მსოფლიო
სამხედრო

12

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ორშაბათი, მთვარის მეთექვსმეტე დღე დაიწყება 21:55-ზე, მთვარე მორიელშია მშვიდობიანი საქმეები წარმატებით დასრულდება. კაპიტალდაბანდებებს მოერიდეთ. კარგი დღეა იურიდიული საკითხების მოსაგვარებლად, სასამართლო პროცესების დასაწყებად. კარგი დღეა შემოქმედებითი საქმიანობისთვის. გარშემო მყოფებთან ურთიერთობისას გამოიჩინეთ ტაქტი. უფროსს მნიშვნელოვან საკითხებზე საუბრისთვის ნუ შეხვდებით; წვრილ-წვრილი საკითხები მოაგვარეთ. კარგი დღეა დასვენების, მოგზაურობის, ფიზიკური დატვირთვისა და საოჯახო საქმეების შესრულებისთვის. მოერიდეთ ალკოჰოლის მიღებას, მოწევას. არც იშიმშილოთ და არც კუჭი გადატვირთოთ.
სამართალი
მეცნიერება
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
სპორტი
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"მე აქ იმიტომ ვარ, რომ ვისწავლე ამ საოცარი ქვეყნის სიყვარული, რომელიც ევროპის გულს ეკუთვნის" - გერმანიის ბუნდესტაგის საგარეო საქმეთა კომიტეტის თავმჯდომარე მიხაილ როთი
"მე აქ იმიტომ ვარ, რომ ვისწავლე ამ საოცარი ქვეყნის სიყვარული, რომელიც ევროპის გულს ეკუთვნის" - გერმანიის ბუნდესტაგის საგარეო საქმეთა კომიტეტის თავმჯდომარე მიხაილ როთი

გერ­მა­ნი­ის ბუნ­დეს­ტა­გის სა­გა­რეო საქ­მე­თა კო­მი­ტე­ტის თავ­მჯდო­მა­რე მი­ხა­ილ როთი სა­ქარ­თვე­ლოს სტუმ­რობ­და. ვი­ზი­ტის ფარ­გლებ­ში როთი პრე­ზი­დენტს, ოპო­ზი­ცი­უ­რი პარ­ტი­ე­ბის ლი­დე­რებ­სა და არა­სამ­თავ­რო­ბო სექ­ტო­რის წარ­მო­მად­გენ­ლებს შეხ­ვდა, "ქარ­თულ­მა ოც­ნე­ბამ“ კი მას­თან აუ­დი­ენ­ცი­ა­ზე უარი თქვა...

რა მიზ­ნით და მე­სი­ჯე­ბით ჩა­მო­ვი­და სა­ქარ­თვე­ლო­ში, რო­გორ პა­სუ­ხობს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბის კრი­ტი­კას, რო­მე­ლიც, რო­გორც მის მიერ გა­კე­თე­ბულ გან­ცხა­დე­ბებს, ისე უშუ­ა­ლოდ მის პერ­სო­ნას შე­ე­ხე­ბა, რა სათ­ქმე­ლი აქვს არ­ჩევ­ნე­ბამ­დე თვე­ნა­ხევ­რით ადრე ქარ­თუ­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბი­სა და პო­ლი­ტი­კუ­რი სპექტრის­თვის - მი­ხა­ილ როთ­მა "ინ­ტერპრეს­ნი­უს­სა“ და "პა­ლიტ­რა­ნი­უს­თან“ ექ­სკლუ­ზი­ურ ინ­ტერ­ვი­უ­ში ისა­უბ­რა...

- ბა­ტო­ნო როთ, სა­ქარ­თვე­ლო­ში თქვე­ნი ვი­ზი­ტი მიმ­დი­ნა­რე კვი­რის ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე გან­ხილ­ვა­დი თე­მაა. ვი­ზი­ტის ფარ­გლებ­ში თქვენ არა­ერ­თი შეხ­ვედ­რა გა­მარ­თეთ. რო­გორ შე­ა­ფა­სებ­დით ამ შეხ­ვედ­რებს, რა იყო თქვე­ნი დის­კუ­სი­ის ძი­რი­თა­დი თე­მე­ბი და რო­გო­რია თქვე­ნი, რო­გორც გერ­მა­ნი­ის ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლის მთა­ვა­რი მე­სი­ჯე­ბი?

- უპირ­ვე­ლეს ყოვ­ლი­სა, ნება მო­მე­ცით, მად­ლო­ბა გა­და­ვუ­ხა­დო უამ­რავ ადა­მი­ანს ქუ­ჩა­ში, რეს­ტორ­ნებ­ში, კა­ფე­ებ­ში, რომ­ლე­ბიც ძა­ლი­ან მე­გობ­რუ­ლად და კე­თილ­გან­წყო­ბით მი­ღე­ბენ. მე ნამ­დვი­ლად შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბის ქვეშ ვარ. მე აქ იმი­ტომ ვარ, რომ ვის­წავ­ლე ამ სა­ო­ცა­რი ქვეყ­ნის სიყ­ვა­რუ­ლი, რო­მე­ლიც ევ­რო­პის გულს ეკუთ­ვნის. მე აქ ვარ და ეს არის ჩემი მარ­ტი­ვი მი­სია, გა­ვა­კე­თო ყვე­ლა­ფე­რი, რომ მხა­რი და­ვუ­ჭი­რო ამ შე­სა­ნიშ­ნავ ქვე­ყა­ნას ევ­რო­კავ­ში­რის­კენ მი­მა­ვალ გზა­ზე. სამ­წუ­ხა­როდ, ბოლო წლებ­ში ბევ­რი ან­ტი­დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი ღო­ნის­ძი­ე­ბა გა­ტარ­და და ვი­მე­დოვ­ნებ, რომ შევ­ძლებ მცი­რე რო­ლის შეს­რუ­ლე­ბას ამ ქვეყ­ნის და­საბ­რუ­ნებ­ლად. ეს ნიშ­ნავს, რომ ჩვენ ვა­ცო­ცხლებთ სა­ქარ­თვე­ლოს ევ­რო­ატ­ლან­ტი­კურ პერ­სპექ­ტი­ვას, რად­გან ეს არის ზუს­ტად ის, რაც ქარ­თვე­ლე­ბის აბ­სო­ლუ­ტურ უმ­რავ­ლე­სო­ბას სურს.

- თქვენს ვი­ზიტ­თან და­კავ­ში­რე­ბით სა­ქარ­თვე­ლოს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის არა­ერ­თმა წარ­მო­მად­გე­ნელ­მა გა­ა­კე­თა გან­ცხა­დე­ბა. მათი თქმით, თქვენ აქ მხო­ლოდ ოპო­ზი­ცი­ის მხარ­და­სა­ჭე­რად ხართ ჩა­მო­სუ­ლი, თქვენს ვი­ზიტს არ­ჩევ­ნებ­ში ჩა­რე­ვის მცდე­ლო­ბად აფა­სე­ბენ და და ამი­ტო­მაც უარი თქვეს თქვენ­თან შეხ­ვედ­რა­ზე. რას უპა­სუ­ხებ­დით კრი­ტი­კას, რომ თქვენ აქ არ­ჩევ­ნებ­ზე ზე­გავ­ლე­ნის მოხ­დე­ნის მიზ­ნით ხართ ჩა­მო­სუ­ლი და რომ "ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი იქამ­დე არ შეგ­ხვდე­ბათ, ვიდ­რე "ბო­დიშს არ მო­იხ­დით?“

- გმად­ლობთ კი­თხვის­თვის. მა­ინ­ტე­რე­სებს, რა­ტომ აქვთ მმარ­თველ პარ­ტი­ას და ხე­ლი­სუფ­ლე­ბას ასე­თი და­ბა­ლი თავ­და­ჯე­რე­ბუ­ლო­ბა. 26 წელ­ზე მე­ტია პო­ლი­ტი­კა­ში ვარ, ყო­ველ­თვის ჩარ­თუ­ლი ვი­ყა­ვი სა­გა­რეო და ევ­რო­პულ პო­ლი­ტი­კა­ში. ჩემი სა­მუ­შა­ოს აღ­წე­რი­ლო­ბის ნა­წი­ლია გამ­გზავ­რე­ბა სხვა ქვეყ­ნებ­ში, არა სწავ­ლე­ბის მიზ­ნით, არა­მედ ერ­თმა­ნე­თის მოს­მე­ნის­თვის. ყო­ველ­თვის, ყო­ველ­თვის და ყველ­გან ვხვდე­ბი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის, პარ­ლა­მენ­ტის, ოპო­ზი­ცი­ის, სა­მო­ქა­ლა­ქო სა­ზო­გა­დო­ე­ბის, მე­დი­ის წარ­მო­მად­გენ­ლებს, გარ­და მსოფ­ლი­ოს ერთი ქვეყ­ნის, ეს არის სა­ქარ­თვე­ლო. ცხა­დია, მმარ­თველ პარ­ტი­ას, "ქარ­თულ ოც­ნე­ბას“, ხე­ლი­სუფ­ლე­ბას არ სურს და არ შე­უძ­ლია ჩემ­თან შეხ­ვედ­რა. კრი­ტი­კა არ ნიშ­ნავს ქვეყ­ნის ან კო­ლე­გე­ბის შე­უ­რა­ცხყო­ფას. კრი­ტი­კა არის დე­მოკ­რა­ტი­ის არსი და მე ვგრძნობ ამას ხალ­ხის წი­ნა­შე, აქ, ქვე­ყა­ნა­ში. ისევ და ისევ, ქარ­თვე­ლე­ბის აბ­სო­ლუ­ტუ­რი უმ­რავ­ლე­სო­ბა ევ­რო­კავ­შირ­ში რაც შე­იძ­ლე­ბა მალე გა­წევ­რი­ა­ნე­ბის მომ­ხრეა. მაგ­რამ მე აქ ვარ გერ­მა­ნი­ის ბუნ­დეს­ტა­გის უმ­რავ­ლე­სო­ბის სა­ხე­ლით. ჩემი შე­ხე­დუ­ლე­ბა მმარ­თვე­ლი პარ­ტი­ის ან­ტი­დე­მოკ­რა­ტი­ულ პო­ლი­ტი­კა­ზე არის ზუს­ტად ის, რა­საც ევ­რო­კავ­ში­რის წევ­რი ქვეყ­ნე­ბის უმ­რავ­ლე­სო­ბა, ევ­რო­კავ­ში­რის ინ­სტი­ტუ­ტე­ბი უგ­ზავ­ნი­ან თბი­ლისს. ასე რომ, ცოტა უც­ნა­უ­რია ჩემი და­ხატ­ვა, რო­გორც მარ­გი­ნა­ლუ­რი ხმის.

მე არ ვარ იზო­ლი­რე­ბუ­ლი. ამ მთავ­რო­ბას ეს შე­სა­ნიშ­ნა­ვი ქვე­ყა­ნა იზო­ლა­ცი­ა­ში მიჰ­ყავს. შე­იძ­ლე­ბა იმი­ტომ არ მოვ­წონ­ვარ, რომ სო­ცი­ალ-დე­მოკ­რა­ტი ვარ. მაგ­რამ არ და­გა­ვი­წყდეთ, რო­დე­საც მა­ის­ში ვი­ყა­ვი აქ, ვი­ყა­ვი მრა­ვალ­პარ­ტი­უ­ლი დე­ლე­გა­ცი­ის წევ­რი ევ­რო­პის მრა­ვა­ლი ქვეყ­ნი­დან, ჩვენ წარ­მო­ვად­გენთ ეროვ­ნულ კონ­სერ­ვა­ტი­ულ პარ­ტი­ებს, ლი­ბე­რა­ლურ პარ­ტი­ებს, კონ­სერ­ვა­ტი­ულ პარ­ტი­ებს და მე ვი­ყა­ვი ერ­თა­დერ­თი სო­ცი­ალ-დე­მოკ­რა­ტი. ორი კვი­რის წინ ამ ქვე­ყა­ნას ეწ­ვივ­ნენ მა­ღა­ლი რან­გის პარ­ლა­მენ­ტა­რე­ბი, ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი პარ­ლა­მენ­ტა­რე­ბი გერ­მა­ნი­ის პარ­ლა­მენ­ტი­დან, ის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი იყო სა­გა­რეო საქ­მე­თა სა­კი­თხებ­ში და მთავ­რო­ბა­ში არა­ვის სურ­და მათ­თან შეხ­ვედ­რა. ჩემი დე­ვი­ზი 26 წელ­ზე მე­ტია არის ის, რომ დი­ა­ლო­გი არის გა­სა­ღე­ბი. ყო­ველ­თვის სჯობს ერ­თმა­ნეთს ვე­სა­უბ­როთ, ვიდ­რე მხო­ლოდ ერ­თმა­ნეთ­ზე ვი­ლა­პა­რა­კოთ. მე მუ­დამ მზად ვარ პრე­ზი­დენ­ტთან, სხვა პო­ლი­ტი­კო­სებ­თან, სა­მო­ქა­ლა­ქო სა­ზო­გა­დო­ე­ბის აქ­ტი­ვის­ტებ­თან შე­სახ­ვედ­რად.

- მიმ­დი­ნა­რე წელს რე­ლი­გი­ას­თან და­კავ­ში­რე­ბით თქვენს გან­ცხა­დე­ბებს სა­ქარ­თვე­ლოს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბი­სა და სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბის მხრი­დან დიდი კრი­ტი­კა მოჰ­ყვა. ქვეყ­ნის მო­მა­ვალ­თან და­კავ­ში­რე­ბით თქვენ იკი­თხეთ, თუ რო­გორ შე­იძ­ლე­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს­თვის ახალ­გაზ­რდა თა­ო­ბის გა­რე­შე ნა­თე­ლი მო­მა­ვა­ლი შე­იქ­მნას მხო­ლოდ მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი ეკ­ლე­სი­ით, რო­მე­ლიც მმარ­თვე­ლი პარ­ტი­ის ერთ-ერთი უახ­ლო­ე­სი მო­კავ­ში­რეა. ივ­ნის­ში კი სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში და­წე­რეთ: "რე­ლი­გი­ის თა­ვი­სუფ­ლე­ბა და რე­ლი­გი­ის კრი­ტი­კა გა­ნუ­ყო­ფე­ლია. სწო­რედ ასე მუ­შა­ობს დე­მოკ­რა­ტია. ყვე­ლა ეკ­ლე­სია, რე­ლი­გია და მორ­წმუ­ნე­ე­ბი უნდა შე­უ­რიგ­დნენ კრი­ტი­კას. ზო­გი­ერთს ჯერ კი­დევ აქვს ამას­თან და­კავ­ში­რე­ბით პრობ­ლე­მე­ბი: ჩემს შემ­თხვე­ვა­ში სა­ქარ­თვე­ლოს მარ­თლმა­დი­დებ­ლო­ბა და ისევ და ისევ ის­ლა­მი“. ეს გან­ცხა­დე­ბა ერთ-ერ­თია, რის გა­მოც სა­ქარ­თვე­ლოს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი თქვენ­გან ბო­დი­შის მოხ­დას მო­ი­თხო­ვენ. იმ რე­აქ­ცი­ის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით, რაც თქვენს ამ პო­ზი­ცი­ას სა­ქარ­თვე­ლო­ში მოჰ­ყვა, დღეს რას იტყო­დით? კვლავ იგი­ვეს თუ თქვე­ნი­ვე გან­ცხა­დე­ბას ოდ­ნავ მა­ინც და­ა­კო­რექ­ტი­რებ­დით? (რამ­დე­ნად გა­მარ­თლე­ბუ­ლი იყო თქვე­ნი მხრი­დან მსგავ­სი გან­ცხა­დე­ბის გა­კე­თე­ბა ქვე­ყა­ნა­ში, რომ­ლის მო­სახ­ლე­ო­ბის უდი­დე­სი ნა­წი­ლი მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლია და რო­მელ­თათ­ვი­სას ეკ­ლე­სი­ა­სა და რე­ლი­გი­ას­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი სა­კი­თხე­ბი ძა­ლი­ან სენ­სი­ტი­უ­რია?)

- მე სრუ­ლი­ად მეს­მის ეს, რად­გან მეც მგრძნო­ბი­ა­რე ვარ, თუ საქ­მე რე­ლი­გი­ას ეხე­ბა. მე მჯე­რა ღმერ­თის. მე ვარ ძა­ლი­ან აქ­ტი­უ­რი პრო­ტეს­ტან­ტი ქრის­ტი­ა­ნი. ჩემი აღ­ქმა ისე­თია, რომ მე პი­რა­დად უფრო ხში­რად დავ­დი­ვარ ჩემს ტა­ძარ­ში და უფრო ხში­რად ვსტუმ­რობ ჩემი ეკ­ლე­სი­ის მსა­ხუ­რე­ბას, ვიდ­რე ყვე­ლა ეს ადა­მი­ა­ნი აქ, თქვენს ქვე­ყა­ნა­ში, რომ­ლე­ბიც მაკ­რი­ტი­კე­ბენ მარ­თლმა­დი­დებ­ლურ ეკ­ლე­სი­ას­თან და­კავ­ში­რე­ბით ჩემი გან­ცხა­დე­ბე­ბის გამო. ყვე­ლა ლი­ბე­რა­ლურ დე­მოკ­რა­ტი­ა­ში არის ერთი ურ­თი­ერ­თგა­გე­ბა.

რე­ლი­გი­ის თა­ვი­სუფ­ლე­ბა და რე­ლი­გი­ის ან ეკ­ლე­სი­ის კრი­ტი­კის უფ­ლე­ბა ერთი და იმა­ვე მო­ნე­ტის ორი მხა­რეა. ეკ­ლე­სი­ას რე­ლი­გი­უ­რი მი­ზე­ზე­ბის გამო არ ვაკ­რი­ტი­კებ­დი. არა, მე უბ­რა­ლოდ ხაზ­გას­მით აღ­ვნიშ­ნე ის, რაც მას­წავ­ლეს თქვენს ქვე­ყა­ნა­ში ხალ­ხმა, რომ ეკ­ლე­სია არ არის მხო­ლოდ რე­ლი­გი­უ­რი ინ­სტი­ტუ­ტი, ის ასე­ვე არის პო­ლი­ტი­კუ­რი აქ­ტო­რი. დე­მოკ­რა­ტი­ა­ში ეკ­ლე­სი­ის კრი­ტი­კა ნორ­მა­ლუ­რი მოვ­ლე­ნა უნდა იყოს, თუ ეკ­ლე­სია შე­მო­დის პო­ლი­ტი­კურ ას­პა­რეზ­ზე. მე რო­გორც რე­ლი­გი­უ­რი ადა­მი­ა­ნი, სხვე­ბის­გან ველი, რომ პა­ტივს სცე­მენ ჩემს რე­ლი­გი­ას, ჩემს ეკ­ლე­სი­ას, მაგ­რამ ეს არ ნიშ­ნავს, რომ მე კრი­ტი­კო­სი ვარ. ეს დე­მოკ­რა­ტი­ის ძა­ლი­ან უც­ნა­უ­რი გა­გე­ბაა.

- თქვენს მიერ სხვა­დას­ხვა სა­კი­თხზე გა­კე­თე­ბუ­ლი გან­ცხა­დე­ბე­ბის კრი­ტი­კის გარ­და, ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის წარ­მო­მად­გე­ნელ­თა მხრი­დან კრი­ტი­კა არ­სე­ბობს უშუ­ა­ლოდ თქვენს პერ­სო­ნას­თან და­კავ­ში­რე­ბი­თაც და ალ­ბათ, ამის შე­სა­ხებ თქვენ უკვე გაქვთ ინ­ფორ­მა­ცია. მათ შო­რის თქვენ მათი მხრი­დან კრი­ტი­კის ობი­ექ­ტი ხართ, რო­გორც LGBT თე­მის აქ­ტი­უ­რი დამ­ცვე­ლი. რას ფიქ­რობთ იმ კამ­პა­ნი­ა­ზე, რო­მე­ლიც თქვენს წი­ნა­აღ­მდეგ ამ თვალ­საზ­რი­სით მიმ­დი­ნა­რე­ობს?

- ერთ-ერთი მი­ზე­ზი, რის გა­მოც ვის­წავ­ლე ამ ქვეყ­ნი­სა და ხალ­ხის სიყ­ვა­რუ­ლი, არის მათი ტო­ლე­რან­ტო­ბის, მრა­ვალ­ფე­როვ­ნე­ბი­სა და ღი­ა­ო­ბის ხან­გრძლი­ვი ის­ტო­რია. სა­ქარ­თვე­ლო არის ქვე­ყა­ნა, რო­მელ­საც შე­უძ­ლია ია­მა­ყოს მრა­ვალ ეთ­ნი­კურ, რე­ლი­გი­ურ, კულ­ტუ­რულ და ასე­ვე სექ­სუ­ა­ლურ უმ­ცი­რე­სო­ბებს შო­რის მშვი­დო­ბი­ა­ნი თა­ნა­ცხოვ­რე­ბით და ამი­ტო­მაც ვარ შო­კი­რე­ბუ­ლი, რომ მმარ­თვე­ლი პარ­ტია ცდი­ლობს აქ ხალ­ხის LGBTIთე­მის წი­ნა­აღ­მდეგ მა­ნი­პუ­ლი­რე­ბას. არ აქვს მნიშ­ვნე­ლო­ბა არატ­რა­დი­ცი­უ­ლი ორი­ენ­ტა­ცი­ის ხართ თუ არა, ეს მე არ მა­ინ­ტე­რე­სებს, მაგ­რამ ჩვე­ნი სა­ერ­თო ვალ­დე­ბუ­ლე­ბაა პა­ტი­ვი ვცეთ უმ­ცი­რე­სო­ბებს. სწო­რედ ამას ვე­ლო­დე­ბი ამ პო­ლი­ტი­კო­სე­ბის­გან და ეს უნდა იყოს ნორ­მა ევ­რო­კავ­შირ­ში. ჩვენ უნდა ვი­ყოთ მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი ყო­ველ­გვა­რი ში­შის გა­რე­შე და ეს ჩემი პი­რა­დი საქ­მეა და სირ­ცხვი­ლია, რომ ხალ­ხი აქ, თქვენს ქვე­ყა­ნა­ში, თავს და­ცუ­ლად არ გრძნობს მათი სექ­სუ­ა­ლუ­რი იდენ­ტო­ბის გამო. ეს ანტი- LGBTIკა­ნო­ნი სირ­ცხვი­ლია და გთხოვთ, და­უბ­რუნ­დეთ სა­ქარ­თვე­ლოს სა­ა­მა­ყო ის­ტო­რი­ას, რათა პა­ტი­ვი სცეთ ადა­მი­ა­ნებს გა­ნურ­ჩევ­ლად მათი სა­ხი­სა, წარ­მო­მავ­ლო­ბი­სა, სქე­სი­სა და სექ­სუ­ა­ლუ­რი იდენ­ტო­ბი­სა. ეს აძ­ლი­ე­რებს ქვე­ყა­ნას... ააგ­რძე­ლეთ კი­თხვა

ავტორი:

"მე აქ იმიტომ ვარ, რომ ვისწავლე ამ საოცარი ქვეყნის სიყვარული, რომელიც ევროპის გულს ეკუთვნის" - გერმანიის ბუნდესტაგის საგარეო საქმეთა კომიტეტის თავმჯდომარე მიხაილ როთი

"მე აქ იმიტომ ვარ, რომ ვისწავლე ამ საოცარი ქვეყნის სიყვარული, რომელიც ევროპის გულს ეკუთვნის" - გერმანიის ბუნდესტაგის საგარეო საქმეთა კომიტეტის თავმჯდომარე მიხაილ როთი

გერმანიის ბუნდესტაგის საგარეო საქმეთა კომიტეტის თავმჯდომარე მიხაილ როთი საქართველოს სტუმრობდა. ვიზიტის ფარგლებში როთი პრეზიდენტს, ოპოზიციური პარტიების ლიდერებსა და არასამთავრობო სექტორის წარმომადგენლებს შეხვდა, "ქართულმა ოცნებამ“ კი მასთან აუდიენციაზე უარი თქვა...

რა მიზნით და მესიჯებით ჩამოვიდა საქართველოში, როგორ პასუხობს ხელისუფლების წარმომადგენლების კრიტიკას, რომელიც, როგორც მის მიერ გაკეთებულ განცხადებებს, ისე უშუალოდ მის პერსონას შეეხება, რა სათქმელი აქვს არჩევნებამდე თვენახევრით ადრე ქართული საზოგადოებისა და პოლიტიკური სპექტრისთვის - მიხაილ როთმა "ინტერპრესნიუსსა“ და "პალიტრანიუსთან“ ექსკლუზიურ ინტერვიუში ისაუბრა...

- ბატონო როთ, საქართველოში თქვენი ვიზიტი მიმდინარე კვირის ერთ-ერთი ყველაზე განხილვადი თემაა. ვიზიტის ფარგლებში თქვენ არაერთი შეხვედრა გამართეთ. როგორ შეაფასებდით ამ შეხვედრებს, რა იყო თქვენი დისკუსიის ძირითადი თემები და როგორია თქვენი, როგორც გერმანიის ხელისუფლების წარმომადგენლის მთავარი მესიჯები?

- უპირველეს ყოვლისა, ნება მომეცით, მადლობა გადავუხადო უამრავ ადამიანს ქუჩაში, რესტორნებში, კაფეებში, რომლებიც ძალიან მეგობრულად და კეთილგანწყობით მიღებენ. მე ნამდვილად შთაბეჭდილების ქვეშ ვარ. მე აქ იმიტომ ვარ, რომ ვისწავლე ამ საოცარი ქვეყნის სიყვარული, რომელიც ევროპის გულს ეკუთვნის. მე აქ ვარ და ეს არის ჩემი მარტივი მისია, გავაკეთო ყველაფერი, რომ მხარი დავუჭირო ამ შესანიშნავ ქვეყანას ევროკავშირისკენ მიმავალ გზაზე. სამწუხაროდ, ბოლო წლებში ბევრი ანტიდემოკრატიული ღონისძიება გატარდა და ვიმედოვნებ, რომ შევძლებ მცირე როლის შესრულებას ამ ქვეყნის დასაბრუნებლად. ეს ნიშნავს, რომ ჩვენ ვაცოცხლებთ საქართველოს ევროატლანტიკურ პერსპექტივას, რადგან ეს არის ზუსტად ის, რაც ქართველების აბსოლუტურ უმრავლესობას სურს.

- თქვენს ვიზიტთან დაკავშირებით საქართველოს ხელისუფლების არაერთმა წარმომადგენელმა გააკეთა განცხადება. მათი თქმით, თქვენ აქ მხოლოდ ოპოზიციის მხარდასაჭერად ხართ ჩამოსული, თქვენს ვიზიტს არჩევნებში ჩარევის მცდელობად აფასებენ და და ამიტომაც უარი თქვეს თქვენთან შეხვედრაზე. რას უპასუხებდით კრიტიკას, რომ თქვენ აქ არჩევნებზე ზეგავლენის მოხდენის მიზნით ხართ ჩამოსული და რომ "ქართული ოცნების“ წარმომადგენლები იქამდე არ შეგხვდებათ, ვიდრე "ბოდიშს არ მოიხდით?“

- გმადლობთ კითხვისთვის. მაინტერესებს, რატომ აქვთ მმართველ პარტიას და ხელისუფლებას ასეთი დაბალი თავდაჯერებულობა. 26 წელზე მეტია პოლიტიკაში ვარ, ყოველთვის ჩართული ვიყავი საგარეო და ევროპულ პოლიტიკაში. ჩემი სამუშაოს აღწერილობის ნაწილია გამგზავრება სხვა ქვეყნებში, არა სწავლების მიზნით, არამედ ერთმანეთის მოსმენისთვის. ყოველთვის, ყოველთვის და ყველგან ვხვდები ხელისუფლების, პარლამენტის, ოპოზიციის, სამოქალაქო საზოგადოების, მედიის წარმომადგენლებს, გარდა მსოფლიოს ერთი ქვეყნის, ეს არის საქართველო. ცხადია, მმართველ პარტიას, "ქართულ ოცნებას“, ხელისუფლებას არ სურს და არ შეუძლია ჩემთან შეხვედრა. კრიტიკა არ ნიშნავს ქვეყნის ან კოლეგების შეურაცხყოფას. კრიტიკა არის დემოკრატიის არსი და მე ვგრძნობ ამას ხალხის წინაშე, აქ, ქვეყანაში. ისევ და ისევ, ქართველების აბსოლუტური უმრავლესობა ევროკავშირში რაც შეიძლება მალე გაწევრიანების მომხრეა. მაგრამ მე აქ ვარ გერმანიის ბუნდესტაგის უმრავლესობის სახელით. ჩემი შეხედულება მმართველი პარტიის ანტიდემოკრატიულ პოლიტიკაზე არის ზუსტად ის, რასაც ევროკავშირის წევრი ქვეყნების უმრავლესობა, ევროკავშირის ინსტიტუტები უგზავნიან თბილისს. ასე რომ, ცოტა უცნაურია ჩემი დახატვა, როგორც მარგინალური ხმის.

მე არ ვარ იზოლირებული. ამ მთავრობას ეს შესანიშნავი ქვეყანა იზოლაციაში მიჰყავს. შეიძლება იმიტომ არ მოვწონვარ, რომ სოციალ-დემოკრატი ვარ. მაგრამ არ დაგავიწყდეთ, როდესაც მაისში ვიყავი აქ, ვიყავი მრავალპარტიული დელეგაციის წევრი ევროპის მრავალი ქვეყნიდან, ჩვენ წარმოვადგენთ ეროვნულ კონსერვატიულ პარტიებს, ლიბერალურ პარტიებს, კონსერვატიულ პარტიებს და მე ვიყავი ერთადერთი სოციალ-დემოკრატი. ორი კვირის წინ ამ ქვეყანას ეწვივნენ მაღალი რანგის პარლამენტარები, ძალიან მნიშვნელოვანი პარლამენტარები გერმანიის პარლამენტიდან, ის წარმომადგენელი იყო საგარეო საქმეთა საკითხებში და მთავრობაში არავის სურდა მათთან შეხვედრა. ჩემი დევიზი 26 წელზე მეტია არის ის, რომ დიალოგი არის გასაღები. ყოველთვის სჯობს ერთმანეთს ვესაუბროთ, ვიდრე მხოლოდ ერთმანეთზე ვილაპარაკოთ. მე მუდამ მზად ვარ პრეზიდენტთან, სხვა პოლიტიკოსებთან, სამოქალაქო საზოგადოების აქტივისტებთან შესახვედრად.

- მიმდინარე წელს რელიგიასთან დაკავშირებით თქვენს განცხადებებს საქართველოს ხელისუფლებისა და სასულიერო პირების მხრიდან დიდი კრიტიკა მოჰყვა. ქვეყნის მომავალთან დაკავშირებით თქვენ იკითხეთ, თუ როგორ შეიძლება საქართველოსთვის ახალგაზრდა თაობის გარეშე ნათელი მომავალი შეიქმნას მხოლოდ მართლმადიდებელი ეკლესიით, რომელიც მმართველი პარტიის ერთ-ერთი უახლოესი მოკავშირეა. ივნისში კი სოციალურ ქსელში დაწერეთ: "რელიგიის თავისუფლება და რელიგიის კრიტიკა განუყოფელია. სწორედ ასე მუშაობს დემოკრატია. ყველა ეკლესია, რელიგია და მორწმუნეები უნდა შეურიგდნენ კრიტიკას. ზოგიერთს ჯერ კიდევ აქვს ამასთან დაკავშირებით პრობლემები: ჩემს შემთხვევაში საქართველოს მართლმადიდებლობა და ისევ და ისევ ისლამი“. ეს განცხადება ერთ-ერთია, რის გამოც საქართველოს ხელისუფლების წარმომადგენლები თქვენგან ბოდიშის მოხდას მოითხოვენ. იმ რეაქციის გათვალისწინებით, რაც თქვენს ამ პოზიციას საქართველოში მოჰყვა, დღეს რას იტყოდით? კვლავ იგივეს თუ თქვენივე განცხადებას ოდნავ მაინც დააკორექტირებდით? (რამდენად გამართლებული იყო თქვენი მხრიდან მსგავსი განცხადების გაკეთება ქვეყანაში, რომლის მოსახლეობის უდიდესი ნაწილი მართლმადიდებელია და რომელთათვისას ეკლესიასა და რელიგიასთან დაკავშირებული საკითხები ძალიან სენსიტიურია?)

- მე სრულიად მესმის ეს, რადგან მეც მგრძნობიარე ვარ, თუ საქმე რელიგიას ეხება. მე მჯერა ღმერთის. მე ვარ ძალიან აქტიური პროტესტანტი ქრისტიანი. ჩემი აღქმა ისეთია, რომ მე პირადად უფრო ხშირად დავდივარ ჩემს ტაძარში და უფრო ხშირად ვსტუმრობ ჩემი ეკლესიის მსახურებას, ვიდრე ყველა ეს ადამიანი აქ, თქვენს ქვეყანაში, რომლებიც მაკრიტიკებენ მართლმადიდებლურ ეკლესიასთან დაკავშირებით ჩემი განცხადებების გამო. ყველა ლიბერალურ დემოკრატიაში არის ერთი ურთიერთგაგება.

რელიგიის თავისუფლება და რელიგიის ან ეკლესიის კრიტიკის უფლება ერთი და იმავე მონეტის ორი მხარეა. ეკლესიას რელიგიური მიზეზების გამო არ ვაკრიტიკებდი. არა, მე უბრალოდ ხაზგასმით აღვნიშნე ის, რაც მასწავლეს თქვენს ქვეყანაში ხალხმა, რომ ეკლესია არ არის მხოლოდ რელიგიური ინსტიტუტი, ის ასევე არის პოლიტიკური აქტორი. დემოკრატიაში ეკლესიის კრიტიკა ნორმალური მოვლენა უნდა იყოს, თუ ეკლესია შემოდის პოლიტიკურ ასპარეზზე. მე როგორც რელიგიური ადამიანი, სხვებისგან ველი, რომ პატივს სცემენ ჩემს რელიგიას, ჩემს ეკლესიას, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ მე კრიტიკოსი ვარ. ეს დემოკრატიის ძალიან უცნაური გაგებაა.

- თქვენს მიერ სხვადასხვა საკითხზე გაკეთებული განცხადებების კრიტიკის გარდა, ხელისუფლების წარმომადგენელთა მხრიდან კრიტიკა არსებობს უშუალოდ თქვენს პერსონასთან დაკავშირებითაც და ალბათ, ამის შესახებ თქვენ უკვე გაქვთ ინფორმაცია. მათ შორის თქვენ მათი მხრიდან კრიტიკის ობიექტი ხართ, როგორც LGBT თემის აქტიური დამცველი. რას ფიქრობთ იმ კამპანიაზე, რომელიც თქვენს წინააღმდეგ ამ თვალსაზრისით მიმდინარეობს?

- ერთ-ერთი მიზეზი, რის გამოც ვისწავლე ამ ქვეყნისა და ხალხის სიყვარული, არის მათი ტოლერანტობის, მრავალფეროვნებისა და ღიაობის ხანგრძლივი ისტორია. საქართველო არის ქვეყანა, რომელსაც შეუძლია იამაყოს მრავალ ეთნიკურ, რელიგიურ, კულტურულ და ასევე სექსუალურ უმცირესობებს შორის მშვიდობიანი თანაცხოვრებით და ამიტომაც ვარ შოკირებული, რომ მმართველი პარტია ცდილობს აქ ხალხის LGBTIთემის წინააღმდეგ მანიპულირებას. არ აქვს მნიშვნელობა არატრადიციული ორიენტაციის ხართ თუ არა, ეს მე არ მაინტერესებს, მაგრამ ჩვენი საერთო ვალდებულებაა პატივი ვცეთ უმცირესობებს. სწორედ ამას ველოდები ამ პოლიტიკოსებისგან და ეს უნდა იყოს ნორმა ევროკავშირში. ჩვენ უნდა ვიყოთ მრავალფეროვანი ყოველგვარი შიშის გარეშე და ეს ჩემი პირადი საქმეა და სირცხვილია, რომ ხალხი აქ, თქვენს ქვეყანაში, თავს დაცულად არ გრძნობს მათი სექსუალური იდენტობის გამო. ეს ანტი- LGBTIკანონი სირცხვილია და გთხოვთ, დაუბრუნდეთ საქართველოს საამაყო ისტორიას, რათა პატივი სცეთ ადამიანებს განურჩევლად მათი სახისა, წარმომავლობისა, სქესისა და სექსუალური იდენტობისა. ეს აძლიერებს ქვეყანას... ააგრძელეთ კითხვა