მსოფლიო
სამართალი
სამხედრო
საზოგადოება
კონფლიქტები
Faceამბები
მეცნიერება
მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ოპერაციის დროს თრომბი მოწყდა... ალეკო იყო მსახიობი, რომლის დანახვაზე ადამიანებს თავიანთი კარგი ბავშვობა ახსენდებოდათ" - როგორ იხსენებენ "პა-სეანსელები" ცნობილ იუმორისტს
"ოპერაციის დროს თრომბი მოწყდა... ალეკო იყო მსახიობი, რომლის დანახვაზე ადამიანებს თავიანთი კარგი ბავშვობა ახსენდებოდათ" - როგორ იხსენებენ "პა-სეანსელები" ცნობილ იუმორისტს

29 იან­ვარს ცნო­ბი­ლი მსა­ხი­ო­ბი, იუ­მო­რის­ტი, პა­რო­დის­ტი ალე­კო თეთ­რაშ­ვი­ლი გარ­და­იც­ვა­ლა. ალე­კო თეთ­რაშ­ვი­ლის ასე­თი მო­უ­ლოდ­ნე­ლი წას­ვლა ყვე­ლას­თვის შო­კის მომ­გვრე­ლი იყო. მის გარ­დაც­ვა­ლე­ბას გან­სა­კუთ­რე­ბით გა­ნიც­დი­ან მისი მე­გობ­რე­ბი. მსა­ხი­ო­ბი პირ­ვე­ლად ტე­ლე­ვი­ზი­ით, მა­სობ­რი­ვად 90-იანი წლე­ბის იუ­მო­რის­ტულ გა­და­ცე­მით "პა-სე­ან­სი" გა­იც­ნეს.

მა­ყუ­რე­ბელ­მა მა­შინ­ვე შე­იყ­ვა­რა მისი რო­ლე­ბი და ამ ქვეყ­ნი­დან დღე­საც ამ სიყ­ვა­რუ­ლით აცი­ლებს. ამ ფაქ­ტის გამო უამ­რა­ვი ადა­მი­ა­ნი სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსელ­შიც მწუ­ხა­რე­ბას გა­მოთ­ქვამს და საყ­ვა­რელ მსა­ხი­ობს ემ­შვი­დო­ბე­ბა. მისი ნიჭი თავ­და­პირ­ვე­ლად ტე­ლეპ­რო­დი­უ­სერ­მა და ტე­ლე­რე­ჟი­სორ­მა მა­მუ­კა ღლონტმა აღ­მო­ა­ჩი­ნა და „პა-სე­ან­სის“ გმი­რი გა­ხა­და. მა­მუ­კა ღლონ­ტი AMBEBI.GE-სთან მე­გო­ბარს იხ­სე­ნებს:

- რო­გო­რი იყო ალე­კოს­თან თქვე­ნი პირ­ვე­ლი შეხ­ვედ­რა. რო­გორ შე­არ­ჩი­ეთ "პა-სე­ან­სის" მსა­ხი­ო­ბად, რო­გორ მოხ­ვდა პრო­ექ­ტში?

- პო­ლი­ტექ­ნი­კურ ინ­სტი­ტუ­ტში რომ ვსწავ­ლობ­დი, იქ არ­სე­ბობ­და თე­ატ­რი „მოდი, ნახე,“ რომ­ლის მსა­ხი­ო­ბებ­საც ვიც­ნობ­დი. პრო­ექტს რომ ვი­წყებ­დი, მათ და­ვუ­კავ­შირ­დი და ვთხო­ვე, კას­ტინგზე მო­სუ­ლიყ­ვნენ. სხვა­დას­ხვა ტი­პა­ჟის მსა­ხი­ო­ბი უნდა შეგ­ვერ­ჩია. რო­გორც მახ­სოვს, ალე­კო მე­ო­რე-მე­სა­მე გა­და­ცე­მი­დან შე­მოგ­ვი­ერ­თდა, - ბი­ჭებ­მა მო­იყ­ვა­ნეს და „პა-სე­ან­სის“ ჯგუფ­ში ფაქ­ტობ­რი­ვად ყო­ველ­გვა­რი შე­მოწ­მე­ბის გა­რე­შე ავიყ­ვა­ნე. ასე­თი იყო მისი ჩვენს ჯგუფ­ში მოს­ვლის ამ­ბა­ვი.

- რით მი­იქ­ცია ყუ­რა­დღე­ბა, რით იყო გა­მორ­ჩე­უ­ლი?

- უნი­ჭი­ე­რე­სი მსა­ხი­ო­ბი იყო. "პა-სე­ან­სში" ისე­თი ადა­მი­ა­ნის როლი ჰქონ­და, რო­მელ­მაც ყვე­ლა­ფე­რი იცის. მისი გმი­რი ეკო­ნო­მი­კა­ში „სა­ფუძ­ვლი­ა­ნად“ ერ­კვე­ო­და. ყოვ­ლის­მცოდ­ნის სხვა რო­ლებ­საც ას­რუ­ლებ­და, მაგ­რამ რო­გორც „პა-სე­ან­სის“ ყვე­ლა გმი­რი, ისიც, ასე ვთქვათ, უჭ­კუო, თვითკმა­ყო­ფი­ლი ადა­მი­ა­ნი იყო. ეგო­ნა, რომ ყვე­ლა­ფე­რი იცო­და და ამის ფონ­ზე ათას სი­სუ­ლე­ლეს ამ­ბობ­და. სა­ერ­თოდ "პა-სე­ან­სის" მსა­ხი­ო­ბე­ბი ყვე­ლა­ფერს ვირ­ტუ­ო­ზუ­ლად ას­რუ­ლებ­დნენ. ალე­კო კი­დევ გა­მორ­ჩე­უ­ლად - ისეთ გა­მო­მე­ტყვე­ლე­ბას მი­ი­ღებ­და, რომ მის ტექსტს, კო­მე­დი­ურ ჟანრ­ში, ზოგ­ჯერ მნიშ­ვნე­ლო­ბა აღარ ჰქო­ნო­და... ჩვენ გვყავ­და დიდი კო­რი­ფე­ე­ბი, მსა­ხი­ო­ბე­ბი, რომ­ლე­ბიც მხო­ლოდ გა­მო­მე­ტყვე­ლე­ბით ნა­წარ­მო­ე­ბებს კო­მი­კურს ხდიდ­ნენ, ალე­კოც ამის უნი­კა­ლუ­რი ნიჭს ფლობ­და და პერ­სო­ნაჟს ვირ­ტუ­ო­ზუ­ლად ასა­ხი­ე­რებ­და. სწო­რედ ამი­ტომ, გმი­რე­ბი­დან, რომ­ლე­ბიც "პა-სე­ან­სში" იყ­ვნენ, ყვე­ლა­ზე და­სა­მახ­სოვ­რე­ბე­ლი ალ­ბათ მისი მათე მე­ლი­ა­ვას ცნო­ბი­ლი სახე იყო, რო­მე­ლიც ამ გა­და­ცე­მა­ში შექ­მნა.

"პა-სე­ან­სი"

- "პა-სე­ან­სის" ვი­დე­ო­ე­ბი სო­ცი­ა­ლურ ქსე­ლებ­ში დღემ­დე პო­პუ­ლა­რუ­ლია. გა­მორ­ჩე­უ­ლად უყ­ვართ მუ­სი­კა­ლუ­რი რგო­ლი-პა­რო­დია "მერ­ვეკ­ლა­სე­ლო", სა­დაც მთა­ვა­რი პერ­სო­ნა­ჟი ალე­კოა, ცუცა კა­პა­ნა­ძეს­თან ერ­თად...

- მათი დუ­ე­ტი ცნო­ბილ მუ­სი­კა­ზე გა­და­ვი­ღეთ. ეს პა­რო­დია იმი­ტომ გა­ვა­კე­თეთ, რომ გვინ­დო­და, მა­ყუ­რე­ბელს მა­ღა­ლი ხა­რის­ხის მუ­სი­კის­თვის მო­ეს­მი­ნა (რა ჩვე­ნი საქ­მე იყო, მაგ­რამ რა­ტომ­ღაც ასე გა­დავ­წყვი­ტეთ). ალე­კომ და ცუ­ცა­მაც იმ­დე­ნად კარ­გად ითა­მა­შეს, დღემ­დე ეგ ვი­დეო სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში რომ იდე­ბა, როცა აზი­ა­რე­ბენ, ასე­უ­ლო­ბით ათა­სი ნახ­ვა აქვს და ათი­ა­თა­სო­ბით და­დე­ბი­თი კო­მენ­ტა­რი. მარ­თა­ლი გი­თხრათ, უარ­ყო­ფი­თი კო­მენ­ტა­რი ჯერ არ შემ­ხვედ­რია. ახლა, როცა მე და ჩემ­მა მე­გობ­რებ­მა ალე­კოს გარ­დაც­ვა­ლე­ბის გამო, მისი ეს მძი­მე ამ­ბა­ვი იმა­ვე „ფე­ის­ბუქ­ზე“ დავ­დეთ, უამ­რა­ვი კო­მენ­ტა­რი და­ი­წე­რა, სა­დაც ადა­მი­ა­ნე­ბი წე­რენ, - ჩემი ბავ­შვო­ბაო... ალე­კო იყო მსა­ხი­ო­ბი, რომ­ლის სა­ხის და­ნახ­ვა­ზე ადა­მი­ა­ნებს თა­ვი­ან­თი კარ­გი ბავ­შვო­ბა ახ­სენ­დე­ბათ და არა ცუდი. ეს მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, - ასე­თი მსა­ხი­ო­ბე­ბი ძა­ლი­ან ცო­ტა­ნი არი­ან. შე­იძ­ლე­ბა ვინ­მე ძა­ლი­ან პო­პუ­ლა­რუ­ლი იყოს, დიდი მსა­ხი­ო­ბიც, მაგ­რამ მას არ ერ­გოს ის ხვედ­რი, რაც ალე­კოს ერგო. ხომ ვამ­ბობ, მის შე­სა­ხებ და მის ვი­დე­ო­ებ­ზე წე­რენ - ჩემი ბავ­შვო­ბაო.

- რო­გო­რი იყო მუ­შა­ო­ბის პრო­ცეს­ში?

- ყვე­ლა­ფერს ერთი თქმით აკე­თებ­და, ნა­ხე­ვა­რი თქმი­თაც შე­ეძ­ლო, ხან­და­ხან - უთ­ქმე­ლად. ად­ვი­ლი იყო მას­თან მუ­შა­ო­ბა ისე, რომ არც კი მახ­სოვს, ბევ­რი მე­მუ­შა­ვა და დი­დად გავრჯი­ლი­ყა­ვით. ტექსტს წა­ვი­კი­თხავ­დით, რე­პე­ტი­ცი­ას გა­ვივ­ლი­დით, რა­ღაც მი­ნიშ­ნე­ბებს მივ­ცემ­დი და მორ­ჩა. მერე თუ თვი­თონ გა­ამ­დიდ­რებ­და როლს, თო­რემ მოკ­ლე­ბით არ მო­აკ­ლებ­და...

- ბოლო დროს ავად­მყო­ფობ­და?

- გუ­ლის პრობ­ლე­მე­ბი ჰქონ­და, ოპე­რა­ცია დას­ჭირ­და და ვერ გა­და­ი­ტა­ნა. ამ კუ­თხით ბევ­რი რამ ზუს­ტად არ ვიცი იმი­ტომ, რომ მე გუ­რი­ა­ში ვარ და ის თბი­ლის­ში იყო... ბო­ლოს ყვე­ლა­ნი პა­სი­ან­სის 30 წლის­თავ­ზე შე­ვიკ­რი­ბეთ. თა­მა­დად ალე­კო ავირ­ჩი­ეთ და მშვე­ნივ­რად ითა­მა­და, თავ­საც კარ­გად გრძნობ­და, ჯან­სა­ღად გა­მო­ი­ყუ­რე­ბო­და, გა­რეგ­ნუ­ლად არა­ფე­რი ეტყო­ბო­და, ღვი­ნო­საც მშვე­ნივ­რად მი­ირ­თვა... მას მერე სამ­წუ­ხა­როდ არ მი­ნა­ხავს, თუმ­ცა „პა-სე­ან­სის“ ჩატ­ში კი გვქონ­და კონ­ტაქ­ტი, სა­დაც ხში­რად ვეხ­მი­ა­ნე­ბით ერ­თმა­ნეთს.

- რო­გო­რი იყო ადა­მი­ა­ნურ ურ­თი­ერ­თო­ბებ­ში?

- იმ მში­ერ და გა­ჭირ­ვე­ბულ პე­რი­ოდ­ში ხში­რად მას­თან ოჯახ­ში ვიკ­რი­ბე­ბო­დით. ჰქონ­და გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი კერ­ძე­ბი, რო­მე­ლიც უყ­ვარ­და და მათ გვახ­ვედ­რებ­და იმი­ტომ, რომ ჩვენ გვი­ხა­რო­და ალი­კოს­თან სახ­ლში მის­ვლა და სტუმ­რო­ბა. ეს უკვე ბევრ რა­მე­ზე მე­ტყვე­ლებს... დი­დე­ბუ­ლი თა­მა­და იყო, ისე კი არა, გამ­ზა­დე­ბულ სი­ტყვებს რომ ამ­ბო­ბენ, სა­ინ­ტე­რე­სო იყო მას­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა... არ და­მა­ვი­წყდე­ბა, ერთხელ მის მე­უღ­ლეს და­უ­რე­კა, „პა-სი­ან­სი“ მოვ­დი­ვართ და სუფ­რა გაგ­ვი­წყო. მა­შინ ჩემი „ზა­პო­რო­ჟე­ცით“ (მათ­გან მან­ქა­ნა მარ­ტო მე მყავ­და), მი­ვე­დით ალე­კოს­თან. მან­ქა­ნა ეზო­ში გა­ვა­ჩე­რე და იმ „ზა­პო­რო­ჟე­ცი­დან“ 9 ადა­მი­ა­ნი გად­მო­ვე­დით - მე­ზობ­ლე­ბი ტაშს გვიკ­რავ­დნენ...

არ ელოდ­ნენ, რომ ერთი მან­ქა­ნით მი­ვი­დო­დით და თან ამ პა­ტა­რა "ზა­პო­რო­ჟეც­ში“ ამ­დე­ნი კაცი ჩავ­სხდე­ბო­დით... ახლა, მისი გარ­დაც­ვა­ლე­ბი­სას ყვე­ლა­ზე დიდი ემო­ცია რაც მაქვს, ეს არის სი­ცა­რი­ე­ლის გრძნო­ბა, რო­მე­ლიც ალე­კოს გამო მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა მექ­ნე­ბა... ხან­და­ხან მო­მი­ვი­დო­და იდეა, ამა თუ იმ მოვ­ლე­ნას, ფაქტს "პა-სე­ან­სით" რო­გორ ვუ­პა­სუ­ხებ­დი. ჩემ­თვის ამის გა­კე­თე­ბა ძა­ლი­ან ად­ვი­ლი იყო, რად­გან ტექ­სტის წე­რი­სას, ან რა­ი­მე იდე­ის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბი­სას ალე­კოს წარ­მო­ვიდ­გენ­დი ხოლ­მე. ეს ყო­ველ­თვის მქონ­და გარ­და იმ სიყ­ვა­რუ­ლი­სა, მე­გობ­რო­ბი­სა, რაც ერ­თად ყოფ­ნი­სას გვქონ­და. ჩემს გულ­ში დიდი სი­ცა­რი­ე­ლის გრძნო­ბა და­ტო­ვა... „პა-სე­ან­სის“ შემ­დეგ ბევ­რგან ჩან­და, ბევ­რგან იყო, თუმ­ცა მისი მთა­ვა­რი როლი ცხოვ­რე­ბა­ში ალ­ბათ "პა-სე­ან­სში" შედ­გა...

- და თქვენ იყა­ვით ერთ-ერთი პირ­ვე­ლი მთა­ვა­რი ტე­ლე­რე­ჟი­სო­რი (ნუგ­ზარ ბუ­ცხრი­კი­ძის შემ­დეგ, რო­მელ­თა­ნაც ალე­კო თე­ატ­რში მუ­შა­ობ­და), რო­მელ­მაც მისი ნიჭი და უნა­რე­ბი და­ი­ნა­ხა და ამ ყვე­ლაფ­რის გა­მოვ­ლე­ნის სა­შუ­ა­ლე­ბა მის­ცა...

- და მო­ხა­რუ­ლი ვარ, რომ ასეა...

ალე­კო თეთ­რაშ­ვი­ლის სას­ცე­ნო და ტე­ლე­პარტნი­ორს, მსა­ხი­ობ ცუცა კა­პა­ნა­ძეს ამე­რი­კა­ში და­ვუ­კავ­შირ­დით, ცნო­ბი­ლია, რომ ის 18 წე­ლია იქ ცხოვ­რობს:

- სა­ო­ცა­რი შოკი იყო ჩემ­თვის ამ ამ­ბის გა­გე­ბა, ვე­რაფ­რით ვი­ჯე­რებ, რომ აღარ არის და ალე­კო­ზე წარ­სულ­ში უნდა ვი­ლა­პა­რა­კო... ალექსს, - ასე ვე­ძახ­დი ხოლ­მე... რო­გორც ვიცი, გარ­კვე­უ­ლი პე­რი­ო­დის წინ სტენ­ტი­რე­ბა გა­ი­კე­თა და კარ­გად იყო... რო­გორც მი­თხრეს, იმ დღეს ცუ­დად გამ­ხდა­რა, სა­ა­ვად­მყო­ფო­ში წა­იყ­ვა­ნეს, ოპე­რა­ცი­ას უკე­თებ­დნენ, მაგ­რამ ოპე­რა­ცი­ის დროს თრომ­ბი მო­წყდა... ფაქ­ტობ­რი­ვად, გუ­ლით გარ­და­იც­ვა­ლა... ამ ადა­მი­ანს იმ­ხე­ლა გული ჰქონ­და, რომ ამ გულ­მა რო­გორ ვერ გა­უძ­ლო, ეს მიკ­ვირს. ალე­კო სი­კე­თით სავ­სე ადა­მი­ა­ნი იყო.

ყვე­ლას კარ­გი უხა­რო­და, ყუ­რა­დღე­ბას არა­ვის აკ­ლებ­და... ამე­რი­კა­ში რამ­დე­ნი­მე მე­გო­ბა­რი ჰყავს, ეს ამ­ბა­ვი რომ გა­ი­გეს, ყვე­ლამ და­მი­რე­კა და მო­მი­სამ­ძიმ­რა, მი­თხრეს - სულ გკი­თხუ­ლობ­დაო, უზო­მოდ ყუ­რა­დღე­ბი­ა­ნი და სა­ოც­რად კე­თი­ლი იყო... ისე გა­მო­ვი­და, მე და ალე­კოს, 48 წლის მე­გობ­რო­ბა გვა­კავ­ში­რებ­და. 1977 წელს გა­ვი­ცა­ნი, ეს იყო „პო­ლი­ტექ­ნი­კუ­რის“ თე­ატ­რში „მოდი, ნახე“. იქ რომ მი­ვე­დი, პა­ტა­რა ვი­ყა­ვი, ალე­კო ჩემ­ზე უფ­რო­სი იყო... ერ­თად ბევ­რი სპექ­ტაკ­ლი ვი­თა­მა­შეთ. მერე „პა-სე­ან­სშიც“ სულ ერ­თად ვი­ყა­ვით, არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი დუ­ე­ტი იყო ჩვე­ნი „მერ­ვეკ­ლა­სე­ლო“. დღემ­დე ჰი­ტია... იმ პე­რი­ოდ­ში, როცა ახა­ლი იყო, ქუ­ჩა­ში რომ გავ­დი­ო­დით, მა­ყუ­რე­ბე­ლი „მერ­ვეკ­ლა­სე­ლო“ - ასე გვე­ძახ­და... ეს სა­ხე­ლი დღემ­დე შე­მოგ­ვრჩა. მე კი ჩემი აღ­ნა­გო­ბით „მერ­ვეკ­ლა­სე­ლად“ დავ­რჩი, მაგ­რამ ალე­კო სა­ერ­თოდ არ გყავ­და მერ­ვეკ­ლა­სელს... მერე „იუ­მო­რი­ნა­ში“ მიგ­ვიწ­ვი­ეს - სულ ასე ერ­თად ვი­ყა­ვით. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ 2006 წელს ამე­რი­კა­ში წა­მო­ვე­დი, კონ­ტაქ­ტი არ გაგ­ვი­წყვე­ტია, ერ­თმა­ნეთს ვეხ­მი­ა­ნე­ბო­დით. და­ბა­დე­ბის დღის, დღე­სას­წა­უ­ლის მო­ლოც­ვას ვერ და­ას­წრებ­დი... ჩემ­თვის ამ ადა­მი­ა­ნის წას­ვლა უდი­დე­სი და­ნაკ­ლი­სია. სა­ქარ­თვე­ლო­ში რომ ჩავ­დი­ო­დი, არ არ­სე­ბობ­და, არ მე­ნა­ხა, მანდ ჩა­მო­სულ ტე­ლე­ვი­ზი­ებ­ში სულ ერ­თად გვიწ­ვევ­დნენ...

ბო­ლოს რომ ჩა­მო­ვე­დი, ერთ-ერთი ტე­ლე­ვი­ზი­ი­დან და­უ­რე­კეს, იქ­ნებ მოხ­ვი­დეთ, ცუ­ცაც იქ­ნე­ბა, ჩა­მო­ვი­დაო. რა­ღაც ვერ ვარ კარ­გად, ახლა მოს­ვლა არ შე­მიძ­ლი­აო. მერე ეთე­რი რომ დას­რულ­და, და­მი­რე­კა და მი­თხრა, - ცუცა, იცო­დე, ჩემ გა­რე­შე არ წახ­ვი­დე, მო­მე­ნატ­რე, მოდი გნა­ხო, ჯი­გა­რო - ასე იცო­და თქმა. ყვე­ლა­ნა­ი­რად ვეც­დე­ბი, მო­ვი­დე, მაგ­რამ ამა­ღამ მივფრი­ნავ-მეთ­ქი... ისე მოხ­და, რომ დრო ვე­რაფ­რით გა­მოვ­ნა­ხე და ვერ მო­ვი­ნა­ხუ­ლე... ჩემს თავს ვა­და­ნა­შა­უ­ლებ და გან­ვიც­დი... მაგ­რამ რას წარ­მო­ვიდ­გენ­დი, რომ ვე­ღარ ვნა­ხავ­დი... გა­მოვფრინ­დი, მაგ­რამ ვუ­თხა­რი, - ალექს, მალე მა­ინც სულ ჩა­მოვ­დი­ვარ და ხში­რად გნა­ხავ და სულ მანდ ვიქ­ნე­ბი-მეთ­ქი. ჩა­მო­დი, ჩა­მო­დი, და­ვუბ­რუნ­დეთ თე­ატრს, თა­მა­ში მო­მე­ნატ­რაო. ერთი არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი სპექ­ტაკ­ლი გვქონ­და რეზო კლდი­აშ­ვი­ლის "ია­დო­ნას თე­ატ­რი", ბა­ტონ­მა ნუგ­ზარ ბუ­ცხრი­კი­ძემ დად­გა. მე და ალე­კო დუ­ეტ­ში ვთა­მა­შობ­დით... ჰოდა, ბა­ტონ ნუგ­ზარს სულ ეუბ­ნე­ბო­და, - ნუგ­ზარ, მიდი, რა, ეგ სპექ­ტაკ­ლი აღად­გი­ნეო. მერე ორი­ვე­ნი მი­რე­კავ­დნენ, ჩა­მო­დი, მუ­შა­ო­ბა და­ვი­წყო­თო. და­ი­წყეთ რე­პე­ტი­ცი­ე­ბი, ჩემი როლი ზე­პი­რად ვიცი და შე­მო­გი­ერ­თდე­ბით-მეთ­ქი. ალე­კოს უნ­დო­და, რომ ერ­თად ტე­ლე­ვი­ზი­ა­შიც რა­ღაც გაგ­ვე­კე­თე­ბი­ნა...

- ბოლო დროს ისე აქ­ტი­უ­რად, რო­გორც ადრე, ტე­ლე­ეკ­რან­ზე აღარ ჩან­და...

- უფრო „იუ­მო­რი­ნა­ში“ იყო ხოლ­მე... მა­ყუ­რე­ბელს ჩვე­ნი გა­და­ცე­მა „პა-სე­ან­სი“ ძა­ლი­ან უყ­ვარ­და, მით უმე­ტეს, იმ ბნელ 90-ია­ნებ­ში. მა­შინ რომ შეგ­ვიყ­ვა­რეს, იმ სიყ­ვა­რუ­ლით დღემ­დე და უკვე ამ­დე­ნი წე­ლია, გვა­ნე­ბივ­რე­ბენ. „პა-სე­ანსს“ თა­ვი­სი დე­ვი­ზი ჰქონ­და - "პა­სი­ან­სი უკ­ვდა­ვია, სა­უ­კე­თე­სო მკურ­ნა­ლია"... კარ­გი იქ­ნე­ბო­და, „პა-სე­ან­სის“ გა­და­ცე­მე­ბი ახ­ლან­დელ თა­ო­ბას რომ ენა­ხა, თუ რო­გო­რი კლა­სი­კუ­რი იუ­მო­რი გა­დი­ო­და ქარ­თუ­ლი ტე­ლე­სივ­რცე­ში 90-ინი წლე­ბის სიბ­ნე­ლე­ში... ალე­კოს­თან ერ­თად სუფ­რას­თან ჯდო­მა იყო რა­ღაც სა­ოც­რე­ბა...

და­ი­წყებ­დი სიმ­ღე­რას და აგ­ყვე­ბო­და, პო­ე­ზია უყ­ვარ­და, პო­ე­ზია მეც მიყ­ვარს და ლექ­სე­ბის კი­თხვას რომ და­ვი­წყებ­დი, იყო ერთი ამ­ბა­ვი. იცო­და ასე­ვე ბევ­რი შა­ი­რი, ერთხელ გას­ტრო­ლებ­ზე და­სავ­ლეთ სა­ქარ­თვე­ლო­ში ვი­ყა­ვით, ზუგ­დი­დი­დან თბი­ლი­სამ­დე ავ­ტო­ბუს­ში ვი­ყა­ვით და ის შა­ი­რე­ბი გვე­ყო... ძა­ლი­ან კარ­გი ადა­მი­ა­ნი დავ­კარ­გეთ, - ალე­კო დიდი, კე­თი­ლი ბავ­შვი იყო...

სხვა­თა შო­რის, ადრე „გე­პე­ის“ კა­პე­ლა­შიც ჯარ­ჯი მა­ღა­ლაშ­ვილ­თან ერ­თად მღე­რო­და... მის­მა გარ­დაც­ვა­ლე­ბამ ყვე­ლას გული დას­წყვი­ტა. ამ­დე­ნი ცრემ­ლი რომ გაჰ­ყვე­ბა ადა­მი­ანს და ამ­დე­ნი სიყ­ვა­რუ­ლი რომ გაქვს შენი მა­ყუ­რებ­ლის, - მარ­თლა რა­ღაც გა­გი­კე­თე­ბია, შე­გიქ­მნია, ხალ­ხს სხვა შემ­თხვე­ვა­ში გული ასე არ და­წყდე­ბო­და. უყ­ვარ­და სი­კე­თის კე­თე­ბა, რი­თაც სხვას აბედ­ნი­ე­რებ­და და ეს მარ­თლა ბედ­ნი­ე­რე­ბაა... ორი არაჩ­ვე­უ­ლებ­რივ შვი­ლი ჰყავს - ბი­ჭე­ბი, შე­სა­ნიშ­ნა­ვი მე­უღ­ლე, ქალ­ბა­ტო­ნი ნანა და შვი­ლიშ­ვი­ლე­ბი. გიჟ­დე­ბო­და თა­ვის შვი­ლიშ­ვი­ლებ­ზე... ვწუხ­ვარ, ძა­ლი­ან ვწუხ­ვარ და ალე­კოს გარ­დაც­ვა­ლე­ბას ვუ­სამ­ძიმ­რებ მის ოჯახს და ქარ­თველ მა­ყუ­რე­ბელს.

  • ambebi.ge მწუ­ხა­რე­ბას გა­მოთ­ქვამს ალე­კო თეთ­რაშ­ვი­ლის გარ­დაც­ვა­ლე­ბის გამო და უსამ­ძიმ­რებს მის ოჯახს და ახ­ლობ­ლებს
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ხმაური და გაძევებული კონგრესმენი - რა ხდებოდა კონგრესში ტრამპის გამოსვლისას?
ავტორი:

"ოპერაციის დროს თრომბი მოწყდა... ალეკო იყო მსახიობი, რომლის დანახვაზე ადამიანებს თავიანთი კარგი ბავშვობა ახსენდებოდათ" - როგორ იხსენებენ "პა-სეანსელები" ცნობილ იუმორისტს

"ოპერაციის დროს თრომბი მოწყდა... ალეკო იყო მსახიობი, რომლის დანახვაზე ადამიანებს თავიანთი კარგი ბავშვობა ახსენდებოდათ" - როგორ იხსენებენ "პა-სეანსელები" ცნობილ იუმორისტს

29 იანვარს ცნობილი მსახიობი, იუმორისტი, პაროდისტი ალეკო თეთრაშვილი გარდაიცვალა. ალეკო თეთრაშვილის ასეთი მოულოდნელი წასვლა ყველასთვის შოკის მომგვრელი იყო. მის გარდაცვალებას განსაკუთრებით განიცდიან მისი მეგობრები. მსახიობი პირველად ტელევიზიით, მასობრივად 90-იანი წლების იუმორისტულ გადაცემით "პა-სეანსი" გაიცნეს.

მაყურებელმა მაშინვე შეიყვარა მისი როლები და ამ ქვეყნიდან დღესაც ამ სიყვარულით აცილებს. ამ ფაქტის გამო უამრავი ადამიანი სოციალური ქსელშიც მწუხარებას გამოთქვამს და საყვარელ მსახიობს ემშვიდობება. მისი ნიჭი თავდაპირველად ტელეპროდიუსერმა და ტელერეჟისორმა მამუკა ღლონტმა აღმოაჩინა და „პა-სეანსის“ გმირი გახადა. მამუკა ღლონტი AMBEBI.GE-სთან მეგობარს იხსენებს:

- როგორი იყო ალეკოსთან თქვენი პირველი შეხვედრა. როგორ შეარჩიეთ "პა-სეანსის" მსახიობად, როგორ მოხვდა პროექტში?

- პოლიტექნიკურ ინსტიტუტში რომ ვსწავლობდი, იქ არსებობდა თეატრი „მოდი, ნახე,“ რომლის მსახიობებსაც ვიცნობდი. პროექტს რომ ვიწყებდი, მათ დავუკავშირდი და ვთხოვე, კასტინგზე მოსულიყვნენ. სხვადასხვა ტიპაჟის მსახიობი უნდა შეგვერჩია. როგორც მახსოვს, ალეკო მეორე-მესამე გადაცემიდან შემოგვიერთდა, - ბიჭებმა მოიყვანეს და „პა-სეანსის“ ჯგუფში ფაქტობრივად ყოველგვარი შემოწმების გარეშე ავიყვანე. ასეთი იყო მისი ჩვენს ჯგუფში მოსვლის ამბავი.

- რით მიიქცია ყურადღება, რით იყო გამორჩეული?

- უნიჭიერესი მსახიობი იყო. "პა-სეანსში" ისეთი ადამიანის როლი ჰქონდა, რომელმაც ყველაფერი იცის. მისი გმირი ეკონომიკაში „საფუძვლიანად“ ერკვეოდა. ყოვლისმცოდნის სხვა როლებსაც ასრულებდა, მაგრამ როგორც „პა-სეანსის“ ყველა გმირი, ისიც, ასე ვთქვათ, უჭკუო, თვითკმაყოფილი ადამიანი იყო. ეგონა, რომ ყველაფერი იცოდა და ამის ფონზე ათას სისულელეს ამბობდა. საერთოდ "პა-სეანსის" მსახიობები ყველაფერს ვირტუოზულად ასრულებდნენ. ალეკო კიდევ გამორჩეულად - ისეთ გამომეტყველებას მიიღებდა, რომ მის ტექსტს, კომედიურ ჟანრში, ზოგჯერ მნიშვნელობა აღარ ჰქონოდა... ჩვენ გვყავდა დიდი კორიფეები, მსახიობები, რომლებიც მხოლოდ გამომეტყველებით ნაწარმოებებს კომიკურს ხდიდნენ, ალეკოც ამის უნიკალური ნიჭს ფლობდა და პერსონაჟს ვირტუოზულად ასახიერებდა. სწორედ ამიტომ, გმირებიდან, რომლებიც "პა-სეანსში" იყვნენ, ყველაზე დასამახსოვრებელი ალბათ მისი მათე მელიავას ცნობილი სახე იყო, რომელიც ამ გადაცემაში შექმნა.

"პა-სეანსი"

- "პა-სეანსის" ვიდეოები სოციალურ ქსელებში დღემდე პოპულარულია. გამორჩეულად უყვართ მუსიკალური რგოლი-პაროდია "მერვეკლასელო", სადაც მთავარი პერსონაჟი ალეკოა, ცუცა კაპანაძესთან ერთად...

- მათი დუეტი ცნობილ მუსიკაზე გადავიღეთ. ეს პაროდია იმიტომ გავაკეთეთ, რომ გვინდოდა, მაყურებელს მაღალი ხარისხის მუსიკისთვის მოესმინა (რა ჩვენი საქმე იყო, მაგრამ რატომღაც ასე გადავწყვიტეთ). ალეკომ და ცუცამაც იმდენად კარგად ითამაშეს, დღემდე ეგ ვიდეო სოციალურ ქსელში რომ იდება, როცა აზიარებენ, ასეულობით ათასი ნახვა აქვს და ათიათასობით დადებითი კომენტარი. მართალი გითხრათ, უარყოფითი კომენტარი ჯერ არ შემხვედრია. ახლა, როცა მე და ჩემმა მეგობრებმა ალეკოს გარდაცვალების გამო, მისი ეს მძიმე ამბავი იმავე „ფეისბუქზე“ დავდეთ, უამრავი კომენტარი დაიწერა, სადაც ადამიანები წერენ, - ჩემი ბავშვობაო... ალეკო იყო მსახიობი, რომლის სახის დანახვაზე ადამიანებს თავიანთი კარგი ბავშვობა ახსენდებათ და არა ცუდი. ეს მნიშვნელოვანია, - ასეთი მსახიობები ძალიან ცოტანი არიან. შეიძლება ვინმე ძალიან პოპულარული იყოს, დიდი მსახიობიც, მაგრამ მას არ ერგოს ის ხვედრი, რაც ალეკოს ერგო. ხომ ვამბობ, მის შესახებ და მის ვიდეოებზე წერენ - ჩემი ბავშვობაო.

- როგორი იყო მუშაობის პროცესში?

- ყველაფერს ერთი თქმით აკეთებდა, ნახევარი თქმითაც შეეძლო, ხანდახან - უთქმელად. ადვილი იყო მასთან მუშაობა ისე, რომ არც კი მახსოვს, ბევრი მემუშავა და დიდად გავრჯილიყავით. ტექსტს წავიკითხავდით, რეპეტიციას გავივლიდით, რაღაც მინიშნებებს მივცემდი და მორჩა. მერე თუ თვითონ გაამდიდრებდა როლს, თორემ მოკლებით არ მოაკლებდა...

- ბოლო დროს ავადმყოფობდა?

- გულის პრობლემები ჰქონდა, ოპერაცია დასჭირდა და ვერ გადაიტანა. ამ კუთხით ბევრი რამ ზუსტად არ ვიცი იმიტომ, რომ მე გურიაში ვარ და ის თბილისში იყო... ბოლოს ყველანი პასიანსის 30 წლისთავზე შევიკრიბეთ. თამადად ალეკო ავირჩიეთ და მშვენივრად ითამადა, თავსაც კარგად გრძნობდა, ჯანსაღად გამოიყურებოდა, გარეგნულად არაფერი ეტყობოდა, ღვინოსაც მშვენივრად მიირთვა... მას მერე სამწუხაროდ არ მინახავს, თუმცა „პა-სეანსის“ ჩატში კი გვქონდა კონტაქტი, სადაც ხშირად ვეხმიანებით ერთმანეთს.

- როგორი იყო ადამიანურ ურთიერთობებში?

- იმ მშიერ და გაჭირვებულ პერიოდში ხშირად მასთან ოჯახში ვიკრიბებოდით. ჰქონდა განსაკუთრებული კერძები, რომელიც უყვარდა და მათ გვახვედრებდა იმიტომ, რომ ჩვენ გვიხაროდა ალიკოსთან სახლში მისვლა და სტუმრობა. ეს უკვე ბევრ რამეზე მეტყველებს... დიდებული თამადა იყო, ისე კი არა, გამზადებულ სიტყვებს რომ ამბობენ, საინტერესო იყო მასთან ურთიერთობა... არ დამავიწყდება, ერთხელ მის მეუღლეს დაურეკა, „პა-სიანსი“ მოვდივართ და სუფრა გაგვიწყო. მაშინ ჩემი „ზაპოროჟეცით“ (მათგან მანქანა მარტო მე მყავდა), მივედით ალეკოსთან. მანქანა ეზოში გავაჩერე და იმ „ზაპოროჟეციდან“ 9 ადამიანი გადმოვედით - მეზობლები ტაშს გვიკრავდნენ...

არ ელოდნენ, რომ ერთი მანქანით მივიდოდით და თან ამ პატარა "ზაპოროჟეცში“ ამდენი კაცი ჩავსხდებოდით... ახლა, მისი გარდაცვალებისას ყველაზე დიდი ემოცია რაც მაქვს, ეს არის სიცარიელის გრძნობა, რომელიც ალეკოს გამო მთელი ცხოვრება მექნება... ხანდახან მომივიდოდა იდეა, ამა თუ იმ მოვლენას, ფაქტს "პა-სეანსით" როგორ ვუპასუხებდი. ჩემთვის ამის გაკეთება ძალიან ადვილი იყო, რადგან ტექსტის წერისას, ან რაიმე იდეის ჩამოყალიბებისას ალეკოს წარმოვიდგენდი ხოლმე. ეს ყოველთვის მქონდა გარდა იმ სიყვარულისა, მეგობრობისა, რაც ერთად ყოფნისას გვქონდა. ჩემს გულში დიდი სიცარიელის გრძნობა დატოვა... „პა-სეანსის“ შემდეგ ბევრგან ჩანდა, ბევრგან იყო, თუმცა მისი მთავარი როლი ცხოვრებაში ალბათ "პა-სეანსში" შედგა...

- და თქვენ იყავით ერთ-ერთი პირველი მთავარი ტელერეჟისორი (ნუგზარ ბუცხრიკიძის შემდეგ, რომელთანაც ალეკო თეატრში მუშაობდა), რომელმაც მისი ნიჭი და უნარები დაინახა და ამ ყველაფრის გამოვლენის საშუალება მისცა...

- და მოხარული ვარ, რომ ასეა...

ალეკო თეთრაშვილის სასცენო და ტელეპარტნიორს, მსახიობ ცუცა კაპანაძეს ამერიკაში დავუკავშირდით, ცნობილია, რომ ის 18 წელია იქ ცხოვრობს:

- საოცარი შოკი იყო ჩემთვის ამ ამბის გაგება, ვერაფრით ვიჯერებ, რომ აღარ არის და ალეკოზე წარსულში უნდა ვილაპარაკო... ალექსს, - ასე ვეძახდი ხოლმე... როგორც ვიცი, გარკვეული პერიოდის წინ სტენტირება გაიკეთა და კარგად იყო... როგორც მითხრეს, იმ დღეს ცუდად გამხდარა, საავადმყოფოში წაიყვანეს, ოპერაციას უკეთებდნენ, მაგრამ ოპერაციის დროს თრომბი მოწყდა... ფაქტობრივად, გულით გარდაიცვალა... ამ ადამიანს იმხელა გული ჰქონდა, რომ ამ გულმა როგორ ვერ გაუძლო, ეს მიკვირს. ალეკო სიკეთით სავსე ადამიანი იყო.

ყველას კარგი უხაროდა, ყურადღებას არავის აკლებდა... ამერიკაში რამდენიმე მეგობარი ჰყავს, ეს ამბავი რომ გაიგეს, ყველამ დამირეკა და მომისამძიმრა, მითხრეს - სულ გკითხულობდაო, უზომოდ ყურადღებიანი და საოცრად კეთილი იყო... ისე გამოვიდა, მე და ალეკოს, 48 წლის მეგობრობა გვაკავშირებდა. 1977 წელს გავიცანი, ეს იყო „პოლიტექნიკურის“ თეატრში „მოდი, ნახე“. იქ რომ მივედი, პატარა ვიყავი, ალეკო ჩემზე უფროსი იყო... ერთად ბევრი სპექტაკლი ვითამაშეთ. მერე „პა-სეანსშიც“ სულ ერთად ვიყავით, არაჩვეულებრივი დუეტი იყო ჩვენი „მერვეკლასელო“. დღემდე ჰიტია... იმ პერიოდში, როცა ახალი იყო, ქუჩაში რომ გავდიოდით, მაყურებელი „მერვეკლასელო“ - ასე გვეძახდა... ეს სახელი დღემდე შემოგვრჩა. მე კი ჩემი აღნაგობით „მერვეკლასელად“ დავრჩი, მაგრამ ალეკო საერთოდ არ გყავდა მერვეკლასელს... მერე „იუმორინაში“ მიგვიწვიეს - სულ ასე ერთად ვიყავით. მიუხედავად იმისა, რომ 2006 წელს ამერიკაში წამოვედი, კონტაქტი არ გაგვიწყვეტია, ერთმანეთს ვეხმიანებოდით. დაბადების დღის, დღესასწაულის მოლოცვას ვერ დაასწრებდი... ჩემთვის ამ ადამიანის წასვლა უდიდესი დანაკლისია. საქართველოში რომ ჩავდიოდი, არ არსებობდა, არ მენახა, მანდ ჩამოსულ ტელევიზიებში სულ ერთად გვიწვევდნენ...

ბოლოს რომ ჩამოვედი, ერთ-ერთი ტელევიზიიდან დაურეკეს, იქნებ მოხვიდეთ, ცუცაც იქნება, ჩამოვიდაო. რაღაც ვერ ვარ კარგად, ახლა მოსვლა არ შემიძლიაო. მერე ეთერი რომ დასრულდა, დამირეკა და მითხრა, - ცუცა, იცოდე, ჩემ გარეშე არ წახვიდე, მომენატრე, მოდი გნახო, ჯიგარო - ასე იცოდა თქმა. ყველანაირად ვეცდები, მოვიდე, მაგრამ ამაღამ მივფრინავ-მეთქი... ისე მოხდა, რომ დრო ვერაფრით გამოვნახე და ვერ მოვინახულე... ჩემს თავს ვადანაშაულებ და განვიცდი... მაგრამ რას წარმოვიდგენდი, რომ ვეღარ ვნახავდი... გამოვფრინდი, მაგრამ ვუთხარი, - ალექს, მალე მაინც სულ ჩამოვდივარ და ხშირად გნახავ და სულ მანდ ვიქნები-მეთქი. ჩამოდი, ჩამოდი, დავუბრუნდეთ თეატრს, თამაში მომენატრაო. ერთი არაჩვეულებრივი სპექტაკლი გვქონდა რეზო კლდიაშვილის "იადონას თეატრი", ბატონმა ნუგზარ ბუცხრიკიძემ დადგა. მე და ალეკო დუეტში ვთამაშობდით... ჰოდა, ბატონ ნუგზარს სულ ეუბნებოდა, - ნუგზარ, მიდი, რა, ეგ სპექტაკლი აღადგინეო. მერე ორივენი მირეკავდნენ, ჩამოდი, მუშაობა დავიწყოთო. დაიწყეთ რეპეტიციები, ჩემი როლი ზეპირად ვიცი და შემოგიერთდებით-მეთქი. ალეკოს უნდოდა, რომ ერთად ტელევიზიაშიც რაღაც გაგვეკეთებინა...

- ბოლო დროს ისე აქტიურად, როგორც ადრე, ტელეეკრანზე აღარ ჩანდა...

- უფრო „იუმორინაში“ იყო ხოლმე... მაყურებელს ჩვენი გადაცემა „პა-სეანსი“ ძალიან უყვარდა, მით უმეტეს, იმ ბნელ 90-იანებში. მაშინ რომ შეგვიყვარეს, იმ სიყვარულით დღემდე და უკვე ამდენი წელია, გვანებივრებენ. „პა-სეანსს“ თავისი დევიზი ჰქონდა - "პასიანსი უკვდავია, საუკეთესო მკურნალია"... კარგი იქნებოდა, „პა-სეანსის“ გადაცემები ახლანდელ თაობას რომ ენახა, თუ როგორი კლასიკური იუმორი გადიოდა ქართული ტელესივრცეში 90-ინი წლების სიბნელეში... ალეკოსთან ერთად სუფრასთან ჯდომა იყო რაღაც საოცრება...

დაიწყებდი სიმღერას და აგყვებოდა, პოეზია უყვარდა, პოეზია მეც მიყვარს და ლექსების კითხვას რომ დავიწყებდი, იყო ერთი ამბავი. იცოდა ასევე ბევრი შაირი, ერთხელ გასტროლებზე დასავლეთ საქართველოში ვიყავით, ზუგდიდიდან თბილისამდე ავტობუსში ვიყავით და ის შაირები გვეყო... ძალიან კარგი ადამიანი დავკარგეთ, - ალეკო დიდი, კეთილი ბავშვი იყო...

სხვათა შორის, ადრე „გეპეის“ კაპელაშიც ჯარჯი მაღალაშვილთან ერთად მღეროდა... მისმა გარდაცვალებამ ყველას გული დასწყვიტა. ამდენი ცრემლი რომ გაჰყვება ადამიანს და ამდენი სიყვარული რომ გაქვს შენი მაყურებლის, - მართლა რაღაც გაგიკეთებია, შეგიქმნია, ხალხს სხვა შემთხვევაში გული ასე არ დაწყდებოდა. უყვარდა სიკეთის კეთება, რითაც სხვას აბედნიერებდა და ეს მართლა ბედნიერებაა... ორი არაჩვეულებრივ შვილი ჰყავს - ბიჭები, შესანიშნავი მეუღლე, ქალბატონი ნანა და შვილიშვილები. გიჟდებოდა თავის შვილიშვილებზე... ვწუხვარ, ძალიან ვწუხვარ და ალეკოს გარდაცვალებას ვუსამძიმრებ მის ოჯახს და ქართველ მაყურებელს.

  • ambebi.ge მწუხარებას გამოთქვამს ალეკო თეთრაშვილის გარდაცვალების გამო და უსამძიმრებს მის ოჯახს და ახლობლებს