მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი

16

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ხუთშაბათი, მთვარის მეცხრამეტე დღე დაიწყება 01:29-ზე, მთვარე მშვილდოსანშია საშიში, ე.წ. სატანური დღეა, ფრთხილად იყავით. არ წამოიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ყოველგვარ ვაჭრობას, ფინანსური ოპერაციების ჩატარებას. ცუდი დღეა საქმის, საქმიანობის შესაცვლელად. მოგზაურობა და შორ მანძილზე მგზავრობა დაუშვებელია. უფრო მეტიც, უმჯობესია, ეს დღე შინ გაატაროთ. პასიურად დაისვენეთ. არავითარ შემთხვევაში არ დაქორწინდეთ ამ დღეს, გადადეთ ნიშნობაც. განქორწინებაც კი სხვა დღეს დანიშნეთ. არ გადაუსხათ სხვას სისხლი და პირიქით. ჯანმრთელობის გაუმჯობესების მიზნით კარგ შედეგს მოგიტანთ: სირბილი, ველოსიპედი, სწრაფი სიარული. არ გადატვირთოთ კუჭი. მოერიდეთ ცხიმიან საკვებს.
საზოგადოება
სამართალი
მსოფლიო
სამხედრო
სპორტი
კონფლიქტები
Faceამბები
წიგნები
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რატომ გაურბიან უცხოელი ტურისტები ქართულ სასტუმროებს
რატომ გაურბიან უცხოელი ტურისტები ქართულ სასტუმროებს

ტუ­რის­ტულ რე­გი­ო­ნებ­ში პა­ტა­რა სას­ტუმ­რო­ე­ბის უმე­ტე­სო­ბას ხა­რის­ხის პრობ­ლე­მა აქვს. არა­სამ­თავ­რო­ბო ორ­გა­ნი­ზა­ცია "ეტი­კის" ინ­ფორ­მა­ცი­ით, ყო­ვე­ლი ათი­დან ოთხ სას­ტუმ­რო­ში მომ­სა­ხუ­რე­ბის დონე ძა­ლი­ან და­ბა­ლია. რო­გორც გა­ზე­თი "რე­ზო­ნან­სი" წერს, კვლე­ვის ავ­ტო­რე­ბის შე­ფა­სე­ბით, სას­ტუმ­რო­ე­ბის დი­რექ­ტო­რე­ბის ნა­წილ­მა არ იცის, რო­გორ გა­მო­ას­წო­როს ხარ­ვე­ზი, ბევ­რს - ამის სურ­ვი­ლიც არ აქვს.

ტუ­რის­ტე­ბის მო­სა­ზი­დად სა­რეკ­ლა­მო კამ­პა­ნი­ა­ში ქვე­ყა­ნა მი­ლი­ო­ნო­ბით ლარს ხარ­ჯავს, მაგ­რამ არ­სე­ბუ­ლი ხარ­ვე­ზის გა­მოს­წო­რე­ბას არა­ვინ ფიქ­რობს. სას­ტუმ­რო­ე­ბის უხა­რის­ხო, ფას­თან შე­უ­სა­ბა­მო მომ­სა­ხუ­რე­ბა უკვე კვლე­ვე­ბი­თაც დას­ტურ­დე­ბა.

სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბის გან­მარ­ტე­ბით, ქვე­ყა­ნა­ში არ არ­სე­ბობს სას­ტუმ­რო­ე­ბის სერ­ტი­ფი­ცი­რე­ბი­სა და ლი­ცენ­ზი­რე­ბის ორ­გა­ნო, რაც მომ­სა­ხუ­რე­ბის ხა­რისხს გა­ნა­პი­რო­ბებს. ამ­დე­ნად, რო­გორც ექ­სპერ­ტე­ბი გან­მარ­ტა­ვენ, დი­დია შე­უ­სა­ბა­მო­ბა ფას­სა და ხა­რისხს შო­რის, რაც წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში ვერ მოგ­ვარ­და.

რო­გორც აღ­მოჩ­ნდა, სას­ტუმ­რო­ე­ბის თა­ნამ­შრომ­ლე­ბი, გარ­და იმი­სა, რომ ენის ბა­რი­ე­რი აქვთ, კლი­ენ­ტე­ბის მომ­სა­ხუ­რე­ბი­სას ელე­მენ­ტა­რულ პი­რო­ბებს ვერ აკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბენ. არა­სამ­თავ­რო­ბო ორ­გა­ნი­ზა­ცია "ეტი­კის" ხელ­მძღვა­ნე­ლის, ამი­რან შენ­გე­ლი­ას ინ­ფორ­მა­ცი­ით, გა­ცი­ლე­ბით მეტი პრობ­ლე­მა ზღვის­პი­რა კუ­რორ­ტებ­ზეა, გან­სა­კუთ­რე­ბით ქო­ბუ­ლეთ­ში, სა­დაც სას­ტუმ­რო­ე­ბის მომ­სა­ხუ­რე პერ­სო­ნა­ლი შე­სა­ბა­მის კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ას არ ფლობს.

რო­გორც შენ­გე­ლია აცხა­დებს, ხში­რია შემ­თხვე­ვა, როცა სას­ტუმ­რო­ე­ბის თა­ნამ­შრომ­ლებს არ აც­ვი­ათ უნი­ფორ­მა, არ იცი­ან არ­ცერ­თი უცხო ენა და მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის მი­მართ თა­ვა­ზი­ან და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა­საც არ იჩე­ნენ. "ყვე­ლა­ზე მეტი შე­ნიშ­ვნა კვე­ბის ბლო­კის საქ­მი­ა­ნო­ბას შე­ე­ხე­ბა. მა­სობ­რი­ვად ხდე­ბა შეკ­ვე­თი­ლი მე­ნი­უს და­ყოვ­ნე­ბა, ხში­რად კლი­ენტს სა­ფირ­მო კერ­ძის ლო­დი­ნი 20-25 წუ­თი­თაც უწევს, როცა ამ მომ­სა­ხუ­რე­ბის­თვის 5 წუ­თიც საკ­მა­რი­სი უნდა იყოს. თა­ნაც, ეს დრო ისე გა­დის, ყუ­რა­დღე­ბას არა­ვინ გაქ­ცევს. ჩვენ რამ­დე­ნი­მე უცხო­ე­ლი ტუ­რის­ტიც გა­მოვ­კი­თხეთ და თით­ქმის ყვე­ლა ყუ­რა­დღე­ბას მომ­სა­ხუ­რე­ბის ამ ხარ­ვეზ­ზე ამახ­ვი­ლებს".

"ჩვენ რამ­დე­ნი­მე ათე­უ­ლი სას­ტუმ­რო და რეს­ტო­რა­ნი შე­ვა­მოწ­მეთ, მათ დიდ ნა­წილს, და­ახ­ლო­ე­ბით 40%-ს, მომ­სა­ხუ­რე­ბის სერ­ვი­სი არ უვარ­გა. ზო­გი­ერთ სას­ტუმ­რო­ში თა­ნამ­შრომ­ლებს არ აც­ვი­ათ უნი­ფორ­მა, ვერ გა­არ­ჩევ, მიმ­ტა­ნია, მზა­რე­უ­ლი თუ დამ­ლა­გე­ბე­ლი. ხდე­ბა ისეც, რომ ერ­თსა და იმა­ვე ადა­მი­ანს აკის­რია დამ­ლა­გებ­ლის და ჭურ­ჭლის მრე­ცხა­ვის ფუნ­ქცია, რა­საც და­წე­სე­ბუ­ლი სტან­დარ­ტი კრძა­ლავს. თუმ­ცა ამ ხერ­ხს სას­ტუმ­რო­ე­ბის მფლო­ბე­ლე­ბი შე­მო­სავ­ლის და­ზოგ­ვის მიზ­ნით ხში­რად მი­მარ­თა­ვენ", - ამ­ბობს შენ­გე­ლია და დას­ძენს, რომ ასე­თი არას­წო­რი მიდ­გო­მით ქვეყ­ნის ტუ­რის­ტუ­ლი იმი­ჯი ილა­ხე­ბა.

"და­საქ­მე­ბუ­ლე­ბის უმე­ტე­სო­ბას უცხო­ელ ტუ­რის­ტებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბი­სას აქვს ენის ბა­რი­ე­რი. ზო­გი­ერ­თმა, ელე­მენ­ტა­რუ­ლად, სა­ლა­პა­რა­კო რუ­სუ­ლიც არ იცის. ასე­თი შემ­თხვე­ვა უმე­ტეს­წი­ლად სა­ო­ჯა­ხო სას­ტუმ­რო­ებ­შია. ეს სეგ­მენ­ტი სე­რი­ო­ზულ მი­ხედ­ვას სა­ჭი­რო­ებს. უც­ნა­უ­რი ფაქ­ტე­ბი და­ვა­ფიქ­სი­რეთ - სა­ო­ჯა­ხო სას­ტუმ­რო­ებ­ში ორი ერ­თნა­ი­რი ოთა­ხი სხვა­დას­ხვა ფა­სად გა­ქი­რავ­და... გა­ნაგ­რძეთ კი­თხვა

რატომ გაურბიან უცხოელი ტურისტები ქართულ სასტუმროებს

რატომ გაურბიან უცხოელი ტურისტები ქართულ სასტუმროებს

ტურისტულ რეგიონებში პატარა სასტუმროების უმეტესობას ხარისხის პრობლემა აქვს. არასამთავრობო ორგანიზაცია "ეტიკის" ინფორმაციით, ყოველი ათიდან ოთხ სასტუმროში მომსახურების დონე ძალიან დაბალია. როგორც გაზეთი "რეზონანსი" წერს, კვლევის ავტორების შეფასებით, სასტუმროების დირექტორების ნაწილმა არ იცის, როგორ გამოასწოროს ხარვეზი, ბევრს - ამის სურვილიც არ აქვს.

ტურისტების მოსაზიდად სარეკლამო კამპანიაში ქვეყანა მილიონობით ლარს ხარჯავს, მაგრამ არსებული ხარვეზის გამოსწორებას არავინ ფიქრობს. სასტუმროების უხარისხო, ფასთან შეუსაბამო მომსახურება უკვე კვლევებითაც დასტურდება.

სპეციალისტების განმარტებით, ქვეყანაში არ არსებობს სასტუმროების სერტიფიცირებისა და ლიცენზირების ორგანო, რაც მომსახურების ხარისხს განაპირობებს. ამდენად, როგორც ექსპერტები განმარტავენ, დიდია შეუსაბამობა ფასსა და ხარისხს შორის, რაც წლების განმავლობაში ვერ მოგვარდა.

როგორც აღმოჩნდა, სასტუმროების თანამშრომლები, გარდა იმისა, რომ ენის ბარიერი აქვთ, კლიენტების მომსახურებისას ელემენტარულ პირობებს ვერ აკმაყოფილებენ. არასამთავრობო ორგანიზაცია "ეტიკის" ხელმძღვანელის, ამირან შენგელიას ინფორმაციით, გაცილებით მეტი პრობლემა ზღვისპირა კურორტებზეა, განსაკუთრებით ქობულეთში, სადაც სასტუმროების მომსახურე პერსონალი შესაბამის კვალიფიკაციას არ ფლობს.

როგორც შენგელია აცხადებს, ხშირია შემთხვევა, როცა სასტუმროების თანამშრომლებს არ აცვიათ უნიფორმა, არ იციან არცერთი უცხო ენა და მომხმარებლების მიმართ თავაზიან დამოკიდებულებასაც არ იჩენენ. "ყველაზე მეტი შენიშვნა კვების ბლოკის საქმიანობას შეეხება. მასობრივად ხდება შეკვეთილი მენიუს დაყოვნება, ხშირად კლიენტს საფირმო კერძის ლოდინი 20-25 წუთითაც უწევს, როცა ამ მომსახურებისთვის 5 წუთიც საკმარისი უნდა იყოს. თანაც, ეს დრო ისე გადის, ყურადღებას არავინ გაქცევს. ჩვენ რამდენიმე უცხოელი ტურისტიც გამოვკითხეთ და თითქმის ყველა ყურადღებას მომსახურების ამ ხარვეზზე ამახვილებს".

"ჩვენ რამდენიმე ათეული სასტუმრო და რესტორანი შევამოწმეთ, მათ დიდ ნაწილს, დაახლოებით 40%-ს, მომსახურების სერვისი არ უვარგა. ზოგიერთ სასტუმროში თანამშრომლებს არ აცვიათ უნიფორმა, ვერ გაარჩევ, მიმტანია, მზარეული თუ დამლაგებელი. ხდება ისეც, რომ ერთსა და იმავე ადამიანს აკისრია დამლაგებლის და ჭურჭლის მრეცხავის ფუნქცია, რასაც დაწესებული სტანდარტი კრძალავს. თუმცა ამ ხერხს სასტუმროების მფლობელები შემოსავლის დაზოგვის მიზნით ხშირად მიმართავენ", - ამბობს შენგელია და დასძენს, რომ ასეთი არასწორი მიდგომით ქვეყნის ტურისტული იმიჯი ილახება.

"დასაქმებულების უმეტესობას უცხოელ ტურისტებთან ურთიერთობისას აქვს ენის ბარიერი. ზოგიერთმა, ელემენტარულად, სალაპარაკო რუსულიც არ იცის. ასეთი შემთხვევა უმეტესწილად საოჯახო სასტუმროებშია. ეს სეგმენტი სერიოზულ მიხედვას საჭიროებს. უცნაური ფაქტები დავაფიქსირეთ - საოჯახო სასტუმროებში ორი ერთნაირი ოთახი სხვადასხვა ფასად გაქირავდა... განაგრძეთ კითხვა

როგორ შევარჩიოთ მატრასი – რეაბილიტოლოგ ეკა ღვინჯილიას რჩევები ტკბილი ძილისთვის

1 ლარით „ოქროს ბურთში“ 40 000 ლარამდე თანხა სტარტაპერმა მოიგო!!!

გუდავაძე-პატარკაციშვილის ფონდი 2020 წლის მასწავლებლის ეროვნული ჯილდოს გენერალური სპონსორია