ­რე­ბი­სას სა­რეკ­ლა­მო ჭრე­ბი გვა­ღი­ზი­ა­ნებს, იმა­ვე­ნა­ი­რად მოქ­მე­დებს იუ­თუბ­სა თუ ფე­ის­ბუკ­ზე გა­ჩე­ნი­ლი რეკ­ლა­მა, რო­მე­ლიც ფილ­მი­სა თუ ვი­დე­ოს ყუ­რე­ბას გვა­წყვე­ტი­ნებს და ერთი სული გვაქვს, რო­დის ჩავ­კე­ცავთ. რა თქმა უნდა, ჩვე­ნი ემო­ცია იმ ბრედ­ნი­სად­მი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა­ზეც აი­სა­ხე­ბა, რომ­ლის რეკ­ლა­მაც უცებ არ­სა­ი­დან გაჩ­ნდა და „ხელი შეგ­ვი­შა­ლა“.

საკ­მა­ოდ პო­პუ­ლა­რუ­ლია ფე­ის­ბუკ­სა თუ ინ­სტაგ­რამ­ზე გან­თავ­სე­ბუ­ლი პრინტ- და ვი­დე­ო­რეკ­ლა­მე­ბი, თუმ­ცა არ და­გა­ვი­წყდეთ, რომ სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლე­ბი ხში­რად ცვლი­ან ალ­გო­რითმს, რაც რეკ­ლა­მის გაშ­ვე­ბა-ეფექ­ტუ­რო­ბას ხში­რად აფერ­ხებს. გარ­და ამი­სა, რეკ­ლა­მის სა­ფა­სუ­რი დო­ლარ­შია. თუკი დღე­ვან­დელ კურსს გა­ვით­ვა­ლის­წი­ნებთ, სტარ­ტა­პე­ბი თუ მცი­რე სა­წარ­მო­ე­ბი ყვე­ლა­ზე და­ბალ­ბი­უ­ჯე­ტი­ან რეკ­ლა­მას ირ­ჩე­ვენ ხოლ­მე, რაც სა­სურ­ველ შე­დეგს იშ­ვი­ა­თად აჩ­ვე­ნებს.

ამ და სხვა მი­ზე­ზე­ბის გამო კომ­პა­ნი­ე­ბი ცდი­ლო­ბენ ქარ­თულ ბა­ზარ­ზე მო­ი­ძი­ონ ისე­თი სა­შუ­ა­ლე­ბა, რო­მე­ლიც რეკ­ლა­მის გავ­რცე­ლე­ბის ბი­უ­ჯე­ტურ და ეფექ­ტურ გზას შეს­თა­ვა­ზებთ. დღე­ი­სათ­ვის ასე­თი სა­შუ­ა­ლე­ბაა adword.ge - პლა­ტოფრ­მა, რო­მე­ლიც რეკ­ლა­მის გან­თავ­სე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბას ყვე­ლა­ზე მა­ღალ­რე­ი­ტინ­გულ ქარ­თუ­ლე­ნო­ვან სა­ი­ტებ­ზე გაძ­ლევთ, რო­გო­რი­ცაა: ambebi.ge, IPN.ge, intermedia.ge, bpn.ge, mkurnali.ge, gemrielia.ge, marao.ge და ა. შ.

რო­გორ გან­ვა­თავ­სო რეკ­ლა­მა adword.ge-ის დახ­მა­რე­ბით?

რეკ­ლა­მის გან­თავ­სე­ბის­თვის სა­ჭი­როა adword.ge-ზე რე­გის­ტრა­ცია და მომ­ხმა­რებ­ლის პრო­ფი­ლის შევ­სე­ბა. თა­ვად ირ­ჩევთ, რო­მელ სა­ი­ტებ­ზე გსურთ თქვე­ნი რეკ­ლა­მი­სა თუ რეკ­ლა­მე­ბის გან­თავ­სე­ბა.

adword.ge-ის ერთ-ერთი უპი­რა­ტე­სო­ბაა ისიც, რომ რეკ­ლა­მის გან­თავ­სე­ბის­თვის საკ­მა­რი­სია ბა­ლანსზე მხო­ლოდ 1 ლარი გქონ­დეთ, რო­მე­ლიც მხო­ლოდ მას შემ­დეგ გა­ი­ხარ­ჯე­ბა, რაც მომ­ხმა­რე­ბე­ლი თქვენს რეკ­ლა­მას და­აკ­ლი­კავს. ერთი კლი­კის მი­ნი­მა­ლუ­რი ღი­რე­ბუ­ლე­ბა 5 თეთ­რია.

რო­გორც აღ­ვნიშ­ნეთ, რეკ­ლა­მის არატ­რა­დი­ცი­ულ სა­შუ­ა­ლე­ბებს ის უპი­რა­ტე­სო­ბა აქვთ, რომ მათი შე­დე­გე­ბის ანა­ლი­ზი შე­საძ­ლე­ბე­ლი და ძა­ლი­ან მარ­ტი­ვია. adword.ge-ის პი­რად პრო­ფილ­ზე რეკ­ლა­მის განმთავ­სე­ბელს შე­უძ­ლია თვა­ლი ადევ­ნოს სტა­ტის­ტი­კას: რამ­დენ­მა ადა­მი­ან­მა და­აკ­ლი­კა რეკ­ლა­მა­ზე, რა თან­ხა დარ­ჩა ბა­ლანსზე და ა. შ. შე­დე­გად იზ­რდე­ბა კომ­პა­ნი­ის ცნო­ბა­დო­ბა, შე­საძ­ლე­ბე­ლი ხდე­ბა ახა­ლი მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის და­ინ­ტე­რე­სე­ბა და მო­ზიდ­ვა.

ავტორი:

3 ტრადიციული და არატრადიციული საშუალება, როგორ უნდა მოვიზიდოთ ბიზნესისთვის მეტი მომხმარებელი

3 ტრადიციული და არატრადიციული საშუალება, როგორ უნდა მოვიზიდოთ ბიზნესისთვის მეტი მომხმარებელი

გავრცელებული მოსაზრება, რომ „კარგ პროდუქტს რეკლამა არ სჭირდება“ კარგა ხანია წარსულს ჩაბარდა.

მაგალითად, თუკი ქალაქში მხოლოდ ერთი საცხობი იყო, ყველამ იცოდა, პურ-ფუნთუშეული სად უნდა შეეძინა, მაგრამ ახლა, როდესაც ერთ ქუჩაზეც კი ათობით საცხობია, კონკურენცია პიკს აღწევს და თითოეული მათგანის მფლობელს დიდი შრომა უწევს იმისთვის, რომ მომხმარებელი სწორედ თავის საცხობში მიიზიდოს.

თუკი იმაზე ვთანხმდებით, რომ წარმატების მიღწევისა და ფინანსური სარგებლის მისაღებად რეკლამა ყველას თანაბრად სჭირდება, იმაზე უნდა შევთანხმდეთ, რა ტიპის რეკლამას შეუძლია ჩვენი მიზნის შესრულება.

3 ტრადიციული რეკლამა

ტრადიციული რეკლამა გულისხმობს ისეთ არაციფრულ საშუალებებს, როგორიცაა ბილბორდები, საგაზეთო და ტელე-რადიო რეკლამები. თითოეულ მათგანს აქვს თავისი დადებითი და უარყოფითი მხარეები, რომელთა ცოდნაც აუცილებელია.

ტრადიციული მარკეტინგი, რომელიც გულისხმობს რეკლამის განთავსებას დიდ ბილბორდებზე, ჟურნალ-გაზეთებსა თუ ტელე-რადიო გადაცემებში, ჯერ კიდევ ცოცხალია. ბევრი მათგანი უალტერნატივოა მაღალმთიან რეგიონებში მცხოვრები ადამიანების ყურადღების მისაქცევად; იქ, სადაც ცუდი ინტერნეტია ან საერთოდ არ არის.

რეკლამის ტრადიციული საშუალებებით მიიპყრობთ იმ ადამიანების ყურადღებასაც, ვინც ტექნიკასთან „ვერ მეგობრობს“ ან უბრალოდ ინფორმაციის გაგება ჟურნალ-გაზეთებითა თუ ტელე-რადიოგადაცემებით ურჩევნია.

რა უარყოფითი მხარეები აქვს რეკლამის ტრადიციულ საშუალებებს?

მომხმარებელი - ბოლოდროინდელი კვლევები ადასტურებს, რომ ტრადიციული მედიის მომხმარებელთა რაოდენობა იკლებს. სულ უფრო და უფრო მეტი ადამიანი ინაცვლებს ონლაინსივრცეში, ახალ ამბებს საინფორმაციო საიტებზე ეცნობა, გართობის მიზნით სოციალურ ქსელებს იყენებს და სხვ.

ფასი - ტრადიციულ საშუალებებში რეკლამის განთავსება გაცილებით ძვირი ჯდება, ვიდრე, მაგალითად, სოციალურ ქსელში. ამიტომ ბეჭდური თუ სატელევიზიო რეკლამები, ჩვეულებრივ, მაღალშემოსავლიანი კომპანიებისთვისაა ხელმისაწვდომი.

შედეგი - შედეგის განსაზღვრა საკმაოდ რთულია. ვერ ვიტყვით, კონკრეტული პროდუქტის შეძენისას რამდენად იმოქმედა ბეჭდურ თუ ტელემედიაში განთავსებულმა რეკლამამ. ამისგან განსხვავებით, ონლაინმედიაში, ე. წ. ახალ მედიაში, განთავსებულ რეკლამას რამდენი ადამიანი ხედავს და რამდენი აკლიკავს, ზუსტად ვიცით.

არატრადიციული საშუალებები, რომლებიც მომხმარებლის მოზიდვაში დაგეხმარებათ

ონლაინმარკეტინგი XXI საუკუნის ერთ-ერთი მიღწევაა. რეკლამის იუთუბში, ფეისბუკსა თუ ინსტაგრამზე განთავსება თითქმის ყველას შეუძლია. რაც მთავარია, ონლაინრეკლამა საკმაოდ ბიუჯეტურია, მიზნობრივი აუდიტორიის ზუსტად განსაზღვრა და რეკლამის შედეგების ანალიზიც შესაძლებელია. თუმცა ონლაინრეკლამასაც შეიძლება ჰქონდეს უარყოფითი მხარეები.

თუკი ტელევიზორის ყურებისას სარეკლამო ჭრები გვაღიზიანებს, იმავენაირად მოქმედებს იუთუბსა თუ ფეისბუკზე გაჩენილი რეკლამა, რომელიც ფილმისა თუ ვიდეოს ყურებას გვაწყვეტინებს და ერთი სული გვაქვს, როდის ჩავკეცავთ. რა თქმა უნდა, ჩვენი ემოცია იმ ბრედნისადმი დამოკიდებულებაზეც აისახება, რომლის რეკლამაც უცებ არსაიდან გაჩნდა და „ხელი შეგვიშალა“.

საკმაოდ პოპულარულია ფეისბუკსა თუ ინსტაგრამზე განთავსებული პრინტ- და ვიდეორეკლამები, თუმცა არ დაგავიწყდეთ, რომ სოციალური ქსელები ხშირად ცვლიან ალგორითმს, რაც რეკლამის გაშვება-ეფექტურობას ხშირად აფერხებს. გარდა ამისა, რეკლამის საფასური დოლარშია. თუკი დღევანდელ კურსს გავითვალისწინებთ, სტარტაპები თუ მცირე საწარმოები ყველაზე დაბალბიუჯეტიან რეკლამას ირჩევენ ხოლმე, რაც სასურველ შედეგს იშვიათად აჩვენებს.

ამ და სხვა მიზეზების გამო კომპანიები ცდილობენ ქართულ ბაზარზე მოიძიონ ისეთი საშუალება, რომელიც რეკლამის გავრცელების ბიუჯეტურ და ეფექტურ გზას შესთავაზებთ. დღეისათვის ასეთი საშუალებაა adword.ge - პლატოფრმა, რომელიც რეკლამის განთავსების საშუალებას ყველაზე მაღალრეიტინგულ ქართულენოვან საიტებზე გაძლევთ, როგორიცაა: ambebi.ge, IPN.ge, intermedia.ge, bpn.ge, mkurnali.ge, gemrielia.ge, marao.ge და ა. შ.

როგორ განვათავსო რეკლამა adword.ge-ის დახმარებით?

რეკლამის განთავსებისთვის საჭიროა adword.ge-ზე რეგისტრაცია და მომხმარებლის პროფილის შევსება. თავად ირჩევთ, რომელ საიტებზე გსურთ თქვენი რეკლამისა თუ რეკლამების განთავსება.

adword.ge-ის ერთ-ერთი უპირატესობაა ისიც, რომ რეკლამის განთავსებისთვის საკმარისია ბალანსზე მხოლოდ 1 ლარი გქონდეთ, რომელიც მხოლოდ მას შემდეგ გაიხარჯება, რაც მომხმარებელი თქვენს რეკლამას დააკლიკავს. ერთი კლიკის მინიმალური ღირებულება 5 თეთრია.

როგორც აღვნიშნეთ, რეკლამის არატრადიციულ საშუალებებს ის უპირატესობა აქვთ, რომ მათი შედეგების ანალიზი შესაძლებელი და ძალიან მარტივია. adword.ge-ის პირად პროფილზე რეკლამის განმთავსებელს შეუძლია თვალი ადევნოს სტატისტიკას: რამდენმა ადამიანმა დააკლიკა რეკლამაზე, რა თანხა დარჩა ბალანსზე და ა. შ. შედეგად იზრდება კომპანიის ცნობადობა, შესაძლებელი ხდება ახალი მომხმარებლების დაინტერესება და მოზიდვა.

ყაზახეთის რესპუბლიკის პრეზიდენტმა კ. ტოკაევმა დააჯილდოვა საქართველოს მოქალაქე დ. ქემერტელიძე დოსტიკის II ხარისხის ორდენით (მეგობრობის ორდენი)

Volvo-ს „სიცოცხლის სპრეი“ ღამის საათებში Glovo-ს პარტნიორი კურიერების უსაფრთხოებას უზრუნველყოფს

სიახლე სამედიცინო სფეროში,  ორი წარმატებული კომპანიის Mkurnali.ge და Hotsale.ge-ს ერთობლივი პროექტი online.mkurnalli.ge