პოლიტიკა
სამართალი

12

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ორშაბათი, მთვარის მეთექვსმეტე დღე დაიწყება 21:55-ზე, მთვარე მორიელშია მშვიდობიანი საქმეები წარმატებით დასრულდება. კაპიტალდაბანდებებს მოერიდეთ. კარგი დღეა იურიდიული საკითხების მოსაგვარებლად, სასამართლო პროცესების დასაწყებად. კარგი დღეა შემოქმედებითი საქმიანობისთვის. გარშემო მყოფებთან ურთიერთობისას გამოიჩინეთ ტაქტი. უფროსს მნიშვნელოვან საკითხებზე საუბრისთვის ნუ შეხვდებით; წვრილ-წვრილი საკითხები მოაგვარეთ. კარგი დღეა დასვენების, მოგზაურობის, ფიზიკური დატვირთვისა და საოჯახო საქმეების შესრულებისთვის. მოერიდეთ ალკოჰოლის მიღებას, მოწევას. არც იშიმშილოთ და არც კუჭი გადატვირთოთ.
მეცნიერება
მსოფლიო
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
სამხედრო
მოზაიკა
სპორტი
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ვესპა – მოპედი, რომელმაც მსოფლიო შეცვალა: მისი ისტორია 1946 წლიდან დღემდე
ვესპა – მოპედი, რომელმაც მსოფლიო შეცვალა: მისი ისტორია 1946 წლიდან დღემდე

თა­ნა­მედ­რო­ვე მსოფ­ლი­ო­ში რთუ­ლად თუ მო­ი­ძებ­ნე­ბა ადა­მი­ა­ნი, რო­მელ­საც ვეს­პას მო­პე­დის შე­სა­ხებ არ სმე­ნია, თუმ­ცა ცო­ტამ თუ იცის, რომ ის 1946 წელს, ომის­გან გა­ნად­გუ­რე­ბულ იტა­ლი­ა­ში შე­იქ­მნა იტა­ლი­უ­რი კომ­პა­ნია Piaggio-ს მიერ. ამ პა­ტა­რა და მოხ­დე­ნილ­მა მო­პედ­მა დიდი გავ­ლე­ნა მო­ახ­დი­ნა რო­გორც მოტო სამ­ყა­როს გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე, ისე ევ­რო­პულ კულ­ტუ­რა­ზე - ის იქცა თა­ვი­სუფ­ლე­ბი­სა და სტი­ლის სიმ­ბო­ლოდ მთელს მსოფ­ლი­ო­ში. დღეს სწო­რედ ვეს­პას შექ­მნის ის­ტო­რი­ა­ზე ვი­სა­უბ­რებთ.

მოტო მოყ­ვა­რუ­ლე­ბის­თვის გა­ზა­ფხუ­ლის გა­სა­ხა­ლი­სებ­ლად კი “პიტსტოპ მოტო” მომ­ხმა­რებ­ლებს “ვეს­პა პრი­მა­ვე­რა­სა” და “ვეს­პა სპრინტზე” 16%-იან ფას­დაკ­ლე­ბას სთა­ვა­ზობს. ვეს­პას მო­პე­დე­ბი კომ­პა­ნი­ის შო­უ­რუმ­ში 10-დან 30 აპ­რი­ლამ­დე იქ­ნე­ბა ფას­დაკ­ლე­ბით წარ­მოდ­გე­ნი­ლი. ეს ყვე­ლა იმ ადა­მი­ანს მის­ცემს ლე­გენ­და­რუ­ლი მო­პე­დის შე­ძე­ნის სა­შუ­ა­ლე­ბას, ვი­საც ვეს­პას მარ­თვა ყო­ველ­თვის სურ­და.

რო­გორ შე­იქ­მნა ვეს­პა?

Vespa-ს ის­ტო­რია იწყე­ბა 1946 წლის 23 აპ­რილს, რო­დე­საც იტა­ლი­ურ­მა კომ­პა­ნი­ამ Piaggio ვეს­პას პა­ტენ­ტი და­ა­რე­გის­ტრი­რა. მე­ო­რე მსოფ­ლიო ომის გა­მა­ნად­გუ­რე­ბე­ლი შე­დე­გე­ბის შემ­დეგ, იტა­ლი­ას სჭირ­დე­ბო­და პა­ტა­რა ზო­მის, ეკო­ნო­მი­უ­რი და პრაქ­ტი­კუ­ლი ტრან­სპორ­ტი, რო­მე­ლიც არა მხო­ლოდ გა­ა­ი­ო­ლებ­და ქა­ლა­ქებ­ში გა­და­ად­გი­ლე­ბას, არა­მედ შექ­მნი­და ახალ ეკო­ნო­მი­კურ შე­საძ­ლებ­ლო­ბებს.

თვითმფრი­ნა­ვე­ბის ინ­ჟი­ნერ­მა კო­რა­დი­ნო დ'ას­კა­ნი­ომ შექ­მნა მო­პე­დის ინო­ვა­ცი­უ­რი დი­ზა­ი­ნი, რო­მე­ლიც ტრან­სპორ­ტს გან­სა­კუთ­რე­ბით მარ­ტი­ვად სა­მარ­თავ­სა და მო­სა­ხერ­ხე­ბელს ხდი­და. ხოლო როცა ენ­რი­კო პი­ა­ჯი­ომ პირ­ვე­ლად და­ი­ნა­ხა პრო­ტო­ტი­პი, თქვა: "Sembra una vespa!" (კრა­ზა­ნას ჰგავს!) - ასე და­ი­ბა­და სა­ხე­ლი "Vespa", რო­მე­ლიც იდე­ა­ლუ­რად ასა­ხავ­და სკუ­ტე­რის წელ­ში გა­მოყ­ვა­ნილ ფორ­მას.

წარ­მო­ე­ბის ზრდა

ახა­ლი ათას­წლე­უ­ლის და­სა­წყის­ში, რო­დე­საც სატ­რან­სპორ­ტო ინ­დუსტრია მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი გა­მოწ­ვე­ვე­ბის წი­ნა­შე იდგა, Vespa-ს წარ­მო­ე­ბა უწყვე­ტად იზ­რდე­ბო­და:

  • 2004 წელს – 58,000 ერ­თე­უ­ლი
  • 2006 წელს – 100,000 ერ­თე­უ­ლი
  • 2017 წელს – 180,000 ერ­თე­უ­ლი
  • 2018 წელს – 200,000+ ერ­თე­უ­ლი

ბოლო ათწლე­უ­ლის გან­მავ­ლო­ბა­ში, 2 მი­ლი­ონ­ზე მეტი ახა­ლი Vespa გა­მო­ვი­და გზებ­ზე მთელ მსოფ­ლი­ო­ში, რაც ადას­ტუ­რებს მის მზარდ პო­პუ­ლა­რო­ბას თა­ნა­მედ­რო­ვე მსოფ­ლი­ო­ში.

წარ­მო­ე­ბის ლო­კა­ცი­ე­ბი

Vespa-ს გლო­ბა­ლუ­რი წარ­მა­ტე­ბა აი­სა­ხა მის სა­ერ­თა­შო­რი­სო წარ­მო­ე­ბა­შიც. დღეს Vespa-ს წარ­მო­ე­ბა მიმ­დი­ნა­რე­ობს სამ სტრა­ტე­გი­ულ ლო­კა­ცი­ა­ზე:

  • პონ­ტე­დე­რა, იტა­ლია – 1946 წლი­დან აწარ­მო­ებს Vespa-ს ევ­რო­პი­სა და და­სავ­ლუ­რი ბაზ­რე­ბის­თვის, მათ შო­რის ამე­რი­კის­თვის. ეს ის­ტო­რი­უ­ლი ქარ­ხა­ნა, სა­დაც და­ი­ბა­და პირ­ვე­ლი Vespa, დღე­საც რჩე­ბა ბრენ­დის სუ­ლი­ერ სახ­ლად.
  • ვინ ფუკი, ვი­ეტ­ნა­მი – ემ­სა­ხუ­რე­ბა მზარდ აზი­ურ და შო­რე­უ­ლი აღ­მო­სავ­ლე­თის ბაზ­რებს, სა­დაც Vespa ქა­ლაქ­ში სწრა­ფად გა­და­ად­გი­ლე­ბის სი­ნო­ნი­მად იქცა.
  • ბა­რა­მა­ტი, ინ­დო­ე­თი – 2012 წლი­დან ამა­რა­გებს ინ­დურ ბა­ზარს, სა­დაც Vespa წარ­მა­ტე­ბით პო­ზი­ცი­ო­ნი­რებს რო­გორც პრე­მი­უმ ბრენ­დი.

შე­გახ­სე­ნებთ, რომ “პიტსტოპ მოტო” Piaggio-ს ოფი­ცი­ა­ლუ­რი დი­ლე­რია სა­ქარ­თვე­ლო­ში, კომ­პა­ნი­ის კა­ტა­ლოგ­ში კი შეგ­ხვდე­ბათ რო­გორც ვეს­პას მო­დე­ლე­ბი, ისე სხვა სხვა­დას­ხვა ბრენ­დის სა­უ­კე­თე­სო მო­ტო­ციკ­ლე­ბი.

თა­ნა­მედ­რო­ვე მო­დე­ლე­ბი

Vespa არა­სო­დეს ყო­ფი­ლა მხო­ლოდ ნოს­ტალ­გი­ის სა­გა­ნი. ის გა­ნაგ­რძობს ინო­ვა­ცი­ებს და თა­ნა­მედ­რო­ვე ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის და­ნერგვას, ნაც­ნო­ბი ზედ­რო­უ­ლი დი­ზა­ი­ნის შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბით. დღე­ვან­დე­ლი მო­დე­ლე­ბი ოს­ტა­ტუ­რად აერ­თი­ა­ნებს კლა­სი­კურ სი­ლუ­ეტ­სა და თა­ნა­მედ­რო­ვე ტექ­ნი­კურ მა­ხა­სი­ა­თებ­ლებს.

Vespa Primavera ახალ­გაზ­რდუ­ლი, ინო­ვა­ცი­უ­რი და ეკო­მე­გობ­რუ­ლი მო­დე­ლია. მისი მსუ­ბუ­ქი კონ­სტრუქ­ცია და დი­ნა­მი­კუ­რი მა­ხა­სი­ა­თებ­ლე­ბი იდე­ა­ლუ­რია ქა­ლაქ­ში სა­ცო­ბე­ბის­თვის გვერ­დის ასავ­ლე­ლად.

Vespa Sprint კი სპორ­ტუ­ლი ხა­სი­ა­თის მო­დე­ლია, რო­მე­ლიც გა­მო­ირ­ჩე­ვა მა­ღა­ლი ხა­რის­ხის ფო­ლა­დის კორ­პუ­სი­თა და ძლი­ე­რი ბორ­ბლე­ბით.

“პიტსტოპ მო­ტო­ში” 10 აპ­რი­ლი­დან მოტო მოყ­ვა­რუ­ლებს კი შე­ეძ­ლე­ბათ ეს მო­პე­დე­ბი ია­ფად შე­ი­ძი­ნონ.

კულ­ტუ­რუ­ლი გავ­ლე­ნა

Vespa არა­სო­დეს ყო­ფი­ლა მხო­ლოდ ტრან­სპორ­ტის სა­შუ­ა­ლე­ბა - ის კულ­ტუ­რუ­ლი ფე­ნო­მე­ნია, რო­მე­ლიც იტა­ლი­ურ ელე­გან­ტუ­რო­ბას, დი­ზა­ი­ნის უმაღ­ლეს ხე­ლოვ­ნე­ბა­სა და dolce vita-ს ცხოვ­რე­ბის სტილს ასა­ხავს

მის გან­სა­კუთ­რე­ბულ პო­პუ­ლა­რო­ბას ხელი შე­უ­წყო 1953 წლის ლე­გენ­და­რულ­მა ფილმმა – "რო­მა­უ­ლი არ­და­დე­გე­ბი", სა­დაც გრე­გო­რი პე­კი­სა და ოდრი ჰე­პ­ბერ­ნის პერ­სო­ნა­ჟე­ბი რო­მის მა­რა­დი­ულ ქუ­ჩებ­ში Vespa-ს ტა­რე­ბით ტკბე­ბი­ან.

ასე­ვე, Vespa-ს ნახ­ვა შე­საძ­ლე­ბე­ლია სა­კულ­ტო იტა­ლი­ურ კი­ნო­შე­დევ­რებ­ში, რო­გო­რე­ბი­ცაა ჯუ­ზე­პე ტორ­ნა­ტო­რეს "Cinema Paradiso" და ნანი მო­რე­ტის "Caro Diario".

თუ გსურთ ლე­გენ­და­რუ­ლი ვეს­პას მარ­თვის გა­მოც­დი­ლე­ბა თა­ვა­დაც გა­ი­ზი­ა­როთ, ეწ­ვი­ეთ “პიტსტოპ მო­ტოს” შო­უ­რუმს რა­ფა­ელ აგ­ლა­ძის 11ა-ში და შე­ი­ძი­ნეთ ვეს­პა 16%-იანი ფას­დაკ­ლე­ბით.

R

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
დღეს, 9 მაისს, მეორე მსოფლიო ომში ფაშიზმზე გამარჯვებიდან 80 წელი შესრულდა
ავტორი:

ვესპა – მოპედი, რომელმაც მსოფლიო შეცვალა: მისი ისტორია 1946 წლიდან დღემდე

ვესპა – მოპედი, რომელმაც მსოფლიო შეცვალა: მისი ისტორია 1946 წლიდან დღემდე

თანამედროვე მსოფლიოში რთულად თუ მოიძებნება ადამიანი, რომელსაც ვესპას მოპედის შესახებ არ სმენია, თუმცა ცოტამ თუ იცის, რომ ის 1946 წელს, ომისგან განადგურებულ იტალიაში შეიქმნა იტალიური კომპანია Piaggio-ს მიერ. ამ პატარა და მოხდენილმა მოპედმა დიდი გავლენა მოახდინა როგორც მოტო სამყაროს განვითარებაზე, ისე ევროპულ კულტურაზე - ის იქცა თავისუფლებისა და სტილის სიმბოლოდ მთელს მსოფლიოში. დღეს სწორედ ვესპას შექმნის ისტორიაზე ვისაუბრებთ.

მოტო მოყვარულებისთვის გაზაფხულის გასახალისებლად კი “პიტსტოპ მოტო” მომხმარებლებს “ვესპა პრიმავერასა” და “ვესპა სპრინტზე” 16%-იან ფასდაკლებას სთავაზობს. ვესპას მოპედები კომპანიის შოურუმში 10-დან 30 აპრილამდე იქნება ფასდაკლებით წარმოდგენილი. ეს ყველა იმ ადამიანს მისცემს ლეგენდარული მოპედის შეძენის საშუალებას, ვისაც ვესპას მართვა ყოველთვის სურდა.

როგორ შეიქმნა ვესპა?

Vespa-ს ისტორია იწყება 1946 წლის 23 აპრილს, როდესაც იტალიურმა კომპანიამ Piaggio ვესპას პატენტი დაარეგისტრირა. მეორე მსოფლიო ომის გამანადგურებელი შედეგების შემდეგ, იტალიას სჭირდებოდა პატარა ზომის, ეკონომიური და პრაქტიკული ტრანსპორტი, რომელიც არა მხოლოდ გააიოლებდა ქალაქებში გადაადგილებას, არამედ შექმნიდა ახალ ეკონომიკურ შესაძლებლობებს.

თვითმფრინავების ინჟინერმა კორადინო დ'ასკანიომ შექმნა მოპედის ინოვაციური დიზაინი, რომელიც ტრანსპორტს განსაკუთრებით მარტივად სამართავსა და მოსახერხებელს ხდიდა. ხოლო როცა ენრიკო პიაჯიომ პირველად დაინახა პროტოტიპი, თქვა: "Sembra una vespa!" (კრაზანას ჰგავს!) - ასე დაიბადა სახელი "Vespa", რომელიც იდეალურად ასახავდა სკუტერის წელში გამოყვანილ ფორმას.

წარმოების ზრდა

ახალი ათასწლეულის დასაწყისში, როდესაც სატრანსპორტო ინდუსტრია მნიშვნელოვანი გამოწვევების წინაშე იდგა, Vespa-ს წარმოება უწყვეტად იზრდებოდა:

  • 2004 წელს – 58,000 ერთეული
  • 2006 წელს – 100,000 ერთეული
  • 2017 წელს – 180,000 ერთეული
  • 2018 წელს – 200,000+ ერთეული

ბოლო ათწლეულის განმავლობაში, 2 მილიონზე მეტი ახალი Vespa გამოვიდა გზებზე მთელ მსოფლიოში, რაც ადასტურებს მის მზარდ პოპულარობას თანამედროვე მსოფლიოში.

წარმოების ლოკაციები

Vespa-ს გლობალური წარმატება აისახა მის საერთაშორისო წარმოებაშიც. დღეს Vespa-ს წარმოება მიმდინარეობს სამ სტრატეგიულ ლოკაციაზე:

  • პონტედერა, იტალია – 1946 წლიდან აწარმოებს Vespa-ს ევროპისა და დასავლური ბაზრებისთვის, მათ შორის ამერიკისთვის. ეს ისტორიული ქარხანა, სადაც დაიბადა პირველი Vespa, დღესაც რჩება ბრენდის სულიერ სახლად.
  • ვინ ფუკი, ვიეტნამი – ემსახურება მზარდ აზიურ და შორეული აღმოსავლეთის ბაზრებს, სადაც Vespa ქალაქში სწრაფად გადაადგილების სინონიმად იქცა.
  • ბარამატი, ინდოეთი – 2012 წლიდან ამარაგებს ინდურ ბაზარს, სადაც Vespa წარმატებით პოზიციონირებს როგორც პრემიუმ ბრენდი.

შეგახსენებთ, რომ “პიტსტოპ მოტო” Piaggio-ს ოფიციალური დილერია საქართველოში, კომპანიის კატალოგში კი შეგხვდებათ როგორც ვესპას მოდელები, ისე სხვა სხვადასხვა ბრენდის საუკეთესო მოტოციკლები.

თანამედროვე მოდელები

Vespa არასოდეს ყოფილა მხოლოდ ნოსტალგიის საგანი. ის განაგრძობს ინოვაციებს და თანამედროვე ტექნოლოგიების დანერგვას, ნაცნობი ზედროული დიზაინის შენარჩუნებით. დღევანდელი მოდელები ოსტატურად აერთიანებს კლასიკურ სილუეტსა და თანამედროვე ტექნიკურ მახასიათებლებს.

Vespa Primavera ახალგაზრდული, ინოვაციური და ეკომეგობრული მოდელია. მისი მსუბუქი კონსტრუქცია და დინამიკური მახასიათებლები იდეალურია ქალაქში საცობებისთვის გვერდის ასავლელად.

Vespa Sprint კი სპორტული ხასიათის მოდელია, რომელიც გამოირჩევა მაღალი ხარისხის ფოლადის კორპუსითა და ძლიერი ბორბლებით.

“პიტსტოპ მოტოში” 10 აპრილიდან მოტო მოყვარულებს კი შეეძლებათ ეს მოპედები იაფად შეიძინონ.

კულტურული გავლენა

Vespa არასოდეს ყოფილა მხოლოდ ტრანსპორტის საშუალება - ის კულტურული ფენომენია, რომელიც იტალიურ ელეგანტურობას, დიზაინის უმაღლეს ხელოვნებასა და dolce vita-ს ცხოვრების სტილს ასახავს

მის განსაკუთრებულ პოპულარობას ხელი შეუწყო 1953 წლის ლეგენდარულმა ფილმმა – "რომაული არდადეგები", სადაც გრეგორი პეკისა და ოდრი ჰეპბერნის პერსონაჟები რომის მარადიულ ქუჩებში Vespa-ს ტარებით ტკბებიან.

ასევე, Vespa-ს ნახვა შესაძლებელია საკულტო იტალიურ კინოშედევრებში, როგორებიცაა ჯუზეპე ტორნატორეს "Cinema Paradiso" და ნანი მორეტის "Caro Diario".

თუ გსურთ ლეგენდარული ვესპას მართვის გამოცდილება თავადაც გაიზიაროთ, ეწვიეთ “პიტსტოპ მოტოს” შოურუმს რაფაელ აგლაძის 11ა-ში და შეიძინეთ ვესპა 16%-იანი ფასდაკლებით.

R