სამართალი
პოლიტიკა
საზოგადოება

8

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის მეცამეტე დღე დაიწყება 17:58-ზე, მთვარე სასწორშია ნუ წამოიწყებთ ახალ საქმეებს. უმჯობესია, დრო დაშვებული შეცდომების გამოსასწორებლად გამოიყენოთ. მოაგვარეთ ფინანსური საკითხები. უძრავ ქონებასთან დაკავშირებული პრობლემები განხილვა სხვა დღისთვის გადაიტანეთ. კარგი დღეა სწავლისთვის, ცოდნის მისაღებად. კარგია საქმეების შესრულება თანამოაზრებთან ერთად, კოლექტივში. მოერიდეთ საოჯახო საქმეების საჯაროდ განხილვას, ურთიერთობის გარჩევას; მგზავრობას, მოგზაურობის დაწყებას; საქმის, საქმიანობის შეცვლას. გაუფრთხილდით თირკმლებს. მოერიდეთ სითხისა და ალკოჰოლის მიღებას. აგრეთვე სუსტდება ენდოკრინული სისტემა.
სამხედრო
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"მარკეტში მითხრეს, იუმორისტებიდან ყველა დაბერდა, თქვენ გარდაო.. დღეს ბევრი კომედიანტი "დაბოტოქსებული" დადის" - მიშა ანდღულაძე ახალ გამოწვევებსა და ახალგაზრდობის საიდუმლოზე
"მარკეტში მითხრეს, იუმორისტებიდან ყველა დაბერდა, თქვენ გარდაო.. დღეს ბევრი კომედიანტი "დაბოტოქსებული" დადის" - მიშა ანდღულაძე ახალ გამოწვევებსა და ახალგაზრდობის საიდუმლოზე

იუ­მო­რის­ტი მიშა ან­დღუ­ლა­ძე გუ­ლახ­დი­ლად გვე­სა­უბ­რა ახალ გა­მოწ­ვე­ვებ­ზე, გა­მოც­დი­ლე­ბი­სა და პრაქ­ტი­კის გამო ჩარ­ჩო­ში მოქ­ცე­ვის შიშ­სა და მისი და­მარ­ცხე­ბის მე­თოდ­ზე, ასე­ვე - ახალ­გაზ­რდო­ბის შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბის მი­სე­ულ სა­ი­დუმ­ლო­ზე...

- მიშა, რო­გორ ხართ, რო­გორ მი­დის თქვე­ნი საქ­მე­ე­ბი?

- არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვად. ჯან­მრთე­ლო­ბა ხელს მი­წყობს. ამას წი­ნათ მარ­კეტ­ში ქალ­მა მი­თხრა, - იუ­მო­რის­ტე­ბი­დან ყვე­ლა და­ბერ­და, თქვენ გარ­დაო. რა­ღაც­ნა­ი­რად, ისე მე­სი­ა­მოვ­ნა, რომ ახლა დავ­დი­ვარ, კო­მე­დი­ან­ტებს ვე­ძებ, რომ შე­ვახ­სე­ნო - ახალ­გაზ­რდო­ბის მხრივ, ყვე­ლა და­მემ­სგავ­სოს და ბო­ტოქ­სის ინი­ექ­ცი­ებს შე­ეშ­ვან, რად­გან ბევ­რი კო­მე­დი­ან­ტი "და­ბო­ტოქ­სე­ბუ­ლი" და­დის.

- მა­მა­კა­ცე­ბი?

- ჰო, აბა, რამ და­ა­ბე­რა?!.

- სა­ინ­ტე­რე­სოა თქვე­ნი ცხოვ­რე­ბის სტი­ლი: ახალ­გაზ­რდო­ბის შე­სა­ნარ­ჩუ­ნებ­ლად გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლად ზრუ­ნავთ?

- გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი არა­ფე­რია: სი­სუ­ლე­ლე­ებ­ზე დარ­დში დროს არ ვხარ­ჯავ, კონ­ფლიქ­ტებს ვე­რი­დე­ბი და ალ­ბათ, ახალ­გაზ­რდო­ბის სა­ი­დუმ­ლოც ეს არის.

- რო­გორ მი­აღ­წი­ეთ იმას, რომ გან­სა­ზღვროთ, თუ რა არის "ზედ­მე­ტი სა­ნერ­ვი­უ­ლო" და არ ინერ­ვი­უ­ლოთ?

- უბ­რა­ლოდ, ერთ დღე­საც გა­მახ­სენ­და, რომ ბო­ლოს მა­ინც ყვე­ლა­ნი ვი­ხო­ცე­ბით და ცხოვ­რე­ბა უნდა მო­ვას­წროთ. აი, ეს რომ გა­ვი­ზი­ა­რე, მას შემ­დეგ ჩემ­მა ასაკ­მა კლე­ბა და­ი­წყო.

- ეს რო­დის მოხ­და?

- მგო­ნი, გუ­შინ­წინ. შემ­დეგ, ასა­კი ერ­თი­ა­ნად "ჩა­მო­ვარ­და" - 42-დან 22 წლის გავ­ხდი.

- რო­გორ წარ­მო­გედ­გი­ნათ ბავ­შვო­ბა­ში თქვე­ნი მო­მა­ვა­ლი?

- ბავ­შვო­ბა­ში მო­მა­ვალ­ზე არ ვფიქ­რობ­დი. ბავ­შვე­ბი ყვე­ლა­ზე მაგ­რე­ბი იმი­ტომ არი­ან, რომ დროს არ ყო­ფენ წარ­სუ­ლად, აწ­მყოდ და მო­მავ­ლად. მათ­თვის ერ­თა­დერ­თი დრო - აწ­მყო არ­სე­ბობს. ჩემი აზ­რით, ეს­თე­ტი­კუ­რი მე­დი­ცი­ნა, პლას­ტი­კუ­რი ქი­რურ­გია კარ­გად იმი­ტო­მაც მუ­შა­ობს, რომ ადა­მი­ა­ნებს დრო­ის და­ყო­ფა აბე­რებს: რო­გორც კი ტვინ­ში დრო­ის და­ყო­ფა იწყე­ბა, მერე ბევ­რი გა­უ­გებ­რო­ბა ჩნდე­ბა. ყო­ველ შემ­თხვე­ვა­ში, არ მახ­სენ­დე­ბა, ბავ­შვო­ბა­ში მო­მა­ვალ­ზე მე­ფიქ­როს... სურ­ვი­ლებს რაც შე­ე­ხე­ბა, მინ­დო­და გა­მოვ­სუ­ლი­ყა­ვი მხატ­ვა­რი (ბევ­რს ვხა­ტავ­დი) და მუ­სი­კო­სი (მუ­სი­კას ხში­რად ვუს­მენ­დი). პრინ­ციპ­ში, მუ­სი­კას­თან კავ­ში­რი შე­ვი­ნარ­ჩუ­ნე, ხატ­ვას კი ცო­ტა­თი ჩა­მოვ­რჩი. სა­ბო­ლო­ოდ, 2 ოც­ნე­ბა მქონ­და: მუდ­მი­ვად ვყო­ფი­ლი­ყა­ვი "ჩარ­თუ­ლი" შე­მოქ­მე­დე­ბა­ში და როცა ტუ­ა­ლეტ­ში ვი­ყა­ვი, ჩემ­თვის შუქი არა­ვის ჩა­ექ­რო ელექტრო­ე­ნერ­გი­ის და­ზოგ­ვის მიზ­ნით. ორი­ვე ამის­რულ­და და ძა­ლი­ან ბედ­ნი­ე­რი ვარ.

- თქვენს პოდ­კას­ტში სა­უბ­რობ­დით, თით­ქოს ტე­ლე­ვი­ზია მოძ­ვე­ლე­ბუ­ლი­აო...

- არა, იმა­ზე ვსა­უბ­რობ­დი, რომ ყვე­ლა დროს, ტექ­ნო­ლო­გი­ურ გან­ვი­თა­რე­ბას ადა­მი­ა­ნებს შო­რის წი­ნა­აღ­მდე­გო­ბე­ბი მო­აქვს. დღეს, რაკი თით­ქმის მთე­ლი ტე­ლე­ვი­ზია ინ­ტერ­ნეტ­შია გა­და­სუ­ლი, გაჩ­ნდა წი­ნა­აღ­მდე­გო­ბა, რომ ტე­ლე­ვი­ზია ცუ­დია, ინ­ტერ­ნე­ტი კი - კარ­გი, რო­გორც სა­სა­ცი­ლო ბრძო­ლე­ბი რე­პე­რებ­სა და რო­კე­რებს, კო­მუ­ნის­ტებ­სა და კა­პი­ტა­ლის­ტებს, ქრის­ტი­ა­ნებ­სა და მუს­ლი­მა­ნებს შო­რის... უბ­რა­ლოდ, აბ­სურ­დულ წრე­ზე ვსა­უბ­რობ­დი. დღეს თუ რა­ღაც ნა­წი­ლის­თვის ტე­ლე­ვი­ზია მოძ­ვე­ლე­ბუ­ლია, ინ­ტერ­ნე­ტი კი ნა­თე­ლი მხა­რე, ის­ტო­რი­ას რომ გა­დავ­ხე­დოთ, ტე­ლე­ვი­ზი­ის გა­ჩე­ნი­სას, სწო­რედ ტე­ლე­ვი­ზია მი­იჩ­ნე­ო­და ნა­თელ მხა­რედ, ვიდ­რე მა­გა­ლი­თად, ბეჭ­დუ­რი მე­დია. ალ­ბათ მა­ნამ­დე, მე­ფის დეკ­ლა­მა­ტო­რე­ბი ამ­ბობ­დნენ, - აი, ბეჭ­დუ­რი მე­დია სი­ახ­ლეა, დეკ­ლა­რა­ცი­ე­ბი კი მოძ­ვე­ლე­ბუ­ლიო. ეს მუდ­მი­ვი წი­ნა­აღ­მდე­გო­ბაა, რო­მე­ლიც აბ­სურ­დია: რე­ა­ლუ­რად, ახა­ლი და ძვე­ლი არა­ფე­რია - ყვე­ლა­ფე­რი გა­მე­ო­რე­ბუ­ლია. უბ­რა­ლოდ, ფორ­მე­ბი გან­სხვავ­დე­ბა... პოდ­კას­ტში ვამ­ბობ­დი, რომ უბ­რა­ლოდ, ხან­გრძლი­ვად რა­ღა­ცე­ბის კე­თე­ბა მბეზ­რდე­ბა: თუკი ჩემ­თვის შე­მოქ­მე­დე­ბი­თად რა­ღაც ამო­ი­წუ­რა, უინ­ტე­რე­სო ხდე­ბა. ტე­ლე­ვი­ზი­ა­ში არის რა­ღაც, რაც ჩემ­თვის ამო­ი­წუ­რა. ზუს­ტად ამი­ტომ, "სთენ­და­ფე­ბის" კე­თე­ბა და­ვი­წყე კრი­ზი­სის გა­და­სა­ლა­ხა­ვად.

- რამ­დე­ნად გან­სხვა­ვე­ბუ­ლია "სთენ­დაფ­ზე" მუ­შა­ო­ბის სპე­ცი­ფი­კა? თუ სწო­რად მახ­სოვს, წი­ნათ, ასეთ ფორ­მატ­ზე არა­სო­დეს გი­მუ­შა­ვი­ათ...

- კლუ­ბუ­რი სა­ტე­ლე­ვი­ზიო შოუ გვქონ­და, მაგ­რამ ის "სთენ­დაფ­თან" კავ­შირ­ში მცი­რე დო­ზით იყო. "სთენ­დაფ­ში" ყვე­ლა­ფერს ერთი ადა­მი­ა­ნი აკე­თებ: თა­ვად ხარ დი­რექ­ტო­რიც, მე­მონ­ტა­ჟეც, შენს იუ­მორ­ზე პა­სუ­ხის­მგე­ბე­ლიც... ეს შრო­მა­ტე­ვა­დია, მაგ­რამ უფრო სა­ინ­ტე­რე­სო; ის ად­გი­ლია, სა­დაც ცენ­ზუ­რის ზღვარს თა­ვად ად­გენ და პა­სუ­ხის­მგე­ბე­ლიც თა­ვად ხარ. ტე­ლე­ვი­ზი­ის­გან გან­სხვა­ვე­ბით, "სთენ­დაფ­ში" ყვე­ლა­ნა­ი­რი სა­შუ­ა­ლე­ბა გაქვს იმა­ზე ისა­უბ­რო, რა­საც მა­გა­ლი­თად, ტე­ლე­ვი­ზი­ით ვერ იტყვი. ვფიქ­რობ, ეს ერთ-ერთი მთა­ვა­რი მი­მარ­თუ­ლე­ბაა, რომ სი­ტყვა გან­ვი­თარ­დეს, მეტი თა­ვი­სუფ­ლე­ბა პო­ვოს...

- გქო­ნი­ათ შემ­თხვე­ვა, როცა "სთენ­დაფ­ში" ნათ­ქვა­მი მოგ­ვი­ა­ნე­ბით გი­ნა­ნი­ათ?

- შე­იძ­ლე­ბა, მხო­ლოდ ის ინა­ნო, ხუმ­რო­ბა თუ კონ­კრე­ტულ ადა­მი­ანს შე­ე­ხო. ასე­თი შემ­თხვე­ვე­ბი არის. შე­იძ­ლე­ბა რა­ღაც იხუმ­რო, რაც კონ­კრე­ტუ­ლი ადა­მი­ა­ნის სი­ტუ­ა­ცი­ას და­ემ­თხვეს, მა­გა­ლი­თად - თუ გუ­შინ ძაღ­ლი მო­მიკ­ვდა და ვი­ღა­ცამ ძაღლზე იხუმ­რა, მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ვხვდე­ბი, ეს ხუმ­რო­ბაა, შე­იძ­ლე­ბა ემო­ცი­უ­რად ჩემ­ზე მა­ინც ცუდი ზე­გავ­ლე­ნა მო­ახ­დი­ნოს, რად­გან ჯერ კი­დევ სტრეს­ში ვარ. ადა­მი­ა­ნებს პი­რა­დი ემო­ცი­ის და ხუმ­რო­ბის მნიშ­ვნე­ლო­ბის გა­მი­ჯვნა ხან­და­ხან უჭირთ და პი­რად ტკი­ვი­ლად იღე­ბენ - ისე­ვე, რო­გორც სა­ჯა­როდ ვინ­მე თუ თა­ვის აზრს იტყვის, ეს ვი­ღა­ცის­თვის პი­რა­დი შე­უ­რა­ცხყო­ფაა. ერთ-ერთი ბრი­ტა­ნე­ლი კო­მე­დი­ან­ტი ხუმ­რობ­და, - სო­ცი­ა­ლურ ქსე­ლებ­ში ძა­ლი­ან ბევ­რი გა­მომ­წე­რი მყავს. ხან­და­ხან ვი­ღაც შე­მო­ვარ­დე­ბა, ვი­საც არც ვიც­ნობ და ილან­ძღე­ბა. თან, ჩემი გვერ­დი თა­ვად გა­მო­ი­წე­რა, მაგ­რამ ჩემს ხუმ­რო­ბა­ზე ბრაზ­დე­ბა და მლან­ძღავ­სო. და­ახ­ლო­ე­ბით ეს იმას ჰგავს, რომ ქუ­ჩა­ში გა­ვი­ა­რო, გი­ტა­რა­ზე დაკ­ვრის სას­წავ­ლო პროგ­რა­მის შე­სა­ხებ გან­ცხა­დე­ბა და­ვი­ნა­ხო, მერე გი­ტა­რის მას­წავ­ლე­ბელს და­ვურ­ე­კო და გავ­ლან­ძღო, - გი­ტა­რა­ზე დაკ­ვრის შენი შემ­სწავ­ლე­ლი პროგ­რა­მა არ მინ­და და რა­ტომ მა­ტე­ნი-მეთ­ქი?!. როცა ადა­მი­ა­ნი სა­ჯა­რო პირი ხარ და გარ­კვე­უ­ლი გავ­ლე­ნა გაქვს, ვი­ღა­ცის­თვის ეს სა­სარ­გებ­ლოც არის და სა­ზი­ა­ნოც. ყვე­ლა­ფერ­ზე პა­სუ­ხის­მგე­ბე­ლი ვერ იქ­ნე­ბი. შე­გიძ­ლია მხო­ლოდ შენს მო­ტივ­ზე პა­სუ­ხის­მგე­ბე­ლი იყო.

რე­ა­ლურ მო­ტი­ვებს ადა­მი­ა­ნე­ბი გან­სხვა­ვე­ბუ­ლად აღიქ­ვა­მენ. ისევ "და­ღე­ჭილ" თე­მას­თან მივ­დი­ვართ, რომ მრა­ვა­ლე­როვ­ნე­ბა­სა და გან­სხვა­ვე­ბუ­ლო­ბა­ში არ­სე­ბობს სი­ცო­ცხლის ყვე­ლა­ზე მთა­ვა­რი ღი­რე­ბუ­ლე­ბა. ევ­რო­კავ­ში­რი რომ გვინ­და, ევ­რო­პუ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბა სწო­რედ "ღი­ა­ო­ბა", კულ­ტუ­რუ­ლი მრა­ვალ­ფე­როვ­ნე­ბა, გა­ცე­მა და მი­ღე­ბაა. შოთა რუს­თა­ვე­ლიც ამ­ბობს, - "რა­სა­ცა გას­ცემ, შე­ნია, რაც არა, და­კარ­გუ­ლია". თუკი შენ­თვის მი­უ­ღე­ბე­ლი არ მი­ი­ღე, შენი აზ­რის გა­ცე­მას ისე ვერ ის­წავ­ლი, რომ არ შე­გე­შინ­დეს. ევ­რო­პა ზუს­ტად ეს არის - შენ­თვის მი­უ­ღე­ბე­ლის მი­ღე­ბაც, თო­რემ რაც მი­სა­ღე­ბია, იმის მი­ღე­ბა მარ­ტი­ვია. შე­სა­ბა­მი­სად, კო­მე­დი­ის მთა­ვა­რი და­ნიშ­ნუ­ლე­ბაც ეგ არის: იმა­ზე ვი­ლა­პა­რა­კოთ, რა­ზეც სა­უბ­რის ადა­მი­ა­ნებს რცხვე­ნი­ათ ან ეში­ნი­ათ. ამ შემ­თხვე­ვა­ში, სა­კუ­თარ თავ­ზე პირ­ველ დარ­ტყმას კო­მე­დი­ან­ტე­ბი იღე­ბენ. სა­ერ­თოდ, სი­ტყვას ვინც პირ­ვე­ლი აჟ­ღე­რებს, პირ­ველ დარ­ტყმა­საც ის იღებს, თუნ­დაც შემ­დეგ ეს სი­ტყვა წმინ­და გახ­დეს. სხვაგ­ვა­რად კულ­ტუ­რა წინ ვერ მი­დის, ვერ ყა­ლიბ­დე­ბა, ვერც სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი თა­ნა­ცხოვ­რე­ბა შედ­გე­ბა... "სთენ­და­ფის" მთა­ვა­რი და­ნიშ­ნუ­ლე­ბა ზუს­ტად სა­კუ­თა­რი რე­ა­ლო­ბის წარ­მო­ჩე­ნაა და არა - მხო­ლოდ ის, რომ გა­ვი­ცი­ნოთ.

- ოდეს­მე თქვე­ნი აზ­რის სა­ჯა­როდ გაჟ­ღე­რე­ბის თუ შეგ­ში­ნე­ბი­ათ?

- ეს შიში ყო­ველ­თვის არის. კო­მე­დი­ანტს ყო­ველ­თვის და­ნის პირ­ზე გავ­ლა უწევს. შე­იძ­ლე­ბა ძა­ლი­ან უწყი­ნა­რი რა­ღაც თქვა, მაგ­რამ ვი­ღა­ცას არ მო­ე­წო­ნოს. ეგ კი არა, ერთ-ერ­თმა სა­ჯა­რო პირ­მა, რო­მე­ლიც პო­ლი­ტი­კო­სიც არის და ლი­ტე­რა­ტუ­რის დიდი მცოდ­ნეც, თქვა, - 90-იან წლებ­ში, ჩემი რა­ღაც გან­ცხა­დე­ბის გამო ვი­ღა­ცამ მეს­რო­ლაო. ჩვენ კი­დევ კარ­გად ვართ და­ცუ­ლე­ბი... ასე­თი შემ­თხვე­ვე­ბი ხომ ბევ­რი გვაქვს, არა? თუნ­დაც, "შარ­ლი ებ­დოს" ამ­ბა­ვი... ასე­ვე, რამ­დე­ნი მწე­რა­ლი გარ­ბის თა­ვი­სი ქვეყ­ნი­დან?..

- რო­გორც ვიცი, "სთენ­დაფ" სა­ღა­მო­ე­ბი სა­ზღვარ­გა­რე­თაც გქონ­დათ...

- ჩემს მე­გო­ბარს - კა­ხა­ბერ გა­ბე­ლა­ი­ას დი­უ­სელ­დორფში ღვი­ნის ბარი აქვს. ის და­მი­კავ­შირ­და. თე­ბერ­ვალ­ში გა­ვემ­გზავ­რე და 2 სა­ღა­მო მქონ­და. ივ­ნი­სის­თვის კი­დევ დავ­გეგ­მეთ...

- გერ­მა­ნი­ა­ში მცხოვ­რე­ბი ქარ­თვე­ლე­ბის­თვის გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი "სთენ­და­ფის" მომ­ზა­დე­ბაა სა­ჭი­რო?

- ყვე­ლა პუბ­ლი­კას შე­სა­ბა­მი­სი სცე­ნა­რი სჭირ­დე­ბა. "სთენ­და­ფი" ის გა­რე­მო არ არის, სა­დაც ერთი სცე­ნა­რი ყვე­ლას­თვის უნი­ვერ­სა­ლუ­რი იქ­ნე­ბა. მა­გა­ლი­თად, ერთი ბა­რი­დან მე­ო­რე­ში რომ გა­დახ­ვი­დე, შე­იძ­ლე­ბა, იქაც აბ­სო­ლუ­ტუ­რად გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი კო­მე­დია დაგ­ჭირ­დეს. ძა­ლი­ან ცო­ცხა­ლი პრო­ცე­სია და მთე­ლი მუ­ღა­მიც ამა­შია... ქარ­თვე­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც სა­ზღვარ­გა­რეთ ცხოვ­რო­ბენ, რო­მელ ქვეყ­ნებ­შიც ვყო­ფილ­ვარ, ერ­თმა­ნე­თის­გან გან­სხვავ­დე­ბი­ან სო­ცი­ა­ლუ­რი წე­სით, ცხოვ­რე­ბი­სე­უ­ლი პრაქ­ტი­კით... ასე­ვე, დიდი მნიშ­ვნე­ლო­ბა აქვს, სამ­შობ­ლო­დან ვინ რო­დი­საა წა­სუ­ლი - მათ­ზე ზე­გავ­ლე­ნას ესეც ახ­დენს. ემიგ­რა­ცი­ა­შიც კი მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი ხალ­ხი ვართ..წა­ი­კი­თხეთ სრუ­ლად

მკითხველის კომენტარები / 2 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
ჯამბაზ მასხარაშვილი
5

საკყთარ მამაზე აუგის მთქმელი, ჩემთვის ვერ იქნება პოზიტიური პიროვნება.

"მას მეგობრად ვერ მივიღებ, წინაპართა აკვანს სწვავდეს,

სირცხვილი იმ გუთნისდედას, თავის მამის საფლავს ხნავდეს".

კარლიტო
5

😁რა უნდა იყოს ახალგაზრდობის საიდუმლო? თუ რა და ღიმილი😎ანდღულას ხუმრობები ასწლოვნად ღიმილიანია🤨მაგრამ თუ სხვებსაც ექნებათ კონკურენცია მით უმფრო ღიმილიანები დავრჩებით😎

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
რა მოხდება იმ შემთხვევაში თუ პირი ჯარიმას არ გადაიხდის და რა ვადებს უკავშირდება მისი აღსრულება?
ავტორი:

"მარკეტში მითხრეს, იუმორისტებიდან ყველა დაბერდა, თქვენ გარდაო.. დღეს ბევრი კომედიანტი "დაბოტოქსებული" დადის" - მიშა ანდღულაძე ახალ გამოწვევებსა და ახალგაზრდობის საიდუმლოზე

"მარკეტში მითხრეს, იუმორისტებიდან ყველა დაბერდა, თქვენ გარდაო.. დღეს ბევრი კომედიანტი "დაბოტოქსებული" დადის" - მიშა ანდღულაძე ახალ გამოწვევებსა და ახალგაზრდობის საიდუმლოზე

იუმორისტი მიშა ანდღულაძე გულახდილად გვესაუბრა ახალ გამოწვევებზე, გამოცდილებისა და პრაქტიკის გამო ჩარჩოში მოქცევის შიშსა და მისი დამარცხების მეთოდზე, ასევე - ახალგაზრდობის შენარჩუნების მისეულ საიდუმლოზე...

- მიშა, როგორ ხართ, როგორ მიდის თქვენი საქმეები?

- არაჩვეულებრივად. ჯანმრთელობა ხელს მიწყობს. ამას წინათ მარკეტში ქალმა მითხრა, - იუმორისტებიდან ყველა დაბერდა, თქვენ გარდაო. რაღაცნაირად, ისე მესიამოვნა, რომ ახლა დავდივარ, კომედიანტებს ვეძებ, რომ შევახსენო - ახალგაზრდობის მხრივ, ყველა დამემსგავსოს და ბოტოქსის ინიექციებს შეეშვან, რადგან ბევრი კომედიანტი "დაბოტოქსებული" დადის.

- მამაკაცები?

- ჰო, აბა, რამ დააბერა?!.

- საინტერესოა თქვენი ცხოვრების სტილი: ახალგაზრდობის შესანარჩუნებლად განსაკუთრებულად ზრუნავთ?

- განსაკუთრებული არაფერია: სისულელეებზე დარდში დროს არ ვხარჯავ, კონფლიქტებს ვერიდები და ალბათ, ახალგაზრდობის საიდუმლოც ეს არის.

- როგორ მიაღწიეთ იმას, რომ განსაზღვროთ, თუ რა არის "ზედმეტი სანერვიულო" და არ ინერვიულოთ?

- უბრალოდ, ერთ დღესაც გამახსენდა, რომ ბოლოს მაინც ყველანი ვიხოცებით და ცხოვრება უნდა მოვასწროთ. აი, ეს რომ გავიზიარე, მას შემდეგ ჩემმა ასაკმა კლება დაიწყო.

- ეს როდის მოხდა?

- მგონი, გუშინწინ. შემდეგ, ასაკი ერთიანად "ჩამოვარდა" - 42-დან 22 წლის გავხდი.

- როგორ წარმოგედგინათ ბავშვობაში თქვენი მომავალი?

- ბავშვობაში მომავალზე არ ვფიქრობდი. ბავშვები ყველაზე მაგრები იმიტომ არიან, რომ დროს არ ყოფენ წარსულად, აწმყოდ და მომავლად. მათთვის ერთადერთი დრო - აწმყო არსებობს. ჩემი აზრით, ესთეტიკური მედიცინა, პლასტიკური ქირურგია კარგად იმიტომაც მუშაობს, რომ ადამიანებს დროის დაყოფა აბერებს: როგორც კი ტვინში დროის დაყოფა იწყება, მერე ბევრი გაუგებრობა ჩნდება. ყოველ შემთხვევაში, არ მახსენდება, ბავშვობაში მომავალზე მეფიქროს... სურვილებს რაც შეეხება, მინდოდა გამოვსულიყავი მხატვარი (ბევრს ვხატავდი) და მუსიკოსი (მუსიკას ხშირად ვუსმენდი). პრინციპში, მუსიკასთან კავშირი შევინარჩუნე, ხატვას კი ცოტათი ჩამოვრჩი. საბოლოოდ, 2 ოცნება მქონდა: მუდმივად ვყოფილიყავი "ჩართული" შემოქმედებაში და როცა ტუალეტში ვიყავი, ჩემთვის შუქი არავის ჩაექრო ელექტროენერგიის დაზოგვის მიზნით. ორივე ამისრულდა და ძალიან ბედნიერი ვარ.

- თქვენს პოდკასტში საუბრობდით, თითქოს ტელევიზია მოძველებულიაო...

- არა, იმაზე ვსაუბრობდი, რომ ყველა დროს, ტექნოლოგიურ განვითარებას ადამიანებს შორის წინააღმდეგობები მოაქვს. დღეს, რაკი თითქმის მთელი ტელევიზია ინტერნეტშია გადასული, გაჩნდა წინააღმდეგობა, რომ ტელევიზია ცუდია, ინტერნეტი კი - კარგი, როგორც სასაცილო ბრძოლები რეპერებსა და როკერებს, კომუნისტებსა და კაპიტალისტებს, ქრისტიანებსა და მუსლიმანებს შორის... უბრალოდ, აბსურდულ წრეზე ვსაუბრობდი. დღეს თუ რაღაც ნაწილისთვის ტელევიზია მოძველებულია, ინტერნეტი კი ნათელი მხარე, ისტორიას რომ გადავხედოთ, ტელევიზიის გაჩენისას, სწორედ ტელევიზია მიიჩნეოდა ნათელ მხარედ, ვიდრე მაგალითად, ბეჭდური მედია. ალბათ მანამდე, მეფის დეკლამატორები ამბობდნენ, - აი, ბეჭდური მედია სიახლეა, დეკლარაციები კი მოძველებულიო. ეს მუდმივი წინააღმდეგობაა, რომელიც აბსურდია: რეალურად, ახალი და ძველი არაფერია - ყველაფერი გამეორებულია. უბრალოდ, ფორმები განსხვავდება... პოდკასტში ვამბობდი, რომ უბრალოდ, ხანგრძლივად რაღაცების კეთება მბეზრდება: თუკი ჩემთვის შემოქმედებითად რაღაც ამოიწურა, უინტერესო ხდება. ტელევიზიაში არის რაღაც, რაც ჩემთვის ამოიწურა. ზუსტად ამიტომ, "სთენდაფების" კეთება დავიწყე კრიზისის გადასალახავად.

- რამდენად განსხვავებულია "სთენდაფზე" მუშაობის სპეციფიკა? თუ სწორად მახსოვს, წინათ, ასეთ ფორმატზე არასოდეს გიმუშავიათ...

- კლუბური სატელევიზიო შოუ გვქონდა, მაგრამ ის "სთენდაფთან" კავშირში მცირე დოზით იყო. "სთენდაფში" ყველაფერს ერთი ადამიანი აკეთებ: თავად ხარ დირექტორიც, მემონტაჟეც, შენს იუმორზე პასუხისმგებელიც... ეს შრომატევადია, მაგრამ უფრო საინტერესო; ის ადგილია, სადაც ცენზურის ზღვარს თავად ადგენ და პასუხისმგებელიც თავად ხარ. ტელევიზიისგან განსხვავებით, "სთენდაფში" ყველანაირი საშუალება გაქვს იმაზე ისაუბრო, რასაც მაგალითად, ტელევიზიით ვერ იტყვი. ვფიქრობ, ეს ერთ-ერთი მთავარი მიმართულებაა, რომ სიტყვა განვითარდეს, მეტი თავისუფლება პოვოს...

- გქონიათ შემთხვევა, როცა "სთენდაფში" ნათქვამი მოგვიანებით გინანიათ?

- შეიძლება, მხოლოდ ის ინანო, ხუმრობა თუ კონკრეტულ ადამიანს შეეხო. ასეთი შემთხვევები არის. შეიძლება რაღაც იხუმრო, რაც კონკრეტული ადამიანის სიტუაციას დაემთხვეს, მაგალითად - თუ გუშინ ძაღლი მომიკვდა და ვიღაცამ ძაღლზე იხუმრა, მიუხედავად იმისა, რომ ვხვდები, ეს ხუმრობაა, შეიძლება ემოციურად ჩემზე მაინც ცუდი ზეგავლენა მოახდინოს, რადგან ჯერ კიდევ სტრესში ვარ. ადამიანებს პირადი ემოციის და ხუმრობის მნიშვნელობის გამიჯვნა ხანდახან უჭირთ და პირად ტკივილად იღებენ - ისევე, როგორც საჯაროდ ვინმე თუ თავის აზრს იტყვის, ეს ვიღაცისთვის პირადი შეურაცხყოფაა. ერთ-ერთი ბრიტანელი კომედიანტი ხუმრობდა, - სოციალურ ქსელებში ძალიან ბევრი გამომწერი მყავს. ხანდახან ვიღაც შემოვარდება, ვისაც არც ვიცნობ და ილანძღება. თან, ჩემი გვერდი თავად გამოიწერა, მაგრამ ჩემს ხუმრობაზე ბრაზდება და მლანძღავსო. დაახლოებით ეს იმას ჰგავს, რომ ქუჩაში გავიარო, გიტარაზე დაკვრის სასწავლო პროგრამის შესახებ განცხადება დავინახო, მერე გიტარის მასწავლებელს დავურეკო და გავლანძღო, - გიტარაზე დაკვრის შენი შემსწავლელი პროგრამა არ მინდა და რატომ მატენი-მეთქი?!. როცა ადამიანი საჯარო პირი ხარ და გარკვეული გავლენა გაქვს, ვიღაცისთვის ეს სასარგებლოც არის და საზიანოც. ყველაფერზე პასუხისმგებელი ვერ იქნები. შეგიძლია მხოლოდ შენს მოტივზე პასუხისმგებელი იყო.

რეალურ მოტივებს ადამიანები განსხვავებულად აღიქვამენ. ისევ "დაღეჭილ" თემასთან მივდივართ, რომ მრავალეროვნებასა და განსხვავებულობაში არსებობს სიცოცხლის ყველაზე მთავარი ღირებულება. ევროკავშირი რომ გვინდა, ევროპული ღირებულება სწორედ "ღიაობა", კულტურული მრავალფეროვნება, გაცემა და მიღებაა. შოთა რუსთაველიც ამბობს, - "რასაცა გასცემ, შენია, რაც არა, დაკარგულია". თუკი შენთვის მიუღებელი არ მიიღე, შენი აზრის გაცემას ისე ვერ ისწავლი, რომ არ შეგეშინდეს. ევროპა ზუსტად ეს არის - შენთვის მიუღებელის მიღებაც, თორემ რაც მისაღებია, იმის მიღება მარტივია. შესაბამისად, კომედიის მთავარი დანიშნულებაც ეგ არის: იმაზე ვილაპარაკოთ, რაზეც საუბრის ადამიანებს რცხვენიათ ან ეშინიათ. ამ შემთხვევაში, საკუთარ თავზე პირველ დარტყმას კომედიანტები იღებენ. საერთოდ, სიტყვას ვინც პირველი აჟღერებს, პირველ დარტყმასაც ის იღებს, თუნდაც შემდეგ ეს სიტყვა წმინდა გახდეს. სხვაგვარად კულტურა წინ ვერ მიდის, ვერ ყალიბდება, ვერც საზოგადოებრივი თანაცხოვრება შედგება... "სთენდაფის" მთავარი დანიშნულება ზუსტად საკუთარი რეალობის წარმოჩენაა და არა - მხოლოდ ის, რომ გავიცინოთ.

- ოდესმე თქვენი აზრის საჯაროდ გაჟღერების თუ შეგშინებიათ?

- ეს შიში ყოველთვის არის. კომედიანტს ყოველთვის დანის პირზე გავლა უწევს. შეიძლება ძალიან უწყინარი რაღაც თქვა, მაგრამ ვიღაცას არ მოეწონოს. ეგ კი არა, ერთ-ერთმა საჯარო პირმა, რომელიც პოლიტიკოსიც არის და ლიტერატურის დიდი მცოდნეც, თქვა, - 90-იან წლებში, ჩემი რაღაც განცხადების გამო ვიღაცამ მესროლაო. ჩვენ კიდევ კარგად ვართ დაცულები... ასეთი შემთხვევები ხომ ბევრი გვაქვს, არა? თუნდაც, "შარლი ებდოს" ამბავი... ასევე, რამდენი მწერალი გარბის თავისი ქვეყნიდან?..

- როგორც ვიცი, "სთენდაფ" საღამოები საზღვარგარეთაც გქონდათ...

- ჩემს მეგობარს - კახაბერ გაბელაიას დიუსელდორფში ღვინის ბარი აქვს. ის დამიკავშირდა. თებერვალში გავემგზავრე და 2 საღამო მქონდა. ივნისისთვის კიდევ დავგეგმეთ...

- გერმანიაში მცხოვრები ქართველებისთვის განსხვავებული "სთენდაფის" მომზადებაა საჭირო?

- ყველა პუბლიკას შესაბამისი სცენარი სჭირდება. "სთენდაფი" ის გარემო არ არის, სადაც ერთი სცენარი ყველასთვის უნივერსალური იქნება. მაგალითად, ერთი ბარიდან მეორეში რომ გადახვიდე, შეიძლება, იქაც აბსოლუტურად განსხვავებული კომედია დაგჭირდეს. ძალიან ცოცხალი პროცესია და მთელი მუღამიც ამაშია... ქართველები, რომლებიც საზღვარგარეთ ცხოვრობენ, რომელ ქვეყნებშიც ვყოფილვარ, ერთმანეთისგან განსხვავდებიან სოციალური წესით, ცხოვრებისეული პრაქტიკით... ასევე, დიდი მნიშვნელობა აქვს, სამშობლოდან ვინ როდისაა წასული - მათზე ზეგავლენას ესეც ახდენს. ემიგრაციაშიც კი მრავალფეროვანი ხალხი ვართ..წაიკითხეთ სრულად