მსოფლიო
პოლიტიკა
საზოგადოება

17

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ხუთშაბათი, მთვარის მეცხრამეტე დღე დაიწყება 01:29-ზე, მთვარე მშვილდოსანშია საშიში, ე.წ. სატანური დღეა, ფრთხილად იყავით. არ წამოიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ყოველგვარ ვაჭრობას, ფინანსური ოპერაციების ჩატარებას. ცუდი დღეა საქმის, საქმიანობის შესაცვლელად. მოგზაურობა და შორ მანძილზე მგზავრობა დაუშვებელია. უფრო მეტიც, უმჯობესია, ეს დღე შინ გაატაროთ. პასიურად დაისვენეთ. არავითარ შემთხვევაში არ დაქორწინდეთ ამ დღეს, გადადეთ ნიშნობაც. განქორწინებაც კი სხვა დღეს დანიშნეთ. არ გადაუსხათ სხვას სისხლი და პირიქით. ჯანმრთელობის გაუმჯობესების მიზნით კარგ შედეგს მოგიტანთ: სირბილი, ველოსიპედი, სწრაფი სიარული. არ გადატვირთოთ კუჭი. მოერიდეთ ცხიმიან საკვებს.
წიგნები
სამხედრო
მოზაიკა
სპორტი
კონფლიქტები
Faceამბები
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ერთმა ჩხეიძემ არაჩვეულებრივი ბავშვობა მაჩუქა, ხოლო მეორემ - არაჩვეულებრივი ბავშვები"
"ერთმა ჩხეიძემ არაჩვეულებრივი ბავშვობა მაჩუქა, ხოლო მეორემ - არაჩვეულებრივი ბავშვები"

ნანი ჩიქ­ვი­ნი­ძის ბავ­შვო­ბა ერთი ლა­მა­ზი ზღაპ­რის გუ­და­სა­ვი­თაა თავ­მოკ­რუ­ლი. იმ ფილ­მებ­მა, რომ­ლებ­შიც ბა­ღის პე­რი­ო­დი­დან მო­ყო­ლე­ბუ­ლი იღებ­დნენ, პა­ტა­რა ასა­კი­დან­ვე გა­ხა­და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თვის ცნო­ბი­ლი. ფილ­მებ­მა "მაგ­და­ნას ლურ­ჯა", "სხვი­სი შვი­ლე­ბი", "მე, ბე­ბია, ილი­კო და ილა­რი­ო­ნი", დიდი სი­ხა­რუ­ლი მო­უ­ტა­ნა და იმ პე­რი­ოდ­ზე დღემ­დე დიდი სით­ბო­თი ლა­პა­რა­კობს. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ მსა­ხი­ო­ბის პრო­ფე­სი­ა­ში უკვე საკ­მაო გა­მოც­დი­ლე­ბა ჰქონ­და, სამ­სა­ხი­ო­ბო ფა­კულ­ტეტ­ზე ჩა­ბა­რე­ბას არ გეგ­მავ­და, მაგ­რამ რეზო ჩხე­ი­ძის და­ჟი­ნე­ბუ­ლი მო­თხოვ­ნით, სა­ბუ­თე­ბი თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში შე­ი­ტა­ნა. ჯერ ვე­რა­ზე ცხოვ­რობ­და, შემ­დეგ ოჯა­ხი სა­ცხოვ­რებ­ლად ვა­კე­ში გა­და­ვი­და. ნანი ჩიქ­ვი­ნი­ძემ 55-ე სკო­ლა და­ამ­თავ­რა. მისი კლა­სი­დან უმე­ტე­სო­ბა სა­მე­დი­ცი­ნო სფე­რო­ში მოღ­ვა­წე­ობს, მხო­ლოდ ორად ორი ადა­მი­ა­ნი გაჰ­ყვა ხე­ლოვ­ნე­ბის გზას - ერთი მსა­ხი­ო­ბი ნანი ჩიქ­ვი­ნი­ძეა და მე­ო­რე რე­ჟი­სო­რი ოთარ შა­მა­თა­ვა.

დღეს ნანი ჩიქ­ვი­ნი­ძე მარ­ჯა­ნიშ­ვი­ლის თე­ატ­რში ორ სპექ­ტაკლშია და­კა­ვე­ბუ­ლი. რე­პერ­ტუ­არ­შია: "სა­სიყ­ვა­რუ­ლო ბა­რა­თე­ბი" და "ბრმა მხედ­ვე­ლი"...

- დედა პრო­ფე­სი­ით ეკო­ნო­მის­ტი იყო, ახალ­გაზ­რდო­ბის პე­რი­ოდ­ში მუ­შა­ობ­და, მაგ­რამ მე რომ გავჩნდი, სამ­სა­ხურს თავი და­ა­ნე­ბა. მამა სამ­ხედ­რო პირი გახ­ლდათ, პოლ­კოვ­ნი­კი. მე­ო­რე მსოფ­ლიო ომის დროს ხუთი წელი წინა ხაზ­ზე იბ­რძო­და. ძა­ლი­ან გა­ნათ­ლე­ბუ­ლი, წიგ­ნი­ე­რი ადა­მი­ა­ნი იყო. 17 წლის ვი­ყა­ვი, როცა ის გარ­და­იც­ვა­ლა. ძა­ლი­ან მწყდე­ბა გული, რომ იმ ასაკ­ში დავ­კარ­გე მშო­ბე­ლი და იმავდრო­უ­ლად დავ­კარ­გე პი­როვ­ნე­ბა, ვის­გა­ნაც უკვე მო­წი­ფულ ასაკ­ში ძა­ლი­ან ბევ­რი რა­მის შე­ძე­ნა შე­მეძ­ლო.

- პირ­ვე­ლი თქვენ­თვის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი მო­გო­ნე­ბა ბავ­შვო­ბი­დან დღემ­დე რა მოგ­ყვე­ბათ?

- შე­იძ­ლე­ბა, ეს დღე­ვან­დე­ლი თა­ო­ბის­თვის გა­უ­გე­ბა­რი იყოს, მაგ­რამ ძა­ლი­ან ად­რე­უ­ლი ბავ­შვო­ბი­დან მახ­სოვს ერთი ფაქ­ტი, რა­მაც ძა­ლი­ან გა­მა­ო­ცა. დედ-მამა აფო­რი­ა­ქე­ბუ­ლე­ბი ჩურ­ჩუ­ლით ლა­პა­რა­კობ­დნენ და როცა მათ მი­ვუ­ახ­ლოვ­დი, შე­მო­მეს­მა გვა­რი "ბე­რია". ეს ის დრო იყო, როცა ბე­რია დახ­ვრი­ტეს და მახ­სოვს მათი შეშ­ფო­თე­ბუ­ლი, შე­ში­ნე­ბუ­ლი სა­ხე­ე­ბი. ეტყო­ბა, ბო­ლომ­დე დარ­წმუ­ნე­ბუ­ლე­ბი არ იყ­ვნენ, ეს ფაქ­ტი სი­ნამ­დვი­ლეს შე­ე­სა­ბა­მე­ბო­და თუ არა და ამ თე­მის გარ­შე­მო ბჭობ­დნენ. მთე­ლი ჩემი ოჯა­ხი რეპ­რე­სი­რე­ბუ­ლი იყო, ორი­ვე ბა­ბუა დახ­ვრი­ტეს, დე­დას პირ­ვე­ლი ქმა­რიც. სახ­ლში ში­შის დიდი მუხ­ტი სულ იგ­რძნო­ბო­და. ჩემი ბავ­შვო­ბი­დან მკვეთ­რად გა­მო­ხა­ტუ­ლი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა მშობ­ლე­ბის შიში გახ­ლდათ და ეს ჩემ­თვის საკ­მა­ოდ რთუ­ლად გად­მო­სა­ცე­მია.

- ქალ­ბა­ტო­ნო ნანი, კი­ნოს­ტუ­დი­ის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი ბავ­შვებს ფილ­მე­ბის­თვის სკო­ლებ­ში არ­ჩევ­დნენ, თუმ­ცა თქვენ ხუთი წლის ასაკ­ში აღ­მოჩ­ნდით "მაგ­და­ნას ლურ­ჯა­ში". ეს რო­გორ მოხ­და?

- სრუ­ლი­ად შემ­თხვე­ვით. მა­შინ იმ სახ­ლის მე­სა­მე სარ­თულ­ზე ვცხოვ­რობ­დით, სა­დაც ზე­მე­ლის აფ­თი­ა­ქი იყო. შემ­დეგ ვა­კე­ში გა­და­ვე­დით, მაგ­რამ ზე­მე­ლის ეზო­დან ჩემი ბავ­შვო­ბის მე­გო­ბა­რი მა­ნა­ნა ერის­თა­ვი შე­მომ­რჩა. აქ­ტი­უ­რი და მე­ტი­ჩა­რა ბავ­შვი ვი­ყა­ვი. ეს მთელ­მა სა­ნა­თე­სა­ვომ და ახ­ლობ­ლებ­მა იცოდ­ნენ. ერთ ჩემს ნა­თე­სავს ამ ფილ­მის ჯგუ­ფის წევ­რის­თვის ჩემ შე­სა­ხებ უთ­ქვამს და ზე­მელ­ზე ჩემს მი­სა­მარ­თზეც მი­უ­თი­თე­ბია, თუმ­ცა იმ დროს ჩემ­თან არა­ვინ მო­სუ­ლა. უფრო სწო­რად, მერე გა­ვი­გეთ, რომ მი­სა­მარ­თი არე­ვი­ათ და ვერ მო­მაგ­ნეს. ეს ამ­ბა­ვი დე­დას მე­ზო­ბელ­თან რეზო თარ­ხან-მო­უ­რავს მო­უ­ყო­ლია. იმ ოჯა­ხის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი კი­ნოს­ტუ­დი­ა­ში მუ­შა­ობ­დნენ, და­მავ­ლეს ხელი და ისე წა­მიყ­ვა­ნეს, დედა არც გა­მომ­ყო­ლია. ოთახ­ში, სა­დაც შე­ვე­დით, ბა­ტო­ნი რეზო ჩხე­ი­ძე და თენ­გიზ აბუ­ლა­ძე ის­ხდნენ, მნა­ხეს და როლ­ზეც და­მამ­ტკი­ცეს.

- ბავ­შვო­ბის მე­გობ­რებს შო­რის ალ­ბათ ბა­ტო­ნი მიხო ბო­რაშ­ვი­ლი­ცაა...

- ჩვე­ნი ოჯა­ხე­ბი ძა­ლი­ან და­მე­გობ­რდნენ. ხში­რად ვი­ყა­ვით ერ­თად. სამ­წუ­ხა­როდ, ბოლო პე­რი­ოდ­ში ისე ხში­რად ვე­ღარ ვა­ხერ­ხებთ შეხ­ვედ­რას, რო­გორც უწინ. სამ­სა­ხუ­რი, შვი­ლე­ბი, შვი­ლიშ­ვი­ლე­ბი და აქ­ტი­უ­რად კონ­ტაქტს ვე­ღარ ახერ­ხებ, თუმ­ცა, როცა ერ­თმა­ნეთს ვნა­ხუ­ლობთ, ვგრძნობ, რომ ისევ ძა­ლი­ან ვუყ­ვარ­ვარ, ისე­ვე რო­გორც მე მიყ­ვარს და მინ­და, ბედ­ნი­ე­რი იყოს.

- ბავ­შვო­ბის და­სა­ხე­ლე­ბუ­ლი თვი­სე­ბე­ბი­დან დღემ­დე რამე შე­მოგრჩათ?

- მგო­ნი, არა­ფე­რი (იღი­მის). იცით რა, მკვეთ­რად შე­მეც­ვა­ლა ხა­სი­ა­თი და ეს ზუს­ტად რო­დის მოხ­და ვერ გე­ტყვით. რა­საკ­ვირ­ვე­ლია, ის სი­ლა­ღე და სრუ­ლი თა­ვი­სუფ­ლე­ბა ქცე­ვა­ში, რაც ბავ­შვს ახა­სი­ა­თებს, ღმერ­თმა ნუ ქნას, რომ უფ­როს ასაკ­შიც გაგ­ყვეს. სხვა ასო­ცი­ა­ცი­ას იწ­ვევს, როცა მოზ­რდი­ლი ადა­მი­ა­ნი ხუთი წლის ბავ­შვი­ვით იქ­ცე­ვა.

- რამე კონ­კრე­ტუ­ლი მოხ­და თუ უბ­რა­ლოდ, წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში შე­გეც­ვა­ლათ ხა­სი­ა­თი?

- ამის მი­ზე­ზი არ ვიცი. ლაღი ცხოვ­რე­ბა მქონ­და, მშობ­ლე­ბი არა­ფერ­ში მზღუ­დავ­დნენ და ოჯახ­ში ერ­თმა­ნეთ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბი­სას არა­ვი­თა­რი პრობ­ლე­მე­ბი არ მქო­ნია, მაგ­რამ ასე მა­ინც მოხ­და. ბუ­ნე­ბით ძა­ლი­ან ვგა­ვარ მა­მას და მის­გან გე­ნე­ტი­კუ­რად ბევ­რი თვი­სე­ბა გად­მო­მე­ცა. ის ძა­ლი­ან გა­წო­ნას­წო­რე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნი იყო. ბევ­რს ფიქ­რობ­და ამა თუ იმ თე­მა­ზე, დიდ­ხანს აზ­როვ­ნებ­და და ემო­ცი­ას ძა­ლი­ან იშ­ვი­ა­თად ავ­ლენ­და. ის წყო­ბი­დან გა­მო­სუ­ლი არ მი­ნა­ხავს, ამას მე არ შევ­სწრე­ბი­ვარ, მაგ­რამ დე­დის­გან გად­მო­ცე­მით ვიცი ერთი ასე­თი შემ­თხვე­ვის შე­სა­ხებ. რო­გორც წესი, ასე მშვიდ ადა­მი­ა­ნებს ემარ­თე­ბათ. როცა წო­ნას­წო­რო­ბას კარ­გავ, მერე ჩემს მტერს (იღი­მის)!

- თქვენც ყო­ველ­თვის ძა­ლი­ან მშვი­დი და გა­წო­ნას­წო­რე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნის შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბას ტო­ვებთ, თუ შე­იძ­ლე­ბა გა­იხ­სე­ნოთ, რას გა­მო­უყ­ვა­ნი­ხართ წყო­ბი­დან?

- ასე­თი რამ არ მქო­ნია. გავ­ცხა­რე­ბულ­ვარ, გავ­ბრა­ზე­ბულ­ვარ, მაგ­რამ არ ვყვი­რი. ჩხუ­ბიც არ მიყ­ვარს. კა­ტე­გო­რი­უ­ლი ტო­ნით შე­იძ­ლე­ბა, ორი-სამი ფრა­ზა ვთქვა, მაგ­რამ სხვა არა­ფე­რი. სა­ერ­თოდ, ადა­მი­ა­ნი მა­შინ ბრაზ­დე­ბა, როცა უსა­მარ­თლო­ბის შეგ­რძნე­ბა აქვს. როცა მოვ­ლე­ნა ან ადა­მი­ა­ნე­ბის საქ­ცი­ე­ლი ზღვარს გა­და­დის, ეს მო­მენ­ტი ჩემ­თვის ძა­ლი­ან რთუ­ლად აღ­საქ­მე­ლია. არ მიყ­ვარს ტყუ­ი­ლი, თუმ­ცა მით­ქვამს, ამას არ დავ­მა­ლავ. ამ ცხოვ­რე­ბა­ში ისე ვერ "ივლი", ხან­და­ხან ელე­მენ­ტა­რუ­ლი ტყუ­ი­ლი რომ არ თქვა, მაგ­რამ როცა ტყუ­ი­ლის თქმა მი­წევს, ძა­ლი­ან არ მსი­ა­მოვ­ნებს.

- ქალ­ბა­ტო­ნო ნანი, თქვენს ცხოვ­რე­ბას თან ჩხე­ი­ძის გვა­რი გას­დევს - რეზო ჩხე­ი­ძემ თქვენს კა­რი­ე­რა­ში ითა­მა­შა დიდი როლი, ხოლო თე­მურ ჩხე­ი­ძემ თქვენს პი­რად ცხოვ­რე­ბა­ში. თუ შე­იძ­ლე­ბა, თქვენს შეხ­ვედ­რა­ზე მი­ამ­ბეთ...

- ერთხელ ბა­ტო­ნი რე­ზოს სა­ღა­მო­ზე ვთქვი და ახლა გა­ვი­მე­ო­რებ: ერ­თმა ჩხე­ი­ძემ არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი ბავ­შვო­ბა მა­ჩუ­ქა, ხოლო მე­ო­რემ - არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი ბავ­შვე­ბი-მეთ­ქი (იღი­მის). მე და თე­მუ­რი ერ­თმა­ნეთს ინ­სტი­ტუ­ტში სწავ­ლის პე­რი­ოდ­ში შევ­ხვდით. მე­სა­მე კურ­სზე ვი­ყა­ვი, როცა ის მიშა თუ­მა­ნიშ­ვილ­თან ასის­ტენ­ტად მო­ვი­და. თე­მუ­რის მი­მართ სიმ­პა­თია გა­მიჩ­ნდა. მის­მა აზ­როვ­ნე­ბამ ძა­ლი­ან და­მა­ინ­ტე­რე­სა. ის რით და­ინ­ტე­რეს­და, ვერ გე­ტყვით (იღი­მის). მერე თან­და­თან გა­ირ­კვა, რომ თე­მუ­რის მი­მართ გულ­გრი­ლი არ ვი­ყა­ვი, მაგ­რამ ამ ამ­ბავს მხო­ლოდ ჩემ­ში ვი­ნა­ხავ­დი. ორი წლის შემ­დეგ თა­ვად გა­ამ­ჟღავ­ნა, რომ არც ის იყო ჩემ მი­მართ გულ­გრი­ლი. სა­ნამ და­ვო­ჯახ­დე­ბო­დით, ძა­ლი­ან ბევ­რი ვი­ფიქ­რეთ, ხუთი წელი... ინ­სტი­ტუ­ტის დამ­თავ­რე­ბის შემ­დეგ რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში უნდა მივ­სუ­ლი­ყა­ვი. იმ დროს თე­მუ­რი იქ უკვე მუ­შა­ობ­და, მაგ­რამ იქ აღარ წა­ვე­დი და მარ­ჯა­ნიშ­ვი­ლის თე­ატ­რში მი­ვე­დი. ამ­გვა­რად თით­ქოს დავ­შორ­დით ერ­თმა­ნეთს, მაგ­რამ სიყ­ვა­რულს რას გა­უ­გებ (იღი­მის)?! იმ ხნის გან­მავ­ლო­ბა­ში სის­ტე­მა­ტუ­რად არ ვხვდე­ბო­დით, ჩვენ შო­რის საკ­მაო დრო "ჩად­გე­ბო­და" ხოლ­მე, მაგ­რამ ბო­ლოს გა­დავ­წყვი­ტეთ, რომ ჩვენ ერ­თად ყოფ­ნა გვინ­დო­და და რო­გორც აღ­მოჩ­ნდა, მარ­თლე­ბი ვყო­ფილ­ვართ.

- რამ­დე­ნი წე­ლია ერ­თად ხართ?

- არ და­მით­ვლია, 1975 წლი­დან მო­ყო­ლე­ბუ­ლი, რამ­დე­ნი გა­მო­დის?!

- თქვე­ნი ურ­თი­ერ­თო­ბი­დან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი თა­რი­ღე­ბი თუ გახ­სოვთ და აღ­ნიშ­ნავთ?

- რა თქმა უნდა, მახ­სოვს. ყვე­ლა­ფე­რი ჩვე­უ­ლებ­რი­ვად ჩა­ტარ­და, ყო­ველ­გვა­რი პომ­პე­ზუ­რო­ბის გა­რე­შე, მაგ­რამ მე მგო­ნია, რომ ჩვე­ნი ურ­თი­ერ­თო­ბი­დან ცალ­კე ერთი და ორი შემ­თხვე­ვის გა­მო­ყო­ფა ცოტა რთუ­ლია. რა­საკ­ვირ­ვე­ლია, ჩემი ქა­ლიშ­ვი­ლის, დე­ი­კოს გა­ჩე­ნა სულ სხვა მო­მენ­ტია. ყვე­ლა ქალს შვი­ლის შე­ძე­ნას­თან და­კავ­ში­რე­ბით გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი შეგ­რძნე­ბა და ემო­ცია აქვს. სხვა რა ვიცი, ძა­ლი­ან ბევ­რი სი­ხა­რუ­ლი მქო­ნია, თა­ვის­თა­ვად სირ­თუ­ლე­ე­ბიც. ყო­ველ­თვის ძნე­ლია, როცა ორი შე­მოქ­მე­დი ერ­თად ცხოვ­რობს, მაგ­რამ ალ­ბათ რად­გან ერთ საქ­მე­ში ვართ ჩარ­თუ­ლი, მისი კარ­გად მეს­მის. ვიცი, რომ როცა თე­მურ­მა ახა­ლი სპექ­ტაკ­ლი უნდა გა­მო­უშ­ვას, იმ პე­რი­ოდ­ში არ უნდა შე­ვა­წუ­ხო. მისი ტვი­ნი და გო­ნე­ბა - ყვე­ლა­ფე­რი იმ საქ­მი­თაა და­კა­ვე­ბუ­ლი. გა­მო­უშ­ვებს სპექ­ტაკლს და მერე რაც გინ­და და­ა­ვა­ლე და რაც გინ­და უთხა­რი. ასე­თი ნი­უ­ან­სე­ბი ყო­ველ­თვის გა­სათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბე­ლია.

- სა­ინ­ტე­რე­სოა, რო­გორ იც­ვლე­ბა წი­ნა­საპ­რე­მი­ე­რო დღე­ებ­ში ბა­ტო­ნი თე­მუ­რი?

- კი არ იც­ვლე­ბა, უბ­რა­ლოდ, არა­ფე­რი არ უნდა და­ა­ვა­ლო და არ უნდა მოს­თხო­ვო, რად­გან ის იმ დროს სხვა სამ­ყა­რო­შია. ალ­ბათ ყვე­ლა ასეა, ისე­ვე რო­გორც მე, როცა პრე­მი­ე­რა უნდა მქონ­დეს და ეს ბუ­ნებ­რი­ვია.

- რთუ­ლია სპექ­ტაკლზე მუ­შა­ო­ბა, როცა მე­უღ­ლეა თქვე­ნი რე­ჟი­სო­რი?

- ძა­ლი­ან რთუ­ლია. სი­მარ­თლე გი­თხრათ, თე­მურ­თან ბევ­რი არ მი­მუ­შა­ვია. მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა მე­დეა კუ­ჭუ­ხი­ძეს­თან ვმუ­შა­ობ­დი. რო­დე­საც თე­მუ­რი მარ­ჯა­ნიშ­ვი­ლის თე­ატ­რის ხელ­მძღვა­ნე­ლი იყო, 12 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში მას­თან ორი როლი ვი­თა­მა­შე, და­ნარ­ჩე­ნი მე­დე­ას სპექ­ტაკ­ლე­ბი იყო.

- თუმ­ცა ახლა "სა­სიყ­ვა­რუ­ლო ბა­რა­თე­ბი" და "ბრმა მხედ­ვე­ლი" თქვე­ნი მე­უღ­ლის დად­გმუ­ლია...

- დიახ. სა­ერ­თოდ, სპექ­ტაკლზე მე­უღ­ლე რომ გა­კა­ვებს, ასეთ დროს არა­ნა­ი­რად არ გაქვს უფ­ლე­ბა, ვერ ითა­მა­შო და შენი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბის მაქ­სი­მუ­მი არ გა­ი­ღო. მა­პა­ტი­ეთ, ახლა ამას რომ ვიხ­სე­ნებ, მაგ­რამ ჩემ­თვის ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი ფაქ­ტის შე­სა­ხებ გი­ამ­ბობთ: რო­დე­საც თე­მურ­მა "ჯა­ყოს ხიზ­ნე­ბის" დად­გმა გა­და­წყვი­ტა და რო­ლე­ბი გა­ა­ნა­წი­ლა, მე მარ­გოს როლ­ზე ამიყ­ვა­ნა. თე­ატ­რში კი­ნა­ღამ მი­ნი­რე­ვო­ლუ­ცია მოხ­და. ქა­ლე­ბი კი­ნა­ღამ გა­გიჟ­დნენ. მსა­ხი­ო­ბე­ბი მიც­ნობ­დნენ და მი­იჩ­ნევ­დნენ, რომ ჩემი ბუ­ნე­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, ეს პერ­სო­ნა­ჟი არ მო­მე­სა­და­გე­ბო­და. ყვე­ლამ ჩათ­ვა­ლა, რომ თე­მურ­მა ეს როლი იმი­ტომ მომ­ცა, რომ მისი ცოლი ვი­ყა­ვი, თუმ­ცა სპექ­ტაკ­ლის შემ­დეგ ჩემი ოთხი კო­ლე­გა სა­თი­თა­ოდ ამო­ვი­და ჩემს საგ­რი­მი­ო­რო­ში, მო­მი­ლო­ცეს და ერ­თგვა­რად ბო­დიშ­საც მიხ­დიდ­ნენ. თქვეს, რომ შეც­დნენ, როცა ფიქ­რობ­დნენ, როლს ვერ დავძლევ­დი.

- ერ­თმა­ნე­თის­გან თუ გან­სხვავ­დე­ბა ის სპექ­ტაკ­ლე­ბი, როცა დარ­ბაზ­ში ან კუ­ლი­სებ­ში თქვე­ნი მე­უღ­ლეა და იცით, რომ თვალს გა­დევ­ნებთ?

- არა, არ გან­სხვავ­დე­ბა, თუმ­ცა ყვე­ლა მსა­ხი­ო­ბი გე­ტყვით, რომ პრე­მი­ე­რის დღე­ებ­ში ორ­მა­გად ნერ­ვი­უ­ლობ, რად­გან დარ­ბაზ­ში ოჯა­ხის წევ­რე­ბი, ახ­ლობ­ლე­ბი და ის ადა­მი­ა­ნე­ბი სხე­დან, რო­მელ­თა აზ­რსაც პა­ტივს სცემ. მახ­სოვს, თე­მურს რამ­დენ­ჯერ­მე ვთხო­ვე, რომ არ ეთ­ქვა ჩემ­თვის, რო­დის მო­ვი­დო­და სპექ­ტაკლზე ჩემი პე­და­გო­გი მიშა თუ­მა­ნიშ­ვი­ლი. როცა ბა­ტო­ნი მიშა სპექ­ტაკლს ეს­წრე­ბო­და, ვკვდე­ბო­დი, ისე ვნერ­ვი­უ­ლობ­დი. სა­ერ­თოდ, ჩვენ­თვის, მსა­ხი­ო­ბე­ბის­თვის, სპექ­ტაკ­ლის და რო­ლის სა­უ­კე­თე­სო ვა­რი­ან­ტი მეშ­ვი­დე, მერ­ვე სპექ­ტაკ­ლია, როცა შე­და­რე­ბით თა­ვი­სუფ­ლდე­ბი იმ ში­ში­სა და შე­ბო­ჭი­ლო­ბის­გან, რო­მე­ლიც თან სდევს საპ­რე­მი­ე­რო დღე­ებს. რამ­დე­ნი­მე სპექ­ტაკ­ლის წარ­მოდ­გე­ნის შემ­დეგ და­მა­ტე­ბი­თი ნერ­ვი­უ­ლო­ბა გეხ­სნე­ბა, სცე­ნა­ზე ფეხს გა­დად­გამ და სხვა გა­რე­მო­ში ხვდე­ბი.

- დღეს­დღე­ო­ბით თქვე­ნი მე­უღ­ლე სა­ქარ­თვე­ლო­ში არ იმ­ყო­ფე­ბა. ალ­ბათ ერ­თმა­ნეთს დღე­ში რამ­დენ­ჯერ­მე ეხ­მი­ა­ნე­ბით...

- დიახ, პე­ტერ­ბურ­გშია. ის დიდი დრა­მა­ტუ­ლი თე­ატ­რის სამ­ხატ­ვრო ხელ­მძღვა­ნე­ლია. ამ ეტაპ­ზე შე­ნო­ბა რე­მონტდე­ბა და სხვა ად­გი­ლას არი­ან გა­და­სუ­ლე­ბი. ახლა თე­მუ­რი სა­ორ­გა­ნი­ზა­ციო სა­კი­თხებს აგ­ვა­რებს, უნდა, დასი გა­რე­მონ­ტე­ბულ შე­ნო­ბა­ში და­აბ­რუ­ნოს და მერე ალ­ბათ სა­ქარ­თვე­ლო­ში წა­მო­ვა. დაბ­რუნ­დე­ბა, იმი­ტომ რომ იქ ვე­ღარ ჩერ­დე­ბა, თა­ვის სახ­ლში უნდა. მას­თან მეც დავ­დი­ვარ ხოლ­მე, ისიც ჩა­მო­დის, მაგ­რამ ეს არ კმა­რა. ისე მოხ­და, რომ მისი ბი­ოგ­რა­ფი­ი­სა და ცხოვ­რე­ბის მე­ო­რე ეტა­პი ასე აე­წყო. იქ ძა­ლი­ან სჭირ­დე­ბათ, თავს კარ­გად გრძნობს. ვერ ვი­ტყვი, რომ ის აქაც არ არის სა­ჭი­რო და ამის გან­ცდა არც მე მაქვს და არც მას, მაგ­რამ ის იქაც არ არის უცხოდ. ასე იშ­ვი­ა­თად ხდე­ბა, თე­მუ­რი უცხო თე­ატ­რში კარ­გად აე­წყო და თა­ვის გა­რე­მო­ში აღ­მოჩ­ნდა. შე­იძ­ლე­ბა იმი­ტომ, რომ ტოვსტო­ნო­გო­ვის სა­ხე­ლო­ბის თე­ატ­რშია და გი­ორ­გი ტოვსტო­ნო­გო­ვი თა­ვი­სი მენ­ტა­ლი­ტე­ტით, აზ­როვ­ნე­ბით, ხელ­წე­რით ქარ­თვე­ლი იყო. შე­სა­ბა­მი­სად, ქარ­თვე­ლი რე­ჟი­სო­რის ხელ­მძღვა­ნე­ლო­ბის პრინ­ცი­პი მათ­თვის უცხო არ ყო­ფი­ლა. პე­ტერ­ბურ­გში ქარ­თვე­ლის მი­მართ ყო­ველ­თვის გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი მოკ­რძა­ლე­ბა, მო­რი­დე­ბა და სიყ­ვა­რუ­ლი ჰქონ­დათ და აქვთ.

ანა კა­ლან­და­ძე

ჟურ­ნა­ლი "რე­ი­ტინ­გი"

(გა­მო­დის ორ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
სადგურის მოედანი და დადიანის გამზირი ერთმანეთს ხიდით დაუკავშირდება

"ერთმა ჩხეიძემ არაჩვეულებრივი ბავშვობა მაჩუქა, ხოლო მეორემ - არაჩვეულებრივი ბავშვები"

"ერთმა ჩხეიძემ არაჩვეულებრივი ბავშვობა მაჩუქა, ხოლო მეორემ - არაჩვეულებრივი ბავშვები"

ნანი ჩიქვინიძის ბავშვობა ერთი ლამაზი ზღაპრის გუდასავითაა თავმოკრული. იმ ფილმებმა, რომლებშიც ბაღის პერიოდიდან მოყოლებული იღებდნენ, პატარა ასაკიდანვე გახადა საზოგადოებისთვის ცნობილი. ფილმებმა "მაგდანას ლურჯა", "სხვისი შვილები", "მე, ბებია, ილიკო და ილარიონი", დიდი სიხარული მოუტანა და იმ პერიოდზე დღემდე დიდი სითბოთი ლაპარაკობს. მიუხედავად იმისა, რომ მსახიობის პროფესიაში უკვე საკმაო გამოცდილება ჰქონდა, სამსახიობო ფაკულტეტზე ჩაბარებას არ გეგმავდა, მაგრამ რეზო ჩხეიძის დაჟინებული მოთხოვნით, საბუთები თეატრალურ ინსტიტუტში შეიტანა. ჯერ ვერაზე ცხოვრობდა, შემდეგ ოჯახი საცხოვრებლად ვაკეში გადავიდა. ნანი ჩიქვინიძემ 55-ე სკოლა დაამთავრა. მისი კლასიდან უმეტესობა სამედიცინო სფეროში მოღვაწეობს, მხოლოდ ორად ორი ადამიანი გაჰყვა ხელოვნების გზას - ერთი მსახიობი ნანი ჩიქვინიძეა და მეორე რეჟისორი ოთარ შამათავა.

დღეს ნანი ჩიქვინიძე მარჯანიშვილის თეატრში ორ სპექტაკლშია დაკავებული. რეპერტუარშია: "სასიყვარულო ბარათები" და "ბრმა მხედველი"...

- დედა პროფესიით ეკონომისტი იყო, ახალგაზრდობის პერიოდში მუშაობდა, მაგრამ მე რომ გავჩნდი, სამსახურს თავი დაანება. მამა სამხედრო პირი გახლდათ, პოლკოვნიკი. მეორე მსოფლიო ომის დროს ხუთი წელი წინა ხაზზე იბრძოდა. ძალიან განათლებული, წიგნიერი ადამიანი იყო. 17 წლის ვიყავი, როცა ის გარდაიცვალა. ძალიან მწყდება გული, რომ იმ ასაკში დავკარგე მშობელი და იმავდროულად დავკარგე პიროვნება, ვისგანაც უკვე მოწიფულ ასაკში ძალიან ბევრი რამის შეძენა შემეძლო.

- პირველი თქვენთვის მნიშვნელოვანი მოგონება ბავშვობიდან დღემდე რა მოგყვებათ?

- შეიძლება, ეს დღევანდელი თაობისთვის გაუგებარი იყოს, მაგრამ ძალიან ადრეული ბავშვობიდან მახსოვს ერთი ფაქტი, რამაც ძალიან გამაოცა. დედ-მამა აფორიაქებულები ჩურჩულით ლაპარაკობდნენ და როცა მათ მივუახლოვდი, შემომესმა გვარი "ბერია". ეს ის დრო იყო, როცა ბერია დახვრიტეს და მახსოვს მათი შეშფოთებული, შეშინებული სახეები. ეტყობა, ბოლომდე დარწმუნებულები არ იყვნენ, ეს ფაქტი სინამდვილეს შეესაბამებოდა თუ არა და ამ თემის გარშემო ბჭობდნენ. მთელი ჩემი ოჯახი რეპრესირებული იყო, ორივე ბაბუა დახვრიტეს, დედას პირველი ქმარიც. სახლში შიშის დიდი მუხტი სულ იგრძნობოდა. ჩემი ბავშვობიდან მკვეთრად გამოხატული შთაბეჭდილება მშობლების შიში გახლდათ და ეს ჩემთვის საკმაოდ რთულად გადმოსაცემია.

- ქალბატონო ნანი, კინოსტუდიის წარმომადგენლები ბავშვებს ფილმებისთვის სკოლებში არჩევდნენ, თუმცა თქვენ ხუთი წლის ასაკში აღმოჩნდით "მაგდანას ლურჯაში". ეს როგორ მოხდა?

- სრულიად შემთხვევით. მაშინ იმ სახლის მესამე სართულზე ვცხოვრობდით, სადაც ზემელის აფთიაქი იყო. შემდეგ ვაკეში გადავედით, მაგრამ ზემელის ეზოდან ჩემი ბავშვობის მეგობარი მანანა ერისთავი შემომრჩა. აქტიური და მეტიჩარა ბავშვი ვიყავი. ეს მთელმა სანათესავომ და ახლობლებმა იცოდნენ. ერთ ჩემს ნათესავს ამ ფილმის ჯგუფის წევრისთვის ჩემ შესახებ უთქვამს და ზემელზე ჩემს მისამართზეც მიუთითებია, თუმცა იმ დროს ჩემთან არავინ მოსულა. უფრო სწორად, მერე გავიგეთ, რომ მისამართი არევიათ და ვერ მომაგნეს. ეს ამბავი დედას მეზობელთან რეზო თარხან-მოურავს მოუყოლია. იმ ოჯახის წარმომადგენლები კინოსტუდიაში მუშაობდნენ, დამავლეს ხელი და ისე წამიყვანეს, დედა არც გამომყოლია. ოთახში, სადაც შევედით, ბატონი რეზო ჩხეიძე და თენგიზ აბულაძე ისხდნენ, მნახეს და როლზეც დამამტკიცეს.

- ბავშვობის მეგობრებს შორის ალბათ ბატონი მიხო ბორაშვილიცაა...

- ჩვენი ოჯახები ძალიან დამეგობრდნენ. ხშირად ვიყავით ერთად. სამწუხაროდ, ბოლო პერიოდში ისე ხშირად ვეღარ ვახერხებთ შეხვედრას, როგორც უწინ. სამსახური, შვილები, შვილიშვილები და აქტიურად კონტაქტს ვეღარ ახერხებ, თუმცა, როცა ერთმანეთს ვნახულობთ, ვგრძნობ, რომ ისევ ძალიან ვუყვარვარ, ისევე როგორც მე მიყვარს და მინდა, ბედნიერი იყოს.

- ბავშვობის დასახელებული თვისებებიდან დღემდე რამე შემოგრჩათ?

- მგონი, არაფერი (იღიმის). იცით რა, მკვეთრად შემეცვალა ხასიათი და ეს ზუსტად როდის მოხდა ვერ გეტყვით. რასაკვირველია, ის სილაღე და სრული თავისუფლება ქცევაში, რაც ბავშვს ახასიათებს, ღმერთმა ნუ ქნას, რომ უფროს ასაკშიც გაგყვეს. სხვა ასოციაციას იწვევს, როცა მოზრდილი ადამიანი ხუთი წლის ბავშვივით იქცევა.

- რამე კონკრეტული მოხდა თუ უბრალოდ, წლების განმავლობაში შეგეცვალათ ხასიათი?

- ამის მიზეზი არ ვიცი. ლაღი ცხოვრება მქონდა, მშობლები არაფერში მზღუდავდნენ და ოჯახში ერთმანეთთან ურთიერთობისას არავითარი პრობლემები არ მქონია, მაგრამ ასე მაინც მოხდა. ბუნებით ძალიან ვგავარ მამას და მისგან გენეტიკურად ბევრი თვისება გადმომეცა. ის ძალიან გაწონასწორებული ადამიანი იყო. ბევრს ფიქრობდა ამა თუ იმ თემაზე, დიდხანს აზროვნებდა და ემოციას ძალიან იშვიათად ავლენდა. ის წყობიდან გამოსული არ მინახავს, ამას მე არ შევსწრებივარ, მაგრამ დედისგან გადმოცემით ვიცი ერთი ასეთი შემთხვევის შესახებ. როგორც წესი, ასე მშვიდ ადამიანებს ემართებათ. როცა წონასწორობას კარგავ, მერე ჩემს მტერს (იღიმის)!

- თქვენც ყოველთვის ძალიან მშვიდი და გაწონასწორებული ადამიანის შთაბეჭდილებას ტოვებთ, თუ შეიძლება გაიხსენოთ, რას გამოუყვანიხართ წყობიდან?

- ასეთი რამ არ მქონია. გავცხარებულვარ, გავბრაზებულვარ, მაგრამ არ ვყვირი. ჩხუბიც არ მიყვარს. კატეგორიული ტონით შეიძლება, ორი-სამი ფრაზა ვთქვა, მაგრამ სხვა არაფერი. საერთოდ, ადამიანი მაშინ ბრაზდება, როცა უსამართლობის შეგრძნება აქვს. როცა მოვლენა ან ადამიანების საქციელი ზღვარს გადადის, ეს მომენტი ჩემთვის ძალიან რთულად აღსაქმელია. არ მიყვარს ტყუილი, თუმცა მითქვამს, ამას არ დავმალავ. ამ ცხოვრებაში ისე ვერ "ივლი", ხანდახან ელემენტარული ტყუილი რომ არ თქვა, მაგრამ როცა ტყუილის თქმა მიწევს, ძალიან არ მსიამოვნებს.

- ქალბატონო ნანი, თქვენს ცხოვრებას თან ჩხეიძის გვარი გასდევს - რეზო ჩხეიძემ თქვენს კარიერაში ითამაშა დიდი როლი, ხოლო თემურ ჩხეიძემ თქვენს პირად ცხოვრებაში. თუ შეიძლება, თქვენს შეხვედრაზე მიამბეთ...

- ერთხელ ბატონი რეზოს საღამოზე ვთქვი და ახლა გავიმეორებ: ერთმა ჩხეიძემ არაჩვეულებრივი ბავშვობა მაჩუქა, ხოლო მეორემ - არაჩვეულებრივი ბავშვები-მეთქი (იღიმის). მე და თემური ერთმანეთს ინსტიტუტში სწავლის პერიოდში შევხვდით. მესამე კურსზე ვიყავი, როცა ის მიშა თუმანიშვილთან ასისტენტად მოვიდა. თემურის მიმართ სიმპათია გამიჩნდა. მისმა აზროვნებამ ძალიან დამაინტერესა. ის რით დაინტერესდა, ვერ გეტყვით (იღიმის). მერე თანდათან გაირკვა, რომ თემურის მიმართ გულგრილი არ ვიყავი, მაგრამ ამ ამბავს მხოლოდ ჩემში ვინახავდი. ორი წლის შემდეგ თავად გაამჟღავნა, რომ არც ის იყო ჩემ მიმართ გულგრილი. სანამ დავოჯახდებოდით, ძალიან ბევრი ვიფიქრეთ, ხუთი წელი... ინსტიტუტის დამთავრების შემდეგ რუსთაველის თეატრში უნდა მივსულიყავი. იმ დროს თემური იქ უკვე მუშაობდა, მაგრამ იქ აღარ წავედი და მარჯანიშვილის თეატრში მივედი. ამგვარად თითქოს დავშორდით ერთმანეთს, მაგრამ სიყვარულს რას გაუგებ (იღიმის)?! იმ ხნის განმავლობაში სისტემატურად არ ვხვდებოდით, ჩვენ შორის საკმაო დრო "ჩადგებოდა" ხოლმე, მაგრამ ბოლოს გადავწყვიტეთ, რომ ჩვენ ერთად ყოფნა გვინდოდა და როგორც აღმოჩნდა, მართლები ვყოფილვართ.

- რამდენი წელია ერთად ხართ?

- არ დამითვლია, 1975 წლიდან მოყოლებული, რამდენი გამოდის?!

- თქვენი ურთიერთობიდან მნიშვნელოვანი თარიღები თუ გახსოვთ და აღნიშნავთ?

- რა თქმა უნდა, მახსოვს. ყველაფერი ჩვეულებრივად ჩატარდა, ყოველგვარი პომპეზურობის გარეშე, მაგრამ მე მგონია, რომ ჩვენი ურთიერთობიდან ცალკე ერთი და ორი შემთხვევის გამოყოფა ცოტა რთულია. რასაკვირველია, ჩემი ქალიშვილის, დეიკოს გაჩენა სულ სხვა მომენტია. ყველა ქალს შვილის შეძენასთან დაკავშირებით განსაკუთრებული შეგრძნება და ემოცია აქვს. სხვა რა ვიცი, ძალიან ბევრი სიხარული მქონია, თავისთავად სირთულეებიც. ყოველთვის ძნელია, როცა ორი შემოქმედი ერთად ცხოვრობს, მაგრამ ალბათ რადგან ერთ საქმეში ვართ ჩართული, მისი კარგად მესმის. ვიცი, რომ როცა თემურმა ახალი სპექტაკლი უნდა გამოუშვას, იმ პერიოდში არ უნდა შევაწუხო. მისი ტვინი და გონება - ყველაფერი იმ საქმითაა დაკავებული. გამოუშვებს სპექტაკლს და მერე რაც გინდა დაავალე და რაც გინდა უთხარი. ასეთი ნიუანსები ყოველთვის გასათვალისწინებელია.

- საინტერესოა, როგორ იცვლება წინასაპრემიერო დღეებში ბატონი თემური?

- კი არ იცვლება, უბრალოდ, არაფერი არ უნდა დაავალო და არ უნდა მოსთხოვო, რადგან ის იმ დროს სხვა სამყაროშია. ალბათ ყველა ასეა, ისევე როგორც მე, როცა პრემიერა უნდა მქონდეს და ეს ბუნებრივია.

- რთულია სპექტაკლზე მუშაობა, როცა მეუღლეა თქვენი რეჟისორი?

- ძალიან რთულია. სიმართლე გითხრათ, თემურთან ბევრი არ მიმუშავია. მთელი ცხოვრება მედეა კუჭუხიძესთან ვმუშაობდი. როდესაც თემური მარჯანიშვილის თეატრის ხელმძღვანელი იყო, 12 წლის განმავლობაში მასთან ორი როლი ვითამაშე, დანარჩენი მედეას სპექტაკლები იყო.

- თუმცა ახლა "სასიყვარულო ბარათები" და "ბრმა მხედველი" თქვენი მეუღლის დადგმულია...

- დიახ. საერთოდ, სპექტაკლზე მეუღლე რომ გაკავებს, ასეთ დროს არანაირად არ გაქვს უფლება, ვერ ითამაშო და შენი შესაძლებლობების მაქსიმუმი არ გაიღო. მაპატიეთ, ახლა ამას რომ ვიხსენებ, მაგრამ ჩემთვის ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტის შესახებ გიამბობთ: როდესაც თემურმა "ჯაყოს ხიზნების" დადგმა გადაწყვიტა და როლები გაანაწილა, მე მარგოს როლზე ამიყვანა. თეატრში კინაღამ მინირევოლუცია მოხდა. ქალები კინაღამ გაგიჟდნენ. მსახიობები მიცნობდნენ და მიიჩნევდნენ, რომ ჩემი ბუნებიდან გამომდინარე, ეს პერსონაჟი არ მომესადაგებოდა. ყველამ ჩათვალა, რომ თემურმა ეს როლი იმიტომ მომცა, რომ მისი ცოლი ვიყავი, თუმცა სპექტაკლის შემდეგ ჩემი ოთხი კოლეგა სათითაოდ ამოვიდა ჩემს საგრიმიოროში, მომილოცეს და ერთგვარად ბოდიშსაც მიხდიდნენ. თქვეს, რომ შეცდნენ, როცა ფიქრობდნენ, როლს ვერ დავძლევდი.

- ერთმანეთისგან თუ განსხვავდება ის სპექტაკლები, როცა დარბაზში ან კულისებში თქვენი მეუღლეა და იცით, რომ თვალს გადევნებთ?

- არა, არ განსხვავდება, თუმცა ყველა მსახიობი გეტყვით, რომ პრემიერის დღეებში ორმაგად ნერვიულობ, რადგან დარბაზში ოჯახის წევრები, ახლობლები და ის ადამიანები სხედან, რომელთა აზრსაც პატივს სცემ. მახსოვს, თემურს რამდენჯერმე ვთხოვე, რომ არ ეთქვა ჩემთვის, როდის მოვიდოდა სპექტაკლზე ჩემი პედაგოგი მიშა თუმანიშვილი. როცა ბატონი მიშა სპექტაკლს ესწრებოდა, ვკვდებოდი, ისე ვნერვიულობდი. საერთოდ, ჩვენთვის, მსახიობებისთვის, სპექტაკლის და როლის საუკეთესო ვარიანტი მეშვიდე, მერვე სპექტაკლია, როცა შედარებით თავისუფლდები იმ შიშისა და შებოჭილობისგან, რომელიც თან სდევს საპრემიერო დღეებს. რამდენიმე სპექტაკლის წარმოდგენის შემდეგ დამატებითი ნერვიულობა გეხსნება, სცენაზე ფეხს გადადგამ და სხვა გარემოში ხვდები.

- დღესდღეობით თქვენი მეუღლე საქართველოში არ იმყოფება. ალბათ ერთმანეთს დღეში რამდენჯერმე ეხმიანებით...

- დიახ, პეტერბურგშია. ის დიდი დრამატული თეატრის სამხატვრო ხელმძღვანელია. ამ ეტაპზე შენობა რემონტდება და სხვა ადგილას არიან გადასულები. ახლა თემური საორგანიზაციო საკითხებს აგვარებს, უნდა, დასი გარემონტებულ შენობაში დააბრუნოს და მერე ალბათ საქართველოში წამოვა. დაბრუნდება, იმიტომ რომ იქ ვეღარ ჩერდება, თავის სახლში უნდა. მასთან მეც დავდივარ ხოლმე, ისიც ჩამოდის, მაგრამ ეს არ კმარა. ისე მოხდა, რომ მისი ბიოგრაფიისა და ცხოვრების მეორე ეტაპი ასე აეწყო. იქ ძალიან სჭირდებათ, თავს კარგად გრძნობს. ვერ ვიტყვი, რომ ის აქაც არ არის საჭირო და ამის განცდა არც მე მაქვს და არც მას, მაგრამ ის იქაც არ არის უცხოდ. ასე იშვიათად ხდება, თემური უცხო თეატრში კარგად აეწყო და თავის გარემოში აღმოჩნდა. შეიძლება იმიტომ, რომ ტოვსტონოგოვის სახელობის თეატრშია და გიორგი ტოვსტონოგოვი თავისი მენტალიტეტით, აზროვნებით, ხელწერით ქართველი იყო. შესაბამისად, ქართველი რეჟისორის ხელმძღვანელობის პრინციპი მათთვის უცხო არ ყოფილა. პეტერბურგში ქართველის მიმართ ყოველთვის განსაკუთრებული მოკრძალება, მორიდება და სიყვარული ჰქონდათ და აქვთ.

ანა კალანდაძე

ჟურნალი "რეიტინგი"

(გამოდის ორშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება