"ინდოეთის ტიტანიკი" - ასე უწოდებენ საკრუიზო ლაინერს, რომელიც ძვირფას ტვირთთან ერთად 1942 წლის 20 ნოემბერს იაპონურმა წყალქვეშა ნავმა ჩაძირა.
ძვირფასი ტვირთი ჩაძირვიდან 75 წლის შემდეგ ამოიღეს.
გემზე, რომელიც ინდოეთიდან სამხრეთ აფრიკაში გაემგზავრა, 958 ადამიანი იმყოფებოდა, მათ შორის იყო 732 მგზავრი. ორთქლის გემი სავსე იყო 6,000 ტონა ტვირთით, რომელიც 60 ტონა ვერცხლის ზოდებსაც მოიცავდა.
გემს მხოლოდ ცხრა სამაშველო ნავი ჰქონდა და როდესაც მას იაპონიის საიმპერატორო საზღვაო ძალების წყალქვეშა ნავმა ორი ტორპედო ესროლა 23 ნოემბრის ადრეულ საათებში, SS Tilawa ინდოეთის ოკეანის ფსკერზე, სეიშელის კუნძულებიდან 930 მილის დაშორებით, ჩრდილო-აღმოსავლეთით, თავის ტვირთთან ერთად ჩაიძირა.
"ინდოეთის ტიტანიკის" ჩაძირულ განძს ყურადღება 2014 წელს მიექცა. იმ წელს ბრიტანულმა კომპანიამ სახელად Argentum Exploration Ltd.-მ ნამსხვრევების მოსაძებნად და ტერიტორიის შესასწავლად საძიებო მისია წამოიწყო.
გემი დაახლოებით 4,500 მეტრის სიღრმეზე აღმოაჩინეს.
სამი წლის შემდეგ, Argentum-მა წარმატებით ამოიღო 2,391-დან 2,364 ერთეულამდე ვერცხლის ზოდი.
შემდეგ ის გაერთიანებულ სამეფოში გადაიტანეს, სადაც Argentum-მა საზღვაო სამართლის თანახმად თავის საკუთრებად გამოაცხადა და სამხრეთ აფრიკისგან ამოღებისთვის თანხის გადახდა მოითხოვა.
თუმცა, სამხრეთ აფრიკამ ეს მოთხოვნები უარყო და საკითხი უზენაეს სასამართლომდე მივიდა, რომელმაც მაისში დაადგინა, რომ $43 მილიონის ღირებულების ვერცხლი სამხრეთ აფრიკას ეკუთვნოდა.
გადარჩენილთა მოგონებები
კატასტროფას გადარჩენილი ადამიანები ტრაგედიის დღეს იხსენებენ. BBC-ისთან საუბარში ალვინდ ჯანიმ, რომელიც შემთხვევის დღეს სამი წლის იყო, დეტალურად აღწერა დედამისის გმირული ძალისხმევა, რომ ის დახრჩობისგან გადაერჩინა.
კიდევ ერთი გადარჩენილი, ტეჯ პრაკაში, რომელიც მაშინ ცხრა წლის იყო, იხსენებს, როგორ ივსებოდა გემი წყლით.
"გავიგონე, როგორ მეძახდა მამაჩემი და შემდეგ ვიგრძენი, რომ წყალი ყველგან იყო. მან თქვა “მომეცი ხელი”, ამიყვანა და სამაშველო ნავში წამიყვანა", - იხსენებს ქალი.
ნაცვლად იმისა, რომ უსაფრთხოდ დარჩენილიყო თავის ქალიშვილთან ერთად, თავისი ძმების მოსაძებნად უკან დაბრუნდა. სწორედ მაშინ გემს კვლავ დაარტყა იაპონურმა წყალქვეშა ნავმა.