პოლიტიკა
მოზაიკა
სამართალი
მსოფლიო
Faceამბები
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
სამხედრო
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"მეორე ტალღას კი არა, ცუნამს მივიღებთ!" - საზოგადოებრივ ტრანსპორტში გადაღებულ რა ფოტოს ავრცელებს დავით მესხიშვილი
"მეორე ტალღას კი არა, ცუნამს მივიღებთ!" - საზოგადოებრივ ტრანსპორტში გადაღებულ რა ფოტოს ავრცელებს დავით მესხიშვილი

"სა­ქარ­თვე­ლოს ტრან­სპორ­ტი­სა და გზე­ბის ასო­ცი­ა­ცი­ის" თავ­მჯდო­მა­რის, და­ვით მეს­ხიშ­ვი­ლის თქმით, სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ ტრან­სპორ­ტში კო­რო­ნა­ვირუ­სის პრე­ვენ­ცი­ის­თვის აუ­ცი­ლე­ბე­ლი არ­ცერ­თი ნორ­მა არ არის და­ცუ­ლი, რაც ზრდის ინ­ფი­ცი­რე­ბის რის­კებს.

ამის შე­სა­ხებ პოს­ტი და ავ­ტო­ბუს­ში არ­სე­ბუ­ლი სი­ტუ­ა­ცი­ის ამ­სახ­ვე­ლი ფოტო მეს­ხიშ­ვილ­მა "ფე­ის­ბუ­ქის" პი­რად გვერ­დზე გა­მო­აქ­ვეყ­ნა:

"სრუ­ლი გა­ნუ­კი­თხა­ო­ბაა სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ ტრან­სპორ­ტში, გარ­და პირ­ბა­დი­სა, არ­ცერ­თი სა­ერ­თა­შო­რი­სო სტან­დარ­ტი არ არის და­ნერ­გი­ლი, არ­ცერ­თი! კა­ტას­ტრო­ფა! უპა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა!

სად ხართ ტრან­სპორ­ტის სამ­სა­ხუ­რე­ბი? სად ხართ ჯან­დაც­ვის სა­მი­ნის­ტრო? სად არის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი სა­ერ­თა­შო­რი­სო რე­კო­მენ­და­ცი­ე­ბი? ვინ ახორ­ცი­ე­ლებს მო­ნი­ტო­რინგს მგზავ­რო­ბა­ზე? თბი­ლი­სის მე­რია სა­ერ­თოდ რას აკე­თებ? მე­ო­რე ტალ­ღაო?! მე­ო­რე ტალ­ღა კი არა, თუ რე­კო­მენ­და­ცი­ებს არ გა­ით­ვი­ლის­წი­ნებთ ცუ­ნამს მი­ვი­ღებთ!" - წერს საგ­ზაო უსაფრ­თხო­ე­ბის ექ­სპერ­ტი. ფო­ტო­ებ­ზე ასა­ხუ­ლია ავ­ტო­ბუ­სი N24 დი­ლის 08:30 სა­ათ­ზე და ავ­ტო­ბუ­სი N124 სა­ღა­მოს 19:00 სა­ათ­ზე.

ამას­თან მეს­ხიშ­ვი­ლი იმ აუ­ცი­ლე­ბე­ლი რე­კო­მენ­და­ცი­ე­ბის შე­სა­ხებ წერს, რაც უნდა გა­ით­ვა­ლის­წი­ნოს ქა­ლა­ქის ხელ­მძღვა­ნე­ლო­ბამ და სატ­რან­სპორ­ტო სამ­სა­ხუ­რებ­მა:

"თბი­ლი­სის და სხვა ქა­ლა­ქე­ბის სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ ტრან­სპორ­ტში სრუ­ლი გა­ნუ­კი­თხა­ო­ბაა და ხალ­ხის ტევა არ არის ავ­ტო­ბუ­სებ­ში. ვაქ­ვეყ­ნებ რე­კო­მენ­და­ცი­ებს, ევ­რო­კავ­ში­რის წევ­რი სა­ხელ­მწი­ფო­ე­ბის ტრან­სპორ­ტი­სა და ინფრას­ტრუქ­ტუ­რის სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის (ასე­თი სა­ერ­თოდ არ არ­სე­ბობს სა­ქარ­თვე­ლო­ში), სა­ერ­თა­შო­რი­სო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბის დას­კვნე­ბის სა­ფუძ­ველ­ზე:

  • მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტებ­ში გა­ზარ­დეთ ავ­ტო­ბუ­სე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა მი­ნი­მუმ ორ­ჯერ. რა­ო­დე­ნო­ბის გა­საზ­რდე­ლად გა­მო­ი­ყე­ნეთ სა­ქა­ლაქთა­შო­რი­სო ავ­ტო­ბუ­სე­ბი, აგ­რეთ­ვე ტუ­რის­ტულ კომ­პა­ნი­ებ­ზე რი­ცხუ­ლი სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი. ორი­ვე ეს მი­მარ­თუ­ლე­ბა დღეს გა­ჩე­რე­ბუ­ლია გა­ურ­კვე­ვე­ლი ვა­დით, ავ­ტოტ­რან­სპორ­ტი თა­ვი­სუ­ფა­ლი, ხოლო პერ­სო­ნა­ლი და­უ­საქ­მე­ბე­ლი;
  • ამ გზით შემ­ცირ­დე­ბა ლო­დი­ნის დრო, აგ­რეთ­ვე, საზ-ტრან­სპორ­ტში შემ­ცირ­დე­ბა მგზავ­რებს შო­რის სიმ­ჭიდ­რო­ვე; მა­გა­ლი­თად, დე­და­ქა­ლაქ­ში ავ­ტო­ბუ­სე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა გა­ზარ­დეთ 1 500-მდე, სა­ქა­ლაქთა­შო­რი­სო ტრან­სპორ­ტის ხარ­ჯზე; საზ-ტრან­სპორ­ტი მგზავ­რე­ბით უნდა და­იტ­ვირ­თოს მხო­ლოდ 50 %-ით;
  • ავ­ტო­ბუ­სებ­ში, მიკ­რო­ავ­ტო­ბუ­სებ­სა და ტაქ­სი­შიც და­ა­მონ­ტა­ჟეთ მძღო­ლის სივ­რცის მგზავ­რე­ბის­გან გა­მო­სა­ყო­ფი დამ­ცა­ვი. უზ­რუნ­ველ­ყა­ვით მძღო­ლე­ბი ყვე­ლა სა­ჭი­რო დამ­ცა­ვი სა­შუ­ა­ლე­ბით;
  • ჩა­მო­ა­ყა­ლი­ბეთ დრო­ე­ბი­თი სამ­სა­ხუ­რი: „მგზავ­რის დამ­ხმა­რე პერ­სო­ნა­ლი“, რომ­ლის მთა­ვა­რი ფუნ­ქცი­აა, მგზავ­რებს ად­გილ­ზე მი­ა­წო­დოს რე­კო­მენ­და­ცი­ე­ბი, გა­აც­ნოს სა­გან­გე­ბო წე­სე­ბი და მი­უ­თი­თოს წე­სე­ბის დაც­ვის­კენ. ჩვენ შემ­თხვე­ვა­ში, ასე­თი ფუნ­ქცია გა­დამ­ზა­დე­ბის შემ­დეგ შე­იძ­ლე­ბა შე­ას­რუ­ლონ „კონ­ტრო­ლი­ო­რებ­მა“;
  • და­ა­წე­სეთ ყო­ველ­დღი­უ­რი კონ­ტრო­ლი მძღო­ლე­ბის ჯან­მრთე­ლო­ბა­ზე;
  • გა­ნა­ლა­გეთ სპე­ცი­ა­ლუ­რი ნიშ­ნუ­ლე­ბი და დის­ტან­ცი­ის მიმ­თი­თე­ბე­ლი ნიშ­ნე­ბი ყვე­ლა სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბა­ში, ავ­ტო­ბუს­ში, მიკ­რო­ავ­ტო­ბუს­ში, ავ­ტო­სად­გურ­ში, გა­ჩე­რე­ბა­ზე, მეტ­როს მო­საც­დელ სად­გურ­სა თუ მა­ტა­რებ­ლის ვა­გონ­ში;
  • მო­ნიშ­ნეთ და­საჯ­დო­მი ად­გი­ლე­ბი, რათა მგზავ­რებ­მა და­იც­ვან მო­თხოვ­ნი­ლი მან­ძი­ლი. შე­ა­მოწ­მეთ ნიშ­ნუ­ლე­ბი ყო­ველ­დღი­უ­რად, რომ მისი და­ზი­ა­ნე­ბის ან მოძ­რო­ბის შემ­თხვე­ვა­ში დრო­უ­ლად შეც­ვა­ლოთ ახ­ლით;
  • მგზავ­რე­ბი ავ­ტო­ბუს­ში ჩას­ხდო­მა/გად­მოს­ხდო­მი­სას სარ­გებ­ლო­ბენ სხვა­დას­ხვა კა­რით;
  • საზ-ტრან­სპორ­ტში და­ა­მონ­ტა­ჟეთ მო­წყო­ბი­ლო­ბა (სა­ნი­ტა­ი­ზე­რი) ხე­ლის და­სა­მუ­შა­ვე­ბე­ლი სპირ­ტის შემ­ცვე­ლი ხსნა­რის მი­სა­ღე­ბად;
  • ჩა­ა­ტა­რეთ სა­დე­ზინ­ფექ­ციო სა­მუ­შა­ო­ე­ბი ყო­ველ­დღი­უ­რად ავ­ტო­ბუ­სე­ბის გა­ჩე­რე­ბებ­ზე, ავ­ტო­სად­გუ­რებ­ში, მეტ­რო­სად­გუ­რებ­ში და თა­ვად სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბებ­ში. აგ­რეთ­ვე მეტ­რო­სა და მა­ტა­რებ­ლე­ბის ვა­გო­ნე­ბი და­ა­მუ­შა­ვეთ შე­სა­ბა­მი­სი ხსნა­რით;
მკითხველის კომენტარები / 37 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
Giorgi sixarulidze
149

ეს მესხიშვილი ჰალსტუხჭამიას პადოშია ! 

gostibe
42

არჩევნები მოდის მეთქი სად დაიკარკა ეს უბადრუკი ნაცი, გეგონება წარმოდგენა ქონდეს ტრანსპორტზე ისე ლაპარაკობს :))

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
სომხეთის მთავრობამ ევროკავშირში გაწევრიანების პროცესის დაწყების შესახებ კანონპროექტი დაამტკიცა
ავტორი:

"მეორე ტალღას კი არა, ცუნამს მივიღებთ!" - საზოგადოებრივ ტრანსპორტში გადაღებულ რა ფოტოს ავრცელებს დავით მესხიშვილი

"მეორე ტალღას კი არა, ცუნამს მივიღებთ!" - საზოგადოებრივ ტრანსპორტში გადაღებულ რა ფოტოს ავრცელებს დავით მესხიშვილი

"საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის" თავმჯდომარის, დავით მესხიშვილის თქმით, საზოგადოებრივ ტრანსპორტში კორონავირუსის პრევენციისთვის აუცილებელი არცერთი ნორმა არ არის დაცული, რაც ზრდის ინფიცირების რისკებს.

ამის შესახებ პოსტი და ავტობუსში არსებული სიტუაციის ამსახველი ფოტო მესხიშვილმა "ფეისბუქის" პირად გვერდზე გამოაქვეყნა:

"სრული განუკითხაობაა საზოგადოებრივ ტრანსპორტში, გარდა პირბადისა, არცერთი საერთაშორისო სტანდარტი არ არის დანერგილი, არცერთი! კატასტროფა! უპასუხისმგებლობა!

სად ხართ ტრანსპორტის სამსახურები? სად ხართ ჯანდაცვის სამინისტრო? სად არის გათვალისწინებული საერთაშორისო რეკომენდაციები? ვინ ახორციელებს მონიტორინგს მგზავრობაზე? თბილისის მერია საერთოდ რას აკეთებ? მეორე ტალღაო?! მეორე ტალღა კი არა, თუ რეკომენდაციებს არ გაითვილისწინებთ ცუნამს მივიღებთ!" - წერს საგზაო უსაფრთხოების ექსპერტი. ფოტოებზე ასახულია ავტობუსი N24 დილის 08:30 საათზე და ავტობუსი N124 საღამოს 19:00 საათზე.

ამასთან მესხიშვილი იმ აუცილებელი რეკომენდაციების შესახებ წერს, რაც უნდა გაითვალისწინოს ქალაქის ხელმძღვანელობამ და სატრანსპორტო სამსახურებმა:

"თბილისის და სხვა ქალაქების საზოგადოებრივ ტრანსპორტში სრული განუკითხაობაა და ხალხის ტევა არ არის ავტობუსებში. ვაქვეყნებ რეკომენდაციებს, ევროკავშირის წევრი სახელმწიფოების ტრანსპორტისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროების (ასეთი საერთოდ არ არსებობს საქართველოში), საერთაშორისო ორგანიზაციების დასკვნების საფუძველზე:

  • მუნიციპალიტეტებში გაზარდეთ ავტობუსების რაოდენობა მინიმუმ ორჯერ. რაოდენობის გასაზრდელად გამოიყენეთ საქალაქთაშორისო ავტობუსები, აგრეთვე ტურისტულ კომპანიებზე რიცხული სატრანსპორტო საშუალებები. ორივე ეს მიმართულება დღეს გაჩერებულია გაურკვეველი ვადით, ავტოტრანსპორტი თავისუფალი, ხოლო პერსონალი დაუსაქმებელი;
  • ამ გზით შემცირდება ლოდინის დრო, აგრეთვე, საზ-ტრანსპორტში შემცირდება მგზავრებს შორის სიმჭიდროვე; მაგალითად, დედაქალაქში ავტობუსების რაოდენობა გაზარდეთ 1 500-მდე, საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის ხარჯზე; საზ-ტრანსპორტი მგზავრებით უნდა დაიტვირთოს მხოლოდ 50 %-ით;
  • ავტობუსებში, მიკროავტობუსებსა და ტაქსიშიც დაამონტაჟეთ მძღოლის სივრცის მგზავრებისგან გამოსაყოფი დამცავი. უზრუნველყავით მძღოლები ყველა საჭირო დამცავი საშუალებით;
  • ჩამოაყალიბეთ დროებითი სამსახური: „მგზავრის დამხმარე პერსონალი“, რომლის მთავარი ფუნქციაა, მგზავრებს ადგილზე მიაწოდოს რეკომენდაციები, გააცნოს საგანგებო წესები და მიუთითოს წესების დაცვისკენ. ჩვენ შემთხვევაში, ასეთი ფუნქცია გადამზადების შემდეგ შეიძლება შეასრულონ „კონტროლიორებმა“;
  • დააწესეთ ყოველდღიური კონტროლი მძღოლების ჯანმრთელობაზე;
  • განალაგეთ სპეციალური ნიშნულები და დისტანციის მიმთითებელი ნიშნები ყველა სატრანსპორტო საშუალებაში, ავტობუსში, მიკროავტობუსში, ავტოსადგურში, გაჩერებაზე, მეტროს მოსაცდელ სადგურსა თუ მატარებლის ვაგონში;
  • მონიშნეთ დასაჯდომი ადგილები, რათა მგზავრებმა დაიცვან მოთხოვნილი მანძილი. შეამოწმეთ ნიშნულები ყოველდღიურად, რომ მისი დაზიანების ან მოძრობის შემთხვევაში დროულად შეცვალოთ ახლით;
  • მგზავრები ავტობუსში ჩასხდომა/გადმოსხდომისას სარგებლობენ სხვადასხვა კარით;
  • საზ-ტრანსპორტში დაამონტაჟეთ მოწყობილობა (სანიტაიზერი) ხელის დასამუშავებელი სპირტის შემცველი ხსნარის მისაღებად;
  • ჩაატარეთ სადეზინფექციო სამუშაოები ყოველდღიურად ავტობუსების გაჩერებებზე, ავტოსადგურებში, მეტროსადგურებში და თავად სატრანსპორტო საშუალებებში. აგრეთვე მეტროსა და მატარებლების ვაგონები დაამუშავეთ შესაბამისი ხსნარით;