ბოლო 4 თვის განმავლობაში 1 ლიტრი საწვავის ფასი საქართველოში 40-60 თეთრით გაძვირდა. ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციამ საწვავის ბაზარი მიმოიხილა და მათი გათვლებით საქართველოში ხელოვნურად დაჭერილი ფასები და არაჯანსაღი გარემოა. "აფბას" ვიცე-პრეზიდენტ პაატა ბაირახტარის განცხადებით, ნავთობიმპორტიორი კომპანიები დღეს საქართველოში საშუალოდ 35-თეთრიანი მოგებით მუშაობენ.
შენიშვნებს არ იზიარებენ საწვავის იმპორტიორი და რეალიზატორი კომპანიები. "ლუკოილში" აცხადებენ, რომ საქართველოში არსებული მაღალი კონკურენცია არც ერთ ბიზნესმენს ფასების ხელოვნურად დაჭერის შესაძლებლობას არ მისცემს, რადგან ქვეყანაში 950-ზე მეტი ავტოგასამართი სადგური მუშაობს და აქედან მსხვილ ბრენდებს მხოლოდ 50% ეკუთვნის. იმპორტიორები ადასტურებენ, რომ ლარის გამყარება საწვავის ფასის კლების შესაძლებლობას იძლევა, თუმცა აცხადებენ, რომ ვალუტის კურსის გარდა, საწვავის ღირებულებას სხვა ბევრი ფაქტორიც განსაზღვრავს.
პაატა ბაირახტარი: "საწვავის ბაზარს ფასების ზრდის ტალღამ პირველად 2016 წლის დეკემბერში გადაუარა და 2016 წლის 27 დეკემბრიდან დღემდე საწვავის ფასი ზრდის მიმართულებით არაერთხელ შეიცვალა. უფრო კონკრეტულად, 2016 წლის დეკემბრის მიწურულიდან კომპანიებმა დაიწყეს საწვავზე ფასების ზრდა, ამ ფასების განმაპირობებელი ყველა ფუნდამენტური ფაქტორის უცვლელობის დროს. ამით კი მათ წინასწარ ჩადეს საწვავის ფასში აქციზის მოსალოდნელი გაძვირება და შესაბამისად, საწვავი წინასწარ გააძვირეს.
ერთ თვეში, 2016 წლის დეკემბრის ბოლოდან 2017 წლის იანვრის ბოლომდე, კომპანიებმა საწვავის ფასი 5-ჯერ გაზარდეს.