მსოფლიო
სამართალი
პოლიტიკა

28

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის ოცდამეცხრე დღე დაიწყება 06:58-ზე, მთვარე თევზებშია საკმაოდ რთული დღეა. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ფინანსურ ოპერაციებს, ყოველგვარ ვაჭრობასა და სასამართლო საქმეს. სხვა დღისთვის გადადეთ უფროსთან შეხვედრა და საქმეებზე საუბარს. არ გირჩევთ მგზავრობას, საქმეების გარჩევას. მეტად დაისვენეთ. კარგია მსუბუქი ვარჯიში. დღეს ქორწინება დაუშვებელია. განქორწინების მიზეზი ერთ-ერთი მეუღლის ღალატი ან ტყუილი გახდება. სასურველია დაიცვათ მარხვა. ძილის წინ მიიღეთ შხაპი. რაციონიდან გამორიცხეთ ხორცეული, პურ-ფუნთუშეული და ტკბილეული.
საზოგადოება
Faceამბები
მოზაიკა
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
მეცნიერება
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ქარ­თულ სა­ო­მარ ხე­ლოვ­ნე­ბას პენ­ტა­გონ­ში ას­წავ­ლი­ან"
"ქარ­თულ სა­ო­მარ ხე­ლოვ­ნე­ბას პენ­ტა­გონ­ში ას­წავ­ლი­ან"

სა­ო­კუ­პა­ციო ზოლ­თან მიმ­დი­ნა­რე მოვ­ლე­ნებ­მა სა­ქარ­თვე­ლო­ში ყვე­ლა შე­აშ­ფო­თა. დი­დი თუ პა­ტა­რა, ერი თუ ბე­რი უდი­დე­სი გუ­ლის­ტკი­ვი­ლით შეჰ­ყუ­რებ­და ადა­მი­ა­ნებს, რომ­ლებ­მაც სა­კუ­თა­რი ხე­ლით და­ან­გრი­ეს წლო­ბით ნა­შე­ნე­ბი სახ­ლე­ბი და მა­მა­პა­პუ­რი მი­წე­ბი მი­ა­ტო­ვეს. ამ მტკივ­ნე­უ­ლი სა­კითხ­ის შე­სა­ხებ მო­საზ­რე­ბებს გვი­ზი­ა­რებს წმინ­და იო­ა­ნე ღვთის­მეტყ­ვე­ლის სა­ხე­ლო­ბის ტაძ­რის მოძღ­ვა­რი, დე­კა­ნო­ზი კონ­სტან­ტი­ნე გი­ორ­გა­ძე:

- ალ­ბათ იმით უნ­და და­ვიწყ­ოთ, რომ არ არ­სე­ბობს გან­საც­დე­ლი უფ­ლის დაშ­ვე­ბის გა­რე­შე და თუ სა­ქარ­თვე­ლოს ის­ტო­რი­ას გა­დავ­ხე­დავთ, გან­საც­დე­ლი არა­სო­დეს გვაკ­ლდა. სიმ­შვი­დი­სა და აყ­ვა­ვე­ბის პე­რი­ო­დი კი ყო­ველ­თვის მა­შინ გვქონ­და, რო­დე­საც უფალ­თან ახ­ლოს ვი­ყა­ვით. ამის ერ­თ-ერ­თი ბრწყინ­ვა­ლე მა­გა­ლი­თია და­ვი­თი­სა და თა­მა­რის ეპო­ქა, რო­ცა ეკ­ლე­სია და ქვეყ­ნის მმარ­თვე­ლი ძა­ლა ერ­თად იყ­ვნენ და რო­ცა ერი დე­და­-ეკ­ლე­სი­ას ემორ­ჩი­ლე­ბო­და. ალ­ბათ გახ­სოვთ, რომ და­ვით აღ­მა­შე­ნებ­ლის მე­ფო­ბის დროს ოთხი ეპის­კო­პო­სი ჰყავ­დათ მთავ­რო­ბა­ში, ქვე­ყა­ნას მორ­წმუ­ნე ადა­მი­ა­ნე­ბი მარ­თავ­დნენ და ამი­ტო­მაც იყო სა­ქარ­თვე­ლო გაბ­რწყი­ნე­ბუ­ლი. ბი­წი­ე­რე­ბის შე­მოს­ვლამ იმ დრო­შიც თა­ვი­სი ნა­ყო­ფი გა­მო­ი­ღო, სას­ჯე­ლის პირ­ველ მათ­რა­ხად მონ­ღოლ­თა შე­მო­სე­ვა ვი­გე­მეთ. ტახ­ტი ერ­თი იყო, მე­ფო­ბა კი ყვე­ლას უნ­დო­და... ყვე­ლაფ­რი­დან ჩანს, რომ ყვე­ლა გან­საც­დე­ლი სა­კუ­თა­რი ცოდ­ვე­ბის გა­მო გვევ­ლი­ნე­ბო­და და გვევ­ლი­ნე­ბა. კი­დევ უფ­რო აშ­კა­რა და ნა­თე­ლია ებ­რა­ე­ლი ხალ­ხის მა­გა­ლი­თი: ეს უფ­ლის რჩე­უ­ლი ერი იყო, მაგ­რამ რო­გორც კი ის­რა­ე­ლი ღმერ­თს გა­ნუდ­გე­ბო­და, მა­შინ­ვე გან­საც­დე­ლი ატყ­დე­ბო­და თავს. ბო­ლოს კი, ებ­რა­ე­ლე­ბი უფალ­მა მსოფ­ლი­ოს ყვე­ლა კუთხ­ე­ში მი­მო­ფან­ტა. და­ახ­ლო­ე­ბით ასეთ მდგო­მა­რე­ო­ბა­ში ვართ ჩვენ დღეს. ვგუ­ლის­ხმობ არა მარ­ტო იმას, რაც ე.წ. საზღ­ვარ­ზე ხდე­ბა, არა­მედ იმას, რაც დღემ­დე ხდე­ბო­და - თუნ­დაც ბო­ლო წლებ­ში ცო­ტა სის­ხლი და­იღ­ვა­რა ან ცო­ტა მი­წე­ბი გვაქვს წარ­თმე­უ­ლი?

- მა­მა კონ­სტან­ტი­ნე, რო­გორ უნ­და მო­იქ­ცეს ხალ­ხი, რო­მელ­საც მას­ზე ბევ­რად ძლი­ე­რი მტე­რი ჰყავს?

- უც­ნა­უ­რი­ა, მაგ­რამ ქარ­თვე­ლე­ბის მი­ერ მო­გე­ბულ ყვე­ლა ომ­ში მტე­რი რა­ო­დე­ნო­ბით ყო­ველ­თვის ჭარ­ბობ­და და თით­ქოს აზ­რიც არ ჰქონ­და მას­თან შერ­კი­ნე­ბას, მაგ­რამ ჩვენ მა­ინც ვი­მარ­ჯვებ­დით და ეს არ ხდე­ბო­და მხო­ლოდ სა­უ­კე­თე­სო სტრა­ტე­გი­ი­სა და ტაქ­ტი­კის წყა­ლო­ბით. შემ­თხვე­ვი­თი არ არის, რომ ქარ­თულ სა­ო­მარ ხე­ლოვ­ნე­ბას დღეს პენ­ტა­გონ­შიც ას­წავ­ლი­ან. ქარ­თვე­ლე­ბი ღვთის დახ­მა­რე­ბით იმარ­ჯვებ­დნენ, არა­ერ­თხელ უნა­ხავთ თეთრ ცხენ­ზე ამ­ხედ­რე­ბუ­ლი წმინ­და გი­ორ­გი ქარ­თუ­ლი ლაშ­ქრის მე­წი­ნა­ვედ. რაც დღეს ჩვენ გვჭირს, ეს ჩვე­ნი­ვე ბრა­ლი­ა, რა­მე­თუ უფალს დავ­შორ­დით. ხალ­ხი ტა­ძარ­ში და­დის, მაგ­რამ ეკ­ლე­სი­უ­რი ცხოვ­რე­ბა არ შე­მო­ი­ფარ­გლე­ბა მხო­ლოდ ტა­ძარ­ში მის­ვლით, ადა­მი­ა­ნი ეკ­ლე­სი­უ­რი უნ­და იყოს ყველ­გან და ყო­ველ­თვის: შრო­მობს იგი თუ სამ­შობ­ლოს იცავს. რო­დე­საც ისეთ ქვე­ყა­ნა­ში ცხოვ­რობ, რომ­ლის მფარ­ვე­ლი თა­ვად ღვთის­მშო­ბე­ლი დე­და­ა, უფ­რო მე­ტი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა გე­კის­რე­ბა, უფ­რო მე­ტად უნ­და და­იც­ვა შე­ნი მი­წა-­წყა­ლი. ჩვე­ნი საზღ­ვრე­ბი ნი­კოფ­სი­ი­დან და­რუ­ბან­დამ­დე იყო გა­და­ჭი­მუ­ლი, მაგ­რამ მცი­რედ­მორ­წმუ­ნე­ო­ბი­სა და ჩვე­ნი­ვე ცოდ­ვე­ბის გა­მო ყვე­ლა­ფე­რი წაგ­ვერ­თვა. რომ არა ში­და პო­ლი­ტი­კის უნი­ა­თო­ბა და ში­ნა­უ­რი ომე­ბი, ეს არ მოხ­დე­ბო­და. რაც შე­ე­ხე­ბა ცხინ­ვა­ლის რე­გი­ონს, რო­მელ­საც შეც­დო­მით სამ­ხრეთ ოსეთს ეძა­ხი­ან - ეს არის ძირ­ძვე­ლი ქარ­თუ­ლი მი­წა, ში­და ქარ­თლი, სა­მა­ჩაბ­ლო. ეს არის გუ­ლი ქარ­თლი­სა და რო­კის გვი­რა­ბი რომ არ ყო­ფი­ლი­ყო, იქ ჩი­ტიც ვერ შე­მოფ­რინ­დე­ბო­და. ცნო­ბი­ლი ფაქ­ტი­ა, რომ რე­ვო­ლუ­ცი­ამ­დე ცხინ­ვალ­ში სულ რამ­დე­ნი­მე ოსუ­რი ოჯა­ხი ცხოვ­რობ­და და ე.წ. სამ­ხრეთ ოსე­თი აბ­სურ­დუ­ლი, გა­მო­გო­ნი­ლი სა­ხელ­მწი­ფო­ა. ასე­ვე ძირ­ძვე­ლი ქარ­თუ­ლი მხა­რეა აფ­ხა­ზე­თი, რომ­ლის სა­ხე­ლიც ად­რე მთელ და­სავ­ლეთ სა­ქარ­თვე­ლოს ერ­ქვა. მტერ­მა სპე­ცი­ა­ლუ­რად ჩა­დო გვი­ან მოქ­მე­დი ნაღ­მე­ბი, მი­ა­ნი­ჭა აფ­ხა­ზეთ­სა და სამ­ხრეთ ოსეთს გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი სტა­ტუ­სი, რომ მე­რე ჩვენ­თვის და­ე­პი­რის­პი­რე­ბი­ნა. ჩემ­თვის აბ­სო­ლუ­ტუ­რად გა­უ­გე­ბა­რია კო­დო­რის ხე­ო­ბის ზე­მო აფ­ხა­ზე­თად გა­მოცხ­ა­დე­ბაც, მით უმე­ტეს მა­შინ, რო­ცა აფ­ხა­ზეთს გვარ­თმე­ვენ.

- ბევ­რი პრობ­ლე­მა ალ­ბათ სა­ერ­თა­შო­რი­სო ას­პა­რეზ­ზეც უნ­და გა­დაწყ­დეს. სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბი რას ფიქ­რობთ ამის თა­ო­ბა­ზე?

- კი ბა­ტო­ნო, მო­ვუ­წო­დოთ სა­ერ­თა­შო­რი­სო სა­ზო­გა­დო­ე­ბას, მაგ­რამ ჩვე­ნი თა­ვი მა­ინც "ჩვე­ნად­ვე უნ­და გვე­ყუდ­ნეს". ნუ­რა­ვის ექ­ნე­ბა იმე­დი და ილუ­ზი­ა, რომ ვინ­მე ჩვენს საქ­მეს გა­ა­კე­თებს. ისიც არ უნ­და და­ვი­ვიწყ­ოთ, რომ ძა­ლი­ან ბევ­რი შა­დი­მა­ნი გვყავს ქვეყ­ნის შიგ­ნით და ცი­ხეც ყო­ველ­თვის შიგ­ნი­დან ტყდე­ბა.

- დღეს ჩვე­ნი სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ერ­თი ნა­წი­ლი სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რებს გა­ნი­კითხ­ავს და ამ­ბობს: 17 მა­ისს უმ­ცი­რე­სო­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლებს ხომ და­უ­პი­რის­პირ­დნენ, ახ­ლა ოკუ­პან­ტე­ბის საქ­ცი­ე­ლიც დაგ­მო­ნო.

- მე მათ უნ­და გა­ვახ­სე­ნო ე.წ. აგ­ვის­ტოს ომი: ვინ შე­ვი­და კონ­ფლიქ­ტის ზო­ნა­ში, რო­ცა ჩვე­ნი ბი­ჭე­ბის და­მარ­ხვის სა­შუ­ა­ლე­ბას არ გვაძ­ლევ­დნენ და ვინ გა­მო­იყ­ვა­ნა იქი­დან გარ­დაც­ვლილ­თა ცხედ­რე­ბი? - პირ­ვე­ლად იქ სწო­რედ პატ­რი­არ­ქი და სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბი შე­ვიდ­ნენ, ან რო­გორ ღვაწ­ლში იყ­ვნენ იმ დღე­ებ­ში მე­უ­ფე ისა­ია და სხვა სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბი, რომ­ლე­ბიც უეჭ­ვე­ლი სიკ­ვდი­ლის წი­ნა­შე იდ­გნენ! ეს ყვე­ლა­ფე­რი პო­პუ­ლის­ტუ­რი გან­ცხა­დე­ბე­ბი­ა, რო­დის არ ყო­ფი­ლა დე­და-ეკ­ლე­სია თა­ვი­სი ერის გვერ­დზე? მოძღ­ვრე­ბი გულ­გრი­ლო­ბას არა­სო­დეს ამ­ჟღავ­ნე­ბენ. ის­ტო­რი­ი­დან ცნო­ბი­ლი­ა, რომ სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბი მტრის წი­ნა­აღ­მდეგ არა მარ­ტო ლოც­ვით, არა­მედ ია­რა­ღი­თაც იბ­რძოდ­ნენ... 17 მა­ისს სწო­რედ სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რებ­მა შე­ა­კა­ვეს იქ შეკ­რე­ბი­ლი ხალ­ხი, თო­რემ შე­იძ­ლე­ბო­და სის­ხლი დაღ­ვრი­ლი­ყო, დღეს კი აქეთ გვსაყ­ვე­დუ­რო­ბენ. მოძღ­ვრე­ბი ე.წ. საზღ­ვარ­თან რომ მი­ვი­დეთ და ტრან­სპა­რან­ტე­ბით დავ­დგეთ, ეს გა­უ­მარ­თლე­ბე­ლი და არაფ­რის მომ­ტა­ნი ნა­ბი­ჯი იქ­ნე­ბა, ყვე­ლა­ფე­რი მხო­ლოდ ცი­ვი გო­ნე­ბით უნ­და გა­დავ­წყვი­ტოთ. დღეს კი სა­ქარ­თვე­ლო­ში ერ­თი პო­ლი­ტი­კუ­რი მოღ­ვა­წე ერთს ამ­ბობს, მე­ო­რე - მე­ო­რეს. რამ­დენ­ჯერ ყო­ფი­ლა, რომ პატ­რი­არქს გა­მო­უს­წო­რე­ბია მდგო­მა­რე­ო­ბა, მაგ­რამ და­უ­ფიქ­რე­ბე­ლი ნა­ბი­ჯე­ბი­თა თუ გა­მო­ნათ­ქვა­მე­ბით ისევ არე­უ­ლა. ზოგ­ჯერ ისე­თი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა მრჩე­ბა, რომ ნებ­სით თუ უნებ­ლი­ეთ ჩვენ­ვე ვუწყ­ობთ ხელს იმას, რაც ხდე­ბა.

ხა­თუ­ნა ჩი­გო­გი­ძე

ყო­ველკ­ვი­რე­უ­ლი გა­ზე­თი "ყვე­ლა სი­ახ­ლე"

(გა­მო­დის ოთხშა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
16 ხიდი და 3 კვანძი, ვნახოთ სად გაივლის და რა დაჯდება თბილისის შემოვლითი გზის 11 კმ-იანი მონაკვეთი

"ქარ­თულ სა­ო­მარ ხე­ლოვ­ნე­ბას პენ­ტა­გონ­ში ას­წავ­ლი­ან"

"ქარ­თულ სა­ო­მარ ხე­ლოვ­ნე­ბას პენ­ტა­გონ­ში ას­წავ­ლი­ან"

სა­ო­კუ­პა­ციო ზოლ­თან მიმ­დი­ნა­რე მოვ­ლე­ნებ­მა სა­ქარ­თვე­ლო­ში ყვე­ლა შე­აშ­ფო­თა. დი­დი თუ პა­ტა­რა, ერი თუ ბე­რი უდი­დე­სი გუ­ლის­ტკი­ვი­ლით შეჰ­ყუ­რებ­და ადა­მი­ა­ნებს, რომ­ლებ­მაც სა­კუ­თა­რი ხე­ლით და­ან­გრი­ეს წლო­ბით ნა­შე­ნე­ბი სახ­ლე­ბი და მა­მა­პა­პუ­რი მი­წე­ბი მი­ა­ტო­ვეს. ამ მტკივ­ნე­უ­ლი სა­კითხ­ის შე­სა­ხებ მო­საზ­რე­ბებს გვი­ზი­ა­რებს წმინ­და იო­ა­ნე ღვთის­მეტყ­ვე­ლის სა­ხე­ლო­ბის ტაძ­რის მოძღ­ვა­რი, დე­კა­ნო­ზი კონ­სტან­ტი­ნე გი­ორ­გა­ძე:

- ალ­ბათ იმით უნ­და და­ვიწყ­ოთ, რომ არ არ­სე­ბობს გან­საც­დე­ლი უფ­ლის დაშ­ვე­ბის გა­რე­შე და თუ სა­ქარ­თვე­ლოს ის­ტო­რი­ას გა­დავ­ხე­დავთ, გან­საც­დე­ლი არა­სო­დეს გვაკ­ლდა. სიმ­შვი­დი­სა და აყ­ვა­ვე­ბის პე­რი­ო­დი კი ყო­ველ­თვის მა­შინ გვქონ­და, რო­დე­საც უფალ­თან ახ­ლოს ვი­ყა­ვით. ამის ერ­თ-ერ­თი ბრწყინ­ვა­ლე მა­გა­ლი­თია და­ვი­თი­სა და თა­მა­რის ეპო­ქა, რო­ცა ეკ­ლე­სია და ქვეყ­ნის მმარ­თვე­ლი ძა­ლა ერ­თად იყ­ვნენ და რო­ცა ერი დე­და­-ეკ­ლე­სი­ას ემორ­ჩი­ლე­ბო­და. ალ­ბათ გახ­სოვთ, რომ და­ვით აღ­მა­შე­ნებ­ლის მე­ფო­ბის დროს ოთხი ეპის­კო­პო­სი ჰყავ­დათ მთავ­რო­ბა­ში, ქვე­ყა­ნას მორ­წმუ­ნე ადა­მი­ა­ნე­ბი მარ­თავ­დნენ და ამი­ტო­მაც იყო სა­ქარ­თვე­ლო გაბ­რწყი­ნე­ბუ­ლი. ბი­წი­ე­რე­ბის შე­მოს­ვლამ იმ დრო­შიც თა­ვი­სი ნა­ყო­ფი გა­მო­ი­ღო, სას­ჯე­ლის პირ­ველ მათ­რა­ხად მონ­ღოლ­თა შე­მო­სე­ვა ვი­გე­მეთ. ტახ­ტი ერ­თი იყო, მე­ფო­ბა კი ყვე­ლას უნ­დო­და... ყვე­ლაფ­რი­დან ჩანს, რომ ყვე­ლა გან­საც­დე­ლი სა­კუ­თა­რი ცოდ­ვე­ბის გა­მო გვევ­ლი­ნე­ბო­და და გვევ­ლი­ნე­ბა. კი­დევ უფ­რო აშ­კა­რა და ნა­თე­ლია ებ­რა­ე­ლი ხალ­ხის მა­გა­ლი­თი: ეს უფ­ლის რჩე­უ­ლი ერი იყო, მაგ­რამ რო­გორც კი ის­რა­ე­ლი ღმერთს გა­ნუდ­გე­ბო­და, მა­შინ­ვე გან­საც­დე­ლი ატყ­დე­ბო­და თავს. ბო­ლოს კი, ებ­რა­ე­ლე­ბი უფალ­მა მსოფ­ლი­ოს ყვე­ლა კუთხ­ე­ში მი­მო­ფან­ტა. და­ახ­ლო­ე­ბით ასეთ მდგო­მა­რე­ო­ბა­ში ვართ ჩვენ დღეს. ვგუ­ლის­ხმობ არა მარ­ტო იმას, რაც ე.წ. საზღ­ვარ­ზე ხდე­ბა, არა­მედ იმას, რაც დღემ­დე ხდე­ბო­და - თუნ­დაც ბო­ლო წლებ­ში ცო­ტა სის­ხლი და­იღ­ვა­რა ან ცო­ტა მი­წე­ბი გვაქვს წარ­თმე­უ­ლი?

- მა­მა კონ­სტან­ტი­ნე, რო­გორ უნ­და მო­იქ­ცეს ხალ­ხი, რო­მელ­საც მას­ზე ბევ­რად ძლი­ე­რი მტე­რი ჰყავს?

- უც­ნა­უ­რი­ა, მაგ­რამ ქარ­თვე­ლე­ბის მი­ერ მო­გე­ბულ ყვე­ლა ომ­ში მტე­რი რა­ო­დე­ნო­ბით ყო­ველ­თვის ჭარ­ბობ­და და თით­ქოს აზ­რიც არ ჰქონ­და მას­თან შერ­კი­ნე­ბას, მაგ­რამ ჩვენ მა­ინც ვი­მარ­ჯვებ­დით და ეს არ ხდე­ბო­და მხო­ლოდ სა­უ­კე­თე­სო სტრა­ტე­გი­ი­სა და ტაქ­ტი­კის წყა­ლო­ბით. შემ­თხვე­ვი­თი არ არის, რომ ქარ­თულ სა­ო­მარ ხე­ლოვ­ნე­ბას დღეს პენ­ტა­გონ­შიც ას­წავ­ლი­ან. ქარ­თვე­ლე­ბი ღვთის დახ­მა­რე­ბით იმარ­ჯვებ­დნენ, არა­ერ­თხელ უნა­ხავთ თეთრ ცხენ­ზე ამ­ხედ­რე­ბუ­ლი წმინ­და გი­ორ­გი ქარ­თუ­ლი ლაშ­ქრის მე­წი­ნა­ვედ. რაც დღეს ჩვენ გვჭირს, ეს ჩვე­ნი­ვე ბრა­ლი­ა, რა­მე­თუ უფალს დავ­შორ­დით. ხალ­ხი ტა­ძარ­ში და­დის, მაგ­რამ ეკ­ლე­სი­უ­რი ცხოვ­რე­ბა არ შე­მო­ი­ფარ­გლე­ბა მხო­ლოდ ტა­ძარ­ში მის­ვლით, ადა­მი­ა­ნი ეკ­ლე­სი­უ­რი უნ­და იყოს ყველ­გან და ყო­ველ­თვის: შრო­მობს იგი თუ სამ­შობ­ლოს იცავს. რო­დე­საც ისეთ ქვე­ყა­ნა­ში ცხოვ­რობ, რომ­ლის მფარ­ვე­ლი თა­ვად ღვთის­მშო­ბე­ლი დე­და­ა, უფ­რო მე­ტი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა გე­კის­რე­ბა, უფ­რო მე­ტად უნ­და და­იც­ვა შე­ნი მი­წა-­წყა­ლი. ჩვე­ნი საზღ­ვრე­ბი ნი­კოფ­სი­ი­დან და­რუ­ბან­დამ­დე იყო გა­და­ჭი­მუ­ლი, მაგ­რამ მცი­რედ­მორ­წმუ­ნე­ო­ბი­სა და ჩვე­ნი­ვე ცოდ­ვე­ბის გა­მო ყვე­ლა­ფე­რი წაგ­ვერ­თვა. რომ არა ში­და პო­ლი­ტი­კის უნი­ა­თო­ბა და ში­ნა­უ­რი ომე­ბი, ეს არ მოხ­დე­ბო­და. რაც შე­ე­ხე­ბა ცხინ­ვა­ლის რე­გი­ონს, რო­მელ­საც შეც­დო­მით სამ­ხრეთ ოსეთს ეძა­ხი­ან - ეს არის ძირ­ძვე­ლი ქარ­თუ­ლი მი­წა, ში­და ქარ­თლი, სა­მა­ჩაბ­ლო. ეს არის გუ­ლი ქარ­თლი­სა და რო­კის გვი­რა­ბი რომ არ ყო­ფი­ლი­ყო, იქ ჩი­ტიც ვერ შე­მოფ­რინ­დე­ბო­და. ცნო­ბი­ლი ფაქ­ტი­ა, რომ რე­ვო­ლუ­ცი­ამ­დე ცხინ­ვალ­ში სულ რამ­დე­ნი­მე ოსუ­რი ოჯა­ხი ცხოვ­რობ­და და ე.წ. სამ­ხრეთ ოსე­თი აბ­სურ­დუ­ლი, გა­მო­გო­ნი­ლი სა­ხელ­მწი­ფო­ა. ასე­ვე ძირ­ძვე­ლი ქარ­თუ­ლი მხა­რეა აფ­ხა­ზე­თი, რომ­ლის სა­ხე­ლიც ად­რე მთელ და­სავ­ლეთ სა­ქარ­თვე­ლოს ერ­ქვა. მტერ­მა სპე­ცი­ა­ლუ­რად ჩა­დო გვი­ან მოქ­მე­დი ნაღ­მე­ბი, მი­ა­ნი­ჭა აფ­ხა­ზეთ­სა და სამ­ხრეთ ოსეთს გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი სტა­ტუ­სი, რომ მე­რე ჩვენ­თვის და­ე­პი­რის­პი­რე­ბი­ნა. ჩემ­თვის აბ­სო­ლუ­ტუ­რად გა­უ­გე­ბა­რია კო­დო­რის ხე­ო­ბის ზე­მო აფ­ხა­ზე­თად გა­მოცხ­ა­დე­ბაც, მით უმე­ტეს მა­შინ, რო­ცა აფ­ხა­ზეთს გვარ­თმე­ვენ.

- ბევ­რი პრობ­ლე­მა ალ­ბათ სა­ერ­თა­შო­რი­სო ას­პა­რეზ­ზეც უნ­და გა­დაწყ­დეს. სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბი რას ფიქ­რობთ ამის თა­ო­ბა­ზე?

- კი ბა­ტო­ნო, მო­ვუ­წო­დოთ სა­ერ­თა­შო­რი­სო სა­ზო­გა­დო­ე­ბას, მაგ­რამ ჩვე­ნი თა­ვი მა­ინც "ჩვე­ნად­ვე უნ­და გვე­ყუდ­ნეს". ნუ­რა­ვის ექ­ნე­ბა იმე­დი და ილუ­ზი­ა, რომ ვინ­მე ჩვენს საქ­მეს გა­ა­კე­თებს. ისიც არ უნ­და და­ვი­ვიწყ­ოთ, რომ ძა­ლი­ან ბევ­რი შა­დი­მა­ნი გვყავს ქვეყ­ნის შიგ­ნით და ცი­ხეც ყო­ველ­თვის შიგ­ნი­დან ტყდე­ბა.

- დღეს ჩვე­ნი სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ერ­თი ნა­წი­ლი სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რებს გა­ნი­კითხ­ავს და ამ­ბობს: 17 მა­ისს უმ­ცი­რე­სო­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლებს ხომ და­უ­პი­რის­პირ­დნენ, ახ­ლა ოკუ­პან­ტე­ბის საქ­ცი­ე­ლიც დაგ­მო­ნო.

- მე მათ უნ­და გა­ვახ­სე­ნო ე.წ. აგ­ვის­ტოს ომი: ვინ შე­ვი­და კონ­ფლიქ­ტის ზო­ნა­ში, რო­ცა ჩვე­ნი ბი­ჭე­ბის და­მარ­ხვის სა­შუ­ა­ლე­ბას არ გვაძ­ლევ­დნენ და ვინ გა­მო­იყ­ვა­ნა იქი­დან გარ­დაც­ვლილ­თა ცხედ­რე­ბი? - პირ­ვე­ლად იქ სწო­რედ პატ­რი­არ­ქი და სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბი შე­ვიდ­ნენ, ან რო­გორ ღვაწ­ლში იყ­ვნენ იმ დღე­ებ­ში მე­უ­ფე ისაია და სხვა სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბი, რომ­ლე­ბიც უეჭ­ვე­ლი სიკ­ვდი­ლის წი­ნა­შე იდ­გნენ! ეს ყვე­ლა­ფე­რი პო­პუ­ლის­ტუ­რი გან­ცხა­დე­ბე­ბი­ა, რო­დის არ ყო­ფი­ლა დე­და-ეკ­ლე­სია თა­ვი­სი ერის გვერ­დზე? მოძღ­ვრე­ბი გულ­გრი­ლო­ბას არა­სო­დეს ამ­ჟღავ­ნე­ბენ. ის­ტო­რი­ი­დან ცნო­ბი­ლი­ა, რომ სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბი მტრის წი­ნა­აღ­მდეგ არა მარ­ტო ლოც­ვით, არა­მედ ია­რა­ღი­თაც იბ­რძოდ­ნენ... 17 მა­ისს სწო­რედ სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რებ­მა შე­ა­კა­ვეს იქ შეკ­რე­ბი­ლი ხალ­ხი, თო­რემ შე­იძ­ლე­ბო­და სის­ხლი დაღ­ვრი­ლი­ყო, დღეს კი აქეთ გვსაყ­ვე­დუ­რო­ბენ. მოძღ­ვრე­ბი ე.წ. საზღ­ვარ­თან რომ მი­ვი­დეთ და ტრან­სპა­რან­ტე­ბით დავ­დგეთ, ეს გა­უ­მარ­თლე­ბე­ლი და არაფ­რის მომ­ტა­ნი ნა­ბი­ჯი იქ­ნე­ბა, ყვე­ლა­ფე­რი მხო­ლოდ ცი­ვი გო­ნე­ბით უნ­და გა­დავ­წყვი­ტოთ. დღეს კი სა­ქარ­თვე­ლო­ში ერ­თი პო­ლი­ტი­კუ­რი მოღ­ვა­წე ერთს ამ­ბობს, მე­ო­რე - მე­ო­რეს. რამ­დენ­ჯერ ყო­ფი­ლა, რომ პატ­რი­არქს გა­მო­უს­წო­რე­ბია მდგო­მა­რე­ო­ბა, მაგ­რამ და­უ­ფიქ­რე­ბე­ლი ნა­ბი­ჯე­ბი­თა თუ გა­მო­ნათ­ქვა­მე­ბით ისევ არე­უ­ლა. ზოგ­ჯერ ისე­თი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა მრჩე­ბა, რომ ნებ­სით თუ უნებ­ლი­ეთ ჩვენ­ვე ვუწყ­ობთ ხელს იმას, რაც ხდე­ბა.

ხა­თუ­ნა ჩი­გო­გი­ძე

ყოველკვირეული გაზეთი "ყველა სიახლე"

(გამოდის ოთხშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია