მსოფლიო
პოლიტიკა
სამართალი

26

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ოთხშაბათი, მთვარის ოცდამეშვიდე დღე დაიწყება 06:43-ზე, მთვარე თევზებში გადავა 23:28-ზე კარგი დღეა ახალი საქმეების დასაწყებად. შანსი მოგეცემათ მოაგვაროთ ძველი პრობლემები. კარგი დღეა ბიზნესისა და სავაჭრო საქმეებისთვის; უფროს თაობასთან ურთიერთობისთვის, მათგან რჩევის მიღება. ურთიერთობის, საქმეების გარჩევას არ გირჩევთ. კარგი დღეა საქმიანობის, სამუშაო ადგილის შესაცვლელად. კარგია მოგზაურობის დაწყება. მცირე ფიზიკური დატვირთვა არ გაწყენთ, კარგი დღეა საოჯახო საქმეების შესასრულებლად. მოერიდეთ დიდი რაოდენობით სითხის, განსაკუთრებით ალკოჰოლის მიღებას. გაუფრთხილდით ფეხებს.
საზოგადოება
მეცნიერება
სპორტი
მოზაიკა
კონფლიქტები
სამხედრო
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
5 რამ, რაც ყიდვისას მომხმარებლების გადაწყვეტილებაზე მოქმედებს
5 რამ, რაც ყიდვისას მომხმარებლების გადაწყვეტილებაზე მოქმედებს

„თუ 2000 წელს სუ­პერ­მარ­კეტ­ში შე­სულ მომ­ხმა­რე­ბელს გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბის მი­სა­ღე­ბად 12 წუთი სჭირ­დე­ბო­და, 2018 წელს ეს დრო 8 წუ­თამ­დე შემ­ცირ­და“, - აღ­ნიშ­ნავს HP Inc-ის წამ­ყვა­ნი დი­ზა­ი­ნე­რი გაი ბიბი, რო­მელ­საც პრო­დუქ­ტის შე­ფუთ­ვა­ში მრა­ვალ­წლი­ა­ნი გა­მოც­დი­ლე­ბა აქვს.

დღეს, კომ­პა­ნი­ებს მხო­ლოდ 8 წუთი აქვთ, რომ მათ­მა პრო­დუქტმა მომ­ხმა­რებ­ლის ყუ­რა­დღე­ბა მი­იქ­ცი­ოს და შე­ძე­ნის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა მი­ა­ღე­ბი­ნოს.

გაი ბიბი გან­მარ­ტავს, რომ 8 წუთ­ში სამი ამო­ცა­ნა უნდა შეს­რულ­დეს:

1. ყუ­რა­დღე­ბის მი­პყრო­ბა

2. პრო­დუქ­ტით და­ინ­ტე­რე­სე­ბა

3. ქცე­ვა­ზე ზე­გავ­ლე­ნის მოხ­დე­ნა ანუ პრო­დუქ­ტის შე­ძე­ნა

როცა ბა­ზარ­ზე არი­ან ისე­თი გი­გან­ტე­ბი, რო­გო­რიც Apple, Coca-Cola ან თუნ­დაც Nestle, რა თქმა უნდა, მარ­ტი­ვი არ არის, მომ­ხმა­რე­ბელს არ­ჩე­ვა­ნი ახალ, მის­თვის უც­ნობ პრო­დუქტზე შე­ა­ჩე­რე­ბი­ნო. ჩა­მოთ­ვლი­ლი კომ­პა­ნი­ე­ბიც კი ცდი­ლო­ბენ, ყო­ველ წელს ორი­გი­ნა­ლუ­რი, გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი პრო­დუქ­ცია ან დი­ზა­ი­ნი შეს­თა­ვა­ზონ მომ­ხმა­რე­ბელს, რათა კონ­კუ­რენ­ტუ­ნა­რი­ა­ნო­ბა და ბა­ზარ­ზე დამ­კვიდ­რე­ბუ­ლი პო­ზი­ცია შე­ი­ნარ­ჩუ­ნონ.

მარ­კე­ტე­რე­ბის უმე­ტე­სო­ბა პრო­ფე­სი­ით ფსი­ქო­ლო­გე­ბი არ არი­ან, თუმ­ცა კამ­პა­ნი­ა­ზე მუ­შა­ო­ბი­სას ადა­მი­ა­ნის ქცე­ვას შე­ის­წავ­ლი­ან და მხო­ლოდ ამის შემ­დეგ იღე­ბენ გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბას.

არ­სე­ბობს 5 გზა, რო­მელ­საც მომ­ხმა­რე­ბელ­ზე ზე­გავ­ლე­ნის მო­სახ­დე­ბად ჭკვი­ა­ნი, კე­თილ­სინ­დი­სი­ე­რი და კვა­ლი­ფი­ცი­უ­რი მარ­კე­ტე­რე­ბი იყე­ნე­ბენ:

ემო­ცი­უ­რი იდე­ის შე­თა­ვა­ზე­ბა

არა­ერ­თმა კვლე­ვამ უჩ­ვე­ნა, რომ როცა პრო­დუქ­ტის შე­თა­ვა­ზე­ბი­სას ადა­მი­ა­ნის ემო­ცი­ებ­ზე ვახ­დენთ ზე­გავ­ლე­ნას, ეს გზა ძი­რი­თა­დად, მუ­შა­ობს. მა­გა­ლი­თად, ახა­ლი კომ­პი­უ­ტე­რის დე­მონ­ტრი­რე­ბი­სას თუ მომ­ხმა­რე­ბელს ავუხ­სნით, რომ ეს პრო­დუქ­ტი მისი ცხოვ­რე­ბის გა­მარ­ტი­ვე­ბა­ზე მნიშ­ვნე­ლო­ვან ზე­გავ­ლე­ნას მო­ახ­დენს, გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბის მი­ღე­ბა­შიც და­ვეხ­მა­რე­ბით.

პრო­დუქ­ტის დი­ზა­ი­ნი ბრენ­დის მი­მართ ფა­მი­ლა­რო­ბას ზრდის

შე­ძე­ნის შე­სა­ხებ გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბე­ბის 76% მა­ღა­ზი­ა­ში მი­ი­ღე­ბა.მათი უმე­ტე­სო­ბა კი და­ფუძ­ნე­ბუ­ლია მომ­ხმა­რებ­ლის გა­მოც­დი­ლე­ბა­ზე, სან­დო­ო­ბა­სა და პრო­დუქ­ტის მიმ­ზიდ­ვე­ლო­ბა­ზე. ამი­ტომ არის მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი შე­ფუთ­ვა, რო­მე­ლიც რო­გორც იდე­ის მა­ტა­რე­ბე­ლი, ისე ხა­რის­ხი­ა­ნი უნდა იყოს.

ფერ­თა კომ­ბი­ნა­ცია, რო­მე­ლიც გვი­ზი­დავს და იდეა, რო­მე­ლიც ჩვენ­თვის სა­ინ­ტე­რე­სოა -ახა­ლი პრო­დუქ­ტის შე­ძე­ნი­სას ფა­სის გარ­და, ძი­რი­თა­დად, ამ ორი ფაქ­ტო­რით მი­ი­ღე­ბა გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა. ხა­რის­ხი­ა­ნად შე­სა­ფუ­თად კი ისე­თი ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბი უნდა გა­მო­ვი­ყე­ნოთ, რო­მელ­საც სწო­რედ მსოფ­ლიო გი­გან­ტე­ბი იყე­ნე­ბენ. მა­გა­ლი­თად, და­ნად­გა­რი HP Indigo 20 000, რო­მელ­ზეც თუნ­დაც Nestle-ს შე­ფუთ­ვე­ბი მზად­დე­ბა და მა­ღა­ზი­ა­ში შე­სუ­ლებს Kit-Kat-ის შე­ძე­ნას გვან­დო­მებს.

ყვე­ლა ფერს თა­ვი­სი ემო­ცი­უ­რი დატ­ვირ­თვა აქვს, ამი­ტომ ის პრო­დუქტს სწო­რად უნდა მო­ვარ­გოთ

გი­ფიქ­რი­ათ, სწრა­ფი კვე­ბის ობი­ექ­ტე­ბის უმე­ტე­სო­ბა წი­თელ ფერს რა­ტომ იყე­ნებს? ან სა­ბავ­შვო წიგ­ნებ­ში ბევ­რი ფე­რა­დი სუ­რა­თი რა­ტომ არის მო­ცე­მუ­ლი?

პო­პუ­ლა­რუ­ლი თე­ო­რი­ის თა­ნახ­მად, McDonald’s, Burger King თუ Wendy’s წი­თელ ფერს ადა­მი­ა­ნებ­ში მა­დის, შიმ­ში­ლის გრძნო­ბის აღ­საძ­ვრე­ლად იყე­ნე­ბენ, რათა შე­იყ­ვა­ნონ სწრა­ფი კვე­ბის ობი­ექ­ტში, უკვე შე­სუ­ლებს კი იმა­ზე მეტი აყი­დი­ნონ, ვიდ­რე გეგ­მავ­დნენ. სწრა­ფი კვე­ბის ობი­ექ­ტე­ბის წი­თე­ლი „აგ­რე­სი­უ­ლი“ და ხას­ხა­საა, რა­შიც კომ­პა­ნი­ე­ბი თან­ხას არ ზო­გა­ვენ.

კვლე­ვე­ბის თა­ნახ­მად, ადა­მი­ა­ნე­ბი ფე­რებს 60 000-ჯერ უფრო სწრა­ფად აღიქ­ვა­მენ, ვიდ­რე ტექსტს, ამი­ტომ ფერი მომ­ხმა­რებ­ლის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა­ზე უდი­დეს ზე­გავ­ლე­ნას ახ­დენს. ადა­მი­ა­ნე­ბის 85%-ზე მეტს სჯე­რა, რომ შო­პინ­გი­სას გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბის მთა­ვა­რი ფაქ­ტო­რი სწო­რედ ფე­რია.

თუ წი­თე­ლი უფრო „აგ­რე­სი­უ­ლია“ და მა­და­ზე მოქ­მე­დებს, ლურ­ჯი ცას­თან და ზღვას­თან ასო­ცირ­დე­ბა და და­მამ­შვი­დე­ბე­ლი ეფექ­ტი აქვს. მას ბევ­რი ცნო­ბი­ლი ბრენ­დი: Voskswagen, Oreo და Dell იყე­ნებს.

როცა შე­ფუთ­ვა ადა­მი­ა­ნებ­ში ნოს­ტალ­გი­ას იწ­ვევს, მუ­შა­ობს

ამის მა­გა­ლი­თად Coca-Cola და მისი სა­ა­ხალ­წლო რეკ­ლა­მა უნდა მო­ვიყ­ვა­ნოთ. ბრენ­დის ცნო­ბი­ლი რეკ­ლა­მა, რო­მელ­შიც სა­შო­ბა­ოდ მორ­თუ­ლი სატ­ვირ­თო ავ­ტო­მო­ბი­ლი ჩანს, ყვე­ლას ბავ­შვო­ბას ან ახალ­გაზ­რდო­ბას, სა­უ­კე­თე­სო წლებს ახ­სე­ნებს, ამი­ტომ კომ­პა­ნია შე­საძ­ლებ­ლო­ბას არ უშ­ვებს ხე­ლი­დან, რომ სა­შო­ბაო ბრენ­დის პო­ზი­ცია ყო­ველ ახალ წელს წარ­მო­ა­ჩი­ნოს და ეს გა­მოს­დის კი­დეც.

ექ­სკლუ­ზი­უ­რო­ბა

არა­ფე­რი იზი­დავთ ადა­მი­ა­ნებს ისე, რო­გორც სი­ტყვე­ბი „ექ­სკლუ­ზი­უ­რი“, „ლი­მი­ტი­რე­ბუ­ლი“, „სპე­ცი­ა­ლუ­რი“. თუ მათ ეტყვით, რომ ეს კონ­კრე­ტუ­ლი პრო­დუქ­ტი ყვე­ლას­თვის არაა და ის, ვი­საც მას­ზე ხელი მი­უწ­ვდე­ბა, გა­მორ­ჩე­უ­ლია, აუ­ცი­ლებ­ლად მი­ი­ღებთ სა­სურ­ველ შე­დეგს. ოღონდ მომ­ხმა­რე­ბე­ლი არას­დროს უნდა მო­ტყუვ­დეს, თუ ეუბ­ნე­ბით, რომ პრო­დუქ­ტი ლი­მი­ტი­რე­ბუ­ლი და ექ­სკლუ­ზი­უ­რია, მარ­თლაც ასე უნდა იყოს. ამან შე­იძ­ლე­ბა კომ­პა­ნი­ის გა­ყიდ­ვებ­ზე დიდი ზე­გავ­ლე­ნა ვერ მო­ახ­დი­ნოს, თუმ­ცა ლო­ი­ა­ლურ მომ­ხმა­რებ­ლებს აუ­ცი­ლებ­ლად შე­ი­ძენს.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
უძრავი ქონება საქართველოში: ეკონომიკაზე გავლენა, ტენდენციები და პროგნოზები
ავტორი:

5 რამ, რაც ყიდვისას მომხმარებლების გადაწყვეტილებაზე მოქმედებს

5 რამ, რაც ყიდვისას მომხმარებლების გადაწყვეტილებაზე მოქმედებს

„თუ 2000 წელს სუპერმარკეტში შესულ მომხმარებელს გადაწყვეტილების მისაღებად 12 წუთი სჭირდებოდა, 2018 წელს ეს დრო 8 წუთამდე შემცირდა“, - აღნიშნავს HP Inc-ის წამყვანი დიზაინერი გაი ბიბი, რომელსაც პროდუქტის შეფუთვაში მრავალწლიანი გამოცდილება აქვს.

დღეს, კომპანიებს მხოლოდ 8 წუთი აქვთ, რომ მათმა პროდუქტმა მომხმარებლის ყურადღება მიიქციოს და შეძენის გადაწყვეტილება მიაღებინოს.

გაი ბიბი განმარტავს, რომ 8 წუთში სამი ამოცანა უნდა შესრულდეს:

1. ყურადღების მიპყრობა

2. პროდუქტით დაინტერესება

3. ქცევაზე ზეგავლენის მოხდენა ანუ პროდუქტის შეძენა

როცა ბაზარზე არიან ისეთი გიგანტები, როგორიც Apple, Coca-Cola ან თუნდაც Nestle, რა თქმა უნდა, მარტივი არ არის, მომხმარებელს არჩევანი ახალ, მისთვის უცნობ პროდუქტზე შეაჩერებინო. ჩამოთვლილი კომპანიებიც კი ცდილობენ, ყოველ წელს ორიგინალური, განსხვავებული პროდუქცია ან დიზაინი შესთავაზონ მომხმარებელს, რათა კონკურენტუნარიანობა და ბაზარზე დამკვიდრებული პოზიცია შეინარჩუნონ.

მარკეტერების უმეტესობა პროფესიით ფსიქოლოგები არ არიან, თუმცა კამპანიაზე მუშაობისას ადამიანის ქცევას შეისწავლიან და მხოლოდ ამის შემდეგ იღებენ გადაწყვეტილებას.

არსებობს 5 გზა, რომელსაც მომხმარებელზე ზეგავლენის მოსახდებად ჭკვიანი, კეთილსინდისიერი და კვალიფიციური მარკეტერები იყენებენ:

ემოციური იდეის შეთავაზება

არაერთმა კვლევამ უჩვენა, რომ როცა პროდუქტის შეთავაზებისას ადამიანის ემოციებზე ვახდენთ ზეგავლენას, ეს გზა ძირითადად, მუშაობს. მაგალითად, ახალი კომპიუტერის დემონტრირებისას თუ მომხმარებელს ავუხსნით, რომ ეს პროდუქტი მისი ცხოვრების გამარტივებაზე მნიშვნელოვან ზეგავლენას მოახდენს, გადაწყვეტილების მიღებაშიც დავეხმარებით.

პროდუქტის დიზაინი ბრენდის მიმართ ფამილარობას ზრდის

შეძენის შესახებ გადაწყვეტილებების 76% მაღაზიაში მიიღება.მათი უმეტესობა კი დაფუძნებულია მომხმარებლის გამოცდილებაზე, სანდოობასა და პროდუქტის მიმზიდველობაზე. ამიტომ არის მნიშვნელოვანი შეფუთვა, რომელიც როგორც იდეის მატარებელი, ისე ხარისხიანი უნდა იყოს.

ფერთა კომბინაცია, რომელიც გვიზიდავს და იდეა, რომელიც ჩვენთვის საინტერესოა -ახალი პროდუქტის შეძენისას ფასის გარდა, ძირითადად, ამ ორი ფაქტორით მიიღება გადაწყვეტილება. ხარისხიანად შესაფუთად კი ისეთი ტექნოლოგიები უნდა გამოვიყენოთ, რომელსაც სწორედ მსოფლიო გიგანტები იყენებენ. მაგალითად, დანადგარი HP Indigo 20 000, რომელზეც თუნდაც Nestle-ს შეფუთვები მზადდება და მაღაზიაში შესულებს Kit-Kat-ის შეძენას გვანდომებს.

ყველა ფერს თავისი ემოციური დატვირთვა აქვს, ამიტომ ის პროდუქტს სწორად უნდა მოვარგოთ

გიფიქრიათ, სწრაფი კვების ობიექტების უმეტესობა წითელ ფერს რატომ იყენებს? ან საბავშვო წიგნებში ბევრი ფერადი სურათი რატომ არის მოცემული?

პოპულარული თეორიის თანახმად, McDonald’s, Burger King თუ Wendy’s წითელ ფერს ადამიანებში მადის, შიმშილის გრძნობის აღსაძვრელად იყენებენ, რათა შეიყვანონ სწრაფი კვების ობიექტში, უკვე შესულებს კი იმაზე მეტი აყიდინონ, ვიდრე გეგმავდნენ. სწრაფი კვების ობიექტების წითელი „აგრესიული“ და ხასხასაა, რაშიც კომპანიები თანხას არ ზოგავენ.

კვლევების თანახმად, ადამიანები ფერებს 60 000-ჯერ უფრო სწრაფად აღიქვამენ, ვიდრე ტექსტს, ამიტომ ფერი მომხმარებლის გადაწყვეტილებაზე უდიდეს ზეგავლენას ახდენს. ადამიანების 85%-ზე მეტს სჯერა, რომ შოპინგისას გადაწყვეტილების მთავარი ფაქტორი სწორედ ფერია.

თუ წითელი უფრო „აგრესიულია“ და მადაზე მოქმედებს, ლურჯი ცასთან და ზღვასთან ასოცირდება და დამამშვიდებელი ეფექტი აქვს. მას ბევრი ცნობილი ბრენდი: Voskswagen, Oreo და Dell იყენებს.

როცა შეფუთვა ადამიანებში ნოსტალგიას იწვევს, მუშაობს

ამის მაგალითად Coca-Cola და მისი საახალწლო რეკლამა უნდა მოვიყვანოთ. ბრენდის ცნობილი რეკლამა, რომელშიც საშობაოდ მორთული სატვირთო ავტომობილი ჩანს, ყველას ბავშვობას ან ახალგაზრდობას, საუკეთესო წლებს ახსენებს, ამიტომ კომპანია შესაძლებლობას არ უშვებს ხელიდან, რომ საშობაო ბრენდის პოზიცია ყოველ ახალ წელს წარმოაჩინოს და ეს გამოსდის კიდეც.

ექსკლუზიურობა

არაფერი იზიდავთ ადამიანებს ისე, როგორც სიტყვები „ექსკლუზიური“, „ლიმიტირებული“, „სპეციალური“. თუ მათ ეტყვით, რომ ეს კონკრეტული პროდუქტი ყველასთვის არაა და ის, ვისაც მასზე ხელი მიუწვდება, გამორჩეულია, აუცილებლად მიიღებთ სასურველ შედეგს. ოღონდ მომხმარებელი არასდროს უნდა მოტყუვდეს, თუ ეუბნებით, რომ პროდუქტი ლიმიტირებული და ექსკლუზიურია, მართლაც ასე უნდა იყოს. ამან შეიძლება კომპანიის გაყიდვებზე დიდი ზეგავლენა ვერ მოახდინოს, თუმცა ლოიალურ მომხმარებლებს აუცილებლად შეიძენს.

ციფრული ასისტენტი სწავლის პროცესში - სტუდენტებს და პროფესორებს მესამე, მაღალტექნოლოგიური ასისტენტი გაუჩნდა

„პასუხისმგებლობის 5 სტანდარტი“ – „სოკარმა“ 2019 წლის CSR ანგარიში წარადგინა

პირველი ეროტიკული კალენდარი ბუღასგან!