მსოფლიო
საზოგადოება

5

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ორშაბათი, მთვარის მეცხრე დღე დაიწყება 12:42-ზე, მთვარე ქალწულს ესტუმრება 23:42-ზე რთული და დაძაბული დღეა. არ მოატყუოთ გარშემო მყოფები და არც თავად მოტყუვდეთ. არ წამოიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ვაჭრობას, ურთიერთობის გარჩევას. ცუდი დღეა საქმეების გარჩევისთვის. შესაძლოა, სამუდამოდ დაკარგოთ ადამიანი. არასასურველია სამსახურის, საქმიანობის შეცვლა. კარგი დღეა შორეული მგზავრობის დასაწყებად. აქტიურად დაისვენეთ, ივარჯიშეთ. შეასრულეთ საოჯახო საქმეები, გადააადგილეთ ავეჯი, კარგია მუშაობა მიწასთან. ქორწინება და ნიშნობა სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგი დღეა ორგანიზმის გასაწმენდად, წიდებისგან გათავისუფლება. ალკოჰოლსა და სასმელს დღეს საერთოდ ნუ მიიღებთ. აგრეთვე მოერიდეთ კუჭის გადატვირთვას.
სამართალი
პოლიტიკა
მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი
სამხედრო
მეცნიერება
Faceამბები
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"არტპალასის" გახსნაზე თბილისს კრის ბოტი ეწვევა
"არტპალასის" გახსნაზე თბილისს კრის ბოტი ეწვევა

თბი­ლის­ში, "არტპა­ლა­სის" გახ­სნა­ზე სა­ხელ­გან­თქმუ­ლი მე­საყ­ვი­რე, კრის ბოტი ჩა­მო­ვა. "არტპა­ლა­სი" არის პირ­ვე­ლი მცდე­ლო­ბა, შე­იქ­მნას სა­ქარ­თვე­ლო­ში ევ­რო­პუ­ლი სტან­დარ­ტე­ბის მქო­ნე მომ­სა­ხუ­რე­ბის ცენ­ტრი-ჰოლ­დინ­გი, რო­მე­ლიც ამა­ვე დროს მთა­ვარ ამო­ცა­ნად სა­ქარ­თვე­ლოს კულ­ტუ­რუ­ლი ცხოვ­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბას და­ი­სა­ხავს", - ამ­ბობს გია ან­დღუ­ლა­ძე, "არტპა­ლა­სის" დამ­ფუძ­ნე­ბე­ლი.

მისი თა­ო­ბის ადა­მი­ა­ნე­ბი გან­ვლი­ლი გზის შე­ფა­სე­ბი­სას ხში­რად ამ­ბო­ბენ: ქვე­ყა­ნა რომ და­ინ­გრა, ცხოვ­რე­ბას მა­შინ ვი­წყებ­დი­თო. მათი ახალ­გაზ­რდო­ბა 90-ია­ნებ­ში ჩარ­ჩა, ნან­გრე­ვებ­ში... თუმ­ცა, კარ­გად რომ და­ფიქ­რდე, 90-ია­ნებ­ში ქვე­ყა­ნა კი არა, იმ­პე­რია და­ინ­გრა. ქვე­ყა­ნას რაც შე­ე­ხე­ბა, მა­შინ, მისი შე­ნე­ბა იწყე­ბო­და. გია ან­დღუ­ლა­ძე იღ­ბლი­ა­ნი ადა­მი­ა­ნია - სა­ჭი­რო დროს, სა­ჭი­რო ად­გი­ლას, ერთხელ უკვე შეძ­ლო სა­ჭი­რო საქ­მის წა­მო­წყე­ბა.

როცა წარ­მა­ტე­ბულ ბიზ­ნეს­მენს ეკი­თხე­ბი­ან, ვინ არის ის პრაგ­მა­ტუ­ლად მო­აზ­როვ­ნე ადა­მი­ა­ნი თუ იდე­ა­ლის­ტი, პა­სუ­ხობს მე ის იდე­ა­ლის­ტი ვარ, ვისი იდე­ე­ბის პრაგ­მა­ტუ­ლად გა­აზ­რე­ბა და გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა შე­იძ­ლე­ბაო. ამი­ტომ, ვინც გია ან­დღუ­ლა­ძეს კარ­გად იც­ნობს, არ უკ­ვირს ქარ­თუ­ლი კულ­ტუ­რის აღორ­ძი­ნე­ბა რომ მო­ინ­დო­მა. სულ ცოტა ხან­ში თბი­ლის­ში მის მიერ და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი სა­ხე­ლოვ­ნე­ბო ჰოლ­დინ­გი "არტ-პა­ლა­სი" გა­იხ­სნე­ბა.

- ამ საქ­მეს ოპ­ტი­მის­ტუ­რად ვუ­ყუ­რებ და მინ­და, ადა­მი­ა­ნებს ჩემი ოპ­ტი­მიზ­მი გა­დავ­დო. ეს არც ისე ად­ვი­ლია, რად­გან რო­გორც კი ამ სფე­როს ახ­სე­ნებ, მა­შინ­ვე სა­ყო­ველ­თაო პე­სი­მიზს აწყდე­ბი. ეს ნორ­მა­ლუ­რი­ცაა, რად­გან ზოგს ძა­ლი­ან ეში­ნია რე­ვო­ლუ­ცი­უ­რი ძვრე­ბის, ზოგს კი უბ­რა­ლოდ უჭირს იმ შე­დე­გის წი­ნას­წარ გან­ჭვრე­ტა, რო­მელ­საც მე უკვე ვხე­დავ.

"არტპა­ლა­სი" ეს არის პირ­ვე­ლი მცდე­ლო­ბა შე­იქ­მნას სა­ქარ­თვე­ლო­ში ევ­რო­პუ­ლი სტან­დარ­ტე­ბის მქო­ნე მომ­სა­ხუ­რე­ბის ცენ­ტრი-ჰოლ­დინ­გი, რო­მე­ლიც ამა­ვე დროს მთა­ვარ ამო­ცა­ნად სა­ქარ­თვე­ლოს კულ­ტუ­რუ­ლი ცხოვ­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბას და­ი­სა­ხავს. და­ეხ­მა­რე­ბა ქარ­თულ ხე­ლოვ­ნე­ბას სა­ერ­თა­შო­რი­სო "ბა­ზარ­ზე" ად­გი­ლი და­იმ­კვიდ­როს.

ჩვენ ვფიქ­რობთ, რომ ჰოლ­დინ­გში მოხ­დე­ბა სა­უ­კე­თე­სო შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი ძა­ლე­ბის კონ­ცენ­ტრი­რე­ბა, რო­გორც ახალ­გაზ­რდე­ბის, ისე უკვე დამ­სა­ხუ­რე­ბუ­ლი მოღ­ვა­წე­ე­ბი­სა. ვი­მე­დოვ­ნებთ, რომ შე­ვას­რუ­ლებთ თა­ო­ბა­თა შო­რის შე­მა­კავ­ში­რე­ბე­ლი რგო­ლის ფუნ­ქცი­ა­საც. ერთი სი­ტყვით "არტპა­ლა­სი" ძა­ლი­ან მალე წარ­მო­ად­გენს სრულ­ყო­ფილ ხედ­ვას თუ რო­გორ შიძ­ლე­ბა გან­ვი­თარ­დეს მოვ­ლე­ნე­ბი ამ სფე­რო­ში და ამ ხედ­ვას ვინ­მეს კი არ გა­და­უ­ლო­ცავს, არა­მედ თვი­თონ­ვე გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლებს.

- გა­ვი­გეთ, რომ არტპა­ლა­სის" გახ­სნის ცე­რე­მო­ნი­ის­თვის სა­ინ­ტე­რე­სო სტუ­მა­რი ჩა­მოგ­ყავთ...

ჩვენ­თვის დიდი პა­ტი­ვია, რომ "არტპა­ლა­სის" სა­ზე­ი­მო გახ­სნა­ზე 12 ოქ­ტომ­ბერს გვეს­ტუმ­რე­ბა ამე­რი­კის ნო­მერ პირ­ველ მე­საყ­ვი­რედ ცნო­ბი­ლი, ოქ­რო­სა და პლა­ტი­ნის დის­კე­ბის, ასე­ვე - "გრე­მის" მფლო­ბე­ლი, კრის ბოტი;

მე­ო­რე დღეს "არტპა­ლა­სი" მი­გიწ­ვევთ ფონდ "იავ­ნა­ნას­თან" ერ­თობ­ლი­ვად ორ­გა­ნი­ზე­ბულ საქ­ველ­მოქ­მე­დო სა­ღა­მო­ზე, კრის ბოტი სა­ქარ­თვე­ლოს სა­ხელ­მწი­ფო სიმ­ფო­ნი­ურ ორ­კესტრთან და ნი­კო­ლოზ რაჭ­ველ­თან ერ­თად კონ­ცერტსა და ტე­ლე­მა­რა­თონს გა­მარ­თავს, შე­მო­სუ­ლი თან­ხა სო­ცი­ა­ლუ­რად და­უც­ველ ოჯა­ხებს მოხ­მარ­დე­ბა. რო­გორც ხე­დავთ",არტპა­ლა­სის" პირ­ვე­ლი აქ­ტი­ვო­ბა ქველ­მოქ­მე­დე­ბას უკავ­შირ­დე­ბა.

- რა­ტომ და­უ­კავ­ში­რეთ მა­ინ­ცა­და­მა­ინც კულ­ტუ­რის სფე­როს თქვე­ნი საქ­მი­ა­ნი გეგ­მე­ბი?

- სა­ყო­ველ­თად ცნო­ბი­ლია, რომ სა­ზო­გა­დო­ე­ბა რო­მე­ლიც არ ზრუ­ნავს კულ­ტუ­რუ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბის მოვ­ლა­სა და გა­ცო­ცხლე­ბა­ზე გან­წი­რუ­ლია, რაც შე­ე­ხე­ბა პი­რა­დად ჩემს მო­ტი­ვა­ცი­ას, მე მა­ნამ­დეც მქო­ნია ამ სფე­როს­თან არა კო­მერ­ცი­უ­ლი, მაგ­რამ მა­ინც საქ­მი­ა­ნი კავ­ში­რი, ჩემი ხმის ჩამ­წე­რი სტუ­დი­აც მქონ­და, სა­დაც სხვა­დას­ხვა ნი­ჭი­ერ მუ­სი­კოსს მუ­შა­ო­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბა ეძ­ლე­ო­და. ამ საქ­მეს ჩემ­თვის მო­გე­ბა არ მო­უ­ტა­ნია მაგ­რამ, მი­ა­ხა­რია რომ სტუ­დი­ა­ში არა­ერ­თი კარ­გი სიმ­ღე­რა ჩა­ი­წე­რა.

ხე­ლოვ­ნე­ბი­სად­მი სიყ­ვა­რუ­ლი ბავ­შვო­ბი­დან მომ­ყვე­ბა, ყო­ველ­თვის ძა­ლი­ან მიყ­ვარ­და ლი­ტე­რა­ტუ­რა, მუ­სი­კა, კინო, თე­ატ­რი. ეს ალ­ბათ ოჯახ­მაც გა­ნა­პი­რო­ბა. დედა კარ­გად მღე­რო­და, მამა კი­ნოს­ტუ­დი­ა­ში მუ­შა­ობ­და, კას­კა­დი­ო­რად. რო­გორც ჭეშ­მა­რი­ტი გუ­რუ­ლი კარ­გი მხე­და­რი გახ­ლდათ და თით­ქმის ყვე­ლა მა­შინ­დელ ის­ტო­რი­ულ ფილმზე აქვს ნა­მუ­შე­ვა­რი, სა­დაც კი ცხე­ნის ჭე­ნე­ბა და ჯი­რი­თი იყო სა­ჭი­რო. სხვა­თა შო­რის მე თვი­თო­ნაც ერთ დროს მსა­ხი­ო­ბო­ბა­ზე ვოც­ნე­ბობ­დი. ჩემი დე­ი­დაშ­ვი­ლი მსა­ხი­ო­ბო­ბას აპი­რებ­და და აბი­უ­ტუ­რი­ენ­ტო­ბის პე­რი­ოდ­ში მარ­ჯა­ნიშ­ვი­ლის თე­ატ­რში გამ­ნა­თებ­ლად მუ­შა­ობ­და. სკო­ლის შემ­დეგ თით­ქმის ყვე­ლა სა­ღა­მოს მას­თან, გამ­ნა­თებ­ლის ოთახ­ში ვა­ტა­რებ­დი. ამა­ზე კარ­გი ად­გი­ლი მთელ სამ­ყა­რო­ში არ მო­ი­ძებ­ნე­ბო­და. ერთხელ სცე­ნა­ზე "მა­დამ სან-ჟენი" თა­მაშ­დე­ბო­და, ჩემს დე­ი­დაშ­ვილს კი ჩა­ე­ძი­ნა. ჩა­ე­ძი­ნა სწო­რედ იმ დროს, როცა ჩაბ­ნე­ლე­ბულ სცე­ნა­ზე მსა­ხი­ო­ბი ამი­რან ბუ­ა­ძე უნდა გა­ნათ­დეს. კი­დევ კარ­გი, რომ ბევ­რჯერ მქონ­და უკვე ნა­ნა­ხი ეს რო­გორ ხდე­ბა. არ და­ვი­ბე­ნი მა­შინ­ვე მივ­ვარ­დი პულტს და გა­ვა­ნა­თე. ვერ აგი­წერთ რა შეგ­რძნე­ბა იყო, რო­დე­საც ამ­ხე­ლა პრო­ცე­სის მო­ნა­წი­ლედ ვიგ­რძე­ნი თავი.

მოგ­ვი­ა­ნე­ბით არ­ცერ­თი ჩვენ­გა­ნის­გან მსა­ხი­ო­ბი არ გა­მო­ვი­და. ჩემი აზ­რით მას მეტი ნიჭი ჰქონ­და და ნაკ­ლე­ბი სურ­ვი­ლი, მე კი მეტი სურ­ვი­ლი და ნაკ­ლე­ბი ნიჭი, მაგ­რამ ხე­ლოვ­ნე­ბი­სად­მი სიყ­ვა­რუ­ლი ბავ­შვო­ბის მე­რეც არ გამ­ნე­ლე­ბია.

- სა­ბო­ლო­ოდ, რა პრო­ფე­სია აირ­ჩი­ეთ?

- სკო­ლა რომ და­ვამ­თავ­რე, ის დრო იყო, როცა მშობ­ლე­ბი წყვეტ­დნენ, ვის სად უნდა ჩე­ბა­რე­ბი­ნა. ძი­რი­თა­დად იუ­რი­დი­ულ­ზე ან სა­მე­დი­ცი­ნო­ზე ამ­წე­სებ­დნენ შვი­ლებს, მე ამ მხრივ სრუ­ლი თა­ვი­სუფ­ლე­ბა მქონ­და. ამით ვი­სარ­გებ­ლე კი­დეც, კარ­გად ვერ­კვე­ო­დი მა­თე­მა­ტი­კა­ში, თუმ­ცა, არც ჰუ­მა­ნი­ტა­რულ ფა­კულ­ტეტ­ზე გა­მი­ჭირ­დე­ბო­და ჩა­ბა­რე­ბა. მაგ­რამ, ყვე­ლა­სათ­ვის მო­უ­ლოდ­ნე­ლად, ინ­სტი­ტუ­ტში ჩა­ბა­რე­ბას, ქარ­ხა­ნა­ში მუ­შა­ო­ბის და­წყე­ბა ვამ­ჯო­ბი­ნე. არ მსურ­და, უბ­რა­ლოდ დი­ნე­ბას მივ­ყო­ლო­დი. მინ­დო­და, არ­ჩე­ვა­ნი კარ­გად გა­მე­აზ­რე­ბი­ნა. 4 წელი გა­ვი­და სა­ნამ ინ­სტი­ტუ­ტში ჩა­ვა­ბა­რებ­დი. პრო­ფე­სი­უ­ლი არ­ჩე­ვა­ნი კი ცხოვ­რე­ბი­სე­ულ­მა ვი­თა­რე­ბამ გა­მა­კე­თე­ბი­ნა.

1988 წლი­დან ეროვ­ნუ­ლი მოძ­რა­ო­ბის აქ­ტი­უ­რი მო­ნა­წი­ლე გავ­ხდი. ეროვ­ნუ­ლი და­მო­უ­კი­დებ­ლო­ბის პარ­ტი­ის წევ­რი. ვხელ­მძღვა­ნე­ლობ­დი გა­ნათ­ლე­ბის კო­მი­ტეტს. და ვფიქ­რობ გარ­კვე­უ­ლი წვლი­ლი შვი­ტა­ნე მა­შინ­დე­ლი გა­ნათ­ლე­ბის სის­ტე­მის დე­პო­ლი­ტი­ზა­ცი­ა­ში. ადა­მი­ა­ნი, რო­მე­ლიც მი­ტინ­გებ­ზე გა­ნათ­ლე­ბის სა­კი­თხებ­ზე სა­უბ­რობ­და, არ შე­იძ­ლე­ბო­და თა­ვად ყო­ფი­ლი­ყო გა­უ­ნათ­ლე­ბე­ლი. რაკი ლი­ტე­რა­ტუ­რა ძა­ლი­ან მიყ­ვარ­და და სკო­ლებ­თან მქონ­და ყო­ველ­დღი­უ­რი ურ­თი­ერ­თო­ბი პუშ­კი­ნის სა­ხე­ლო­ბის სა­ხელ­მწი­ფო პე­და­გო­გი­უ­რი ინ­სტი­ტუ­ტის ფი­ლო­ლო­გი­ის ფა­კულ­ტეტ­ზე ჩა­ვა­ბა­რე.

- პო­ლი­ტი­კუ­რი ას­პა­რეზს რო­დის ჩა­მო­შორ­დით?

- როცა პირ­ვე­ლი გას­რო­ლა მოხ­და... მე­გობ­რებ­მა ჩემი ეს გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა სწო­რად გა­ი­გეს, თუმ­ცა ზოგი ფიქ­რობ­და ყვე­ლა­ფე­რი ადა­მი­ა­ნუ­რი ში­შის გამო მოხ­და, იყ­ვე­ნენ ისე­თე­ბიც ვინც თვლი­და, რომ ეროვ­ნუ­ლი იდე­ე­ბი პი­რად კე­თილ­დღე­ო­ბა­ზე გავცვა­ლე. არც ერთი იყო სწო­რი და არც მე­ო­რე. შიშს ოჯა­ხის შექ­მნამ­დე სა­ერ­თოდ არ ვიც­ნობ­დი. ბიზ­ნე­სი კი არა­ფერ შუ­ა­ში იყო. მე უბ­რა­ლოდ ვერ და­ვი­ნა­ხე ჩემი თავი იქ სა­დაც ძმე­ბი ერ­თმა­ნეთს ებ­რძოდ­ნენ და წა­ვე­დი. თუმ­ცა ია­რაღს ვერც ბიზ­ნეს­ში ავ­ცდი. მა­შინ­დელ სა­ქარ­თვე­ლო­ში ბიზ­ნე­სის კე­თე­ბა გა­უ­ვალ ჯუნ­გლებ­ში გვი­წევ­და. თუმ­ცა ია­რაღს ვერც ბიზ­ნეს­ში ავ­ცდი. მა­შინ­დელ სა­ქარ­თვე­ლო­ში ბიზ­ნე­სის კე­თე­ბა გა­უ­ვალ ჯუნ­გლებ­ში გვი­წევ­და. 1990 წლის შემ­დეგ, რაც პირ­ვე­ლი და ყვე­ლა­ზე წარ­მა­ტე­ბუ­ლი კომ­პა­ნია "ლილო მოლი" 6 თა­ნა­მო­აზ­რეს­თან ერ­თად და­ვა­არ­სე, ყვე­ლა­ფერს წავ­წყდო­მი­ვარ - ყა­ჩა­ღო­ბა, ძარ­ცვა, რე­კე­ტი...წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლია, რომ ამ მოვ­ლე­ნე­ბის ფონ­ზე ურ­თი­ერ­თგა­გე­ბა არას­დროს დაგ­ვი­კარ­გავს. მგო­ნი, სწო­რედ აქ იმა­ლე­ბა ჩვე­ნი კომ­პა­ნი­ის წარ­მა­ტე­ბის სა­ი­დუმ­ლო: ამ შვი­დე­ულ­ში არას­დროს მომ­ხდა­რა სე­რი­ო­ზუ­ლი კონ­ფლიქ­ტი და და­პი­რის­პი­რე­ბა. კომ­პა­ნი­ის შექ­მნამ­დეც უახ­ლო­ე­სი მე­გობ­რე­ბი ვი­ყა­ვით და ეს მე­გობ­რო­ბა ბიზ­ნეს­პარტნი­ო­რო­ბა­ში ისე გა­და­ი­ზარ­და, არა­ფე­რი დაკ­ლე­ბია. წარ­მო­გიდ­გე­ნი­ათ, თით­ქმის 25 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში არ შეგ­ვიც­ვლია დამ­ფუძ­ნე­ბე­ლი, არ ყო­ფი­ლა არც ერთი სა­სა­მარ­თლო დავა".

- რო­გორ ფიქ­რობთ, თქვე­ნი ახა­ლი წა­მო­წყე­ბის არტპა­ლა­სის წარ­მა­ტე­ბა რამ უნდა გა­ნა­პი­რო­ბოს?

- ბევ­რმა ფაქ­ტორ­მა. "არტპა­ლა­სის" სტრუქ­ტუ­რა და მას­შტა­ბე­ბი, რომ კარ­გად და­გა­ნა­ხოთ გე­ტყვით, რომ ეს იქ­ნე­ბა უზარ­მა­ზა­რი სა­ხე­ლოვ­ნე­ბო ინ­დუსტრია. ჩვენ უნდა შექვმნათ დიდი ცო­ცხა­ლი ორ­გა­ნიზ­მი, ათ სარ­თულ­ზე გან­თავ­სდე­ბა სხვა­დას­ხვა სა­ხე­ლოვ­ნე­ბო სფე­რო­ში მო­მუ­შა­ვე პრო­ფე­სი­ო­ნალ­თათ­ვის გან­კუთ­ვნი­ლი სივ­რცე­ე­ბი. "არტპა­ლა­სი" შე­ეც­დე­ბა მა­ღა­ლი სტან­დარ­ტის დამ­კვიდ­რე­ბას ხმის ჩა­წე­რის, რეკ­ლა­მის დამ­ზა­დე­ბის, ვი­დეო და ფოტო მომ­სა­ხუ­რე­ბის, ღო­ნის­ძი­ე­ბა­თა და­გეგ­მვი­სა და ორ­გა­ნი­ზე­ბის, ტუ­რიზ­მი­სა და პო­ლიგ­რა­ფი­ის სფე­რო­ებ­ში..

ამა­ვე დროს, იმ ახა­ლი თა­ო­ბის სა­თა­ნა­დო აღ­ზრდა­სა და გა­ნათ­ლე­ბა­ზეც უნდა ვიზ­რუ­ნოთ, რო­მე­ლიც ხვალ-ზეგ ქარ­თუ­ლი კულ­ტუ­რის პატ­რო­ნად მოგ­ვევ­ლი­ნე­ბა. ამი­სათ­ვის ჩვენ ევ­რო­პა­ში კარ­გად აპ­რო­ბი­რე­ბუ­ლი სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო სის­ტე­მე­ბის და­ნერგვა გვსურს. გან­ზრა­ხუ­ლი გვაქვს გავ­ხსნათ და­წე­სე­ბუ­ლე­ბე­ბი, სა­დაც ახალ­გაზ­რდე­ბი შეძ­ლე­ბენ და­ე­უფ­ლონ ისეთ პრო­ფე­სი­ებს, რო­გო­რიც არის მხატ­ვრუ­ლი გა­ნა­თე­ბა, ხმის რე­ჟი­სუ­რა, ამ პრო­ფე­სი­ის კვა­ლი­ფი­ცი­უ­რი კად­რე­ბი ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში დღემ­დე ძა­ლი­ან ცო­ტაა. თითო ორო­ლა ვინც უცხო­ეთ­ში სწავ­ლობ­და ან მოყ­ვა­რუ­ლე­ბი, ვინც სა­კუ­თა­რი ნი­ჭის წყა­ლო­ბით და­ე­უფ­ლენ პრო­ფე­სი­ას, ამინდს ვერ შექ­მნი­ან. არტპა­ლას­ში გა­იხ­სნე­ბა ასე­ვე ვო­კა­ლუ­რი აკა­დე­მია, წამ­ყვან­თა სკო­ლა. დღეს ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში ყვე­ლა სა­ხე­ლოვ­ნე­ბო და მას­თან მი­ახ­ლო­ე­ბულ სფე­როს სჭირ­დე­ბა ევ­რო­პულ სტან­დარტთან მი­ახ­ლო­ე­ბა. მე მი­ნა­ხავს მარ­კე­ტინ­გუ­ლი გათ­ვლე­ბი (ჩემი აზ­რით საკ­მა­ოდ სა­ეჭ­ვო) რო­მელ­თა თა­ნახ­მა­დაც ყვე­ლა­ზე ნი­ჭი­ე­რი ხე­ლო­ვა­ნიც ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში რე­ა­ლუ­რი გან­ვი­თა­რე­ბის პერ­სპექ­ტი­ვას მოკ­ლე­ბუ­ლია. სის­ტე­მა უნდა შე­იქ­მნას, სხვა­ნა­ი­რად არ მოხ­დე­ბა შო­უ­ბიზ­ნე­სის გან­ვი­თა­რე­ბა და ვერც წი­ნაპ­რე­ბის კულ­ტუ­რას და­ვი­ცავთ და შე­ვი­ნა­ხავთ სა­თა­ნა­დოდ. ქარ­თუ­ლი ხე­ლოვ­ნე­ბა და ბიზ­ნე­სი ერ­თმა­ნე­თის მტრე­ბი­დან ერ­თმა­ნე­თის მე­გობ­რე­ბად უნდა ვაქ­ცი­ოთ.

"არტპალასის" გახსნაზე თბილისს კრის ბოტი ეწვევა

"არტპალასის" გახსნაზე თბილისს კრის ბოტი ეწვევა

თბილისში, "არტპალასის" გახსნაზე სახელგანთქმული მესაყვირე, კრის ბოტი ჩამოვა. "არტპალასი" არის პირველი მცდელობა,  შეიქმნას საქართველოში ევროპული სტანდარტების მქონე მომსახურების ცენტრი-ჰოლდინგი, რომელიც ამავე დროს მთავარ ამოცანად საქართველოს კულტურული ცხოვრების განვითარებას დაისახავს", - ამბობს გია ანდღულაძე, "არტპალასის" დამფუძნებელი.

მისი თაობის ადამიანები განვლილი გზის შეფასებისას ხშირად ამბობენ: ქვეყანა რომ დაინგრა, ცხოვრებას მაშინ ვიწყებდითო. მათი ახალგაზრდობა 90-იანებში ჩარჩა, ნანგრევებში... თუმცა, კარგად რომ დაფიქრდე, 90-იანებში ქვეყანა კი არა, იმპერია დაინგრა. ქვეყანას რაც შეეხება, მაშინ, მისი შენება იწყებოდა. გია ანდღულაძე იღბლიანი ადამიანია - საჭირო დროს, საჭირო ადგილას, ერთხელ უკვე შეძლო საჭირო საქმის წამოწყება.

როცა წარმატებულ ბიზნესმენს ეკითხებიან, ვინ არის ის პრაგმატულად მოაზროვნე ადამიანი თუ იდეალისტი, პასუხობს მე ის იდეალისტი ვარ, ვისი იდეების პრაგმატულად გააზრება და განხორციელება შეიძლებაო. ამიტომ, ვინც გია ანდღულაძეს კარგად იცნობს, არ უკვირს ქართული კულტურის აღორძინება რომ მოინდომა. სულ ცოტა ხანში თბილისში მის მიერ დაფუძნებული სახელოვნებო ჰოლდინგი ”არტ-პალასი" გაიხსნება.

- ამ საქმეს ოპტიმისტურად ვუყურებ და მინდა, ადამიანებს ჩემი ოპტიმიზმი გადავდო. ეს არც ისე ადვილია, რადგან როგორც კი ამ სფეროს ახსენებ, მაშინვე საყოველთაო პესიმიზს აწყდები. ეს ნორმალურიცაა, რადგან ზოგს ძალიან ეშინია რევოლუციური ძვრების, ზოგს კი უბრალოდ უჭირს იმ შედეგის წინასწარ განჭვრეტა, რომელსაც მე უკვე ვხედავ.

”არტპალასი" ეს არის პირველი მცდელობა შეიქმნას საქართველოში ევროპული სტანდარტების მქონე მომსახურების ცენტრი-ჰოლდინგი, რომელიც ამავე დროს მთავარ ამოცანად საქართველოს კულტურული ცხოვრების განვითარებას დაისახავს. დაეხმარება ქართულ ხელოვნებას საერთაშორისო "ბაზარზე" ადგილი დაიმკვიდროს.

ჩვენ ვფიქრობთ, რომ ჰოლდინგში მოხდება საუკეთესო შემოქმედებითი ძალების კონცენტრირება, როგორც ახალგაზრდების, ისე უკვე დამსახურებული მოღვაწეებისა. ვიმედოვნებთ, რომ შევასრულებთ თაობათა შორის შემაკავშირებელი რგოლის ფუნქციასაც. ერთი სიტყვით ,,არტპალასი" ძალიან მალე წარმოადგენს სრულყოფილ ხედვას თუ როგორ შიძლება განვითარდეს მოვლენები ამ სფეროში და ამ ხედვას ვინმეს კი არ გადაულოცავს, არამედ თვითონვე განახორციელებს.

- გავიგეთ, რომ არტპალასის" გახსნის ცერემონიისთვის საინტერესო სტუმარი ჩამოგყავთ...

ჩვენთვის დიდი პატივია, რომ ,,არტპალასის" საზეიმო გახსნაზე 12 ოქტომბერს გვესტუმრება ამერიკის ნომერ პირველ მესაყვირედ ცნობილი, ოქროსა და პლატინის დისკების, ასევე - ,,გრემის" მფლობელი, კრის ბოტი;

მეორე დღეს ,,არტპალასი" მიგიწვევთ ფონდ ,,იავნანასთან" ერთობლივად ორგანიზებულ საქველმოქმედო საღამოზე, კრის ბოტი საქართველოს სახელმწიფო სიმფონიურ ორკესტრთან და ნიკოლოზ რაჭველთან ერთად კონცერტსა და ტელემარათონს გამართავს, შემოსული თანხა სოციალურად დაუცველ ოჯახებს მოხმარდება. როგორც ხედავთ, ,,არტპალასის" პირველი აქტივობა ქველმოქმედებას უკავშირდება.

- რატომ დაუკავშირეთ მაინცადამაინც კულტურის სფეროს თქვენი საქმიანი გეგმები?

- საყოველთად ცნობილია, რომ საზოგადოება რომელიც არ ზრუნავს კულტურული ღირებულებების მოვლასა და გაცოცხლებაზე განწირულია, რაც შეეხება პირადად ჩემს მოტივაციას, მე მანამდეც მქონია ამ სფეროსთან არა კომერციული, მაგრამ მაინც საქმიანი კავშირი, ჩემი ხმის ჩამწერი სტუდიაც მქონდა, სადაც სხვადასხვა ნიჭიერ მუსიკოსს მუშაობის საშუალება ეძლეოდა. ამ საქმეს ჩემთვის მოგება არ მოუტანია მაგრამ, მიახარია რომ სტუდიაში არაერთი კარგი სიმღერა ჩაიწერა.

ხელოვნებისადმი სიყვარული ბავშვობიდან მომყვება, ყოველთვის ძალიან მიყვარდა ლიტერატურა, მუსიკა, კინო, თეატრი. ეს ალბათ ოჯახმაც განაპირობა. დედა კარგად მღეროდა, მამა კინოსტუდიაში მუშაობდა, კასკადიორად. როგორც ჭეშმარიტი გურული კარგი მხედარი გახლდათ და თითქმის ყველა მაშინდელ ისტორიულ ფილმზე აქვს ნამუშევარი, სადაც კი ცხენის ჭენება და ჯირითი იყო საჭირო. სხვათა შორის მე თვითონაც ერთ დროს მსახიობობაზე ვოცნებობდი. ჩემი დეიდაშვილი მსახიობობას აპირებდა და აბიუტურიენტობის პერიოდში მარჯანიშვილის თეატრში გამნათებლად მუშაობდა. სკოლის შემდეგ თითქმის ყველა საღამოს მასთან, გამნათებლის ოთახში ვატარებდი. ამაზე კარგი ადგილი მთელ სამყაროში არ მოიძებნებოდა. ერთხელ სცენაზე "მადამ სან-ჟენი" თამაშდებოდა, ჩემს დეიდაშვილს კი ჩაეძინა. ჩაეძინა სწორედ იმ დროს, როცა ჩაბნელებულ სცენაზე მსახიობი ამირან ბუაძე უნდა განათდეს. კიდევ კარგი, რომ ბევრჯერ მქონდა უკვე ნანახი ეს როგორ ხდება. არ დავიბენი მაშინვე მივვარდი პულტს და გავანათე. ვერ აგიწერთ რა შეგრძნება იყო, როდესაც ამხელა პროცესის მონაწილედ ვიგრძენი თავი.

მოგვიანებით არცერთი ჩვენგანისგან მსახიობი არ გამოვიდა. ჩემი აზრით მას მეტი ნიჭი ჰქონდა და ნაკლები სურვილი, მე კი მეტი სურვილი და ნაკლები ნიჭი, მაგრამ ხელოვნებისადმი სიყვარული ბავშვობის მერეც არ გამნელებია.

- საბოლოოდ, რა პროფესია აირჩიეთ?

- სკოლა რომ დავამთავრე, ის დრო იყო, როცა მშობლები წყვეტდნენ, ვის სად უნდა ჩებარებინა. ძირითადად იურიდიულზე ან სამედიცინოზე ამწესებდნენ შვილებს, მე ამ მხრივ სრული თავისუფლება მქონდა. ამით ვისარგებლე კიდეც, კარგად ვერკვეოდი მათემატიკაში, თუმცა, არც ჰუმანიტარულ ფაკულტეტზე გამიჭირდებოდა ჩაბარება. მაგრამ, ყველასათვის მოულოდნელად, ინსტიტუტში ჩაბარებას, ქარხანაში მუშაობის დაწყება ვამჯობინე. არ მსურდა, უბრალოდ დინებას მივყოლოდი. მინდოდა, არჩევანი კარგად გამეაზრებინა. 4 წელი გავიდა სანამ ინსტიტუტში ჩავაბარებდი. პროფესიული არჩევანი კი ცხოვრებისეულმა ვითარებამ გამაკეთებინა.

1988 წლიდან ეროვნული მოძრაობის აქტიური მონაწილე გავხდი. ეროვნული დამოუკიდებლობის პარტიის წევრი. ვხელმძღვანელობდი განათლების კომიტეტს. და ვფიქრობ გარკვეული წვლილი შვიტანე მაშინდელი განათლების სისტემის დეპოლიტიზაციაში. ადამიანი, რომელიც მიტინგებზე განათლების საკითხებზე საუბრობდა, არ შეიძლებოდა თავად ყოფილიყო გაუნათლებელი. რაკი ლიტერატურა ძალიან მიყვარდა და სკოლებთან მქონდა ყოველდღიური ურთიერთობი პუშკინის სახელობის სახელმწიფო პედაგოგიური ინსტიტუტის ფილოლოგიის ფაკულტეტზე ჩავაბარე.

- პოლიტიკური ასპარეზს როდის ჩამოშორდით?

- როცა პირველი გასროლა მოხდა... მეგობრებმა ჩემი ეს გადაწყვეტილება სწორად გაიგეს, თუმცა ზოგი ფიქრობდა ყველაფერი ადამიანური შიშის გამო მოხდა, იყვენენ ისეთებიც ვინც თვლიდა, რომ ეროვნული იდეები პირად კეთილდღეობაზე გავცვალე. არც ერთი იყო სწორი და არც მეორე. შიშს ოჯახის შექმნამდე საერთოდ არ ვიცნობდი. ბიზნესი კი არაფერ შუაში იყო. მე უბრალოდ ვერ დავინახე ჩემი თავი იქ სადაც ძმები ერთმანეთს ებრძოდნენ და წავედი. თუმცა იარაღს ვერც ბიზნესში ავცდი. მაშინდელ საქართველოში ბიზნესის კეთება გაუვალ ჯუნგლებში გვიწევდა. თუმცა იარაღს ვერც ბიზნესში ავცდი. მაშინდელ საქართველოში ბიზნესის კეთება გაუვალ ჯუნგლებში გვიწევდა. 1990 წლის შემდეგ, რაც პირველი და ყველაზე წარმატებული კომპანია "ლილო მოლი" 6 თანამოაზრესთან ერთად დავაარსე, ყველაფერს წავწყდომივარ - ყაჩაღობა, ძარცვა, რეკეტი...წარმოუდგენელია, რომ ამ მოვლენების ფონზე ურთიერთგაგება არასდროს დაგვიკარგავს. მგონი, სწორედ აქ იმალება ჩვენი კომპანიის წარმატების საიდუმლო: ამ შვიდეულში არასდროს მომხდარა სერიოზული კონფლიქტი და დაპირისპირება. კომპანიის შექმნამდეც უახლოესი მეგობრები ვიყავით და ეს მეგობრობა ბიზნესპარტნიორობაში ისე გადაიზარდა, არაფერი დაკლებია. წარმოგიდგენიათ, თითქმის 25 წლის განმავლობაში არ შეგვიცვლია დამფუძნებელი, არ ყოფილა არც ერთი სასამართლო დავა".

- როგორ ფიქრობთ, თქვენი ახალი წამოწყების არტპალასის წარმატება რამ უნდა განაპირობოს?

- ბევრმა ფაქტორმა. ,,არტპალასის" სტრუქტურა და მასშტაბები, რომ კარგად დაგანახოთ გეტყვით, რომ ეს იქნება უზარმაზარი სახელოვნებო ინდუსტრია. ჩვენ უნდა შექვმნათ დიდი ცოცხალი ორგანიზმი, ათ სართულზე განთავსდება სხვადასხვა სახელოვნებო სფეროში მომუშავე პროფესიონალთათვის განკუთვნილი სივრცეები. ,,არტპალასი" შეეცდება მაღალი სტანდარტის დამკვიდრებას ხმის ჩაწერის, რეკლამის დამზადების, ვიდეო და ფოტო მომსახურების, ღონისძიებათა დაგეგმვისა და ორგანიზების, ტურიზმისა და პოლიგრაფიის სფეროებში..

ამავე დროს, იმ ახალი თაობის სათანადო აღზრდასა და განათლებაზეც უნდა ვიზრუნოთ, რომელიც ხვალ-ზეგ ქართული კულტურის პატრონად მოგვევლინება. ამისათვის ჩვენ ევროპაში კარგად აპრობირებული საგანმანათლებლო სისტემების დანერგვა გვსურს. განზრახული გვაქვს გავხსნათ დაწესებულებები, სადაც ახალგაზრდები შეძლებენ დაეუფლონ ისეთ პროფესიებს, როგორიც არის მხატვრული განათება, ხმის რეჟისურა, ამ პროფესიის კვალიფიციური კადრები ჩვენს ქვეყანაში დღემდე ძალიან ცოტაა. თითო ოროლა ვინც უცხოეთში სწავლობდა ან მოყვარულები, ვინც საკუთარი ნიჭის წყალობით დაეუფლენ პროფესიას, ამინდს ვერ შექმნიან. არტპალასში გაიხსნება ასევე ვოკალური აკადემია, წამყვანთა სკოლა. დღეს ჩვენს ქვეყანაში ყველა სახელოვნებო და მასთან მიახლოებულ სფეროს სჭირდება ევროპულ სტანდარტთან მიახლოება. მე მინახავს მარკეტინგული გათვლები (ჩემი აზრით საკმაოდ საეჭვო) რომელთა თანახმადაც ყველაზე ნიჭიერი ხელოვანიც ჩვენს ქვეყანაში რეალური განვითარების პერსპექტივას მოკლებულია. სისტემა უნდა შეიქმნას, სხვანაირად არ მოხდება შოუბიზნესის განვითარება და ვერც წინაპრების კულტურას დავიცავთ და შევინახავთ სათანადოდ. ქართული ხელოვნება და ბიზნესი ერთმანეთის მტრებიდან ერთმანეთის მეგობრებად უნდა ვაქციოთ.

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია