სამხედრო
სამართალი
სპორტი
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ჩვენ მატყუარა საზოგადოება ვართ - ერთმანეთს ვატყუებთ. ვერ გავიგეთ, ღმერთი სად უნდა ვახსენოთ" - "ლამპიონების" მღერიდან 40 წლის შემდეგ, ლევან ლაზარიშვილი მხატვრობაში ინაცვლებს
"ჩვენ მატყუარა საზოგადოება ვართ - ერთმანეთს ვატყუებთ. ვერ გავიგეთ, ღმერთი სად უნდა ვახსენოთ" - "ლამპიონების" მღერიდან 40 წლის შემდეგ, ლევან ლაზარიშვილი მხატვრობაში ინაცვლებს

მომ­ღე­რალ­მა ლე­ვან ლა­ზა­რიშ­ვილ­მა წელს ხატ­ვა და­ი­წყო. ოქ­ტომ­ბრის შუა რი­ცხვე­ბის­თვის გა­მო­ფე­ნის მო­წყო­ბა­საც გეგ­მავს. "აქ არის ჩემი ას­ტრო­ფი­ზი­კის, ას­ტრო­ლო­გი­ის, რე­ლი­გი­ის, ის­ტო­რის ცოდ­ნა, მის­ტი­კა, ბევ­რი რამ... ეს ყვე­ლა­ფე­რი ჩემ­შია და ამის გად­მო­ცე­მა მინ­და..." - გვე­უბ­ნე­ბა ლე­ვა­ნი.

პრო­ექ­ტი "ქვევ­რი“ 9 და­მო­უ­კი­დე­ბე­ლი ტი­ლოს­გან შედ­გე­ბა და ის სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში ჯერ არ გა­მო­უ­ფე­ნია, რო­გორც გვი­თხრა, სი­ურპრი­ზად ინა­ხავს.

- ლე­ვან, პრო­ფე­სი­ით ვინ ხარ?

- უცხო ენე­ბი და­ვამ­თავ­რე, მერე სა­მე­დი­ცი­ნო­ზე ვსწავ­ლობ­დი, მაგ­რამ არ და­ვას­რუ­ლე, უნი­ვერ­სი­ტე­ტი შუა სწავ­ლა­ში მი­ვა­ტო­ვე, ამი­ტომ არას­რუ­ლი სა­მე­დი­ცი­ნო გა­ნათ­ლე­ბა მაქვს. მერე ციფ­რუ­ლი ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბი ვის­წავ­ლე, ბევ­რი წელი "სა­ნოს­ტუ­დი­ა­ში“ ხმის რე­ჟის­ო­რად ვმუ­შა­ობ­დი. მად­ლი­ე­რი ვარ მთე­ლი ჯგუ­ფის, იქ ჩემი მე­გობ­რე­ბი არი­ან და ყვე­ლა მიყ­ვარს... შემ­დეგ საფ­რან­გეთ­ში წა­ვე­დი... ყა­ზა­ხეთ­ში სხვა­დას­ხვა ად­გი­ლას ვმღე­რო­დი. მოკ­ლედ, 7 წელი რო­გორც მომ­ღე­რალ­მა, ვო­კა­ლის­ტმა უცხო­ეთ­ში გა­ვა­ტა­რე. თბი­ლის­ში 2 წლის წინ ჩა­მო­ვე­დი.

- ბავ­შვო­ბა­ში ხა­ტავ­დი?

- კი. 5 წლის ასაკ­ში, ვიდ­რე"ლამ­პი­ო­ნებს“ ვიმ­ღე­რებ­დი, ვამ­ბობ­დი, მულ­ტიპ­ლი­კა­ტო­რი უნდა გა­მო­ვი­დე-მეთ­ქი.

- რა­ტომ არ გაჰ­ყე­ვი ამ გზას?

- ხატ­ვას დრო უნდა, მე ამის­თვის დრო არ მქონ­და, რად­გა­ნაც მთელ დროს მუ­სი­კას ვუთ­მობ­დი. ბავ­შვო­ბა­ში სულ სცე­ნა­ზე ვი­ყა­ვი. თუმ­ცა ხელ­ში პას­ტას რომ ვი­ჭერ­დი, იმი­თაც კი მუდ­მი­ვად ვხა­ტავ­დი, თან, ყველ­გან, მაგ­რამ იმას უფრო ჯღაბ­ნა ერ­ქვა...

რო­დე­საც ჩემს ცხოვ­რე­ბა­ში, იმ მთლი­ან­მა ეტაპ­მა ავად თუ კარ­გად, ჩა­ი­ა­რა და მუ­სი­კა­ლუ­რად რა­ღა­ცე­ბი ამოვ­წუ­რე, სხვა ინ­ტე­რე­სე­ბი წა­მო­ვი­და... თუმ­ცა მი­მაჩ­ნია, რომ ჩემი სი­ტყვა მუ­სი­კა­ში, რა­საც ჩემ­გან ელოდ­ნენ, არ ვთქვი. უბ­რა­ლოდ, არ ვიბ­რძო­ლე...

სა­ზღვარ­გა­რეთ ისეთ ად­გი­ლებ­ში ვიმ­ღე­რე, სა­დაც თან­ხას მიხ­დიდ­ნენ და იმი­თაც კმა­ყო­ფი­ლე­ბი იყ­ვნენ, რა­საც ვა­კე­თებ­დი. ვმღე­რო­დი სიმ­ღე­რებს, რო­მე­ლიც მომ­წონ­და, ამა­ში წლე­ბი გა­ვა­ტა­რე. იმ ხალ­ხს მი­ვა­ნი­ჭე სი­ა­მოვ­ნე­ბა, მეც მი­ვი­ღე სი­ა­მოვ­ნე­ბა და შე­სა­ბა­მი­სად, ანა­ზღა­უ­რე­ბაც. ასე კი გავ­ჩერ­დი, გან­ვი­თა­რე­ბა ვერ შევ­ძე­ლი, ჩემი შე­მოქ­მე­დე­ბა არ შევ­ქმე­ნი...

...რო­გორც შე­მოქ­მე­დი, ახლა ზუს­ტად იმას ვა­კე­თებ, რაც მიყ­ვარს, ამას­თა­ნა­ვე, სიმ­ღე­რა­საც აუ­ცი­ლებ­ლად ჩავ­წერ. რომ არ ვიმ­ღე­რო, გა­მო­რი­ცხუ­ლია. მიყ­ვარს ეგ საქ­მე. ახლა, უბ­რა­ლოდ, ენერ­გი­ას იმ საქ­მეს ვუთ­მობ, რაც ბავ­შვო­ბი­დან მინ­დო­და რომ მე­კე­თე­ბი­ნა და არ დამ­ცალ­და.

- ამის­კენ კონ­კრე­ტუ­ლად რამ გი­ბიძ­გა?

- მე და ცნო­ბი­ლი მომ­ღე­რა­ლი თე­მურ რცხი­ლა­ძე ყა­ზა­ხეთ­ში ერთ სახ­ლში ვცხოვ­რობ­დით, ერთი და იგი­ვე ად­გი­ლას ვმღე­რო­დით. თე­მუ­რი პრო­ფე­სი­ით მხატ­ვა­რია და სახ­ლში ხა­ტავ­და. ერთხე­ლაც მი­თხრა, - თუ სურ­ვი­ლი გაქვს, შენც და­ხა­ტე, სა­ღე­ბა­ვებს და რაც სა­ჭი­როა, ყვე­ლა­ფერს გა­ყი­დი­ნე­ბო... მოკ­ლედ, დავ­ხა­ტე... - კარ­გი გა­მო­დის და გა­აგ­რძე­ლეო, - თე­მურ­მა. მხატ­ვა­რი და მუ­სი­კო­სი, თან, მე­გო­ბა­რიც რომ გე­ტყვის, დიდი სტი­მუ­ლია.

ასე ნელ-ნელ ჩემს თავს კი ვაჩ­ვე­ნე, რომ რა­ღა­ცე­ბის ხატ­ვა შე­მეძ­ლო, მაგ­რამ ეს მო­ტი­ვა­ცია არ აღ­მოჩ­ნდა საკ­მა­რი­სი იმის­თვის, რომ გა­მეგ­რძე­ლე­ბი­ნა. მხატ­ვრე­ბი არი­ან, ტი­ლო­ებს "ჭა­მენ“, მათ­თან ვინ ვარ? სა­ერ­თოდ, თვითკრი­ტი­კუ­ლი ვარ, თავს ზედ­მე­ტად არას­დროს ვა­ფა­სებ. ჩემი ად­გი­ლი ვიცი, რა შე­მიძ­ლია და რას წარ­მო­ვად­გენ... სიმ­ღე­რა­ში თავს დავ­დებ, მაგ­რამ მა­ღა­ლი დო­ნის მხატ­ვრო­ბა­ზე - არა...

- მაგ­რამ 2022 წელს მო­ვი­და ინ­სპი­რა­ცია, რომ კოს­მო­სი და­გე­ხა­ტა...

- მაქვს ფე­რის ჩე­მე­უ­ლი აღ­ქმა, სტი­ლი, ხედ­ვა... მაგ პე­რი­ოდ­ში ერთ-ერთი ტე­ლე­ვი­ზი­ის ეთერ­ში ვთქვი, - გა­მო­ფე­ნის­თვის 30 ტი­ლოს დავ­ხა­ტავ და ვა­ჩუ­ქებ მას, ვინც და­მი­რე­კავს და მთხოვს-მეთ­ქი. ოღონდ, პი­რო­ბად წა­ვუ­ყე­ნე - ტილო უნდა ეყი­დათ, ჩემ­თან სახ­ლში ფე­ხით მო­სუ­ლიყ­ვნენ და მო­ე­ტა­ნათ... ვფიქ­რობ, ტი­ლოს ხე­ლით რომ მო­ი­ტან, ე.ი. გი­ღირს, რომ და­გი­ხა­ტო.

სხვა­თა შო­რის, სიზ­მარ­ში ამ 30 ტი­ლოს ეს­კი­ზიც ვნა­ხე და ისი­ნი აქვე, კე­დელ­ზე გად­მო­ვი­ტა­ნე...

უკვე 17 ნა­ხა­ტია შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი. ქეთა თო­ფუ­რი­ას­თვის და­ხა­ტუ­ლი ტილო მე-16-ა. ეს 30 ადა­მი­ა­ნი ისე­თი ხალ­ხი აღ­მოჩ­ნდა, რომ­ლე­ბიც სა­ერ­თოდ არ ვი­ცო­დი, რომ ამ სი­ა­ში მოხ­ვდე­ბოდ­ნენ. ამ ამ­ბავ­ში ბევ­რი დამ­თხვე­ვაა, - ასე რომ, ნა­მუ­შევ­რებს აქვს ენერ­გე­ტი­კუ­ლი ფა­სე­უ­ლო­ბაც. ასე­თი ინ­სპი­რა­ცი­აა და ამ ყვე­ლაფ­რით იმ სი­კე­თის გამ­ტა­რი ვარ, რო­მე­ლიც ზე­მო­დან მო­დის... ვგრძნობ, რომ ზე­მო­დან ვი­ღა­ცე­ბი მე­ლა­პა­რა­კე­ბი­ან. რაც მო­დის და რა­საც ვგრძნობ, სი­ნათ­ლის ენერ­გი­აა, სიყ­ვა­რუ­ლი და სით­ბოა. მოკ­ლედ, ფიქ­რის დო­ნე­ზე მუ­ზებ­თან კონ­კრე­ტუ­ლი კო­მუ­ნი­კა­ცია მაქვს...

ამ ინ­ფორ­მა­ცი­ის გაც­ვლი­სას, რო­გორც კი სი­გა­რე­ტის კვამ­ლი მომ­ხვდე­ბა, ალ­კოჰოლს მცი­რე რა­ო­დე­ნო­ბით მი­ვი­ღებ, ზე­მო­დან ცუდი ინ­ფორ­მა­ცია მეს­მის, რამ­დე­ნი­მე დღე ვერ ვხა­ტავ. ხატ­ვის­თვის სუფ­თა ენერ­გია მჭირ­დე­ბა. შეძ­ლე­ბის­დაგ­ვა­რად დი­ლა­ო­ბით ვვარ­ჯი­შობ, სი­გა­რეტს არ ვე­წე­ვი ბევ­რი წე­ლია, ზო­გა­დად, ალ­კოჰოლს არ ვსვამ. ამ მდგო­მა­რე­ო­ბამ მას­წავ­ლა, რო­გორ გად­მო­ვი­ტა­ნო ტი­ლო­ზე სი­ნათ­ლის სი­ხა­რუ­ლი...

აგ­რე­სია რომ არ გა­მო­იწ­ვი­ოს, ცე­ცხლო­ვან ფე­რებს - წი­თელს, ყვი­თელს არ ვი­ყე­ნებ. ისე­თი ფე­რე­ბით ვხა­ტავ, რაც ნერ­ვულ სის­ტე­მას ამ­შვი­დებს. ამ ნა­მუ­შევ­რე­ბით იმას ვამ­ბობ, რომ უკ­ვდა­ვი სუ­ლე­ბი ვართ. ჩვენ ვცხოვ­რობთ და იმ სამ­ყა­რო­ში მივ­დი­ვართ, სა­დაც ყვე­ლა გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლია.

ჩემი და­დე­ბუ­ლი პი­რო­ბით და იმ 30 ნა­ხა­ტით, მინ­და, ქვე­ყა­ნას ვაჩ­ვე­ნო პრე­ცე­დენ­ტი, რომ შეგ­ვიძ­ლია, ვი­მუ­შა­ოთ იმის­თვის, რომ სხვას სი­კე­თე მი­ვა­ნი­ჭოთ. ყვე­ლა რა­ღა­ცას მეხ­მა­რე­ბა, მაგ­რამ ვა­კე­თებ იმ საქ­მეს, რო­მელ­საც სი­კე­თე ჰქვია. თუ ერთი ადა­მი­ა­ნი მა­ინც ცხოვ­რობს ასე, უკვე მე­ო­რის­თვის მი­სა­ბა­ძია. ასე­თი პო­ზი­ცია ბევ­რს გა­მო­იყ­ვანს იმ უბე­დუ­რე­ბი­დან, რა­საც მა­ტე­რი­ა­ლუ­რი გა­უ­მა­ძღრო­ბა ჰქვია...

- რო­დე­საც ბავ­შვი, მუ­სი­კა­ში სე­რი­ო­ზულ ნა­ბი­ჯებს დგამ­დი, გა­გი­მარ­თლა და ისეთ მა­ესტროს­თან აღ­მოჩ­ნდი, რო­გო­რიც რო­ბერტ ბარ­ძი­მაშ­ვი­ლი იყო. ის ნი­ჭი­ერ ადა­მი­ა­ნებს მუდ­მი­ვად ეძებ­და. საკ­მა­ოდ პა­ტა­რა ასაკ­ში აღ­მო­გა­ჩი­ნა... ცნო­ბილ სიმ­ღე­რა­ში "ლამ­პი­ო­ნე­ბი“ კი გის­ვამს შე­კი­თხვას - "არ გე­ში­ნია?“ თა­მა­მად პა­სუ­ხობ, - არა და მი­დი­ხარ... მოკ­ლედ, იქი­დან აქამ­დე ასე მოხ­ვე­დი. ახლა მე გკი­თხავ - მხატ­ვრო­ბა­ში გა­დად­გმუ­ლი ნა­ბი­ჯე­ბის არ გე­ში­ნია?

- მა­შინ 6 წლის ვი­ყა­ვი და ახლა 46-ის ვარ. ზუს­ტად 40 წელი გა­ვი­და. 40-წლი­ა­ნი ციკ­ლი, მუ­სი­კას ეკუთ­ვნო­და და იმ ენერ­გი­ას­თან ვი­ყა­ვი "ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბით“. მერე მკი­თხეს, - შემ­დე­გი 40 წელი მხატ­ვრე­ბის რიგ­ში გინ­და გა­დას­ვლა, თუ ისევ მუ­სი­კა­ში დარ­ჩე­ბიო? მე ხელი მო­ვა­წე­რე იმას, რომ მხატ­ვრო­ბა­ში გა­დავ­დი­ვარ. შე­იძ­ლე­ბა მხატ­ვა­რი არ ვარ შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბით, მაგ­რამ მხატ­ვა­რი ვარ მის სიყ­ვა­რულ­ში...

- სახ­ლში სა­ხე­ლოს­ნოც მო­გი­წყვია?

- ეს არის კერ­ძო სახ­ლი, რო­მე­ლიც სო­ლო­ლა­კის მთის ფერ­დზე მდე­ბა­რე­ობს, საკ­მა­ოდ მა­ღალ­ზეა. აქ და­ვი­ბა­დე და გა­ვი­ზარ­დე. ამ სა­ხე­ლოს­ნო­ში, სა­ძი­ნე­ბე­ლი მქონ­და, სა­დაც ცალ­კე, მშვი­დად ვი­ყა­ვი, არა­ვინ მა­წუ­ხებ­და და გა­მო­ძი­ნე­ბაც კარ­გად შე­იძ­ლე­ბო­და. იან­ვრი­დან ყვე­ლა­ფე­რი მოვ­შა­ლე და ჩემ­თვის რაც უფრო მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი იყო, იმას და­ვუთ­მე. გა­მო­ფე­ნის­თვის ძა­ლი­ან სე­რი­ო­ზუ­ლად ვემ­ზა­დე­ბი. მაქვს უკვე ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბუ­ლი კონ­ცეფ­ცია.

აქ არ შე­იძ­ლე­ბა სი­გა­რე­ტის მო­წე­ვა, უცხო პი­რე­ბის შე­მოს­ვლა, და­ლე­ვა, ხმა­უ­რი. აქ უნდა ილო­ცო და ხატო. ეს არის სუფ­თა ოთა­ხი, სა­დაც სუფ­თა ენერ­გია ტრი­ა­ლებს.

- რას გე­უბ­ნე­ბი­ან ოჯა­ხის წევ­რე­ბი?

- თა­ვი­დან სკეპ­ტი­კუ­რად მი­ყუ­რებ­დნენ, ეს ბიჭი ცოტა ხომ არ გა­გიჟ­და, ან ნარ­კო­ტი­კე­ბი ხომ არ არის საქ­მე­ში ჩარ­თუ­ლიო? არა­და, დარ­ბაზ­ში დავ­დი­ვარ, ვვარ­ჯი­შობ და ფი­ზი­კუ­რად აქ­ტი­უ­რი ვარ, იმა­ზე უკეთ გა­მო­ვი­ყუ­რე­ბი, ვიდ­რე 10 წლის წინ გა­მო­ვი­ყუ­რე­ბო­დი. შე­სა­ბა­მი­სად, პროგ­რე­სი მაქვს, რო­გორც სუ­ლი­ე­რი, ასე­ვე ფი­ზი­კუ­რი. თუ ადა­მი­ა­ნი სწორ გზა­ზეა, ვარ­ჯი­შობს, სწო­რად იკ­ვე­ბე­ბა, 11 სა­ათ­ზე იძი­ნებს, დი­ლით ლო­ცუ­ლობს, მერე ხა­ტავს, მას რა­მეს თუ მო­უ­ძებ­ნი, კი, ბა­ტო­ნო...

ლე­ვან ლა­ზა­რიშ­ვი­ლის შვი­ლე­ბი

ჩემი შვი­ლი, და­თუ­ნა და­სა­წყის­ში მე­უბ­ნე­ბო­და, - მამა, ნა­ხა­ტებს არა უშავს, მაგ­რამ ისე­თი "კლას­ნი“ ვერ ხარო. ახლა, როცა პე­რი­ო­დი გა­ვი­და, ხუმ­რო­ბით ვე­კი­თხე­ბი, - აბა, რას იტყვი, ვარ თუ არა "კლას­ნი-მეთ­ქი"? ბოლო-ბოლო - მა­ღი­ა­რა...

- გული რაზე გტკი­ვა?

- ერ­თა­დერ­თი მთა­ვა­რი პრობ­ლე­მა ისაა, რომ ცი­ვი­ლი­ზა­ცი­ამ ვერ გა­ი­გო, რა არის სიყ­ვა­რუ­ლის სა­პი­რის­პი­რო ენერ­გია. ეს არის შიში. ში­შით რომ გიყ­ვარ­დეს, არას­წო­რია. თუ გე­ში­ნია, არ გიყ­ვარს და თუ გიყ­ვარს, მა­შინ არ გე­ში­ნია. სიყ­ვა­რულ­ში უნდა ვი­ყოთ, რომ არ გვე­ში­ნო­დეს, შიში უნდა გავ­მიჯ­ნოთ. თუ არაფ­რის გე­ში­ნია, ნიშ­ნავს, რომ ღმერ­თთან ვართ.

შიშ­მა დაგ­ვან­გრია და უკან დაგ­ვხია. რო­დე­საც ვიგ­რძნობთ, რომ ის ჩვე­ნი მტე­რია, მივ­ხვდე­ბით, რო­გორ ვდგა­ვართ სი­მარ­თლის და სიყ­ვა­რუ­ლის გზა­ზე. ცუ­დია, რომ ბევრ შემ­თხვე­ვა­ში სი­ნათ­ლის­კენ არ მივ­დი­ვართ. სი­ნათ­ლეს­თან მივ­დი­ვართ შვი­ლებ­თან, სამ­შობ­ლოს­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა­ში, ეკ­ლე­სი­ა­ში, მაგ­რამ გა­რეთ რომ გა­მოვ­დი­ვართ, იქ ღმერ­თი აღარ გვახ­სოვს... ჩვენ მა­ტყუ­ა­რა სა­ზო­გა­დო­ე­ბა ვართ - ერ­თმა­ნეთს ვა­ტყუ­ებთ. ვერ გა­ვი­გეთ, ღმერ­თი სად უნდა ვახ­სე­ნოთ... ორ­პი­რო­ბა მთლი­ა­ნი ცი­ვი­ლი­ზა­ცი­ის პრობ­ლე­მაა... აქ ვიდ­რე ის არ გა­ირ­კვე­ვა, რომ მეც­ნი­ე­რე­ბა და ქრის­ტი­ა­ნო­ბა უნდა გა­ერ­თი­ან­დეს, მა­ნამ­დე გა­ჭირ­დე­ბა. იქ, სა­დაც ნე­ბის­მი­ე­რი რე­ლი­გია და მეც­ნი­ე­რე­ბა ერ­თად არ არის, ცუ­დია. ეს ორ­მა­გი სტან­დარ­ტი მოგ­ვყვე­ბა ყველ­გან, შე­სა­ბა­მი­სად აღარ ვართ კე­თილ­სინ­დი­სი­ე­რი ხალ­ხი.

რად­გან ცი­ვი­ლი­ზა­ცია წინ ვერ მი­დის, დიდი საფრ­თხეა, რომ გავ­ნად­გურ­დეთ. რო­დე­საც სუ­ლი­ე­რე­ბა უფრო ზე­მოთ არის, ვიდ­რე ტექ­ნოკ­რა­ტი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბა, მა­შინ ქვე­ყა­ნა და მსოფ­ლიო ვერ ვი­თარ­დე­ბა...

მკითხველის კომენტარები / 12 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
ლელა
0

წარმატებები ლევან

მაკომაკა
1

წარმატებები მიხარიხარ ნათელო სულო

ავტორი:

"ჩვენ მატყუარა საზოგადოება ვართ - ერთმანეთს ვატყუებთ. ვერ გავიგეთ, ღმერთი სად უნდა ვახსენოთ" - "ლამპიონების" მღერიდან 40 წლის შემდეგ, ლევან ლაზარიშვილი მხატვრობაში ინაცვლებს

"ჩვენ მატყუარა საზოგადოება ვართ - ერთმანეთს ვატყუებთ. ვერ გავიგეთ, ღმერთი სად უნდა ვახსენოთ" - "ლამპიონების" მღერიდან 40 წლის შემდეგ, ლევან ლაზარიშვილი მხატვრობაში ინაცვლებს

მომღერალმა ლევან ლაზარიშვილმა წელს ხატვა დაიწყო. ოქტომბრის შუა რიცხვებისთვის გამოფენის მოწყობასაც გეგმავს. "აქ არის ჩემი ასტროფიზიკის, ასტროლოგიის, რელიგიის, ისტორის ცოდნა, მისტიკა, ბევრი რამ... ეს ყველაფერი ჩემშია და ამის გადმოცემა მინდა..." - გვეუბნება ლევანი.

პროექტი "ქვევრი“ 9 დამოუკიდებელი ტილოსგან შედგება და ის სოციალურ ქსელში ჯერ არ გამოუფენია, როგორც გვითხრა, სიურპრიზად ინახავს.

- ლევან, პროფესიით ვინ ხარ?

- უცხო ენები დავამთავრე, მერე სამედიცინოზე ვსწავლობდი, მაგრამ არ დავასრულე, უნივერსიტეტი შუა სწავლაში მივატოვე, ამიტომ არასრული სამედიცინო განათლება მაქვს. მერე ციფრული ტექნოლოგიები ვისწავლე, ბევრი წელი "სანოსტუდიაში“ ხმის რეჟისორად ვმუშაობდი. მადლიერი ვარ მთელი ჯგუფის, იქ ჩემი მეგობრები არიან და ყველა მიყვარს... შემდეგ საფრანგეთში წავედი... ყაზახეთში სხვადასხვა ადგილას ვმღეროდი. მოკლედ, 7 წელი როგორც მომღერალმა, ვოკალისტმა უცხოეთში გავატარე. თბილისში 2 წლის წინ ჩამოვედი.

- ბავშვობაში ხატავდი?

- კი. 5 წლის ასაკში, ვიდრე"ლამპიონებს“ ვიმღერებდი, ვამბობდი, მულტიპლიკატორი უნდა გამოვიდე-მეთქი.

- რატომ არ გაჰყევი ამ გზას?

- ხატვას დრო უნდა, მე ამისთვის დრო არ მქონდა, რადგანაც მთელ დროს მუსიკას ვუთმობდი. ბავშვობაში სულ სცენაზე ვიყავი. თუმცა ხელში პასტას რომ ვიჭერდი, იმითაც კი მუდმივად ვხატავდი, თან, ყველგან, მაგრამ იმას უფრო ჯღაბნა ერქვა...

როდესაც ჩემს ცხოვრებაში, იმ მთლიანმა ეტაპმა ავად თუ კარგად, ჩაიარა და მუსიკალურად რაღაცები ამოვწურე, სხვა ინტერესები წამოვიდა... თუმცა მიმაჩნია, რომ ჩემი სიტყვა მუსიკაში, რასაც ჩემგან ელოდნენ, არ ვთქვი. უბრალოდ, არ ვიბრძოლე...

საზღვარგარეთ ისეთ ადგილებში ვიმღერე, სადაც თანხას მიხდიდნენ და იმითაც კმაყოფილები იყვნენ, რასაც ვაკეთებდი. ვმღეროდი სიმღერებს, რომელიც მომწონდა, ამაში წლები გავატარე. იმ ხალხს მივანიჭე სიამოვნება, მეც მივიღე სიამოვნება და შესაბამისად, ანაზღაურებაც. ასე კი გავჩერდი, განვითარება ვერ შევძელი, ჩემი შემოქმედება არ შევქმენი...

...როგორც შემოქმედი, ახლა ზუსტად იმას ვაკეთებ, რაც მიყვარს, ამასთანავე, სიმღერასაც აუცილებლად ჩავწერ. რომ არ ვიმღერო, გამორიცხულია. მიყვარს ეგ საქმე. ახლა, უბრალოდ, ენერგიას იმ საქმეს ვუთმობ, რაც ბავშვობიდან მინდოდა რომ მეკეთებინა და არ დამცალდა.

- ამისკენ კონკრეტულად რამ გიბიძგა?

- მე და ცნობილი მომღერალი თემურ რცხილაძე ყაზახეთში ერთ სახლში ვცხოვრობდით, ერთი და იგივე ადგილას ვმღეროდით. თემური პროფესიით მხატვარია და სახლში ხატავდა. ერთხელაც მითხრა, - თუ სურვილი გაქვს, შენც დახატე, საღებავებს და რაც საჭიროა, ყველაფერს გაყიდინებო... მოკლედ, დავხატე... - კარგი გამოდის და გააგრძელეო, - თემურმა. მხატვარი და მუსიკოსი, თან, მეგობარიც რომ გეტყვის, დიდი სტიმულია.

ასე ნელ-ნელ ჩემს თავს კი ვაჩვენე, რომ რაღაცების ხატვა შემეძლო, მაგრამ ეს მოტივაცია არ აღმოჩნდა საკმარისი იმისთვის, რომ გამეგრძელებინა. მხატვრები არიან, ტილოებს "ჭამენ“, მათთან ვინ ვარ? საერთოდ, თვითკრიტიკული ვარ, თავს ზედმეტად არასდროს ვაფასებ. ჩემი ადგილი ვიცი, რა შემიძლია და რას წარმოვადგენ... სიმღერაში თავს დავდებ, მაგრამ მაღალი დონის მხატვრობაზე - არა...

- მაგრამ 2022 წელს მოვიდა ინსპირაცია, რომ კოსმოსი დაგეხატა...

- მაქვს ფერის ჩემეული აღქმა, სტილი, ხედვა... მაგ პერიოდში ერთ-ერთი ტელევიზიის ეთერში ვთქვი, - გამოფენისთვის 30 ტილოს დავხატავ და ვაჩუქებ მას, ვინც დამირეკავს და მთხოვს-მეთქი. ოღონდ, პირობად წავუყენე - ტილო უნდა ეყიდათ, ჩემთან სახლში ფეხით მოსულიყვნენ და მოეტანათ... ვფიქრობ, ტილოს ხელით რომ მოიტან, ე.ი. გიღირს, რომ დაგიხატო.

სხვათა შორის, სიზმარში ამ 30 ტილოს ესკიზიც ვნახე და ისინი აქვე, კედელზე გადმოვიტანე...

უკვე 17 ნახატია შესრულებული. ქეთა თოფურიასთვის დახატული ტილო მე-16-ა. ეს 30 ადამიანი ისეთი ხალხი აღმოჩნდა, რომლებიც საერთოდ არ ვიცოდი, რომ ამ სიაში მოხვდებოდნენ. ამ ამბავში ბევრი დამთხვევაა, - ასე რომ, ნამუშევრებს აქვს ენერგეტიკული ფასეულობაც. ასეთი ინსპირაციაა და ამ ყველაფრით იმ სიკეთის გამტარი ვარ, რომელიც ზემოდან მოდის... ვგრძნობ, რომ ზემოდან ვიღაცები მელაპარაკებიან. რაც მოდის და რასაც ვგრძნობ, სინათლის ენერგიაა, სიყვარული და სითბოა. მოკლედ, ფიქრის დონეზე მუზებთან კონკრეტული კომუნიკაცია მაქვს...

ამ ინფორმაციის გაცვლისას, როგორც კი სიგარეტის კვამლი მომხვდება, ალკოჰოლს მცირე რაოდენობით მივიღებ, ზემოდან ცუდი ინფორმაცია მესმის, რამდენიმე დღე ვერ ვხატავ. ხატვისთვის სუფთა ენერგია მჭირდება. შეძლებისდაგვარად დილაობით ვვარჯიშობ, სიგარეტს არ ვეწევი ბევრი წელია, ზოგადად, ალკოჰოლს არ ვსვამ. ამ მდგომარეობამ მასწავლა, როგორ გადმოვიტანო ტილოზე სინათლის სიხარული...

აგრესია რომ არ გამოიწვიოს, ცეცხლოვან ფერებს - წითელს, ყვითელს არ ვიყენებ. ისეთი ფერებით ვხატავ, რაც ნერვულ სისტემას ამშვიდებს. ამ ნამუშევრებით იმას ვამბობ, რომ უკვდავი სულები ვართ. ჩვენ ვცხოვრობთ და იმ სამყაროში მივდივართ, სადაც ყველა გამარჯვებულია.

ჩემი დადებული პირობით და იმ 30 ნახატით, მინდა, ქვეყანას ვაჩვენო პრეცედენტი, რომ შეგვიძლია, ვიმუშაოთ იმისთვის, რომ სხვას სიკეთე მივანიჭოთ. ყველა რაღაცას მეხმარება, მაგრამ ვაკეთებ იმ საქმეს, რომელსაც სიკეთე ჰქვია. თუ ერთი ადამიანი მაინც ცხოვრობს ასე, უკვე მეორისთვის მისაბაძია. ასეთი პოზიცია ბევრს გამოიყვანს იმ უბედურებიდან, რასაც მატერიალური გაუმაძღრობა ჰქვია...

- როდესაც ბავშვი, მუსიკაში სერიოზულ ნაბიჯებს დგამდი, გაგიმართლა და ისეთ მაესტროსთან აღმოჩნდი, როგორიც რობერტ ბარძიმაშვილი იყო. ის ნიჭიერ ადამიანებს მუდმივად ეძებდა. საკმაოდ პატარა ასაკში აღმოგაჩინა... ცნობილ სიმღერაში "ლამპიონები“ კი გისვამს შეკითხვას - "არ გეშინია?“ თამამად პასუხობ, - არა და მიდიხარ... მოკლედ, იქიდან აქამდე ასე მოხვედი. ახლა მე გკითხავ - მხატვრობაში გადადგმული ნაბიჯების არ გეშინია?

- მაშინ 6 წლის ვიყავი და ახლა 46-ის ვარ. ზუსტად 40 წელი გავიდა. 40-წლიანი ციკლი, მუსიკას ეკუთვნოდა და იმ ენერგიასთან ვიყავი "ხელშეკრულებით“. მერე მკითხეს, - შემდეგი 40 წელი მხატვრების რიგში გინდა გადასვლა, თუ ისევ მუსიკაში დარჩებიო? მე ხელი მოვაწერე იმას, რომ მხატვრობაში გადავდივარ. შეიძლება მხატვარი არ ვარ შესაძლებლობებით, მაგრამ მხატვარი ვარ მის სიყვარულში...

- სახლში სახელოსნოც მოგიწყვია?

- ეს არის კერძო სახლი, რომელიც სოლოლაკის მთის ფერდზე მდებარეობს, საკმაოდ მაღალზეა. აქ დავიბადე და გავიზარდე. ამ სახელოსნოში, საძინებელი მქონდა, სადაც ცალკე, მშვიდად ვიყავი, არავინ მაწუხებდა და გამოძინებაც კარგად შეიძლებოდა. იანვრიდან ყველაფერი მოვშალე და ჩემთვის რაც უფრო მნიშვნელოვანი იყო, იმას დავუთმე. გამოფენისთვის ძალიან სერიოზულად ვემზადები. მაქვს უკვე ჩამოყალიბებული კონცეფცია.

აქ არ შეიძლება სიგარეტის მოწევა, უცხო პირების შემოსვლა, დალევა, ხმაური. აქ უნდა ილოცო და ხატო. ეს არის სუფთა ოთახი, სადაც სუფთა ენერგია ტრიალებს.

- რას გეუბნებიან ოჯახის წევრები?

- თავიდან სკეპტიკურად მიყურებდნენ, ეს ბიჭი ცოტა ხომ არ გაგიჟდა, ან ნარკოტიკები ხომ არ არის საქმეში ჩართულიო? არადა, დარბაზში დავდივარ, ვვარჯიშობ და ფიზიკურად აქტიური ვარ, იმაზე უკეთ გამოვიყურები, ვიდრე 10 წლის წინ გამოვიყურებოდი. შესაბამისად, პროგრესი მაქვს, როგორც სულიერი, ასევე ფიზიკური. თუ ადამიანი სწორ გზაზეა, ვარჯიშობს, სწორად იკვებება, 11 საათზე იძინებს, დილით ლოცულობს, მერე ხატავს, მას რამეს თუ მოუძებნი, კი, ბატონო...

ლევან ლაზარიშვილის შვილები

ჩემი შვილი, დათუნა დასაწყისში მეუბნებოდა, - მამა, ნახატებს არა უშავს, მაგრამ ისეთი "კლასნი“ ვერ ხარო. ახლა, როცა პერიოდი გავიდა, ხუმრობით ვეკითხები, - აბა, რას იტყვი, ვარ თუ არა "კლასნი-მეთქი"? ბოლო-ბოლო - მაღიარა...

- გული რაზე გტკივა?

- ერთადერთი მთავარი პრობლემა ისაა, რომ ცივილიზაციამ ვერ გაიგო, რა არის სიყვარულის საპირისპირო ენერგია. ეს არის შიში. შიშით რომ გიყვარდეს, არასწორია. თუ გეშინია, არ გიყვარს და თუ გიყვარს, მაშინ არ გეშინია. სიყვარულში უნდა ვიყოთ, რომ არ გვეშინოდეს, შიში უნდა გავმიჯნოთ. თუ არაფრის გეშინია, ნიშნავს, რომ ღმერთთან ვართ.

შიშმა დაგვანგრია და უკან დაგვხია. როდესაც ვიგრძნობთ, რომ ის ჩვენი მტერია, მივხვდებით, როგორ ვდგავართ სიმართლის და სიყვარულის გზაზე. ცუდია, რომ ბევრ შემთხვევაში სინათლისკენ არ მივდივართ. სინათლესთან მივდივართ შვილებთან, სამშობლოსთან ურთიერთობაში, ეკლესიაში, მაგრამ გარეთ რომ გამოვდივართ, იქ ღმერთი აღარ გვახსოვს... ჩვენ მატყუარა საზოგადოება ვართ - ერთმანეთს ვატყუებთ. ვერ გავიგეთ, ღმერთი სად უნდა ვახსენოთ... ორპირობა მთლიანი ცივილიზაციის პრობლემაა... აქ ვიდრე ის არ გაირკვევა, რომ მეცნიერება და ქრისტიანობა უნდა გაერთიანდეს, მანამდე გაჭირდება. იქ, სადაც ნებისმიერი რელიგია და მეცნიერება ერთად არ არის, ცუდია. ეს ორმაგი სტანდარტი მოგვყვება ყველგან, შესაბამისად აღარ ვართ კეთილსინდისიერი ხალხი.

რადგან ცივილიზაცია წინ ვერ მიდის, დიდი საფრთხეა, რომ გავნადგურდეთ. როდესაც სულიერება უფრო ზემოთ არის, ვიდრე ტექნოკრატიული განვითარება, მაშინ ქვეყანა და მსოფლიო ვერ ვითარდება...