მეცნიერება
პოლიტიკა

11

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის მეთხუთმეტე დღე დაიწყება 20:34-ზე, მთვარე მორიელშია კრიტიკული დღეა. არ იჩხუბოთ. ეცადეთ, ეს დღე მშვიდად განვლოთ. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები; მოერიდეთ მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილებების მიღებას; ფინანსური საკითხების მოგვარება სხვა დღისთვის გადადეთ; ვაჭრობისთვის არახელსაყრელი დღეა, უძრავ ქონებასთან დაკავშირებული საკითხები სხვა დღეს მოაგვარეთ. აკონტროლეთ ემოციები. არასასურველია კამათი, ჩხუბი, საქმეების გარჩევა. არ გირჩევთ სამსახურის, საქმიანობის შეცვლას. სხვა დღისთვის გადადეთ მგზავრობა და მივლინება. კარგია შემოქმედებითი საქმიანობა, საოჯახო საქმეების შესრულება. ცუდი დღეა ქორწინებისა და ნიშნობისათვის. მატულობს ვენერიული დაავადებების რისკი. მოსალოდნელია ტრავმები, ქირურგიული ჩარევის ალბათობა.
მსოფლიო
საზოგადოება
სამხედრო
მოზაიკა
სპორტი
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
როგორ ზრდის ლოიალობის ბარათები გაყიდვებს? - წარმატებული შემთხვევები
როგორ ზრდის ლოიალობის ბარათები გაყიდვებს? - წარმატებული შემთხვევები

ლო­ი­ა­ლო­ბის ბა­რა­თე­ბი თა­ნა­მედ­რო­ვე სა­ცა­ლო ვაჭ­რო­ბი­სა და მარ­კე­ტინ­გუ­ლი სტრა­ტე­გი­ე­ბის უნი­ვერ­სა­ლუ­რი ნა­წი­ლი გახ­და. ხში­რად ის თა­ნა­მედ­რო­ვე მარ­კე­ტინ­გულ ინ­სტრუ­მენ­ტად წარ­მო­უდ­გე­ნი­ათ, თუმ­ცა რე­ა­ლუ­რად ის­ტო­რია საკ­მა­ოდ ადრე და­ი­წყო.

ლო­ი­ა­ლო­ბის კონ­ცეფ­ცი­ის სა­წყი­სებ­მა პირ­ვე­ლად მე-18 სა­უ­კუ­ნე­ში იჩი­ნა თავი, რო­დე­საც ამე­რი­კე­ლი სა­ცა­ლო მო­ვაჭ­რე­ე­ბი რკი­ნის ჟე­ტო­ნებს ჩუქ­ნიდ­ნენ მომ­ხმა­რებ­ლებს ხში­რი შეს­ყიდ­ვე­ბის­თვის. მო­ნე­ტე­ბით კი შემ­დე­გი შე­ნა­ძე­ნის დროს ფას­დაკ­ლე­ბის ან სა­ჩუქ­რე­ბის მი­ღე­ბა შე­იძ­ლე­ბო­და.

ლო­ი­ა­ლო­ბის ბა­რა­თე­ბი, იმ სა­ხით რო­გო­რიც დღეს გვაქვს, 1990-იანი წლე­ბი­დან ჩნდე­ბა, 2000-იანი წლე­ბი­დან კი ციფ­რულ ბა­რა­თებ­ზე გა­დას­ვლა და­ი­წყო. ამ ცვლი­ლე­ბამ მომ­ხმა­რე­ბელს პროგ­რა­მებ­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა და სა­ჩუქ­რე­ბის მი­ღე­ბა გა­უ­მარ­ტი­ვა.

ლო­ი­ა­ლო­ბის ბა­რა­თებს გან­სა­კუთ­რე­ბით კარ­გად იყე­ნე­ბენ სუ­პერ­მარ­კე­ტე­ბის ქსე­ლე­ბი. მა­გა­ლი­თად, დიდ ბრი­ტა­ნეთ­ში Tesco's Clubcard-მა მომ­ხმა­რებ­ლებს შეს­თა­ვა­ზა ლო­ი­ა­ლო­ბის პროგ­რა­მა, რო­მე­ლიც ერთ-ერთ ყვე­ლა­ზე წარ­მა­ტე­ბუ­ლად ით­ვლე­ბა გლო­ბა­ლუ­რად და მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად გა­ზარ­და Tesco-ს ლო­ი­ა­ლუ­რი მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა და ბაზ­რის წილი.

ქარ­თულ­მა კომ­პა­ნი­ებ­მა, რომ­ლე­ბიც აქ­ტი­უ­რად მიჰ­ყვე­ბი­ან მსოფ­ლიო ტრენ­დებ­სა და ტენ­დენ­ცი­ებს, ლო­ი­ა­ლო­ბის პროგ­რა­მე­ბიც სწრა­ფად და ეფექ­ტუ­რად აით­ვი­სეს. დღეს სა­ცა­ლო მო­ვაჭ­რე­ე­ბის უმე­ტე­სო­ბა მომ­ხმა­რე­ბელს სთა­ვა­ზობს ლო­ი­ა­ლო­ბის პროგ­რა­მა­სა და ბა­რათს, რომ­ლის სა­შუ­ა­ლე­ბი­თაც არა­ერ­თი სარ­გებ­ლის მი­ღე­ბაა შე­საძ­ლე­ბე­ლი. დაგ­რო­ვე­ბუ­ლი ქუ­ლე­ბი ფას­დაკ­ლე­ბა­ში ან სა­ჩუ­ქარ­ში იც­ვლე­ბა. ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბით კომ­პა­ნი­ებს შო­რის კონ­კუ­რენ­ცი­აც საკ­მა­ოდ მძაფ­რია.

რამ­დე­ნი­მე თვის წინ ქარ­თულ ბა­ზარ­ზე გა­მოჩ­ნდა სუ­პერ­მარ­კე­ტე­ბის ახა­ლი ქსე­ლი „გვი­რი­ლა“, რო­მელ­მაც გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლად და­ბალ ფა­სებ­თან ერ­თად მომ­ხმა­რე­ბელს შეს­თა­ვა­ზა ლო­ი­ა­ლო­ბის პროგ­რა­მა დიდი სარ­გებ­ლით.

რო­გორც კომ­პა­ნი­ა­ში გან­მარ­ტა­ვენ, უკვე 5 თვეა რაც „გვი­რი­ლას“ დაგ­რო­ვე­ბის პროგ­რა­მა ამოქ­მედ­და და მომ­ხმა­რებ­ლე­ბი სარ­გებ­ლო­ბენ „მე­გო­ბა­რი ბა­რა­თით“. ამ მოკ­ლე პე­რი­ოდ­ში “მე­გო­ბა­რი ბა­რა­თის“ მფლო­ბე­ლე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა 100 000-ზე მე­ტია და ეს რი­ცხვი ყო­ველ­დღი­უ­რად იზ­რდე­ბა. ისი­ნი „გვი­რი­ლას“ მუდ­მი­ვი, ლო­ი­ა­ლუ­რი მომ­ხმა­რებ­ლე­ბი არი­ან.

პროგ­რა­მის პი­რო­ბე­ბი კი შემ­დეგ­ნა­ი­რია - მარ­კეტ­ში ნე­ბის­მი­ე­რი პრო­დუქ­ცი­ის შე­ძე­ნი­სა და “მე­გო­ბა­რი ბა­რა­თის“ გა­ტა­რე­ბი­სას, და­ხარ­ჯუ­ლი თან­ხის 5% მომ­ხმა­რე­ბელს უბ­რუნ­დე­ბა გვი­რი­ლე­ბის სა­ხით.

ყო­ველ ტრან­ზაქ­ცი­ა­ზე მომ­ხმა­რე­ბელს მის­დის ავ­ტო­მა­ტუ­რი მოკ­ლე ტექ­სტუ­რი შე­ტყო­ბი­ნე­ბა, სა­ი­და­ნაც ბა­რა­თის მფლო­ბე­ლი იგებს რამ­დე­ნი გვი­რი­ლა და­ე­რი­ცხა მას ბოლო შეს­ყიდ­ვი­სას და სულ რამ­დე­ნი აქვს გვი­რი­ლე­ბის მიმ­დი­ნა­რე ბა­ლან­სი.

ინ­ფორ­მა­ცია მომ­ხმა­რე­ბელს მი­ე­წო­დე­ბა დაგ­რო­ვი­ლი ქუ­ლე­ბით, იგი­ვე დაგ­რო­ვი­ლი გვი­რი­ლე­ბით. ან­გა­რიშს­წო­რე­ბის მიზ­ნე­ბის­თვის 100 გვი­რი­ლა 1 ლა­რის ტო­ლია.

მა­გა­ლი­თად თუ მომ­ხმა­რე­ბელ­მა 10 ლა­რის პრო­დუქ­ცია შე­ი­ძი­ნა და “მე­გო­ბა­რი ბა­რა­თი“ გა­ა­ტა­რა, მას მი­უ­ვა მოკ­ლე ტექ­სტუ­რი შე­ტყო­ბი­ნე­ბა მო­ბი­ლურ ტე­ლე­ფონ­ზე, რომ და­აგ­რო­ვა 50 გვი­რი­ლა.

დაგ­რო­ვი­ლი გვი­რი­ლე­ბით ბა­რა­თის მფლო­ბელს ყო­ველ­დღი­უ­რად შე­უძ­ლია „გვი­რი­ლას“ მა­ღა­ზი­ა­თა ქსელ­ში შე­ღა­ვა­თი­ა­ნი ფა­სით პრო­დუქ­ცი­ის შე­ძე­ნა. კომ­პა­ნი­ას არც მი­ნი­მა­ლუ­რი ზღვა­რი აქვს და­წე­სე­ბუ­ლი გვი­რი­ლე­ბის გა­სა­ნაღ­დებ­ლად, მომ­ხმა­რე­ბელს ნე­ბის­მი­ე­რი ოდე­ნო­ბის ქუ­ლე­ბის და­ხარ­ჯვის სა­შუ­ა­ლე­ბა აქვს.

აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია ისიც, რომ ყო­ვე­ლი თვის გან­მავ­ლო­ბა­ში გან­სა­ზღვრუ­ლი გვი­რი­ლე­ბის დაგ­რო­ვე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში მომ­ხმა­რებ­ლებს შემ­დე­გი თვის და­სა­წყის­ში და­მა­ტე­ბით ერი­ცხე­ბათ ბო­ნუს-გვი­რი­ლე­ბი.

თვის გან­მავ­ლო­ბა­ში 1,500-დან 2,500 გვი­რი­ლამ­დე დაგ­რო­ვე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში მომ­ხმა­რე­ბელს კომ­პა­ნი­ის­გან და­მა­ტე­ბით 500 გვი­რი­ლა ერი­ცხე­ბა.

2,500-დან 4,000 გვი­რი­ლამ­დე დაგ­რო­ვე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში და­მა­ტე­ბით 1,000 გვი­რი­ლას და­რი­ცხვა ხდე­ბა.

ხოლო 4,000 ან მეტი გვი­რი­ლას დაგ­რო­ვე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში მომ­ხმა­რე­ბელს სა­ჩუქ­რად 2,000 გვი­რი­ლა გა­და­ე­ცე­მა.

აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, ჯამ­ში „გვი­რი­ლა­ში“და­ხარ­ჯუ­ლი თან­ხის 7.5%-მდე სარ­გებ­ლის მი­ღე­ბაა შე­საძ­ლე­ბე­ლი, რაც, გვი­რი­ლას ქსე­ლის გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლად და­ბალ ფა­სებ­საც თუ გა­ვით­ვა­ლის­წი­ნებთ, ძა­ლი­ან კარ­გი შე­მო­თა­ვა­ზე­ბაა.

გვი­რი­ლას დაგ­რო­ვე­ბის სის­ტე­მა მარ­ტი­ვია, მაგ­რამ მომ­ხმა­რებ­ლებს მა­ინც უჩ­ნდე­ბათ შე­კი­თხვე­ბი, რა­ზეც ისი­ნი კომ­პა­ნი­ის ცხელ ხაზ­ზე რე­კა­ვენ და ნე­ბის­მი­ერ შე­კი­თხვა­ზე კომ­პე­ტენ­ტურ პა­სუხს იღე­ბენ.

ზო­გა­დად ლო­ი­ა­ლო­ბის ბა­რა­თებს რომ და­ვუბ­რუნ­დეთ, შეგ­ვიძ­ლია თა­მა­მად ვთქვათ, რომ ეს სის­ტე­მა წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად გან­ვი­თარ­და, რა­მაც სა­ცა­ლო ვაჭ­რო­ბა­სა და კომ­პა­ნი­ე­ბის მარ­კე­ტინ­გულ სტრა­ტე­გი­ებ­ში დიდი გარ­და­ტე­ხა მო­ახ­დი­ნა. ის დღემ­დე რჩე­ბა მნიშ­ვნე­ლო­ვან მარ­კე­ტინ­გულ ინ­სტრუ­მენ­ტად მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბი­სა და გა­ყიდ­ვე­ბის გაზ­რდის მი­მარ­თუ­ლე­ბით.

R

რუბრიკის სხვა სიახლეები
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
დღეს, 9 მაისს, მეორე მსოფლიო ომში ფაშიზმზე გამარჯვებიდან 80 წელი შესრულდა

როგორ ზრდის ლოიალობის ბარათები გაყიდვებს? - წარმატებული შემთხვევები

როგორ ზრდის ლოიალობის ბარათები გაყიდვებს? - წარმატებული შემთხვევები

ლოიალობის ბარათები თანამედროვე საცალო ვაჭრობისა და მარკეტინგული სტრატეგიების უნივერსალური ნაწილი გახდა. ხშირად ის თანამედროვე მარკეტინგულ ინსტრუმენტად წარმოუდგენიათ, თუმცა რეალურად ისტორია საკმაოდ ადრე დაიწყო.

ლოიალობის კონცეფციის საწყისებმა პირველად მე-18 საუკუნეში იჩინა თავი, როდესაც ამერიკელი საცალო მოვაჭრეები რკინის ჟეტონებს ჩუქნიდნენ მომხმარებლებს ხშირი შესყიდვებისთვის. მონეტებით კი შემდეგი შენაძენის დროს ფასდაკლების ან საჩუქრების მიღება შეიძლებოდა.

ლოიალობის ბარათები, იმ სახით როგორიც დღეს გვაქვს, 1990-იანი წლებიდან ჩნდება, 2000-იანი წლებიდან კი ციფრულ ბარათებზე გადასვლა დაიწყო. ამ ცვლილებამ მომხმარებელს პროგრამებში მონაწილეობა და საჩუქრების მიღება გაუმარტივა.

ლოიალობის ბარათებს განსაკუთრებით კარგად იყენებენ სუპერმარკეტების ქსელები. მაგალითად, დიდ ბრიტანეთში Tesco's Clubcard-მა მომხმარებლებს შესთავაზა ლოიალობის პროგრამა, რომელიც ერთ-ერთ ყველაზე წარმატებულად ითვლება გლობალურად და მნიშვნელოვნად გაზარდა Tesco-ს ლოიალური მომხმარებლების რაოდენობა და ბაზრის წილი.

ქართულმა კომპანიებმა, რომლებიც აქტიურად მიჰყვებიან მსოფლიო ტრენდებსა და ტენდენციებს, ლოიალობის პროგრამებიც სწრაფად და ეფექტურად აითვისეს. დღეს საცალო მოვაჭრეების უმეტესობა მომხმარებელს სთავაზობს ლოიალობის პროგრამასა და ბარათს, რომლის საშუალებითაც არაერთი სარგებლის მიღებაა შესაძლებელი. დაგროვებული ქულები ფასდაკლებაში ან საჩუქარში იცვლება. ამ მიმართულებით კომპანიებს შორის კონკურენციაც საკმაოდ მძაფრია.

რამდენიმე თვის წინ ქართულ ბაზარზე გამოჩნდა სუპერმარკეტების ახალი ქსელი „გვირილა“, რომელმაც განსაკუთრებულად დაბალ ფასებთან ერთად მომხმარებელს შესთავაზა ლოიალობის პროგრამა დიდი სარგებლით.

როგორც კომპანიაში განმარტავენ, უკვე 5 თვეა რაც „გვირილას“ დაგროვების პროგრამა ამოქმედდა და მომხმარებლები სარგებლობენ „მეგობარი ბარათით“. ამ მოკლე პერიოდში “მეგობარი ბარათის“ მფლობელების რაოდენობა 100 000-ზე მეტია და ეს რიცხვი ყოველდღიურად იზრდება. ისინი „გვირილას“ მუდმივი, ლოიალური მომხმარებლები არიან.

პროგრამის პირობები კი შემდეგნაირია - მარკეტში ნებისმიერი პროდუქციის შეძენისა და “მეგობარი ბარათის“ გატარებისას, დახარჯული თანხის 5% მომხმარებელს უბრუნდება გვირილების სახით.

ყოველ ტრანზაქციაზე მომხმარებელს მისდის ავტომატური მოკლე ტექსტური შეტყობინება, საიდანაც ბარათის მფლობელი იგებს რამდენი გვირილა დაერიცხა მას ბოლო შესყიდვისას და სულ რამდენი აქვს გვირილების მიმდინარე ბალანსი.

ინფორმაცია მომხმარებელს მიეწოდება დაგროვილი ქულებით, იგივე დაგროვილი გვირილებით. ანგარიშსწორების მიზნებისთვის 100 გვირილა 1 ლარის ტოლია.

მაგალითად თუ მომხმარებელმა 10 ლარის პროდუქცია შეიძინა და “მეგობარი ბარათი“ გაატარა, მას მიუვა მოკლე ტექსტური შეტყობინება მობილურ ტელეფონზე, რომ დააგროვა 50 გვირილა.

დაგროვილი გვირილებით ბარათის მფლობელს ყოველდღიურად შეუძლია „გვირილას“ მაღაზიათა ქსელში შეღავათიანი ფასით პროდუქციის შეძენა. კომპანიას არც მინიმალური ზღვარი აქვს დაწესებული გვირილების გასანაღდებლად, მომხმარებელს ნებისმიერი ოდენობის ქულების დახარჯვის საშუალება აქვს.

აღსანიშნავია ისიც, რომ ყოველი თვის განმავლობაში განსაზღვრული გვირილების დაგროვების შემთხვევაში მომხმარებლებს შემდეგი თვის დასაწყისში დამატებით ერიცხებათ ბონუს-გვირილები.

თვის განმავლობაში 1,500-დან 2,500 გვირილამდე დაგროვების შემთხვევაში მომხმარებელს კომპანიისგან დამატებით 500 გვირილა ერიცხება.

2,500-დან 4,000 გვირილამდე დაგროვების შემთხვევაში დამატებით 1,000 გვირილას დარიცხვა ხდება.

ხოლო 4,000 ან მეტი გვირილას დაგროვების შემთხვევაში მომხმარებელს საჩუქრად 2,000 გვირილა გადაეცემა.

აქედან გამომდინარე, ჯამში „გვირილაში“დახარჯული თანხის 7.5%-მდე სარგებლის მიღებაა შესაძლებელი, რაც, გვირილას ქსელის განსაკუთრებულად დაბალ ფასებსაც თუ გავითვალისწინებთ, ძალიან კარგი შემოთავაზებაა.

გვირილას დაგროვების სისტემა მარტივია, მაგრამ მომხმარებლებს მაინც უჩნდებათ შეკითხვები, რაზეც ისინი კომპანიის ცხელ ხაზზე რეკავენ და ნებისმიერ შეკითხვაზე კომპეტენტურ პასუხს იღებენ.

ზოგადად ლოიალობის ბარათებს რომ დავუბრუნდეთ, შეგვიძლია თამამად ვთქვათ, რომ ეს სისტემა წლების განმავლობაში მნიშვნელოვნად განვითარდა, რამაც საცალო ვაჭრობასა და კომპანიების მარკეტინგულ სტრატეგიებში დიდი გარდატეხა მოახდინა. ის დღემდე რჩება მნიშვნელოვან მარკეტინგულ ინსტრუმენტად მომხმარებლების შენარჩუნებისა და გაყიდვების გაზრდის მიმართულებით.

R