სამართალი
პოლიტიკა
მსოფლიო

28

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

შაბათი, მთვარის ოცდამეათე დღე დაიწყება 07:05-ზე მთვარის პირველი დღე დადგება 14:57-ზე, მთვარე ვერძშია შუადღემდე დაასრულეთ ძველი საქმეები. გათავისუფლდით უსარგებლო ნივთებისაგან. კარგია შემოქმედებითი საქმიანობა, სწავლა. აკონტროლეთ ემოციები. კარგი დღეა დასვენებისთვის. ბუნებაში, ქალაქგარეთ სასეირნოდ. საღამოს დაგეგმეთ ახალი საქმეები, მაგრამ მათი დაწყებისგან თავი შეიკავეთ. მოერიდეთ ყველა მნიშვნელოვან საქმეს, გადაწყვეტილებას. კონფლიქტისგან თავი შეიკავეთ. მოერიდეთ ფიზიკურ გადაღლას, მოსალოდნელია ტრავმები. არ გადატვირთოთ კუჭი. მოერიდეთ ცხელ და ცხარე საკვებს. არ მიიღოთ ალკოჰოლი. თავის ტკივილი რომ აირიდოთ, არ გადაიღალოთ გონებრივი სამუშაოთი.
საზოგადოება
Faceამბები
მოზაიკა
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
მეცნიერება
კონფლიქტები
დღის ბოლო სიახლეები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ამერიკელებმა გიგანტურ დირიჟაბლზე უარი თქვეს
ამერიკელებმა გიგანტურ დირიჟაბლზე უარი თქვეს

აშშ-ის არ­მი­ამ კი­დევ ერთ უპი­ლო­ტო დი­რი­ჟაბლზე უარი თქვა. ამ­ჯე­რად ქვეყ­ნის თავ­დაც­ვის ბი­უ­ჯე­ტის შემ­ცი­რე­ბა, ფირ­მა Northrop Grumman-ის მიერ პროგ­რა­მა LEMV-ის (Long Endurance Multi-intelligence Vehicle - ხან­გრძლი­ვი მოქ­მე­დე­ბის მრა­ვალ­მიზ­ნობ­რი­ვი სა­დაზ­ვერ­ვო სა­შუ­ა­ლე­ბა) ფარ­გლებ­ში შექ­მნილ დი­რი­ჟაბლს HAV-304 შე­ე­ხო. პრო­ექ­ტის და­ხურ­ვა დი­რი­ჟაბლთან და­კავ­ში­რე­ბულ­მა ტექ­ნი­კურ­მა პრობ­ლე­მებ­მა გა­ნა­პი­რო­ბა.

HAV-304-ის შექ­მნა­ზე 517 მი­ლი­ო­ნი­ა­ნი კონ­ტრაქ­ტი მწარ­მო­ე­ბელ­მა თავ­დაც­ვის უწყე­ბის­გან 2010 წლის ზა­ფხულ­ში მი­ი­ღო. 2 წლის თავ­ზე დი­რი­ჟაბ­ლი ჰა­ერ­ში პირ­ვე­ლად აფ­რინ­და. სა­გა­მოც­დო პროგ­რა­მის წარ­მა­ტე­ბით დას­რუ­ლე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში, მიმ­დი­ნა­რე წლის და­სა­წყის­ში HAV-304 ავ­ღა­ნეთ­ში უნდა გა­ეშ­ვათ. რამ­დე­ნი­მე კი­ლო­მეტ­რის სი­მაღ­ლე­ზე მყოფ ამ საფ­რენ აპა­რატს უწ­ვე­ტი დაზ­ვერ­ვა უნდა გა­ნე­ხორ­ცი­ე­ლე­ბი­ნა. მის ფუნ­ქცი­ებ­ში მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი გზე­ბის კონ­ტრო­ლი, თა­ლიბ­თა ჯგუ­ფე­ბის ად­რე­უ­ლი აღ­მო­ჩე­ნა და სა­კუ­თა­რი შე­ნა­ერ­თე­ბის მოქ­მე­დე­ბის კო­ორ­დი­ნა­ცია უნდა შე­სუ­ლი­ყო.

დი­რი­ჟაბ­ლის სიგ­რძე 91 მ-ია. სხვა­დას­ხვა სა­დაზ­ვერ­ვო და სათ­ვალ­თვა­ლო სის­ტე­მე­ბით დატ­ვირ­თულ HAV-304-ს ჰა­ერ­ში 6000 მეტ­რის სი­მაღ­ლე­ზე გა­ნუ­წყვეტ­ლივ ყოფ­ნა 21 დღის გან­მავ­ლო­ბა­ში შე­უძ­ლია. ამას­თან, მთე­ლი ამ პე­რი­ო­დის გან­მავ­ლო­ბა­ში ის ანა­ლო­გი­უ­რი და­ნიშ­ნუ­ლე­ბის სხვა საფ­რენ აპა­რა­ტებ­თან შე­და­რე­ბით 10-ჯერ ნაკ­ლებ საწ­ვავს მო­იხ­მარს.

მრა­ვალ უპი­რა­ტე­სო­ბას­თან ერ­თად, ჩა­ნა­ფიქ­რით HAV-304 ოპცი­ო­ნა­ლუ­რად პი­ლო­ტი­რე­ბა­დი საფ­რე­ნი აპა­რა­ტი უნდა ყო­ფი­ლი­ყო. ანუ მისი მარ­თვა რო­გორც კა­ბი­ნი­დან ასე­ვე მი­წი­დან - დის­ტან­ცი­უ­რად უნდა ყო­ფი­ლი­ყო შე­საძ­ლე­ბე­ლი. უკა­ნას­კნე­ლის შე­თხვე­ვა­ში, 18 დი­რი­ჟაბ­ლი­ა­ნი ჯგუ­ფის სა­მარ­თა­ვად, მო­წი­ნა­ვე ბა­ზი­რე­ბის ზო­ნა­ში მხო­ლოდ 10 ოპე­რა­ტო­რის ყო­ლაა სა­ჭი­რო.

გა­სუ­ლი წლის ივ­ნი­სის თვე­ში აშშ-ს სამ­ხედ­რო­ებ­მა კი­დევ ერთ Blue Devil 2-ის ტი­პის დი­რი­ჟაბლზე თქვეს უარი. მა­ში­ნაც პრო­ექ­ტის და­ხურ­ვა­ში მთა­ვა­რი როლი მე­ტის­მე­ტად გაზ­რდილ­მა ღი­რე­ბუ­ლე­ბამ და მრა­ვალ­მა ტექ­ნი­კურ­მა პრობ­ლე­მებ­მა ითა­მა­შეს.

მო­ამ­ზა­და ნუკ­რი მგე­ლა­ძემ lenta.ru-ის მი­ხედ­ვით.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
16 ხიდი და 3 კვანძი, ვნახოთ სად გაივლის და რა დაჯდება თბილისის შემოვლითი გზის 11 კმ-იანი მონაკვეთი

ამერიკელებმა გიგანტურ დირიჟაბლზე უარი თქვეს

ამერიკელებმა გიგანტურ დირიჟაბლზე უარი თქვეს

აშშ-ის არმიამ კიდევ ერთ უპილოტო დირიჟაბლზე უარი თქვა. ამჯერად ქვეყნის თავდაცვის ბიუჯეტის შემცირება, ფირმა Northrop Grumman-ის მიერ პროგრამა LEMV-ის (Long Endurance Multi-intelligence Vehicle - ხანგრძლივი მოქმედების მრავალმიზნობრივი სადაზვერვო საშუალება) ფარგლებში შექმნილ დირიჟაბლს HAV-304 შეეხო. პროექტის დახურვა დირიჟაბლთან დაკავშირებულმა ტექნიკურმა პრობლემებმა განაპირობა.

HAV-304-ის შექმნაზე 517 მილიონიანი კონტრაქტი მწარმოებელმა თავდაცვის უწყებისგან 2010 წლის ზაფხულში მიიღო. 2 წლის თავზე დირიჟაბლი ჰაერში პირველად აფრინდა. საგამოცდო პროგრამის წარმატებით დასრულების შემთხვევაში, მიმდინარე წლის დასაწყისში HAV-304 ავღანეთში უნდა გაეშვათ. რამდენიმე კილომეტრის სიმაღლეზე მყოფ ამ საფრენ აპარატს უწვეტი დაზვერვა უნდა განეხორციელებინა. მის ფუნქციებში მნიშვნელოვანი გზების კონტროლი, თალიბთა ჯგუფების ადრეული აღმოჩენა და საკუთარი შენაერთების მოქმედების კოორდინაცია უნდა შესულიყო.

დირიჟაბლის სიგრძე 91 მ-ია. სხვადასხვა სადაზვერვო და სათვალთვალო სისტემებით დატვირთულ HAV-304-ს ჰაერში 6000 მეტრის სიმაღლეზე განუწყვეტლივ ყოფნა 21 დღის განმავლობაში შეუძლია. ამასთან, მთელი ამ პერიოდის განმავლობაში ის ანალოგიური დანიშნულების სხვა საფრენ აპარატებთან შედარებით 10-ჯერ ნაკლებ საწვავს მოიხმარს.

მრავალ უპირატესობასთან ერთად, ჩანაფიქრით HAV-304 ოპციონალურად პილოტირებადი საფრენი აპარატი უნდა ყოფილიყო. ანუ მისი მართვა როგორც კაბინიდან ასევე მიწიდან - დისტანციურად უნდა ყოფილიყო შესაძლებელი. უკანასკნელის შეთხვევაში, 18 დირიჟაბლიანი ჯგუფის სამართავად, მოწინავე ბაზირების ზონაში მხოლოდ 10 ოპერატორის ყოლაა საჭირო.

გასული წლის ივნისის თვეში აშშ-ს სამხედროებმა კიდევ ერთ Blue Devil 2-ის ტიპის დირიჟაბლზე თქვეს უარი. მაშინაც პროექტის დახურვაში მთავარი როლი მეტისმეტად გაზრდილმა ღირებულებამ და მრავალმა ტექნიკურმა პრობლემებმა ითამაშეს.

მოამზადა ნუკრი მგელაძემ lenta.ru-ის მიხედვით.

"ტელეფონი დავამტვრიე, ჩემები რომ დამირეკავდნენ, რუსს არ ეთქვა: აქ ბევრი მკვდარია, თქვენ რომელი გინდათო..." - შინდისის ბრძოლას გადარჩენილის ნაამბობი

83 წლის მამაკაცი, რომელიც კახეთში პოლიციელებს თავს დაესხა, გირაოს სანაცვლოდ გათავისუფლდა

"დღეს გულისამაჩუყებელი ამანათი მივიღეთ..." - უცნობი ამერიკელი ჯარისკაცის წერილი ავღანეთში დაღუპულ ქართველ მებრძოლზე