კონფლიქტები
პოლიტიკა
სპორტი

25

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამეექვსე დღე დაიწყება 06:31-ზე, მთვარე მერწყულში საკმაოდ რთული დღეა. თავი შეიკავეთ ყოველგვარი კონფლიქტისგან. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ფულის ხარჯვას; ვაჭრობაში არ მოტყუვდეთ. კარგი დღეა სწავლისა და გამოცდის ჩასაბარებლად. მოერიდეთ სამსახურის, საქმიანობის შეცვლას. უფროსთან კამათს. მგზავრობა და მივლინება სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგია მსუბუქი ვარჯიში; საოჯახო საქმეების შესრულება. მოერიდეთ ხორციან კერძებს. სასურველია თევზისა და ბოსტნეულის. თავი შეიკავეთ მოწევისა და ალკოჰოლისგან. გაფრთხილდით, მოსალოდნელია ტრავმები და მოტეხილობები.
სამხედრო
მსოფლიო
მოზაიკა
სამართალი
საზოგადოება
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რატომ ჰგავს თბილისის კინოფესტივალი ღარიბულ ქორწილს - გაწბილებული მაყურებლის შთაბეჭდილებები
რატომ ჰგავს თბილისის კინოფესტივალი ღარიბულ ქორწილს - გაწბილებული მაყურებლის შთაბეჭდილებები

თბი­ლი­სის სა­ერ­თა­შო­რი­სო კი­ნო­ფეს­ტი­ვა­ლი წელს მე­თო­თხმე­ტედ გა­ი­ა­მარ­თა. კი­ნო­ფეს­ტი­ვა­ლი 2-8 დე­კემ­ბერს მიმ­დი­ნა­რე­ობ­და. Ambebi.ge-ს მკი­თხვე­ლი და­უ­კავ­შირ­და, რო­მელ­მაც ფეს­ტი­ვალ­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი სა­კუ­თა­რი შტა­ბეჭ­დი­ლე­ბე­ბი გა­უ­ზი­ა­რა. ტექსტს უც­ვლე­ლად გთა­ვა­ზობთ.

რისი მო­ლო­დი­ნი უნდა გქონ­დეთ, რო­დე­საც კი­ნო­ფეს­ტი­ვალ­ზე მი­დი­ხართ? პირ­ველ რიგ­ში იმის, რომ ყო­ველ­დღე, ფეს­ტი­ვა­ლის ფარ­გლებ­ში, შეძ­ლებთ უყუ­როთ ბევრ ახალ და თუ ბევ­რს არა, ცოტა კარგ ფილ­მსაც. აღ­მო­ა­ჩენ შენ­თვის უც­ნობ რე­ჟი­სო­რებს, რომ­ლე­ბიც შემ­დეგ შე­გიყ­ვარ­დე­ბა. ფილ­მებს, რომ­ლებ­საც წლის სა­უ­კე­თე­სო ნა­მუ­შევ­რე­ბის ჩა­მო­ნათ­ვალ­ში შე­იყ­ვან. გა­იც­ნობ ახალ ადა­მი­ა­ნებს, რო­მელ­თა­ნაც სა­ერ­თო ინ­ტე­რე­სე­ბი და­გა­ახ­ლო­ვებს. ფეს­ტი­ვა­ლის გან­მავ­ლო­ბა­ში, დრო­ის რა­ღაც მო­ნაკ­ვე­თი, კი­ნო­თე­ატ­რი მშობ­ლი­ურ კე­რად იქ­ცე­ვა, სა­დაც ფირ­ზე აღ­ბეჭ­დი­ლი ძვე­ლი კად­რე­ბის მსგავ­სი კომ­ფორ­ტუ­ლი ატ­მოს­ფე­რო და პომ­პე­ზუ­რი გა­რე­მო იქ­ნე­ბა. შენ და შენი "თა­ნა­მებ­რძო­ლე­ბი" აღ­ტკი­ნე­ბუ­ლი უგულ­შე­მატ­კივ­რებთ ფა­ვო­რიტ ფილ­მს და ისე გა­ნიც­დით მის გა­მარ­ჯვე­ბას, თუ მარ­ცხს, რო­გორც საყ­ვა­რე­ლი სა­ფეხ­ბურ­თო კლუ­ბი­სას.

ივ­ლით მას­ტერკლა­სებ­ზე რე­ჟი­სო­რებ­თან, რო­მელ­თა აზ­რიც, თქვენ­თვის ავ­ტო­რი­ტე­ტუ­ლი იქ­ნე­ბა, მი­ი­ღებთ მათ­გან ბევრ სა­ჭი­რო და სა­ინ­ტე­რე­სო ინ­ფორ­მა­ცი­ას. და­უს­ვამთ კი­თხვებს, რო­მელ­ზეც პა­სუ­ხე­ბი მუ­დამ გა­ინ­ტე­რე­სებ­დათ. კონ­კრე­ტუ­ლი ფილ­მის გამო, გა­აც­დენთ სკო­ლას, უნი­ვერ­სი­ტეტს, სა­მუ­შა­ოს, იმი­ტომ, რომ მთე­ლი წელი ელო­დით მას. მოკ­ლედ, მთე­ლი დღე­ე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში, შე­ჭამთ, და­ლევთ და ბუ­ნებ­რივ მო­თხოვ­ნი­ლე­ბებს და­იკ­მა­ყო­ფი­ლებთ კი­ნო­თე­ატ­რში, ხოლო დღის ბო­ლოს, ფილ­მე­ბის­გან მი­ღე­ბუ­ლი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბე­ბით გა­ე­შუ­რე­ბით სახ­ლში და გა­დაღ­ლილს მა­ლე­ვე ჩა­გე­ძი­ნე­ბათ, მე­ო­რე დღის, პირ­ვე­ლი სე­ან­სის მო­ლო­დინ­ში.

ყვე­ლა­ფე­რი ზე­მოთთ­ქმუ­ლი არის ის, რა­საც სი­ტყვა კი­ნო­ფეს­ტი­ვა­ლი თა­ვის თავ­ში აერ­თი­ა­ნებს. ახლა და­ვი­წყოთ სა­უ­ბა­რი იმა­ზე, თუ რა ხდე­ბა კი­ნო­ფეს­ტი­ვალ­ზე ჩვენ­თან. თბი­ლი­სის მე­თო­თხმე­ტე სა­ერ­თა­შო­რი­სო კი­ნო­ფეს­ტი­ვა­ლი ოფი­ცი­ა­ლუ­რად შა­ბათს, არა­ო­ფი­ცი­ა­ლუ­რად კი კვი­რას დას­რულ­და. შა­ბათს გა­მოვ­ლინ­და გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლე­ბი, გა­ვი­და 2009 წლის ფილ­მი "უკა­ნას­კნე­ლი სად­გუ­რი", და ასე წყნა­რად, ჩუ­მად, თით­ქოს არც არა­ფე­რი და­წყე­ბუ­ლაო, თბი­ლი­სის სა­ერ­თა­შო­რი­სო კი­ნო­ფეს­ტი­ვა­ლი შემ­დე­გი წლის­თვის დაგ­ვემ­შვი­დო­ბა.

ყვე­ლა­ზე მე­ტად, ჩვე­ნი კი­ნო­ფეს­ტი­ვა­ლი ღა­რი­ბულ ქორ­წილს ჰგავს. წყვი­ლის ოჯა­ხე­ბი დიდი გა­წა­მა­წი­ის შემ­დეგ, რო­გორ­ღაც ახერ­ხე­ბენ, რომ შე­აგ­რო­ვონ მცი­რე­დი ბი­უ­ჯე­ტი, რომ­ლი­თაც ერთ-ორ ლიტრ კარგ ღვი­ნოს იყი­დი­ან, და­ნარ­ჩენს კი, რო­გორც გაწ­ვდე­ბი­ან. ქვეყ­ნად სა­ხელ­გან­თქმულ თა­მა­დას, რა თქმა უნდა, ვერ მო­იწ­ვე­ვენ, მაგ­რამ ერ­თე­უ­ლე­ბის­თვის ავ­ტო­რი­ტე­ტულ ფი­გუ­რას მა­ინც დას­ვა­მენ მა­გი­დის თავ­ში. სტუმ­რე­ბი მხო­ლოდ იმის­თვის მოვ­ლენ, რომ ჭა­მონ, და­ლი­ონ და გო­გო­ე­ბი/ბი­ჭე­ბი გა­იც­ნონ, რე­ა­ლუ­რად, ღო­ნის­ძი­ე­ბა, მისი მთა­ვა­რი მოქ­მე­დი პი­რე­ბი და მათი ბედ-იღ­ბა­ლი, ყვე­ლას ფე­ხებ­ზე ეკი­დე­ბა. შემ­დეგ სტუმ­რებს ღვი­ნო არ მო­ე­წო­ნე­ბათ, თეფ­შის შეც­ვლას იმ­დე­ნი ხნით და­უგ­ვი­ა­ნე­ბენ, მა­დას და­კარ­გა­ვენ, ხოლო კერ­ძე­ბის ასორ­ტი­მენ­ტი ისე­თი აღ­მოჩ­ნდე­ბა, რო­გო­რიც სახ­ლშიც ყო­ველ­დღე აქვთ. სა­ბო­ლო­ოდ კი ისე­თი მოვ­ლე­ნი­დან, რო­მელ­ზეც მხი­ა­რუ­ლე­ბა, პომ­პე­ზუ­რო­ბა, გარ­თო­ბა, და უამ­რა­ვი პო­ზი­ტი­უ­რი შეგ­რძნე­ბა უნდა გე­უფ­ლე­ბო­დეს, გა­მოხ­ვალ გაწ­ბი­ლე­ბუ­ლი და იმედ­გაც­რუ­ე­ბუ­ლი.

რო­გორც ყვე­ლა "ივენ­თი" ჩვენ დე­და­ქა­ლაქ­ში, კი­ნო­ფეს­ტი­ვა­ლიც არ იყო გა­მო­ნაკ­ლი­სი და იყო ცუ­დად ორ­გა­ნი­ზე­ბუ­ლი. თით­ქმის არ­ცერ­თი ფილ­მი არ და­წყე­ბუ­ლა თა­ვის დრო­ზე, ხოლო რაც შე­ე­ხე­ბა ამ ფილ­მე­ბის კი­ნე­მა­ტოგ­რა­ფულ ღი­რე­ბუ­ლე­ბას, ცალი ხე­ლის თი­თე­ბი თა­ვი­სუფ­ლად გე­ყო­ფათ მათ გა­და­სათ­ვლე­ლად. ამას­თან, უმე­ტე­სო­ბა სუ­რა­თე­ბი­სა, ინ­ტერ­ნეტ­ში მარ­ტი­ვად მო­სა­პო­ვე­ბე­ლი გახ­ლდათ. მას­ტერკლა­სებს ატა­რებ­დნენ რე­ჟი­სო­რე­ბი, რო­მელ­თა შე­სა­ხებ, მხო­ლოდ უმაღ­ლე­სი ლი­გის სნო­ბებს სმე­ნი­ათ. ამ ერთი კვი­რის გან­მავ­ლო­ბა­ში, ხალ­ხი კი­ნო­ში და­დი­ო­და არა იმი­ტომ, რომ რა­ი­მე ფილ­მს გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლად ელო­დე­ბოდ­ნენ ან კონ­კურ­სან­ტი ფილ­მე­ბის ბედი აღელ­ვებ­დათ, ან ირ­გვლივ გა­მე­ფე­ბუ­ლი სა­ზე­ი­მო გან­წყო­ბა იზი­დავ­დათ, არა, მი­ზე­ზი ის გახ­ლდათ, რომ ბი­ლე­თის ფასი მი­ზე­რუ­ლი, ორი ლარი იყო.

კი­ნო­ფეს­ტი­ვალ­ზე ყოფ­ნი­სას, შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა იქ­მნე­ბო­და, რომ მა­ყუ­რე­ბელს თავი მო­ე­ყა­რა ია­ფ­ფა­სი­ა­ნი კი­ნოს კვი­რე­ულ­ზე. აქ ვერ ნა­ხავ­დით ეგ­ზალ­ტი­რე­ბულ ახალ­გაზ­რდებს, რომ­ლე­ბიც ენერ­გი­უ­ლად სა­უბ­რობ­დნენ სა­სურ­ვე­ლი ფილ­მე­ბის მო­ლო­დინ­ში. არც ცხა­რე კა­მათს მოკ­რავ­დით სად­მე ყურს იმა­ზე, თუ რო­მე­ლი სუ­რა­თი იმ­სა­ხუ­რებ­და ფეს­ტი­ვალ­ზე გა­მარ­ჯვე­ბას. ყვე­ლა­ფერ­მა ჩა­ი­ა­რა უხ­მა­უ­როდ და მო­სა­წყე­ნად. მო­სახ­ლე­ო­ბის უდი­დეს ნა­წილს კი არც შე­უმ­ჩნე­ვია, ჩა­ტარ­და თუ არა რა­ი­მე ფეს­ტი­ვა­ლი და მო­ი­პო­ვა თუ არა მთა­ვა­რი პი­რი­ზი ქარ­თულ­მა ნა­მუ­შე­ვარ­მა. და მოხ­და ეს პირ­ვე­ლად თუ მე­თო­თხმე­ტედ.

დარ­წმუ­ნე­ბუ­ლი ვარ დი­დად არც გა­ინ­ტე­რე­სებთ, მაგ­რამ სტა­ტი­ის ინ­ფორ­მა­ცი­უ­ლო­ბის­თვის გე­ტყვით, რომ მთა­ვა­რი პრი­ზი - ოქ­როს "პრო­მე­თე" მო­ი­პო­ვა არ­ჩილ ქავ­თა­რა­ძის ფილმმა "კომა", რო­მე­ლიც ჯერ კი­დევ აქ­ტუ­ა­ლურ სა­კითხს, ცი­ხე­ში პა­ტიმ­რე­ბის წა­მე­ბას ეხე­ბა. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ თე­მა­ტი­კა ჯერ კი­დევ მტკივ­ნე­უ­ლია სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თვის, ფილ­მი იმა­საც კი ვერ ახერ­ხებს, რომ მთა­ვა­რი პერ­სო­ნა­ჟე­ბი­სად­მი თა­ნაგ­რძნო­ბა გა­გი­ჩი­ნოს. ვერ­ცხლის "პრო­მე­თე" სა­უ­კე­თე­სო რე­ჟი­სუ­რი­სათ­ვის გა­და­ე­ცა ფილმ "ნა­წი­ლა­კი"-ს თურქ რე­ჟი­სორ ერ­დემ ტე­პე­გოზს. სპე­ცი­ა­ლუ­რი პრი­ზი ფილ­მის გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი ეს­თე­ტი­კი­სა და ვი­ზუ­ა­ლი­სათ­ვის კი მექ­სი­კელ­მა სცე­ნა­რის­ტმა ორ­ლან­დო ტი­რა­დომ მო­ი­პო­ვა ფილ­მის­თვის "მე­დეა".

სა­ბო­ლო­ოდ, ყვე­ლა­ფერ­მა უკ­ვა­ლოდ ჩა­ი­ა­რა. დარ­წმუ­ნე­ბუ­ლი ვარ, ფეს­ტი­ვა­ლის მეს­ვე­უ­რებს კე­თი­ლი სურ­ვი­ლე­ბი ამოძ­რა­ვებთ და რო­გორც ქარ­თუ­ლი კი­ნე­მა­ტოგ­რა­ფის­თვის, ისე ქარ­თვე­ლი მა­ყუ­რებ­ლის­თვის სა­ინ­ტე­რე­სო, ცო­ცხა­ლი და მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი კულ­ტუ­რუ­ლი ღო­ნის­ძი­ე­ბის (მთა­ვა­რი დატ­ვირ­თვა სი­ტყვა­ზე კულ­ტუ­რუ­ლი) ტრა­დი­ცი­ის და­ნერგვა სწა­დი­ათ. ამის­თვის კი სა­ჭი­როა, მზა­დე­ბა უკვე დღე­ი­დან და­ი­წყონ და არა შემ­დეგ წელს, რო­დე­საც ფეს­ტი­ვა­ლის და­წყე­ბამ­დე რამ­დე­ნი­მე დღე იქ­ნე­ბა დარ­ჩე­ნი­ლი. მათ მა­ყუ­რე­ბელს ისე­თი რამ უნდა შეს­თა­ვა­ზონ, რა­საც კომ­პი­უ­ტერ­თან მჯდო­მი, ინ­ტერ­ნეტ­ში თა­ვად ვერ გა­და­ა­წყდე­ბი. ისე­თი არ­ტის­ტე­ბი უნდა გა­აც­ნონ, ვისი მოს­მე­ნაც ისე­თი­ვე ამა­ღელ­ვე­ბე­ლი იქ­ნე­ბა, რო­გორც პირ­ვე­ლი პა­ე­მა­ნი. მოკ­ლედ და კონ­კრე­ტუ­ლად, თბი­ლი­სის სა­ერ­თა­შო­რი­სო კი­ნო­ფეს­ტი­ვა­ლი იმი­ტომ კი არ უნდა იმარ­თე­ბო­დეს, რომ პრე­ცე­დენ­ტი შე­იქ­მნას, ის უნდა იმარ­თე­ბო­დეს იმის­თვის, რომ ყო­ველ­წლი­ურ დღე­სას­წა­ულს ელო­დოს ხალ­ხი, მას­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა პა­ტივ­სა­ცე­მი იყოს, ხოლო ფეს­ტი­ვალ­ში გა­მარ­ჯვე­ბა, იმის ექ­ვი­ვა­ლენ­ტუ­რი, რომ ლა­უ­რე­ატ სუ­რათს მა­ღა­ლი კი­ნე­მა­ტოგ­რა­ფუ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბა გა­აჩ­ნია. მაგ­რამ სა­ნამ ამ ყვე­ლაფ­რის შე­საც­ვლე­ლად არ გა­და­იდ­გმე­ბა ნა­ბი­ჯე­ბი და სა­კონ­კურ­სო ფილ­მე­ბის შერ­ჩე­ვა და გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლის გა­მოვ­ლე­ნა მოხ­დე­ბა პრინ­ცი­პით - "ბევრ ნა­გავ­ში, რო­მე­ლიც უფრო ნაკ­ლებ ყარს", თბი­ლი­სის სა­ერ­თა­შო­რი­სო კი­ნო­ფეს­ტი­ვალს არა­ვინ მო­ე­კი­დე­ბა სე­რი­ო­ზუ­ლად და მისი არ­სე­ბო­ბა, იქ­ნე­ბა უმ­ნიშ­ვნე­ლო და აზრსმოკ­ლე­ბუ­ლი.

გუ­რამ ზვი­ა­და­უ­რი

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
"ერთა ლიგის" "პლეი ოფის" საპასუხო მატჩში საქართველოს ნაკრებმა სომხეთი ანგარიშით 6:1 დაამარცხა

რატომ ჰგავს თბილისის კინოფესტივალი ღარიბულ ქორწილს - გაწბილებული მაყურებლის შთაბეჭდილებები

რატომ ჰგავს თბილისის კინოფესტივალი ღარიბულ ქორწილს - გაწბილებული მაყურებლის შთაბეჭდილებები

თბილისის საერთაშორისო კინოფესტივალი წელს მეთოთხმეტედ გაიამართა. კინოფესტივალი 2-8 დეკემბერს მიმდინარეობდა. Ambebi.ge-ს მკითხველი დაუკავშირდა, რომელმაც ფესტივალთან დაკავშირებული საკუთარი შტაბეჭდილებები გაუზიარა. ტექსტს უცვლელად გთავაზობთ.

რისი მოლოდინი უნდა გქონდეთ, როდესაც კინოფესტივალზე მიდიხართ? პირველ რიგში იმის, რომ ყოველდღე, ფესტივალის ფარგლებში, შეძლებთ უყუროთ ბევრ ახალ და თუ ბევრს არა, ცოტა კარგ ფილმსაც. აღმოაჩენ შენთვის უცნობ რეჟისორებს, რომლებიც შემდეგ შეგიყვარდება. ფილმებს, რომლებსაც წლის საუკეთესო ნამუშევრების ჩამონათვალში შეიყვან. გაიცნობ ახალ ადამიანებს, რომელთანაც საერთო ინტერესები დაგაახლოვებს. ფესტივალის განმავლობაში, დროის რაღაც მონაკვეთი, კინოთეატრი მშობლიურ კერად იქცევა, სადაც ფირზე აღბეჭდილი ძველი კადრების მსგავსი კომფორტული ატმოსფერო და პომპეზური გარემო იქნება. შენ და შენი "თანამებრძოლები" აღტკინებული უგულშემატკივრებთ ფავორიტ ფილმს და ისე განიცდით მის გამარჯვებას, თუ მარცხს, როგორც საყვარელი საფეხბურთო კლუბისას.

ივლით მასტერკლასებზე რეჟისორებთან, რომელთა აზრიც, თქვენთვის ავტორიტეტული იქნება, მიიღებთ მათგან ბევრ საჭირო და საინტერესო ინფორმაციას. დაუსვამთ კითხვებს, რომელზეც პასუხები მუდამ გაინტერესებდათ. კონკრეტული ფილმის გამო, გააცდენთ სკოლას, უნივერსიტეტს, სამუშაოს, იმიტომ, რომ მთელი წელი ელოდით მას. მოკლედ, მთელი დღეების განმავლობაში, შეჭამთ, დალევთ და ბუნებრივ მოთხოვნილებებს დაიკმაყოფილებთ კინოთეატრში, ხოლო დღის ბოლოს, ფილმებისგან მიღებული შთაბეჭდილებებით გაეშურებით სახლში და გადაღლილს მალევე ჩაგეძინებათ, მეორე დღის, პირველი სეანსის მოლოდინში.

ყველაფერი ზემოთთქმული არის ის, რასაც სიტყვა კინოფესტივალი თავის თავში აერთიანებს. ახლა დავიწყოთ საუბარი იმაზე, თუ რა ხდება კინოფესტივალზე ჩვენთან. თბილისის მეთოთხმეტე საერთაშორისო კინოფესტივალი ოფიციალურად შაბათს, არაოფიციალურად კი კვირას დასრულდა. შაბათს გამოვლინდა გამარჯვებულები, გავიდა 2009 წლის ფილმი "უკანასკნელი სადგური", და ასე წყნარად, ჩუმად, თითქოს არც არაფერი დაწყებულაო, თბილისის საერთაშორისო კინოფესტივალი შემდეგი წლისთვის დაგვემშვიდობა.

ყველაზე მეტად, ჩვენი კინოფესტივალი ღარიბულ ქორწილს ჰგავს. წყვილის ოჯახები დიდი გაწამაწიის შემდეგ, როგორღაც ახერხებენ, რომ შეაგროვონ მცირედი ბიუჯეტი, რომლითაც ერთ-ორ ლიტრ კარგ ღვინოს იყიდიან, დანარჩენს კი, როგორც გაწვდებიან. ქვეყნად სახელგანთქმულ თამადას, რა თქმა უნდა, ვერ მოიწვევენ, მაგრამ ერთეულებისთვის ავტორიტეტულ ფიგურას მაინც დასვამენ მაგიდის თავში. სტუმრები მხოლოდ იმისთვის მოვლენ, რომ ჭამონ, დალიონ და გოგოები/ბიჭები გაიცნონ, რეალურად, ღონისძიება, მისი მთავარი მოქმედი პირები და მათი ბედ-იღბალი, ყველას ფეხებზე ეკიდება. შემდეგ სტუმრებს ღვინო არ მოეწონებათ, თეფშის შეცვლას იმდენი ხნით დაუგვიანებენ, მადას დაკარგავენ, ხოლო კერძების ასორტიმენტი ისეთი აღმოჩნდება, როგორიც სახლშიც ყოველდღე აქვთ. საბოლოოდ კი ისეთი მოვლენიდან, რომელზეც მხიარულება, პომპეზურობა, გართობა, და უამრავი პოზიტიური შეგრძნება უნდა გეუფლებოდეს, გამოხვალ გაწბილებული და იმედგაცრუებული.

როგორც ყველა ”ივენთი” ჩვენ დედაქალაქში, კინოფესტივალიც არ იყო გამონაკლისი და იყო ცუდად ორგანიზებული. თითქმის არცერთი ფილმი არ დაწყებულა თავის დროზე, ხოლო რაც შეეხება ამ ფილმების კინემატოგრაფულ ღირებულებას, ცალი ხელის თითები თავისუფლად გეყოფათ მათ გადასათვლელად. ამასთან, უმეტესობა სურათებისა, ინტერნეტში მარტივად მოსაპოვებელი გახლდათ. მასტერკლასებს ატარებდნენ რეჟისორები, რომელთა შესახებ, მხოლოდ უმაღლესი ლიგის სნობებს სმენიათ. ამ ერთი კვირის განმავლობაში, ხალხი კინოში დადიოდა არა იმიტომ, რომ რაიმე ფილმს განსაკუთრებულად ელოდებოდნენ ან კონკურსანტი ფილმების ბედი აღელვებდათ, ან ირგვლივ გამეფებული საზეიმო განწყობა იზიდავდათ, არა, მიზეზი ის გახლდათ, რომ ბილეთის ფასი მიზერული, ორი ლარი იყო.

კინოფესტივალზე ყოფნისას, შთაბეჭდილება იქმნებოდა, რომ მაყურებელს თავი მოეყარა იაფფასიანი კინოს კვირეულზე. აქ ვერ ნახავდით ეგზალტირებულ ახალგაზრდებს, რომლებიც ენერგიულად საუბრობდნენ სასურველი ფილმების მოლოდინში. არც ცხარე კამათს მოკრავდით სადმე ყურს იმაზე, თუ რომელი სურათი იმსახურებდა ფესტივალზე გამარჯვებას. ყველაფერმა ჩაიარა უხმაუროდ და მოსაწყენად. მოსახლეობის უდიდეს ნაწილს კი არც შეუმჩნევია, ჩატარდა თუ არა რაიმე ფესტივალი და მოიპოვა თუ არა მთავარი პირიზი ქართულმა ნამუშევარმა. და მოხდა ეს პირველად თუ მეთოთხმეტედ.

დარწმუნებული ვარ დიდად არც გაინტერესებთ, მაგრამ სტატიის ინფორმაციულობისთვის გეტყვით, რომ მთავარი პრიზი - ოქროს "პრომეთე" მოიპოვა არჩილ ქავთარაძის ფილმმა "კომა", რომელიც ჯერ კიდევ აქტუალურ საკითხს, ციხეში პატიმრების წამებას ეხება. მიუხედავად იმისა, რომ თემატიკა ჯერ კიდევ მტკივნეულია საზოგადოებისთვის, ფილმი იმასაც კი ვერ ახერხებს, რომ მთავარი პერსონაჟებისადმი თანაგრძნობა გაგიჩინოს. ვერცხლის "პრომეთე" საუკეთესო რეჟისურისათვის გადაეცა ფილმ "ნაწილაკი"-ს თურქ რეჟისორ ერდემ ტეპეგოზს. სპეციალური პრიზი ფილმის განსაკუთრებული ესთეტიკისა და ვიზუალისათვის კი მექსიკელმა სცენარისტმა ორლანდო ტირადომ მოიპოვა ფილმისთვის "მედეა".

საბოლოოდ, ყველაფერმა უკვალოდ ჩაიარა. დარწმუნებული ვარ, ფესტივალის მესვეურებს კეთილი სურვილები ამოძრავებთ და როგორც ქართული კინემატოგრაფისთვის, ისე ქართველი მაყურებლისთვის საინტერესო, ცოცხალი და მნიშვნელოვანი კულტურული ღონისძიების (მთავარი დატვირთვა სიტყვაზე კულტურული) ტრადიციის დანერგვა სწადიათ. ამისთვის კი საჭიროა, მზადება უკვე დღეიდან დაიწყონ და არა შემდეგ წელს, როდესაც ფესტივალის დაწყებამდე რამდენიმე დღე იქნება დარჩენილი. მათ მაყურებელს ისეთი რამ უნდა შესთავაზონ, რასაც კომპიუტერთან მჯდომი, ინტერნეტში თავად ვერ გადააწყდები. ისეთი არტისტები უნდა გააცნონ, ვისი მოსმენაც ისეთივე ამაღელვებელი იქნება, როგორც პირველი პაემანი. მოკლედ და კონკრეტულად, თბილისის საერთაშორისო კინოფესტივალი იმიტომ კი არ უნდა იმართებოდეს, რომ პრეცედენტი შეიქმნას, ის უნდა იმართებოდეს იმისთვის, რომ ყოველწლიურ დღესასწაულს ელოდოს ხალხი, მასში მონაწილეობა პატივსაცემი იყოს, ხოლო ფესტივალში გამარჯვება, იმის ექვივალენტური, რომ ლაურეატ სურათს მაღალი კინემატოგრაფული ღირებულება გააჩნია. მაგრამ სანამ ამ ყველაფრის შესაცვლელად არ გადაიდგმება ნაბიჯები და საკონკურსო ფილმების შერჩევა და გამარჯვებულის გამოვლენა მოხდება პრინციპით - "ბევრ ნაგავში, რომელიც უფრო ნაკლებ ყარს", თბილისის საერთაშორისო კინოფესტივალს არავინ მოეკიდება სერიოზულად და მისი არსებობა, იქნება უმნიშვნელო და აზრსმოკლებული.

გურამ ზვიადაური

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება