ქართულმა ავტობიზნესმა პაკისტანშიც ჩააღწია

ქართულმა ავტობიზნესმა პაკისტანშიც ჩააღწია

აზერბაიჯანში "ევრო 4"-ის სტანდარტთან დაკავშირებით დაწესებული აკრძალვის შემდეგ ავტომობილების რეექსპორტი, შესაძლოა, პაკისტანისა და ირანის მიმართულებით განხორციელდეს. როგორც გზეთი "რეზონანსი" წერს, ამ მხრივ გაცილებით მეტი პოტენციალი გვაქვს პაკისტანში, სადაც რეექსპორტის რამდენიმე შემთხვევა უკვე აღინუსხა. ქართველმა იმპორტიორებმა ამ ბაზარზე შეღწევა დამოუკიდებლად მოახერხეს. თუკი სახელმწიფოს მხრიდანაც იქნება მხარდაჭერა და აღნიშნულ ქვეყნებთან სავაჭრო ურთიერთობა გამარტივდება, საავტომობილო ბაზარს, შესაძლოა, ეშველოს კიდეც.

ჯერჯერობით ავტომობილების რეექსპორტში მდგომარეობა სასიკეთოდ არ შეცვლილა. ეს სტატისტიკური მონაცემებითაც დასტურდება. ბოლო 2 წელიწადში მსუბუქი ავტომობილების რეექსპორტმა 35-40%-ით იკლო. ამ მხრივ მნიშვნელოვანი გავლენა მოახდინა აზერბაიჯანში "ევრო 4"-ის სტანდარტის დაწესებამ, რის გამოც ქვეყანაში 2005 წლამდე გამოშვებული მანქანების იმპორტი აიკრძალა.

აღსანიშნავია, რომ 2014 წლის აპრილამდე აზერბაიჯანი საქართველოსთვის ავტომობილების ექსპორტის ერთ-ერთ უმთავრეს ბაზრად მიიჩნეოდა. სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის მონაცემით, 2013 წელს საქართველოდან ექსპორტირებული იყო 703,9 მლნ აშშ დოლარის მსუბუქი ავტომობილი, საიდანაც ნახევარზე მეტი, დაახლოებით, 380 მლნ დოლარი აზერბაიჯანში ექსპორტზე მოდიოდა. უკვე 2015 წელს ავტომობილების რეექსპორტი 179,6 მლნ აშშ დოლარამდე დავიდა. 2014 წელს კი ეს მაჩვენებელი 517,7 მილიონ აშშ დოლარს უტოლდებოდა.

რაც შეეხება წლევანდელ მონაცემებს, 2016 წლის იანვარ-აპრილში ავტომობილების რეექსპორტი 48,375.4 დოლარია, რაც მთლიანი ექსპორტის 9%-ს შეადგენს.

აზერბაიჯანის "ევრო 4"-ის სტანდარტზე გადასვლამ ქართველი ავტოიმპორტიორები იმდენად დაზაფრა, რომ დღემდე ვერ იკრებენ ძალას. თუ გავითვალისწინებთ, რომ აკრძალვა ზოგ შემთხვევაში 2011 წელს ქვემოთ გამოშვებულ მანქანებსაც ეხება, რეექსპორტი კვლავ სერიოზული საფრთხის წინაშეა.

სპეციალისტები სახელმწიფოს ალტერნატიული ბაზრების მოძიებას ურჩევენ. ერთ-ერთ პოტენციურ ქვეყნად შეიძლება მიჩნეულ იქნეს პაკისტანი, სადაც ქართველმა იმპორტიორებმა ნიადაგი უკვე მოსინჯეს.

"ეკო ტრანსპორტ ცენტრის" აღმასრულებელი დირექტორის ვასო ურუშაძის ინფორმაციით, ბოლო პერიოდში რამდენიმე ინდივიდუალური შემთხვევაა, როცა საქართველოდან ავტომობილი რეექსპორტზე პაკისტანშიც გადის. ასეთივე პოტენციური მოკავშირე შეიძლება იყოს ირანი, ყატარი და რამდენიმე სხვა ქვეყანა, რაც იმპორტიორებს პოზიციის გაუმჯობესების საშუალებას მისცემს.

გაგრძელება

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია

8-9 ოქტომბერს ძლიერი წვიმა და ქარია, 10-ში კვლავ გამოიდარებს - უახლოესი დღეების ამინდის პროგნოზი