პოლიტიკა
მსოფლიო

6

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის მეათე დღე დაიწყება 14:10-ზე, მთვარე ქალწულშია თამამად წამოიწყეთ ახალი საქმეები. კარგი დღეა უძრავი ქონების შესაძენად, ფინანსური საკითხების მოსაგვარებლად, ვაჭრობისთვის. ცუდი დღეა კამათისა და სასამართლო საქმეებისთვის. სწავლა და გამოცდების ჩაბარება გაგიადვილდებათ. მოაგვარეთ საოჯახო კონფლიქტები. კარგია ნათესავებთან შეხვედრა და საუბარი. დღეს მომხდარი უსიამოვნებები მალევე დასრულდება. კარგი დღეა უფროსთან შესახვედრად და ახალი პროექტების განსახილველად. საქმიანობის, სამსახურის შესაცვლელად. მოერიდეთ მგზავრობასა და საცხოვრებელი მისამართის შეცვლას. მოერიდეთ ფიზიკურ დატვირთვას. გაგიადვილდებათ საოჯახო საქმეების, რემონტისა და მშენებლობის შესრულება. კარგი დღეა ქორწინებისა და ნიშნობისათვის, ინტიმური ურთიერთობისთვის. მოერიდეთ ოპერაციების ჩატარებას მუცლის ღრუს ორგანოებზე. მარტივ ოპერაციასაც კი შეიძლება გართულება მოჰყვეს.
საზოგადოება
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
Faceამბები
მოზაიკა
მეცნიერება
სპორტი
წიგნები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ასეთი ხმა რომ არა, ალბათ თარჯიმანი, ან ბუღალტერი ვიქნებოდი" - ქართველი ედიტ პიაფის ამბავი: რატომ აღარ ჩანს თამთა ცხვიტავა დიდ სცენაზე და რას საქმიანობს მუსიკოსი, რომელმაც თავი განსხვავებული ხმით დაგვამახსოვრა
"ასეთი ხმა რომ არა, ალბათ თარჯიმანი, ან ბუღალტერი ვიქნებოდი" - ქართველი ედიტ პიაფის ამბავი: რატომ აღარ ჩანს თამთა ცხვიტავა დიდ სცენაზე და რას საქმიანობს მუსიკოსი,  რომელმაც თავი განსხვავებული ხმით დაგვამახსოვრა

გა­მორ­ჩე­უ­ლი ხმის ტემ­ბრი აქვს. მის რე­პერ­ტუ­არ­ში უმე­ტე­სად რეტ­რო მუ­სი­კა, ჯა­ზკომ­პო­ზი­ცი­ე­ბი და ფრან­გუ­ლი სიმ­ღე­რე­ბია. თამ­თა ცხვი­ტა­ვას ნამ­ღერს ვერ­ცერთ ქარ­თველ მომ­ღე­რალს ვერ შე­ა­და­რებ და არც ვინ­მე­ში აგე­რე­ვა. სწო­რედ ამ გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი ხმის გამო, მას ქარ­თველ ედიტ პი­აფ­საც უწო­დე­ბენ.

ბავ­შვო­ბი­დან მღე­რის, მაგ­რამ სა­ზო­გა­დო­ე­ბამ მა­სობ­რი­ვად რამ­დე­ნი­მე წლის წინ გა­იც­ნო, რო­დე­საც ზაზა შენ­გე­ლი­ას სტუ­დი­ის, "ბრა­ვო რე­ქორდსის“ არ­ტის­ტი და ვარ­სკვლა­ვი გახ­და.

მომ­ღე­რა­ლი ბოლო დროს ისე აქ­ტი­უ­რად აღარ ჩანს. სად არის, რას საქ­მი­ა­ნობს და სა­ერ­თოდ რა გზა აქვს გავ­ლი­ლი, ამის შე­სა­ხებ Ambebi.ge-ს თა­ვად უამ­ბობს:

  • თამ­თა ცხვი­ტა­ვა:

- მე სო­ხუ­მე­ლი ვარ, და­ვი­ბა­დე და გა­ვი­ზარ­დე სო­ხუმ­ში. სკო­ლა­ში იქ დავ­დი­ო­დი. 1992 წელს, აგ­ვის­ტო­ში ომი რომ და­ი­წყო, სწავ­ლა აღარ გა­ნახ­ლე­ბუ­ლა, იყო უშუ­ქო­ბა, გა­ჭირ­ვე­ბა და რა­ღაც სა­ში­ნე­ლე­ბა ტრი­ა­ლებ­და. ამი­ტომ, დე­დას­თან და ძმას­თან ერ­თად თბი­ლის­ში წა­მო­ვე­დით. დე­და­ჩე­მის მხა­რე, ნა­თე­სა­ვე­ბი ყვე­ლა­ნი აქ გვყავს. მამა სო­ხუმ­ში დარ­ჩა, იბ­რძო­და. უკვე დიდი ვი­ყა­ვი და ყვე­ლა­ფე­რი კარ­გად მახ­სოვს.

სო­ხუმ­ში მე-5 სკო­ლა­ში ვსწავ­ლობ­დი, მუ­სი­კა­ლურ სას­წავ­ლე­ბელ­შიც დავ­დი­ო­დი. მერე მუ­სი­კა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბა თბი­ლი­სის მუ­სი­კა­ლურ სას­წავ­ლე­ბელ­ში გა­ვაგ­რძე­ლე. 2 წლი­დან ვმღე­რი, სიმ­ღე­რის გა­მო­ხა­ტუ­ლი ნიჭი ძა­ლი­ან ად­რე­უ­ლი ასა­კი­დან გა­მო­ვავ­ლი­ნე. სო­ხუ­მის პი­ო­ნერ­თა სა­სახ­ლე­ში ინ­ტერ­ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი ბავ­შვთა კა­პე­ლა არ­სე­ბობ­და, რომ­ლის დი­რი­ჟო­რი გუ­რამ ყუ­რაშ­ვი­ლი იყო. ახ­ლაც არ­სე­ბობს ეს კა­პე­ლა, თუმ­ცა ბა­ტო­ნი გუ­რა­მი გარ­და­იც­ვა­ლა და მას ზვი­ად ბოლ­ქვა­ძე ხელ­მძღვა­ნე­ლობს. ერთ-ერთი სა­უ­კე­თე­სო ბავ­შვთა გუნ­დი იყო. ხში­რად სა­ზღვარ­გა­რეთ დავ­დი­ო­დით. ჩემ­თვის სე­რი­ო­ზუ­ლი ვო­კა­ლუ­რი სკო­ლა ეგ კა­პე­ლა აღ­მოჩ­ნდა.

თამ­თა ცხვი­ტა­ვას ბავ­შვო­ბა

- აფხა­ზე­თის და­კარ­გვა, დევ­ნი­ლის სტა­ტუ­სი - ეს ყვე­ლა­ფე­რი ემო­ცი­უ­რად რას ნიშ­ნავს თქვენ­თვის?

- ყვე­ლა­ფე­რი სო­ხუმ­ში დავ­ტო­ვეთ. სა­ში­ნე­ლი პე­რი­ო­დი გა­მო­ვი­ა­რეთ. ორი­ვე ბე­ბია იქ დარ­ჩა. ერთი სო­ხუმ­ში, მე­ო­რე - დრან­და­ში ცხოვ­რობ­და. ბი­ძა­ჩე­მიც (დე­დის ძმა) დარ­ჩა, იბ­რძო­და და და­ი­ღუ­პა. მა­მაც რა­ღაც სამ­ხედ­რო და­ნა­ყოფ­ში იყო. სო­ხუ­მი რომ და­ე­ცა, რუ­სეთ­ში წა­ვი­და და მას მერე იქ ცხოვ­რობ­და. შარ­შან გარ­და­იც­ვა­ლა. ერთი ბე­ბია (მა­მის დედა), იქ გარ­და­იც­ვა­ლა. ომის შემ­დეგ 5-6 წელი მარ­ტო იყო. ჩვე­ნი უფ­რო­სი ბი­ძის ცოლი აფხა­ზია, შვი­ლე­ბიც იქ არი­ან. მე­ო­რე ბე­ბია, რო­მე­ლიც დრან­და­ში იყო, ისიც კარ­გა ხანს იყო იქ - არა­ერთ გან­საც­დელს და ომის სა­ში­ნე­ლე­ბას გა­უძ­ლო. მერე მე­ზო­ბე­ლი დაწ­ვეს, შე­ე­შინ­და და რა­ღაც­ნა­ი­რად გა­მო­ვიყ­ვა­ნეთ. ჩვენ­თან იყო.

სო­ხუმ­ში 1993 წლის აგ­ვის­ტო­ში სამ­შვი­დო­ბო შე­თან­ხმე­ბა რომ გა­მო­ა­ცხა­დეს, ვი­თომ ცე­ცხლის შე­წყვე­ტა­სა და ჯა­რე­ბის გა­მოყ­ვა­ნა­ზე რომ ალა­პა­რაკ­დნენ, მა­შინ ჩა­ვე­დით, სახ­ლშიც ვი­ყა­ვით. მერე ბე­ბი­ამ და­ი­ჩე­მა, პირ­ველ სექ­ტემ­ბერს სწავ­ლა იწყე­ბა და აუ­ცი­ლებ­ლად უნდა წახ­ვი­დე­თო. ჩვენ უკვე თბი­ლის­ში ვსწავ­ლობ­დით, ჩემი ძმა "გე­პე­ის“ სტუ­დენ­ტი იყო. აღარ გაგ­ვა­ჩე­რა და აგ­ვის­ტოს ბო­ლოს წა­მო­ვე­დით. 16 სექ­ტემ­ბერს და­ი­წყო ის ამ­ბა­ვი, იმ სა­ში­ნე­ლე­ბას ასე ავ­ცდით.

ჩვე­ნი უმ­ცრო­სი მა­მი­და ჭუ­ბე­რით გად­მო­ვი­და, მე­ო­რე მა­მი­და - უკ­რა­ი­ნულ­მა გემ­მა გა­მო­იყ­ვა­ნა. ძლივს გა­დარ­ჩნენ.

- და 27 სექ­ტემ­ბერს იმ სა­ში­ნე­ლი დღი­დან 30 წელი სრულ­დე­ბა...

- სო­ხუ­მი რომ და­ე­ცა, სა­ოც­რად გან­ვი­ცა­დე. ვბღა­ო­დი... მაგ­რამ ალ­ბათ ახალ­გაზ­რდე­ბი ვი­ყა­ვით და აქა­უ­რო­ბას ძა­ლი­ან მალე მო­ვერ­გეთ, ვსწავ­ლობ­დით, ნა­თე­სა­ვე­ბი გვყავ­და, ქუ­ჩა­ში არ დავ­რჩე­ნილ­ვართ. იმ ასაკ­ში რომ ვყო­ფი­ლი­ყა­ვით, რა ასაკ­შიც ჩემი მშობ­ლე­ბი, ან ბე­ბი­ე­ბი იყ­ვნენ, მე­ტად გა­მი­ჭირ­დე­ბო­და. მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა რა­საც აკე­თებ­დი, აგ­რო­ვებ­დი, ქმნი­დი, ასე და­ტო­ვო, და­ყა­რო და გა­მო­იქ­ცე იმი­ტომ, რომ არ მოგ­კლან, უმ­ძი­მე­სი რამ არის. ეს სა­ში­ნე­ლე­ბა უამ­რავ­მა ადა­მი­ან­მა გა­მო­ცა­და...

- აფხა­ზე­თი თქვენს ბი­ოგ­რა­ფი­ა­ში სე­რი­ო­ზულ ად­გილს იკა­ვებს... ახლა ვი­სა­უბ­როთ თქვენს საქ­მე­ზე. თქვე­ნი შეს­რუ­ლე­ბა, ხმის ტემ­ბრი გა­მორ­ჩე­უ­ლია. მკვეთ­რად გა­მო­ხა­ტუ­ლი ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლიზ­მი გა­ხა­სი­ა­თებთ. ასე იყო თა­ვი­დან­ვე, თუ ეს შემ­დეგ გა­მო­ი­მუ­შა­ვეთ?

- თა­ვი­დან­ვე რა­ღაც წკრი­ა­ლა ტემ­ბრი, ძა­ლი­ან გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი ხმა მქონ­და. მერე შეს­რუ­ლე­ბის ეს მა­ნე­რა, რაც მა­ხა­სი­ა­თებს, უფრო თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში სწავ­ლი­სას ჩა­მო­მი­ყა­ლიბ­და. თე­ატ­რა­ლურ­ში მუ­სი­კა­ლუ­რი თე­ატ­რის ფა­კულ­ტე­ტი, ე.წ. მუს­კო­მე­დი­ის ფა­კულ­ტე­ტი და­ვამ­თავ­რე. ჩვე­ნი ხელ­მძღვა­ნე­ლი გიგა ლორ­თქი­ფა­ნი­ძე იყო.

- კონ­სერ­ვა­ტო­რი­ა­ში რა­ტომ არ ჩა­ა­ბა­რეთ?

- სას­წავ­ლე­ბე­ლი რომ და­ვამ­თავ­რე, ვი­თომ ვო­კა­ლუ­რი კუ­თხით ვემ­ზა­დე­ბო­დი და ვფიქ­რობ, იმ პე­და­გოგ­თან ვერ მოვ­ხვდი, რო­მე­ლიც ჩემს შე­საძ­ლებ­ლო­ბებს სწო­რად გან­სა­ზღვრავ­და. პროგ­რა­მა გაქვს გა­სა­კე­თე­ბე­ლიო. ამი­ტომ იმ წელს კონ­სერ­ვა­ტო­რი­ა­ში გან­ცხა­დე­ბა არც შე­მი­ტა­ნია და თე­ატ­რა­ლურ­ში ჩა­ვა­ბა­რე. "მუს­კო­მე­დი­ა­ზე“ დიდი ხანი არ იყო მი­ღე­ბა, ისე მოხ­და, რომ იმ წელს გა­მო­ა­ცხა­დეს. არა­და, შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, რომ სრუ­ლი­ად ქუ­ჩი­დან მოვ­ხვდი...

ახლა ვფიქ­რობ, მგო­ნი, კარ­გიც ვქე­ნი, რომ კონ­სერ­ვა­ტო­რი­ა­ში არ ჩა­ვა­ბა­რე, მა­შინ ვიმ­ღე­რებ­დი კლა­სი­კას, ძა­ლი­ან ვიწ­რო პროგ­რა­მას, სა­ო­პე­რო მა­ღა­ლი ხმა კი მაქვს და მა­ღალ პარ­ტი­ებს შე­ვას­რუ­ლებ­დი. მოკ­ლედ, ვიქ­ნე­ბო­დი კა­მე­რუ­ლი მომ­ღე­რა­ლი. თე­ატ­რა­ლურ­მა ინ­სტი­ტუტ­მა უფრო აქეთ, ესტრა­დის­კენ წა­მო­მიყ­ვა­ნა...

ჩემი პრო­ფე­სია მუ­სი­კა­ლუ­რი თე­ატ­რის მსა­ხი­ო­ბო­ბაა, - მი­უ­ზიკ­ლი, ოპე­რე­ტა და ა.შ. გიგა ლორ­თქი­ფა­ნი­ძემ მე­ო­რე კურ­სი­დან მუს­კო­მე­დი­ის თე­ატ­რში წა­მოგ­ვიყ­ვა­ნა, სა­დაც ვმუ­შა­ობ­დი. მერე 2 წელი დათო დო­ი­აშ­ვილ­თა­ნაც ვი­ყა­ვი და ბო­ლოს შემ­ცი­რე­ბა­ში მოვ­ყე­ვი. დიდი დატ­ვირ­თვა იყო და პა­ტა­რა ხელ­ფა­სი, თან თა­ვი­დან რა­ღაც სი­ტუ­ა­ცი­აც და­უ­ლა­გე­ბე­ლი იყო... პა­რა­ლე­ლუ­რად ბა­რებ­სა და კლუ­ბებ­ში ვმღე­რო­დი, თე­ატ­რში ამის გამო სულ პრობ­ლე­მა მქონ­და და ამო­ვი­სუნ­თქე, რომ შე­მამ­ცი­რეს.

- მარ­ტო მღე­რო­დით?

- 2000 წელს გა­ვი­ცა­ნი გი­ტა­რის­ტი ვახო ხო­სი­ტაშ­ვი­ლი, მას რო­გორც ვო­კა­ლის­ტი მო­ვე­წო­ნე და მუ­შა­ო­ბა პე­როვ­სკა­ი­ა­ზე, ერთ-ერთ პრეს­ტი­ჟულ ბარ­ში და­ვი­წყეთ. მქონ­და უცხო­უ­რი რე­პერ­ტუ­ა­რი, ცოტა ფრან­გუ­ლი, რამ­დე­ნი­მე ქარ­თუ­ლი სიმ­ღე­რაც. 2004 წელს კი ჩემი მო­მა­ვა­ლი მე­უღ­ლე, მუ­სი­კო­სი პა­ა­ტა დე­ი­სა­ძე გა­ვი­ცა­ნი. იმ ბარ­ში ერ­თად უნდა გვე­მუ­შა­ვა. რო­გორც ვო­კა­ლის­ტი ძა­ლი­ან მო­ვე­წო­ნე და გა­ვა­კე­თეთ პროგ­რა­მა. ერთ წე­ლი­წად­ში კი უკვე ბარ­ში მუ­შა­ო­ბის გარ­და ერ­თად და­ვი­წყეთ ცხოვ­რე­ბა. მას მერე ერ­თად ვართ და ვმუ­შა­ობთ.

მე შვი­ლი არ მყავს, პა­ა­ტას კი დიდი ბიჭი ჰყავს, ლაშა დე­ი­სა­ძე, ცნო­ბი­ლი გი­ტა­რის­ტია, ჯა­ზის მი­მარ­თუ­ლე­ბით უკ­რავს.

  • "ბრა­ვო რე­კორდსის“ ვარ­სკვლა­ვი

- ბა­რე­ბი­დან და კლუ­ბე­ბი­დან ბევ­რი მიც­ნობ­და, ასე­ვე მუ­სი­კა­ლურ წრე­ებ­შიც. მერე გი­ორ­გი ასა­ნიშ­ვილ­მა, რო­მე­ლიც პა­ა­ტას მე­გო­ბა­რი იყო, 2007 წელს გვთხო­ვა, ერთ-ერთი რა­დი­ოს­თვის, რო­მე­ლიც მა­შინ იხ­სნე­ბო­და, სიმ­ღე­რე­ბი ლა­ივ­ში ჩაგ­ვე­წე­რა. წერ­დნენ არა მხო­ლოდ მუ­სი­კო­სებს, მოყ­ვა­რუ­ლებ­საც. სტუ­დი­ა­ში რა­ღაც ძვე­ლი პი­ა­ნი­ნო იდგა და მას­ზე მე და პა­ა­ტამ ჩავ­წე­რეთ რამ­დე­ნი­მე სიმ­ღე­რა - ინო­ლას, უცხო­უ­რი, ფრან­გუ­ლი რო­მან­სე­ბი. ძა­ლი­ან პო­პუ­ლა­რუ­ლი გახ­და იმ რა­დი­ო­სიხ­ში­რე­ზე ის ჩა­ნა­წე­რე­ბი. სრუ­ლი­ად უცხო ხალ­ხი მე­უბ­ნე­ბო­და, რომ მის­მენ­დნენ და მოს­წონ­დათ. მერე "იუ­თუბ­ზე“ ავ­ტვირ­თე და იმ დრო­ის­თვის უც­ნა­უ­რად ბევ­რი ნახ­ვა ჰქონ­და.

იმის მერე ზაზა შენ­გე­ლი­ამ გა­და­წყვი­ტა, თა­ვი­სი სტუ­დი­ის პირ­ველ არ­ტის­ტად მე ავეყ­ვა­ნე (ჩვენ­თან ბარ­შიც და­დი­ო­და და იქი­და­ნაც გვიც­ნობ­და). აი, ასე­თი გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი თამ­თა მის პირ­ველ არ­ტის­ტად ამიყ­ვა­ნა. 2011 წლის გა­ზა­ფხუ­ლი იყო. შე­მოდ­გო­მით ალ­ბო­მი ჩავ­წე­რეთ და დე­კემ­ბერ­ში სოლო კონ­ცერ­ტი "სა­მე­ფო უბ­ნის თე­ატ­რში“ მქონ­და. ალ­ბო­მი 2012-ის იან­ვარ­ში გა­მო­ვი­და. 5-წლი­ა­ნი კონ­ტრაქ­ტი მქონ­და, მაგ­რამ სამ­წუ­ხა­როდ, ამის მეტი ვე­რა­ფე­რი გა­ვა­კე­თე.

ალ­ბათ ამ საქ­მეს მეტი გან­ვი­თა­რე­ბა იმი­ტომ არ ჰქონ­და, რომ ჩვენ­თან ისე­თი დო­ნის შო­უ­ბიზ­ნე­სი არ არის, რო­გორც დიდ ქვეყ­ნებ­ში. თან ასეთ მუ­სი­კას დიდი შე­მო­სა­ვა­ლი არ მო­აქვს. ჩემ­თვის აქე­დან დიდი პლუ­სი ის იყო, რომ ცნო­ბი­ლი სახე გავ­ხდი და რა­ღაც პე­რი­ო­დი ვარ­სკვლა­ვის სტა­ტუ­სი მქონ­და, რაც ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სო იყო. მარ­თა­ლი გი­თხრათ, გა­მიკ­ვირ­და, სა­ერ­თოდ მე რომ ამირ­ჩი­ეს, არა­და, პა­ტა­რა გოგო არ ვი­ყა­ვი. რომ არა ზაზა შენ­გე­ლია და "ბრა­ვო რე­კორდსი“, თვი­თონ ამას ვერ მი­ვაღ­წევ­დი.

  • ქარ­თვე­ლი ედიტ პი­ა­ფი

- ქარ­თველ ედიტ პი­აფს გე­ძა­ხი­ან - ეს სა­ხე­ლი პირ­ვე­ლად ვინ შე­გარ­ქვათ?

- ესეც თე­ატ­რა­ლუ­რი ინ­სტი­ტუ­ტი­დან მო­დის. ჩვე­ნი ჯგუ­ფის რე­ჟი­სორ­მა თენ­გო ავა­ლიშ­ვილ­მა პირ­ველ კურ­სზე მი­თხრა, რომ ხმის ტემ­ბრი ედიტ პი­აფს გი­გავს, ფრან­გუ­ლი ტემ­ბრი გაქვს და ამ კუ­თხით შე­ნით რა­ღაც უნდა გა­ა­კე­თოო. და­ქა­ლი მყავს ნინო სა­ნი­კი­ძე, მუ­სი­კა­ლურ ათწლედ­ში დე­და­ჩე­მის წარ­მა­ტე­ბუ­ლი მო­წა­ფე იყო. მუ­სი­კო­სი არ არის, თუმ­ცა შე­სა­ნიშ­ნა­ვად უკ­რავს და ჩემი პირ­ვე­ლი კონ­ცერ­ტმა­ის­ტე­რი გახ­და. ედიტ პი­ა­ფის 3-4 სიმ­ღე­რა გა­ვა­კე­თეთ. მე­გობ­რებ­ში შე­ვიკ­რი­ბე­ბო­დით, ვუკ­რავ­დით, ვმღე­რო­დით. მერე სხვებ­მაც მოგ­ვის­მი­ნეს და სა­მუ­შა­ოდ ერთ ბარ­ში მიგ­ვიწ­ვი­ეს. მოკ­ლედ, პი­ა­ფი აქე­დან და ასე წა­მო­ვი­და. კონ­ცერ­ტმა­ის­ტე­რი რუ­სი­კო ელი­ა­ვა ინ­სტი­ტუ­ტშიც მყავ­და, ის იყო ჩემი მთა­ვა­რი პე­და­გო­გი. მან და­მახ­ვე­წი­ნა ეს ფრან­გუ­ლი რე­პერ­ტუ­ა­რი, ჯაზი, მი­უ­ზიკ­ლი, გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი სიმ­ღე­რე­ბი მას­წავ­ლა, მათ შო­რის, ნა­წარ­მო­ებ­ზე და პუბ­ლი­კას­თან მუ­შა­ო­ბაც.

  • სადა სას­ცე­ნო იმი­ჯი

- ეს სი­სა­და­ვე თქვე­ნი გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბაა, თუ იმი­ჯმე­ი­კე­რებ­მა ასე გან­სა­ზღვრეს?

- ასე­თი ხმა რომ არ მქონ­დეს, ალ­ბათ ვიქ­ნე­ბო­დი თარ­ჯი­მა­ნი, ან ბუ­ღალ­ტე­რი. რად­გან რეტ­რო ტემ­ბრი მაქვს, "ბრა­ვო რე­ქორდსმაც“ ეს რეტ­რო იმი­ჯი შე­მირ­ჩია. სათ­ვა­ლეც და­მი­ტო­ვეს, ოღონდ, კარ­გი სათ­ვა­ლე მო­მარ­გეს (სა­ერ­თოდ, 2 წლი­დან სათ­ვა­ლეს ვა­ტა­რებ). ვერ ვი­ტყვი, რომ ამ იმიჯს სათ­ვა­ლე არ მო­უხ­და. მოკ­ლედ, ასე­თი ვარ, რო­გო­რიც ვარ...

- ამ­ჟა­მად რას საქ­მი­ა­ნობთ?

- 2014 წლი­დან მე და პა­ა­ტას ბენ­დი გვყავს - მე, პა­ა­ტა, ჩვე­ნი მე­გო­ბა­რი ავთო თა­ბუ­კაშ­ვი­ლი და ლე­ვან რუ­სია, ბა­სის­ტი ვმუ­შა­ობთ. ქარ­თუ­ლი რეტ­რო რე­პერ­ტუ­ა­რი გვაქვს. "რე­როს,“ ნანი ბრეგ­ვა­ძის ად­რე­უ­ლი სიმ­ღე­რე­ბი, ფრან­გუ­ლი კომ­პო­ზი­ცი­ე­ბი, ძვე­ლი ჯაზი. უმე­ტე­სად კერ­ძო ღო­ნის­ძი­ე­ბებ­ზე ვუკ­რავთ და ვმღე­რით. პან­დე­მი­ის დროს, როცა ძა­ლი­ან გაგ­ვი­ჭირ­და, დუ­ეტ­ში და­ვი­წყეთ მუ­შა­ო­ბა. ჩვე­ნი დუ­ე­ტიც ძა­ლი­ან მოს­წონთ.

- თამ­თა, კმა­ყო­ფი­ლი ხართ იმით, რაც თქვენს ცხოვ­რე­ბა­ში ზო­გა­დად მოხ­და და რაც არ მოხ­და?

- კი, ყვე­ლა­ფე­რი მოხ­და ისე, რო­გორც უნდა ყო­ფი­ლი­ყო. ძა­ლი­ან კმა­ყო­ფი­ლი ვარ და ბედ­ნი­ე­რი, მე რომ უფრო შრო­მის­მოყ­ვა­რე ვყო­ფი­ლი­ყა­ვი, აქ­ტი­უ­რი, მეტს მი­ვაღ­წევ­დი, მაგ­რამ არ ვარ ასე­თი ტიპი და რაც ხდე­ბა, ხან­და­ხან ისიც მიკ­ვირს. მაგ­რამ რად­გან ასე თუ ისე, ვარ პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლი, მაქვს ჩემი რე­პერ­ტუ­ა­რი, კონ­კრე­ტუ­ლი გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი ნიშა, საქ­მე ამი­ტომ სავ­სე­ბით ნორ­მა­ლუ­რია.

მე­უღ­ლეს­თან, ცნო­ბილ ჯა­ზპი­ა­ნისტ პა­ა­ტა დე­ი­სა­ძეს­თან ერ­თად

გვერ­დით მყავს კარ­გი და სა­ჭი­რო ადა­მი­ა­ნი, მე­უღ­ლე, რო­მე­ლიც პრო­ფე­სი­უ­ლა­დაც გვერ­დით მიდ­გას. ბედ­ნი­ე­რი ვარ, რომ ვი­პო­ვეთ ერ­თმა­ნე­თი. პრო­ფე­სი­აც ძა­ლი­ან გვა­ერ­თი­ა­ნებს.

მკითხველის კომენტარები / 14 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
ვიღაცა
0

არაჩვეულებრივი, ზღაპრული 

ტოტო
0

ძალიან ნიჭიერია.მის ხმას ყველა ხმაში გამოარჩევ.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
იუსტიციის სამინისტრო გარდაცვლილ პატიმარ იოსებ გორგაძესთან დაკავშირებით ვიდეომასალებს ასაჯაროებს
ავტორი:

"ასეთი ხმა რომ არა, ალბათ თარჯიმანი, ან ბუღალტერი ვიქნებოდი" - ქართველი ედიტ პიაფის ამბავი: რატომ აღარ ჩანს თამთა ცხვიტავა დიდ სცენაზე და რას საქმიანობს მუსიკოსი, რომელმაც თავი განსხვავებული ხმით დაგვამახსოვრა

"ასეთი ხმა რომ არა, ალბათ თარჯიმანი, ან ბუღალტერი ვიქნებოდი" - ქართველი ედიტ პიაფის ამბავი: რატომ აღარ ჩანს თამთა ცხვიტავა დიდ სცენაზე და რას საქმიანობს მუსიკოსი,  რომელმაც თავი განსხვავებული ხმით დაგვამახსოვრა

გამორჩეული ხმის ტემბრი აქვს. მის რეპერტუარში უმეტესად რეტრო მუსიკა, ჯაზკომპოზიციები და ფრანგული სიმღერებია. თამთა ცხვიტავას ნამღერს ვერცერთ ქართველ მომღერალს ვერ შეადარებ და არც ვინმეში აგერევა. სწორედ ამ განსხვავებული ხმის გამო, მას ქართველ ედიტ პიაფსაც უწოდებენ.

ბავშვობიდან მღერის, მაგრამ საზოგადოებამ მასობრივად რამდენიმე წლის წინ გაიცნო, როდესაც ზაზა შენგელიას სტუდიის, "ბრავო რექორდსის“ არტისტი და ვარსკვლავი გახდა.

მომღერალი ბოლო დროს ისე აქტიურად აღარ ჩანს. სად არის, რას საქმიანობს და საერთოდ რა გზა აქვს გავლილი, ამის შესახებ Ambebi.ge-ს თავად უამბობს:

  • თამთა ცხვიტავა:

- მე სოხუმელი ვარ, დავიბადე და გავიზარდე სოხუმში. სკოლაში იქ დავდიოდი. 1992 წელს, აგვისტოში ომი რომ დაიწყო, სწავლა აღარ განახლებულა, იყო უშუქობა, გაჭირვება და რაღაც საშინელება ტრიალებდა. ამიტომ, დედასთან და ძმასთან ერთად თბილისში წამოვედით. დედაჩემის მხარე, ნათესავები ყველანი აქ გვყავს. მამა სოხუმში დარჩა, იბრძოდა. უკვე დიდი ვიყავი და ყველაფერი კარგად მახსოვს.

სოხუმში მე-5 სკოლაში ვსწავლობდი, მუსიკალურ სასწავლებელშიც დავდიოდი. მერე მუსიკალური განათლება თბილისის მუსიკალურ სასწავლებელში გავაგრძელე. 2 წლიდან ვმღერი, სიმღერის გამოხატული ნიჭი ძალიან ადრეული ასაკიდან გამოვავლინე. სოხუმის პიონერთა სასახლეში ინტერნაციონალური ბავშვთა კაპელა არსებობდა, რომლის დირიჟორი გურამ ყურაშვილი იყო. ახლაც არსებობს ეს კაპელა, თუმცა ბატონი გურამი გარდაიცვალა და მას ზვიად ბოლქვაძე ხელმძღვანელობს. ერთ-ერთი საუკეთესო ბავშვთა გუნდი იყო. ხშირად საზღვარგარეთ დავდიოდით. ჩემთვის სერიოზული ვოკალური სკოლა ეგ კაპელა აღმოჩნდა.

თამთა ცხვიტავას ბავშვობა

- აფხაზეთის დაკარგვა, დევნილის სტატუსი - ეს ყველაფერი ემოციურად რას ნიშნავს თქვენთვის?

- ყველაფერი სოხუმში დავტოვეთ. საშინელი პერიოდი გამოვიარეთ. ორივე ბებია იქ დარჩა. ერთი სოხუმში, მეორე - დრანდაში ცხოვრობდა. ბიძაჩემიც (დედის ძმა) დარჩა, იბრძოდა და დაიღუპა. მამაც რაღაც სამხედრო დანაყოფში იყო. სოხუმი რომ დაეცა, რუსეთში წავიდა და მას მერე იქ ცხოვრობდა. შარშან გარდაიცვალა. ერთი ბებია (მამის დედა), იქ გარდაიცვალა. ომის შემდეგ 5-6 წელი მარტო იყო. ჩვენი უფროსი ბიძის ცოლი აფხაზია, შვილებიც იქ არიან. მეორე ბებია, რომელიც დრანდაში იყო, ისიც კარგა ხანს იყო იქ - არაერთ განსაცდელს და ომის საშინელებას გაუძლო. მერე მეზობელი დაწვეს, შეეშინდა და რაღაცნაირად გამოვიყვანეთ. ჩვენთან იყო.

სოხუმში 1993 წლის აგვისტოში სამშვიდობო შეთანხმება რომ გამოაცხადეს, ვითომ ცეცხლის შეწყვეტასა და ჯარების გამოყვანაზე რომ ალაპარაკდნენ, მაშინ ჩავედით, სახლშიც ვიყავით. მერე ბებიამ დაიჩემა, პირველ სექტემბერს სწავლა იწყება და აუცილებლად უნდა წახვიდეთო. ჩვენ უკვე თბილისში ვსწავლობდით, ჩემი ძმა "გეპეის“ სტუდენტი იყო. აღარ გაგვაჩერა და აგვისტოს ბოლოს წამოვედით. 16 სექტემბერს დაიწყო ის ამბავი, იმ საშინელებას ასე ავცდით.

ჩვენი უმცროსი მამიდა ჭუბერით გადმოვიდა, მეორე მამიდა - უკრაინულმა გემმა გამოიყვანა. ძლივს გადარჩნენ.

- და 27 სექტემბერს იმ საშინელი დღიდან 30 წელი სრულდება...

- სოხუმი რომ დაეცა, საოცრად განვიცადე. ვბღაოდი... მაგრამ ალბათ ახალგაზრდები ვიყავით და აქაურობას ძალიან მალე მოვერგეთ, ვსწავლობდით, ნათესავები გვყავდა, ქუჩაში არ დავრჩენილვართ. იმ ასაკში რომ ვყოფილიყავით, რა ასაკშიც ჩემი მშობლები, ან ბებიები იყვნენ, მეტად გამიჭირდებოდა. მთელი ცხოვრება რასაც აკეთებდი, აგროვებდი, ქმნიდი, ასე დატოვო, დაყარო და გამოიქცე იმიტომ, რომ არ მოგკლან, უმძიმესი რამ არის. ეს საშინელება უამრავმა ადამიანმა გამოცადა...

- აფხაზეთი თქვენს ბიოგრაფიაში სერიოზულ ადგილს იკავებს... ახლა ვისაუბროთ თქვენს საქმეზე. თქვენი შესრულება, ხმის ტემბრი გამორჩეულია. მკვეთრად გამოხატული ინდივიდუალიზმი გახასიათებთ. ასე იყო თავიდანვე, თუ ეს შემდეგ გამოიმუშავეთ?

- თავიდანვე რაღაც წკრიალა ტემბრი, ძალიან განსხვავებული ხმა მქონდა. მერე შესრულების ეს მანერა, რაც მახასიათებს, უფრო თეატრალურ ინსტიტუტში სწავლისას ჩამომიყალიბდა. თეატრალურში მუსიკალური თეატრის ფაკულტეტი, ე.წ. მუსკომედიის ფაკულტეტი დავამთავრე. ჩვენი ხელმძღვანელი გიგა ლორთქიფანიძე იყო.

- კონსერვატორიაში რატომ არ ჩააბარეთ?

- სასწავლებელი რომ დავამთავრე, ვითომ ვოკალური კუთხით ვემზადებოდი და ვფიქრობ, იმ პედაგოგთან ვერ მოვხვდი, რომელიც ჩემს შესაძლებლობებს სწორად განსაზღვრავდა. პროგრამა გაქვს გასაკეთებელიო. ამიტომ იმ წელს კონსერვატორიაში განცხადება არც შემიტანია და თეატრალურში ჩავაბარე. "მუსკომედიაზე“ დიდი ხანი არ იყო მიღება, ისე მოხდა, რომ იმ წელს გამოაცხადეს. არადა, შეიძლება ითქვას, რომ სრულიად ქუჩიდან მოვხვდი...

ახლა ვფიქრობ, მგონი, კარგიც ვქენი, რომ კონსერვატორიაში არ ჩავაბარე, მაშინ ვიმღერებდი კლასიკას, ძალიან ვიწრო პროგრამას, საოპერო მაღალი ხმა კი მაქვს და მაღალ პარტიებს შევასრულებდი. მოკლედ, ვიქნებოდი კამერული მომღერალი. თეატრალურმა ინსტიტუტმა უფრო აქეთ, ესტრადისკენ წამომიყვანა...

ჩემი პროფესია მუსიკალური თეატრის მსახიობობაა, - მიუზიკლი, ოპერეტა და ა.შ. გიგა ლორთქიფანიძემ მეორე კურსიდან მუსკომედიის თეატრში წამოგვიყვანა, სადაც ვმუშაობდი. მერე 2 წელი დათო დოიაშვილთანაც ვიყავი და ბოლოს შემცირებაში მოვყევი. დიდი დატვირთვა იყო და პატარა ხელფასი, თან თავიდან რაღაც სიტუაციაც დაულაგებელი იყო... პარალელურად ბარებსა და კლუბებში ვმღეროდი, თეატრში ამის გამო სულ პრობლემა მქონდა და ამოვისუნთქე, რომ შემამცირეს.

- მარტო მღეროდით?

- 2000 წელს გავიცანი გიტარისტი ვახო ხოსიტაშვილი, მას როგორც ვოკალისტი მოვეწონე და მუშაობა პეროვსკაიაზე, ერთ-ერთ პრესტიჟულ ბარში დავიწყეთ. მქონდა უცხოური რეპერტუარი, ცოტა ფრანგული, რამდენიმე ქართული სიმღერაც. 2004 წელს კი ჩემი მომავალი მეუღლე, მუსიკოსი პაატა დეისაძე გავიცანი. იმ ბარში ერთად უნდა გვემუშავა. როგორც ვოკალისტი ძალიან მოვეწონე და გავაკეთეთ პროგრამა. ერთ წელიწადში კი უკვე ბარში მუშაობის გარდა ერთად დავიწყეთ ცხოვრება. მას მერე ერთად ვართ და ვმუშაობთ.

მე შვილი არ მყავს, პაატას კი დიდი ბიჭი ჰყავს, ლაშა დეისაძე, ცნობილი გიტარისტია, ჯაზის მიმართულებით უკრავს.

  • "ბრავო რეკორდსის“ ვარსკვლავი

- ბარებიდან და კლუბებიდან ბევრი მიცნობდა, ასევე მუსიკალურ წრეებშიც. მერე გიორგი ასანიშვილმა, რომელიც პაატას მეგობარი იყო, 2007 წელს გვთხოვა, ერთ-ერთი რადიოსთვის, რომელიც მაშინ იხსნებოდა, სიმღერები ლაივში ჩაგვეწერა. წერდნენ არა მხოლოდ მუსიკოსებს, მოყვარულებსაც. სტუდიაში რაღაც ძველი პიანინო იდგა და მასზე მე და პაატამ ჩავწერეთ რამდენიმე სიმღერა - ინოლას, უცხოური, ფრანგული რომანსები. ძალიან პოპულარული გახდა იმ რადიოსიხშირეზე ის ჩანაწერები. სრულიად უცხო ხალხი მეუბნებოდა, რომ მისმენდნენ და მოსწონდათ. მერე "იუთუბზე“ ავტვირთე და იმ დროისთვის უცნაურად ბევრი ნახვა ჰქონდა.

იმის მერე ზაზა შენგელიამ გადაწყვიტა, თავისი სტუდიის პირველ არტისტად მე ავეყვანე (ჩვენთან ბარშიც დადიოდა და იქიდანაც გვიცნობდა). აი, ასეთი განსხვავებული თამთა მის პირველ არტისტად ამიყვანა. 2011 წლის გაზაფხული იყო. შემოდგომით ალბომი ჩავწერეთ და დეკემბერში სოლო კონცერტი "სამეფო უბნის თეატრში“ მქონდა. ალბომი 2012-ის იანვარში გამოვიდა. 5-წლიანი კონტრაქტი მქონდა, მაგრამ სამწუხაროდ, ამის მეტი ვერაფერი გავაკეთე.

ალბათ ამ საქმეს მეტი განვითარება იმიტომ არ ჰქონდა, რომ ჩვენთან ისეთი დონის შოუბიზნესი არ არის, როგორც დიდ ქვეყნებში. თან ასეთ მუსიკას დიდი შემოსავალი არ მოაქვს. ჩემთვის აქედან დიდი პლუსი ის იყო, რომ ცნობილი სახე გავხდი და რაღაც პერიოდი ვარსკვლავის სტატუსი მქონდა, რაც ძალიან საინტერესო იყო. მართალი გითხრათ, გამიკვირდა, საერთოდ მე რომ ამირჩიეს, არადა, პატარა გოგო არ ვიყავი. რომ არა ზაზა შენგელია და "ბრავო რეკორდსი“, თვითონ ამას ვერ მივაღწევდი.

  • ქართველი ედიტ პიაფი

- ქართველ ედიტ პიაფს გეძახიან - ეს სახელი პირველად ვინ შეგარქვათ?

- ესეც თეატრალური ინსტიტუტიდან მოდის. ჩვენი ჯგუფის რეჟისორმა თენგო ავალიშვილმა პირველ კურსზე მითხრა, რომ ხმის ტემბრი ედიტ პიაფს გიგავს, ფრანგული ტემბრი გაქვს და ამ კუთხით შენით რაღაც უნდა გააკეთოო. დაქალი მყავს ნინო სანიკიძე, მუსიკალურ ათწლედში დედაჩემის წარმატებული მოწაფე იყო. მუსიკოსი არ არის, თუმცა შესანიშნავად უკრავს და ჩემი პირველი კონცერტმაისტერი გახდა. ედიტ პიაფის 3-4 სიმღერა გავაკეთეთ. მეგობრებში შევიკრიბებოდით, ვუკრავდით, ვმღეროდით. მერე სხვებმაც მოგვისმინეს და სამუშაოდ ერთ ბარში მიგვიწვიეს. მოკლედ, პიაფი აქედან და ასე წამოვიდა. კონცერტმაისტერი რუსიკო ელიავა ინსტიტუტშიც მყავდა, ის იყო ჩემი მთავარი პედაგოგი. მან დამახვეწინა ეს ფრანგული რეპერტუარი, ჯაზი, მიუზიკლი, განსხვავებული სიმღერები მასწავლა, მათ შორის, ნაწარმოებზე და პუბლიკასთან მუშაობაც.

  • სადა სასცენო იმიჯი

- ეს სისადავე თქვენი გადაწყვეტილებაა, თუ იმიჯმეიკერებმა ასე განსაზღვრეს?

- ასეთი ხმა რომ არ მქონდეს, ალბათ ვიქნებოდი თარჯიმანი, ან ბუღალტერი. რადგან რეტრო ტემბრი მაქვს, "ბრავო რექორდსმაც“ ეს რეტრო იმიჯი შემირჩია. სათვალეც დამიტოვეს, ოღონდ, კარგი სათვალე მომარგეს (საერთოდ, 2 წლიდან სათვალეს ვატარებ). ვერ ვიტყვი, რომ ამ იმიჯს სათვალე არ მოუხდა. მოკლედ, ასეთი ვარ, როგორიც ვარ...

- ამჟამად რას საქმიანობთ?

- 2014 წლიდან მე და პაატას ბენდი გვყავს - მე, პაატა, ჩვენი მეგობარი ავთო თაბუკაშვილი და ლევან რუსია, ბასისტი ვმუშაობთ. ქართული რეტრო რეპერტუარი გვაქვს. "რეროს,“ ნანი ბრეგვაძის ადრეული სიმღერები, ფრანგული კომპოზიციები, ძველი ჯაზი. უმეტესად კერძო ღონისძიებებზე ვუკრავთ და ვმღერით. პანდემიის დროს, როცა ძალიან გაგვიჭირდა, დუეტში დავიწყეთ მუშაობა. ჩვენი დუეტიც ძალიან მოსწონთ.

- თამთა, კმაყოფილი ხართ იმით, რაც თქვენს ცხოვრებაში ზოგადად მოხდა და რაც არ მოხდა?

- კი, ყველაფერი მოხდა ისე, როგორც უნდა ყოფილიყო. ძალიან კმაყოფილი ვარ და ბედნიერი, მე რომ უფრო შრომისმოყვარე ვყოფილიყავი, აქტიური, მეტს მივაღწევდი, მაგრამ არ ვარ ასეთი ტიპი და რაც ხდება, ხანდახან ისიც მიკვირს. მაგრამ რადგან ასე თუ ისე, ვარ პროფესიონალი, მაქვს ჩემი რეპერტუარი, კონკრეტული განსხვავებული ნიშა, საქმე ამიტომ სავსებით ნორმალურია.

მეუღლესთან, ცნობილ ჯაზპიანისტ პაატა დეისაძესთან ერთად

გვერდით მყავს კარგი და საჭირო ადამიანი, მეუღლე, რომელიც პროფესიულადაც გვერდით მიდგას. ბედნიერი ვარ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი. პროფესიაც ძალიან გვაერთიანებს.