საზოგადოება
სამხედრო
მსოფლიო

7

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ოთხშაბათი, მთვარის მეთერთმეტე დღე დაიწყება 15:27-ზე, მთვარე ქალწულშია დაასრულეთ ძველი საქმეები, ახლების დაწყებას ნუ იჩქარებთ. გადაწყვეტილებების მიღებისას მეტი დაფიქრება გმართებთ. მოერიდეთ ფინანსური საკითხების მოგვარებას. ცუდი დღეა ვაჭრობისათვის. საქმეებისა და ურთიერთობის გარჩევა სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგი დღეა შემოქმედებითი საქმიანობისთვის. შეძლებისდაგვარად მოერიდეთ მჭრელი და მჩხვლეტავი ნივთების გამოყენებას. პური შეგიძლიათ დატეხოთ. კარგი დღეა ხანგრძლივი მოგზაურობის დასაწყებად. საცხოვრებელი ადგილის, სამსახურის, საქმიანობის შესაცვლელად. კარგი დღეა ნიშნობისა და ქორწინებისათვის. კუჭის გადატვირთვას არ გირჩევთ. მოერიდეთ რთულად გადასამუშავებელი საკვების მიღებას. კარგია სეირნობა, ბაღსა და ბოსტანში მუშაობა; ვარჯიში; ორგანიზმის გაწმენდა და ფიტოთერაპია.
პოლიტიკა
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
Faceამბები
მოზაიკა
მეცნიერება
სპორტი
წიგნები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ფაქტია, ეს სტერეოტიპი ზელენსკიმ დააამსხვრია… ეს ადამიანი ყველაზე ნაკლებად ჰგავს კლოუნს" - კომიკოსი და პოლიტიკა: რას ამბობენ ყოფილი "კავეენშიკები" საზოგადოებაში არსებულ სტერეოტიპზე
"ფაქტია, ეს სტერეოტიპი ზელენსკიმ დააამსხვრია… ეს ადამიანი ყველაზე ნაკლებად ჰგავს კლოუნს" - კომიკოსი და პოლიტიკა: რას ამბობენ ყოფილი "კავეენშიკები" საზოგადოებაში არსებულ სტერეოტიპზე

არ­სე­ბობს ასე­თი სტე­რე­ო­ტი­პი - თუ ადა­მი­ა­ნი სა­შუ­ა­ლო დო­ნის იუ­რის­ტია, ეკო­ნო­მის­ტი, ან მა­გა­ლი­თად, სა­ერ­თა­შო­რი­სო ურ­თი­ერ­თო­ბის სპე­ცი­ა­ლის­ტი, შე­საძ­ლე­ბე­ლია, იყოს პო­ლი­ტი­კო­სი, მაგ­რამ იუ­მო­რის­ტის პო­ლი­ტი­კო­სო­ბას რა­ტომ­ღაც სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ნა­წი­ლი რთუ­ლად ეგუ­ე­ბა.

უკ­რა­ი­ნის პრე­ზი­დენ­ტის ვო­ლო­დი­მირ ზე­ლენ­სკის პრე­ზი­დენ­ტო­ბას ადა­მი­ა­ნე­ბის გარ­კვე­უ­ლი რა­ო­დე­ნო­ბა აღ­ფრთო­ვა­ნე­ბით ვერ შეხ­ვდა. მარ­თა­ლია, ბოლო დროს უკვე ნაკ­ლე­ბად, თუმ­ცა მა­ინც წა­მო­ა­ძა­ხებ­დნენ ხოლ­მე იმას, რომ კა­რი­ე­რა იუ­მო­რის­ტო­ბით და­ი­წყო, "კა­ვე­ენ­ში­კი" (მან­სან­კა­ნე­ლი) იყო და პო­ლი­ტი­კა­ში შო­უ­მე­ნო­ბი­დან მო­ვი­და.

მარ­თლაც რა არის „კა­ვე­ე­ნი“ (მხი­ა­რულ­თა და საზ­რი­ან­თა კლუ­ბი), რო­გო­რი ადა­მი­ა­ნე­ბის თა­მა­შია ის, რა თვი­სე­ბე­ბია სა­ჭი­რო მის სა­თა­მა­შოდ, ამა­ზე მათ ვე­სა­უბ­რეთ, ვინც წლე­ბის წინ მან­სან­კა­ნე­ლი ყო­ფი­ლა და მე­ტიც, თი­თო­ე­უ­ლის ბი­ოგ­რა­ფი­ა­ში ამ ყვე­ლა­ფერს სე­რი­ო­ზუ­ლი ად­გი­ლი უკა­ვია.

ირაკ­ლი კა­კა­ბა­ძე, გა­და­ცე­მა "კა­ცე­ბის" წამ­ყვა­ნი:

- გე­თან­ხმე­ბით, რომ ეს სტე­რე­ო­ტი­პი არ­სე­ბობს, ვერ გე­ტყვით კონ­კრე­ტუ­ლად რა­ტომ, სა­ბო­ლოო დას­კვნამ­დე ვერ მივ­დი­ვარ, მაგ­რამ რა­ტომ­ღაც ასე ით­ვლე­ბა, რომ სა­შუ­ა­ლო დო­ნის, ან თუნ­დაც და­ბა­ლი დო­ნის ეკო­ნო­მის­ტი, იუ­რის­ტი, მე­ნე­ჯე­რი უფრო წარ­მა­ტე­ბუ­ლი შე­იძ­ლე­ბა იყოს პო­ლი­ტი­კა­ში, ვიდ­რე წარ­მა­ტე­ბუ­ლი კო­მი­კო­სი. იმი­ტომ, რომ კო­მი­კო­სი ხუმ­რობს და ეს ხომ არა­სე­რი­ო­ზუ­ლია?! ეს ალ­ბათ ადა­მი­ა­ნე­ბის უცო­დინ­რო­ბის ბრა­ლია. რამ­ხე­ლა შრო­მა, გა­ნათ­ლე­ბა და რამ­დე­ნი რამ სჭირ­დე­ბა ამ ყვე­ლა­ფერს. და­სავ­ლეთ­ში საქ­მე სხვა­ნა­ი­რა­დაა, იქ ამ კუ­თხით ყვე­ლა­ფე­რი გარ­კვე­უ­ლია... მარ­თა­ლია, დღეს­დღე­ო­ბით ვი­ღა­ცე­ბი ზე­ლენ­სკი­ზე რა­ღაც სი­სუ­ლე­ლე­ებს კი­დევ ამ­ბო­ბენ, მაგ­რამ ფაქ­ტი სა­ხე­ზეა, რომ მან ეს სტე­რე­ო­ტი­პი და­ან­გრია.

გოჩა თან­და­რაშ­ვი­ლი, იუ­მო­რის­ტი:

- იმ ადა­მი­ა­ნე­ბის­თვის, ვინც ვერ ხე­დავს, ვინ არის კარ­გი და ვინ არის ცუდი, ვინც ვერ ხე­დავს, რომ სა­ერ­თოდ არა­ფერ შუ­ა­შია ის ადა­მი­ა­ნი კო­მი­კო­სი იქ­ნე­ბა, ინ­ჟი­ნე­რი, ბუ­ღალ­ტე­რი, თუ ექი­მი, არა­ნა­ი­რი აზრი არ აქვს. ვინც ამ­დე­ნი თვის შემ­დეგ ვე­რა­ფე­რი და­ი­ნა­ხა, მათ­თვის ერ­თა­დერ­თი ახ­სნა ის იქ­ნე­ბა, რომ ძა­ლი­ან მალე რუ­სეთს „დედა აღარ ეყო­ლე­ბა“ და ასე­ვე მათ, ვინც მაგ რუ­სეთს თვა­ლებ­ში შეჰ­ყუ­რებს. მეტი რაღა უნდა ავუხ­სნათ?! კო­მი­კო­სი რომ არის, ზუს­ტად ამი­ტო­მაა მა­გა­რი. ვინც ფიქ­რობს, რომ ხალ­ხი შე­ა­ხო­ცა, ხალ­ხი თა­ვის მი­წას იცავს და ისი­ნი იმ ნა­ბიჭ­ვრებ­მა და­ხო­ცეს. ზე­ლენ­სკი თა­ვის ხალ­ხთან ერ­თად თა­ვის მი­წას იცავს. ადა­მი­ა­ნე­ბი გვერ­დში უდ­გა­ნან. აქ კი არა­ვის არა­ფე­რი ეკი­თხე­ბა, ზე­ლენ­სკი კო­მი­კო­სია, თუ ვინ არის.

კახა მაღ­რა­ძე, პი­ა­რის სპე­ცი­ა­ლის­ტი:

- კლო­უ­ნის საქ­მეც თა­ვი­სე­ბურ ძა­ლის­ხმე­ვას მო­ი­თხოვს, მა­საც სჭირ­დე­ბა რე­სურ­სი აუ­დი­ტო­რი­ამ­დე მი­ვი­დეს და მი­ზანს მი­აღ­წი­ოს... ზე­ლენ­სკი კი იმას ადას­ტუ­რებს, რომ მისი მი­სა­მარ­თით გა­მოთ­ქმულ ფრა­ზებ­ში (რა­საც გუ­ლის­ხმო­ბენ), ეს ადა­მი­ა­ნი ყვე­ლა­ზე ნაკ­ლე­ბად ჰგავს კლო­უნს...

ირაკ­ლი კა­კა­ბა­ძე:

- ისე, მე მხო­ლოდ „კა­ვე­ენს“ არ გა­მოვ­ყოფ­დი, ზე­ლენ­სკის შემ­თხვე­ვა­ში ეს არის - იუ­მო­რიც და შო­უ­ბიზ­ნე­სიც. მას კარ­გად ვიც­ნობთ ისი­ნი, ვი­საც „კა­ვე­ე­ნი“ მას­თან ერ­თად გვი­თა­მა­შია. მე­რეც რამ­დენ­ჯერ­მე გვქონ­და გა­დაკ­ვე­თა, მა­გა­ლი­თად, უკ­რა­ი­ნის პირ­ველ ომამ­დე, 2014 წლამ­დე... გარ­და იმი­სა, რომ წარ­მა­ტე­ბუ­ლი „კა­ვე­ენ­ში­კი“ იყო, პო­პუ­ლა­რუ­ლი გუნ­დი ჰყავ­და, გას­ტრო­ლებ­ზე და­დი­ოდ­ნენ, შემ­დეგ პო­პუ­ლა­რუ­ლი წამ­ყვა­ნიც გახ­და. სა­ნამ უკ­რა­ი­ნა­ში სი­ტუ­ა­ცია და­ი­ძა­ბე­ბო­და, სე­რი­ო­ზუ­ლი ღო­ნის­ძი­ე­ბე­ბი მიჰ­ყავ­და, მა­გა­ლი­თად, ისე­თი, რო­გო­რიც იურ­მა­ლის კონ­კურ­სია და ა.შ. შო­უ­ბიზ­ნეს­ში ძა­ლი­ან ცნო­ბი­ლი ფი­გუ­რა გახ­და. მის კომ­პა­ნი­ას მა­ღალ­რე­ი­ტინ­გუ­ლი სე­რი­ა­ლე­ბი ჰქონ­და, ზო­გა­დად წარ­მა­ტე­ბუ­ლი კომ­პა­ნია გახ­ლდათ. ამი­ტომ, წარ­მა­ტე­ბუ­ლი „კა­ვე­ენ­ში­კი“ რომ იყო, ეს არა­ფერს ცვლის. იყ­ვნენ სხვე­ბიც, რომ­ლებ­მაც ვე­რა­ფერს მი­აღ­წი­ეს. კარ­გი წამ­ყვა­ნი, კარ­გი მსა­ხი­ო­ბი, კარ­გი მე­ნე­ჯე­რი სა­ხელ­მწი­ფოს ძა­ლი­ან მა­გა­რი მე­თა­უ­რი აღ­მოჩ­ნდა. ყვე­ლა­ფე­რი კი ასე უბ­რა­ლოდ არ მო­დის. სა­ჭი­როა იუ­მო­რის გრძნო­ბა, მე­ნე­ჯე­რუ­ლი თვი­სე­ბე­ბი - გუნ­დის კარ­გი ლი­დე­რიც იყო და კარ­გი იუ­მო­რი რომ აკე­თო, გა­ნათ­ლე­ბაა სა­ჭი­რო.

კახა მაღ­რა­ძე:

- ფაქ­ტია, რომ შე­უ­რა­ცხყო­ფის შემ­ცვე­ლია ის ეპი­თე­ტი, რად­გან კლო­უნ­ში ნე­გა­ტი­ურს გუ­ლის­ხმო­ბენ... ტექ­ნი­კუ­რა­დაც ხალ­ხი რომ გა­ა­ცი­ნო, საკ­მა­ოდ რთუ­ლი პრო­ცე­სია. რა­ღა­ცას და­ვი­ჯღა­ნე­ბი და ამა­ზე აუ­დი­ტო­რი­ას გა­ე­ცი­ნე­ბა, - ასე არ არის. თა­ნა­მედ­რო­ვე აუ­დი­ტო­რი­ას უბ­რა­ლო და­ჯღან­ვა­ზე არ ეცი­ნე­ბა. შე­სა­ბა­მი­სად, ამას სე­რი­ო­ზუ­ლი ინ­ტე­ლექ­ტუ­ა­ლუ­რი შრო­მა სჭირ­დე­ბა. მერე გა­ცი­ნე­ბაც არის და გა­ცი­ნე­ბაც. „კა­ვე­ე­ნის“ პროგ­რა­მაც ისე უნდა იყოს აწყო­ბი­ლი, აუ­დი­ტო­რი­ას სულ უნდა ეცი­ნე­ბო­დეს. რაც მეტს გა­ა­ცი­ნებ, ამ საქ­მე­ში წარ­მა­ტე­ბუ­ლიც ხდე­ბი. სა­ვა­რა­უ­დოდ, არც კლო­უ­ნო­ბაა ად­ვი­ლი და რო­გორც სხვა პრო­ფე­სია, ესეც და­სა­ფა­სე­ბე­ლია. მით უმე­ტეს, როცა ეს ყვე­ლა­ფე­რი ინ­ტე­ლექ­ტუ­ა­ლურ შრო­მას უკავ­შირ­დე­ბა.

...რო­გორც და­სა­წყის­ში აღ­ვნიშ­ნეთ, "კა­ვე­ენ­შიკს" წე­რაც უნდა შე­ეძ­ლოს, ხუმ­რო­ბა რომ და­წე­როს, ტექ­სტი­ცუნ­და გა­მარ­თოს, სცე­ნა­ზე მოქ­ცე­ვა უნდა იცო­დეს, ქო­რე­ოგ­რა­ფი­ის და მუ­სი­კა­ლუ­რი ელე­მენ­ტე­ბია სა­ჭი­რო. სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში არ­სე­ბუ­ლი პო­ლი­ტი­კურ-სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი პრო­ცე­სე­ბის, მო­დუ­რი თუ ტრენ­დუ­ლი ამ­ბე­ბის ჯან­სა­რად და­ნახ­ვა შე­ეძ­ლოს, სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში არ­სე­ბუ­ლი სხვა­დას­ხვა ამ­ბის გან­ხილ­ვა, ორი­გი­ნა­ლუ­რი აზ­როვ­ნე­ბა, გა­ნათ­ლე­ბა, მოკ­ლედ, ეს ყვე­ლა­ფე­რი იმის­თვის, რომ „კა­ვე­ე­ნის“ თა­მა­ში­სას წარ­მა­ტე­ბუ­ლი იყო. შრო­მა­ტე­ვა­დი საქ­მეა და ინ­ტე­ლექ­ტუ­ა­ლურ რე­სურსს მო­ი­თხოვს.

გოჩა თან­და­რაშ­ვი­ლი:

- რთუ­ლი ჟან­რია, თუმ­ცა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის მხრი­დან ხში­რია ასე­თი ფრა­ზე­ბი - „თქვენ რა გე­ნაღ­ვლე­ბათ, სხედ­ხართ და ერ­თო­ბით“. არ არის ასე. იმ ხუმ­რო­ბე­ბის და­წე­რას ძა­ლი­ან ბევ­რი შრო­მა სჭირ­დე­ბა. ფი­ზი­კურ­ზე მე­ტად დამ­ღლე­ლი გო­ნებ­რი­ვი შრო­მაა. ბევ­რი ინ­ფორ­მა­ცია უნდა მი­ი­ღო და გას­ცე, ანუ მო­ი­ფიქ­რო ისე­თი ხუმ­რო­ბა, რო­მელ­ზეც სხვას გა­ე­ცი­ნე­ბა. აქვე ბევ­რი რამ უნდა გა­ით­ვა­ლის­წი­ნო, მით უმე­ტეს, რო­დე­საც დღეს რა­ღა­ცებს ტაბუ და­ე­დო. ადრე გარ­კვე­ულ თე­მებ­ზე ხუმ­რო­ბა, სკეტ­ჩებ­ში რა­ღაც სი­ტყვე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბა გა­ცი­ლე­ბით მარ­ტი­ვი იყო. ხუმ­რო­ბა არ უნდა იყოს ჰო­მო­ფო­ბი­უ­რი, ეთ­ნი­კუ­რი შუღ­ლის გაღ­ვი­ვე­ბის სა­ფუძ­ვე­ლი, პი­რა­დად მე ამა­ზე უკან არას­დროს ვი­ხევ­დი, მაგ­რამ დღეს უწეთ მა­ინც ამ ყვე­ლაფ­რის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბა მათ, ვინც სა­ხალ­ხო პრო­დუქტს ქმნის. თვი­თონ ხუმ­რო­ბა­საც გა­აჩ­ნია, რო­გო­რი იქ­ნე­ბა. შეგ­ნე­ბუ­ლი მა­ყუ­რე­ბე­ლი რა­ღა­ცას გპა­ტი­ობს. კარ­გი ხუმ­რო­ბა კი­დევ ბეწ­ვის ხიდ­ზე გა­ივ­ლის და სა­დღაც არ გა­და­ი­ჩე­ხე­ბა.

კახა მაღ­რა­ძე:

- ჩვენ რა­დი­კა­ლუ­რი ტი­პე­ბი ვი­ყა­ვით, ყვე­ლა­ფერს დავ­ცი­ნო­დით. არა­ფე­რი ჩვენ­თვის წმინ­და არ არ­სე­ბობ­და, ამან ცხოვ­რე­ბის მი­მართ რა­ღაც მე­დე­გო­ბაც შეგვძი­ნა. შე­გიძ­ლია ყვე­ლა­ფერს სხვა მხრი­დან, იუ­მო­რის­ტუ­ლად შე­ხე­დო.

- არ იყა­ვით პო­ლიტ­კო­რექ­ტუ­ლე­ბი, მაგ­რამ მგო­ნი, არა­ვინ და­გი­ზი­ა­ნე­ბი­ათ...

კახა მაღ­რა­ძე:

- სი­ცი­ლი სა­ერ­თოდ ყვე­ლა­ფერს ანე­იტ­რა­ლებს და აჯან­სა­ღებს. მას ჩემს საქ­მე­შიც ძა­ლი­ან ხში­რად ვი­ყე­ნებ. ერთი-ორი რომ გა­ი­ხუმ­რო, სტუ­დენ­ტე­ბის აუ­დი­ტო­რი­ას ეს არა­ფერს და­აკ­ლებს, თუ არ შეჰ­მა­ტებს. კე­თილ­გან­წყო­ბის მო­პო­ვე­ბა­ში, სა­კო­მუ­ნი­კა­ციო სივ­რცე­ში ბა­რი­ე­რე­ბის დაძ­ლე­ვა­შიც გეხ­მა­რე­ბა.

- რო­დის გაჩ­ნდა ინ­ტე­რე­სი ამ სფე­როს მი­მართ?

გოჩა თან­და­რაშ­ვი­ლი:

- სკო­ლა­ში სწავ­ლი­სას, ბოლო წლებ­ში გა­მიჩ­ნდა ინ­ტე­რე­სი, სა­ხუ­მა­რო გა­ზეთ­საც ვა­კე­თებ­დი, სა­დაც მე­გობ­რე­ბიც ერ­თვე­ბოდ­ნენ. მერე უნი­ვერ­სი­ტე­ტის მან­სან­კა­ნი ვნა­ხე, მო­მე­წო­ნა და სურ­ვი­ლი გა­მიჩ­ნდა, რომ ჩა­ვა­ბა­რებ­დი, იქ მეც მი­მე­ღო მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა. ჩა­ვა­ბა­რე და გა­ვა­კე­თე ჩემი გუნ­დი, ვი­ყა­ვი კა­პი­ტა­ნი და და­ვი­წყე თა­მა­ში. ისე და­ემ­თხვა, რომ თსუ-ში ბევ­რი ნი­ჭი­ე­რი ადა­მი­ა­ნი ერ­თმა­ნე­თის კონ­კუ­რენ­ტი აღ­მოვ­ჩნდით და ამ საქ­მე­შიც ასე გა­ვი­ზარ­დეთ... ერ­თად გა­ვა­კე­თეთ ნაკ­რე­ბი გუნ­დი და მივ­ყე­ვით ამ საქ­მი­ა­ნო­ბას.

კახა მაღ­რა­ძე:

- ჩემს შემ­თხვე­ვა­ში ყვე­ლა­ფე­რი სკო­ლი­დან და­ი­წყო. „კა­ვე­ე­ნის“ ჩემ­პი­ო­ნა­ტი იყო. დი­რექ­ცი­ამ მოს­წავ­ლე­ე­ბი შეკ­რი­ბა. მა­შინ­დე­ლი სტუ­დენ­ტი „კა­ვე­ენ­ში­კე­ბი“ გვეხ­მა­რე­ბოდ­ნენ, რა­ღა­ცებს გვას­წავ­ლიდ­ნენ, გვამ­ზა­დებ­დნენ, გვეხ­მა­რე­ბოდ­ნენ, რომ სკო­ლა კარ­გად წარვმდგა­რი­ყა­ვით. მერე და­მო­უ­კი­დებ­ლად თვი­თო­ნაც ვმუ­შა­ობ­დით, ამ სკო­ლე­ბის გუნ­დე­ბით ნაკ­რე­ბი გა­ა­კე­თეს. სა­ქარ­თვე­ლოს ჩემ­პი­ო­ნა­ტი იყო... სტუ­დენ­ტურ „კა­ვე­ე­ნებ­ში“, უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში, „გე­პე­ი­ში“ ყველ­გან ვმო­ნა­წი­ლე­ობ­დი, ასე­ვე სა­ქარ­თვე­ლოს ნაკ­რებ­ში. მოკ­ლედ, აქ­ტი­უ­რად ვი­ყა­ვი ჩარ­თუ­ლი. რა­ღაც გა­მოც­დი­ლე­ბა რომ და­ვაგ­რო­ვე, უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში სწავ­ლის პე­რი­ოდ­ში გუნ­დებ­საც ვამ­ზა­დებ­დი. შემ­დეგ ვი­ღა­ცე­ბი მიჰ­ყვე­ბოდ­ნენ ბო­ლომ­დე ამ საქ­მეს.

ირაკ­ლი კა­კა­ბა­ძე:

- დღეს ტე­ლე­ვი­ზი­ებ­ში არი­ან ადა­მი­ა­ნე­ბი, რომ­ლე­ბიც თა­ვი­დან ერთი გუნ­დი ვი­ყა­ვით. ყვე­ლას ბეგ­რა­უნდში არის ეს გა­მოც­დი­ლე­ბა, რო­მე­ლიც იუ­მო­რის სა­ხით ამ თა­მაშ­მა მოგ­ვცა. იქ და­ვი­წყეთ ამ ნა­ბი­ჯე­ბის გა­დად­გმა, რამ­დე­ნი­მე წელი რომ აკე­თებ გუ­ლით , დიდი გა­მოც­დი­ლე­ბა გიგ­როვ­დე­ბა. ის გა­მოც­დი­ლე­ბა, მა­შინ გაკ­ვა­ლუ­ლი გზის ნა­წი­ლი, ახ­ლაც მუ­შა­ობს.

კახა მაღ­რა­ძე:

- გულ­წრფე­ლად რომ ვთქვა, ჩემ­თვის „კა­ვე­ე­ნის“ თა­მა­შის წლე­ბი სუფ­თა ჰა­ე­რის ჩა­სუნ­თქვის სა­შუ­ა­ლე­ბა იყო მა­შინ, როცა ირ­გვლივ 90-იანი წლე­ბის სიბ­ნე­ლე გახ­ლდათ. ამა თუ იმ საქ­მეს, მათ შო­რის, სწავ­ლა­საც აზრი, პერ­სპექ­ტი­ვა არ ჰქონ­და. ამ მო­ღუ­შუ­ლი სი­ტუ­ა­ცი­ე­ბის­გან ეს კარ­გი სა­შუ­ა­ლე­ბა აღ­მოჩ­ნდა შე­და­რე­ბით ჯან­საღ ატ­მოს­ფე­რო­ში მოხ­ვედ­რი­ლი­ყა­ვი და ასე­თი­ვე ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბი გქო­ნო­და. თან, ეს თა­მა­ში სპორ­ტულ ელე­მენ­ტებ­საც შე­ი­ცავს - გა­მარ­ჯვე­ბაც არის და და­მარ­ცხე­ბაც, რაც და­მა­ტე­ბი­თი მო­ტი­ვა­ცი­ა­ცაა. მთა­ვა­რი მა­ინც ისაა, რომ ცუდ პე­რი­ოდ­ში კარგ გა­რე­მო­ში მოვ­ხვდი, როცა შე­საძ­ლე­ბე­ლი იყო, გა­ცი­ლე­ბით უა­რეს სი­ტუ­ა­ცი­ა­ში აღ­მოვ­ჩე­ნი­ლი­ყა­ვი, რაც შემ­დგომ ჩემს ცხოვ­რე­ბა­ზე აი­სა­ხე­ბო­და. „კა­ვე­ენ­მა“ ბევ­რი კარ­გი რამ მომ­ცა - უამ­რა­ვი მე­გო­ბა­რი, ნაც­ნო­ბი შემ­ძი­ნა, სა­ინ­ტე­რე­სო ადა­მი­ა­ნე­ბი გა­მაც­ნო, ბევ­რი სა­კი­თხი­სად­მი იუ­მო­რით შე­ხედ­ვის უნა­რი გა­მო­მი­მუ­შა­ვა.

- შენი მე­გობ­რე­ბი რა­ღაც ფორ­მით გაჰ­ყვნენ იუ­მორს, შენ სხვა მი­მარ­თუ­ლე­ბა აირ­ჩიე...

- რა­ღაც პე­რი­ო­დი სცე­ნა­რის­ტად სე­რი­ალ­ზე „ჩვე­ნი ეზო“ ვმუ­შა­ობ­დი, რო­მე­ლიც „რუს­თა­ვი 2“-ზე გა­დი­ო­და. იდე­ა­ში საქ­მი­ა­ნო­ბა „ღა­მის შო­უ­ში“ სცე­ნა­რის­ტად და მსა­ხი­ო­ბად უნდა გა­მეგ­რძე­ლე­ბი­ნა. სხვა­დას­ხვა მი­ზე­ზის გამო ამ ყვე­ლა­ფერს თავი და­ვა­ნე­ბე, თუმ­ცა მაგ მი­მარ­თუ­ლე­ბით აქ­ტი­უ­რად ვვი­თარ­დე­ბო­დი. ხომ ვამ­ბობ, იუ­მო­რი არ მტო­ვებს, კარგ გა­ცი­ნე­ბას რა სჯო­ბია.

გოჩა თან­და­რაშ­ვი­ლი:

- ბავ­შვო­ბა­ში ბევ­რს ვკი­თხუ­ლობ­დი, იუ­მო­რიც მიყ­ვარ­და, ნო­დარ დუმ­ბა­ძის ნა­წარ­მო­ე­ბე­ბი ზე­პი­რად ვი­ცო­დი, კარ­გად ვსწავ­ლობ­დი, ვე­კუ­ას სა­ხე­ლო­ბის მა­თე­მა­ტი­კუ­რი სკო­ლა და­ვამ­თავ­რე, ალ­ბათ ამან იქო­ნია გავ­ლე­ნა. ად­ვი­ლად შე­მეძ­ლო, სხვა­დას­ხვა თე­მა­ზე მე­ხუმ­რა. ზო­გა­დად ხუმ­რო­ბაც მა­თე­მა­ტი­კუ­რი ფორ­მუ­ლაა... ჩვენს გუნდში ბევ­რი ინ­ტე­ლექ­ტუ­ა­ლი თა­მა­შობ­და. ჩვე­ნი ნაკ­რე­ბის რამ­დე­ნი­მე წევ­რი, 4-5 ბიჭი ინ­ტე­ლექტ-კლუბ­შიც ვთა­მა­შობ­დით. ერთ-ერთ წელს სა­ქარ­თვე­ლოს ჩემ­პი­ო­ნე­ბი გავ­ხდით.

ირაკ­ლი კა­კა­ბა­ძე:

- კი, იქი­დან ისე­თი თვი­სე­ბე­ბი გვაქვს შე­ძე­ნი­ლი, რო­მე­ლიც გეხ­მა­რე­ბა, კი­დევ უფრო გა­ნა­ვი­თა­რო და სხვა მი­მარ­თუ­ლე­ბით წახ­ვი­დე. მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი მა­ინც გუნ­დუ­რო­ბაა, რად­გა­ნაც გუნ­დუ­რი თა­მა­შია, მარ­ტო ვე­რა­ფერს გა­ა­კე­თებ, წარ­მა­ტე­ბუ­ლი ვერ იქ­ნე­ბი. იმის­თვის, რომ წარ­მა­ტე­ბას მი­აღ­წიო ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბით, გჭირ­დე­ბა კარ­გი გუნ­დი, რომ­ლებ­თან ერ­თა­დაც იმუ­შა­ვებ. ეს მთა­ვა­რი ფორ­მუ­ლაა, რო­გორც ფეხ­ბურთს მარ­ტო ვერ ითა­მა­შებ, და­ახ­ლო­ე­ბით ასეა. ვი­საც გუნ­დუ­რი თა­მა­ში არ შე­უძ­ლია, შე­იძ­ლე­ბა, წარ­მა­ტე­ბუ­ლი სხვა­გან გახ­დეს, მაგ­რამ აქ ვერა.

ნა­ხეთ ასე­ვე:

მკითხველის კომენტარები / 13 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
ზაზა
0

არც კრავჩუკი, არც კუჩმა, არც იუშჩენკო, არც პოროშჩენკო და არც ის ავად სახსენებელი იანუკოვიჩი არ მიიყვანდა უკრაინას ამ კატასტროფამდე, რადგან უკრაინელები და ასე თუ ისე პროფესიონალი პოლიტიკოსები იყვნენ.

ვიღაცას სწორედ კლოუნი და არა პროფესიონალი ჭირდებოდა უკრაინის ხელისუფლებაში უკრაინული არმაგედონის მოსაწყობად, შედეგი სახეზეა!

ნესტორი
2

კლოუნობა მისი არჩევანი იყო, ასე იშოვა პირველი ფული. თუკი რამე დაამსხვრია მან ეს უკრაინა და უკრაინელების მშვიდობიანი ყოფა იყო. 

პუტინს ვიცნობთ და ვიცით რაზეა წამსვლელი, დასავლეთის გაცნობაც მოვასწარით უკვე და ისიც გავიგეთ რომ არც ეგენი არიან ანგელოზები. თუ ლიდერობას იღებ საკუთარ თავზე პრაგმატულად უნდა იაზროვნო და პირველ ადგილზე საკუთარი ქვეყნისა და ხალხის ინტერესები უნდა დააყენო!

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
იუსტიციის სამინისტრო გარდაცვლილ პატიმარ იოსებ გორგაძესთან დაკავშირებით ვიდეომასალებს ასაჯაროებს
ავტორი:

"ფაქტია, ეს სტერეოტიპი ზელენსკიმ დააამსხვრია… ეს ადამიანი ყველაზე ნაკლებად ჰგავს კლოუნს" - კომიკოსი და პოლიტიკა: რას ამბობენ ყოფილი "კავეენშიკები" საზოგადოებაში არსებულ სტერეოტიპზე

"ფაქტია, ეს სტერეოტიპი ზელენსკიმ დააამსხვრია… ეს ადამიანი ყველაზე ნაკლებად ჰგავს კლოუნს" - კომიკოსი და პოლიტიკა: რას ამბობენ ყოფილი "კავეენშიკები" საზოგადოებაში არსებულ სტერეოტიპზე

არსებობს ასეთი სტერეოტიპი - თუ ადამიანი საშუალო დონის იურისტია, ეკონომისტი, ან მაგალითად, საერთაშორისო ურთიერთობის სპეციალისტი, შესაძლებელია, იყოს პოლიტიკოსი, მაგრამ იუმორისტის პოლიტიკოსობას რატომღაც საზოგადოების ნაწილი რთულად ეგუება.

უკრაინის პრეზიდენტის ვოლოდიმირ ზელენსკის პრეზიდენტობას ადამიანების გარკვეული რაოდენობა აღფრთოვანებით ვერ შეხვდა. მართალია, ბოლო დროს უკვე ნაკლებად, თუმცა მაინც წამოაძახებდნენ ხოლმე იმას, რომ კარიერა იუმორისტობით დაიწყო, "კავეენშიკი" (მანსანკანელი) იყო და პოლიტიკაში შოუმენობიდან მოვიდა.

მართლაც რა არის „კავეენი“ (მხიარულთა და საზრიანთა კლუბი), როგორი ადამიანების თამაშია ის, რა თვისებებია საჭირო მის სათამაშოდ, ამაზე მათ ვესაუბრეთ, ვინც წლების წინ მანსანკანელი ყოფილა და მეტიც, თითოეულის ბიოგრაფიაში ამ ყველაფერს სერიოზული ადგილი უკავია.

ირაკლი კაკაბაძე, გადაცემა "კაცების" წამყვანი:

- გეთანხმებით, რომ ეს სტერეოტიპი არსებობს, ვერ გეტყვით კონკრეტულად რატომ, საბოლოო დასკვნამდე ვერ მივდივარ, მაგრამ რატომღაც ასე ითვლება, რომ საშუალო დონის, ან თუნდაც დაბალი დონის ეკონომისტი, იურისტი, მენეჯერი უფრო წარმატებული შეიძლება იყოს პოლიტიკაში, ვიდრე წარმატებული კომიკოსი. იმიტომ, რომ კომიკოსი ხუმრობს და ეს ხომ არასერიოზულია?! ეს ალბათ ადამიანების უცოდინრობის ბრალია. რამხელა შრომა, განათლება და რამდენი რამ სჭირდება ამ ყველაფერს. დასავლეთში საქმე სხვანაირადაა, იქ ამ კუთხით ყველაფერი გარკვეულია... მართალია, დღესდღეობით ვიღაცები ზელენსკიზე რაღაც სისულელეებს კიდევ ამბობენ, მაგრამ ფაქტი სახეზეა, რომ მან ეს სტერეოტიპი დაანგრია.

გოჩა თანდარაშვილი, იუმორისტი:

- იმ ადამიანებისთვის, ვინც ვერ ხედავს, ვინ არის კარგი და ვინ არის ცუდი, ვინც ვერ ხედავს, რომ საერთოდ არაფერ შუაშია ის ადამიანი კომიკოსი იქნება, ინჟინერი, ბუღალტერი, თუ ექიმი, არანაირი აზრი არ აქვს. ვინც ამდენი თვის შემდეგ ვერაფერი დაინახა, მათთვის ერთადერთი ახსნა ის იქნება, რომ ძალიან მალე რუსეთს „დედა აღარ ეყოლება“ და ასევე მათ, ვინც მაგ რუსეთს თვალებში შეჰყურებს. მეტი რაღა უნდა ავუხსნათ?! კომიკოსი რომ არის, ზუსტად ამიტომაა მაგარი. ვინც ფიქრობს, რომ ხალხი შეახოცა, ხალხი თავის მიწას იცავს და ისინი იმ ნაბიჭვრებმა დახოცეს. ზელენსკი თავის ხალხთან ერთად თავის მიწას იცავს. ადამიანები გვერდში უდგანან. აქ კი არავის არაფერი ეკითხება, ზელენსკი კომიკოსია, თუ ვინ არის.

კახა მაღრაძე, პიარის სპეციალისტი:

- კლოუნის საქმეც თავისებურ ძალისხმევას მოითხოვს, მასაც სჭირდება რესურსი აუდიტორიამდე მივიდეს და მიზანს მიაღწიოს... ზელენსკი კი იმას ადასტურებს, რომ მისი მისამართით გამოთქმულ ფრაზებში (რასაც გულისხმობენ), ეს ადამიანი ყველაზე ნაკლებად ჰგავს კლოუნს...

ირაკლი კაკაბაძე:

- ისე, მე მხოლოდ „კავეენს“ არ გამოვყოფდი, ზელენსკის შემთხვევაში ეს არის - იუმორიც და შოუბიზნესიც. მას კარგად ვიცნობთ ისინი, ვისაც „კავეენი“ მასთან ერთად გვითამაშია. მერეც რამდენჯერმე გვქონდა გადაკვეთა, მაგალითად, უკრაინის პირველ ომამდე, 2014 წლამდე... გარდა იმისა, რომ წარმატებული „კავეენშიკი“ იყო, პოპულარული გუნდი ჰყავდა, გასტროლებზე დადიოდნენ, შემდეგ პოპულარული წამყვანიც გახდა. სანამ უკრაინაში სიტუაცია დაიძაბებოდა, სერიოზული ღონისძიებები მიჰყავდა, მაგალითად, ისეთი, როგორიც იურმალის კონკურსია და ა.შ. შოუბიზნესში ძალიან ცნობილი ფიგურა გახდა. მის კომპანიას მაღალრეიტინგული სერიალები ჰქონდა, ზოგადად წარმატებული კომპანია გახლდათ. ამიტომ, წარმატებული „კავეენშიკი“ რომ იყო, ეს არაფერს ცვლის. იყვნენ სხვებიც, რომლებმაც ვერაფერს მიაღწიეს. კარგი წამყვანი, კარგი მსახიობი, კარგი მენეჯერი სახელმწიფოს ძალიან მაგარი მეთაური აღმოჩნდა. ყველაფერი კი ასე უბრალოდ არ მოდის. საჭიროა იუმორის გრძნობა, მენეჯერული თვისებები - გუნდის კარგი ლიდერიც იყო და კარგი იუმორი რომ აკეთო, განათლებაა საჭირო.

კახა მაღრაძე:

- ფაქტია, რომ შეურაცხყოფის შემცველია ის ეპითეტი, რადგან კლოუნში ნეგატიურს გულისხმობენ... ტექნიკურადაც ხალხი რომ გააცინო, საკმაოდ რთული პროცესია. რაღაცას დავიჯღანები და ამაზე აუდიტორიას გაეცინება, - ასე არ არის. თანამედროვე აუდიტორიას უბრალო დაჯღანვაზე არ ეცინება. შესაბამისად, ამას სერიოზული ინტელექტუალური შრომა სჭირდება. მერე გაცინებაც არის და გაცინებაც. „კავეენის“ პროგრამაც ისე უნდა იყოს აწყობილი, აუდიტორიას სულ უნდა ეცინებოდეს. რაც მეტს გააცინებ, ამ საქმეში წარმატებულიც ხდები. სავარაუდოდ, არც კლოუნობაა ადვილი და როგორც სხვა პროფესია, ესეც დასაფასებელია. მით უმეტეს, როცა ეს ყველაფერი ინტელექტუალურ შრომას უკავშირდება.

...როგორც დასაწყისში აღვნიშნეთ, "კავეენშიკს" წერაც უნდა შეეძლოს, ხუმრობა რომ დაწეროს, ტექსტიცუნდა გამართოს, სცენაზე მოქცევა უნდა იცოდეს, ქორეოგრაფიის და მუსიკალური ელემენტებია საჭირო. საზოგადოებაში არსებული პოლიტიკურ-საზოგადოებრივი პროცესების, მოდური თუ ტრენდული ამბების ჯანსარად დანახვა შეეძლოს, საზოგადოებაში არსებული სხვადასხვა ამბის განხილვა, ორიგინალური აზროვნება, განათლება, მოკლედ, ეს ყველაფერი იმისთვის, რომ „კავეენის“ თამაშისას წარმატებული იყო. შრომატევადი საქმეა და ინტელექტუალურ რესურსს მოითხოვს.

გოჩა თანდარაშვილი:

- რთული ჟანრია, თუმცა საზოგადოების მხრიდან ხშირია ასეთი ფრაზები - „თქვენ რა გენაღვლებათ, სხედხართ და ერთობით“. არ არის ასე. იმ ხუმრობების დაწერას ძალიან ბევრი შრომა სჭირდება. ფიზიკურზე მეტად დამღლელი გონებრივი შრომაა. ბევრი ინფორმაცია უნდა მიიღო და გასცე, ანუ მოიფიქრო ისეთი ხუმრობა, რომელზეც სხვას გაეცინება. აქვე ბევრი რამ უნდა გაითვალისწინო, მით უმეტეს, როდესაც დღეს რაღაცებს ტაბუ დაედო. ადრე გარკვეულ თემებზე ხუმრობა, სკეტჩებში რაღაც სიტყვების გამოყენება გაცილებით მარტივი იყო. ხუმრობა არ უნდა იყოს ჰომოფობიური, ეთნიკური შუღლის გაღვივების საფუძველი, პირადად მე ამაზე უკან არასდროს ვიხევდი, მაგრამ დღეს უწეთ მაინც ამ ყველაფრის გათვალისწინება მათ, ვინც სახალხო პროდუქტს ქმნის. თვითონ ხუმრობასაც გააჩნია, როგორი იქნება. შეგნებული მაყურებელი რაღაცას გპატიობს. კარგი ხუმრობა კიდევ ბეწვის ხიდზე გაივლის და სადღაც არ გადაიჩეხება.

კახა მაღრაძე:

- ჩვენ რადიკალური ტიპები ვიყავით, ყველაფერს დავცინოდით. არაფერი ჩვენთვის წმინდა არ არსებობდა, ამან ცხოვრების მიმართ რაღაც მედეგობაც შეგვძინა. შეგიძლია ყველაფერს სხვა მხრიდან, იუმორისტულად შეხედო.

- არ იყავით პოლიტკორექტულები, მაგრამ მგონი, არავინ დაგიზიანებიათ...

კახა მაღრაძე:

- სიცილი საერთოდ ყველაფერს ანეიტრალებს და აჯანსაღებს. მას ჩემს საქმეშიც ძალიან ხშირად ვიყენებ. ერთი-ორი რომ გაიხუმრო, სტუდენტების აუდიტორიას ეს არაფერს დააკლებს, თუ არ შეჰმატებს. კეთილგანწყობის მოპოვებაში, საკომუნიკაციო სივრცეში ბარიერების დაძლევაშიც გეხმარება.

- როდის გაჩნდა ინტერესი ამ სფეროს მიმართ?

გოჩა თანდარაშვილი:

- სკოლაში სწავლისას, ბოლო წლებში გამიჩნდა ინტერესი, სახუმარო გაზეთსაც ვაკეთებდი, სადაც მეგობრებიც ერთვებოდნენ. მერე უნივერსიტეტის მანსანკანი ვნახე, მომეწონა და სურვილი გამიჩნდა, რომ ჩავაბარებდი, იქ მეც მიმეღო მონაწილეობა. ჩავაბარე და გავაკეთე ჩემი გუნდი, ვიყავი კაპიტანი და დავიწყე თამაში. ისე დაემთხვა, რომ თსუ-ში ბევრი ნიჭიერი ადამიანი ერთმანეთის კონკურენტი აღმოვჩნდით და ამ საქმეშიც ასე გავიზარდეთ... ერთად გავაკეთეთ ნაკრები გუნდი და მივყევით ამ საქმიანობას.

კახა მაღრაძე:

- ჩემს შემთხვევაში ყველაფერი სკოლიდან დაიწყო. „კავეენის“ ჩემპიონატი იყო. დირექციამ მოსწავლეები შეკრიბა. მაშინდელი სტუდენტი „კავეენშიკები“ გვეხმარებოდნენ, რაღაცებს გვასწავლიდნენ, გვამზადებდნენ, გვეხმარებოდნენ, რომ სკოლა კარგად წარვმდგარიყავით. მერე დამოუკიდებლად თვითონაც ვმუშაობდით, ამ სკოლების გუნდებით ნაკრები გააკეთეს. საქართველოს ჩემპიონატი იყო... სტუდენტურ „კავეენებში“, უნივერსიტეტში, „გეპეიში“ ყველგან ვმონაწილეობდი, ასევე საქართველოს ნაკრებში. მოკლედ, აქტიურად ვიყავი ჩართული. რაღაც გამოცდილება რომ დავაგროვე, უნივერსიტეტში სწავლის პერიოდში გუნდებსაც ვამზადებდი. შემდეგ ვიღაცები მიჰყვებოდნენ ბოლომდე ამ საქმეს.

ირაკლი კაკაბაძე:

- დღეს ტელევიზიებში არიან ადამიანები, რომლებიც თავიდან ერთი გუნდი ვიყავით. ყველას ბეგრაუნდში არის ეს გამოცდილება, რომელიც იუმორის სახით ამ თამაშმა მოგვცა. იქ დავიწყეთ ამ ნაბიჯების გადადგმა, რამდენიმე წელი რომ აკეთებ გულით , დიდი გამოცდილება გიგროვდება. ის გამოცდილება, მაშინ გაკვალული გზის ნაწილი, ახლაც მუშაობს.

კახა მაღრაძე:

- გულწრფელად რომ ვთქვა, ჩემთვის „კავეენის“ თამაშის წლები სუფთა ჰაერის ჩასუნთქვის საშუალება იყო მაშინ, როცა ირგვლივ 90-იანი წლების სიბნელე გახლდათ. ამა თუ იმ საქმეს, მათ შორის, სწავლასაც აზრი, პერსპექტივა არ ჰქონდა. ამ მოღუშული სიტუაციებისგან ეს კარგი საშუალება აღმოჩნდა შედარებით ჯანსაღ ატმოსფეროში მოხვედრილიყავი და ასეთივე ურთიერთობები გქონოდა. თან, ეს თამაში სპორტულ ელემენტებსაც შეიცავს - გამარჯვებაც არის და დამარცხებაც, რაც დამატებითი მოტივაციაცაა. მთავარი მაინც ისაა, რომ ცუდ პერიოდში კარგ გარემოში მოვხვდი, როცა შესაძლებელი იყო, გაცილებით უარეს სიტუაციაში აღმოვჩენილიყავი, რაც შემდგომ ჩემს ცხოვრებაზე აისახებოდა. „კავეენმა“ ბევრი კარგი რამ მომცა - უამრავი მეგობარი, ნაცნობი შემძინა, საინტერესო ადამიანები გამაცნო, ბევრი საკითხისადმი იუმორით შეხედვის უნარი გამომიმუშავა.

- შენი მეგობრები რაღაც ფორმით გაჰყვნენ იუმორს, შენ სხვა მიმართულება აირჩიე...

- რაღაც პერიოდი სცენარისტად სერიალზე „ჩვენი ეზო“ ვმუშაობდი, რომელიც „რუსთავი 2“-ზე გადიოდა. იდეაში საქმიანობა „ღამის შოუში“ სცენარისტად და მსახიობად უნდა გამეგრძელებინა. სხვადასხვა მიზეზის გამო ამ ყველაფერს თავი დავანებე, თუმცა მაგ მიმართულებით აქტიურად ვვითარდებოდი. ხომ ვამბობ, იუმორი არ მტოვებს, კარგ გაცინებას რა სჯობია.

გოჩა თანდარაშვილი:

- ბავშვობაში ბევრს ვკითხულობდი, იუმორიც მიყვარდა, ნოდარ დუმბაძის ნაწარმოებები ზეპირად ვიცოდი, კარგად ვსწავლობდი, ვეკუას სახელობის მათემატიკური სკოლა დავამთავრე, ალბათ ამან იქონია გავლენა. ადვილად შემეძლო, სხვადასხვა თემაზე მეხუმრა. ზოგადად ხუმრობაც მათემატიკური ფორმულაა... ჩვენს გუნდში ბევრი ინტელექტუალი თამაშობდა. ჩვენი ნაკრების რამდენიმე წევრი, 4-5 ბიჭი ინტელექტ-კლუბშიც ვთამაშობდით. ერთ-ერთ წელს საქართველოს ჩემპიონები გავხდით.

ირაკლი კაკაბაძე:

- კი, იქიდან ისეთი თვისებები გვაქვს შეძენილი, რომელიც გეხმარება, კიდევ უფრო განავითარო და სხვა მიმართულებით წახვიდე. მნიშვნელოვანი მაინც გუნდურობაა, რადგანაც გუნდური თამაშია, მარტო ვერაფერს გააკეთებ, წარმატებული ვერ იქნები. იმისთვის, რომ წარმატებას მიაღწიო ამ მიმართულებით, გჭირდება კარგი გუნდი, რომლებთან ერთადაც იმუშავებ. ეს მთავარი ფორმულაა, როგორც ფეხბურთს მარტო ვერ ითამაშებ, დაახლოებით ასეა. ვისაც გუნდური თამაში არ შეუძლია, შეიძლება, წარმატებული სხვაგან გახდეს, მაგრამ აქ ვერა.

ნახეთ ასევე: