მსოფლიო
პოლიტიკა
სამხედრო

24

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამეექვსე დღე დაიწყება 06:31-ზე, მთვარე მერწყულში საკმაოდ რთული დღეა. თავი შეიკავეთ ყოველგვარი კონფლიქტისგან. არ დაიწყოთ ახალი საქმეები. მოერიდეთ ფულის ხარჯვას; ვაჭრობაში არ მოტყუვდეთ. კარგი დღეა სწავლისა და გამოცდის ჩასაბარებლად. მოერიდეთ სამსახურის, საქმიანობის შეცვლას. უფროსთან კამათს. მგზავრობა და მივლინება სხვა დღისთვის გადადეთ. კარგია მსუბუქი ვარჯიში; საოჯახო საქმეების შესრულება. მოერიდეთ ხორციან კერძებს. სასურველია თევზისა და ბოსტნეულის. თავი შეიკავეთ მოწევისა და ალკოჰოლისგან. გაფრთხილდით, მოსალოდნელია ტრავმები და მოტეხილობები.
მოზაიკა
სამართალი
სპორტი
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რა იმალება მაღაზიის კონსულტანტის ღიმილის მიღმა
რა იმალება მაღაზიის კონსულტანტის ღიმილის მიღმა

რთუ­ლი სა­მუ­შაო დღის შემ­დეგ, როცა ელექტრო­ნულ ფოს­ტა­ზე უკა­ნას­კნე­ლი შე­ტყო­ბი­ნე­ბა გა­აგ­ზავ­ნე და კომ­პი­უ­ტე­რი გა­მორ­თე, საკ­მა­ოდ ძნე­ლია „თა­ვი­სუ­ფალ რე­ჟიმ­ზე“ გა­დარ­თვა, რად­გან წინ, სა­ცო­ბე­ბით სავ­სე დამ­ღლე­ლი მგზავ­რო­ბა გე­ლის სახ­ლამ­დე. ამას გარ­და, „ლო­ქ­და­უ­ნამ­დე“ უბ­ნის სუ­პერ­მარ­კეტ­შიც უნდა მო­ას­წრო შევ­ლა, სა­ჭი­რო პრო­დუქ­ტე­ბის შე­სა­ძე­ნად.

პი­კის სა­ათ­ში, სა­ლა­როს­თან რიგ­ში მდგომს გეჩ­ვე­ნე­ბა, რომ დრო უსას­რუ­ლოდ გა­ი­წე­ლა. ძა­ლი­ან რთუ­ლია, მოთ­მი­ნე­ბით აღი­ჭურ­ვო მა­შინ, როცა ერთი სული გაქვს, სახ­ლამ­დე მი­აღ­წიო, შხა­პი მი­ი­ღო, ტან­საც­მე­ლი გა­მო­იც­ვა­ლო, ივახ­შმო და ტე­ლე­ვი­ზო­რის წინ, დი­ვან­ზე მო­კა­ლათ­დე, მაგ­რამ თით­ქოს შენს ჯიბ­რზე, სუ­პერ­მარ­კე­ტის ყვე­ლა­ზე მოკ­ლე რიგ­შიც კი აუ­ცი­ლებ­ლად უნდა იდ­გეს ერთი „მუხ­რუ­ჭი“, რო­მელ­საც სა­ლა­როს­თან რა­ღაც პრობ­ლე­მა შე­ექ­მნე­ბა.

ზოგ­ჯერ მგო­ნია, რომ რო­დე­საც მე­ო­რე სა­ლა­როს­თან დგე­ბა მო­ლა­რე, რიგ­ში მდგომ ხალ­ხში არა­ფე­რი ადა­მი­ა­ნუ­რი აღარ რჩე­ბა. ვი­ღას ახ­სოვს ორ­მეტ­რი­ა­ნი დის­ტან­ცია? ახალ რიგ­ში გა­და­წყო­ბა ერ­თგვარ ორ­თაბ­რძო­ლას ემ­სგავ­სე­ბა.

მახ­სოვს, ბავ­შვო­ბა­ში ძა­ლი­ან მიყ­ვარ­და „მა­ღა­ზი­ო­ბა­ნას“ თა­მა­ში. სა­თა­მა­შო­ებს ლა­მა­ზად და­ვა­წყობ­დი და გამ­ყიდ­ვე­ლის როლს ვირ­გებ­დი-ხოლ­მე. ძა­ლი­ან მსი­ა­მოვ­ნებ­და წარ­მო­სახ­ვი­თი კლი­ენ­ტე­ბის მომ­სა­ხუ­რე­ბა და სულ მე­გო­ნა, რომ მა­ღა­ზი­ებ­ში მო­მუ­შა­ვე ადა­მი­ა­ნე­ბის­თვი­საც ასე­თი­ვე სა­სი­ა­მოვ­ნო იყო მყიდ­ვე­ლე­ბის მომ­სა­ხუ­რე­ბის პრო­ცე­სი. ასე ალ­ბათ იმი­ტომ მე­გო­ნა, რომ ისი­ნი ყო­ველ­თვის მი­ღი­მოდ­ნენ, თა­ვა­ზი­ა­ნად მომ­მარ­თავ­დნენ და დახ­მა­რე­ბას მთა­ვა­ზობ­დნენ.

ჩემი თა­მა­ში სა­ზღვარ­გა­რე­თის ქვეყ­ნე­ბის სუ­პერ­მარ­კე­ტე­ბის მო­დელს უფრო ჰგავ­და, სა­დაც მომ­ხმა­რე­ბელს გა­მო­მუ­შა­ვე­ბუ­ლი აქვს რიგ­ში დგო­მი­სა და დის­ტან­ცი­ის დაც­ვის კულ­ტუ­რა, რა­საც სამ­წუ­ხა­როდ სა­კუ­თარ ქვე­ყა­ნა­ზე ვერ ვი­ტყვი. აქ ყვე­ლა სა­კუ­თარ პრობ­ლე­მებ­შია ჩა­ძი­რუ­ლი. იშ­ვი­ა­თად და­ი­ნა­ხავ მომ­ღი­მარ სა­ხე­ებს. ყვე­ლას სა­დღაც ეჩ­ქა­რე­ბა, ყვე­ლა გა­ღი­ზი­ა­ნე­ბუ­ლია და საკ­მა­რი­სია უმ­ნიშ­ვნე­ლო სა­ბა­ბი მის­ცე, რომ ნე­გა­ტი­ვის ტალ­ღა აუ­ცი­ლებ­ლად და­გა­ტყდე­ბა თავს. ამ ყვე­ლა­ფერ­ზე ერ­თმა ინ­ცი­დენ­ტმა და­მა­ფიქ­რა, რო­მელ­საც სა­ლა­როს რიგ­ში დგო­მი­სას შე­ვეს­წა­რი.

სა­ღა­მოს, როცა „ლო­ქ­და­უ­ნამ­დე“ ხალ­ხის ტალ­ღა მი­ა­წყდა უბ­ნის მარ­კეტს, სამ­სა­ხუ­რი­დან მო­სუ­ლი ჩვე­უ­ლებ­რივ ჩავ­დე­ქი სა­ლა­როს რიგ­ში. ჩემ წინ და­ახ­ლო­ე­ბით ექ­ვსი ადა­მი­ა­ნი იდგა. სულ წინ კი ახალ­გაზ­რდა წყვი­ლი, რო­მელ­თაც დიდი კა­ლა­თა თით­ქმის მთლი­ა­ნად გა­ევ­სოთ. როცა პრო­დუქ­ტე­ბის ამო­ლა­გე­ბა და­ი­წყეს სა­ლა­როს­თან, რიგ­ში მდგო­მებ­მა ერ­თხმად ამო­იხ­ვნე­შეს. უც­ბად, გო­გომ წა­მო­ი­ძა­ხა - „ტუ­ა­ლე­ტის ქა­ღალ­დი და­მა­ვი­წყდაო,“ რა­ზეც ქმარ­მა ხუმ­რო­ბით უპა­სუ­ხა: - „რა­ღად გინ­და, 60 მეტ­რი­ა­ნი ჩეკი კი გვექ­ნე­ბაო.“ მის პა­სუხზე გა­მე­ცი­ნა, მაგ­რამ უც­ბად, ერთი ქა­ლის უკ­მა­ყო­ფი­ლო სახე შევ­ნიშ­ნე. სა­ნამ მო­ლა­რე პრო­დუქ­ტებს ატა­რებ­და, იქვე მდგო­მი კონ­სულ­ტან­ტი გო­გო­ნა ტუ­ა­ლე­ტის ქა­ღალ­დის მო­სა­ტა­ნად გა­იქ­ცა. შე­ვა­ტყვე, რო­გორ და­ი­ძა­ბა ის ქალი. უკ­მა­ყო­ფი­ლოდ ბუტ­ბუ­ტებ­და და აშ­კა­რად სხვე­ბის­გა­ნაც ელო­და მხარ­და­ჭე­რას, წყვი­ლის და­სა­მუ­ნა­თებ­ლად, მაგ­რამ როცა ვე­რა­ვინ აი­ყო­ლია, გა­ჩუმ­და და მხო­ლოდ იმით შე­მო­ი­ფარ­გლა, რომ ორი­ვე მტრუ­ლი, გან­მგმი­რა­ვი მზე­რით გა­ა­ცი­ლა. რო­გორც იქნა, მისი რი­გიც მო­ვი­და.

დახლზე და­ა­წყო პური, მა­წო­ნი, კვერ­ცხი და გა­ყი­ნუ­ლი ქა­თა­მი. თან, კონ­სულ­ტანტს საკ­მა­ოდ უხე­შად უსაყ­ვე­დუ­რა, რა­ტომ წა­ვი­და ტუ­ა­ლე­ტის ქა­ღალ­დის მო­სა­ტა­ნად. მო­ლა­რემ სწრა­ფად გა­ა­ტა­რა პრო­დუქ­ტე­ბი, მაგ­რამ ქათ­მის შტრიხ-კოდი და­ზი­ა­ნე­ბუ­ლი აღ­მოჩ­ნდა და აპა­რატ­მა ვერ წა­ი­კი­თხა. ამა­ზე სულ გა­და­ი­რია და კონ­სულ­ტანტს ყვი­რი­ლი და ლან­ძღვა და­უ­წყო. რიგ­ში მდგო­მე­ბი მის შე­უ­რა­ცხმყო­ფელ სი­ტყვებს ინ­დი­ფე­რენ­ტუ­ლი სა­ხე­ე­ბით, მშვი­დად ის­მენ­დნენ. მო­ლა­რემ სწრა­ფად, ხე­ლით შე­იყ­ვა­ნა კოდი და ღი­მი­ლით ცდი­ლობ­და მის დამ­შვი­დე­ბას. აქეთ კონ­სულ­ტან­ტი გო­გო­ნა უხ­დი­და ბო­დიშს, მაგ­რამ შო­რი­და­ნაც ჩან­და, რო­გორ აუ­კან­კალ­და ხე­ლე­ბი ნერ­ვი­უ­ლო­ბის­გან. უც­ბად, ძა­ლი­ან გავ­ბრაზ­დი იმ ქალ­ზეც და რიგ­ში მდგო­მებ­ზეც, რომ­ლე­ბიც მშვი­დად უყუ­რებ­დნენ ამ ყვე­ლა­ფერს და არც ერთს მოს­ვლია თავ­ში აზ­რად, მხარ­და­ჭე­რა გა­მო­ე­ხა­ტათ. ამ ინ­ცი­დენ­ტმა ბევრ რა­მე­ზე და­მა­ფიქ­რა და სახ­ლში მი­სულ­მა, გო­ნე­ბა­ში სუ­პერ­მარ­კე­ტის კონ­სულ­ტან­ტის ერთი დღე წარ­მო­ვიდ­გი­ნე...

1. ის მუ­შა­ო­ბას დი­ლით ადრე იწყებს. იც­ვამს უნი­ფორ­მას, რად­გან კომ­პა­ნი­ი­ის სა­ხეს წარ­მო­ად­გენს. სხვა ბევ­რი პრო­ფე­სი­ის მსგავ­სად, ზოგ­ჯერ ღა­მის ცვლა­ში უწევს მო­რი­გე­ო­ბა და დი­ლით მი­სულ მომ­ხმა­რე­ბელს ჩვე­უ­ლი თა­ვა­ზი­ა­ნო­ბით ემ­სა­ხუ­რე­ბა.

2. მას თით­ქმის ყო­ველ­დღე, ბევ­რი რა­მის გა­კე­თე­ბა ხე­ლახ­ლა უწევს.

3. მან უნდა მი­ი­ღოს პრო­დუქ­ცია, მი­ით­ვა­ლოს და და­ა­სა­წყო­ბოს.

4. დი­ლით­ვე უნდა შე­ა­მოწ­მოს პრო­დუქ­ცი­ის ვა­დე­ბი. ასე­ვე, უნდა შე­უც­ვა­ლოს პრო­დუქტს ფას­დე­ბუ­ლი სა­ჭი­რო­ე­ბი­სა­მებრ.

5. დღის გან­მავ­ლო­ბა­ში, დახ­ლებ­ზე გა­ყი­დუ­ლი პრო­დუქ­ტის მა­რა­გი უნდა შე­ავ­სოს და დათ­ვა­ლოს პრო­დუქ­ცია.

6. მუ­დამ აკონ­ტრო­ლოს პრო­დუქ­ტე­ბის მდგო­მა­რე­ო­ბა და მა­ცივ­რე­ბის ტემ­პე­რა­ტუ­რა.

7. აკონ­ტრო­ლოს აქ­ცი­ის ვა­დე­ბი და დას­რუ­ლე­ბუ­ლი აქ­ცი­ის ფა­სე­ბიც უნდა და­ა­კო­რექ­ტი­როს.

8. ის მთელ დღეს ფეხ­ზე მდგო­მი ატა­რებს და მომ­ხმა­რებ­ლებს დახ­მა­რე­ბას სთა­ვა­ზობს.

9. დღის მან­ძილ­ზე ძა­ლი­ან ბევ­რი პრო­დუქ­ტის აწონ­ვა უწევს. ხში­რად, ერ­თდრო­უ­ლად რამ­დე­ნი­მე მომ­ხმა­რე­ბელს ემ­სა­ხუ­რე­ბა.

10. უნდა შე­ი­ნარ­ჩუ­ნოს სი­სუფ­თა­ვე მა­ღა­ზი­ა­ში.

11. კონ­სულ­ტანტს სუ­პერ-უნა­რე­ბიც აქვს. მა­გა­ლი­თად, ხში­რად უწევს გა­მო­იც­ნოს მომ­ხმა­რებ­ლის სურ­ვი­ლე­ბი. მან კონ­სულ­ტა­ცი­აც უნდა გა­უ­წი­ოს და მი­ა­წო­დოს სა­ჭი­რო ინ­ფორ­მა­ცია, ამა თუ იმ პრო­დუქტზე.

12. ნო­ემ­ბრი­დან-იან­ვრის შუა რი­ცხვე­ბამ­დე უს­მენს ერ­თი­და­ი­გი­ვე სა­ა­ხალ­წლო მუ­სი­კას და ინარ­ჩუ­ნებს სიმ­შვი­დეს.

13. იმახ­სოვ­რებს ინ­ფორ­მა­ცი­ას ასო­ბით პრო­დუქტზე (წარ­მოდ­გე­ნა არ მაქვს, ამას რო­გორ ახერ­ხებს).

14. პრო­დუქ­ტი უნდა გა­ა­ტა­როს სა­ლა­რო­ზე.

და სხვა­თა შო­რის, მა­ღა­ზი­ის კონ­სულ­ტან­ტსაც უწევს არა­ნაკ­ლებ დამ­ღლე­ლი სა­მუ­შაო დღის შემ­დეგ სახ­ლში დაბ­რუ­ნე­ბა!

მი­უ­ხე­და­ვად ამ ყვე­ლაფ­რი­სა, კონ­სულ­ტან­ტი ყო­ველ­თვის თა­ვა­ზი­ა­ნად გვპა­სუ­ხობს, მზა­დაა დაგ­ვეხ­მა­როს და და­უმ­სა­ხუ­რე­ბელ აგ­რე­სი­ა­საც მოთ­მი­ნე­ბით შეხ­ვდეს, რაც არ უნდა ცუდ ხა­სი­ათ­ზე იყოს, რად­გან რო­გორც სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­შია მი­ღე­ბუ­ლი: „კლი­ენ­ტი ყო­ველ­თვის მარ­თა­ლია“- მა­ში­ნაც კი, როცა მარ­თა­ლი არაა. ყვე­ლამ იცის, რომ და­დე­ბი­თი და უარ­ყო­ფი­თი მხა­რე­ე­ბი ნე­ბის­მი­ერ პრო­ფე­სი­ას ახ­ლავს თან. რაც არ უნდა დატ­ვირ­თუ­ლი მო­გეჩ­ვე­ნოთ მა­ღა­ზი­ის კონ­სულ­ტან­ტის სა­მუ­შაო დღე, ამ პრო­ფე­სი­ას რა თქმა უნდა, ბევ­რი და­დე­ბი­თი მხა­რე აქვს და ახლა სწო­რედ ამა­ზე ვი­სა­უბ­რებ:

1. ამ სფე­რო­ში და­საქ­მე­ბა სტუ­დენ­ტებ­საც შე­უძ­ლი­ათ

რაც ძა­ლი­ან კარ­გია. სწავ­ლის პა­რა­ლე­ლუ­რად მუ­შა­ო­ბა სა­ზღვარ­გა­რეთ აპ­რო­ბი­რე­ბუ­ლი პრაქ­ტი­კაა. ძა­ლი­ან ბევ­რი სტუ­დენ­ტი მუ­შა­ობს მსგავს სექ­ტო­რებ­ში სწავ­ლის პა­რა­ლე­ლუ­რად, რად­გან სა­კუ­თა­რი შე­მო­სავ­ლის ქონა ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია. ბოლო პე­რი­ოდ­ში, სა­ქარ­თვე­ლო­ში სულ უფრო და უფრო მეტი სტუ­დენ­ტი საქმდე­ბა. სუ­პერ­მარ­კე­ტებ­ში კონ­სულ­ტან­ტე­ბი გარ­კვე­უ­ლი გრა­ფი­კით მუ­შა­ო­ბენ და სა­სურ­ვე­ლი გრა­ფი­კის არ­ჩე­ვა - რე­ა­ლუ­რად შე­საძ­ლე­ბე­ლია!

2. კა­რი­ე­რუ­ლი ზრდის შან­სი

უამ­რა­ვი მა­გა­ლი­თი არ­სე­ბობს იმი­სა, თუ რო­გორ გახ­და კონ­სულ­ტან­ტი - მა­ღა­ზი­ის მე­ნე­ჯე­რი, ან ად­მი­ნი. სუ­პერ­მარ­კე­ტი სწო­რედ ის სექ­ტო­რია, სა­დაც კა­რი­ე­რუ­ლი წინსვლა ძა­ლი­ან რე­ა­ლუ­რი მო­ცე­მუ­ლო­ბაა, რად­გან სწრა­ფად ვი­თარ­დე­ბა ქსე­ლე­ბი და დღი­თი-დღე მა­ტუ­ლობს მა­ღა­ზი­ე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა, მთე­ლი სა­ქარ­თვე­ლოს მას­შტა­ბით.

3. სამ­სა­ხუ­რი კო­რო­ნა ვირუ­სის კრი­ზი­სის პე­რი­ოდ­ში

რო­გორც მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, არა­ერ­თი კომ­პა­ნია და და­წე­სე­ბუ­ლე­ბა და­ი­კე­ტა პან­დე­მი­ის კრი­ზი­სის პე­რი­ოდ­ში. უამ­რა­ვი ადა­მი­ა­ნი, მთე­ლი მსოფ­ლი­ოს მას­შტა­ბით - უმუ­შე­ვა­რი დარ­ჩა. ეს პრობ­ლე­მა არ შე­ე­ხო სუ­პერ­მარ­კე­ტებ­ში მო­მუ­შა­ვე პერ­სო­ნალს, რად­გან კა­რან­ტი­ნის პე­რი­ოდ­შიც კი, კომ­პა­ნი­ე­ბი თა­ნამ­შრომ­ლებს ტაქ­სით ემ­სა­ხუ­რე­ბოდ­ნენ.

4. გა­მოც­დი­ლე­ბა

ერთ სფე­რო­ში მუ­შა­ო­ბას გარ­კვე­უ­ლი ცოდ­ნა და გა­მოც­დი­ლე­ბა მო­აქვს. მა­ში­ნაც კი, თუ კომ­პა­ნი­ა­ში შე­სა­ბა­მი­სი გა­ნათ­ლე­ბის გა­რე­შე და­ი­წყებთ მუ­შა­ო­ბას. ტრე­ნინ­გე­ბი­სა და გარ­კვე­უ­ლი დრო­ის შემ­დეგ, აუ­ცი­ლებ­ლად და­აგ­რო­ვებთ გა­მოც­დი­ლე­ბას არა მარ­ტო ახალ სფე­რო­ში, არა­მედ ზო­გა­დად ვაჭ­რო­ბის სფე­რო­შიც.

5. ხალ­ხთან ურ­თი­ერ­თო­ბა

ახა­ლი ნაც­ნო­ბო­ბა, ახა­ლი შეგ­რძნე­ბე­ბი და შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბე­ბი. კო­მუ­ნი­კა­ცია კო­ლე­გებ­თან და მომ­ხმა­რებ­ლებ­თან - ძა­ლი­ან დიდი პლუ­სია. თუნ­დაც სულ სხვა სფე­რო­ში გა­აგ­რძე­ლოთ მოღ­ვა­წე­ო­ბა, აქ შე­ძე­ნი­ლი კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის უნა­რე­ბი ყველ­გან გა­მო­გად­გე­ბათ. გან­სა­კუთ­რე­ბით კი ბიზ­ნე­სის სფე­რო­ში. თქვენ ზუს­ტად გა­ი­გებთ, რას ნიშ­ნავს სერ­ვი­სი და წიგნ­ში წა­კი­თხუ­ლი ცნე­ბა, რომ „მომ­ხმა­რე­ბე­ლი ყო­ველ­თვის მარ­თა­ლია“. პრაქ­ტი­კა ყო­ველ­თვის უფრო მე­ტის მომ­ცე­მია, ვიდ­რე წიგნ­ში წა­კი­თხუ­ლი ცნე­ბე­ბი. ბიზ­ნე­სის სტუ­დენ­ტე­ბის­თვის პრაქ­ტი­კა აუ­ცი­ლე­ბე­ლია. ამ სექ­ტორ­ში კი ყვე­ლა ბიზ­ნეს ფუნ­ქცია ერ­თა­დაა თავ­მოყ­რი­ლი.

ბოლო ათწლე­უ­ლე­ბის მან­ძილ­ზე, გამ­ყიდ­ვე­ლის პრო­ფე­სი­ამ ძა­ლი­ან ბევ­რი ცვლი­ლე­ბა გა­ნი­ცა­და. და­სა­ხე­ლე­ბი­დან და­წყე­ბუ­ლი, მისი უფ­ლე­ბა-მო­ვა­ლე­ო­ბით დამ­თავ­რე­ბუ­ლი. ამი­ტომ, ტერ­მი­ნი „გამ­ყიდ­ვე­ლი“ შე­იც­ვა­ლა თა­ნა­მედ­რო­ვე და გა­ცი­ლე­ბით სა­სი­ა­მოვ­ნო, სო­ლი­დურ სა­ხელ­წო­დე­ბად - „მე­ნე­ჯერ-კონ­სულ­ტან­ტი“.

მკითხველის კომენტარები / 9 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
mari
4

ის რატომ არ ეწერა რა მიზერული ხელფასები აქვთ და რამდენი ადამიანის ფუნქციას ასრულებენ..........

ილო
26

ნეტავ იმას ვინც ამას წაიკითხავს..............................

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
"ერთა ლიგის" "პლეი ოფის" საპასუხო მატჩში საქართველოს ნაკრებმა სომხეთი ანგარიშით 6:1 დაამარცხა
ავტორი:

რა იმალება მაღაზიის კონსულტანტის ღიმილის მიღმა

რა იმალება მაღაზიის კონსულტანტის ღიმილის მიღმა

რთული სამუშაო დღის შემდეგ, როცა ელექტრონულ ფოსტაზე უკანასკნელი შეტყობინება გააგზავნე და კომპიუტერი გამორთე, საკმაოდ ძნელია „თავისუფალ რეჟიმზე“ გადართვა, რადგან წინ, საცობებით სავსე დამღლელი მგზავრობა გელის სახლამდე. ამას გარდა, „ლოქდაუნამდე“ უბნის სუპერმარკეტშიც უნდა მოასწრო შევლა, საჭირო პროდუქტების შესაძენად.

პიკის საათში, სალაროსთან რიგში მდგომს გეჩვენება, რომ დრო უსასრულოდ გაიწელა. ძალიან რთულია, მოთმინებით აღიჭურვო მაშინ, როცა ერთი სული გაქვს, სახლამდე მიაღწიო, შხაპი მიიღო, ტანსაცმელი გამოიცვალო, ივახშმო და ტელევიზორის წინ, დივანზე მოკალათდე, მაგრამ თითქოს შენს ჯიბრზე, სუპერმარკეტის ყველაზე მოკლე რიგშიც კი აუცილებლად უნდა იდგეს ერთი „მუხრუჭი“, რომელსაც სალაროსთან რაღაც პრობლემა შეექმნება.

ზოგჯერ მგონია, რომ როდესაც მეორე სალაროსთან დგება მოლარე, რიგში მდგომ ხალხში არაფერი ადამიანური აღარ რჩება. ვიღას ახსოვს ორმეტრიანი დისტანცია? ახალ რიგში გადაწყობა ერთგვარ ორთაბრძოლას ემსგავსება.

მახსოვს, ბავშვობაში ძალიან მიყვარდა „მაღაზიობანას“ თამაში. სათამაშოებს ლამაზად დავაწყობდი და გამყიდველის როლს ვირგებდი-ხოლმე. ძალიან მსიამოვნებდა წარმოსახვითი კლიენტების მომსახურება და სულ მეგონა, რომ მაღაზიებში მომუშავე ადამიანებისთვისაც ასეთივე სასიამოვნო იყო მყიდველების მომსახურების პროცესი. ასე ალბათ იმიტომ მეგონა, რომ ისინი ყოველთვის მიღიმოდნენ, თავაზიანად მომმართავდნენ და დახმარებას მთავაზობდნენ.

ჩემი თამაში საზღვარგარეთის ქვეყნების სუპერმარკეტების მოდელს უფრო ჰგავდა, სადაც მომხმარებელს გამომუშავებული აქვს რიგში დგომისა და დისტანციის დაცვის კულტურა, რასაც სამწუხაროდ საკუთარ ქვეყანაზე ვერ ვიტყვი. აქ ყველა საკუთარ პრობლემებშია ჩაძირული. იშვიათად დაინახავ მომღიმარ სახეებს. ყველას სადღაც ეჩქარება, ყველა გაღიზიანებულია და საკმარისია უმნიშვნელო საბაბი მისცე, რომ ნეგატივის ტალღა აუცილებლად დაგატყდება თავს. ამ ყველაფერზე ერთმა ინციდენტმა დამაფიქრა, რომელსაც სალაროს რიგში დგომისას შევესწარი.

საღამოს, როცა „ლოქდაუნამდე“ ხალხის ტალღა მიაწყდა უბნის მარკეტს, სამსახურიდან მოსული ჩვეულებრივ ჩავდექი სალაროს რიგში. ჩემ წინ დაახლოებით ექვსი ადამიანი იდგა. სულ წინ კი ახალგაზრდა წყვილი, რომელთაც დიდი კალათა თითქმის მთლიანად გაევსოთ. როცა პროდუქტების ამოლაგება დაიწყეს სალაროსთან, რიგში მდგომებმა ერთხმად ამოიხვნეშეს. უცბად, გოგომ წამოიძახა - „ტუალეტის ქაღალდი დამავიწყდაო,“ რაზეც ქმარმა ხუმრობით უპასუხა: - „რაღად გინდა, 60 მეტრიანი ჩეკი კი გვექნებაო.“ მის პასუხზე გამეცინა, მაგრამ უცბად, ერთი ქალის უკმაყოფილო სახე შევნიშნე. სანამ მოლარე პროდუქტებს ატარებდა, იქვე მდგომი კონსულტანტი გოგონა ტუალეტის ქაღალდის მოსატანად გაიქცა. შევატყვე, როგორ დაიძაბა ის ქალი. უკმაყოფილოდ ბუტბუტებდა და აშკარად სხვებისგანაც ელოდა მხარდაჭერას, წყვილის დასამუნათებლად, მაგრამ როცა ვერავინ აიყოლია, გაჩუმდა და მხოლოდ იმით შემოიფარგლა, რომ ორივე მტრული, განმგმირავი მზერით გააცილა. როგორც იქნა, მისი რიგიც მოვიდა.

დახლზე დააწყო პური, მაწონი, კვერცხი და გაყინული ქათამი. თან, კონსულტანტს საკმაოდ უხეშად უსაყვედურა, რატომ წავიდა ტუალეტის ქაღალდის მოსატანად. მოლარემ სწრაფად გაატარა პროდუქტები, მაგრამ ქათმის შტრიხ-კოდი დაზიანებული აღმოჩნდა და აპარატმა ვერ წაიკითხა. ამაზე სულ გადაირია და კონსულტანტს ყვირილი და ლანძღვა დაუწყო. რიგში მდგომები მის შეურაცხმყოფელ სიტყვებს ინდიფერენტული სახეებით, მშვიდად ისმენდნენ. მოლარემ სწრაფად, ხელით შეიყვანა კოდი და ღიმილით ცდილობდა მის დამშვიდებას. აქეთ კონსულტანტი გოგონა უხდიდა ბოდიშს, მაგრამ შორიდანაც ჩანდა, როგორ აუკანკალდა ხელები ნერვიულობისგან. უცბად, ძალიან გავბრაზდი იმ ქალზეც და რიგში მდგომებზეც, რომლებიც მშვიდად უყურებდნენ ამ ყველაფერს და არც ერთს მოსვლია თავში აზრად, მხარდაჭერა გამოეხატათ. ამ ინციდენტმა ბევრ რამეზე დამაფიქრა და სახლში მისულმა, გონებაში სუპერმარკეტის კონსულტანტის ერთი დღე წარმოვიდგინე...

1. ის მუშაობას დილით ადრე იწყებს. იცვამს უნიფორმას, რადგან კომპანიიის სახეს წარმოადგენს. სხვა ბევრი პროფესიის მსგავსად, ზოგჯერ ღამის ცვლაში უწევს მორიგეობა და დილით მისულ მომხმარებელს ჩვეული თავაზიანობით ემსახურება.

2. მას თითქმის ყოველდღე, ბევრი რამის გაკეთება ხელახლა უწევს.

3. მან უნდა მიიღოს პროდუქცია, მიითვალოს და დაასაწყობოს.

4. დილითვე უნდა შეამოწმოს პროდუქციის ვადები. ასევე, უნდა შეუცვალოს პროდუქტს ფასდებული საჭიროებისამებრ.

5. დღის განმავლობაში, დახლებზე გაყიდული პროდუქტის მარაგი უნდა შეავსოს და დათვალოს პროდუქცია.

6. მუდამ აკონტროლოს პროდუქტების მდგომარეობა და მაცივრების ტემპერატურა.

7. აკონტროლოს აქციის ვადები და დასრულებული აქციის ფასებიც უნდა დააკორექტიროს.

8. ის მთელ დღეს ფეხზე მდგომი ატარებს და მომხმარებლებს დახმარებას სთავაზობს.

9. დღის მანძილზე ძალიან ბევრი პროდუქტის აწონვა უწევს. ხშირად, ერთდროულად რამდენიმე მომხმარებელს ემსახურება.

10. უნდა შეინარჩუნოს სისუფთავე მაღაზიაში.

11. კონსულტანტს სუპერ-უნარებიც აქვს. მაგალითად, ხშირად უწევს გამოიცნოს მომხმარებლის სურვილები. მან კონსულტაციაც უნდა გაუწიოს და მიაწოდოს საჭირო ინფორმაცია, ამა თუ იმ პროდუქტზე.

12. ნოემბრიდან-იანვრის შუა რიცხვებამდე უსმენს ერთიდაიგივე საახალწლო მუსიკას და ინარჩუნებს სიმშვიდეს.

13. იმახსოვრებს ინფორმაციას ასობით პროდუქტზე (წარმოდგენა არ მაქვს, ამას როგორ ახერხებს).

14. პროდუქტი უნდა გაატაროს სალაროზე.

და სხვათა შორის, მაღაზიის კონსულტანტსაც უწევს არანაკლებ დამღლელი სამუშაო დღის შემდეგ სახლში დაბრუნება!

მიუხედავად ამ ყველაფრისა, კონსულტანტი ყოველთვის თავაზიანად გვპასუხობს, მზადაა დაგვეხმაროს და დაუმსახურებელ აგრესიასაც მოთმინებით შეხვდეს, რაც არ უნდა ცუდ ხასიათზე იყოს, რადგან როგორც საზოგადოებაშია მიღებული: „კლიენტი ყოველთვის მართალია“- მაშინაც კი, როცა მართალი არაა. ყველამ იცის, რომ დადებითი და უარყოფითი მხარეები ნებისმიერ პროფესიას ახლავს თან. რაც არ უნდა დატვირთული მოგეჩვენოთ მაღაზიის კონსულტანტის სამუშაო დღე, ამ პროფესიას რა თქმა უნდა, ბევრი დადებითი მხარე აქვს და ახლა სწორედ ამაზე ვისაუბრებ:

1. ამ სფეროში დასაქმება სტუდენტებსაც შეუძლიათ

რაც ძალიან კარგია. სწავლის პარალელურად მუშაობა საზღვარგარეთ აპრობირებული პრაქტიკაა. ძალიან ბევრი სტუდენტი მუშაობს მსგავს სექტორებში სწავლის პარალელურად, რადგან საკუთარი შემოსავლის ქონა ძალიან მნიშვნელოვანია. ბოლო პერიოდში, საქართველოში სულ უფრო და უფრო მეტი სტუდენტი საქმდება. სუპერმარკეტებში კონსულტანტები გარკვეული გრაფიკით მუშაობენ და სასურველი გრაფიკის არჩევა - რეალურად შესაძლებელია!

2. კარიერული ზრდის შანსი

უამრავი მაგალითი არსებობს იმისა, თუ როგორ გახდა კონსულტანტი - მაღაზიის მენეჯერი, ან ადმინი. სუპერმარკეტი სწორედ ის სექტორია, სადაც კარიერული წინსვლა ძალიან რეალური მოცემულობაა, რადგან სწრაფად ვითარდება ქსელები და დღითი-დღე მატულობს მაღაზიების რაოდენობა, მთელი საქართველოს მასშტაბით.

3. სამსახური კორონა ვირუსის კრიზისის პერიოდში

როგორც მოგეხსენებათ, არაერთი კომპანია და დაწესებულება დაიკეტა პანდემიის კრიზისის პერიოდში. უამრავი ადამიანი, მთელი მსოფლიოს მასშტაბით - უმუშევარი დარჩა. ეს პრობლემა არ შეეხო სუპერმარკეტებში მომუშავე პერსონალს, რადგან კარანტინის პერიოდშიც კი, კომპანიები თანამშრომლებს ტაქსით ემსახურებოდნენ.

4. გამოცდილება

ერთ სფეროში მუშაობას გარკვეული ცოდნა და გამოცდილება მოაქვს. მაშინაც კი, თუ კომპანიაში შესაბამისი განათლების გარეშე დაიწყებთ მუშაობას. ტრენინგებისა და გარკვეული დროის შემდეგ, აუცილებლად დააგროვებთ გამოცდილებას არა მარტო ახალ სფეროში, არამედ ზოგადად ვაჭრობის სფეროშიც.

5. ხალხთან ურთიერთობა

ახალი ნაცნობობა, ახალი შეგრძნებები და შთაბეჭდილებები. კომუნიკაცია კოლეგებთან და მომხმარებლებთან - ძალიან დიდი პლუსია. თუნდაც სულ სხვა სფეროში გააგრძელოთ მოღვაწეობა, აქ შეძენილი კომუნიკაციის უნარები ყველგან გამოგადგებათ. განსაკუთრებით კი ბიზნესის სფეროში. თქვენ ზუსტად გაიგებთ, რას ნიშნავს სერვისი და წიგნში წაკითხული ცნება, რომ „მომხმარებელი ყოველთვის მართალია“. პრაქტიკა ყოველთვის უფრო მეტის მომცემია, ვიდრე წიგნში წაკითხული ცნებები. ბიზნესის სტუდენტებისთვის პრაქტიკა აუცილებელია. ამ სექტორში კი ყველა ბიზნეს ფუნქცია ერთადაა თავმოყრილი.

ბოლო ათწლეულების მანძილზე, გამყიდველის პროფესიამ ძალიან ბევრი ცვლილება განიცადა. დასახელებიდან დაწყებული, მისი უფლება-მოვალეობით დამთავრებული. ამიტომ, ტერმინი „გამყიდველი“ შეიცვალა თანამედროვე და გაცილებით სასიამოვნო, სოლიდურ სახელწოდებად - „მენეჯერ-კონსულტანტი“.

ორთოპედიული ბალიშის მნიშვნელობა ყოველდღიურ ცხოვრებაში

რას მოიცავს ინტერიერის დიზაინერის მომსახურება და რა ღირს ის საქართველოში

"ფრანგული კოცნა" - თბილისში ქართულ - ფრანგული საკონდიტროების ქსელ Bisues -ის პირველი მაღაზია გაიხსნა