მსოფლიო
პოლიტიკა
სამხედრო

25

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამეექვსე დღე დაიწყება 06:31-ზე, მთვარე მერწყულში საკმაოდ რთული დღეა. თავი შეიკავეთ ყოველგვარი კონფლიქტისგან. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ფულის ხარჯვას; ვაჭრობაში არ მოტყუვდეთ. კარგი დღეა სწავლისა და გამოცდის ჩასაბარებლად. მოერიდეთ სამსახურის, საქმიანობის შეცვლას. უფროსთან კამათს. მგზავრობა და მივლინება სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგია მსუბუქი ვარჯიში; საოჯახო საქმეების შესრულება. მოერიდეთ ხორციან კერძებს. სასურველია თევზისა და ბოსტნეულის. თავი შეიკავეთ მოწევისა და ალკოჰოლისგან. გაფრთხილდით, მოსალოდნელია ტრავმები და მოტეხილობები.
მოზაიკა
სამართალი
სპორტი
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ელისო ბოლქვაძე თავისზე ძლიერ მამაკაცს ორჯერ შეხვდა
ელისო ბოლქვაძე თავისზე ძლიერ მამაკაცს ორჯერ შეხვდა

ცნო­ბი­ლი ქარ­თვე­ლი პი­ა­ნის­ტი ელი­სო ბოლ­ქვა­ძე დიდი ხა­ნია, სა­ერ­თა­შო­რი­სო საქ­ველ­მოქ­მე­დო პრო­ექ­ტშია ჩარ­თუ­ლი, რომ­ლის სა­შუ­ა­ლე­ბი­თაც ბევრ ნი­ჭი­ერ მუ­სი­კოსს დახ­მა­რე­ბია, თუმ­ცა მო­მა­ვა­ლი წლის მარ­ტი­დან ოფი­ცი­ა­ლუ­რად და­ი­წყებს ფუნ­ქცი­ო­ნი­რე­ბას თა­ვად პი­ა­ნის­ტი ქალ­ბა­ტო­ნის ფონ­დი "ლირა", რო­მე­ლიც მხო­ლოდ სა­ქარ­თვე­ლო­ში აღ­მო­ა­ჩენს ნი­ჭი­ერ მუ­სი­კო­სებს და მათ ყო­ველ­მხრივ გან­ვი­თა­რე­ბას, გა­ნათ­ლე­ბას შე­უ­წყობს ხელს.

ქალ­ბა­ტონ ელი­სოს ამ თე­მა­ზე ინ­ტერ­ვი­უს­თვის შევ­ხვდით და მის ცხოვ­რე­ბა­საც გა­და­ვავ­ლეთ თვა­ლი. და­ვინ­ტე­რეს­დით, ვინ­მე თუ დახ­მა­რე­ბია თა­ვის კა­რი­ე­რა­ში ისე, რო­გორც ახლა თა­ვად ეხ­მა­რე­ბა უამ­რავ მუ­სი­კოსს გზის გაკ­ვალ­ვა­ში...

- უამ­რა­ვი ადა­მი­ა­ნი შემ­ხვედ­რია, რო­მელ­საც დახ­მა­რე­ბის ხელი გა­მო­უწ­ვდია ჩემ­თვის. შე­უძ­ლე­ბე­ლია იცხოვ­რო ისე, რომ არა­ვის და­ეხ­მა­რო. მქო­ნია შემ­თხვე­ვა, გა­მი­კე­თე­ბია სი­კე­თე, თუმ­ცა ცუ­დად დამ­ბრუ­ნე­ბია. ასეც ხდე­ბა, თუმ­ცა ერ­თმა მა­მა­ომ მი­თხრა ჭკვი­ა­ნუ­რი რამ - ამას იმის­თვის არ აკე­თებ, რომ უკან და­გიბ­რუნ­დეს, უბ­რა­ლოდ, აკე­თებ იმი­ტომ, რომ თა­ვად გინ­და. ეს ქრის­ტი­ა­ნუ­ლი მო­რა­ლია. რა­ღა­ცებს თუ არ გა­და­ა­ბი­ჯე და ზე­მოთ არ და­დე­ქი, დიდი საქ­მე­ე­ბის კე­თე­ბა შე­უძ­ლე­ბე­ლია. მე არა­ნორ­მა­ლუ­რი ცხოვ­რე­ბის რე­ჟი­მი მაქვს და ეს მსი­ა­მოვ­ნებს. პი­ა­ნის­ტი ქალი ძა­ლი­ან რთუ­ლი სო­ცი­ა­ლუ­რი ფე­ნო­მე­ნია. მა­მა­კა­ცი რომ სწი­რავს თავს ქა­ლის­თვის, ეს იშ­ვი­ა­თი შემ­თხვე­ვაა... ყვე­ლა­ფე­რი, ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბი, ოჯა­ხის აწყო­ბა ძა­ლი­ან ძნე­ლია. რო­ი­ა­ლი არის ისე­თი ინ­სტრუ­მენ­ტი, რო­მელ­საც დიდი ყუ­რა­დღე­ბა სჭირ­დე­ბა, დო­მი­ნან­ტია და მის ირ­გვლივ ტრი­ა­ლებს ბევ­რი რამ. ამას არა­ვინ გა­ძა­ლებს, ეს მხო­ლოდ და მხო­ლოდ მო­წო­დე­ბაა. სხვა­ნა­ი­რად არ არ­სე­ბობს. არ ვნა­ნობ არც ერთ წუთს და ასე­თი­ვე ცხოვ­რე­ბას გა­ვივ­ლი­დი, თა­ვი­დან რომ და­მე­წყო. მი­უ­ხე­და­ვად თავ­გან­წირ­ვი­სა, ემო­ცი­უ­რი ფო­ნე­ბი­სა, რაც ცხოვ­რე­ბა­ში გა­მო­მივ­ლია, მა­ინც ძა­ლი­ან ბედ­ნი­ე­რი ვარ ჩემი პრო­ფე­სი­უ­ლი არ­ჩე­ვა­ნით.

- და ეძებთ პა­ტა­რებს, რომ­ლებ­საც დიდი ნიჭი აქვთ.

- 5-დან 16 წლამ­დე გო­გო­ნებ­სა და ბი­ჭებს. ახლა იქ­მნე­ბა ჩემი ფონ­დის სტრუქ­ტუ­რა. სა­ერ­თა­შო­რი­სო ფონ­დი 12 წე­ლია არ­სე­ბობს და ამ იდე­ის ერთ-ერთი პირ­ვე­ლი წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი ვარ, რო­დე­საც ნი­ჭი­ე­რი ადა­მი­ა­ნე­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბის პრო­ცეს­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბენ და არა მხო­ლოდ აფი­ნან­სე­ბენ. წლე­ბის წინ იდე­ა­ლურ სამ­ყა­რო­ში მოვ­ხვდი. 1998 წელს სა­ქარ­თვე­ლო­ში ჩა­მო­ვი­და მი­შელ სონი, არა­ორ­დი­ნა­რუ­ლი პი­როვ­ნე­ბა, მუ­სი­კო­სი, პი­ა­ნის­ტი და პე­და­გო­გი და მო­უს­მი­ნა ბავ­შვებს, მა­შინ არ იყო არც შუქი, არც წყა­ლი. პირ­ვე­ლი, ვინც სა­ქარ­თვე­ლო­დან წა­ვიყ­ვა­ნეთ, იყო ხა­ტია ბუ­ნი­ა­თიშ­ვი­ლი და მისი და. ხა­ტია 12 წლის გახ­ლდათ. ისეთ გა­რე­მო­ში იზ­რდე­ბო­და და თვე­ო­ბით ისე­თი პე­და­გო­გე­ბი ამე­ცა­დი­ნებ­დნენ, რო­გო­რებ­ზეც ბევ­რს უოც­ნე­ბია. თა­მარ ბე­რა­ია, ანა ყი­ფი­ა­ნი, თედო დი­ა­კო­ნი­ძე, ილია ლომ­თა­თი­ძე და ბარ­ბა­რე თა­თა­რა­ძე, ეს ახალ­გაზ­რდე­ბი წარ­მა­ტე­ბულ გა­რე­მო­ში არი­ან. ისი­ნი ძა­ლი­ან ბევ­რს მე­ცა­დი­ნე­ო­ბენ, პო­ტენ­ცი­ა­ლის გა­მოვ­ლე­ნის­თვის დიდი ას­პა­რე­ზი გა­უჩ­ნდათ.

- ვიცი, რომ რე­გი­ო­ნებ­ში და­დი­ხართ. რო­გორ ხვდე­ბით, ნამ­დვილ ნი­ჭთან გაქვთ თუ არა საქ­მე?

- მა­ინ­ტე­რე­სებს, რო­გო­რი პო­ტენ­ცი­ა­ლი აქვთ. ვგრძნობ მათ მუ­სი­კა­ლუ­რო­ბას. არ მა­ინ­ტე­რე­სებს, იმ­წუ­თას რო­გორ უკ­რა­ვენ და რო­გო­რი მომ­ზა­დე­ბუ­ლე­ბი არი­ან მოს­მე­ნის­თვის. შე­მიძ­ლია, და­ვი­ჭი­რო მათი წარ­მო­სახ­ვის უნა­რი, თუმ­ცა რა არის იმ­წუ­თას, ერ­თია და რო­გორ გან­ვი­თარ­დე­ბა, მე­ო­რეა. დიდი მნიშ­ვნე­ლო­ბა აქვს, ოჯახს, გა­რე­მოს, რა ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბით იზ­რდე­ბი­ან და მე ვმო­ნა­წი­ლე­ობ მათი აღ­ზრდის პრო­ცეს­ში. "ს.ო.ს ტა­ლან­ტე­ბის" ფონ­დი სხვა­დას­ხვა ეროვ­ნე­ბის ბავ­შვებ­ზე არის ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი, "ლირა" კი ქარ­თველ ბავ­შვებ­ზე იქ­ნე­ბა ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი. აქ გა­ერ­თი­ან­დე­ბა მხო­ლოდ 3-4 ახალ­გაზ­რდა, რომ­ლებ­ზეც ჩემს ენერ­გი­ას ბო­ლომ­დე დავ­ხარ­ჯავ. მინ­და, ისი­ნი სა­ზღვრებს გა­რეთ სას­წავ­ლებ­ლად გავ­გზავ­ნო. ალ­ბათ, შე­მე­კი­თხე­ბით სპონ­სო­რებ­ზე, შე­მიძ­ლია თა­ვად და­ვუკ­რა კონ­ცერ­ტე­ბი და ფონდში ფული შე­მო­ვი­ტა­ნო, ვფიქ­რობ, ხალ­ხი თან­და­თან და­ინ­ტე­რეს­დე­ბა. მა­ნ­ჰე­ტე­ნის სკო­ლას უკვე და­ვე­ლა­პა­რა­კე და მი­თხრეს, თუკი ძლი­ე­რი ბავ­შვე­ბი გე­ყო­ლე­ბათ, ჩვენ თვი­თონ მივ­ხე­დავ­თო. აქ დიდ თან­ხებ­ზე არ არის ლა­პა­რა­კი. რო­დე­საც ძა­ლი­ან გა­მორ­ჩე­უ­ლი ხარ და პო­ტენ­ცი­ალს ხე­და­ვენ, ამე­რი­კა­ში, ბელ­გი­ა­სა თუ სხვა ქვეყ­ნებ­ში თა­ვად გეხ­მა­რე­ბი­ან. უბ­რა­ლოდ, ამას უნდა ორ­გა­ნი­ზე­ბა. არა მგო­ნია, ამ მხრივ სა­ქარ­თვე­ლო­ში ბევ­რი კონ­კუ­რენ­ტი მყავ­დეს. თუკი იქ­ნე­ბა სხვა ამ­გვა­რი ფონ­დი, ამას მხო­ლოდ მი­ვე­სალ­მე­ბი, რად­გან რაც მეტი ბავ­შვი წავა უცხო­ეთ­ში თა­ვი­სი ნი­ჭის გა­სა­ვი­თა­რებ­ლად, მით უკე­თე­სი იქ­ნე­ბა ჩვე­ნი ქვეყ­ნის­თვის.

ფონ­დი გა­აქ­ტი­ურ­დე­ბა მარ­ტი­დან, მას შემ­დეგ უკვე ყვე­ლას ეცო­დი­ნე­ბა, რა ფონ­დია ეს. სა­ქარ­თვე­ლო­ში მუდ­მი­ვად მთხო­ვენ, მო­ვის­მი­ნო ბავ­შვე­ბი. ამი­ტო­მაც გა­მიჩ­ნდა ამ ფონ­დის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბის იდეა. მათი მოს­მე­ნა ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სოა.

- რად­გან გინ­დათ, რომ ნი­ჭი­ერ ადა­მი­ა­ნებს ხელი შე­უ­წყოთ, ე.ი. მი­უ­ხე­და­ვად ბევ­რი სირ­თუ­ლი­სა, თქვე­ნი პრო­ფე­სია მა­ინც სა­სურ­ვე­ლად მი­გაჩ­ნი­ათ.

- ჩემი პრო­ფე­სია ჩემი ცხოვ­რე­ბის ნა­წი­ლია. ამით ვიკ­ვე­ბე­ბი. სულ მე­კი­თხე­ბი­ან, რა­ტომ ვხარ­ჯავ ამ­დენ ენერ­გი­ას ქველ­მოქ­მე­დე­ბა­ში. სა­ზღვარ­გა­რეთ ტა­ლან­ტე­ბის ფონ­დი ვი­თარ­დე­ბა, უდი­დეს ტე­ლე­არ­ხებს აინ­ტე­რე­სებთ ეს ფე­ნო­მე­ნი. ამას წი­ნათ ფრან­გულ­მა არ­ხმა მთხო­ვა, ქარ­თვე­ლი ბავ­შვი გა­მეგ­ზავ­ნა მათ­თვის, რო­მე­ლიც ფრან­გუ­ლად ილა­პა­რა­კებ­და, ბარ­ბა­რე და ილია ენის ბა­რი­ე­რის გამო ვერ გავ­გზავ­ნე. ამ ტე­ლე­არხს აქვს გა­და­ცე­მა, რო­მე­ლიც ნი­ჭი­ერ ადა­მი­ა­ნებს აშუ­ქებს, სო­ცი­ა­ლუ­რი ფე­ნო­მე­ნის დო­ნე­ზე. ჩვენ­თან ცხოვ­რე­ბის დონე არ არის იმ­დე­ნად მა­ღა­ლი, რომ ამ­გვარ რა­მე­ებს ექ­ცე­ო­დეს ყუ­რა­დღე­ბა, მაგ­რამ შემ­დეგ­ში აუ­ცი­ლებ­ლად გაჩ­ნდე­ბა ეს ინ­ტე­რე­სი.

- სა­ქარ­თვე­ლო­ში კლა­სი­კუ­რი მუ­სი­კის წინ წა­მო­სა­წე­ვად რა­ი­მე გეგ­მა ხომ არ გაქვთ, გარ­და თქვე­ნი ფონ­დის მუ­შა­ო­ბი­სა?

- რო­დე­საც და­ვი­ჯე­რე, რომ მო­მა­ვა­ლი სა­ქარ­თვე­ლო არ­სე­ბობ­და, უშუ­ქო­ბა და უგა­ზო­ბა წარ­სულს ჩაჰ­ბარ­და, ვი­ფიქ­რე, რომ შე­იძ­ლე­ბო­და, და­ნარ­ჩენ მსოფ­ლი­ოს ჩვე­ნი ქვე­ყა­ნა ბევ­რი რა­მით, მათ შო­რის კულ­ტუ­რი­თაც გა­ეც­ნო. წლე­ბია, სა­ზღვარ­გა­რეთ ვცხოვ­რობ და იქი­დან ასე ვუ­ყუ­რებ ამ სა­კითხს. მგო­ნია, რომ აქ ადა­მი­ა­ნებს ეს­მით ამის მნიშ­ვნე­ლო­ბა. უცხო­ე­ლებ­თან ერ­თად ბევ­რი პრო­ექ­ტის გა­კე­თე­ბა მინ­და. ევ­რო­პა­ში ინ­ტეგ­რა­ცია არ არის მომ­ხდა­რი. ევ­რო­პის­თვის სა­ქარ­თვე­ლო სა­ინ­ტე­რე­სოა. ამა­ზე ყვე­ლამ უნდა იფიქ­როს და თა­ვი­სი წვლი­ლი შე­ი­ტა­ნოს. აუ­ცი­ლე­ბე­ლია, უცხო­ე­ლე­ბის მო­ზიდ­ვა­ზე ვი­ფიქ­როთ.

- კლა­სი­კუ­რი მუ­სი­კის აღ­ქმას გარ­კვე­უ­ლი ინ­ტე­ლექ­ტი სჭირ­დე­ბა. ეს არ არის პო­პ­კულ­ტუ­რა, რო­მე­ლიც ად­ვი­ლად მკვიდ­რდე­ბა ცნო­ბი­ე­რე­ბა­ში.

- რა თქმა უნდა, მაგ­რამ ეს მხო­ლოდ სა­ქარ­თვე­ლოს არ ეხე­ბა. ამი­ტო­მაც არ­სე­ბო­ბენ ადა­მი­ა­ნე­ბი, რომ­ლებ­საც შეს­წევთ უნა­რი, იბ­რძო­ლონ, რათა კლა­სი­კუ­რი მუ­სი­კის ნიშა და ელი­ტუ­რი მუ­სი­კა­ლუ­რი აზ­როვ­ნე­ბა არ და­ი­კარ­გოს. კლა­სი­კურ მუ­სი­კას, მა­ღალ ჯაზს ყო­ველ­თვის სჭირ­დე­ბა დაც­ვა. დღეს სა­ხელ­მწი­ფოს­გან ძა­ლი­ან დიდი ხელ­შე­წყო­ბა მაქვს. ყვე­ლა პრო­ექ­ტზე, რაც წარ­ვად­გი­ნე, მწვა­ნე შუქი მაქვს ან­თე­ბუ­ლი. ამას წი­ნათ "მეცო" ჩა­მო­ვიყ­ვა­ნე, ახ­ლა­ხან ფეს­ტი­ვა­ლის იდე­აც გაგ­ვიჩ­ნდა, რო­მე­ლიც ბა­თუმ­ში ჩა­ტარ­და. მინ­და, ამან სხვა რე­გი­ო­ნებ­შიც გა­და­ი­ნაც­ვლოს. სა­ქარ­თვე­ლო ახა­ლი ქვე­ყა­ნაა, უცხო­ე­ლე­ბის­თვის სა­ინ­ტე­რე­სო უნდა გახ­დეს აქ ჩა­მოს­ვლა, ფეს­ტი­ვალ­ზე დას­წრე­ბა, რა­ღაც ახ­ლის მოს­მე­ნა. აქ ისე­თი პრო­ექ­ტე­ბია სა­ჭი­რო, რომ­ლებ­საც სა­ზღვარ­გა­რეთ ვე­რა­ვინ მო­ის­მენს. ამ ხალ­ხს ვიწ­ვევ ქარ­თუ­ლი მუ­სი­კის მო­სას­მე­ნა­დაც. ჩვენ რომ გე­ნი­ა­ლუ­რი ფოლკ­ლო­რი გვაქვს, ეს ასე თუ ისე იცი­ან უცხო­ე­ლებ­მა, მაგ­რამ არ იცი­ან, რო­გო­რი შე­იძ­ლე­ბა გა­მო­ვი­დეს ქარ­თუ­ლი ფოლკ­ლო­რი, ცეკ­ვა ახალ დად­გმა­ში, სო­ლის­ტებ­თან ერ­თად.

- ძა­ლი­ან ბევრ ხე­ლო­ვანს შევ­ხვედ­რი­ვარ, მაგ­რამ თქვენ, მათ მსგავ­სად, არ "დაფ­რი­ნავთ" და ძა­ლი­ან პრაქ­ტი­კუ­ლად აზ­როვ­ნებთ.

- მე რე­ა­ლუ­რი ადა­მი­ა­ნი ვარ. არ არის ის სა­უ­კუ­ნე, როცა მხო­ლოდ უნდა "იფ­რი­ნო" და 8 სა­ა­თი იმე­ცა­დი­ნო. სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ ცხოვ­რე­ბა­ში ვარ ჩაბ­მუ­ლი, რაც ცხოვ­რე­ბამ მო­ი­ტა­ნა და მე არ მო­მი­თხო­ვია. რო­ი­ა­ლის გარ­და სხვა რა­ღა­ცე­ბიც მა­ინ­ტე­რე­სებს. ვხე­დავ იქა­ურ პი­ა­ნის­ტებ­სა და მუ­სი­კო­სებს, რომ­ლე­ბიც ძა­ლი­ან აქ­ტი­უ­რე­ბი არი­ან. დღეს ამ სფე­რო­ში ძა­ლი­ან დიდი კონ­კუ­რენ­ცი­აა. ყვე­ლამ ყვე­ლა­ფე­რი 200-ჯერ ნახა. სა­ჭი­როა, გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი იმი­ჯი შე­იქ­მნა. თა­ვა­დაც უნდა გქონ­დეს კრე­ა­ტი­უ­ლო­ბა, უნდა გქონ­დეს უნა­რი, სა­ზო­გა­დო­ე­ბას სა­კუ­თა­რი თავი წა­რუდ­გი­ნო, რო­გორც არა მხო­ლოდ პი­ა­ნის­ტმა.

- კონ­კუ­რენ­ცია ახ­სე­ნეთ, არის თქვენს სფე­რო­ში ინ­ტრი­გე­ბი?

- რა­საკ­ვირ­ვე­ლია. არის უდი­დე­სი კონ­კუ­რენ­ცია და ინ­ტრი­გე­ბიც, მაგ­რამ ძლი­ე­რი უნდა იყო. სა­ერ­თოდ, ამ ქვე­ყა­ნა­ზე სუს­ტი ადა­მი­ა­ნე­ბის ად­გი­ლი არც არის (იღი­მის). ყვე­ლას უნდა ჰქონ­დეს თა­ვი­სი გზა და ნიშა. დღე­ვან­დელ დრო­ში ძვე­ლი პი­ა­ნის­ტე­ბი ალ­ბათ ვერ იარ­სე­ბებ­დნენ. დღეს სხვა სამ­ყა­როა.

- გარ­და მუ­სი­კი­სა, სხვა გა­ტა­ცე­ბა თუ გაქვთ?

- მუდ­მი­ვად მი­ვის­წრაფ­ვი მრა­ვალ­ფე­როვ­ნე­ბის­კენ, რომ ცხოვ­რე­ბა სა­ინ­ტე­რე­სო გახ­დეს. მიყ­ვარს ფილ­მე­ბის ყუ­რე­ბა, ვი­ზუ­ალ­ზე მაქვს გა­და­ტა­ნი­ლი ყუ­რა­დღე­ბა. ამ ბოლო დროს ვფიქ­რობ კლი­პებ­ზე, ვი­დე­ო­ებ­ზე ჩემს შე­მოქ­მე­დე­ბით ცხოვ­რე­ბას­თან კავ­შირ­ში. ვუ­ყუ­რებ ბევრ რა­მეს. ვა­და­რებ ძველ და ახალ ფილ­მებს და ვგიჟ­დე­ბი, ხუთ წე­ლი­წად­ში რამ­ხე­ლა რე­ვო­ლუ­ცია მოხ­და. და­ვინ­ტე­რეს­დი ფო­ტო­შო­პით, გრა­ფი­კით, რის­კე­ნაც დიდი მიდ­რე­კი­ლე­ბა მაქვს. პი­ა­ნის­ტი რომ არ ვიყო, ამ პრო­ფე­სი­ას ავირ­ჩევ­დი, სამი დე მა­ინ­ტე­რე­სებს. ვგიჟ­დე­ბი, ისე მომ­წონს ეს ყვე­ლა­ფე­რი.

- საფ­რან­გეთ­ში ცხოვ­რობთ. რამ­დე­ნია თქვენ­ში პა­რი­ზუ­ლი და რამ­დე­ნი თბი­ლი­სუ­რი?

- სიღ­რმე­ში ქარ­თვე­ლი ვარ. რამ­დე­ნი­მე ენა­ზე ვლა­პა­რა­კობ და ცნო­ბი­ლია, რომ ასეთ შემ­თხვე­ვა­ში რამ­დე­ნი­მე ადა­მი­ა­ნი ხარ. მხო­ლოდ ქარ­თვე­ლი არ ვარ, რა­საკ­ვირ­ვე­ლია, არც ფრან­გი. ფრან­გებს, სა­ერ­თოდ, ბევ­რი მი­ნუ­სი აქვთ და სულ არ მინ­და, ფრან­გი ვიყო. მაქვს შეთ­ვი­სე­ბუ­ლი ბევ­რი კულ­ტუ­რა, რუ­სუ­ლიც, ავ­სტრი­უ­ლიც, ავ­სტრი­ა­ში ვცხოვ­რობ­დი გარ­კვე­უ­ლი პე­რი­ო­დი. საფ­რან­გე­თის­თვის იმ­დე­ნი პრო­ექ­ტის გა­კე­თე­ბა არ მინ­დე­ბა, რამ­დე­ნიც სა­ქარ­თვე­ლოს­თვის. თავს თა­ვი­სუ­ფალ მო­ქა­ლა­ქედ მი­ვიჩ­ნევ, მაგ­რამ ჩემ­ში ბევ­რია ქარ­თუ­ლი, თუმ­ცა ევ­რო­პუ­ლი თვი­სე­ბე­ბიც მაქვს - მა­გა­ლი­თად, მა­ღი­ზი­ა­ნებს, თუკი არ და­მი­რე­კა­ვენ და პირ­და­პირ მოვ­ლენ სტუმ­რად, მა­ღი­ზი­ა­ნებს, როცა წი­ნას­წარ არ ვიცი, რას ვა­კე­თებ და ყვე­ლა­ფე­რი 5-6 თვით ადრე არ არის ორ­გა­ნი­ზე­ბუ­ლი, მა­ღი­ზი­ა­ნებს ქარ­თუ­ლი არაპრო­ფე­სი­ო­ნა­ლიზ­მი. ვგიჟ­დე­ბი, თუკი რა­ღა­ცას ბოლო მო­მენ­ტში მე­უბ­ნე­ბი­ან. სა­შინ­ლად ფეთ­ქე­ბა­დი ვარ, თუ მე მაქ­სი­მუმს ვდებ და მე­ო­რე მხრი­დან უპა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბას ვხე­დავ, გო­ნე­ბა მე­კე­ტე­ბა. ვცდი­ლობ, არ ვიყო ძა­ლი­ან მომ­თხოვ­ნი, მაგ­რამ მა­ინც ასე­თი ვარ. ზოგი მე­უბ­ნე­ბა, ძა­ლი­ან მენ­ტო­რუ­ლი ხარო. თუკი ტო­ლე­რან­ტუ­ლი ვარ, ზოგ­ჯერ ვერ ვა­გე­ბი­ნებ ადა­მი­ანს, რა მინ­და. სა­ქარ­თვე­ლო­ში ასე ვარ, საფ­რან­გეთ­ში კი ტო­ლე­რან­ტო­ბის გა­რე­შე ადა­მი­ა­ნებ­თან ვერ იურ­თი­ერ­თებ. ქარ­თველ­თან თუ დიქ­ტა­ტო­რუ­ლი ტონი არ შე­ა­პა­რე ლა­პა­რაკ­ში, ვე­რა­ფერს გახ­დე­ბი. ვცდი­ლობ, ისეთ ადა­მი­ა­ნებ­თან მქონ­დეს ურ­თი­ერ­თო­ბა, რომ ასე­თი ლა­პა­რა­კი არ დამ­ჭირ­დეს. დიდ საქ­მე­ებს მხო­ლოდ ასეთ ადა­მი­ა­ნებ­თან ერ­თად ვა­კე­თებ. ჩემი ფონ­დის დი­რექ­ტორს, ავთო ტუ­ღუშს, ნა­ხე­ვა­რი სი­ტყვით ეს­მის ჩემი.

- პი­რად ცხოვ­რე­ბა­ზეც გკი­თხავთ. ალ­ბათ თქვე­ნი სიძ­ლი­ე­რე არ მოს­წო­ნე­ბია ბევრ მა­მა­კაცს.

- რა თქმა უნდა. მა­მა­კაცს რომ ეს მო­ე­წო­ნოს, ჩემ­ზე ძლი­ე­რი უნდა იყოს, მე კი ასე­თი იშ­ვი­ა­თად შემ­ხვედ­რია. წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში ძა­ლი­ან ბევ­რი თვი­სე­ბა შე­ვი­ძი­ნე, სუს­ტი და ად­ვი­ლი გა­საძ­ლე­ბი ქალი არ ვარ, მომ­თხოვ­ნი ვარ, სა­კუ­თარ თავ­ზე ვარ გა­დარ­თუ­ლი, კა­ცე­ბი ძი­რი­თა­დად მე­უბ­ნე­ბი­ან, ეგო­ის­ტი ხარო (იცი­ნის). არ მაქვს დრო, მე­გობ­რებ­თან ყა­ვის სმა­ში რომ დავ­ხარ­ჯო. არც მი­ვიჩ­ნევ, რომ ეს აუ­ცი­ლე­ბე­ლია. 30 წლის წინ რომ ჩემი მე­გო­ბა­რი იყო, იმას შე­საძ­ლოა, ჩემი მსგავ­სი ინ­ტე­რე­სე­ბი არ ჰქონ­დეს ცხოვ­რე­ბა­ში. მა­მა­კა­ცებ­თან მი­მარ­თე­ბი­თაც იგი­ვეა. კაცს სჭირ­დე­ბა, რომ ქალი გვერ­დით იგ­რძნოს. თუკი თან­მხვედ­რი ინ­ტე­რე­სე­ბი არ არ­სე­ბობს, ურ­თი­ერ­თო­ბა ძნელ­დე­ბა.

- არ შეგ­ხვედ­რი­ათ თქვენ­ზე ძლი­ე­რი მა­მა­კა­ცი?

- ორ­ჯერ შემ­ხვედ­რია, მაგ­რამ ეს იმას არ ნიშ­ნავ­და, რომ ერ­თად უნდა გვე­ცხოვ­რა. აქ კი­დევ ბევ­რი სირ­თუ­ლეა, როცა ერ­თად ცხოვ­რე­ბა არ გა­მო­დის. ორ­ჯერ რომ შევ­ხვდი ძლი­ერ კაცს, ეს ბევ­რია (იღი­მის). მერე კი უკვე გი­ჭირს არ­ჩე­ვა­ნი, მერე სუსტ კაცს აღარ სცემ პა­ტივს და არც შე­გიძ­ლია გიყ­ვარ­დეს.

- ამ ორმა ადა­მი­ან­მა არ­ჩე­ვა­ნის წი­ნა­შე და­გა­ყე­ნათ?

- მა­მა­კა­ცი მა­ინც ცდი­ლობს ქა­ლის და­მო­ნე­ბას. არ გა­ვა­კე­თე ის, რაც იდე­ა­ლი იქ­ნე­ბო­და ამ ორი ადა­მი­ა­ნის­თვის.

- პი­რა­დულ­ში არა­ფერს ნა­ნობთ?

- სა­ერ­თოდ, არა­ფე­რი უნდა ინა­ნო. თუკი გინ­და, წინ წახ­ვი­დე... სი­ნა­ნუ­ლი დრო­ის კარ­გვაა. იმ სი­ტუ­ა­ცი­ა­ში გჭირ­დე­ბო­და და გა­ა­კე­თე, შე­იძ­ლე­ბა, ტკი­ვი­ლი მო­გა­ყე­ნა, მაგ­რამ ხომ გაგ­ზარ­და. ვერ ვი­ტყვი, რომ არა­ფე­რი მი­ნა­ნია, მაგ­რამ ყო­ველ­თვის ვცდი­ლობ, ავი­ცი­ლო და წინ წა­ვი­დე. თუკი დარდს გა­დაჰ­ყვე­ბი, სხვა რა­მე­ში ვე­ღარ გა­იზ­რდე­ბი. ცხოვ­რე­ბას აზრი თუ გინ­და მი­ა­ნი­ჭო, ყო­ველ წუთს უნდა გა­ი­ზარ­დო. ახ­ლაც ბევ­რის­გან ვსწავ­ლობ რა­ღა­ცებს. როცა სუ­ლი­ერ მა­მას­თან მიხ­ვალ, სი­ნა­ნულ­ზე იქ შე­გიძ­ლია სა­უ­ბა­რი. პი­რა­დულ­ზე თუ ვი­ტყვით, სა­ნა­ნე­ბე­ლი არ დამ­რჩე­ნია.

- ეძებთ ვინ­მეს?

- სულ ვე­ძებ!.. არის ქალი, ვინც არ ეძებს მა­მა­კაცს? ის ქალი ალ­ბათ არ არის ნორ­მა­ლუ­რი, არც მა­მა­კა­ცი. ეს ადა­მი­ა­ნის ბუ­ნე­ბაა. ეძებს ბედ­ნი­ე­რე­ბა­სა და თა­ვის თავს. ამ­დენ რა­ღა­ცას რომ ვა­კე­თებ, ისევ იმის­თვის ვა­კე­თებ, რომ ვიყო ბედ­ნი­ე­რი და ეს სხვა­საც გა­დავ­ცე. ეს პრო­ცე­სია, სა­ნამ ადა­მი­ა­ნი ცო­ცხა­ლია, მა­ნამ­დე გრძელ­დე­ბა...

ნინო მურ­ღუ­ლია

ჟურ­ნა­ლი "რე­ი­ტინ­გი"

(გა­მო­დის ორ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
"ერთა ლიგის" "პლეი ოფის" საპასუხო მატჩში საქართველოს ნაკრებმა სომხეთი ანგარიშით 6:1 დაამარცხა

ელისო ბოლქვაძე თავისზე ძლიერ მამაკაცს ორჯერ შეხვდა

ელისო ბოლქვაძე თავისზე ძლიერ მამაკაცს ორჯერ შეხვდა

ცნობილი ქართველი პიანისტი ელისო ბოლქვაძე დიდი ხანია, საერთაშორისო საქველმოქმედო პროექტშია ჩართული, რომლის საშუალებითაც ბევრ ნიჭიერ მუსიკოსს დახმარებია, თუმცა მომავალი წლის მარტიდან ოფიციალურად დაიწყებს ფუნქციონირებას თავად პიანისტი ქალბატონის ფონდი "ლირა", რომელიც მხოლოდ საქართველოში აღმოაჩენს ნიჭიერ მუსიკოსებს და მათ ყოველმხრივ განვითარებას, განათლებას შეუწყობს ხელს.

ქალბატონ ელისოს ამ თემაზე ინტერვიუსთვის შევხვდით და მის ცხოვრებასაც გადავავლეთ თვალი. დავინტერესდით, ვინმე თუ დახმარებია თავის კარიერაში ისე, როგორც ახლა თავად ეხმარება უამრავ მუსიკოსს გზის გაკვალვაში...

- უამრავი ადამიანი შემხვედრია, რომელსაც დახმარების ხელი გამოუწვდია ჩემთვის. შეუძლებელია იცხოვრო ისე, რომ არავის დაეხმარო. მქონია შემთხვევა, გამიკეთებია სიკეთე, თუმცა ცუდად დამბრუნებია. ასეც ხდება, თუმცა ერთმა მამაომ მითხრა ჭკვიანური რამ - ამას იმისთვის არ აკეთებ, რომ უკან დაგიბრუნდეს, უბრალოდ, აკეთებ იმიტომ, რომ თავად გინდა. ეს ქრისტიანული მორალია. რაღაცებს თუ არ გადააბიჯე და ზემოთ არ დადექი, დიდი საქმეების კეთება შეუძლებელია. მე არანორმალური ცხოვრების რეჟიმი მაქვს და ეს მსიამოვნებს. პიანისტი ქალი ძალიან რთული სოციალური ფენომენია. მამაკაცი რომ სწირავს თავს ქალისთვის, ეს იშვიათი შემთხვევაა... ყველაფერი, ურთიერთობები, ოჯახის აწყობა ძალიან ძნელია. როიალი არის ისეთი ინსტრუმენტი, რომელსაც დიდი ყურადღება სჭირდება, დომინანტია და მის ირგვლივ ტრიალებს ბევრი რამ. ამას არავინ გაძალებს, ეს მხოლოდ და მხოლოდ მოწოდებაა. სხვანაირად არ არსებობს. არ ვნანობ არც ერთ წუთს და ასეთივე ცხოვრებას გავივლიდი, თავიდან რომ დამეწყო. მიუხედავად თავგანწირვისა, ემოციური ფონებისა, რაც ცხოვრებაში გამომივლია, მაინც ძალიან ბედნიერი ვარ ჩემი პროფესიული არჩევანით.

- და ეძებთ პატარებს, რომლებსაც დიდი ნიჭი აქვთ.

- 5-დან 16 წლამდე გოგონებსა და ბიჭებს. ახლა იქმნება ჩემი ფონდის სტრუქტურა. საერთაშორისო ფონდი 12 წელია არსებობს და ამ იდეის ერთ-ერთი პირველი წარმომადგენელი ვარ, როდესაც ნიჭიერი ადამიანების ჩამოყალიბების პროცესში მონაწილეობენ და არა მხოლოდ აფინანსებენ. წლების წინ იდეალურ სამყაროში მოვხვდი. 1998 წელს საქართველოში ჩამოვიდა მიშელ სონი, არაორდინარული პიროვნება, მუსიკოსი, პიანისტი და პედაგოგი და მოუსმინა ბავშვებს, მაშინ არ იყო არც შუქი, არც წყალი. პირველი, ვინც საქართველოდან წავიყვანეთ, იყო ხატია ბუნიათიშვილი და მისი და. ხატია 12 წლის გახლდათ. ისეთ გარემოში იზრდებოდა და თვეობით ისეთი პედაგოგები ამეცადინებდნენ, როგორებზეც ბევრს უოცნებია. თამარ ბერაია, ანა ყიფიანი, თედო დიაკონიძე, ილია ლომთათიძე და ბარბარე თათარაძე, ეს ახალგაზრდები წარმატებულ გარემოში არიან. ისინი ძალიან ბევრს მეცადინეობენ, პოტენციალის გამოვლენისთვის დიდი ასპარეზი გაუჩნდათ.

- ვიცი, რომ რეგიონებში დადიხართ. როგორ ხვდებით, ნამდვილ ნიჭთან გაქვთ თუ არა საქმე?

- მაინტერესებს, როგორი პოტენციალი აქვთ. ვგრძნობ მათ მუსიკალურობას. არ მაინტერესებს, იმწუთას როგორ უკრავენ და როგორი მომზადებულები არიან მოსმენისთვის. შემიძლია, დავიჭირო მათი წარმოსახვის უნარი, თუმცა რა არის იმწუთას, ერთია და როგორ განვითარდება, მეორეა. დიდი მნიშვნელობა აქვს, ოჯახს, გარემოს, რა ღირებულებებით იზრდებიან და მე ვმონაწილეობ მათი აღზრდის პროცესში. "ს.ო.ს ტალანტების" ფონდი სხვადასხვა ეროვნების ბავშვებზე არის ორიენტირებული, "ლირა" კი ქართველ ბავშვებზე იქნება ორიენტირებული. აქ გაერთიანდება მხოლოდ 3-4 ახალგაზრდა, რომლებზეც ჩემს ენერგიას ბოლომდე დავხარჯავ. მინდა, ისინი საზღვრებს გარეთ სასწავლებლად გავგზავნო. ალბათ, შემეკითხებით სპონსორებზე, შემიძლია თავად დავუკრა კონცერტები და ფონდში ფული შემოვიტანო, ვფიქრობ, ხალხი თანდათან დაინტერესდება. მანჰეტენის სკოლას უკვე დაველაპარაკე და მითხრეს, თუკი ძლიერი ბავშვები გეყოლებათ, ჩვენ თვითონ მივხედავთო. აქ დიდ თანხებზე არ არის ლაპარაკი. როდესაც ძალიან გამორჩეული ხარ და პოტენციალს ხედავენ, ამერიკაში, ბელგიასა თუ სხვა ქვეყნებში თავად გეხმარებიან. უბრალოდ, ამას უნდა ორგანიზება. არა მგონია, ამ მხრივ საქართველოში ბევრი კონკურენტი მყავდეს. თუკი იქნება სხვა ამგვარი ფონდი, ამას მხოლოდ მივესალმები, რადგან რაც მეტი ბავშვი წავა უცხოეთში თავისი ნიჭის გასავითარებლად, მით უკეთესი იქნება ჩვენი ქვეყნისთვის.

ფონდი გააქტიურდება მარტიდან, მას შემდეგ უკვე ყველას ეცოდინება, რა ფონდია ეს. საქართველოში მუდმივად მთხოვენ, მოვისმინო ბავშვები. ამიტომაც გამიჩნდა ამ ფონდის ჩამოყალიბების იდეა. მათი მოსმენა ძალიან საინტერესოა.

- რადგან გინდათ, რომ ნიჭიერ ადამიანებს ხელი შეუწყოთ, ე.ი. მიუხედავად ბევრი სირთულისა, თქვენი პროფესია მაინც სასურველად მიგაჩნიათ.

- ჩემი პროფესია ჩემი ცხოვრების ნაწილია. ამით ვიკვებები. სულ მეკითხებიან, რატომ ვხარჯავ ამდენ ენერგიას ქველმოქმედებაში. საზღვარგარეთ ტალანტების ფონდი ვითარდება, უდიდეს ტელეარხებს აინტერესებთ ეს ფენომენი. ამას წინათ ფრანგულმა არხმა მთხოვა, ქართველი ბავშვი გამეგზავნა მათთვის, რომელიც ფრანგულად ილაპარაკებდა, ბარბარე და ილია ენის ბარიერის გამო ვერ გავგზავნე. ამ ტელეარხს აქვს გადაცემა, რომელიც ნიჭიერ ადამიანებს აშუქებს, სოციალური ფენომენის დონეზე. ჩვენთან ცხოვრების დონე არ არის იმდენად მაღალი, რომ ამგვარ რამეებს ექცეოდეს ყურადღება, მაგრამ შემდეგში აუცილებლად გაჩნდება ეს ინტერესი.

- საქართველოში კლასიკური მუსიკის წინ წამოსაწევად რაიმე გეგმა ხომ არ გაქვთ, გარდა თქვენი ფონდის მუშაობისა?

- როდესაც დავიჯერე, რომ მომავალი საქართველო არსებობდა, უშუქობა და უგაზობა წარსულს ჩაჰბარდა, ვიფიქრე, რომ შეიძლებოდა, დანარჩენ მსოფლიოს ჩვენი ქვეყანა ბევრი რამით, მათ შორის კულტურითაც გაეცნო. წლებია, საზღვარგარეთ ვცხოვრობ და იქიდან ასე ვუყურებ ამ საკითხს. მგონია, რომ აქ ადამიანებს ესმით ამის მნიშვნელობა. უცხოელებთან ერთად ბევრი პროექტის გაკეთება მინდა. ევროპაში ინტეგრაცია არ არის მომხდარი. ევროპისთვის საქართველო საინტერესოა. ამაზე ყველამ უნდა იფიქროს და თავისი წვლილი შეიტანოს. აუცილებელია, უცხოელების მოზიდვაზე ვიფიქროთ.

- კლასიკური მუსიკის აღქმას გარკვეული ინტელექტი სჭირდება. ეს არ არის პოპკულტურა, რომელიც ადვილად მკვიდრდება ცნობიერებაში.

- რა თქმა უნდა, მაგრამ ეს მხოლოდ საქართველოს არ ეხება. ამიტომაც არსებობენ ადამიანები, რომლებსაც შესწევთ უნარი, იბრძოლონ, რათა კლასიკური მუსიკის ნიშა და ელიტური მუსიკალური აზროვნება არ დაიკარგოს. კლასიკურ მუსიკას, მაღალ ჯაზს ყოველთვის სჭირდება დაცვა. დღეს სახელმწიფოსგან ძალიან დიდი ხელშეწყობა მაქვს. ყველა პროექტზე, რაც წარვადგინე, მწვანე შუქი მაქვს ანთებული. ამას წინათ "მეცო" ჩამოვიყვანე, ახლახან ფესტივალის იდეაც გაგვიჩნდა, რომელიც ბათუმში ჩატარდა. მინდა, ამან სხვა რეგიონებშიც გადაინაცვლოს. საქართველო ახალი ქვეყანაა, უცხოელებისთვის საინტერესო უნდა გახდეს აქ ჩამოსვლა, ფესტივალზე დასწრება, რაღაც ახლის მოსმენა. აქ ისეთი პროექტებია საჭირო, რომლებსაც საზღვარგარეთ ვერავინ მოისმენს. ამ ხალხს ვიწვევ ქართული მუსიკის მოსასმენადაც. ჩვენ რომ გენიალური ფოლკლორი გვაქვს, ეს ასე თუ ისე იციან უცხოელებმა, მაგრამ არ იციან, როგორი შეიძლება გამოვიდეს ქართული ფოლკლორი, ცეკვა ახალ დადგმაში, სოლისტებთან ერთად.

- ძალიან ბევრ ხელოვანს შევხვედრივარ, მაგრამ თქვენ, მათ მსგავსად, არ "დაფრინავთ" და ძალიან პრაქტიკულად აზროვნებთ.

- მე რეალური ადამიანი ვარ. არ არის ის საუკუნე, როცა მხოლოდ უნდა "იფრინო" და 8 საათი იმეცადინო. საზოგადოებრივ ცხოვრებაში ვარ ჩაბმული, რაც ცხოვრებამ მოიტანა და მე არ მომითხოვია. როიალის გარდა სხვა რაღაცებიც მაინტერესებს. ვხედავ იქაურ პიანისტებსა და მუსიკოსებს, რომლებიც ძალიან აქტიურები არიან. დღეს ამ სფეროში ძალიან დიდი კონკურენციაა. ყველამ ყველაფერი 200-ჯერ ნახა. საჭიროა, განსხვავებული იმიჯი შეიქმნა. თავადაც უნდა გქონდეს კრეატიულობა, უნდა გქონდეს უნარი, საზოგადოებას საკუთარი თავი წარუდგინო, როგორც არა მხოლოდ პიანისტმა.

- კონკურენცია ახსენეთ, არის თქვენს სფეროში ინტრიგები?

- რასაკვირველია. არის უდიდესი კონკურენცია და ინტრიგებიც, მაგრამ ძლიერი უნდა იყო. საერთოდ, ამ ქვეყანაზე სუსტი ადამიანების ადგილი არც არის (იღიმის). ყველას უნდა ჰქონდეს თავისი გზა და ნიშა. დღევანდელ დროში ძველი პიანისტები ალბათ ვერ იარსებებდნენ. დღეს სხვა სამყაროა.

- გარდა მუსიკისა, სხვა გატაცება თუ გაქვთ?

- მუდმივად მივისწრაფვი მრავალფეროვნებისკენ, რომ ცხოვრება საინტერესო გახდეს. მიყვარს ფილმების ყურება, ვიზუალზე მაქვს გადატანილი ყურადღება. ამ ბოლო დროს ვფიქრობ კლიპებზე, ვიდეოებზე ჩემს შემოქმედებით ცხოვრებასთან კავშირში. ვუყურებ ბევრ რამეს. ვადარებ ძველ და ახალ ფილმებს და ვგიჟდები, ხუთ წელიწადში რამხელა რევოლუცია მოხდა. დავინტერესდი ფოტოშოპით, გრაფიკით, რისკენაც დიდი მიდრეკილება მაქვს. პიანისტი რომ არ ვიყო, ამ პროფესიას ავირჩევდი, სამი დე მაინტერესებს. ვგიჟდები, ისე მომწონს ეს ყველაფერი.

- საფრანგეთში ცხოვრობთ. რამდენია თქვენში პარიზული და რამდენი თბილისური?

- სიღრმეში ქართველი ვარ. რამდენიმე ენაზე ვლაპარაკობ და ცნობილია, რომ ასეთ შემთხვევაში რამდენიმე ადამიანი ხარ. მხოლოდ ქართველი არ ვარ, რასაკვირველია, არც ფრანგი. ფრანგებს, საერთოდ, ბევრი მინუსი აქვთ და სულ არ მინდა, ფრანგი ვიყო. მაქვს შეთვისებული ბევრი კულტურა, რუსულიც, ავსტრიულიც, ავსტრიაში ვცხოვრობდი გარკვეული პერიოდი. საფრანგეთისთვის იმდენი პროექტის გაკეთება არ მინდება, რამდენიც საქართველოსთვის. თავს თავისუფალ მოქალაქედ მივიჩნევ, მაგრამ ჩემში ბევრია ქართული, თუმცა ევროპული თვისებებიც მაქვს - მაგალითად, მაღიზიანებს, თუკი არ დამირეკავენ და პირდაპირ მოვლენ სტუმრად, მაღიზიანებს, როცა წინასწარ არ ვიცი, რას ვაკეთებ და ყველაფერი 5-6 თვით ადრე არ არის ორგანიზებული, მაღიზიანებს ქართული არაპროფესიონალიზმი. ვგიჟდები, თუკი რაღაცას ბოლო მომენტში მეუბნებიან. საშინლად ფეთქებადი ვარ, თუ მე მაქსიმუმს ვდებ და მეორე მხრიდან უპასუხისმგებლობას ვხედავ, გონება მეკეტება. ვცდილობ, არ ვიყო ძალიან მომთხოვნი, მაგრამ მაინც ასეთი ვარ. ზოგი მეუბნება, ძალიან მენტორული ხარო. თუკი ტოლერანტული ვარ, ზოგჯერ ვერ ვაგებინებ ადამიანს, რა მინდა. საქართველოში ასე ვარ, საფრანგეთში კი ტოლერანტობის გარეშე ადამიანებთან ვერ იურთიერთებ. ქართველთან თუ დიქტატორული ტონი არ შეაპარე ლაპარაკში, ვერაფერს გახდები. ვცდილობ, ისეთ ადამიანებთან მქონდეს ურთიერთობა, რომ ასეთი ლაპარაკი არ დამჭირდეს. დიდ საქმეებს მხოლოდ ასეთ ადამიანებთან ერთად ვაკეთებ. ჩემი ფონდის დირექტორს, ავთო ტუღუშს, ნახევარი სიტყვით ესმის ჩემი.

- პირად ცხოვრებაზეც გკითხავთ. ალბათ თქვენი სიძლიერე არ მოსწონებია ბევრ მამაკაცს.

- რა თქმა უნდა. მამაკაცს რომ ეს მოეწონოს, ჩემზე ძლიერი უნდა იყოს, მე კი ასეთი იშვიათად შემხვედრია. წლების განმავლობაში ძალიან ბევრი თვისება შევიძინე, სუსტი და ადვილი გასაძლები ქალი არ ვარ, მომთხოვნი ვარ, საკუთარ თავზე ვარ გადართული, კაცები ძირითადად მეუბნებიან, ეგოისტი ხარო (იცინის). არ მაქვს დრო, მეგობრებთან ყავის სმაში რომ დავხარჯო. არც მივიჩნევ, რომ ეს აუცილებელია. 30 წლის წინ რომ ჩემი მეგობარი იყო, იმას შესაძლოა, ჩემი მსგავსი ინტერესები არ ჰქონდეს ცხოვრებაში. მამაკაცებთან მიმართებითაც იგივეა. კაცს სჭირდება, რომ ქალი გვერდით იგრძნოს. თუკი თანმხვედრი ინტერესები არ არსებობს, ურთიერთობა ძნელდება.

- არ შეგხვედრიათ თქვენზე ძლიერი მამაკაცი?

- ორჯერ შემხვედრია, მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავდა, რომ ერთად უნდა გვეცხოვრა. აქ კიდევ ბევრი სირთულეა, როცა ერთად ცხოვრება არ გამოდის. ორჯერ რომ შევხვდი ძლიერ კაცს, ეს ბევრია (იღიმის). მერე კი უკვე გიჭირს არჩევანი, მერე სუსტ კაცს აღარ სცემ პატივს და არც შეგიძლია გიყვარდეს.

- ამ ორმა ადამიანმა არჩევანის წინაშე დაგაყენათ?

- მამაკაცი მაინც ცდილობს ქალის დამონებას. არ გავაკეთე ის, რაც იდეალი იქნებოდა ამ ორი ადამიანისთვის.

- პირადულში არაფერს ნანობთ?

- საერთოდ, არაფერი უნდა ინანო. თუკი გინდა, წინ წახვიდე... სინანული დროის კარგვაა. იმ სიტუაციაში გჭირდებოდა და გააკეთე, შეიძლება, ტკივილი მოგაყენა, მაგრამ ხომ გაგზარდა. ვერ ვიტყვი, რომ არაფერი მინანია, მაგრამ ყოველთვის ვცდილობ, ავიცილო და წინ წავიდე. თუკი დარდს გადაჰყვები, სხვა რამეში ვეღარ გაიზრდები. ცხოვრებას აზრი თუ გინდა მიანიჭო, ყოველ წუთს უნდა გაიზარდო. ახლაც ბევრისგან ვსწავლობ რაღაცებს. როცა სულიერ მამასთან მიხვალ, სინანულზე იქ შეგიძლია საუბარი. პირადულზე თუ ვიტყვით, სანანებელი არ დამრჩენია.

- ეძებთ ვინმეს?

- სულ ვეძებ!.. არის ქალი, ვინც არ ეძებს მამაკაცს? ის ქალი ალბათ არ არის ნორმალური, არც მამაკაცი. ეს ადამიანის ბუნებაა. ეძებს ბედნიერებასა და თავის თავს. ამდენ რაღაცას რომ ვაკეთებ, ისევ იმისთვის ვაკეთებ, რომ ვიყო ბედნიერი და ეს სხვასაც გადავცე. ეს პროცესია, სანამ ადამიანი ცოცხალია, მანამდე გრძელდება...

ნინო მურღულია

ჟურნალი "რეიტინგი"

(გამოდის ორშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება