მსოფლიო
სამართალი
პოლიტიკა

28

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის ოცდამეცხრე დღე დაიწყება 06:58-ზე, მთვარე თევზებშია საკმაოდ რთული დღეა. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ფინანსურ ოპერაციებს, ყოველგვარ ვაჭრობასა და სასამართლო საქმეს. სხვა დღისთვის გადადეთ უფროსთან შეხვედრა და საქმეებზე საუბარს. არ გირჩევთ მგზავრობას, საქმეების გარჩევას. მეტად დაისვენეთ. კარგია მსუბუქი ვარჯიში. დღეს ქორწინება დაუშვებელია. განქორწინების მიზეზი ერთ-ერთი მეუღლის ღალატი ან ტყუილი გახდება. სასურველია დაიცვათ მარხვა. ძილის წინ მიიღეთ შხაპი. რაციონიდან გამორიცხეთ ხორცეული, პურ-ფუნთუშეული და ტკბილეული.
საზოგადოება
Faceამბები
მოზაიკა
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
მეცნიერება
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
„ტოიოტა ცენტრი თბილისი“ -  ვცდილობთ, ჩვენს მომხმარებელს ყველა პირობა შევუქმნათ, რომ გარემოსდაცვითი პასუხისმგებლობა ჩვენთან ერთად გაიზიაროს
„ტოიოტა ცენტრი თბილისი“ -  ვცდილობთ, ჩვენს მომხმარებელს ყველა პირობა შევუქმნათ, რომ გარემოსდაცვითი პასუხისმგებლობა ჩვენთან ერთად გაიზიაროს

„ტო­ი­ო­ტა ცენ­ტრი თბი­ლი­სი“ საქ­მი­ა­ნო­ბის პრო­ცეს­ში მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად მი­იჩ­ნევს ეკო­მე­გობ­რუ­ლო­ბის პრინ­ცი­პე­ბის გა­ტა­რე­ბას, რაც კომ­პა­ნი­ის სო­ცი­ა­ლუ­რი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბის ერთ-ერთი მთა­ვა­რი მი­მარ­თუ­ლე­ბაა. მსგავ­სი მიდ­გო­მე­ბით, ტო­ი­ო­ტას პირ­ვე­ლი ოფი­ცი­ა­ლუ­რი დი­ლე­რი სა­ქარ­თვე­ლო­ში არა მხო­ლოდ იზი­ა­რებს „ტო­ი­ო­ტას“ ფი­ლო­სო­ფი­ა­სა და მის გლო­ბა­ლურ გა­რე­მოს­დაც­ვით გა­მოწ­ვე­ვებს, არა­მედ უზ­რუნ­ველ­ყოფს მომ­ხმა­რებ­ლის­თვის ტო­ი­ო­ტას ბრენ­დის იმ მო­დე­ლებ­სა და ორი­გი­ნა­ლი წარ­მო­ე­ბის ავ­ტო­ნა­წი­ლებ­ზე ხელ­მი­საწ­ვდო­მო­ბას, რო­მელ­თა ექ­სპლუ­ა­ტა­ცია გა­რე­მო­ზე მავ­ნე ზე­მოქ­მე­დე­ბას ამ­ცი­რებს.

„ტო­ი­ო­ტა ცენ­ტრი თბი­ლის­ში“ აღ­ნიშ­ნა­ვენ, რომ ეკო­მე­გობ­რუ­ლო­ბის კონ­ცეფ­ცი­ის და­ნერგვა თა­ნამ­შრომ­ლე­ბის გა­რე­მოს­დაც­ვი­თი ცნო­ბი­ე­რე­ბის გაღ­რმა­ვე­ბით იწყე­ბა, რად­გან კომ­პა­ნი­ის ეფექ­ტი­ა­ნი მარ­თვა შე­უძ­ლე­ბე­ლია თა­ნამ­შრო­მელ­თა ჩარ­თუ­ლო­ბის გა­რე­შე. ამ მიზ­ნით კომ­პა­ნია რე­გუ­ლა­რულ ტრე­ნინ­გებს ატა­რებს თა­ნამ­შრომ­ლე­ბის­თვის. მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, რომ ცენ­ტრში ყუ­რა­დღე­ბა ექ­ცე­ვა ელექტრო­ე­ნერ­გი­ი­სა და სას­მე­ლი წყლის რა­ცი­ო­ნა­ლუ­რად მოხ­მა­რე­ბას, ცენ­ტრის ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე გროვ­დე­ბა პლასტმა­სის ნარ­ჩე­ნე­ბი და შე­სა­ბა­მის კომ­პა­ნი­ას გა­და­სა­მუ­შავ­დებ­ლად გა­და­ე­ცე­მა, მუდ­მი­ვად ახ­ლდე­ბა სა­ხი­ფა­თო და სპე­ცი­ფი­კუ­რი ნარ­ჩე­ნე­ბის სწო­რად მარ­თვი­სა და მათი რე­ციკ­ლი­რე­ბის მე­თო­დე­ბი. „ტო­ი­ო­ტა ცენ­ტრი თბი­ლი­სი“ ერთ-ერთი პირ­ვე­ლი იყო ავ­ტო­ინ­დუსტრი­ის წარ­მო­მად­გენ­ლებს შო­რის სა­ქარ­თვე­ლო­ში, რო­მელ­მაც ნარ­ჩე­ნე­ბის მარ­თვა სა­ხელ­მწი­ფო რე­გუ­ლა­ცი­ე­ბის შე­სა­ბა­მი­სად და­ი­წყო და გა­რე­მოს­დაც­ვი­თი სა­კი­თხე­ბის მარ­თვის პრო­ცეს­შიც აქ­ტი­უ­რად ჩა­ერ­თო. სპე­ცი­ფი­კუ­რი ნარ­ჩე­ნე­ბის რე­ციკ­ლი­რე­ბის მხრივ კი, უნდა აღი­ნიშ­ნოს, რომ „ტო­ი­ო­ტა ცენ­ტრი თბი­ლი­სი“ ხე­ლახ­ლა მო­იხ­მარს ავ­ტო­მან­ქა­ნის გა­მო­ყე­ნე­ბულ და ნარ­ჩენ ზე­თებს. მათი რე­ციკ­ლი­რე­ბა ხდე­ბა ამე­რი­კუ­ლი წარ­მო­ე­ბის გათ­ბო­ბის სის­ტე­მა­ში, რომ­ლის ფუნ­ქცი­ო­ნი­რე­ბაც მე­ო­რად ზეთ­ზეა გათ­ვლი­ლი.

„ტო­ი­ო­ტა ცენ­ტრი თბი­ლი­სის“ ინ­ფორ­მა­ცი­ით, „ტო­ი­ო­ტა მო­ტორ კორ­პო­რა­ცია“ ეკო­ლო­გი­უ­რი პრობ­ლე­მე­ბის გა­დაჭ­რას ეკო­მე­გობ­რუ­ლი ინო­ვა­ცი­უ­რი ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის და­ნერგვით ცდი­ლობს. ავ­ტომ­წარ­მო­ებ­ლის უმ­თავ­სე­სი გა­რე­მოს­დაც­ვი­თი პრი­ო­რი­ტე­ტი 2050 წლამ­დე CO2-ის ნუ­ლო­ვა­ნი ემი­სი­აა, რო­გორც ახა­ლი თა­ო­ბის ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ის, ასე­ვე მთლი­ა­ნად სა­წარ­მოო პრო­ცეს­ში. „ტო­ი­ო­ტას“ ჰიბ­რი­დულძ­რა­ვი­ა­ნი მო­დე­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც უდი­დე­სი პო­პუ­ლა­რო­ბით სარ­გებ­ლობს მსოფ­ლი­ო­ში, ავ­ტომ­წარ­მო­ებ­ლის გლო­ბა­ლუ­რი გა­რე­მოს­დაც­ვი­თი კონ­ცეფ­ცი­ის ნა­წი­ლია. „ტო­ი­ო­ტამ“ გა­სუ­ლი სა­უ­კუ­ნის 90-იანი წლე­ბი­დან და­ი­წყო ჰიბ­რი­დულძ­რა­ვი­ა­ნი სე­რი­უ­ლი წარ­მო­ე­ბის მძლავ­რი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის შექ­მნა და 21-ე სა­უ­კუ­ნე­შიც პირ­ველ­მა შე­ა­ბი­ჯა ჰიბ­რი­დე­ბით. დღეს „ტო­ი­ო­ტა“ წარ­მა­ტე­ბით მუ­შა­ობს იმ მი­მარ­თუ­ლე­ბით, რომ ყვე­ლა სა­მო­დე­ლო ხაზი ჰიბ­რი­დე­ბით შე­ავ­სოს, რად­გან ამ ტი­პის ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბი გა­რე­მოს მი­ნი­მა­ლურ ზი­ანს აყე­ნებს. მარ­თა­ლია, ამ ეტაპ­ზე, სა­ერ­თა­შო­რი­სო სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო ბა­ზარ­ზე არ­სე­ბობს ნა­ხე­ვარ­გამ­ტა­რებ­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი დრო­ე­ბი­თი შე­ფერ­ხე­ბე­ბი, რაც გლო­ბა­ლუ­რი გა­მოწ­ვე­ვაა, მაგ­რამ მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, ყვე­ლა გა­მოწ­ვე­ვის გა­და­ლახ­ვა­ში „ტო­ი­ო­ტას“ კა­ი­ზე­ნუ­რი მარ­თვის მიდ­გო­მე­ბი ეხ­მა­რე­ბა. სწო­რედ ამი­ტომ, კორ­პო­რა­ცი­ა­ში იმე­დოვ­ნე­ბენ, რომ ამ გა­მოწ­ვე­ვა­საც მალე დაძ­ლე­ვენ. პა­რა­ლე­ლუ­რად, ავ­ტომ­წარ­მო­ე­ბე­ლი აქ­ტი­უ­რად ქმნის ისეთ ინო­ვა­ცი­ურ, უსაფრ­თხო და ალ­ტერ­ნა­ტი­ულ ტექ­ნო­ლო­გი­ებს, რომ­ლე­ბიც ეკო­ლო­გი­უ­რად სუფ­თა საწ­ვა­ვის, მათ შო­რის „მწვა­ნე წყალ­ბა­დის“ მოხ­მა­რე­ბა­ზეა და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი.

რო­გორც კომ­პა­ნი­ა­ში გან­მარ­ტა­ვენ, სა­ქარ­თვე­ლო­ში ჰიბ­რი­დებ­ზე მო­თხოვ­ნა წლი­დან წლამ­დე მზარ­დია, თუმ­ცა „ტო­ი­ო­ტას“ ჰიბ­რი­დუ­ლი ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბით მომ­ხმა­რებ­ლის და­ინ­ტე­რე­სე­ბა ერ­თბა­შად არ მომ­ხდა­რა. წლე­ბის მან­ძილ­ზე მომ­ხმა­რებ­ლის სკეფ­სი­სის დაძ­ლე­ვა­სა და მისი ცნო­ბი­ე­რე­ბის ამაღ­ლე­ბა­ში, „ტო­ი­ო­ტა ცენ­ტრი თბი­ლისს“, რო­გორც ტო­ი­ო­ტას პირ­ველ ოფი­ცი­ა­ლურ დი­ლერს სა­ქარ­თვე­ლო­ში, სო­ლი­დუ­რი წვლი­ლი მი­უ­ძღვის. შე­დე­გად, ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში მომ­ხმა­რე­ბელს ნა­ბიჯ-ნა­ბიჯ უყა­ლიბ­დე­ბა სო­ცი­ა­ლუ­რი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა და გა­ცი­ლე­ბით მეტს ფიქ­რობს, თუ რო­გორ შე­ამ­ცი­როს გა­რე­მო­ზე მავ­ნე ზე­მოქ­მე­დე­ბა. მთა­ვა­რია ისიც, რომ მო­ქა­ლა­ქე­ებს, რომ­ლე­ბიც ავ­ტო­მო­ბილს მარ­თა­ვენ, უკვე კმა­ყო­ფი­ლე­ბას ანი­ჭებთ ის გო­ნივ­რუ­ლი გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბე­ბი, რო­მელ­საც თვი­თონ იღე­ბენ, რად­გან წი­ნას­წარ იცი­ან, რომ თა­ვი­ან­თი ქმე­დე­ბე­ბით გა­რე­მოს ნაკ­ლე­ბად და­ა­ზი­ა­ნე­ბენ. „ტო­ი­ო­ტას“ ფი­ლო­სო­ფი­აც სწო­რედ ასეთ მიდ­გო­მებს ეფუძ­ნე­ბა: შე­უქ­მნას მომ­ხმა­რე­ბელს ყვე­ლა პი­რო­ბა, რომ ის მე­ტად ეკო­მე­გობ­რუ­ლი გახ­დეს, ავ­ტომ­წარ­მო­ე­ბელ­თან ერ­თად იტ­ვირ­თოს სო­ცი­ა­ლუ­რი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა და მნიშ­ვნე­ლო­ვან გა­რე­მოს­დაც­ვით პრო­ცე­სებ­ში მას პარტნი­ო­რო­ბა გა­უ­წი­ოს.

NS

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
16 ხიდი და 3 კვანძი, ვნახოთ სად გაივლის და რა დაჯდება თბილისის შემოვლითი გზის 11 კმ-იანი მონაკვეთი
ავტორი:

„ტოიოტა ცენტრი თბილისი“ -  ვცდილობთ, ჩვენს მომხმარებელს ყველა პირობა შევუქმნათ, რომ გარემოსდაცვითი პასუხისმგებლობა ჩვენთან ერთად გაიზიაროს

„ტოიოტა ცენტრი თბილისი“ -  ვცდილობთ, ჩვენს მომხმარებელს ყველა პირობა შევუქმნათ, რომ გარემოსდაცვითი პასუხისმგებლობა ჩვენთან ერთად გაიზიაროს

„ტოიოტა ცენტრი თბილისი“ საქმიანობის პროცესში მნიშვნელოვნად მიიჩნევს ეკომეგობრულობის პრინციპების გატარებას, რაც კომპანიის სოციალური პასუხისმგებლობის ერთ-ერთი მთავარი მიმართულებაა. მსგავსი მიდგომებით, ტოიოტას პირველი ოფიციალური დილერი საქართველოში არა მხოლოდ იზიარებს „ტოიოტას“ ფილოსოფიასა და მის გლობალურ გარემოსდაცვით გამოწვევებს, არამედ უზრუნველყოფს მომხმარებლისთვის ტოიოტას ბრენდის იმ მოდელებსა და ორიგინალი წარმოების ავტონაწილებზე ხელმისაწვდომობას, რომელთა ექსპლუატაცია გარემოზე მავნე ზემოქმედებას ამცირებს.

„ტოიოტა ცენტრი თბილისში“ აღნიშნავენ, რომ ეკომეგობრულობის კონცეფციის დანერგვა თანამშრომლების გარემოსდაცვითი ცნობიერების გაღრმავებით იწყება, რადგან კომპანიის ეფექტიანი მართვა შეუძლებელია თანამშრომელთა ჩართულობის გარეშე. ამ მიზნით კომპანია რეგულარულ ტრენინგებს ატარებს თანამშრომლებისთვის. მნიშვნელოვანია, რომ ცენტრში ყურადღება ექცევა ელექტროენერგიისა და სასმელი წყლის რაციონალურად მოხმარებას, ცენტრის ტერიტორიაზე გროვდება პლასტმასის ნარჩენები და შესაბამის კომპანიას გადასამუშავდებლად გადაეცემა, მუდმივად ახლდება სახიფათო და სპეციფიკური ნარჩენების სწორად მართვისა და მათი რეციკლირების მეთოდები. „ტოიოტა ცენტრი თბილისი“ ერთ-ერთი პირველი იყო ავტოინდუსტრიის წარმომადგენლებს შორის საქართველოში, რომელმაც ნარჩენების მართვა სახელმწიფო რეგულაციების შესაბამისად დაიწყო და გარემოსდაცვითი საკითხების მართვის პროცესშიც აქტიურად ჩაერთო. სპეციფიკური ნარჩენების რეციკლირების მხრივ კი, უნდა აღინიშნოს, რომ „ტოიოტა ცენტრი თბილისი“ ხელახლა მოიხმარს ავტომანქანის გამოყენებულ და ნარჩენ ზეთებს. მათი რეციკლირება ხდება ამერიკული წარმოების გათბობის სისტემაში, რომლის ფუნქციონირებაც მეორად ზეთზეა გათვლილი.

„ტოიოტა ცენტრი თბილისის“ ინფორმაციით, „ტოიოტა მოტორ კორპორაცია“ ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრას ეკომეგობრული ინოვაციური ტექნოლოგიების დანერგვით ცდილობს. ავტომწარმოებლის უმთავსესი გარემოსდაცვითი პრიორიტეტი 2050 წლამდე CO2-ის ნულოვანი ემისიაა, როგორც ახალი თაობის ავტომობილების ექსპლუატაციის, ასევე მთლიანად საწარმოო პროცესში. „ტოიოტას“ ჰიბრიდულძრავიანი მოდელები, რომლებიც უდიდესი პოპულარობით სარგებლობს მსოფლიოში, ავტომწარმოებლის გლობალური გარემოსდაცვითი კონცეფციის ნაწილია. „ტოიოტამ“ გასული საუკუნის 90-იანი წლებიდან დაიწყო ჰიბრიდულძრავიანი სერიული წარმოების მძლავრი ავტომობილების შექმნა და 21-ე საუკუნეშიც პირველმა შეაბიჯა ჰიბრიდებით. დღეს „ტოიოტა“ წარმატებით მუშაობს იმ მიმართულებით, რომ ყველა სამოდელო ხაზი ჰიბრიდებით შეავსოს, რადგან ამ ტიპის ავტომობილები გარემოს მინიმალურ ზიანს აყენებს. მართალია, ამ ეტაპზე, საერთაშორისო საავტომობილო ბაზარზე არსებობს ნახევარგამტარებთან დაკავშირებული დროებითი შეფერხებები, რაც გლობალური გამოწვევაა, მაგრამ მიუხედავად ამისა, ყველა გამოწვევის გადალახვაში „ტოიოტას“ კაიზენური მართვის მიდგომები ეხმარება. სწორედ ამიტომ, კორპორაციაში იმედოვნებენ, რომ ამ გამოწვევასაც მალე დაძლევენ. პარალელურად, ავტომწარმოებელი აქტიურად ქმნის ისეთ ინოვაციურ, უსაფრთხო და ალტერნატიულ ტექნოლოგიებს, რომლებიც ეკოლოგიურად სუფთა საწვავის, მათ შორის „მწვანე წყალბადის“ მოხმარებაზეა დაფუძნებული.

როგორც კომპანიაში განმარტავენ, საქართველოში ჰიბრიდებზე მოთხოვნა წლიდან წლამდე მზარდია, თუმცა „ტოიოტას“ ჰიბრიდული ტექნოლოგიებით მომხმარებლის დაინტერესება ერთბაშად არ მომხდარა. წლების მანძილზე მომხმარებლის სკეფსისის დაძლევასა და მისი ცნობიერების ამაღლებაში, „ტოიოტა ცენტრი თბილისს“, როგორც ტოიოტას პირველ ოფიციალურ დილერს საქართველოში, სოლიდური წვლილი მიუძღვის. შედეგად, ჩვენს ქვეყანაში მომხმარებელს ნაბიჯ-ნაბიჯ უყალიბდება სოციალური პასუხისმგებლობა და გაცილებით მეტს ფიქრობს, თუ როგორ შეამციროს გარემოზე მავნე ზემოქმედება. მთავარია ისიც, რომ მოქალაქეებს, რომლებიც ავტომობილს მართავენ, უკვე კმაყოფილებას ანიჭებთ ის გონივრული გადაწყვეტილებები, რომელსაც თვითონ იღებენ, რადგან წინასწარ იციან, რომ თავიანთი ქმედებებით გარემოს ნაკლებად დააზიანებენ. „ტოიოტას“ ფილოსოფიაც სწორედ ასეთ მიდგომებს ეფუძნება: შეუქმნას მომხმარებელს ყველა პირობა, რომ ის მეტად ეკომეგობრული გახდეს, ავტომწარმოებელთან ერთად იტვირთოს სოციალური პასუხისმგებლობა და მნიშვნელოვან გარემოსდაცვით პროცესებში მას პარტნიორობა გაუწიოს.

NS