პოლიტიკა
Faceამბები
საზოგადოება

1

აპრილი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის მეოთხე დღე დაიწყება 07:33-ზე, მთვარე კუროშია კარგი დღეა ახალი საქმეების დასაწყებად. აგრეთვე დაკარგული ნივთების, ადამიანების მოსაძებნად. გააფართოეთ ბიზნესი, დაარეგულირეთ ურთიერთობა ბიზნესპარტნიორებთან. მოაგვარეთ ფინანსური საკითხები. არასასურველია უძრავი ქონებით ვაჭრობა. მოერიდეთ კამათს, საქმეების გარჩევას. კარგი დღეა სწავლისთვის, სამეცნიერო სამუშაოსთვის, გამოცდის ჩაბარება სხვა დღისთვის გადადეთ. ცუდი დღეა მოგზაურობის დასაწყებად, შორ მანძილზე მგზავრობისთვის. შეძლებისდაგვარად მოუარეთ ყვავილებს, დარგეთ ხეები, გაისეირნეთ ბუნებაში. მოერიდეთ ალკოჰოლს, სიგარეტს, კუჭის გადატვირთვას; ოპერაციების ჩატარებას კისერსა და ყელზე. რაციონიდან გამორიცხეთ პროდუქტები, რომლებიც სახამებელსა და ნახშირწყლებს შეიცავს.
მსოფლიო
სამართალი
სამხედრო
მოზაიკა
კონფლიქტები
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ტოპ 10 ქართველი TikTok ინფლუენსერი - ვის ჰყავს ყველაზე მეტი გამომწერი და როგორ ვიდეოებს სთავაზობენ ისინი საზოგადოებას?
ტოპ 10 ქართველი TikTok ინფლუენსერი - ვის ჰყავს ყველაზე მეტი გამომწერი და როგორ ვიდეოებს სთავაზობენ ისინი  საზოგადოებას?

ციფ­რუ­ლი სამ­ყა­რო, სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლე­ბი, თა­ვი­სი უარ­ყო­ფი­თი და და­დე­ბი­თი მხა­რე­ე­ბით, ჩვე­ნი ყო­ველ­დღი­უ­რო­ბაა. რო­გორ ვცხოვ­რობ­დით ადრე სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლე­ბის გა­რე­შე, რო­გორ ვამ­ყა­რებდთ კო­მუ­ნი­კა­ცი­ას, რო­გორ ვეც­ნო­ბო­დით სი­ახ­ლე­ებს ან ,უბ­რა­ლოდ, რა იყო გარ­თო­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბა, რო­გორ ვმუ­შა­ობ­დით მათ გა­რე­შე? - დღეს, ფა­ტობ­რი­ვად, წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლია ცხოვ­რე­ბა ციფ­რუ­ლი ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის გა­რე­შე.

  • მსოფ­ლი­ო­ში არა­ერ­თი სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლი არ­სე­ბობს, ჩნდე­ბა ახა­ლი ქსე­ლე­ბი, ძვე­ლე­ბი ახ­ლდე­ბა და ბა­ზარ­ზე არ­სე­ბულ კონ­კუ­რენ­ცი­ას უძ­ლე­ბენ, ზო­გი­ერ­თი ქსე­ლი აქ­ტუ­ა­ლო­ბას კარ­გავს, ზო­გიც პი­რი­ქით, უფრო მე­ტად პო­პუ­ლა­რუ­ლი ხდე­ბა.

ამ ეტაპ­ზე ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე მზარ­დი სო­ცი­ა­ლუ­რი პლატ­ფორ­მა, "ტი­კტო­კია". მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ არა­ერ­თი კი­თხვა არ­სე­ბობს, გან­სა­კუთ­რე­ბით კი მის უსაფრ­თხო­ე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით, მთელ მსოფ­ლი­ო­ში სულ უფრო მეტი ადა­მი­ა­ნი ხდე­ბა "ტი­კტო­კის" მომ­ხმა­რე­ბე­ლი.

ბოლო კვლე­ვის მი­ხედ­ვით, თუკი აქამ­დე "ტი­კტო­კი" გა­ნი­ხი­ლე­ბო­და რო­გორც გარ­თო­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბად, სა­დაც ძი­რი­თა­დად ცეკ­ვი­სა, თუ სიმ­ღე­რე­ბის და სხვა ათას­გვა­რი გა­სარ­თო­ბი აქ­ტი­ვო­ბის ვი­დე­ო­ებს ათავ­სებ­დნენ, ახლა უფრო,მე­ტად იზ­რდე­ბა მისი, რო­გორც ინ­ფორ­მა­ცი­ის მი­ღე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბის როლი. თუმ­ცა ამ კვლე­ვა­ზე უფრო დე­ტა­ლუ­რად ქვე­მოთ ვი­სა­უბ­რებთ.

"ტი­კტო­კი" მსოფ­ლი­ოს სხვა­დას­ხვა ქვე­ყა­ნა­ში და მათ შო­რის, სა­ქარ­თვე­ლო­ში, გან­სა­კუთ­რე­ბით პო­პუ­ლა­რუ­ლი კო­რო­ნა­ვირუ­სის პან­დე­მი­ის დროს გახ­და, როცა კა­რან­ტინ­ში, ჩა­კე­ტი­ლო­ბის­გან მო­წყე­ნილ­მა ადა­მი­ა­ნებ­მა გა­სარ­თო­ბად სწო­რედ ამ პლატ­ფორ­მას მი­მარ­თეს.

  • მო­დით, ვნა­ხოთ ვინ არი­ან სა­ქარ­თვე­ლო­ში ყვე­ლა­ზე პო­პუ­ლა­რუ­ლი "ტი­კტო­კე­რე­ბი", - ვის ჰყავს ყვე­ლა­ზე მეტი გა­მომ­წე­რი და რა ტი­პის კონ­ტენტს სთა­ვა­ზო­ბენ ისი­ნი მომ­ხმა­რე­ბელს:

1. "ტი­კტო­კის" ქარ­თვე­ლი მომ­ხმა­რებ­ლე­ბი­დან ყვე­ლა­ზე მეტი გა­მომ­წე­რი ბე­რას ჰყავს. ბერა ნა­ნუ­კა - ასე ჰქვია რე­პე­რი­სა და მისი მე­უღ­ლის ოფი­ცი­ა­ლურ სა­ერ­თო გვერდს, რო­მელ­საც 7.2 მი­ლი­ო­ნი გა­მომ­წე­რი ჰყავს. თუმ­ცა ბერა დიდი ხა­ნია აღარ აქ­ტი­უ­რობს სო­ცი­ა­ლურ ქსე­ლებ­ში. ბოლო ვი­დეო 2022 წელს აქვს გა­მოქ­ვეყ­ნე­ბუ­ლი და ნა­ნუ­კა გუ­და­ვა­ძის და­ბა­დე­ბის დღეს ეძღვნე­ბა.

2. გა­მომ­წე­რე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბის მი­ხედ­ვით, მე­ო­რე ად­გილ­ზე თა­მარ გე­ლო­ვა­ნია. მისი გა­მომ­წე­რე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა 708 000-ს შე­ად­გენს. თა­მა­რის გვერ­დზე ნა­ხავთ სტან­დარ­ტულ გა­სარ­თობ "ტი­კტოკ" ვი­დე­ო­ებს.

3. ელე­ნი­კო ფოქ­სი (ელე­ნე რუ­ხა­ძე) - ელე­ნი­კოს 442 000-ზე მეტი გა­მომ­წე­რი ჰყავს. გა­მომ­წე­რებს უზი­ა­რებს ვი­დე­ო­ებს თა­ვი­სი ცხოვ­რე­ბის, სხვა­დას­ხვა აქ­ტი­ვო­ბის შე­სა­ხებ, მოგ­ზა­უ­რო­ბა­ზე, ასე­ვე სხვა­დას­ხვა რე­ცეპ­ტებს. მისი კონ­ტენ­ტი მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნია.

4. და­თუ­ნა­თათ - ამ სა­ხე­ლით არის "ტი­კტოკ­ზე" უკვე ცნო­ბი­ლი იუ­მო­რის­ტი, რო­მელ­საც 416 000-ზე მეტი გა­მომ­წე­რი ჰყავს. მისი ვი­დე­ო­ე­ბი არის სხვა­დას­ხვა ყო­ველ­დღი­უ­რი სი­ტუ­ა­ცი­ე­ბის შარ­ჟი. და­თუ­ნას კონ­ტენ­ტი თით­ქმის ყო­ველ­თვის ვირუ­სუ­ლად ვრცელ­დე­ბა არა მხო­ლოდ "ტი­კტოკ­ზე", არა­მედ "ფე­ის­ბუქ­ზეც".

5. იკა­ნა­თია - ამ სა­ხე­ლი­თაა "ტი­კტოკ­ზე" წყვი­ლი, რო­მელ­საც 383 900 გა­მომ­წე­რი ჰყავს და ისი­ნი თა­ვი­ანთ ოჯა­ხუ­რი ცხოვ­რე­ბის შე­სა­ხებ უზი­ა­რე­ბენ გა­მომ­წე­რებს ვი­დე­ო­ებს.

6. გუგა ფე­რა­ძე - გუ­გას 379 000-ზე მეტი გა­მომ­წე­რი ჰყავს. ის გა­მომ­წე­რებს ძი­რი­თა­დად ტექ­ნო­ლო­გი­ებ­ზე ესა­უბ­რე­ბე­ბა. ახა­ლი ტექ­ნი­კის, ინო­ვა­ცი­ე­ბის შე­სა­ხებ გუ­გას­გან იგე­ბენ და მის მიერ გა­მოქ­ვეყ­ნე­ბუ­ლი ინ­ფორ­მა­ცია ყო­ველ­თვის სან­დო და ამავდრო­უ­ლად, სა­ჭი­როა. გუგა "ტი­კტო­კის" ქარ­თულ სივ­რცე­ში იმ ადა­მი­ა­ნებს შო­რი­საა, რომ­ლის რჩე­ვე­ბი თუ აზ­რე­ბი რე­ა­ლუ­რად ახ­დე­ნენ გავ­ლე­ნას გა­მომ­წე­რებ­ზე და მათ არ­ჩე­ვან­ზე ამა თუ იმ ტექ­ნი­კის შე­ძე­ნი­სას

7. ანა­ნო სა­ხე­ლაშ­ვი­ლი - ანა­ნო ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე აქ­ტი­უ­რი "ტი­კტო­კე­რია" მას 365 500 გა­მომ­წე­რი ჰყავს. ანა­ნოს ვი­დე­ო­ე­ბი გა­მო­ირ­ჩე­ვა პო­ზი­ტი­ვით, ენერ­გი­უ­ლი და მხი­ა­რუ­ლი მუხ­ტით. გა­მომ­წე­რებს თა­ვი­სი ცხოვ­რე­ბის შე­სა­ხებ უზი­ა­რებს ვი­დე­ო­ებს, მოგ­ზა­უ­რო­ბა, მე­გობ­რე­ბი, ყო­ველ­დღი­უ­რო­ბა. ლა­მა­ზად შე­ფუ­თუ­ლი ვი­დე­ო­ე­ბი, რო­გორც ჩანს, ბევ­რს ძა­ლი­ან მოს­წონს და ეს მისი გა­მომ­წე­რე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა­ზეც არის ასა­ხუ­ლი.

8. თიკო სა­ზი­ნა - მა­კი­ა­ჟის ცნო­ბილ არ­ტისტს 315 000-ზე მეტი გა­მომ­წე­რი ჰყავს. ალ­ბათ, არ გა­გიკ­ვირ­დე­ბათ, თუ გე­ტყვით, რომ მისი კონ­ტენ­ტი სი­ლა­მა­ზეს უკავ­შირ­დე­ბა. გვი­ზი­ა­რებს სხვა­დას­ხვა გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი მა­კი­ა­ჟის გა­კე­თე­ბის მე­თო­დებს, ასე­ვე რე­კო­მენ­და­ცი­ას უწევს სხვა­დას­ხვა პრო­დუქ­ტებს.

9. და რა თქმა უნდა, Mandrein, ანუ გი­ორ­გი ნა­ჭყე­ბია –"26 წლის ვარ და...“, - ეს ფრა­ზა ალ­ბათ ყვე­ლამ იცის, ვინც "ტი­კტო­კით" სარ­გებ­ლობს. ეს გი­ორ­გი ნა­ჭყე­ბი­ას სა­ფირ­მო ფრა­ზაა, რომ­ლი­თაც იწყებს ხოლ­მე თა­ვის ვი­დე­ო­ებს. გი­ორ­გის 253 000-ზე მეტი გა­მომ­წე­რი ჰყავს. გა­მომ­წე­რებს სა­სარ­გებ­ლო ინ­ფორ­მა­ცი­ას უზი­ა­რებს იმის შე­სა­ხებ, თუ რო­გორ უნდა ისარ­გებ­ლონ ამა თუ ტექ­ნო­ლო­გი­ით, უზი­ა­რებს სა­ინ­ტე­რე­სო სა­ი­ტე­ბის მი­სა­მარ­თებს, რომ­ლე­ბიც სხვა­დას­ხვა საქ­მის შეს­რუ­ლე­ბას გა­უ­მარ­ტი­ვებთ.

10. გუგა გი­ორ­გო­ბი­ა­ნი - გუ­გას ვი­დე­ო­ე­ბი მის ოჯახს, მა­მას­თან ურ­თი­ერ­თო­ბას და მის ყო­ველ­დღი­უ­რო­ბას უკავ­შირ­დე­ბა. გუ­გას 243 000 გა­მომ­წე­რი ჰყავს.

რა თქმა უნდა, "ტი­კტო­კის" ქარ­თულ სივ­რცეს სხვა ბევ­რი სა­ინ­ტე­რე­სო ინფლუ­ენ­სე­რი ჰყავს, შე­საძ­ლოა, ზო­გი­ერთ ჩა­მოთ­ვლილ ტი­კტო­კერ­ზე უფრო სა­ინ­ტე­რე­სო კონ­ტენ­ტით, თუმ­ცა ჩვენ ის ადა­მი­ა­ნე­ბი შე­ვარ­ჩი­ეთ, რომ­ლებ­საც ამ ეტაპ­ზე და­ნარ­ჩე­ნებ­ზე მეტი გა­მომ­წე­რი ჰყავთ. არი­ან ისე­თი "ტი­კტო­კე­რე­ბი", რო­მელ­თა ვი­დე­ო­ებს უფრო მე­ტად შე­მეც­ნე­ბი­თი და ინ­ფორ­მა­ცი­უ­ლი ხა­სი­ა­თი აქვს.

  • ახლა და­ვუბ­რუნ­დეთ კვლე­ვას, რო­მელ­მაც ბევ­რი სა­ინ­ტე­რე­სო რამ გვიჩ­ვე­ნა. კვლე­ვა ოქსფორ­დის უნი­ვერ­სი­ტე­ტის რო­ი­ტე­რის ინ­სტი­ტუტ­მა ჩა­ა­ტა­რა. რო­გორც ირ­კვე­ვა, გლო­ბა­ლუ­რი მას­შტა­ბით, ახა­ლი ამ­ბე­ბით და­ინ­ტე­რე­სე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა ბოლო ექ­ვსი წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად არის შემ­ცი­რე­ბუ­ლი. მა­გა­ლი­თად, დღეს მსოფ­ლი­ოს მო­სახ­ლე­ო­ბის 48%-ია და­ინ­ტე­რე­სე­ბუ­ლი ახა­ლი ამ­ბე­ბით, როცა ეს მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლი 2017 წელს 63% იყო.

სხვა პლატ­ფორ­მებ­თან შე­და­რე­ბით ახა­ლი ამ­ბე­ბის მი­სა­ღე­ბად მთა­ვარ მე­დი­აპ­ლატ­ფორ­მად კვლავ Facebook-ი რჩე­ბა, თუმ­ცა ეტა­პობ­რი­ვად ამ და­ნიშ­ნუ­ლე­ბით მისი გა­მო­ყე­ნე­ბა მცირ­დე­ბა. შე­საძ­ლოა, ეს იმი­ტომ, რომ ალ­გო­რით­მი ისე შეც­ვა­ლეს, რომ ახალ ამ­ბებ­თან წვდო­მა შე­და­რე­ბით შე­ზღუ­დუ­ლია, მა­გა­ლი­თად, "ფე­ის­ბუ­ქი" მომ­ხმა­რე­ბელს აღარ უჩენს სა­ინ­ფორ­მა­ციო ვებ­სა­ი­ტე­ბის ლინ­კებს ისე­თი ინ­ტენ­სი­ვო­ბით, რო­გორც ადრე, რაც დიდი დარ­ტყმა აღ­მოჩ­ნდა არა­ერ­თი ისე­თი მე­დი­ის­თვის, რო­მელ­თა ვი­ზი­ტო­რე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბაც "ფე­ის­ბუქ­ზე" იყო და­მო­კი­დე­ბუ­ლი.

"ფე­ის­ბუ­ქის­გან“ გან­სხვა­ვე­ბით, გაზ­რდი­ლია "ტი­კტო­კი­სა" და "ინ­სტაგ­რა­მის", რო­გორც ახა­ლი ამ­ბე­ბის მი­ღე­ბის წყა­როს ფუნ­ქცია. "ტი­კტოკს" მომ­ხმა­რე­ბელ­თა სა­ერ­თო რა­ო­დე­ნო­ბის 6% ინ­ფორ­მა­ცი­ის მი­სა­ღე­ბად იყე­ნებს. მაგ­რამ ეს მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლი გა­ცი­ლე­ბით მა­ღა­ლია ახალ­გაზ­რდა მომ­ხმა­რებ­ლებ­ში. 18-დან 24 წლამ­დე ასა­კის ყო­ვე­ლი მე­ხუ­თე ადა­მი­ა­ნი სი­ახ­ლე­ებს იგებს "ტი­კტო­კი­დან", ეს არის "ტი­კტო­კის" მომ­ხმა­რე­ბელ­თა 20%. ეს მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლი გა­სულ წელს 15%-ს არ აღე­მა­ტე­ბო­და. "ტი­კტო­კის" პლატ­ფორ­მა ყვე­ლა­ზე სწრა­ფად მზარ­დი სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლია“, - ნათ­ქვა­მია კვლე­ვის დას­კვნა­ში.

  • თუმ­ცა ერთი რამ გარ­კვე­ვით უნდა ვთქვათ, "ტი­კტო­კით" ახა­ლი ამ­ბე­ბის მი­ღე­ბა არ ნიშ­ნავს, რომ ადა­მი­ა­ნე­ბი ინ­ფორ­მა­ცი­ას ტრა­დი­ცი­უ­ლი ე.წ. ნი­უ­სუ­რი მე­თო­დით იგე­ბენ, არა, "ტი­კტო­კის" მომ­ხმა­რებ­ლე­ბი სი­ახ­ლე­ებს იგე­ბენ პლატ­ფორ­მა­ზე და­რე­გის­ტრი­რე­ბუ­ლი ცნო­ბი­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბის­გან, ე.წ. ინფლუ­ენ­სე­რე­ბის­გან. სხვაგ­ვა­რად რომ ვთქვათ, თუ "ტი­კტოკ­ზე" სა­ინ­ფორ­მა­ციო გა­მოშ­ვე­ბის მსგავს ვი­დე­ოს გა­მო­აქ­ვეყ­ნებთ, ის არ იქ­ნე­ბა სა­ინ­ტე­რე­სო ახალ­გაზ­რდა თა­ო­ბის­თვის, თუმ­ცა რა­ი­მე სა­ხის ინ­ფორ­მა­ცი­ა­ზე თუ ისა­უბ­რებს კონ­კრე­ტუ­ლი ადა­მი­ა­ნი, ასე­ვე გა­მოთ­ქვამს თა­ვის და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა­საც, ეს უკვე სა­ინ­ტე­რე­სოა. ასე რომ, თან­და­თან იც­ვლე­ბა ინ­ფორ­მა­ცი­ის მი­ღე­ბის მე­თო­დე­ბიც.

"რო­ი­ტე­რის" ინ­სტი­ტუ­ტის დი­რექ­ტო­რი, რას­მუს ნილ­სო­ნი ამ­ბობს, რომ ახალ­გაზ­რდა თა­ო­ბა სულ უფრო მე­ტად ერი­დე­ბა პირ­და­პირ მი­ღე­ბას ახა­ლი ამ­ბე­ბის, მა­გა­ლი­თად სი­ახ­ლე­ე­ბის გა­გე­ბას სა­ინ­ფორ­მა­ციო გა­მოშ­ვე­ბის ტი­პის ვი­დე­ო­ე­ბი­დან.

"მათ ნაკ­ლე­ბად აინ­ტე­რე­სებთ ძვე­ლი თა­ო­ბის ჩვე­ვებ­ზე. ინ­ტე­რე­სებ­სა და ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი ჩვე­უ­ლებ­რი­ვი ახა­ლი ამ­ბე­ბი, ამის ნაც­ვლად სარ­გებ­ლო­ბენ უფრო მე­ტად პი­როვ­ნე­ბა­ზე და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი, პერ­სო­ნა­ლი­ზე­ბუ­ლი ვა­რი­ან­ტე­ბით, რომ­ლებ­საც სო­ცი­ა­ლუ­რი მე­დია სთა­ვა­ზობთ“, - ამ­ბობს ის.

და ბო­ლოს, Ambebi.ge უკვე tiktok-ზეა, გა­მოგ­ვყე­ვით

მკითხველის კომენტარები / 9 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
კატერინა
0

ქართველები გადასული არიან იაფფასიან ვიდეობზე, ღადავი, მანჭიობა, სექსუალური ამბები, რაც საზოგადოებაა ისაა მისი მოწონებულიც, არცაა გასაკვირი, ჭორებით იკვებებიან

:))))
7

ქმრები ვერ ამაგრებენ ცოლებს. ისეთ ფოტოებს დებენ რო ნახევარი თბილისი ანძრევს მათ ცოლებზე.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ვლადიმირ პუტინმა სამხედრო სამსახურში საგაზაფხულო გაწვევის შესახებ ბრძანებას ხელი მოაწერა
ავტორი:

ტოპ 10 ქართველი TikTok ინფლუენსერი - ვის ჰყავს ყველაზე მეტი გამომწერი და როგორ ვიდეოებს სთავაზობენ ისინი საზოგადოებას?

ტოპ 10 ქართველი TikTok ინფლუენსერი - ვის ჰყავს ყველაზე მეტი გამომწერი და როგორ ვიდეოებს სთავაზობენ ისინი  საზოგადოებას?

ციფრული სამყარო, სოციალური ქსელები, თავისი უარყოფითი და დადებითი მხარეებით, ჩვენი ყოველდღიურობაა. როგორ ვცხოვრობდით ადრე სოციალური ქსელების გარეშე, როგორ ვამყარებდთ კომუნიკაციას, როგორ ვეცნობოდით სიახლეებს ან ,უბრალოდ, რა იყო გართობის საშუალება, როგორ ვმუშაობდით მათ გარეშე? - დღეს, ფატობრივად, წარმოუდგენელია ცხოვრება ციფრული ტექნოლოგიების გარეშე.

  • მსოფლიოში არაერთი სოციალური ქსელი არსებობს, ჩნდება ახალი ქსელები, ძველები ახლდება და ბაზარზე არსებულ კონკურენციას უძლებენ, ზოგიერთი ქსელი აქტუალობას კარგავს, ზოგიც პირიქით, უფრო მეტად პოპულარული ხდება.

ამ ეტაპზე ერთ-ერთი ყველაზე მზარდი სოციალური პლატფორმა, "ტიკტოკია". მიუხედავად იმისა, რომ არაერთი კითხვა არსებობს, განსაკუთრებით კი მის უსაფრთხოებასთან დაკავშირებით, მთელ მსოფლიოში სულ უფრო მეტი ადამიანი ხდება "ტიკტოკის" მომხმარებელი.

ბოლო კვლევის მიხედვით, თუკი აქამდე "ტიკტოკი" განიხილებოდა როგორც გართობის საშუალებად, სადაც ძირითადად ცეკვისა, თუ სიმღერების და სხვა ათასგვარი გასართობი აქტივობის ვიდეოებს ათავსებდნენ, ახლა უფრო,მეტად იზრდება მისი, როგორც ინფორმაციის მიღების საშუალების როლი. თუმცა ამ კვლევაზე უფრო დეტალურად ქვემოთ ვისაუბრებთ.

"ტიკტოკი" მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში და მათ შორის, საქართველოში, განსაკუთრებით პოპულარული კორონავირუსის პანდემიის დროს გახდა, როცა კარანტინში, ჩაკეტილობისგან მოწყენილმა ადამიანებმა გასართობად სწორედ ამ პლატფორმას მიმართეს.

  • მოდით, ვნახოთ ვინ არიან საქართველოში ყველაზე პოპულარული "ტიკტოკერები", - ვის ჰყავს ყველაზე მეტი გამომწერი და რა ტიპის კონტენტს სთავაზობენ ისინი მომხმარებელს:

1. "ტიკტოკის" ქართველი მომხმარებლებიდან ყველაზე მეტი გამომწერი ბერას ჰყავს. ბერა ნანუკა - ასე ჰქვია რეპერისა და მისი მეუღლის ოფიციალურ საერთო გვერდს, რომელსაც 7.2 მილიონი გამომწერი ჰყავს. თუმცა ბერა დიდი ხანია აღარ აქტიურობს სოციალურ ქსელებში. ბოლო ვიდეო 2022 წელს აქვს გამოქვეყნებული და ნანუკა გუდავაძის დაბადების დღეს ეძღვნება.

<blockquote class="tiktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@bera_nanuka/video/7171915433904180482" data-video-id="7171915433904180482" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" > <section> <a target="_blank" title="@bera_nanuka" href="https://www.tiktok.com/@bera_nanuka?refer=embed">@bera_nanuka</a> <p>Happy birthday to our Beruka, you make us happier than we could ever imagine ❤️</p> <a target="_blank" title="♬ dandelions - bless." href="https://www.tiktok.com/music/dandelions-6754955572375718661?refer=embed">♬ dandelions - bless.</a> </section> </blockquote> <script async src="https://www.tiktok.com/embed.js"></script>

2. გამომწერების რაოდენობის მიხედვით, მეორე ადგილზე თამარ გელოვანია. მისი გამომწერების რაოდენობა 708 000-ს შეადგენს. თამარის გვერდზე ნახავთ სტანდარტულ გასართობ "ტიკტოკ" ვიდეოებს.

<blockquote class="tiktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@tamar_gelovani/video/7247017990204476673" data-video-id="7247017990204476673" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" > <section> <a target="_blank" title="@tamar_gelovani" href="https://www.tiktok.com/@tamar_gelovani?refer=embed">@tamar_gelovani</a> <p>მოვიდა გუდიანი ვუუუ😂😂😂😂😂❤️</p> <a target="_blank" title="♬ LOOK AT ME - sanika • skywvker" href="https://www.tiktok.com/music/LOOK-AT-ME-7239692435058723610?refer=embed">♬ LOOK AT ME - sanika • skywvker</a> </section> </blockquote> <script async src="https://www.tiktok.com/embed.js"></script>

3. ელენიკო ფოქსი (ელენე რუხაძე) - ელენიკოს 442 000-ზე მეტი გამომწერი ჰყავს. გამომწერებს უზიარებს ვიდეოებს თავისი ცხოვრების, სხვადასხვა აქტივობის შესახებ, მოგზაურობაზე, ასევე სხვადასხვა რეცეპტებს. მისი კონტენტი მრავალფეროვანია.

<blockquote class="tiktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@foxy_eleniko/video/7268935555558149378" data-video-id="7268935555558149378" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" > <section> <a target="_blank" title="@foxy_eleniko" href="https://www.tiktok.com/@foxy_eleniko?refer=embed">@foxy_eleniko</a> Replying to @Nugo Qachlishvili მსუქო ბობი 🐻 <a title="chowchow" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/chowchow?refer=embed">#chowchow</a> <a title="ჩაუჩაუ" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/%E1%83%A9%E1%83%90%E1%83%A3%E1%83%A9%E1%83%90%E1%83%A3?refer=embed">#ჩაუჩაუ</a> <a title="ბობი🐻" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/%E1%83%91%E1%83%9D%E1%83%91%E1%83%98%F0%9F%90%BB?refer=embed">#ბობი🐻</a> <a title="kingbob👑" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/kingbob%F0%9F%91%91?refer=embed">#kingbob👑</a> <a target="_blank" title="♬ original sound - 🦊" href="https://www.tiktok.com/music/original-sound-7268935587841772289?refer=embed">♬ original sound - 🦊</a> </section> </blockquote> <script async src="https://www.tiktok.com/embed.js"></script>

4. დათუნათათ - ამ სახელით არის "ტიკტოკზე" უკვე ცნობილი იუმორისტი, რომელსაც 416 000-ზე მეტი გამომწერი ჰყავს. მისი ვიდეოები არის სხვადასხვა ყოველდღიური სიტუაციების შარჟი. დათუნას კონტენტი თითქმის ყოველთვის ვირუსულად ვრცელდება არა მხოლოდ "ტიკტოკზე", არამედ "ფეისბუქზეც".

<blockquote class="tiktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@datunatat/video/7281713231343766802" data-video-id="7281713231343766802" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" > <section> <a target="_blank" title="@datunatat" href="https://www.tiktok.com/@datunatat?refer=embed">@datunatat</a> <p></p> <a target="_blank" title="♬ original sound - MORE ENERGY 😎" href="https://www.tiktok.com/music/original-sound-7260645873666394907?refer=embed">♬ original sound - MORE ENERGY 😎</a> </section> </blockquote> <script async src="https://www.tiktok.com/embed.js"></script>

5. იკანათია - ამ სახელითაა "ტიკტოკზე" წყვილი, რომელსაც 383 900 გამომწერი ჰყავს და ისინი თავიანთ ოჯახური ცხოვრების შესახებ უზიარებენ გამომწერებს ვიდეოებს.

<blockquote class="tiktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@ikanatia/video/7262757075170626824" data-video-id="7262757075170626824" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" > <section> <a target="_blank" title="@ikanatia" href="https://www.tiktok.com/@ikanatia?refer=embed">@ikanatia</a> <p>Dad’s vibe 😁😂</p> <a target="_blank" title="♬ Temperature - Sean Paul" href="https://www.tiktok.com/music/Temperature-5000000000534566940?refer=embed">♬ Temperature - Sean Paul</a> </section> </blockquote> <script async src="https://www.tiktok.com/embed.js"></script>

6. გუგა ფერაძე - გუგას 379 000-ზე მეტი გამომწერი ჰყავს. ის გამომწერებს ძირითადად ტექნოლოგიებზე ესაუბრებება. ახალი ტექნიკის, ინოვაციების შესახებ გუგასგან იგებენ და მის მიერ გამოქვეყნებული ინფორმაცია ყოველთვის სანდო და ამავდროულად, საჭიროა. გუგა "ტიკტოკის" ქართულ სივრცეში იმ ადამიანებს შორისაა, რომლის რჩევები თუ აზრები რეალურად ახდენენ გავლენას გამომწერებზე და მათ არჩევანზე ამა თუ იმ ტექნიკის შეძენისას

<blockquote class="tiktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@gugaperadze18/video/7282131701936000257" data-video-id="7282131701936000257" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" > <section> <a target="_blank" title="@gugaperadze18" href="https://www.tiktok.com/@gugaperadze18?refer=embed">@gugaperadze18</a> <p></p> <a target="_blank" title="♬ Echos in My Mind (Lofi) - Muspace Lofi" href="https://www.tiktok.com/music/Echos-in-My-Mind-Lofi-7197097971182209025?refer=embed">♬ Echos in My Mind (Lofi) - Muspace Lofi</a> </section> </blockquote> <script async src="https://www.tiktok.com/embed.js"></script>

7. ანანო სახელაშვილი - ანანო ერთ-ერთი ყველაზე აქტიური "ტიკტოკერია" მას 365 500 გამომწერი ჰყავს. ანანოს ვიდეოები გამოირჩევა პოზიტივით, ენერგიული და მხიარული მუხტით. გამომწერებს თავისი ცხოვრების შესახებ უზიარებს ვიდეოებს, მოგზაურობა, მეგობრები, ყოველდღიურობა. ლამაზად შეფუთული ვიდეოები, როგორც ჩანს, ბევრს ძალიან მოსწონს და ეს მისი გამომწერების რაოდენობაზეც არის ასახული.

<blockquote class="tiktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@anano_sakhelashvili/video/7278721568740494600" data-video-id="7278721568740494600" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" > <section> <a target="_blank" title="@anano_sakhelashvili" href="https://www.tiktok.com/@anano_sakhelashvili?refer=embed">@anano_sakhelashvili</a> <p>არ არის სიმართლე?😅</p> <a target="_blank" title="♬ оригинальный звук - Anano Sakhelashvili" href="https://www.tiktok.com/music/оригинальный-звук-7278721598403021569?refer=embed">♬ оригинальный звук - Anano Sakhelashvili</a> </section> </blockquote> <script async src="https://www.tiktok.com/embed.js"></script>

8. თიკო საზინა - მაკიაჟის ცნობილ არტისტს 315 000-ზე მეტი გამომწერი ჰყავს. ალბათ, არ გაგიკვირდებათ, თუ გეტყვით, რომ მისი კონტენტი სილამაზეს უკავშირდება. გვიზიარებს სხვადასხვა განსხვავებული მაკიაჟის გაკეთების მეთოდებს, ასევე რეკომენდაციას უწევს სხვადასხვა პროდუქტებს.

<blockquote class="tiktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@sazinabeauty/video/7279098616839490823" data-video-id="7279098616839490823" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" > <section> <a target="_blank" title="@sazinabeauty" href="https://www.tiktok.com/@sazinabeauty?refer=embed">@sazinabeauty</a> <p></p> <a target="_blank" title="♬ original sound - *⋆˚" href="https://www.tiktok.com/music/original-sound-7269910589487565611?refer=embed">♬ original sound - *⋆˚</a> </section> </blockquote> <script async src="https://www.tiktok.com/embed.js"></script>

9. და რა თქმა უნდა, Mandrein, ანუ გიორგი ნაჭყებია –"26 წლის ვარ და...“, - ეს ფრაზა ალბათ ყველამ იცის, ვინც "ტიკტოკით" სარგებლობს. ეს გიორგი ნაჭყებიას საფირმო ფრაზაა, რომლითაც იწყებს ხოლმე თავის ვიდეოებს. გიორგის 253 000-ზე მეტი გამომწერი ჰყავს. გამომწერებს სასარგებლო ინფორმაციას უზიარებს იმის შესახებ, თუ როგორ უნდა ისარგებლონ ამა თუ ტექნოლოგიით, უზიარებს საინტერესო საიტების მისამართებს, რომლებიც სხვადასხვა საქმის შესრულებას გაუმარტივებთ.

<blockquote class="tiktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@mandrein/video/7252612746070461698" data-video-id="7252612746070461698" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" > <section> <a target="_blank" title="@mandrein" href="https://www.tiktok.com/@mandrein?refer=embed">@mandrein</a> <a title="სამსუნგი" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/%E1%83%A1%E1%83%90%E1%83%9B%E1%83%A1%E1%83%A3%E1%83%9C%E1%83%92%E1%83%98?refer=embed">#სამსუნგი</a> <a title="ტელეფონი" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/%E1%83%A2%E1%83%94%E1%83%9A%E1%83%94%E1%83%A4%E1%83%9D%E1%83%9C%E1%83%98?refer=embed">#ტელეფონი</a> <a title="აიფონი" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/%E1%83%90%E1%83%98%E1%83%A4%E1%83%9D%E1%83%9C%E1%83%98?refer=embed">#აიფონი</a> <a title="მობილური" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/%E1%83%9B%E1%83%9D%E1%83%91%E1%83%98%E1%83%9A%E1%83%A3%E1%83%A0%E1%83%98?refer=embed">#მობილური</a> <a target="_blank" title="♬ original sound - ManDREIN • მანდრეინი" href="https://www.tiktok.com/music/original-sound-7252612781818628866?refer=embed">♬ original sound - ManDREIN • მანდრეინი</a> </section> </blockquote> <script async src="https://www.tiktok.com/embed.js"></script>

10. გუგა გიორგობიანი - გუგას ვიდეოები მის ოჯახს, მამასთან ურთიერთობას და მის ყოველდღიურობას უკავშირდება. გუგას 243 000 გამომწერი ჰყავს.

<blockquote class="tiktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@gugagiorgobiani14/video/7246738025911160066" data-video-id="7246738025911160066" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" > <section> <a target="_blank" title="@gugagiorgobiani14" href="https://www.tiktok.com/@gugagiorgobiani14?refer=embed">@gugagiorgobiani14</a> <p>@2 მალე აიღებს 😎🫡</p> <a target="_blank" title="♬ original sound - guga" href="https://www.tiktok.com/music/original-sound-7246738049617398529?refer=embed">♬ original sound - guga</a> </section> </blockquote> <script async src="https://www.tiktok.com/embed.js"></script>

რა თქმა უნდა, "ტიკტოკის" ქართულ სივრცეს სხვა ბევრი საინტერესო ინფლუენსერი ჰყავს, შესაძლოა, ზოგიერთ ჩამოთვლილ ტიკტოკერზე უფრო საინტერესო კონტენტით, თუმცა ჩვენ ის ადამიანები შევარჩიეთ, რომლებსაც ამ ეტაპზე დანარჩენებზე მეტი გამომწერი ჰყავთ. არიან ისეთი "ტიკტოკერები", რომელთა ვიდეოებს უფრო მეტად შემეცნებითი და ინფორმაციული ხასიათი აქვს.

  • ახლა დავუბრუნდეთ კვლევას, რომელმაც ბევრი საინტერესო რამ გვიჩვენა. კვლევა ოქსფორდის უნივერსიტეტის როიტერის ინსტიტუტმა ჩაატარა. როგორც ირკვევა, გლობალური მასშტაბით, ახალი ამბებით დაინტერესებული ადამიანების რაოდენობა ბოლო ექვსი წლის განმავლობაში მნიშვნელოვნად არის შემცირებული. მაგალითად, დღეს მსოფლიოს მოსახლეობის 48%-ია დაინტერესებული ახალი ამბებით, როცა ეს მაჩვენებელი 2017 წელს 63% იყო.

სხვა პლატფორმებთან შედარებით ახალი ამბების მისაღებად მთავარ მედიაპლატფორმად კვლავ Facebook-ი რჩება, თუმცა ეტაპობრივად ამ დანიშნულებით მისი გამოყენება მცირდება. შესაძლოა, ეს იმიტომ, რომ ალგორითმი ისე შეცვალეს, რომ ახალ ამბებთან წვდომა შედარებით შეზღუდულია, მაგალითად, "ფეისბუქი" მომხმარებელს აღარ უჩენს საინფორმაციო ვებსაიტების ლინკებს ისეთი ინტენსივობით, როგორც ადრე, რაც დიდი დარტყმა აღმოჩნდა არაერთი ისეთი მედიისთვის, რომელთა ვიზიტორების რაოდენობაც "ფეისბუქზე" იყო დამოკიდებული.

"ფეისბუქისგან“ განსხვავებით, გაზრდილია "ტიკტოკისა" და "ინსტაგრამის", როგორც ახალი ამბების მიღების წყაროს ფუნქცია. "ტიკტოკს" მომხმარებელთა საერთო რაოდენობის 6% ინფორმაციის მისაღებად იყენებს. მაგრამ ეს მაჩვენებელი გაცილებით მაღალია ახალგაზრდა მომხმარებლებში. 18-დან 24 წლამდე ასაკის ყოველი მეხუთე ადამიანი სიახლეებს იგებს "ტიკტოკიდან", ეს არის "ტიკტოკის" მომხმარებელთა 20%. ეს მაჩვენებელი გასულ წელს 15%-ს არ აღემატებოდა. "ტიკტოკის" პლატფორმა ყველაზე სწრაფად მზარდი სოციალური ქსელია“, - ნათქვამია კვლევის დასკვნაში.

  • თუმცა ერთი რამ გარკვევით უნდა ვთქვათ, "ტიკტოკით" ახალი ამბების მიღება არ ნიშნავს, რომ ადამიანები ინფორმაციას ტრადიციული ე.წ. ნიუსური მეთოდით იგებენ, არა, "ტიკტოკის" მომხმარებლები სიახლეებს იგებენ პლატფორმაზე დარეგისტრირებული ცნობილი ადამიანებისგან, ე.წ. ინფლუენსერებისგან. სხვაგვარად რომ ვთქვათ, თუ "ტიკტოკზე" საინფორმაციო გამოშვების მსგავს ვიდეოს გამოაქვეყნებთ, ის არ იქნება საინტერესო ახალგაზრდა თაობისთვის, თუმცა რაიმე სახის ინფორმაციაზე თუ ისაუბრებს კონკრეტული ადამიანი, ასევე გამოთქვამს თავის დამოკიდებულებასაც, ეს უკვე საინტერესოა. ასე რომ, თანდათან იცვლება ინფორმაციის მიღების მეთოდებიც.

"როიტერის" ინსტიტუტის დირექტორი, რასმუს ნილსონი ამბობს, რომ ახალგაზრდა თაობა სულ უფრო მეტად ერიდება პირდაპირ მიღებას ახალი ამბების, მაგალითად სიახლეების გაგებას საინფორმაციო გამოშვების ტიპის ვიდეოებიდან.

"მათ ნაკლებად აინტერესებთ ძველი თაობის ჩვევებზე. ინტერესებსა და ღირებულებებზე ორიენტირებული ჩვეულებრივი ახალი ამბები, ამის ნაცვლად სარგებლობენ უფრო მეტად პიროვნებაზე დაფუძნებული, პერსონალიზებული ვარიანტებით, რომლებსაც სოციალური მედია სთავაზობთ“, - ამბობს ის.

და ბოლოს, Ambebi.ge უკვე tiktok-ზეა, გამოგვყევით