პოლიტიკა
მსოფლიო
სამართალი

27

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის ოცდამეცხრე დღე დაიწყება 06:58-ზე, მთვარე თევზებშია საკმაოდ რთული დღეა. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ფინანსურ ოპერაციებს, ყოველგვარ ვაჭრობასა და სასამართლო საქმეს. სხვა დღისთვის გადადეთ უფროსთან შეხვედრა და საქმეებზე საუბარს. არ გირჩევთ მგზავრობას, საქმეების გარჩევას. მეტად დაისვენეთ. კარგია მსუბუქი ვარჯიში. დღეს ქორწინება დაუშვებელია. განქორწინების მიზეზი ერთ-ერთი მეუღლის ღალატი ან ტყუილი გახდება. სასურველია დაიცვათ მარხვა. ძილის წინ მიიღეთ შხაპი. რაციონიდან გამორიცხეთ ხორცეული, პურ-ფუნთუშეული და ტკბილეული.
Faceამბები
სპორტი
კულტურა/შოუბიზნესი
მეცნიერება
კონფლიქტები
სამხედრო
მოზაიკა
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ერთი იძახის, რომ სხვისია ეს მიწა, ვინ ხარ შენ, ვინ გეკითხება, დაეტიე, სადაც ხარ? - ჩვენ გავარკვევთ, თუ სახელმწიფოს არ შეუძლია" - მეუფე იაკობი კარტოგრაფებსა და გარეჯზე
"ერთი იძახის, რომ სხვისია ეს მიწა, ვინ ხარ შენ, ვინ გეკითხება, დაეტიე, სადაც ხარ? - ჩვენ გავარკვევთ, თუ სახელმწიფოს არ შეუძლია" - მეუფე იაკობი კარტოგრაფებსა და გარეჯზე

ერთი კი წი­ნას­წარ გან­ზრა­ხუ­ლად იძა­ხის, რომ ეს მიწა სხვი­სია, ვის ან­დობ ასეთ საქ­მე­ებს?! -გა­რე­ჯას­თან სა­მი­ვე ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა უსუ­სუ­რი იყო,- ამის შე­სა­ხებ მე­უ­ფე ია­კობ­მა ივე­რი მე­ლაშ­ვი­ლი­სა და ნა­ტა­ლია ილი­ჩო­ვა­ზე სა­უბ­რი­სას გა­ნა­ცხა­და.

რო­გორც მან აღ­ნიშ­ნა, თუ ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა ვერ ახერ­ხებს და­ვით-გა­რე­ჯის სა­კი­თხის მოგ­ვა­რე­ბას, ამას ეკ­ლე­სია მო­აგ­ვრებს.

„როცა ადა­მი­ანს ცი­ხი­დან უშ­ვე­ბენ სა­სი­ხა­რუ­ლო მოვ­ლე­ნაა, თვი­თონ მას უხა­რია, ოჯა­ხის წევ­რებს, ბევრ მის ახ­ლო­ბელს უხა­რია და ამ დღე­ებ­ში რო­გორც იცით, ორი მი­წათ­მოქ­მე­დი გა­მო­უშ­ვეს ცი­ხი­დან მე­ლაშ­ვი­ლი და ილი­ჩო­ვა და მერე ტე­ლე­ვი­ზი­ა­შიც მი­ვიდ­ნენ. არ ვიძ­ლე­ო­დი კო­მენ­ტარს იმი­ტომ, რომ და­ჭე­რი­ლი იყო კაცი და მა­ინც ცი­ხე­ში რომ არის და შე­ზღუ­დუ­ლი აქვს თა­ვი­სუფ­ლე­ბა, ვთვლი, რომ როცა თა­ვი­სუფ­ლე­ბა­ზე ხარ ადა­მი­ა­ნი სჯობს არ შე­ე­ხო, თუ ძა­ლით არ გა­მო­გიწ­ვი­ეს და როცა გა­მო­ვი­და სა­ო­ცა­რი რამ მო­ვის­მი­ნე, კაცი უმაღ­ლე­სი ხლე­ი­სუფ­ლე­ბის ხელ­ში იყო, ჯერ შე­ვარ­დნა­ძე იყო, მერე სა­ა­კაშ­ვი­ლი, მერე ივა­ნიშ­ვი­ლის ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა, მნიშ­ვნე­ლო­ბა არ აქვს პრე­მი­ე­რი ვინ იყო და ვინ არა, ვინც მარ­თავ­დნენ იმათ­ზე ვლა­პა­რა­კობ, ისე­თი კაცი გვყავ­და კო­მი­სი­ა­ში რა ბრძა­ნა - ზოგი ცდი­ლობს მის გა­მოყ­ვა­ნას, რომ რაზე და­ობდ­თო ის ხომ იმა­თი­აო. წარ­მოდ­გი­ნეთ აზერ­ბა­ი­ჯან­ში რომ კო­მი­სი­ის წევ­რს ეგ გა­ე­კე­თე­ბი­ნა, სად იქ­ნე­ბო­და დღეს, მისი ოჯა­ხიც. შე და­ლოც­ვი­ლო, მერე რომ ცდი­ლობ ასე­თი ადა­მი­ნი გა­ა­მარ­თლო, რო­გორ არის სხვი­სი, როცა 2001 წელს მე წა­ვე­დი მო­ნას­ტერ­ში, მა­ნამ­დე ოთხი წელი იქით დავ­დი­ო­დი სულ გა­რე­ჯა­ში, ავი­დეს ნა­ხოს, თა­მარ მე­ფის ფრეს­კა იქ­ნებ არის იქ, კარ­გად ნა­ხოს, ნა­ხოს აბა სა­და­უ­რი რა­ღა­ცე­ბია და ბო­ლოს ვინ ცხოვ­რობ­და იქ. ეს არის ქვეყ­ნე­ბის და­სა­ლა­გე­ბე­ლი და ტრა­გე­დია ის კი არ არის, მაგი რომ ასე აძ­ლევს, ის ერთი კა­ცია, მე უბ­რა­ლოდ რა და­ვი­ნა­ხე - გა­მო­ვი­და და ვი­ღა­ცას უთხრა - აი, ხომ მა­გა­რი ტიპი ვარ (მა­პა­ტი­ეთ ამ გა­მოთ­ქმა­ზე), გა­მო­ვე­დი და ვამ­ბობ, რომ ქარ­თვე­ლე­ბის არაა, აზერ­ბა­ი­ჯან­ლე­ბის მი­წაა. რო­გორ შე­იძ­ლე­ბა - მა­ნამ­დე გმი­რად მი­იჩ­ნევ­დი იმის გამო, რომ ცი­ხე­ში იყო და­ჭე­რი­ლი, ცი­ხე­ში ვის არ იჭე­რენ?! რომ გა­მო­ვი­და და ეს ჩა­ი­დი­ნა, იქ­ნებ ქარ­თუ­ლად კარ­გად ვერ გა­მოთ­ქვა, სა­ერ­თოდ სა­ო­ცა­რი კო­მი­სი­აა, მე­ო­რე წევ­რია ქალ­ბა­ტო­ნი და სა­ხელ­მწი­ფო ენა არ ის­წავ­ლა, მარ­ტო რუ­სუ­ლი ენით გვე­ლა­პა­რა­კე­ბო­და, აბა შე­იძ­ლე­ბა?! ასეთ საქ­მე­ებს ვის ან­დობ, ერთი რო­მე­ლიც წი­ნას­წარ გან­ზრა­ხუ­ლად იძა­ხის, რომ სხვი­სია ეს მიწა, ვინა ხარ შე, რა ვინ გე­კი­თხე­ბა, წადი და­ე­ტიე, სა­დაც ხარ, იქ და­ე­ტიე. არა­ვის უნდა ცი­ხე­ში რომ იყოს, მაგ­რამ გა­რე­ჯას­თან სა­მი­ვე ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა უსუ­სუ­რი იყო და შიდა ერ­თმა­ნე­თის ჭა­მით არა­ფე­რი გა­მო­ვა. ეგ წე­სი­ე­რად უნდა გა­დავ­წყვი­ტოთ აზერ­ბა­ი­ჯა­ნე­ლებ­თან, თო­რემ აქ ვის და­ი­ჭერ და ვის არა, რაზე იჭერ, გე­კი­თხა და ისე­დაც გე­უბ­ნე­ბა, რომ იმი­სია, მა­გის გამო იჭერ? შენ გყავს შეყ­ვა­ნი­ლი კო­მი­სი­ა­ში მე ხომ არ შე­მიყ­ვა­ნია, ამი­ტომ ყვე­ლა უნდა დავ­ფიქ­რდეთ“ , - გა­ნა­ცხა­და მე­უ­ფე ია­კობ­მა.

მე­უ­ფე პო­ლი­ტი­კო­სებს აკ­რი­ტი­კებს და აცხა­დებს, რომ ისი­ნი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ში ფუ­ლის სა­შოვ­ნე­ლად მო­დი­ან.

„ის პო­ლი­ტი­კო­სე­ბიც უნდა და­ფიქ­რდნენ, ვი­საც პრე­ტენ­ზია აქვს, რომ თუნ­დაც მო­მა­ვალ პარ­ლა­მენ­ტში რა­ღაც რი­ცხვით შე­ვიდ­ნენ, რა რი­ცხვით უნდა შეხ­ვი­დეთ, თუ ქარ­თვე­ლებს ასე დაგ­ვი­პი­რის­პირ­დით, ისი­ნი ხომ არ გგო­ნი­ვართ, რომ ბატ­კნე­ბი­ვით გა­ვი­სუ­სე­ბით და მა­გას გა­პა­ტი­ებთ, რაც ჩვე­ნია, ნუ­რა­ვინ ნუ შე­ე­ხე­ბა, ჩვენ გა­ვარ­კვევთ, თუ სა­ხელ­მწი­ფოს არ შე­უძ­ლია, ად­რეც მით­ქვამს, ჩვენ შეგ­ვიძ­ლია რომ გა­ვარ­ვი­ოთ ცი­ვი­ლი­ზე­ბუ­ლად და მოხ­დეს ისე რომ ორი­ვე მხა­რე მად­ლო­ბე­ლი დარ­ჩეს. ვიცი რა­საც ვამ­ბობ. ნა­ხეთ აზერ­ბა­ი­ჯა­ნე­ლე­ბი რო­გორ გვჯო­ბი­ან, წი­თე­ლი კო­მი­სი­ის ძეგლი არ აა­ღე­ბი­ნეს მარ­ნე­ულ­ში, ჩვე­ნი­ა­ნი­აო და შენ შენს მი­წას, შენს ის­ტო­რი­ას რო­გორ აძ­ლევ, როცა ქარ­თვე­ლის გარ­და იქ არა­ვის უცხოვ­რია. ვი­სას აძ­ლევ, ჯერ კარ­ტოგ­რა­ფიც არ ხარ, მი­წათ­მომ­წყო­ბი ხარ, ვინც კარ­ტოგ­რა­ფე­ბი არი­ან კარ­გად იცი­ან და რუ­სუ­ლი რუ­კით რა­ტომ მი­წყვეტ, შენ რო­მე­ლიც გაქვს? და­ვი­ლა­პა­რა­კებთ აზერ­ბა­ი­ჯან­თან ჩვენ. ჩვენ­სა­ვით დოყ­ლა­პი­ე­ბი კი არ არი­ან, თა­ვი­ან­თი მი­წე­ბის დაბ­რუ­ნე­ბა რომ უნ­დათ, ხომ ხე­დავ რა­საც შვე­ბი­ან და შენ ვი­სას აძ­ლევ? მარ­თლა ეკ­ლე­სი­ა­ში რომ ვართ, ის ხომ არ გო­ნი­ათ, კა­ცო­ბაც ვი­ცით და ყვე­ლა­ფე­რი, თუ სად­მე ომი ყო­ფი­ლა, ყველ­გან ნა­ო­მა­რი ვარ მე და ჭკვი­ა­ნად იყ­ვნენ, ამით კი არ ვე­მუქ­რე­ბი, მო­დი­ან მარ­ტო ფულს შო­უ­ლო­ბენ, ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ში მო­დი­ან, ფუ­ლის შოვ­ნის გარ­და არა­ფე­რი... ტკბე­ბი­ან სკა­მე­ბით. ასე რომ, და­ვიც­ვათ ჩვენ ჩვე­ნი. ისეთ ადა­მი­ანს არა­ფე­რი უნდა, ქუ­ჩა­ში რომ გა­მო­ივ­ლის, გა­მარ­ჯო­ბაც არ უნდა უთხრა და უნდა გა­რი­ყო ისი­ნი, ვინც მხარს უჭე­რენ, გა­სა­რი­ყე­ბი არი­ან, ერ­თი­ა­ნი სა­ქარ­თვე­ლოს იდე­ას სპო­ბენ, მა­სე­თე­ბის ად­გი­ლი, ვინც არ შე­ი­ნა­ნებს, არ არის ჩვენ­თან, თა­ვი­ანთ პატ­რო­ნებ­თან წა­ვიდ­ნენ. ვი­სას აძ­ლევ ის სა­ხე­ლი­წ­ფო­სიც არის და ეკ­ლე­სი­ი­საც და ეკ­ლე­სია და სა­ხელ­მწი­ფო რამ გაყო, შე­იძ­ლე­ბა ისე გა­ყო­ფი­ლე­ბი ვართ. ჩემ­ზე მეტი ქარ­თვე­ლია ახლა გა­რეთ რომ არის? ჩემ­ზე მეტი სის­ხლი და­უღვრი­ათ გა­რე­ჯში? მამა კი­რი­ონს რომ ედ­რე­ბი­ან, მა­გის ან კა­ცო­ბა ჰქონ­დეთ ერ­თად აღე­ბუ­ლი და ან რამე ჰქონ­დეთ, თუ არ და­უბ­რუ­ნე­ბენ ესე­ნი, რაც ჩვე­ნია ჩვე­ნი იქ­ნე­ბა, გპირ­დე­ბით ამას, “- გა­ნა­ცხა­და მე­უ­ფე ია­კობ­მა.

მკითხველის კომენტარები / 33 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
paata
226

მელაშვილი საქართველოს მოღალატეა,სააკაშვილ-ბოკერის ბანდასთან ერთად!ძირს მოღალატე კოლექტიური ორჯონიკიძეები!

ელგუჯა
152

ეს კაცი ხანდახან,სიმართლესაც ლაპარაკობს.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
16 ხიდი და 3 კვანძი, ვნახოთ სად გაივლის და რა დაჯდება თბილისის შემოვლითი გზის 11 კმ-იანი მონაკვეთი
ავტორი:

"ერთი იძახის, რომ სხვისია ეს მიწა, ვინ ხარ შენ, ვინ გეკითხება, დაეტიე, სადაც ხარ? - ჩვენ გავარკვევთ, თუ სახელმწიფოს არ შეუძლია" - მეუფე იაკობი კარტოგრაფებსა და გარეჯზე

"ერთი იძახის, რომ სხვისია ეს მიწა, ვინ ხარ შენ, ვინ გეკითხება, დაეტიე, სადაც ხარ? - ჩვენ გავარკვევთ, თუ სახელმწიფოს არ შეუძლია" - მეუფე იაკობი კარტოგრაფებსა და გარეჯზე

ერთი კი წინასწარ განზრახულად იძახის, რომ ეს მიწა სხვისია, ვის ანდობ ასეთ საქმეებს?! -გარეჯასთან სამივე ხელისუფლება უსუსური იყო,- ამის შესახებ მეუფე იაკობმა ივერი მელაშვილისა და ნატალია ილიჩოვაზე საუბრისას განაცხადა.

როგორც მან აღნიშნა, თუ ხელისუფლება ვერ ახერხებს დავით-გარეჯის საკითხის მოგვარებას, ამას ეკლესია მოაგვრებს.

„როცა ადამიანს ციხიდან უშვებენ სასიხარულო მოვლენაა, თვითონ მას უხარია, ოჯახის წევრებს, ბევრ მის ახლობელს უხარია და ამ დღეებში როგორც იცით, ორი მიწათმოქმედი გამოუშვეს ციხიდან მელაშვილი და ილიჩოვა და მერე ტელევიზიაშიც მივიდნენ. არ ვიძლეოდი კომენტარს იმიტომ, რომ დაჭერილი იყო კაცი და მაინც ციხეში რომ არის და შეზღუდული აქვს თავისუფლება, ვთვლი, რომ როცა თავისუფლებაზე ხარ ადამიანი სჯობს არ შეეხო, თუ ძალით არ გამოგიწვიეს და როცა გამოვიდა საოცარი რამ მოვისმინე, კაცი უმაღლესი ხლეისუფლების ხელში იყო, ჯერ შევარდნაძე იყო, მერე სააკაშვილი, მერე ივანიშვილის ხელისუფლება, მნიშვნელობა არ აქვს პრემიერი ვინ იყო და ვინ არა, ვინც მართავდნენ იმათზე ვლაპარაკობ, ისეთი კაცი გვყავდა კომისიაში რა ბრძანა - ზოგი ცდილობს მის გამოყვანას, რომ რაზე დაობდთო ის ხომ იმათიაო. წარმოდგინეთ აზერბაიჯანში რომ კომისიის წევრს ეგ გაეკეთებინა, სად იქნებოდა დღეს, მისი ოჯახიც. შე დალოცვილო, მერე რომ ცდილობ ასეთი ადამინი გაამართლო, როგორ არის სხვისი, როცა 2001 წელს მე წავედი მონასტერში, მანამდე ოთხი წელი იქით დავდიოდი სულ გარეჯაში, ავიდეს ნახოს, თამარ მეფის ფრესკა იქნებ არის იქ, კარგად ნახოს, ნახოს აბა სადაური რაღაცებია და ბოლოს ვინ ცხოვრობდა იქ. ეს არის ქვეყნების დასალაგებელი და ტრაგედია ის კი არ არის, მაგი რომ ასე აძლევს, ის ერთი კაცია, მე უბრალოდ რა დავინახე - გამოვიდა და ვიღაცას უთხრა - აი, ხომ მაგარი ტიპი ვარ (მაპატიეთ ამ გამოთქმაზე), გამოვედი და ვამბობ, რომ ქართველების არაა, აზერბაიჯანლების მიწაა. როგორ შეიძლება - მანამდე გმირად მიიჩნევდი იმის გამო, რომ ციხეში იყო დაჭერილი, ციხეში ვის არ იჭერენ?! რომ გამოვიდა და ეს ჩაიდინა, იქნებ ქართულად კარგად ვერ გამოთქვა, საერთოდ საოცარი კომისიაა, მეორე წევრია ქალბატონი და სახელმწიფო ენა არ ისწავლა, მარტო რუსული ენით გველაპარაკებოდა, აბა შეიძლება?! ასეთ საქმეებს ვის ანდობ, ერთი რომელიც წინასწარ განზრახულად იძახის, რომ სხვისია ეს მიწა, ვინა ხარ შე, რა ვინ გეკითხება, წადი დაეტიე, სადაც ხარ, იქ დაეტიე. არავის უნდა ციხეში რომ იყოს, მაგრამ გარეჯასთან სამივე ხელისუფლება უსუსური იყო და შიდა ერთმანეთის ჭამით არაფერი გამოვა. ეგ წესიერად უნდა გადავწყვიტოთ აზერბაიჯანელებთან, თორემ აქ ვის დაიჭერ და ვის არა, რაზე იჭერ, გეკითხა და ისედაც გეუბნება, რომ იმისია, მაგის გამო იჭერ? შენ გყავს შეყვანილი კომისიაში მე ხომ არ შემიყვანია, ამიტომ ყველა უნდა დავფიქრდეთ“ , - განაცხადა მეუფე იაკობმა.

მეუფე პოლიტიკოსებს აკრიტიკებს და აცხადებს, რომ ისინი ხელისუფლებაში ფულის საშოვნელად მოდიან.

„ის პოლიტიკოსებიც უნდა დაფიქრდნენ, ვისაც პრეტენზია აქვს, რომ თუნდაც მომავალ პარლამენტში რაღაც რიცხვით შევიდნენ, რა რიცხვით უნდა შეხვიდეთ, თუ ქართველებს ასე დაგვიპირისპირდით, ისინი ხომ არ გგონივართ, რომ ბატკნებივით გავისუსებით და მაგას გაპატიებთ, რაც ჩვენია, ნურავინ ნუ შეეხება, ჩვენ გავარკვევთ, თუ სახელმწიფოს არ შეუძლია, ადრეც მითქვამს, ჩვენ შეგვიძლია რომ გავარვიოთ ცივილიზებულად და მოხდეს ისე რომ ორივე მხარე მადლობელი დარჩეს. ვიცი რასაც ვამბობ. ნახეთ აზერბაიჯანელები როგორ გვჯობიან, წითელი კომისიის ძეგლი არ ააღებინეს მარნეულში, ჩვენიანიაო და შენ შენს მიწას, შენს ისტორიას როგორ აძლევ, როცა ქართველის გარდა იქ არავის უცხოვრია. ვისას აძლევ, ჯერ კარტოგრაფიც არ ხარ, მიწათმომწყობი ხარ, ვინც კარტოგრაფები არიან კარგად იციან და რუსული რუკით რატომ მიწყვეტ, შენ რომელიც გაქვს? დავილაპარაკებთ აზერბაიჯანთან ჩვენ. ჩვენსავით დოყლაპიები კი არ არიან, თავიანთი მიწების დაბრუნება რომ უნდათ, ხომ ხედავ რასაც შვებიან და შენ ვისას აძლევ? მართლა ეკლესიაში რომ ვართ, ის ხომ არ გონიათ, კაცობაც ვიცით და ყველაფერი, თუ სადმე ომი ყოფილა, ყველგან ნაომარი ვარ მე და ჭკვიანად იყვნენ, ამით კი არ ვემუქრები, მოდიან მარტო ფულს შოულობენ, ხელისუფლებაში მოდიან, ფულის შოვნის გარდა არაფერი... ტკბებიან სკამებით. ასე რომ, დავიცვათ ჩვენ ჩვენი. ისეთ ადამიანს არაფერი უნდა, ქუჩაში რომ გამოივლის, გამარჯობაც არ უნდა უთხრა და უნდა გარიყო ისინი, ვინც მხარს უჭერენ, გასარიყები არიან, ერთიანი საქართველოს იდეას სპობენ, მასეთების ადგილი, ვინც არ შეინანებს, არ არის ჩვენთან, თავიანთ პატრონებთან წავიდნენ. ვისას აძლევ ის სახელიწფოსიც არის და ეკლესიისაც და ეკლესია და სახელმწიფო რამ გაყო, შეიძლება ისე გაყოფილები ვართ. ჩემზე მეტი ქართველია ახლა გარეთ რომ არის? ჩემზე მეტი სისხლი დაუღვრიათ გარეჯში? მამა კირიონს რომ ედრებიან, მაგის ან კაცობა ჰქონდეთ ერთად აღებული და ან რამე ჰქონდეთ, თუ არ დაუბრუნებენ ესენი, რაც ჩვენია ჩვენი იქნება, გპირდებით ამას, “- განაცხადა მეუფე იაკობმა.