მსოფლიო
მოზაიკა

19

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ოთხშაბათი, მთვარის მეოცე დღე დაიწყება 01:03-ზე, მთვარე მორიელშია დღეს დაწყებული ნებისმიერი საქმე წარმატებას მოგიტანთ. კარგი დღეა მიზანდასახული და მიზანსწრაფული ადამიანებისთვის, ორატორთა და ლიდერთათვის. გარშემო მყოფებთან საქმეების გარჩევას არ გირჩევთ. კარგი დღეა სამსახურის, საქმიანობის შესაცვლელად. უმჯობესია, შინ დარჩეთ, სულიერ განათლებს მიხედოთ, წმინდა ტექსტები იკითხოთ. მოერიდეთ ფიზიკურ გადაღლას. ქორწინება და ნიშნობა სხვა დღისთვის გადადეთ. მოერიდეთ ალკოჰოლისა და სიგარეტის მიღებას. არ გადატვირთოთ კუჭი. ნუ მიირთმევთ ხორციან კერძებს. მატულობს ვენერიული დაავადებების რისკი. მოსალოდნელია ტრავმები, ქირურგიული ჩარევის ალბათობა.
პოლიტიკა
საზოგადოება
Faceამბები
წიგნები
კონფლიქტები
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
მეცნიერება
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
როგორ უნდა მოვიქცეთ ავიაბარგის დაკარგვისას და რა უჯდებათ ავიაკომპანიებს ზარალის ანაზღაურება - საჭირო ინფორმაცია მგზავრებისთვის
 როგორ უნდა მოვიქცეთ ავიაბარგის დაკარგვისას და რა უჯდებათ ავიაკომპანიებს ზარალის ანაზღაურება - საჭირო ინფორმაცია მგზავრებისთვის

თვითმფრი­ნა­ვით მგზავ­რო­ბა, თა­ნა­მედ­რო­ვე ცხოვ­რე­ბის გა­ნუ­ყო­ფე­ლი ნა­წი­ლია. ყო­ველ­წლი­უ­რად პლა­ნე­ტის მას­შტა­ბით სა­ჰა­ე­რო ტრან­სპორ­ტით ასო­ბით მი­ლი­ო­ნი ადა­მი­ა­ნი სარ­გებ­ლობს.

სა­ა­ვი­ა­ციო ტრან­სპორ­ტის შე­უ­ფერ­ხე­ბელ მუ­შა­ო­ბას და მგზავ­რე­ბის კომ­ფორ­ტს მრა­ვა­ლი ფაქ­ტო­რი გა­ნა­პი­რო­ბებს. ერთ-ერთი მათ­გა­ნის "მწყობ­რი­დან გა­მოს­ვლას" შე­უძ­ლია თქვე­ნი მოგ­ზა­უ­რო­ბა ნამ­დვილ ჯო­ჯო­ხე­თად აქ­ცი­ოს. ყვე­ლა­ზე გავ­რცე­ლე­ბუ­ლი მოვ­ლე­ნა ბარ­გის და­კარ­გვაა. სტა­ტის­ტი­კუ­რად, ყო­ველ­წლი­უ­რად ავი­ა­კომ­პა­ნი­ე­ბი მსოფ­ლი­ოს მას­შტა­ბით 22-24 მი­ლი­ონ ერ­თე­ულ ბარ­გს კარ­გა­ვენ. მათ­გან 800-850 ათა­სი ჩან­თა და ჩე­მო­და­ნი სა­მუ­და­მოდ ქრე­ბა. ევ­რო­კავ­ში­რის კა­ნონ­მდებ­ლო­ბით, ბარ­გის ერთ ერ­თე­ულ­ზე გა­დახ­დი­ლი კომ­პენ­სა­ცი­ის მაქ­სი­მა­ლუ­რი თან­ხა 1134 ევ­რო­თი გა­ნი­სა­ზღვრე­ბა. 2014 წელს და­კარ­გუ­ლი ბარ­გის კომ­პენ­სა­ცი­ე­ბის სა­ხით ავი­ა­კომ­პა­ნი­ებ­მა თით­ქმის 1 მი­ლი­არ­დამ­დე დო­ლა­რი გა­ი­ღეს. ფი­ნან­სურ ზა­რალ­თან ერ­თად, ბარ­გის და­კარ­გვა უარ­ყო­ფი­თად ავი­ა­კომ­პა­ნი­ის იმიჯ­ზეც აი­სა­ხე­ბა.

ყვე­ლა­ზე ხში­რად ბარ­გი ტრან­ზი­ტუ­ლი ავი­ა­რე­ი­სე­ბი­სას იკარ­გე­ბა. აე­რო­პორ­ტის პერ­სო­ნალ­მა თქვე­ნი ჩე­მო­და­ნი შეც­დო­მით შე­იძ­ლე­ბა სულ სხვა თვითმფრი­ნავ­ში გა­ამ­წე­სოს. ან სუ­ლაც მისი ლა­ი­ნერ­ზე დატ­ვირ­თვა და­ა­ვი­წყდეს. მგზავ­რე­ბის უწყვე­ტი ნა­კა­დი და ადა­მი­ა­ნუ­რი ფაქ­ტო­რი თა­ვის "შავ საქ­მეს" აკე­თებს. ბარ­გს ადა­მი­ა­ნე­ბი ემ­სა­ხუ­რე­ბი­ან, ადა­მი­ანს კი შეც­დო­მე­ბი ახა­სი­ა­თებს. ნე­ბის­მი­ერ შემ­თხვე­ვა­ში, ბარ­გის და­კარ­გვა მგზავ­რის­თვის არა­ს­ა­სი­ა­მოვ­ნო მოვ­ლე­ნაა.

რო­გორ უნდა მო­ვიქ­ცეთ, თუ აე­რო­პორ­ტში დაშ­ვე­ბის შემ­დეგ, კუთ­ვნი­ლი ბარ­გი არ დაგ­ვხვდა?

უპირ­ვე­ლეს ყოვ­ლი­სა, მი­მარ­თეთ აე­რო­პორ­ტში არ­სე­ბულ და­კარ­გუ­ლი ნივ­თე­ბის მო­ძი­ე­ბის ოფისს, ე.წ Lost&Found-ს. შემ­დე­გი ნა­ბი­ჯი სპე­ცი­ა­ლუ­რი ან­კე­ტის შევ­სე­ბაა. აქ თქვენ მაქ­სი­მა­ლუ­რად დე­ტა­ლუ­რად უნდა აღ­წე­როთ და­კარ­გუ­ლი ჩან­თის ან ჩე­მოდ­ნის ფერი, ზომა, ფორ­მა, მისი მარ­კა და მწარ­მო­ე­ბე­ლი (თუ გახ­სოვთ, რა თქმა უნდა), მა­სა­ლა, რომ­ლის­გა­ნაც ის არის დამ­ზა­დე­ბუ­ლი. შე­ე­ცა­დეთ, აღ­წე­რა­ში შე­ი­ტა­ნოთ ინ­ფორ­მა­ცია თქვენს და­კარ­გულ ბარ­გზე ბორ­ბლე­ბის და სა­ხე­ლუ­რე­ბის გან­ლა­გე­ბის და რა­ო­დე­ნო­ბის შე­სა­ხებ. ყვე­ლა ეს ნი­უ­ან­სი ავი­ა­კომ­პა­ნი­ას თქვე­ნი ბარ­გის მო­ძი­ე­ბა­ში და­ეხ­მა­რე­ბა.

ასე­ვე მი­უ­თი­თეთ სა­პას­პორ­ტო მო­ნა­ცე­მე­ბი, ინ­ფორ­მა­ცია თქვე­ნი ავი­ა­რე­ი­სის შე­სა­ხებ და საჭ­დის (ე.წ "ბირ­კის") ნო­მე­რი. ამ პა­ტა­რა ქა­ღალდს გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი მნიშ­ვნე­ლო­ბა ენი­ჭე­ბა. ავი­ა­რე­ის­ზე მგზავ­რის და ბარ­გის რე­გის­ტრა­ცი­ი­სას ერთი საჭ­დე მგზავრს ეძ­ლე­ვა. ანა­ლო­გი­უ­რი ში­ნა­არ­სის (ინ­ფორ­მა­ცია ბარ­გის მფლო­ბელ­ზე და რე­ი­სი, რომ­ლი­თაც ის მი­ემ­გზავ­რე­ბა) მე­ო­რე საჭ­დეს კი ბარ­გზე აწე­ბე­ბენ.

არა­ვი­თარ შემ­თხვე­ვა­ში Lost&Found-ის თა­ნამ­შრო­მელს არ მის­ცეთ თქვენს ხელთ არ­სე­ბუ­ლი და­კარ­გუ­ლი ბარ­გის ორი­გი­ნა­ლი საჭ­დე. თქვენ ის შე­იძ­ლე­ბა კი­დევ დაგ­ჭირ­დეთ.

ბარ­გის და­კარ­გვის ყვე­ლა­ზე გავ­რცე­ლე­ბუ­ლი მი­ზე­ზი, ჩან­თა­ზე ან ჩე­მო­დან­ზე დაკ­რუ­ლი საჭ­დის აძ­რო­ბაა. წარ­მო­იდ­გი­ნეთ თავი აე­რო­პორ­ტის თა­ნამ­შრომ­ლის ად­გილ­ზე, რომ­ლის ხელ­შიც ყო­ველ­გვა­რი ინ­ფორ­მა­ცი­ის გა­რე­შე დარ­ჩე­ნი­ლი ჩან­თა ხვდე­ბა. ასე­თი ბარ­გი ავ­ტო­მა­ტუ­რად Lost&Found-ის ოფის­ში იგ­ზავ­ნე­ბა. ბევ­რი ავი­ა­კომ­პა­ნია და­კარ­გუ­ლი ბარ­გის მო­ძი­ე­ბის­თვის მსოფ­ლიო სის­ტე­მა World Tracer-ს იყე­ნებს.

თქვე­ნი ჩან­თის უგ­ზო­უკვლოდ და­კარ­გვის შემ­თხვე­ვა­ში, ავი­ა­კომ­პა­ნია ვალ­დე­ბუ­ლია ზა­რა­ლი აგი­ნა­ზღა­უ­როთ. სქე­მა მარ­ტი­ვია - 20 დო­ლა­რი ბარ­გის ერთ კი­ლოგ­რამ­ში, გა­ნურ­ჩევ­ლად თქვენს ჩან­თა­ში არ­სე­ბუ­ლი ნივ­თე­ბის ჯა­მუ­რი ღი­რე­ბუ­ლე­ბი­სა. თუ თან­ხა არ გაკ­მა­ყო­ფი­ლებთ, კა­ნო­ნი გაძ­ლევთ უფ­ლე­ბას, მი­მარ­თო სა­სა­მარ­თლოს. მაგ­რამ ამ შემ­თხვე­ვა­ში ჩან­თა­ში ძვი­რა­დღი­რე­ბუ­ლი ნივ­თე­ბის არ­სე­ბო­ბის და­დას­ტუ­რე­ბა დაგ­ჭირ­დე­ბათ.

ხში­რად კომ­პენ­სა­ცი­ის ვადა და მო­ცუ­ლო­ბა ავი­ა­კომ­პა­ნი­ის კე­თილ ნე­ბა­ზეა და­მო­კი­დე­ბუ­ლი. ამე­რი­კუ­ლი Delta Air Lines-ი სა­კუ­თარ მგზავ­რებს პირ­ველ დღეს 50 დო­ლარს უხ­დის. თუ ბარ­გი პირ­ველ კვი­რა­ში არ მო­ი­ნა­ხა, ავი­ა­კომ­პა­ნია და­მა­ტე­ბი­თად 150 დო­ლარს იხ­დის.

და­კარ­გულ ბარ­გს 21 დღე ეძე­ბენ. ვა­დის ამო­წურ­ვის შემ­დეგ თქვე­ნი ჩან­თა სა­მუ­და­მოდ და­კარ­გუ­ლად ით­ვლე­ბა და დგე­ბა დრო, რომ ავი­ა­კომ­პა­ნი­ას ფუ­ლა­დი კომ­პენ­სა­ცი­ის შე­სა­ხებ შე­ახ­სე­ნოთ.

ხში­რია შემ­თხვე­ვე­ბი, რო­დე­საც მგზავრს და­ზი­ა­ნე­ბუ­ლი ან გა­ძარ­ცვუ­ლი ჩან­თა უბ­რუნ­დე­ბა. ამ შემ­თხვე­ვა­შიც ბრა­ლი ავი­ა­კომ­პა­ნი­ას ეკის­რე­ბა. მგზავ­რმა ავი­ა­კომ­პა­ნი­ის ოფისს უნდა მი­მარ­თოს და და­კარ­გუ­ლი ან მო­პა­რუ­ლი ნივ­თე­ბის ჩა­მო­ნათ­ვალს მათი ღი­რე­ბუ­ლე­ბა უნდა და­ურ­თოს. და­ზი­ა­ნე­ბუ­ლი, გაჭ­რი­ლი ან გა­ხე­უ­ლი ბარ­გი იდე­ა­ლუ­რი ნივთმტკი­ცე­ბა იქ­ნე­ბა. სპე­ცი­ა­ლუ­რი აქ­ტის გა­ფორ­მე­ბის შემ­დეგ ავი­ა­კომ­პა­ნია კომ­პენ­სა­ცი­ის ღი­რე­ბუ­ლე­ბას და­ი­ან­გა­რი­შებს.

რამ­დე­ნი­მე რჩე­ვა, რომ ბარ­გის და­კარ­გვით გა­მოწ­ვე­უ­ლი უსი­ა­მოვ­ნე­ბა თა­ვი­დან აი­ცი­ლოთ:

- შე­არ­ჩი­ეთ მარ­შრუ­ტი გა­დაჯ­დო­მის მი­ნი­მა­ლუ­რი რა­ო­დე­ნო­ბით;

- გა­ა­კონ­ტრო­ლეთ საჭ­დის და­წე­ბე­ბა თქვენს ბარ­გზე;

- მო­ე­რი­დეთ ბარ­გში ძვი­რა­დღი­რე­ბუ­ლი ნივ­თე­ბის და ძვირ­ფა­სე­უ­ლო­ბის ჩა­ლა­გე­ბას; შეძ­ლე­ბის­დაგ­ვა­რად ატა­რეთ ისი­ნი ხელ­ბარ­გით;

- და­ა­ზღვი­ეთ ბარ­გი;

- აუ­ცი­ლებ­ლად აა­ხი­ეთ თქვე­ნი ბარ­გი­დან წინა ავი­ა­რე­ი­სე­ბი­დან დარ­ჩე­ნი­ლი ძვე­ლი საჭ­დე­ე­ბი;

- შე­ფუ­თეთ ბარ­გი პო­ლი­ე­თი­ლე­ნის პარ­კით. ეს გარ­კვე­ულ­წი­ლად შე­ამ­ცი­რებს თქვე­ნი ჩან­თის გახ­სნის ალ­ბა­თო­ბას.

ნუკ­რი მგე­ლა­ძე

AMBEBI.GE

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ტრამპის სატარიფო ქაოსი - გაძვირდება თუ არა საქართველოში ამერიკიდან ავტომობილების შემოყვანა?

როგორ უნდა მოვიქცეთ ავიაბარგის დაკარგვისას და რა უჯდებათ ავიაკომპანიებს ზარალის ანაზღაურება - საჭირო ინფორმაცია მგზავრებისთვის

 როგორ უნდა მოვიქცეთ ავიაბარგის დაკარგვისას და რა უჯდებათ ავიაკომპანიებს ზარალის ანაზღაურება - საჭირო ინფორმაცია მგზავრებისთვის

თვითმფრინავით მგზავრობა, თანამედროვე ცხოვრების განუყოფელი ნაწილია. ყოველწლიურად პლანეტის მასშტაბით საჰაერო ტრანსპორტით ასობით მილიონი ადამიანი სარგებლობს.

საავიაციო ტრანსპორტის შეუფერხებელ მუშაობას და მგზავრების კომფორტს მრავალი ფაქტორი განაპირობებს. ერთ-ერთი მათგანის "მწყობრიდან გამოსვლას" შეუძლია თქვენი მოგზაურობა  ნამდვილ ჯოჯოხეთად აქციოს. ყველაზე გავრცელებული მოვლენა ბარგის დაკარგვაა. სტატისტიკურად, ყოველწლიურად ავიაკომპანიები მსოფლიოს მასშტაბით 22-24 მილიონ ერთეულ ბარგს კარგავენ. მათგან 800-850 ათასი ჩანთა და ჩემოდანი სამუდამოდ ქრება. ევროკავშირის კანონმდებლობით, ბარგის ერთ ერთეულზე გადახდილი კომპენსაციის მაქსიმალური თანხა 1134 ევროთი განისაზღვრება. 2014 წელს დაკარგული ბარგის კომპენსაციების სახით ავიაკომპანიებმა თითქმის 1 მილიარდამდე დოლარი გაიღეს. ფინანსურ ზარალთან ერთად, ბარგის დაკარგვა უარყოფითად ავიაკომპანიის იმიჯზეც აისახება.

ყველაზე ხშირად ბარგი ტრანზიტული ავიარეისებისას იკარგება. აეროპორტის პერსონალმა თქვენი ჩემოდანი შეცდომით შეიძლება სულ სხვა თვითმფრინავში გაამწესოს. ან სულაც მისი ლაინერზე დატვირთვა დაავიწყდეს. მგზავრების უწყვეტი ნაკადი და ადამიანური ფაქტორი თავის "შავ საქმეს" აკეთებს. ბარგს ადამიანები ემსახურებიან, ადამიანს კი შეცდომები ახასიათებს. ნებისმიერ შემთხვევაში, ბარგის დაკარგვა მგზავრისთვის არასასიამოვნო მოვლენაა.

როგორ უნდა მოვიქცეთ, თუ აეროპორტში დაშვების შემდეგ, კუთვნილი ბარგი არ დაგვხვდა?

უპირველეს ყოვლისა, მიმართეთ აეროპორტში არსებულ დაკარგული ნივთების მოძიების ოფისს, ე.წ Lost&Found-ს. შემდეგი ნაბიჯი სპეციალური ანკეტის შევსებაა. აქ თქვენ მაქსიმალურად დეტალურად უნდა აღწეროთ დაკარგული ჩანთის ან ჩემოდნის ფერი, ზომა, ფორმა, მისი მარკა და მწარმოებელი (თუ გახსოვთ, რა თქმა უნდა), მასალა, რომლისგანაც ის არის დამზადებული. შეეცადეთ, აღწერაში შეიტანოთ ინფორმაცია თქვენს დაკარგულ ბარგზე ბორბლების და სახელურების განლაგების და რაოდენობის შესახებ. ყველა ეს ნიუანსი ავიაკომპანიას თქვენი ბარგის მოძიებაში დაეხმარება.

ასევე მიუთითეთ საპასპორტო მონაცემები, ინფორმაცია თქვენი ავიარეისის შესახებ და საჭდის (ე.წ "ბირკის") ნომერი. ამ პატარა ქაღალდს განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება. ავიარეისზე მგზავრის და ბარგის რეგისტრაციისას ერთი საჭდე მგზავრს ეძლევა. ანალოგიური შინაარსის (ინფორმაცია ბარგის მფლობელზე და რეისი, რომლითაც ის მიემგზავრება) მეორე საჭდეს კი ბარგზე აწებებენ.

არავითარ შემთხვევაში Lost&Found-ის თანამშრომელს არ მისცეთ თქვენს ხელთ არსებული დაკარგული ბარგის ორიგინალი საჭდე. თქვენ ის შეიძლება კიდევ დაგჭირდეთ.

ბარგის დაკარგვის ყველაზე გავრცელებული მიზეზი, ჩანთაზე ან ჩემოდანზე დაკრული საჭდის აძრობაა. წარმოიდგინეთ თავი აეროპორტის თანამშრომლის ადგილზე, რომლის ხელშიც ყოველგვარი ინფორმაციის გარეშე დარჩენილი ჩანთა ხვდება. ასეთი ბარგი ავტომატურად Lost&Found-ის ოფისში იგზავნება. ბევრი ავიაკომპანია დაკარგული ბარგის მოძიებისთვის მსოფლიო სისტემა World Tracer-ს იყენებს.

თქვენი ჩანთის უგზოუკვლოდ დაკარგვის შემთხვევაში, ავიაკომპანია ვალდებულია ზარალი აგინაზღაუროთ. სქემა მარტივია - 20 დოლარი ბარგის ერთ კილოგრამში, განურჩევლად თქვენს ჩანთაში არსებული ნივთების ჯამური ღირებულებისა. თუ თანხა არ გაკმაყოფილებთ, კანონი გაძლევთ უფლებას, მიმართო სასამართლოს. მაგრამ ამ შემთხვევაში ჩანთაში ძვირადღირებული ნივთების არსებობის დადასტურება დაგჭირდებათ.

ხშირად კომპენსაციის ვადა და მოცულობა ავიაკომპანიის კეთილ ნებაზეა დამოკიდებული. ამერიკული Delta Air Lines-ი საკუთარ მგზავრებს პირველ დღეს 50 დოლარს უხდის. თუ ბარგი პირველ კვირაში არ მოინახა, ავიაკომპანია დამატებითად 150 დოლარს იხდის.

დაკარგულ ბარგს 21 დღე ეძებენ. ვადის ამოწურვის შემდეგ თქვენი ჩანთა სამუდამოდ დაკარგულად ითვლება და დგება დრო, რომ ავიაკომპანიას ფულადი კომპენსაციის შესახებ შეახსენოთ.

ხშირია შემთხვევები, როდესაც მგზავრს დაზიანებული ან გაძარცვული ჩანთა უბრუნდება. ამ შემთხვევაშიც ბრალი ავიაკომპანიას ეკისრება. მგზავრმა ავიაკომპანიის ოფისს უნდა მიმართოს და დაკარგული ან მოპარული ნივთების ჩამონათვალს მათი ღირებულება უნდა დაურთოს. დაზიანებული, გაჭრილი ან გახეული ბარგი იდეალური ნივთმტკიცება იქნება. სპეციალური აქტის გაფორმების შემდეგ ავიაკომპანია კომპენსაციის ღირებულებას დაიანგარიშებს.

რამდენიმე რჩევა, რომ ბარგის დაკარგვით გამოწვეული უსიამოვნება თავიდან აიცილოთ:

- შეარჩიეთ მარშრუტი გადაჯდომის მინიმალური რაოდენობით;

- გააკონტროლეთ საჭდის დაწებება თქვენს ბარგზე;

- მოერიდეთ ბარგში ძვირადღირებული ნივთების და ძვირფასეულობის ჩალაგებას; შეძლებისდაგვარად ატარეთ ისინი ხელბარგით;

- დააზღვიეთ ბარგი;

- აუცილებლად აახიეთ თქვენი ბარგიდან წინა ავიარეისებიდან დარჩენილი ძველი საჭდეები;

- შეფუთეთ ბარგი პოლიეთილენის პარკით. ეს გარკვეულწილად შეამცირებს თქვენი ჩანთის გახსნის ალბათობას.

ნუკრი მგელაძე

AMBEBI.GE

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია