სარემონტო სამუშაოებისთვის საგაზაფხულო სეზონი წარუმატებლად დაიწყო. შარშანდელთან შედარებით, წელს მოსახლეობა პასიურია. გარდა იმისა, რომ მასალა გაძვირდა, მომხმარებლისთვის ხელისშემშლელი აღმოჩნდა არასტაბილური ეკონომიკური გარემოც. სავალუტო კრიზისმა ამ მხრივ ძალიან უარყოფითად იმოქმედა.
ხალხი ფიქრობს, კურსის დაწევას ელოდება და რემონტის დაწყებას არ ჩქარობს. იშვიათ შემთხვევაში შეკვეთა ე.წ. "კოსმეტიკურ რემონტზეა", რომელიც შედარებით იაფი ჯდება. სამშენებლო მასალების ღირებულებამ ბოლო რამდენიმე თვეში დაახლოებით 15-20 პროცენტით მოიმატა. დოლართან მიმართებაში ლარის გაუფასურებამ გავლენა თითქმის ყველა დასახელების სამშენებლო და სარემონტო მასალის ფასზე მოახდინა. ბინის მფლობელები ამბობენ, რომ ყველაფერი გაძვირდა და დაგეგმილზე მეტი ხარჯის გაწევა უწევთ. მართალია, ხელოსნის მომსახურების ხარჯი არ გაზრდილა, მაგრამ რემონტის მსურველებისთვის მას გადამწყვეტი მნიშნველობა არ აქვს. ლარის კურსმა და სარემონტო მასალების გაძვირებამ მომხმარებელს პრობლემა შეუქმნა.
"როგორც კი დოლარმა აიწია, სამშენებლო მასალების ფასმაც მოიმატა. ელემენტარულად ლამინატი ცოტა ადრე 18-20 ლარი ღირდა, მაგრამ ამ რამდენიმე დღის წინათ ფასმა 23 ლარამდე მოიმატა. ძალიან ძვირია ხელოსნის ფულიც. საბოლოოდ ერთოთახიანი ბინის რემონტი 5 000 დოლარამდე ჯდება. "კოსმეტიკურად" შესრულებული რემონტისთვის ხარჯი ცოტათი ნაკლებია. ეს თანხა ლარში რომ გადაიანგარიშო, 10 000 ლარს აღემატება, რის გადახდის შესაძლებლობაც ჯერჯერობით არ მაქვს. ქვეყანაში არც ეკონომიკური გარემოა სტაბილური და არ ვარ დარწმუნებული, რომ სამსახურს შევინარჩუნებ. ამიტომ მირჩევნია, დაველოდო, რომ ლარის კურსი მეტ-ნაკლებად დასტაბილურდეს და რემონტზე მერე ვიფიქრო", - ამბობს თბილისელი ზვიად ქალდანი.
ელიავას ბაზრობის მოვაჭრეების ინფორმაციით, რემონტისთვის მოსახლეობა იაფ მასალას ყიდულობს, ხოლო ძვირადღირებული პროდუქციის რეალიზაცია კატასტროფულ მაჩვენებლამდე შემცირდა. მათი თქმით, ეს არ არის სიახლე, ბოლო რამდენიმე წელია, ბაზარზე ასეთი ტენდენციაა და მომხმარებელი ხარჯის დაზოგვას იაფი მასალის შეძენით ცდილობს.
"სარემონტო მასალების რეალიზაცია მინიმუმამდეა შემცირებული. იშვიათად თუ შემოვა რეალური მყიდველი და მათი უმეტესობაც მიზერულ თანხას იხდის. იაფფასიანია თურქული და ჩინური ნაწარმი. რუსული, გერმანული, ესპანური და იტალიური პროდუქცია კი სიძვირით გამოირჩევა და მყიდველი თითქმის არ ჰყავს. სამშენებლო ბიზნესი საქართველოში დიდი ხნის წინათ ჩაკვდა. სეზონურად მდგომარეობის გაუმჯობესებას სარემონტო მასალების გაყიდვით ვცდილობთ, მაგრამ მიმდინარე პერიოდი ამ მხრივ პრობლემურია", - ამბობს გოჩა კვარაცხელია, მოვაჭრე.
გლდანში მცხოვრებმა ვასილ საკანდელიძემ რემონტი შარშან ამ დროს დაიწყო, მაგრამ ოჯახში შექმნილი ფინანსური პრობლემის გამო ვერ დაამთავრა. იგი ამბობს, რომ რემონტის განახლებას ვერც ამ სეზონზე ახერხებს.
იხილეთ გაგრძელება