სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი

28

თებერვალი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

საზოგადოება
მსოფლიო
Faceამბები
მოზაიკა
მეცნიერება
სამხედრო
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"მე დედამიწის მოქალაქე ვარ!" - გიგა აგლაძის ქართულ-ამერიკული პროექტები და შემოქმედებითი წარმატებები
"მე დედამიწის მოქალაქე ვარ!" - გიგა აგლაძის ქართულ-ამერიკული პროექტები და შემოქმედებითი წარმატებები

რე­ჟი­სო­რი, მუ­სი­კო­სი და სა­ერ­თოდ, მრა­ვალ­მხრივ ნი­ჭი­ე­რი ადა­მი­ა­ნი გიგა აგ­ლა­ძე უკვე რამ­დე­ნი­მე წე­ლია, უცხო­ეთ­ში აქ­ტი­უ­რად მოღ­ვა­წე­ობს, თუმ­ცა სა­ქარ­თვე­ლოს­თან მუდ­მი­ვი კონ­ტაქ­ტი აქვს.

რამ­დე­ნი­მე თვის წინ, თბი­ლის­ში უკ­რა­ი­ნას კონ­ცერ­ტი მი­უ­ძღვნა, სა­დაც თა­ვის ბენდთან და სიმ­ფო­ნი­ურ ორ­კესტრთან ერ­თად ცო­ცხლად უკ­რავ­და და მღე­რო­და. ეს ჩა­ნა­წე­რი ცოტა ხნის წინ ერთ-ერთი ტე­ლე­ვი­ზი­ი­თაც გად­მო­ი­ცა. "სულ რა­ღა­ცას ვა­კე­თებ, არ ვჩერ­დე­ბი. ეს არის ცხოვ­რე­ბა, ეს არის არტი. ყვე­ლა­ფე­რი უნდა მო­ას­წრო. თან, რო­დე­საც ხე­ლო­ვან ადა­მი­ანს ამ­დე­ნი იდეა გა­წუ­ხებს, ამ­დე­ნი რა­ღა­ცის გა­კე­თე­ბა გინ­და, ეს ყვე­ლა­ფე­რი შიგ­ნი­დან თუ გა­რე­დან გჭამს, არ გას­ვე­ნებს, ძილ­შიც გე­ფიქ­რე­ბა, სხვა­ნა­ი­რად არ გა­მო­დის... ხან სცე­ნარს ვწერ, ხან ვხა­ტავ, ხან მუ­სი­კას ვწერ...“ - გვე­უბ­ნე­ბა გიგა აგ­ლა­ძე, რო­მელ­საც ლოს-ან­ჯე­ლეს­ში და­ვუ­კავ­შირ­დით.

მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, რომ ის ფილ­მის გა­და­სა­ღე­ბად ემ­ზა­დე­ბა, რო­მელ­საც "დედა ერთი სა­ა­თით“ ერ­ქმე­ვა.

გიგა აგ­ლა­ძე:

- ეს აქ­ტუ­ა­ლუ­რი დრა­მა იქ­ნე­ბა, რო­მე­ლიც ემიგ­რა­ცი­ა­სა და პა­ტა­რა ბავ­შვის ცხოვ­რე­ბა­ზე მოგ­ვი­თხრობს. სა­ინ­ტე­რე­სო თან­ხვედ­რა მოხ­და, - სცე­ნა­რი 10 წლის წინ დავ­წე­რე. ასე ხდე­ბა ხოლ­მე - ვწერ, თა­რო­ზე ვდებ და შემ­დეგ ყვე­ლას თა­ვი­სი დრო მოს­დის. მოკ­ლედ, იმის დრო დად­გა, რომ ეს სცე­ნა­რი გა­ცო­ცხლე­ბუ­ლი­ყო... გარ­და იმი­სა, რომ ფილ­მის პერ­სო­ნა­ჟე­ბი ემიგ­რა­ცი­ა­ში არი­ან, პა­ტა­რა გო­გო­ნას ლე­ი­კე­მია აქვს. აქ კი­დევ ერთი თან­ხვედ­რაა - სცე­ნა­რი ქარ­თვე­ლებ­ზე და უკ­რა­ი­ნე­ლებ­ზეა... ჩვენ ხომ სა­ერ­თო გა­სა­ჭი­რი გვაქვს?! თუმ­ცა, არ მგო­ნია, ეს მარ­ტო ჩვე­ნი გა­სა­ჭი­რი იყოს, მსოფ­ლი­ოს პრობ­ლე­მაა. უბ­რა­ლოდ, აქ­ტი­ურ ფა­ზა­ში დღეს უკ­რა­ი­ნაა, გუ­შინ სა­ქარ­თვე­ლო იყო. ახლა ამა­ზე აქ­ტუ­ა­ლუ­რი ჩემი შე­მოქ­მე­დე­ბი­დან ნამ­დვი­ლად არა­ფე­რია. ამი­ტომ გად­მო­ვი­ღე თა­რო­დან სცე­ნა­რი, გა­ვა­ცო­ცხლე და ამე­რი­კა­ში ჩა­მო­ვი­ტა­ნე.

ამ თე­მა­ზე აქვე, ერთ ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სო ადა­მი­ან­თან ერ­თად ვი­მუ­შა­ვე. მოკ­ლედ, უკვე შეგ­ვიძ­ლია მად­რიდ­ში წა­ვი­დეთ და შე­მოდ­გო­მის ბო­ლოს ფილ­მის გა­და­ღე­ბა და­ვი­წყოთ. მთავ­რი ამ­ბა­ვი მად­რიდ­ში ხდე­ბა, ფილ­მი სრულ­მეტ­რა­ჟი­ა­ნია, ქას­თინ­გში მა­ღა­ლი კლა­სის ეს­პა­ნე­ლი მსა­ხი­ო­ბე­ბი მო­ნა­წი­ლე­ო­ბენ. დე­ტა­ლე­ბის მე­ტად გამ­ჟღავ­ნე­ბის უფ­ლე­ბა არ მაქვს. ფილ­მს სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თვის არა­ერ­თი ძა­ლი­ან ცნო­ბი­ლი სა­ხე­ლი და­უ­კავ­შირ­დე­ბა, და­ვე­ლო­დოთ...

- ფილ­მს მა­ყუ­რე­ბე­ლი რო­დის იხი­ლავს?

- ჩემი ვა­რა­უ­დით, ფილ­მი მზად 2023 წლის სექ­ტემ­ბრის­თვის იქ­ნე­ბა ან შე­საძ­ლოა, 2024-შიც გა­მო­ვი­დეს. ჩემი დიდი სურ­ვი­ლია, სა­ფეს­ტი­ვა­ლო ცხოვ­რე­ბა ჰქონ­დეს, შემ­დეგ დარ­ბა­ზებ­ში გა­მო­ვი­დეს და მერე უკვე სხვა პლატ­ფორ­მებ­ზე.

- თუმ­ცა ამ ფილ­მამ­დე "მე­ო­რე მე,“ დე­ვით ლინჩთან ერ­თად გა­და­ი­ღეთ, რო­მე­ლიც უკვე ნახა ქარ­თველ­მა მა­ყუ­რე­ბელ­მა...

- ფილ­მი აშშ-ში 20 შტა­ტის კი­ნო­დარ­ბაზ­სა და კა­ნა­დის კი­ნო­თე­ატ­რებ­ში გა­მო­ვი­და. ამას თა­ვად ამე­რი­კა­ში ცოტა ახერ­ხებს. ამი­ტომ ალ­ბათ ამ თვალ­საზ­რი­სით პირ­ვე­ლი ქარ­თვე­ლი ვარ. ამას­თა­ნა­ვე, ჩემი ფილ­მის აღ­მას­რუ­ლე­ბე­ლი პრო­დი­უ­სე­რი მსოფ­ლიო კი­ნო­ლე­გენ­და დე­ვიდ ლინ­ჩი გახ­და. მე პრო­დი­უ­სე­რი, სცე­ნა­რის ავ­ტო­რი და რე­ჟი­სო­რი ვარ. ამ ცოტა ხნის წინ, ჰო­ლან­დი­ა­ში, კი­ნო­ფეს­ტი­ვალ­ზე მე და დე­ვიდ ლინჩმა ერ­თად, სა­უ­კე­თე­სო პრო­დი­უ­სე­რის ჯილ­დო მი­ვი­ღეთ, რაც მე­ა­მა­ყე­ბა.

ფილ­მის პოსტპ­რო­დუქ­ცია ამე­რი­კა­ში გა­კეთ­და, მუ­სი­კაც აქ და­ი­წე­რა... დამ­თავ­რე­ბუ­ლი არ გვქონ­და, რომ ეს პან­დე­მია და­ი­წყო, ამან პრო­ცე­სი გა­ა­ჩე­რა და შეც­ვა­ლა ყვე­ლა­ფე­რი. ფილ­მის წარ­დგე­ნა, პრაქ­ტი­კუ­ლად, 2022 წლის და­სა­წყის­ში მოხ­და. "მე­ო­რე მე“ თბი­ლის­შიც, რამ­დე­ნი­მე თვე კი­ნო­თე­ატ­რებ­ში გა­დი­ო­და და ჩა­მო­სუ­ლიც ვი­ყა­ვი.

- ემო­ცი­უ­რად რას ნიშ­ნავს ეს ყვე­ლა­ფე­რი თქვენ­თვის - უცხო ქვე­ყა­ნა­ში ამ­დენს რო­გორ ახერ­ხებთ?

- ...სა­ქარ­თვე­ლო­ში კო­ვი­დის პე­რი­ოდ­ში ჩა­მო­ვე­დი. ვერ მო­ვის­ვე­ნე და კო­ვიდ­ზე მოკ­ლე­მეტ­რა­ჟი­ა­ნი მხატ­ვრუ­ლი ფილ­მი "მა­ი­სის 47 დღე“ გა­და­ვი­ღე. თუ შე­მოქ­მე­დი ხარ, სხვა­ნა­ი­რად აბა, რო­გორ?! იყო დრო, მე­რი­დე­ბო­და, სა­კუ­თა­რი თა­ვის­თვის შე­მოქ­მე­დი და­მერ­ქმია. რაც ასა­კი მე­მა­ტე­ბა ვხდე­ბი, რომ შე­მოქ­მე­დი ვარ, იმი­ტომ, რომ შე­მოქ­მე­დე­ბის გა­რე­შე არ შე­მიძ­ლია. სა­ქარ­თვე­ლო­შიც სულ რა­ღა­ცას ვა­კე­თებ. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ სულ ჰა­ერ­ში ვარ, მუდ­მი­ვად მაქვს შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი საქ­მი­ა­ნო­ბის სურ­ვი­ლი...

- რა არის თქვენ­თვის მთა­ვა­რი?

- მთა­ვა­რია, ვი­ცო­დეთ, რა გვინ­და - რო­დე­საც ვი­ცით, გა­მო­დის, უკვე მი­ზანს ვი­სა­ხავთ და ამ მიზ­ნის­კენ მივ­დი­ვართ. მი­ზა­ნი რამ­დე­ნად მალე სრულ­დე­ბა, ეს სხვა სა­კი­თხია... ხან შეც­დო­მებს ვუშ­ვებთ, ხან ზედ­მე­ტად ვფიქ­რობთ ამა­ზე, მაგ­რამ რო­დე­საც კოს­მოს­ში ჩვენს იდე­ებს და აზ­რებს ვუშ­ვებთ, ანუ იმას, რაც ამ "მინ­და­ზე“ მაღ­ლა დგას, ზუს­ტად ვიცი, აუ­ცი­ლებ­ლად გა­მო­ვა. უბ­რა­ლოდ, ამ ყვე­ლა­ფერს ბევ­რი შრო­მა უნდა.

ცხოვ­რე­ბა­ში ჩემ­თვის მთა­ვა­რი თა­ვი­სუფ­ლე­ბაა. თუ თა­ვი­სუფ­ლე­ბა არ გაქვს, თუ გრცხვე­ნია, გე­რი­დე­ბა (ჩარ­ჩო­ე­ბი­დან ამო­ვარ­დნას არ ვგუ­ლის­ხმობ, ოქ­როს შუ­ა­ლე­დის და­ჭე­რა­ზე ვლა­პა­რა­კობ), მა­შინ რა­ი­მე შექ­მნა, წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლია... ხე­ლოვ­ნე­ბას თა­ვი­სუფ­ლე­ბა უყ­ვარს, კა­ნო­ნე­ბის დარ­ღვე­ვა... სხვის გად­მო­კო­პი­რე­ბას კი არ უნდა ცდი­ლობ­დე, შენი უნდა შექ­მნა. თუ შენ­სას ქმნი, მა­შინ ყვე­ლას­თვის მი­სა­ღე­ბი ხარ.

მე­ო­რე ისაა, რომ შენი ხელ­წე­რა ისე ვერ შე­იქ­მნე­ბა, თუ სა­კუ­თარ პი­როვ­ნე­ბას არ იც­ნობ. სა­კუ­თა­რი თავი უნდა გა­იც­ნო. ამას კი მა­რი­ლად თა­ვი­სუფ­ლე­ბას მო­აყ­რი, სხვა­ნა­ი­რად არა­ფე­რი გა­მო­ვა. თუ შენი სათ­ქმე­ლის თქმა გე­რი­დე­ბა, ვე­რას­დროს ვე­რა­ფერს მი­აღ­წევ. მსა­ხი­ო­ბებს, ვინც ჩემს ფილმში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბენ, ვე­კი­თხე­ბო­დი - ვინ არის თქვე­ნი ყვე­ლა­ზე ახლო მე­გო­ბა­რი? ასა­ხე­ლებ­დნენ. უფრო ახლო, რო­მელ­საც ყვე­ლა­ფერს გა­ან­დობთ-მეთ­ქი... მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, ვი­ცო­დეთ, რომ ჩვენ­ში მე­ო­რე მე ცხოვ­რობს, რო­მელ­საც ვე­ლა­პა­რა­კე­ბით. ჩვენ მარ­ტო არას­დროს ვართ... მჯე­რა, რომ ჩემ­ში კი­დევ ერთი პირი ცხოვ­რობს. ის რჩე­ვებ­საც მაძ­ლევს...

- გიგა, კინო თუ მუ­სი­კა?

- მუ­სი­კა ალ­ბათ მე ვარ, - რაც და­ვი­ბა­დე, ვმღე­რი, მაგ­რამ კინო ის არის, რაც მინ­და ვა­კე­თო. თა­ნაც ის ხომ ყვე­ლა­ფერს აერ­თი­ა­ნებს. როცა ამ პრო­ცეს­ში ხარ, ადა­მი­ა­ნებ­თან გაქვს ურ­თი­ერ­თო­ბა, პერ­სო­ნა­ჟებს წარ­მო­იდ­გენ... ამას­თა­ნა­ვე, მწე­რა­ლიც ვარ, სცე­ნა­რებ­საც ვწერ...

- წლე­ბის წინ, რო­დე­საც პრო­ფე­სია აირ­ჩი­ეთ, მო­მა­ვალ რე­ჟი­სორს, რა გეგ­მე­ბი გქონ­დათ?

- ივა­ნე ჯა­ვა­ხიშ­ვი­ლის სა­ხე­ლო­ბის თბი­ლი­სის სა­ხელ­მწი­ფო უნი­ვერ­სი­ტე­ტი თა­ვი­დან ფი­ნან­სე­ბი­სა და კრე­დი­ტე­ბის გან­ხრით და­ვამ­თავ­რე. მერე მივ­ხვდი, რომ ის არა­ფერ შუ­ა­ში იყო და "თე­ატ­რა­ლურ­ში“ კი­ნო­რე­ჟი­სუ­რის გან­ხრით ჩა­ვა­ბა­რე - რეზო ჩხე­ი­ძის სა­ხე­ლოს­ნო და­ვამ­თავ­რე.

თა­ვი­დან­ვე დარ­წმუ­ნე­ბუ­ლი ვი­ყა­ვი და ზუს­ტად ვი­ცო­დი, რა უნდა გა­მე­კე­თე­ბი­ნა. თუმ­ცა ჯერ ჩემი სი­ტყვა არ მაქვს ბო­ლომ­დე ნათ­ქვა­მი... კი­ნო­რე­ჟი­სო­რო­ბა ძა­ლი­ან რთუ­ლია. მა­ში­ნაც ასე ვი­ყა­ვი, მჯე­რო­და, ვი­ცო­დი, რომ რა­ღაც ისეთს გა­ვა­კე­თებ­დი, რი­თაც ამ სფე­რო­ში ჩემს მაქ­სი­მუმს მი­ვაღ­წევ­დი.

- ემიგ­რან­ტის სტა­ტუ­სი გაქვთ თუ შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი მივ­ლი­ნე­ბე­ბის რე­ჟიმ­ში გი­წევთ ძი­რი­თა­დად უცხო­ეთ­ში ყოფ­ნა?

- სა­ერ­თოდ ვერ ვი­ტან სი­ტყვას "ემიგ­რა­ცია". ზოგ­მა იცის თქმა, - "მე წა­ვე­დი“. სად წახ­ვე­დი? მე დე­და­მი­წის მო­ქა­ლა­ქე ვარ. თუ დე­და­მი­წას გავ­ცდე­ბი და მთვა­რე­ზე, მარსზე მო­მი­წევს გამ­გზავ­რე­ბა, მა­შინ შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, რომ - "მე წა­ვე­დი“. მაგ­რამ რად­გა­ნაც დე­და­მი­წის მო­ქა­ლა­ქე ვარ და ჩემ­თვის მთა­ვა­რია ადა­მი­ა­ნი, ბუ­ნე­ბა, ბუ­ნე­ბის შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბა, ეკო­ლო­გი­უ­რი პრობ­ლე­მე­ბი, რო­მე­ლიც ძა­ლი­ან მა­წუ­ხებს, არ­სად გავ­დი­ვარ, დე­და­მი­წა­ზე ვრჩე­ბი. სხვა­დას­ხვა კონ­ტი­ნენტზე ყოფ­ნა არა­ფერს ნიშ­ნავს. ჩვენ შო­რის დის­ტან­ცია რამ­დე­ნი­მე კი­ლო­მეტ­რია - ამას მა­თე­მა­ტი­კა გვი­ზო­მავს, რა­საც არა­ნა­ი­რი მნიშ­ვნე­ლო­ბა არ აქვს. ყვე­ლა­ნი დე­და­მი­წის მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბი ვართ.

- მუ­სი­კა, რო­მე­ლიც თქვენ­თვის ძალ­ზე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, ე.ი. და­პა­უ­ზე­ბუ­ლი არ გაქვთ?

- არა­ვი­თარ შემ­თხვე­ვა­ში, ცო­ცხალ ჯგუფ­ში მა­შინ ვუკ­რავ­დი, ვმღე­რო­დი და ბენ­დი მყავ­და სა­ერ­თოდ, ჯერ ხალ­ხს რომ "ეძი­ნა“ (ყვე­ლა­ზე არ მაქვს ლა­პა­რა­კი)... არა, გა­ჩე­რე­ბუ­ლი არ ვარ. თუ მუ­სი­კა­ლუ­რად გავ­ჩერ­დი, მოვ­კვდე­ბი... დღეს უკვე სოლო მომ­ღერ­ლებს ცო­ცხა­ლი ბენ­დე­ბი ჰყავთ, რა­საც მი­ვე­სალ­მე­ბი, მომ­წონს და ყვე­ლას დიდ პა­ტივს ვცემ. ჩემი ბოლო კონ­ცერ­ტი მა­ყუ­რე­ბელ­მა ნახა კი­დეც, ცო­ცხა­ლი კონ­ცერ­ტი სიმ­ფო­ნი­ურ ორ­კესტრთან ერ­თად...

- სა­მო­მავ­ლოდ რა გეგ­მე­ბი გაქვთ?

- ახლა ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ფილ­მის "დედა ერთი სა­ა­თით“ გა­და­ღე­ბა. ამის­თვის მო­სამ­ზა­დე­ბე­ლი სა­მუ­შა­ო­ე­ბია ჩა­სა­ტა­რე­ბე­ლი. შემ­დეგ ახალ ეტაპ­ზე უნდა გა­და­ვი­დე - სე­რი­ა­ლის ჩა­ნა­ფიქ­რი მაქვს, რო­მე­ლიც სა­ქარ­თვე­ლო­ში მინ­და, გა­და­ვი­ღო. შე­იძ­ლე­ბა უცხო­უ­რი კომ­პა­ნია ჩა­მო­ვიყ­ვა­ნო, რო­მე­ლიც ამ სე­რი­ა­ლით და­ინ­ტე­რე­სე­ბუ­ლი იქ­ნე­ბა, ძა­ლი­ან მომ­წონს ამ პრო­ექ­ტის თე­მა­ტი­კა.

ჩემი აზ­რით, ადა­მი­ა­ნებს ერ­თმა­ნე­თის სიყ­ვა­რუ­ლი აკ­ლი­ათ. ჩემ­თვის უკ­რა­ი­ნის ომის კად­რე­ბის ხილ­ვა 21-ე სა­უ­კუ­ნე­ში, კა­ტას­ტრო­ფა იყო. რო­გორ შე­იძ­ლე­ბა, ადა­მი­ა­ნებს ასე მო­ექ­ცე?! მა­შინ, რო­დე­საც მე­ტად უნდა განვვი­თარ­დეთ, წინ წა­ვი­დეთ, ამ დროს ასე­თი რამ ხდე­ბა. ამი­ტომ ვამ­ბობ, რომ სიყ­ვა­რუ­ლი გვაკ­ლია. შეგ­რძნე­ბე­ბი, ემო­ცი­ე­ბი, ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბი, ერ­თმა­ნე­თის ტკი­ვი­ლის გა­ზი­ა­რე­ბა, მის­გან არ­გაქ­ცე­ვა - არის მთა­ვა­რი. და­დე­ბით­ზე უნდა ვი­ფიქ­როთ. დილა მად­ლო­ბით უნდა და­ვი­წყოთ, რომ კი­დევ ერთი დღე გაგ­ვი­თენ­და. ყვე­ლამ უნდა გა­და­წყვი­ტოს, რომ ერ­თმა­ნეთს ერთ დღეს თუნ­დაც მად­ლო­ბა გა­და­ვუ­ხა­დოთ - უბ­რა­ლოდ, მად­ლო­ბა ყვე­ლაფ­რის­თვის და არაფ­რის­თვის. წარ­მო­იდ­გი­ნეთ, რამ­ხე­ლა პო­ზი­ტი­ვი იქ­ნე­ბა... სამ­წუ­ხა­როა, რომ ასე არ ხდე­ბა. ჩვენ ადა­მი­ა­ნებს ერ­თმა­ნე­თი გვჭირ­დე­ბა. სიყ­ვა­რუ­ლი უნდა იყოს ერ­თმნიშ­ვნე­ლოვ­ნად მთა­ვა­რი! ამის გა­რე­შე ვე­რა­ფერს გა­ა­კე­თებ. ასე რომ, მიყ­ვარს ჩემი საქ­მე, ვა­კე­თებ მას და ვემ­სა­ხუ­რე­ბი ადა­მი­ა­ნებს.

მკითხველის კომენტარები / 10 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
100 წლის შემდეგ
4

მე ამ გალაკტიკის მოქალაქე ვარ და დედამიწიდან თუ წავალ სხვაგან წასულად არ ვითვლები )))

პიპინია ერისთავი
5

ალბათ ისეთივე რეჟისორია, როგორც აგული პაგანინის დონის მევიოლინე იყო 

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ვრცელდება კადრები სტიქიის ზონიდან, სადაც ჩანს თუ როგორ ხდება მიუდგომელ ტერიტორიაზე, საკვებისა და სხვა საჭირო ნივთების გადაცემა
ავტორი:

"მე დედამიწის მოქალაქე ვარ!" - გიგა აგლაძის ქართულ-ამერიკული პროექტები და შემოქმედებითი წარმატებები

"მე დედამიწის მოქალაქე ვარ!" - გიგა აგლაძის ქართულ-ამერიკული პროექტები და შემოქმედებითი წარმატებები

რეჟისორი, მუსიკოსი და საერთოდ, მრავალმხრივ ნიჭიერი ადამიანი გიგა აგლაძე უკვე რამდენიმე წელია, უცხოეთში აქტიურად მოღვაწეობს, თუმცა საქართველოსთან მუდმივი კონტაქტი აქვს.

რამდენიმე თვის წინ, თბილისში უკრაინას კონცერტი მიუძღვნა, სადაც თავის ბენდთან და სიმფონიურ ორკესტრთან ერთად ცოცხლად უკრავდა და მღეროდა. ეს ჩანაწერი ცოტა ხნის წინ ერთ-ერთი ტელევიზიითაც გადმოიცა. "სულ რაღაცას ვაკეთებ, არ ვჩერდები. ეს არის ცხოვრება, ეს არის არტი. ყველაფერი უნდა მოასწრო. თან, როდესაც ხელოვან ადამიანს ამდენი იდეა გაწუხებს, ამდენი რაღაცის გაკეთება გინდა, ეს ყველაფერი შიგნიდან თუ გარედან გჭამს, არ გასვენებს, ძილშიც გეფიქრება, სხვანაირად არ გამოდის... ხან სცენარს ვწერ, ხან ვხატავ, ხან მუსიკას ვწერ...“ - გვეუბნება გიგა აგლაძე, რომელსაც ლოს-ანჯელესში დავუკავშირდით.

მნიშვნელოვანია, რომ ის ფილმის გადასაღებად ემზადება, რომელსაც "დედა ერთი საათით“ ერქმევა.

გიგა აგლაძე:

- ეს აქტუალური დრამა იქნება, რომელიც ემიგრაციასა და პატარა ბავშვის ცხოვრებაზე მოგვითხრობს. საინტერესო თანხვედრა მოხდა, - სცენარი 10 წლის წინ დავწერე. ასე ხდება ხოლმე - ვწერ, თაროზე ვდებ და შემდეგ ყველას თავისი დრო მოსდის. მოკლედ, იმის დრო დადგა, რომ ეს სცენარი გაცოცხლებულიყო... გარდა იმისა, რომ ფილმის პერსონაჟები ემიგრაციაში არიან, პატარა გოგონას ლეიკემია აქვს. აქ კიდევ ერთი თანხვედრაა - სცენარი ქართველებზე და უკრაინელებზეა... ჩვენ ხომ საერთო გასაჭირი გვაქვს?! თუმცა, არ მგონია, ეს მარტო ჩვენი გასაჭირი იყოს, მსოფლიოს პრობლემაა. უბრალოდ, აქტიურ ფაზაში დღეს უკრაინაა, გუშინ საქართველო იყო. ახლა ამაზე აქტუალური ჩემი შემოქმედებიდან ნამდვილად არაფერია. ამიტომ გადმოვიღე თაროდან სცენარი, გავაცოცხლე და ამერიკაში ჩამოვიტანე.

ამ თემაზე აქვე, ერთ ძალიან საინტერესო ადამიანთან ერთად ვიმუშავე. მოკლედ, უკვე შეგვიძლია მადრიდში წავიდეთ და შემოდგომის ბოლოს ფილმის გადაღება დავიწყოთ. მთავრი ამბავი მადრიდში ხდება, ფილმი სრულმეტრაჟიანია, ქასთინგში მაღალი კლასის ესპანელი მსახიობები მონაწილეობენ. დეტალების მეტად გამჟღავნების უფლება არ მაქვს. ფილმს საზოგადოებისთვის არაერთი ძალიან ცნობილი სახელი დაუკავშირდება, დაველოდოთ...

- ფილმს მაყურებელი როდის იხილავს?

- ჩემი ვარაუდით, ფილმი მზად 2023 წლის სექტემბრისთვის იქნება ან შესაძლოა, 2024-შიც გამოვიდეს. ჩემი დიდი სურვილია, საფესტივალო ცხოვრება ჰქონდეს, შემდეგ დარბაზებში გამოვიდეს და მერე უკვე სხვა პლატფორმებზე.

- თუმცა ამ ფილმამდე "მეორე მე,“ დევით ლინჩთან ერთად გადაიღეთ, რომელიც უკვე ნახა ქართველმა მაყურებელმა...

- ფილმი აშშ-ში 20 შტატის კინოდარბაზსა და კანადის კინოთეატრებში გამოვიდა. ამას თავად ამერიკაში ცოტა ახერხებს. ამიტომ ალბათ ამ თვალსაზრისით პირველი ქართველი ვარ. ამასთანავე, ჩემი ფილმის აღმასრულებელი პროდიუსერი მსოფლიო კინოლეგენდა დევიდ ლინჩი გახდა. მე პროდიუსერი, სცენარის ავტორი და რეჟისორი ვარ. ამ ცოტა ხნის წინ, ჰოლანდიაში, კინოფესტივალზე მე და დევიდ ლინჩმა ერთად, საუკეთესო პროდიუსერის ჯილდო მივიღეთ, რაც მეამაყება.

ფილმის პოსტპროდუქცია ამერიკაში გაკეთდა, მუსიკაც აქ დაიწერა... დამთავრებული არ გვქონდა, რომ ეს პანდემია დაიწყო, ამან პროცესი გააჩერა და შეცვალა ყველაფერი. ფილმის წარდგენა, პრაქტიკულად, 2022 წლის დასაწყისში მოხდა. "მეორე მე“ თბილისშიც, რამდენიმე თვე კინოთეატრებში გადიოდა და ჩამოსულიც ვიყავი.

- ემოციურად რას ნიშნავს ეს ყველაფერი თქვენთვის - უცხო ქვეყანაში ამდენს როგორ ახერხებთ?

- ...საქართველოში კოვიდის პერიოდში ჩამოვედი. ვერ მოვისვენე და კოვიდზე მოკლემეტრაჟიანი მხატვრული ფილმი "მაისის 47 დღე“ გადავიღე. თუ შემოქმედი ხარ, სხვანაირად აბა, როგორ?! იყო დრო, მერიდებოდა, საკუთარი თავისთვის შემოქმედი დამერქმია. რაც ასაკი მემატება ვხდები, რომ შემოქმედი ვარ, იმიტომ, რომ შემოქმედების გარეშე არ შემიძლია. საქართველოშიც სულ რაღაცას ვაკეთებ. მიუხედავად იმისა, რომ სულ ჰაერში ვარ, მუდმივად მაქვს შემოქმედებითი საქმიანობის სურვილი...

- რა არის თქვენთვის მთავარი?

- მთავარია, ვიცოდეთ, რა გვინდა - როდესაც ვიცით, გამოდის, უკვე მიზანს ვისახავთ და ამ მიზნისკენ მივდივართ. მიზანი რამდენად მალე სრულდება, ეს სხვა საკითხია... ხან შეცდომებს ვუშვებთ, ხან ზედმეტად ვფიქრობთ ამაზე, მაგრამ როდესაც კოსმოსში ჩვენს იდეებს და აზრებს ვუშვებთ, ანუ იმას, რაც ამ "მინდაზე“ მაღლა დგას, ზუსტად ვიცი, აუცილებლად გამოვა. უბრალოდ, ამ ყველაფერს ბევრი შრომა უნდა.

ცხოვრებაში ჩემთვის მთავარი თავისუფლებაა. თუ თავისუფლება არ გაქვს, თუ გრცხვენია, გერიდება (ჩარჩოებიდან ამოვარდნას არ ვგულისხმობ, ოქროს შუალედის დაჭერაზე ვლაპარაკობ), მაშინ რაიმე შექმნა, წარმოუდგენელია... ხელოვნებას თავისუფლება უყვარს, კანონების დარღვევა... სხვის გადმოკოპირებას კი არ უნდა ცდილობდე, შენი უნდა შექმნა. თუ შენსას ქმნი, მაშინ ყველასთვის მისაღები ხარ.

მეორე ისაა, რომ შენი ხელწერა ისე ვერ შეიქმნება, თუ საკუთარ პიროვნებას არ იცნობ. საკუთარი თავი უნდა გაიცნო. ამას კი მარილად თავისუფლებას მოაყრი, სხვანაირად არაფერი გამოვა. თუ შენი სათქმელის თქმა გერიდება, ვერასდროს ვერაფერს მიაღწევ. მსახიობებს, ვინც ჩემს ფილმში მონაწილეობენ, ვეკითხებოდი - ვინ არის თქვენი ყველაზე ახლო მეგობარი? ასახელებდნენ. უფრო ახლო, რომელსაც ყველაფერს გაანდობთ-მეთქი... მნიშვნელოვანია, ვიცოდეთ, რომ ჩვენში მეორე მე ცხოვრობს, რომელსაც ველაპარაკებით. ჩვენ მარტო არასდროს ვართ... მჯერა, რომ ჩემში კიდევ ერთი პირი ცხოვრობს. ის რჩევებსაც მაძლევს...

- გიგა, კინო თუ მუსიკა?

- მუსიკა ალბათ მე ვარ, - რაც დავიბადე, ვმღერი, მაგრამ კინო ის არის, რაც მინდა ვაკეთო. თანაც ის ხომ ყველაფერს აერთიანებს. როცა ამ პროცესში ხარ, ადამიანებთან გაქვს ურთიერთობა, პერსონაჟებს წარმოიდგენ... ამასთანავე, მწერალიც ვარ, სცენარებსაც ვწერ...

- წლების წინ, როდესაც პროფესია აირჩიეთ, მომავალ რეჟისორს, რა გეგმები გქონდათ?

- ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი თავიდან ფინანსებისა და კრედიტების განხრით დავამთავრე. მერე მივხვდი, რომ ის არაფერ შუაში იყო და "თეატრალურში“ კინორეჟისურის განხრით ჩავაბარე - რეზო ჩხეიძის სახელოსნო დავამთავრე.

თავიდანვე დარწმუნებული ვიყავი და ზუსტად ვიცოდი, რა უნდა გამეკეთებინა. თუმცა ჯერ ჩემი სიტყვა არ მაქვს ბოლომდე ნათქვამი... კინორეჟისორობა ძალიან რთულია. მაშინაც ასე ვიყავი, მჯეროდა, ვიცოდი, რომ რაღაც ისეთს გავაკეთებდი, რითაც ამ სფეროში ჩემს მაქსიმუმს მივაღწევდი.

- ემიგრანტის სტატუსი გაქვთ თუ შემოქმედებითი მივლინებების რეჟიმში გიწევთ ძირითადად უცხოეთში ყოფნა?

- საერთოდ ვერ ვიტან სიტყვას "ემიგრაცია". ზოგმა იცის თქმა, - "მე წავედი“. სად წახვედი? მე დედამიწის მოქალაქე ვარ. თუ დედამიწას გავცდები და მთვარეზე, მარსზე მომიწევს გამგზავრება, მაშინ შეიძლება ითქვას, რომ - "მე წავედი“. მაგრამ რადგანაც დედამიწის მოქალაქე ვარ და ჩემთვის მთავარია ადამიანი, ბუნება, ბუნების შენარჩუნება, ეკოლოგიური პრობლემები, რომელიც ძალიან მაწუხებს, არსად გავდივარ, დედამიწაზე ვრჩები. სხვადასხვა კონტინენტზე ყოფნა არაფერს ნიშნავს. ჩვენ შორის დისტანცია რამდენიმე კილომეტრია - ამას მათემატიკა გვიზომავს, რასაც არანაირი მნიშვნელობა არ აქვს. ყველანი დედამიწის მოქალაქეები ვართ.

- მუსიკა, რომელიც თქვენთვის ძალზე მნიშვნელოვანია, ე.ი. დაპაუზებული არ გაქვთ?

- არავითარ შემთხვევაში, ცოცხალ ჯგუფში მაშინ ვუკრავდი, ვმღეროდი და ბენდი მყავდა საერთოდ, ჯერ ხალხს რომ "ეძინა“ (ყველაზე არ მაქვს ლაპარაკი)... არა, გაჩერებული არ ვარ. თუ მუსიკალურად გავჩერდი, მოვკვდები... დღეს უკვე სოლო მომღერლებს ცოცხალი ბენდები ჰყავთ, რასაც მივესალმები, მომწონს და ყველას დიდ პატივს ვცემ. ჩემი ბოლო კონცერტი მაყურებელმა ნახა კიდეც, ცოცხალი კონცერტი სიმფონიურ ორკესტრთან ერთად...

- სამომავლოდ რა გეგმები გაქვთ?

- ახლა ყველაზე მნიშვნელოვანია ფილმის "დედა ერთი საათით“ გადაღება. ამისთვის მოსამზადებელი სამუშაოებია ჩასატარებელი. შემდეგ ახალ ეტაპზე უნდა გადავიდე - სერიალის ჩანაფიქრი მაქვს, რომელიც საქართველოში მინდა, გადავიღო. შეიძლება უცხოური კომპანია ჩამოვიყვანო, რომელიც ამ სერიალით დაინტერესებული იქნება, ძალიან მომწონს ამ პროექტის თემატიკა.

ჩემი აზრით, ადამიანებს ერთმანეთის სიყვარული აკლიათ. ჩემთვის უკრაინის ომის კადრების ხილვა 21-ე საუკუნეში, კატასტროფა იყო. როგორ შეიძლება, ადამიანებს ასე მოექცე?! მაშინ, როდესაც მეტად უნდა განვვითარდეთ, წინ წავიდეთ, ამ დროს ასეთი რამ ხდება. ამიტომ ვამბობ, რომ სიყვარული გვაკლია. შეგრძნებები, ემოციები, ურთიერთობები, ერთმანეთის ტკივილის გაზიარება, მისგან არგაქცევა - არის მთავარი. დადებითზე უნდა ვიფიქროთ. დილა მადლობით უნდა დავიწყოთ, რომ კიდევ ერთი დღე გაგვითენდა. ყველამ უნდა გადაწყვიტოს, რომ ერთმანეთს ერთ დღეს თუნდაც მადლობა გადავუხადოთ - უბრალოდ, მადლობა ყველაფრისთვის და არაფრისთვის. წარმოიდგინეთ, რამხელა პოზიტივი იქნება... სამწუხაროა, რომ ასე არ ხდება. ჩვენ ადამიანებს ერთმანეთი გვჭირდება. სიყვარული უნდა იყოს ერთმნიშვნელოვნად მთავარი! ამის გარეშე ვერაფერს გააკეთებ. ასე რომ, მიყვარს ჩემი საქმე, ვაკეთებ მას და ვემსახურები ადამიანებს.